O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy.
Problemy z dyscypliną na lekcjach to chleb powszedni nauczycieli, pedagogów i osób pracujących z grupami. Potęgują je nierozstrzygnięte konflikty w klasie, obciążenie, poczucie muru między prowadzącym zajęcia a dziećmi, a często także agresja z ich strony. Autor podaje praktyczne sposoby opanowania grupy, uczy, jak urozmaicić zajęcia, by nie dochodziło do problemów z porządkiem, i dowodzi, że praca w klasie z trzydziestoma nawet uczniami może być satysfakcjonująca.
To, czy przedsiębiorstwo odnosi sukcesy, zależy od wielu czynników. Niezwykle istotną rolę w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej na rynku odgrywa przede wszystkim efektywne przywództwo. W książce autorka omawia kompleksowo teorie i koncepcje przywództwa, a także udziela odpowiedzi na kluczowe pytania, między innymi:
Co to jest przywództwo?
Czy istnieje optymalny model przywództwa?
Jaki jest związek między przywództwem a otoczeniem organizacji?
Czy przywódcą trzeba się urodzić, czy też przywództwa można się nauczyć?
Czy współczesne koncepcje przywództwa odpowiadają potrzebom organizacji?
W jaki sposób przywództwo zmieni się w przyszłości?
Walorem książki są rozbudowane studia przypadków znanych światowych firm, takich jak BMW, Novartis, Bonduelle i Swatch. Pozwalają one lepiej przyswoić wiedzę i ocenić, jak różne formy przywództwa funkcjonują w praktyce.
Celem pracy jest:1. Krytyczna analiza teorii kompetencji i zarządzania kompetencjami prowadząca do rozstrzygnięcia dylematów i sprzeczności definicyjnych oraz terminologicznych. Ustalenie relacji problematyki kompetencji do teorii kapitału ludzkiego, kapitału intelektualnego, zarządzania wiedzą oraz zarządzania talentami. Synteza i porządkowanie dorobku nauk o zarządzaniu w zakresie zarządzania kompetencjami i kompetencyjnych systemów motywowania.2. Próba stworzenia modelu kompetencyjnego systemu motywowania syntetyzującego teorie motywowania, w tym zintegrowany model motywacji. Opracowanie autorskiego modelu kompetencyjnego systemu motywowania uwzględniającego wzajemne oddziaływanie kompetencji pracowników i strategii organizacji.3. Konfrontacja teorii z praktyką - analiza uwarunkowań, przebiegu i skutków wykorzystania metod właściwych dla zarządzania kompetencjami w praktyce zarządzania zasobami ludzkimi wybranych przedsiębiorstw (studium przypadków). Diagnoza mocnych i słabych stron systemów ZKZ w badanych organizacjach, analiza porównawcza.
Dlaczego ludzie uchylają się od odpowiedzialności, kiedy wszystko się wali? Skąd bierze się galeria osób publicznych, które nie potrafią przyznać się do błędu? Jaka jest przyczyna niekończących się kłótni małżeńskich o to, kto ma rację? Dlaczego widzimy obłudę u innych, ale nie u siebie? Czy wszyscy jesteśmy kłamcami? A może naprawdę wierzymy w historie, które opowiadamy? W tej niezwykle wnikliwej i zajmującej książce znani psychologowie społeczni, Carol Tavris i Elliot Aronson, przyglądają się mechanizmom i obwodom mózgowym odpowiedzialnym za samousprawiedliwianie. Kiedy popełniamy błąd, musimy złagodzić dysonans poznawczy, który zagraża naszemu poczuciu własnej wartości. Dlatego tworzymy fikcje, które uwalniają nas od odpowiedzialności, przywracają nam przekonanie o własnej inteligencji, moralności i słuszności ? przekonanie, które często każe nam brnąć coraz głębiej w działania głupie, niemoralne i błędne. Odwołując się do wieloletnich badań, autorzy tej książki przedstawiają fascynujące wyjaśnienie zjawiska samooszukiwania jego mechanizmów, szkodliwych skutków i sposobów, w jakie możemy się od niego uwolnić. Przewróć stronę, ale wiedz, że już nigdy nie uchylisz się od odpowiedzialności równie łatwo, jak dotąd. ,,Tavris i Aronson połączyli swoje imponujące umiejętności, aby stworzyć wspaniały wzorzec przenikliwości społecznej i naukowego zaangażowania. Nie popełnij błędu, musisz przeczytać tę książkę"" Robert B. Cialdini, autor książki Wywieranie wpływu na ludzi
Dlaczego zbudowanie stałych i silnych związków uczuciowych wydaje się dzisiaj bardzo trudne czy wręcz niemożliwe? Jakie są przyczyny kryzysu panującego w relacjach międzyludzkich? Autorzy niniejszej książki starają się ukazać te przyczyny. Chcą pomóc Czytelnikowi, zwłaszcza młodemu, w budowaniu trwałych relacji z innymi ludźmi. Do miłości należy podchodzić na palcach, trzeba z góry zgodzić się na to, że pozostanie ono tajemnicą. Miłość to nie fascynacja, to nie zakochanie się czy chwilowa emocja. Miłość - prawdziwa miłość - rodzi się w bólu i wymaga trudu, zaangażowania, odpowiedzialności, ale to jej właśnie pragnie serce człowieka
Autor dokonał szerokiego przeglądu czynników warunkujących zachowania pracowników. Poddał krytycznemu osądowi dotychczasowe teorie wywiedzione na gruncie dyscypliny naukowej badającej "zachowania organizacyjne".
Całość pracy prowadzi nie do banalnego opisu ludzkich zachowań (jak się zachowują?), ale do odpowiedzi na pytanie: dlaczego się tak zachowują?
Dla wszystkich, którzy tęsknią za romantyczną miłością i są przekonani, że zdarza się ona tylko w filmach. Ta książka pokazuje, jak zmienić marzenia w rzeczywistość.
Czym jest miłość, dlaczego się rodzi, dlaczego czasami rozkwita, a dlaczego czasami umiera
Kiedy w dzisiejszych czasach miłość romantyczna jest możliwa?
Jaka jest różnica między miłością dojrzałą a niedojrzałą?
Jaką rolę w miłości romantycznej odgrywa seks?
I co najważniejsze – jak sprawić, aby miłość trwała?
Miłość romantyczna to według Brandena namiętna duchowa, emocjonalna i seksualna wieź między mężczyzną i kobietą, odzwierciedlająca wielki wzajemny szacunek dla wartości drugiej osoby. Opierając się na swoim doświadczeniu terapeuty, który pracował z tysiącami par, Branden pokazuje, że każdy może przeżywać taką miłość, jeśli tylko ją rozumie i jest gotów podjąć jej wyzwania. Mówi o prawie do bycia kochanym, o bliskości, sztuce dawania, egoizmie, manipulacji, lęku przed miłością i zazdrości. Dowodzi, że miłość romantyczna nie jest fantazją, ale jedną z naszych wielkich możliwości, jedną z wielkich przygód, które warto przeżyć.
Mimo że nowoczesna technologia zdominowała nasze życie zawodowe, w interesach nadal kluczowe pozostają bezpośrednia komunikacja i osobiste spotkania. Autorka wnikliwie analizuje najczęstsze problemy związane z porozumiewaniem się w miejscu pracy i podpowiada, jak sobie z nimi radzić. Z książki tej dowiesz się m.in., jak: - wygłaszać prezentacje i przemówienia z wykorzystaniem środków wizualnych, by dotrzeć do odbiorców i zmotywować ich do słuchania; - prowadzić indywidualne spotkania i rozmowy z klientem, szefem, współpracownikiem, tak by zostać wysłuchanym i osiągnąć swój cel; - przewodniczyć i uczestniczyć w efektywnych zebraniach. Autorka proponuje wyjątkowe, praktyczne techniki ułatwiające skuteczną komunikację we współczesnych, zróżnicowanych miejscach pracy - przydadzą się one zarówno doświadczonym menedżerom, jak i osobom stojącym u progu kariery. Sonya Hamlin prowadzi konsultacje dla kadry kierowniczej największych amerykańskich firm, takich jak JP Morgan Chase, American Express i IBM. Wykładała m.in. na uniwersytecie w Oksfordzie i w Harvard Law School. Występuje w programach telewizyjnych jako ekspert od spraw kominikacji. Jest autorką bestselleru What Makes Juries Listen Today i Jak mówić, żeby nas słuchali: klucz do sukcesu zawodowego.
To działa! Bez względu na to, czy jesteś odpowiedzialny za gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, rodzinę czy fabrykę!
Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korporacjami, ale również wśród właścicieli małych film, przedstawicieli handlowych, gospodyń domowych i nauczycieli. Został doceniony przez reprezentantów zarządów wielu firm znajdujących się na liście Fortune 500, którzy często określali go jako lekturę obowiązkową.
Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy – wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz oddajemy kolejną odsłonę światowego bestsellera – praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy!
Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem!
Program opisany w książce Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów „New York Timesa” i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zawartą w nim wiedzę wykorzystały gospodynie domowe, studenci, niezależni fachowcy i wszyscy ci, którzy również chcieli efektywniej zarządzać swoim czasem i zasobami. Kolejna część serii zawiera opisy technik pozwalających w praktyce zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe reprymendy. Dzięki niej każdy będzie mógł skorzystać z osiągnięć tego rewolucyjnego programu!
O AUTORACH
Dr Kenneth Blanchard wraz ze Spencerem Johnsonem napisał książkę Jednominutowy Menedżer. Jest przewodniczącym zarządu w firmie Blanchard Training and Development, Inc. oraz profesorem przywództwa i behawioryzmu organizacyjnego na uniwersytecie w Amherst, Massachusetts. Zyskał międzynarodową sławę jako jeden z twórców modelu Przywództwa Sytuacyjnego. Od tego czasu szkolił wielu spośród najlepszych menedżerów na świecie. Mieszka wraz ze swoją rodziną w San Diego, w Kalifornii.
Dr Robert Lorber to międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie zwiększania wydajności. Jest prezesem firmy RL Lorber & Associates, Inc. W ciągu ostatnich dziesięciu lat pod jego kierownictwem wiele małych, średnich i dużych firm z listy Fortune 500 na całym świecie rozpoczęło programy mające na celu zwiększenie wydajności, bezpieczeństwa, jakości oraz ilości produkowanych towarów. W rezultacie przedsiębiorstwa te zaoszczędziły miliony dolarów. Dr Robert Lorber mieszka wraz ze swoją rodziną w Villa Park, w Kalifornii.
OPINIE
Dla menedżera zarządzanie w praktyce to przede wszystkim realizacja 3-etapowego procesu, na który składają się: wyznaczanie celów, kontrola realizacji i ocena wykonanych zadań. Sztuką jest znaleźć sposoby i zastosować techniki, które pomogą nam w efektywniejszym zarządzaniu tym procesem, w którym najważniejszym ogniwem są ludzie. Warto poświęcić więcej niż pięć minut, aby poznać idee jednominutowego zarządzania w praktyce i w efekcie osiągać ze swoim zespołem lepsze wyniki.
- Anna Buczyńska Dyrektor serwisu www.qpracy.pl
Jeśli w tym roku masz czas na przeczytanie tylko dwóch książek... przeczytaj tę dwa razy!
- Robert A. Elliot, były prezes i dyrektor naczelny firmy Shiley, Inc., jednostki zależnej firmy Pfitzer, Inc.
Książka zawiera opisy subtelnych i skutecznych strategii zwiększających wydajność i satysfakcję z pracy wszystkich osób związanych z nowoczesnym środowiskiem biznesowym.
- John Naisbitt, autor bestsellera Megatrendy
"W przerwie zajęć konwersatoryjnych (jakie od października 2006 r. Prowadzę na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie), mających za swój przedmiot etykietę i protokół dyplomatyczny, podeszła do mnie jedna ze studentek z prośbą, czy nie pomógłbym jej w ułożeniu scenariusza zaręczyn, jako że za kilka tygodni ma przeżywać tą uroczystość (...). Jednak prośba pani Anny nasunęła mi myśl, że z pewnością po jakimś czasie powstanie problem scenariusza związanego z zaślubinami i weselem. I narodzi się wiele wątpliwości i pytań. Nic więc dziwnego, że swej publikacji nadałem kształt `katechizmu` - zwięzłej pogadanki z zasad etykiety w formie pytań i odpowiedzi." (ze wstępu)
Dla mężczyzn po przejściach i kobiet z przeszłością
Poznaj przyczyny szumów komunikacyjnych w układach damsko-męskich
Zrozum, co może powodować rozczarowanie zachowaniem kobiet
Sprawdź, jak z nimi postępować
Nie pozwól się tłamsić i krytykować
Dobre kobiety są lepsze niż dobrzy mężczyźni. Złe kobiety są gorsze niż źli mężczyźni -- to zdanie wypowiedziane przez Marcela Acharda znakomicie charakteryzuje książkę Jaya Cartera. Autor w przenikliwy sposób analizuje zachowanie złośnic starających się uczynić piekło z życia swoich bliskich oraz pomaga zrozumieć błądzące kobietki, które nie mają złych intencji.
Jak wytrzymać z kobietą, która wysysa z Ciebie całą energię? Czy można ją zrozumieć i oswoić? Czy warto się na to porywać? Z tego poradnika dowiesz się, co jest źródłem Twoich problemów z kobietami. Poznasz metody postępowania z trudną partnerką, koleżanką czy szefową. A jeśli jesteś kobietą, która chce się zmienić lub sama ma kłopoty ze zrozumieniem zachowania innych dziewczyn -- to książka również dla Ciebie.
Przykłady sytuacji konfliktowych i odpowiednich reakcji na nie.
Stawianie czoła despotkom i rozpoznawanie manipulatorek.
Typy wstrętnych kobiet.
Bezpieczne metody komunikowania się.
Wskazówki pomagające w przypadku większości problemów.
Nie taka kobieta straszna...
Psychologiczny detektor informacji niejawnych
Poznaj zasady biurowych gier
Przestrzegaj obowiązujących reguł
Zobacz, czego nie widać gołym okiem
Współpracownicy mogą spowodować, że Twoja praca stanie się wielką frajdą. Mogą też sprawić, że zamieni się ona w prawdziwy koszmar. Będziesz z poczuciem sukcesu piąć się po szczeblach kariery albo zaczniesz łykać antydepresanty. Czy zachowania Twoich kolegów i koleżanek czasem wydają Ci się niezrozumiałe, nielogiczne albo zupełnie absurdalne? Jak ich rozgryźć? Jak rozpracować zasady gry, którymi się kierują? Dowiedz się pierwszy, bądź górą!
Na początek zlustruj dokładnie samego siebie. Dowiedz się, jaki typ społeczny reprezentujesz i jak Cię postrzegają inni. Potem możesz zacząć analizować swoich współpracowników. Rozpracuj ich i naucz się bezbłędnie przewidywać ich zachowania. To prostsze, niż myślisz. Ludzie są zaskakująco przewidywalni i to właśnie działa na Twoją korzyść. Otwórz swoje osobiste psychologiczne biuro śledcze…
Co mówić, by usłyszeć to, czego się pragnie?
Gafy, które możesz popełnić -- tylko po co?
Wrogość w zespole -- kto się do niej przyczynia?
Jak Cię widzą, tak Cię obmawiają -- dowiedz się, co myślą o Tobie inni.
Ludzie w pracy i życiu codziennym -- w co grają?
Włącz swój radar i odbieraj zaszyfrowane wiadomości.
Relacje w pracySpis treści
Wstęp (7)
Na jakich kolegów zasługujesz? (7)
Komunikacja i transakcja (8)
Gry kolegów (12)
1. Kim jesteś? (15)
Nowy? (15)
Silny typ? (18)
Szara mysz? (20)
Gotowy do pomocy? (21)
Szukający harmonii? (23)
Letargiczny? (24)
Strachliwy? (25)
Nadgorliwy? (26)
Dziecko szczęścia? (27)
Nieopanowany? (29)
Firmowy wesołek? (30)
2. Kim są inni? (33)
Tyran? (33)
Naciągacz? (34)
Przepracowany? (36)
Pracoholik? (37)
Utrapieniec? (38)
Rzep? (38)
Dostosowany? (39)
Jeleń? (40)
Wszystkowiedzący? (41)
Skarżypyta? (42)
3. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego (43)
"Czy możesz, aaa, czy mógłby pan..." (43)
Biel oka kolegi (44)
"Niech pan opowie!" (46)
"Czy mógłby pan..." (46)
"Zamknąć drzwi!" (47)
Niewinny całus (48)
Jeden kieliszek... (49)
Sprzątnąć sprzed nosa (51)
4. Typy ludzi i ich gry w życiu codziennym (53)
"Gdzie właściwie leży...?" (53)
"Muszę to jeszcze szybko opowiedzieć!" (54)
Powinno się uczyć kopiowania (55)
"Czyje to auto?" (57)
"Czy zachowuję się zbyt głośno?" (58)
"Czy ja muszę to znosić?" (59)
"Co mi się znowu przytrafiło!" (60)
"Słucham cię!" (61)
Zawsze mam zły humor (62)
5. Gafy - przewodnik (65)
"Zepsuty dzień dobry?" (65)
"Jak minął urlop?" (66)
"Najpierw palenie" (67)
"Co za czarująca malinka!" (67)
"Czy chciałby pan...?" (68)
"Jaki idiota to spartolił?" (68)
"Przecież to szef..." (69)
Z pewnego źródła (69)
Zawsze wszystko wie (70)
"Co jest w tym takiego śmiesznego?" (71)
"Czy nie słuchał mnie pan?" (71)
"Dlaczego nic pan nie mówi?" (72)
"I gdzie leży problem?" (74)
"Niech pan to zostawi!" (74)
6. Mobbing? Ukłucie igłą i uderzenia pałą (77)
"Czy już się wyspałeś?" (77)
Za zasłoniętą ręką (78)
"On ma AIDS!" (80)
"Co za podwozie!" (81)
Kilka policzków (82)
Zakończenie (85)
Kierować, nie będąc szefem (85)
Jak się czujesz? (86)
Bibliografia (89)
Networking budzi w Tobie sprzeczne uczucia? Zmień to! Zachowaj profesjonalizm i pewność siebie Mów, słuchaj i zdobywaj przyjaciół w biznesie Zachowaj autentyczność i pokonaj stres Kontakty w biznesie: instrukcja w kieszeniSieć powiązań i kontaktów zawodowych dla każdego aktywnego biznesmena stanowi bezcenne wsparcie. Czasem jednak takie znajomości nie wnoszą niczego nowego, a jedynie zajmują Twój bezcenny czas. Dowiedz się zatem, jak wdrożyć skuteczny networking, który poprawi Twoje perspektywy zawodowe. Naucz się odpowiednio dobierać spotkania, zadawać właściwe pytania i radzić sobie ze zdenerwowaniem. Przekonaj się, jak wiele korzyści możesz uzyskać dzięki sensownym kontaktom.Zadania do wykonania Sprawdź, jak działa logika networkingu. Słuchaj z uwagą i mów, przyciągając uwagę. Efektywnie zarządzaj kontaktami po spotkaniu. Zachowuj się autentycznie i stawiaj na fachowość. Zostań mistrzem w sztuce networkingu.Książki z serii Kariera w kieszeni powstały z myślą o zapracowanych ludziach na każdym szczeblu kariery. Pomogą Ci rozwinąć te umiejętności, dzięki którym Twoje życie zawodowe nabierze prawdziwego rozmachu. Stosuj złote reguły networkingu, korzystając z cennych i praktycznych wskazówek specjalistów.
Niezastąpiony przewodnik dla wszystkich podwładnych szefów-idiotów
Skąd biorą się szefowie-idioci?
Jak porozumieć się z szefem-idiotą?
Jak nie stracić pracy u szefa-idioty?
Szefowie-idioci. Ilu z nas miało lub nadal ma wątpliwy zaszczyt pracować dla kogoś takiego? Ilu z nas musi codziennie wysłuchiwać poleceń i zrzędzenia osoby o poziomie intelektualnym porównywalnym z meblami biurowymi, której jedyną przewagą nad nami jest stanowisko, w większości przypadków zdobyte w tajemniczy sposób. Szefowie-idioci to wyjątkowy gatunek menedżerów, cechujący się niebywałą odpornością na katastrofy i niezwykłą umiejętnością trzymania się swoich stołków. Szefa-idioty nie można zmienić, pokonać ani zamordować. Praca dla kogoś takiego wymaga niebywałej odporności psychicznej i cierpliwości.
Książka "Trudni ludzie. Przetrwanie i rozwój bez zamordowania własnego szefa" to podręcznik dla wszystkich tych, którzy mają podstawy, by podejrzewać, że ich szef jest idiotą. Czytając ją, nauczysz się rozmawiać z szefem-idiotą i rozumieć jego bełkot, dowiesz się, jak zachowywać się, gdy szef-idiota popełni ogromną gafę na niezwykle ważnym spotkaniu biznesowym i zrozumiesz zasady pracy w firmie zarządzanej przez szefa-idiotę. Przekonasz się, że nawet mając za szefa imbecyla, można się rozwijać i awansować.
Rodzaje szefów-idiotów
Sposoby nawiązania porozumienia z szefem-idiotą
Metody osiągania sukcesów mimo głupoty szefa
Ukrywanie swoich talentów przed szefem-idiotą
Rozmowy z szefem-idiotą
Dzięki lekturze tej książki opracujesz odpowiednią strategię i poznasz sposoby, które pomogą Ci w radzeniu sobie z szefem-idiotą.
"Co słychać?", po strategie rozmów ze zobojętnianymi lekarzami - książka ta oferuje zabawne, łatwe i zuchwałe metody radzenia sobie w przeróżnych sytuacjach. Już za chwilę nauczysz się, jak postawić na swoim w każdej dyskusji, a jednocześnie robić wrażenie osoby pewnej siebie, taktownej i obytej.Oto arsenał broni z zakresu retoryki. Pomogą Ci one powstrzymać werbalnych napastników. Do dyspozycji masz liczne sztuczki, takie jak szybka riposta, dobrze uargumentowana odpowiedź oraz szczera prawda. Od propozycji szczerych odpowiedzi na zwykłe pytanie: "Co słychać?", po strategie rozmów ze zobojętnianymi lekarzami - książka ta oferuje zabawne, łatwe i zuchwałe metody radzenia sobie w przeróżnych sytuacjach. Już za chwilę nauczysz się, jak postawić na swoim w każdej dyskusji, a jednocześnie robić wrażenie osoby pewnej siebie, taktownej i obytej.
Tajniki (zapomnianej) kultury biznesu
Zdobądź przyjaciół i sprzymierzeńców
Pchnij Twoją karierę w nowym kierunku
Wykreuj się na prawdziwą gwiazdę biznesu
Wysoka jakość w biznesie na 601 sposobów
Jak Cię widzą, tak o Tobie plotkują w biurze. W zwariowanym tempie, w jakim dziś toczy się nasze życie, zaczynamy lekceważyć to, jak jesteśmy postrzegani przez innych. Przestajemy przywiązywać wagę do tak drobnych rzeczy jak sposób powitania, prowadzenia rozmowy towarzyskiej, umiejętność słuchania i nawiązywania nowych znajomości. A przecież drobiazgi mają ogromne znaczenie. Czyż całe życie nie składa się właśnie ze szczegółów?
Wypracuj w sobie taki poziom kultury biznesu, dzięki któremu umocnisz swój wizerunek jako osoba godna zaufania, profesjonalna i potrafiąca poradzić sobie nawet w podbramkowej sytuacji. Dowiedz się, jak budować doskonałe relacje zawodowe i towarzyskie. Naucz się rozwiązywać konflikty i przekazywać niekorzystne wiadomości. Poznaj zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych. Buduj swoją karierę na solidnych podstawach!
Przyswój sobie cenne wskazówki dotyczące:
profesjonalnego stroju oraz schludnego wyglądu,
mowy ciała oraz komunikacji werbalnej,
rozwijania umiejętności przywódczych,
organizowania udanych imprez biurowych,
zasad prowadzenia korespondencji biznesowej.
Pamiętaj – drobiazgi mogą odmienić Twoją karierę!Biznesowy savoir - vivreSpis treści
Wstęp (9)
1. Budowanie dobrych relacji zawodowych (19)
Witanie się i przedstawianie się z wdziękiem (20)
Odpowiedni uścisk dłoni (22)
Small talk, czyli sztuka prowadzenia rozmowy towarzyskiej (23)
Jak być dobrym słuchaczem (25)
Dobre relacje ze współpracownikami (28)
Unikaj nawiązywania romansów w pracy (29)
Jak nawiązywać kontakty, które przyniosą wymierne korzyści w życiu zawodowym (31)
Więcej na temat wizytówek (36)
Wskazówki dotyczące prezentów (38)
Kartki świąteczne, które pomogą Ci zostać zauważonym (42)
2. Umiejętności biznesowe na miarę naszych czasów (43)
Ważne zasady dotyczące zachowania się podczas spotkania (45)
Zasady skutecznego prowadzenia domowego biura (telepracy) (48)
Umiejętności potrzebne do przygotowania dobrej prezentacji (51)
Wskazówki dotyczące zachowań w odniesieniu do przedstawicieli danej płci (57)
Zasady dotyczące witania się i przedstawiania (58)
Nowe zasady dotyczące udzielania pomocy (59)
3. Profesjonalny wizerunek (61)
Tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu (63)
Wskazówki tylko dla mężczyzn (66)
Wskazówki tylko dla kobiet (67)
Luz kontrolowany (68)
Podstawowe informacje na temat mowy ciała (70)
Zadbaj o to, by równie dobrze się Ciebie słuchało, co oglądało (73)
Zwróć uwagę na to, jak mówisz (74)
Zwróć uwagę na to, co mówisz (75)
4. Jak polepszyć swoje perspektywy zawodowe (79)
Zacznij kierować swoim życiem zawodowym (81)
Przyjmowanie krytyki (89)
Jak prosić o podwyżkę (90)
Podstawowe zasady gospodarowania czasem (92)
Dbaj o siebie (94)
Zasady pracy w zespole (96)
Rozwijaj swoje umiejętności przywódcze (97)
O czym należy pamiętać, przygotowując się do rozmowy kwalifikacyjnej (103)
5. Udane kontakty towarzyskie w pracy (109)
Jak uniknąć popełnienia gafy podczas kolacji biznesowej (111)
Zamawianie posiłku na lunch w pracy (115)
Jedzenie w stołówce (116)
Zachowanie przy bufecie (117)
Jedzenie w samotności (117)
Wskazówki dotyczące picia alkoholu (120)
Idealne przyjęcie biurowe (122)
6. Profesjonalne korzystanie z nowoczesnych technik komunikowania się (125)
Zasady korzystania z poczty elektronicznej (126)
Zwroty powitalne i pożegnalne (131)
Zasady korzystania z telefonu stacjonarnego (132)
Podczas telekonferencji (134)
Rozsądne korzystanie z telefonu komórkowego (135)
Podstawowe zasady korzystania z poczty głosowej (137)
Kiedy do kogoś dzwonisz (137)
Idealne powitanie na poczcie głosowej (139)
Podczas wideokonferencji (140)
7. Podstawowe zasady prowadzenia korespondencji biznesowej (143)
Zanim zabierzesz się do pisania (145)
Gdy już zaczniesz pisać (147)
Jak upewnić się, że Twoje pismo nie zawiera błędów (151)
Odpowiedni zwrot do adresata (152)
Odpowiedni zwrot pożegnalny (154)
Dopilnuj, by dokument miał estetyczny wygląd (155)
Zasady pisania podziękowań (156)
8. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami (159)
Gdy czyjeś zachowanie Cię irytuje lub jest dla Ciebie uciążliwe (162)
Naucz się, jak nie prowokować konfliktów (167)
Jak udzielać informacji zwrotnej i krytykować (168)
Przekazywanie informacji wprawiających w zakłopotanie (170)
Przekazywanie złych wiadomości (171)
Odchodzenie z pracy (172)
9. Zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych (175)
Gdy jesteś gościem (177)
Uwzględnij różnice kulturowe, przygotowując prezentację (181)
Strój, który pomoże Ci odnieść sukces w kontaktach międzynarodowych (183)
Gdy pełnisz rolę gospodarza (184)
Jak rozmawiać z obcokrajowcem (186)
Wyzwania przy stole (189)
Zasady prowadzenia zagranicznej korespondencji biznesowej (191)
Wskazówki dotyczące wręczania prezentów w międzynarodowych kontaktach biznesowych (193)
Uwagi końcowe (197)
Dwadzieścia kwestii, od których należy zacząć (199)
Podziękowania (205)
O autorkach (206)
Jak prowadzić szkolenia, by:
- uczestnicy czuli się zmotywowani do nauki
- praca w grupie przebiegała sprawnie i w dobrej atmosferze
- a cel zajęć został osiągnięty
W czasie szkoleń i wszelkiego typu nauki najistotniejsza jest dobra współpraca między uczącym a uczestnikami zajęć. Aby ją osiągnąć, trzeba przede wszystkim mieć świadomość tego, czym są szkolenia, i umieć je odnieść do koncepcji szeroko rozumianej edukacji dorosłych. Autorka przystępnie prezentuje etapy cyklu szkoleniowego, opisuje sposoby prowadzenia zajęć i sprawdzone metody aktywizujące pracę z grupami. Książka przyda się każdej osobie prowadzącej szkolenia, trenerom i psychologom, ale także nauczycielom w szkołach i pedagogom.
Jednominutowy Menedżer i przywództwo w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego – prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób. Dowiesz się z niej, dlaczego indywidualne dostosowywanie stylów kierowania do poszczególnych pracowników jest tak ważne, dlaczego warto wiedzieć, kiedy należy udzielać wskazówek, wspierać, a kiedy krytykować, oraz jak wybrać styl przywództwa najlepszy dla danej osoby. Dowiesz się także, jak konsekwentne stosowanie jednominutowych technik poprawi jakość zarządzania i przyczyni się do wzrostu motywacji wśród pracowników twojej firmy.
Ta godna uwagi, a zarazem łatwa w odbiorze książka zawiera podstawowe wiadomości i wskazówki na temat kreatywnego, spersonalizowanego przywództwa, dzięki którym twoi ludzie zaczną uzyskiwać najlepsze wyniki, a firma osiągnie najwyższe jak dotąd obroty finansowe.
Książka ta stanie się dla ciebie przewodnikiem, do którego będziesz wielokrotnie powracał, dopóki posługiwanie się zróżnicowanymi stylami przywództwa w kierowaniu pracą innych i wspieraniu jej nie stanie się twoją drugą naturą, zarówno w roli menedżera, jak i rodzica.
Kiedy najlepszy przywódca kończy pracę, ludzie mówią: „Zrobiliśmy to sami!”.
Książka Jednominutowy Menedżer i przywództwo jest poświęcona przemyśleniom na temat przywództwa sytuacyjnego, a jej współautorami są Pat i Drea Zigarmi. Państwo Zigarmi od ponad dwudziestu lat uczą koncepcji przywództwa sytuacyjnego, opracowują ją i wdrażają.
Ci z was, którzy znają już przywództwo sytuacyjne, przekonają się, że w modelu wprowadzono kilka zmian – zmian, które odzwierciedlają rozmowy ze współpracownikami z Blanchard Training and Development Inc., a także stanowią odbicie doświadczeń autorów i pomysłów, którymi dzielili się z nimi menedżerowie. Ta książka zapoczątkowuje nowe myślenie o przywództwie sytuacyjnym – dlatego przemianowano je na Przywództwo Sytuacyjne II.
Po raz pierwszy autorzy, wraz z Paulem Herseyem, przedstawili przywództwo sytuacyjne jako teorię cyklu życia przywództwa, później obszernie opisali je w podręczniku Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources, wydanym przez wydawnictwo Prentice Hall (obecnie dostępne jest już jego siódme wydanie). Od tego czasu przywództwa sytuacyjnego uczono zarówno menedżerów wszystkich stopni w większości firm z listy Fortune 500, jak i kierowników w wielu szybko rozwijających się organizacjach nastawionych na przedsiębiorczość.
OPINIE
Najbardziej efektywni menedżerowie wiedzą, że stosowanie zasad przywództwa sytuacyjnego to niełatwe wyzwanie. Dlatego książka, która w prosty i przejrzysty sposób przedstawia zasady i zalety takiego stylu przywództwa, jest warta polecenia. Jednominutowy Menedżer i przywództwo to książka, która skłania do refleksji nad doborem stylu przywództwa i sposobu jego realizacji, a także nad celami, jakie chcemy poprzez jego stosowanie osiągnąć.
- Anna Buczyńska Dyrektor serwisu www.qpracy.pl Spis Treści:
Wprowadzenie
Wizyta pani prezes
Osiąganie sukcesów
Inne myślenie o przywództwie
Jednych z włosem, a innych pod włos
Styl przywództwa: postrzeganie przez innych
Elastyczność stylu przywództwa
Cztery podstawowe style przywództwa
Nie ma najlepszego stylu przywództwa!
Zastanów się, co robisz
Elastyczność: podsumowanie
Cztery podstawowe style przywództwa: podsumowanie
Diagnozowanie poziomu rozwoju
Dopasowywanie stylu przywództwa do poziomu rozwoju
Przywództwo sytuacyjne a jednominutowe zarządzanie
Raz z włosem, raz pod włos
Rozwijanie kompetencji i zaangażowania
Radzenie sobie ze słabymi wynikami
Jednominutowe zarządzanie i przywództwo sytuacyjne: podsumowanie
Mów, co robisz!
Umowa w sprawie stylu przywództwa
Pozytywne założenia dotyczące ludzi
Stawanie się przywódcą sytuacyjnym
Niniejsza książka przeznaczona jest dla tych, których świadomość skrzywdzenia jest ciągle bolesną raną. Stanowi zachętę do podjęcia decyzji otwartego zmierzenia się z doświadczeniem skrzywdzenia, aby móc je w sobie uleczyć. Książka pragnie zachęcić osoby skrzywdzone, by spojrzały na swój własny problem nie tylko z subiektywnego punktu widzenia (choć jest on bardzo ważny), ale także bardziej obiektywnie - z punktu widzenia ogólnoludzkiego.
Książka jest przeznaczona także dla tych, którzy towarzyszą skrzywdzonym, zwłaszcza dla duszpasterzy i kierowników duchowych. Dzieląc się swoim doświadczeniem towarzyszenia osobom skrzywdzonym, podaje wiele uwag, jak zachować się wobec tych osób na kolejnych etapach procesu uzdrowienia wewnętrznego.
SŁOWO WSTĘPNE
Jak powstała ta książka?
Podczas warsztatów poświęconych ustawieniom rodzinnym uczestnicy podnieśli problem trudności, oporu i granic, na jakie natrafiają przy próbach pomocy innym. Przyjrzeliśmy się temu, aby rozstrzygnąć:
1. czy w konkretnej sytuacji pomoc jest w ogóle możliwa i dozwolona?
2. jakie kroki należy podjąć lub jakie wydają się konieczne?
Gdy tylko udawało nam się sformułować najistotniejsze tezy pomagania, zatrzymywaliśmy się. W ten sposób uczyliśmy się odnajdować moment, w którym potrzebujący przestaje wymagać pomocy, a gdy tylko ten odkrywał istotę swojego problemu, pozostawialiśmy go, by dalej kroczył już samodzielnie. Dzięki takiemu podejściu uczestnicy w krótkim czasie zostali wprowadzeni w wielorakość sposobów postępowania. Równocześnie nauczyli się więcej postrzegać: na podstawie wielu przykładów mogli sami doświadczyć skutku podejmowanych działań. Nauczyli się natychmiast rozpoznawać, jaki sposób postępowania ma największe szanse powodzenia. W ćwiczeniach brali udział wszyscy uczestnicy spotkań.
Ta książka została napisana przede wszystkim dla ludzi zawodowo związanych z pomaganiem: lekarzy, psychoterapeutów, pracowników socjalnych, nauczycieli, księży, doradców związanych z różnymi organizacjami. Może być traktowana jako podręcznik. Przeznaczona jest jednak dla innych, na przykład dla rodziców. Ukazuje przykłady terapii krótkoterminowej najróżniejszych rodzajów.
Osoby, które chciałyby szybko zorientować się w zawartości książki, mogą posłużyć się szczegółowym spisem pojęć umieszczonym na końcu.
Książka ta ma być spotkaniem czytelnika z poruszającymi losami innych ludzi. Kiedy się w nie wczuje, złagodnieje i stanie się bardziej wyrozumiały. Doświadczy życia w jego wie-lorakości i wielkości. Rozwiązania niektórych problemów są zdumiewająco proste. Dlatego książka ta uwalnia i napawa pogodą ducha.
Bert Hellinger
luty 2006
Bert Hellinger urodził się 16 grudnia 1925 roku w Leimen koło Heidelbergu jako Anton Hellinger. Jego dzieciństwo i młodość przypadły na czasy nazizmu w Niemczech. Do szkoły średniej chodził w Lohr am Main. Mieszkał w internacie Aloysianum, prowadzonym przez katolicki zakon Misjonarzy z Marianhill. Mając 17 lat, znalazł się na liście nazistów jako "wrogi element". Wcielenie do armii i wysłanie na front uchroniło go od problemów z gestapo. Dostał się do niewoli i trafił do obozu Aliantów w Belgii. W 1945 wrócił do Niemiec. Rok później wstąpił do zakonu Misjonarzy z Marianhill w Würzburgu i przyjął imię Suitbert. Studiował filozofię, teologię i pedagogikę. W 1952 otrzymał święcenia kapłańskie, a rok później wyjechał na misję do RPA. Pracował w szkole w prowincji Kwazulu-Natal i był proboszczem Zulusów. Nauczył się ich języka, poznał rytuały i zwyczaje plemienne. W czasie misji po raz pierwszy zetknął się z dynamiką grupową, biorąc udział w ekumenicznych pracach z mniejszościami. W 1968 roku powrócił do Niemiec, i został przełożonym domu Misjonarzy z Marianhill w Würzburgu. Jednocześnie rosło jego zainteresowanie psychologią. Rozpoczął własną psychoanalizę, prowadził kursy z dynamiki grupowej. W roku 1971 wystąpił z zakonu. Kształcił się w zakresie psychoanalizy w Wiedniu (Wiener Arbeitskreis für Tiefenpsychologie). Poszukiwał własnej drogi w terapii, przedkładając pracę grupową nad indywidualną. Wyjechał do Ameryki do Arthura Janova do Primal Institute. Interesował się najważniejszymi kierunkami współczesnej psychologii: terapią Gestalt, analizą transakcyjną Erica Berne'a, holdingiem Jiriny Prekop, NLP i hipnoterapią Miltona Ericksona, a także ustawieniami rodzinnymi Virginii Satir. Uczył się u twórców systemowej terapii rodzinnej i dynamiki grup: dr Mary Selvini Parazzoli oraz u prof. Dr Helma Stierlina, szefa wydziału studiów psychoanalitycznych na Uniwersytecie w Heidelbergu. Na początku lat 80-ych osiedlił się w Monachium. W 1996 roku powstało Międzynarodowe Stowarzyszenie Rozwiązań Systemowych według Berta Hellingera. Autor książek m.in.: Listy terapeutyczne. Znaleźć to, co działa; Porządki miłości. Kurs ustawień rodzinnych; O życiu. Aforyzmy i słowa mocy, W samym środku. Wykłady i opowieści .
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?