W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Przedmowa prof. dr. hab. Zygmunta Kołodziejaka, Rektora Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie. To pierwsza chyba na polskim rynku książka ujmująca całościowo problemy zarządzania i kierowania ludźmi, adresowana do polskich liderów i ludzi biznesu i oparta na polskich realiach. Autorka, wykorzystując zarówno rozległą wiedzę teoretyczną, jak i praktykę kursów i seminariów, które prowadzi w Polsce i w Kanadzie, szeroko omawia m.in. cechy prawdziwego lidera, zasady i wartości, jakimi powinien się kierować, jego rolę w przedsiębiorstwie, umiejętność skutecznego przewodzenia ludziom i wzbudzania w nich entuzjazmu. Swoje tezy ilustruje wieloma przykładami polskich firm i ich szefów, a odwołując się do przykładów firm zachodnich, zachowuje właściwy dystans i krytycyzm.
"Kariera dla Pań. Krótki kurs rozwoju zawodowego dla każdej z nas" to unikalny kurs wydawnictwa Lingo z nowej serii "Poradniki na obcasach" - książek pisanych przez dziewczyny, które znają się na rzeczy, skierowanych do dziewczyn (i facetów - o ile dziewczyny pozwolą im podejrzeć).
Z najnowszym poradnikiem Lingo przejdziesz krótki kurs rozwoju zawodowego, dzięki któremu dowiesz się:
- jak znaleźć pracę marzeń
- jak pracować z pasją, współpracować, awansować
- jak poznać swoje mocne strony i jak osiągać cele zawodowe
Znajdziesz w nim także:
- informacje o prawach i obowiązkach pracownika
- wskazówki, co robić w trudnych sytuacjach, takich jak mobbing czy kontakty z uciążliwymi współpracownikami
- porady, jak zachować work-life balance.
Danuta Duszeńczuk – w życiu zawodowym zdążyła przejść przez kilka szczebli kariery, począwszy od stażów odbytych jeszcze podczas studiów, przez stanowisko pracownika obsługi klienta, rolę specjalisty, by ostatecznie objąć posadę kierownika zespołu w międzynarodowej firmie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w roli osoby rekrutującej i szkolącej kadry. Propagatorka idei edukacji finansowej, prowadzi popularny i nagradzany blog www.kobiecefinanse.pl, który w r. 2014 znalazł się w pierwszej 10 najlepszych blogów zgłoszonych do konkursu Money.pl, a także zajął 3. miejsce w rankingu Top 10 Blogów Ekonomicznych magazynu "Press". Absolwentka Filologii Germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Informatyki i Ekonometrii Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Główne zalety "Poradników na obcasach":
- aktualne i najważniejsze informacje wybrane przez autorki - specjalistki z danych dziedzin
- konsultacje merytoryczne najlepszych fachowców
- przyjazny język dla każdej z nas
- przejrzysta szata graficzna, oryginalne ilustracje
- nowoczesny design z nutką vintage
To kobiece spojrzenie na "męskie" tematy!
Laloux w fascynujący sposób opisuje historię rozwoju organizacji z punktu widzenia rozwoju ludzkiej świadomości, Opiera się między innymi na teorii integralnej Kena Wilbera, który napisał słowo wstępne do książki. Laloux zbadał 12 firm, które działają na rynku przynajmniej 5 lat i zatrudniają przynajmniej 100 pracowników. Wszystkie firmy działają w oparciu o nowy poziom świadomości człowieka, która przekłada się na całkowicie odmienny sposób zarządzania organizacjami. Wyróżnione są trzy przełomowe aspekty: samo-zarządzanie, oparcie na pełni człowieka, szukanie ewolucyjnego celu organizacji, który zastępuje próby przewidywania i kontrolowania przyszłości. Laloux osadza intrygujące studia przypadków w przestrzeni teorii ewolucji człowieka i jego świadomości, od materii do ducha.
Tym razem proponujemy nowe wydanie klasycznej książeczki Bastiata, uzupełnione o życiorys legendarnego ekonomisty.Nie przesadzę, jeśli stwierdzę iż jest to jeden z najmądrzejszych i najbardziej pouczający wykładów myśli ekonomicznej. Na niespełna 80 stronach, prawie dwa wieku temu Bastiat wyłożył zasady, które są aktualne do dzisiaj. I będą aktualne do dnia Sądu Ostatecznego. Problem w tym, że bardzo niewielu ekonomistów je rozumie, a jeszcze mniej stosuje.Najsmutniejsze jest to, że mimo upływu od śmierci Bastiata ponad 150 lat nadal obowiązuje paradygmat o dobrej interwencji państwa, które w trosce o obywateli niszczy owoce naszej działalności. Trudno się dziwić. Parady/gmat Ptolomeusza istniał ponad 160 lat po śmierci Kopernika. Te 160 lat od publikacji książki minęło 2 lata temu!
Już w trzy dni od debiutu nasze akcje poszybowały na 14 dolarów za udział. My wprawdzie dostaniemy za nie tylko po sześć dolarów, ale satysfakcja jest ogromna. Siedzimy z Richem i mnożymy, ile też jesteśmy teraz warci. Wyszło, że po 14 milionów. Każdy! Za głowę się złapałem. Dla faceta, który przyjechał tu kilkanaście lat temu z zabitej dechami Polski, gdzie chodził w połatanych spodniach i podartych butach, który w Ameryce mieszka w tanim apartamencie czynszowym, a za najdroższy garnitur zapłacił kilkanaście dolarów na przecenie - zostać milionerem to szok. Tym bardziej, że od razu stałem się multimilionerem! Miałem trzydzieści trzy lata. Jak na ten wiek całkiem nieźle - myślałem, sycąc się dusznym, choć ożywczym powietrzem Wall Street. (z prologu)
W podręczniku w sposób kompleksowy opisano zagadnienia geografii ekonomicznej w ujęciu łączącym wątki przyrodnicze, społeczne, kulturowe i ekonomiczne, postrzegane zarówno z perspektywy przestrzennej, jak i chronologicznej. Autorzy, pracownicy naukowi Katedry Geografii Ekonomicznej Szkoły Głównej Handlowej, w ciekawy sposób przybliżają następujące problemy:
- przyrodnicze, społeczne, kapitałowe, instytucjonalne i rynkowe uwarunkowania rozwoju gospodarki,
- rolę poszczególnych sektorów gospodarki, czynniki ich rozwoju i lokalizacji oraz typowe dla tych sektorów struktury przestrzenne,
- typologię i pomiar poziomu rozwoju gospodarczego państw i regionów, jego dynamikę, uwarunkowania i zagrożenia,
- systemowy charakter gospodarki, jej zakorzenienie w jednostkach osadniczych i przestrzennych,
- lokalny, regionalny, krajowy i globalny wymiar gospodarki, jego specyfikę i konsekwencje.
Książka jest pomyślana nie tylko jako podręcznik akademicki do przedmiotu "geografia ekonomiczna", lecz także jako lektura uzupełniająca dla studiujących zagadnienia związane z gospodarką przestrzenną, rozwojem regionalnym i lokalnym, inwestycjami i nieruchomościami, ochroną środowiska, demografią, kapitałem ludzkim i społecznym.
Nowe, zmienione wydanie bestsellerowej książki zawiera opis zweryfikowanej, wielokrotnie sprawdzonej metody przeprowadzenia wnikliwej analizy kultury organizacji i jej zmiany w pożądanym kierunku. Teoretyczną podstawą tej metody jest tzw. model wartości konkurujących, będący prawdopodobnie najczęściej na świecie wykorzystywanym modelem do oceny kultury, niezwykle przydatnym przy inicjowaniu programu znaczących udoskonaleń umiejętności kierowniczych i przywódczych.
Pomyślana jako poradnik, książka przedstawia skuteczne narzędzia, z których mogą korzystać liderzy i menedżerowie, by określić kulturę kierowanych przez siebie jednostek i przeprowadzić jej zmianę. Znajduje się tu też kwestionariusz do oceny umiejętności kierowniczych, pomagający efektywnie wspierać zmianę kultury firmy.
Szczegółowo omówiono:
- znaczenie uwzględnienia kultury przy wprowadzaniu wszelkich programów poprawy efektywności,
- proces identyfikacji typu kultury obecnej i pożądanej,
- sporządzanie wykresów profili kultury w celu określenia obszarów, w których konieczne są zmiany,
- etapy opracowywania i wdrażania programu zmiany kultury organizacyjnej,
- dostosowywanie zestawu indywidualnych umiejętności kierowniczych do potrzeborganizacji - program rozwoju osobistego,
- sposoby inicjowania pożądanych zmian kultury.
Zarządzanie kryzysowe zaprezentowano jako zorganizowany proces budowania bezpieczeństwa. Ważnym akcentem realizacji tego procesu jest samorząd i w takiej roli został przez Autora przedstawiony. Samorząd jest fundamentem aktywności kryzysowej. Na tym szczeblu wszystko ma swój początek i najczęściej koniec. Dlatego rola samorządu w zarządzaniu kryzysowym jest bardzo ważna tak w wymiarze praktycznym, jak i teoretycznym; chodzi o udział samorządu w badaniach naukowych. Rola samorządu aktualnie jest ograniczona przepisami prawa i w znacznym stopniu brakiem odpowiednich aktów prawa kryzysowego.
Treść książki jest adresowana do wszystkich zajmujących się zarządzaniem kryzysowym prezentując aktualny stan wiedzy w tym zakresie u naszych sojuszników i w Polsce oraz pożądane kierunki zmian w tym zakresie.
Wszyscy ulegamy presji, żeby pracować szybciej, załatwiać więcej spraw i błyskawicznie rozwiązywać problemy. Ale podejmowanie decyzji na łapu capu może spowodować więcej komplikacji na dłuższą metę. Żeby znaleźć naprawdę trwałe i skuteczne rozwiązania potrzebny jest czas.
W tej zabawnej i prowokacyjnej książce Carl Honoré, autor bestsellerowej Pochwały powolności, rozmawia z fachowcami z całego świata, którzy nie żałują czasu na szukanie najlepszej – chociaż wcale nie najszybszej – drogi do wyjścia z kłopotów. Honoré wyjaśnia, dlaczego w biznesie, polityce, edukacji, opiece zdrowotnej, a także w naszych relacjach z ludźmi warto przeciwstawiać się otaczającej nas kulturze szybkiego fixu i proponuje sposoby pomocne w znajdowaniu bardziej przemyślanych i twórczych rozwiązań, które da się z powodzeniem zastosować w każdej sferze życia.
Honoré rozbraja stylem i zaraźliwą ciekawością świata
Wall Street Journal
Ta przystępna, przejrzysta i mądra książka powinna znaleźć się na biurku każdego menedżera i polityka
The Independent
Carl Honoré
Dziennikarz i publicysta, laureat wielu nagród. Po ukończeniu studiów (historia i italianistyka) na uniwersytecie w Edynburgu pracował z dziećmi ulicy w Brazylii. Pisał na temat Europy i Ameryki Południowej dla „Economist”, „Observer”, „Guardian”, „Miami Herald”, „Houston Chronicle”, „Time Magazine” i kanadyjskiej „National Post”.
Jest jednym z twórców ruchu Slow i jego rzecznikiem na całym świecie. Jego debiut Pochwała powolności i kolejna książka Pod presją zostały przetłumaczone na ponad 30 języków i trafiły na listy bestsellerów w wielu krajach.
Mieszka w Londynie z żoną i dwójką dzieci.
Nowe podejście do współzarządzania i współrządzenia, zaprezentowane przez Autorów, jest ważną odpowiedzią nauki na kryzys polityki i funkcjonowania państwa. (…) Współzarządzanie publiczne przezwycięża tradycyjne podziały między domeną państwa, rynku i społeczeństwa obywatelskiego.
Potrzebna książka, interdyscyplinarna analiza naukowa na wysokim poziomie.
prof. dr hab. Jerzy Wilkin
Obszerna, wielowątkowa monografia koncepcji governance w różnych obszarach życia publicznego. Książka napisana przez zespół autorów z Katedry Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, której twórcą i wieloletnim kierownikiem był prof. Jerzy Hausner. Obecnym kierownikiem tego zespołu jest redaktor naukowy monografii, prof. Stanisław Mazur. Bez wątpienia mamy w tym wypadku do czynienia z ukształtowaną już szkołą nauki o gospodarce i polityce publicznej.
prof. dr hab. Jarosław Górniak
Doceniasz swoich współpracowników.
Ale czy oni czują się docenieni?
Obecnie kluczową sprawą w miejscu pracy jest sprawienie, aby pracowni-cy czuli się cenieni. Jest to jednak wyzwanie, jeśli ty i twoi pracownicy komunikujecie docenianie w różny sposób. Dr Gary Chapman i dr Paul White pomogą ci:
– zwiększyć lojalność i zmniejszyć rotację wśród twoich pracowników i wolontariuszy,
– zniwelować cynizm i stworzyć bardziej pozytywne środowisko pracy,
– podnieść zaangażowanie pracowników poprzez sprawienie, aby twój personel czuł się prawdziwie doceniany,
– zastąpić nieefektywne uznanie dla pracowników autentycznym docenianiem.
Wyrazy uznania dla 5 języków doceniania w miejscu pracy
Kiedy przeczytaliśmy z kolegami tę książkę, idea autentycznego doceniania trafiła według nas w samo sedno. Zbyt dużo czasu poświęcamy na skupianie się jedynie na nagrodach i uznaniu. Mogą one być silnymi motywatorami, ale zwykle dotyczą tylko czołowych pracowników firmy. Zaczęliśmy bardziej zwracać uwagę na okazywanie autentycznego doceniania w realny sposób w całej naszej organizacji.
– Andy Erlandson, dyrektor generalny, Microsoft
Relacje pełne zaufania są zaprawą scalającą handel. Są ważniejsze niż umie-jętności czy wiedza. Ta książka pokazuje, jak zbudować zaufanie w miejscu pracy na poziomie personalnym, a jej zasady mają zastosowanie w bardzo różnych organizacjach.
– Tom Nicholson, dyrektor wykonawczy, HR People & Strategy
Książka dotyczy nie tylko zwykłego pragnienia ożywiającego doceniania, które wszyscy posiadamy, ale też procesu odkrywania, czym ono jest dla nas i dla tych, z którymi pracujemy. Każdy, kto przeczyta tę książkę, będzie bez wątpienia lepiej przygotowany do stworzenia atmosfery doceniania w swojej sferze wpływów, gdziekolwiek ona się znajduje.
– Lynn Smith, dyrektor rozwoju kierownictwa, NextLEVEL Leadership Canada
Podręcznik zawiera podstawową wiedzę z zakresu marketingu, zgodną z najnowszą podstawą programową dla pierwszej części kwalifikacji A.26, rozszerzoną o treści nawiązujące do najnowszych osiągnięć z tej dziedziny. Zaprezentowane w nim zagadnienia pozwolą uczniowi wykształcić umiejętność widzenia przedsiębiorstwa prowadzącego działalność reklamową i jego działań w szerszej, strategicznej perspektywie. Ambicją autorów było przygotowanie podręcznika, który będzie przydatny w szkole i w życiu codziennym. Takiemu ujęciu podporządkowany został jego układ. Omawiane w nim treści osadzone są w realnym świecie przykładów i konkretnych sytuacji zaczerpniętych z rzeczywistości. Czytając podręcznik uczeń ma nie tylko rozumieć jego treść, ale także wyobrażać sobie dany proces czy zjawisko, analizować sytuacje rynkowe i, co najważniejsze, praktycznie korzystać z wiedzy jako konsument i jako pracownik firmy świadczącej usługi reklamowe.
Od dawna nikt tak przystępnie i rzetelnie nie napisał książki, która byłaby podręcznikiem szkoły austriackiej. Styl, w jakim książkę tę napisał Randall G. Holcombe porównać można do sposobu pisania Murraya N. Rothbarda. Przy czym autor rozszerzonego wprowadzenia do szkoły austriackiej nie ma ambicji pisania rozprawy naukowej, lecz autentycznie chce, aby Czytelnik zainteresował się stworzoną przez Carla Mengera teorią, a jeśli tak, to żeby ją szybko pojął. Dlatego Holcombe omija problemy kontrowersyjne i spory, skupiając się na pięknie, prostocie i logice Austriaków.
Książka prowadzi krok po kroku po wszystkich zagadnieniach merytorycznych związanych z wykonywaniem zawodu; zawiera treści dotyczące skutecznych narzędzi stosowanych w codziennej pracy. Prosta treść poparta opisem własnych doświadczeń autora w wykonywaniu zawodu KAM-a sprawia, iż czyta się ją bez konieczności sięgania po literaturę specjalistyczną, choćby z zakresu ekonomii.
Dla osób, które podobnie jak autor są wieloletnimi praktykami, książka stanowić może formę przypomnienia podstawowych zagadnień czy spojrzenia na nie z innej perspektywy. Poszczególne rozdziały są zbudowane w taki sposób, iż można je czytać oddzielnie. Myślą przewodnią książki jest sprowadzenie większości zagadnień do czysto merytorycznej i praktycznej formy. Praca managera zarządzającego współpracą z Kluczowymi Klientami jest pokazana z wielu pespektyw. Każdy może sam zdefiniować, kim tak naprawdę jest Key Account Manager: indywidualistą (pracującym w samotności nad procesem), czy moderatorem grupy, która ma ściśle określone zadania, a może zupełnie kimś innym.
Spośród wielu obszarów pracy Key Account Managera wybrano te najistotniejsze i najbardziej pragmatyczne. Jeśli więc omawiany jest wpływ komunikacji pozawerbalnej na proces negocjacyjny, to tylko w odniesieniu do wybranych aspektów. Jeżeli pojawia się odwołanie do zagadnień związanych z odczytywaniem i kontrolą emocji czy inteligencją emocjonalną, to tylko w najistotniejszych obszarach. To nie jest książka o negocjacjach, choć nie da się pisać o pracy KAM-a bez omówienia podstawowego narzędzia pracy, jakim są negocjacje handlowe. Nie jest to również książka o stosowaniu perswazji i manipulacji w znaczeniu, jak osiągnąć maksymalny zysk w najkrótszym czasie. Treść oraz forma zostały przygotowane w taki sposób, aby zawierały prosty przekaz odnoszący się do istoty zagadnienia.
Znaczna część książki poświęcona jest prawidłowej komunikacji z drugą osobą. W przypadku pracy Key Account Managera komunikacja międzyludzka stanowi fundament powodzenia w biznesie. Jeżeli proces komunikacji nie będzie właściwy, żadne rozwiązania biznesowe nie zakończą się sukcesem. Ponieważ aspekt ten jest niezwykle istotny, opisano go za pośrednictwem trzech modeli: tradycyjnego, pozawerbalnego oraz w odniesieniu do zagadnień związanych z Neuro Lingwistycznym Programowaniem (NLP).
Patroni medialni: Instytut Doskonałości, Czasopismo 21 wiek, Miesięcznik Benefit, Eksperci Sprzedaży, Marschall Polska Sp. z o.o.
Migracja danych to przeniesienie danych ze starych systemów do nowego repozytorium. We współczesnym świecie zdominowanym przez systemy informatyczne, mamy do czynienia z ciągłymi projektami migracji danych. Jednak według badań ponad 40% projektów migracji danych nie mieści się w założonym czasie i budżecie bądź też jest całkowicie porzucanych.
Książka Johny Morrisa jest przeznaczona przede wszystkim dla kadry zarządzającej oraz członków kadry projektowej i ma na celu dostarczyć informacji niezbędnych do nadzoru procesu migracji danych oraz skutecznego przeprowadzenia go.
JOHNY MORRIS posiada ponad 25 lat doświadczenia w branży IT. Pracował jako programista, analityk, kierownik projektów oraz architekt danych. Przez ostatnich 20 lat współpracował jako niezależny konsultant z największymi firmami doradczymi, takimi jak CSC, Logica CMG oraz Price Waterhouse Coopers (PwC). Specjalizuje się w zagadnieniach migracji oraz integracji danych, realizując bardzo duże projekty dla korporacji, takich jak: Barclays Bank, National Grid Transco oraz British Telecom.
Praktyczny przewodnik, który poprowadzi cię do pełnego satysfakcji życia biznesowego. Takiego, w którym osiągniesz nie tylko sukces finansowy, ale także pełne zadowolenie z tego, czym się zajmujesz.
Książka zawiera bogaty pakiet wskazówek wynikających z mojego doświadczenia zebranego w czasie kilkudziesięciu lat pracy z ludźmi, którzy zdecydowali się żyć zgodnie z tym, do czego zostali stworzeni.
Możesz do nich dołączyć!
Andrzej Burzyński to jedna z tych niewielu osób, które łączą trzy elementy: życiowy optymizm, ogromną empatię i fachową, pomocną wiedzę. Potrafi przekazać niesamowicie praktyczne wskazówki w sposób pełen humoru, przez co, nie wiadomo kiedy, stajemy się bardziej zaradni w biznesie i relacjach.
Marcin „Hugo” Kosiński, właściciel radia „KonteStacja”
Czy prowadzenie firmy zabiera Ci kilkanaście godzin na dobę i nie daje oczekiwanych rezultatów? Czy jako przedsiębiorca, właściciel firmy, główny zarządzający, a bywa, że główny wykonawca usługi lub dostawca produktu, masz tak wiele obowiązków, że nie masz czasu dla siebie, rodziny, przyjaciół? Masz poczucie, że życie Ci ucieka? Jeśli tak, to jest to książka dla Ciebie. Jeśli chcesz pracować krótko ale efektywnie, odnosić sukcesy i jeździć na wakacje kilka razy w roku, znajdziesz w niej wskazówki, jak możesz to zrobić.
Autor przedstawia łatwy do wdrożenia model zarządzania biznesem, zespołem i sobą, który pomaga stworzyć biznes o ponadprzeciętnych wynikach i jednocześnie pozwala cieszyć się wolnym czasem i prowadzić życie, o jakim każdy z nas marzy.
Nowe podejście do współzarządzania i współrządzenia, zaprezentowane przez Autorów, jest ważną odpowiedzią nauki na kryzys polityki i funkcjonowania państwa. (…) Współzarządzanie publiczne przezwycięża tradycyjne podziały między domeną państwa, rynku i społeczeństwa obywatelskiego.
Potrzebna książka, interdyscyplinarna analiza naukowa na wysokim poziomie.
prof. dr hab. Jerzy Wilkin
Obszerna, wielowątkowa monografia koncepcji governance w różnych obszarach życia publicznego. Książka napisana przez zespół autorów z Katedry Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, której twórcą i wieloletnim kierownikiem był prof. Jerzy Hausner. Obecnym kierownikiem tego zespołu jest redaktor naukowy monografii, prof. Stanisław Mazur. Bez wątpienia mamy w tym wypadku do czynienia z ukształtowaną już szkołą nauki o gospodarce i polityce publicznej.
prof. dr hab. Jarosław Górniak
Skuteczna komunikacja w biznesie zajmuje się nie tylko podstawami asertywności, ale także zastosowaniem jej w procesie szeroko pojętej komunikacji międzyludzkiej - w domu, w firmie, w biznesie. Skuteczna asertywność wymaga ciągłego treningu, niezwykle przydatnego dla osób, których praca wymaga dobrej prezencji, komunikatywności, refleksu sytuacyjnego oraz umiejętności skutecznego wywierania wpływu na innych -słowem dla osób, które pracują w kontakcie z innymi ludźmi, czyli menedżerów, kierowników działu sprzedaży, pracowników socjalnych, nauczycieli i wielu innych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?