W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Zaprojektuj sukces!
Jesteś kierownikiem projektu? Wiesz, czym to pachnie. Dostajesz do wykonania zadanie i określony czas. Masz zrobić coś wspólnie z grupą ludzi, którzy od dziś są Twoim zespołem projektowym. Te osoby często pracują w różnych działach firmy, mają odmienne kompetencje i nawyki zawodowe. Trudno im się ze sobą porozumieć. Twój projekt nie jest dla nich bynajmniej jedynym obowiązkiem. W dodatku wcale nie jesteś ich przełożonym. Jesteś (tylko i aż) szefem tego projektu. Za jego realizację odpowiadasz przed sponsorem. A problemy się piętrzą. Czujesz, że brak Ci czasu, ludzi, narzędzi...
A może wcale nie jesteś kierownikiem projektu? Może jesteś członkiem zespołu projektowego. Albo właścicielem firmy lub członkiem zarządu. W każdym razie, jak wielu z nas, zdarza Ci się pracować projektowo, bo to często najefektywniejszy model realizacji skomplikowanych zadań. I chcesz wiedzieć, jak to dobrze robić. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby rozwiązywania problemów zwykle pojawiających się w projektach. Michał Kopczewski od kilkunastu lat obserwuje z bliska i opisuje specyfikę życia projektowego. Wnioski płynące z tych obserwacji i praktyczne rady zebrał w formie alfabetycznej układanki, którą czyta się naprawdę lekko. A jednocześnie ten świetny podręcznik zawiera praktyczną wiedzę, przydatną każdemu szefowi i członkowi projektu.
We współczesnym świecie następuje coraz szybsza profesjonalizacja i komercjalizacja sportu. Zmienia się więc i rozwija także marketing sportu, istotę marketingu sportu i jego uwarunkowania, rynek i produkty sportu oraz zasady ich kształtowania, ceny i dystrybucję produktów sportu, promocję organizacji sportowych, rolę nowych mediów w marketingu sportu oraz problematykę sponsoringu. Omawiane zagadnienia zostały wzbogacone licznymi studiami przypadków.
Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych i wychowania fizycznego, a także osób profesjonalnie zajmujących się marketingiem w klubach sportowych, stowarzyszeniach sportowych, różnych organizacjach związanych ze sportem oraz sponsorów klubów czy stowarzyszeń.
Książkę czyta się lekko, a jednocześnie z wypiekami na twarzy. Na każdej stronie czuć oddech Kamila. Treści to wartościowe, mówiące prawdę o tym, jak jest u nas, a nie w wypocinach amerykańskich teoretyków od biznesu.
Ważne jest to, że wiedza ta jest w stanie uratować tyłek niejednemu optymiście. Pod warunkiem, że uwierzy w tę książkę i ją przeczyta!
Marcin Osman, autor książki Biznes Ci ucieka
Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa to bardzo ważny podsystem rachunkowości. Jest sztuką syntetycznego ujęcia fundamentów, na których stoi przedsiębiorstwo i realizuje swoją działalność. Spośród wszystkich sprawozdań sporządzanych przez przedsiębiorstwo najważniejsze jest roczne sprawozdanie finansowe. Zamyka ono rok działalności przedsiębiorstwa i jednocześnie otwiera rok nowy.
Ze względu na duże znaczenie poznawcze i informacyjne rocznego sprawozdania finansowego w książce zostały zaprezentowane zasady jego sporządzania oraz główne jego elementy, tj.:
bilans,
rachunek zysków i strat,
rachunek przepływów pieniężnych,
zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym,
informacje dodatkowe.
Książka będzie z pewnością cenną pomocą w poprawnym sporządzeniu rocznego sprawozdania finansowego i ułatwieniu zrozumienia jego wartości poznawczej. Jest adresowana zarówno do praktyków, jak i studentów kierunków finanse i rachunkowość, a także słuchaczy różnych profesjonalnych szkoleń
"Jeśli chcesz wiedzieć, co jest naprawdę ważne, przeczytaj tę książkę. Głęboka i wspaniale napisana. Ogromny wkład w etykę, prawość i odnowę charakteru".
Richard Carlson
"Co dała mi ta książka? Plan, strategię, pewność, że każdego dnia kieruje mną coś więcej niż tylko to, co najbardziej pilne. Telefon, wiadomość zostawiona w poczcie głosowej, e-mail, sprawy do załatwienia i wszystkie inne codzienne zadania i zobowiązania zdają się być sprawami nie cierpiącymi zwłoki. Bez wątpienia są ważne. Dopóki jednak nie wiesz, dokąd zmierzasz, wszystkie te zadania mogą przejąć kontrolę nad twoim życiem. Ponieważ ludzie pozbawieni celów stają się narzędziami w rękach tych, którzy mają cele".
Ken Blanchard
W książce ukazano dwie perspektywy analizy i rozumienia negocjacji. W pierwszej perspektywie traktuje się negocjacje jako zestaw umiejętności i narzędzi działania - w tych ramach przedstawiono zbiór taktyk i strategii negocjacyjnych, różnych sposobów manipulacji i technik im przeciwdziałających. W drugiej perspektywie kładzie się nacisk na negocjacje postrzegane z punktu widzenia organizacji i kultury.
Reguł i praktyk stosowanych w metodyce Scrum - prostym procesie stosowanym do zarządzania skomplikowanymi projektami - jest mało, są one proste i łatwe do nauczenia się. Jednak sama prostota tej metody - brak przygotowanych rozwiązań - może okazać się rozbrajająca i spowodować, że ludzie rozpoczynający korzystanie z niej mają skłonność do powracania do starych nawyków i narzędzi zarządzania, uzyskując przez to gorsze rezultaty. W tej pouczającej serii studiów przypadków współtwórca metodyki Scrum Ken Schwaber przedstawia wykłady oparte na przykładach wziętych z życia, ich sukcesy i porażki, wybrane z jego wieloletniej praktyki jako instruktora w uczeniu firm sprawnego zarządzania projektami. Dzięki nim zrozumiemy, jak wykorzystać metodykę Scrum do rozwiązywania skomplikowanych problemów i uzyskiwać lepsze wyniki przy jednoczesnym szybszym dostarczaniu wartościowego oprogramowania. Zdobądź podstawy teorii i praktyki Scrum, których potrzebujesz, aby: - kierować najbardziej złożonymi, trudnymi projektami - efektywnie zarządzać nieznanymi i zmieniającymi się wymaganiami produktowymi - uprościć kierowanie projektem poprzez wprowadzenie samozarządzających się zespołów - otrzymywać od klientów jaśniejsze specyfikacje i informacje zwrotne - skrócić czas planowania projektu i zmniejszyć ilość wymaganych narzędzi - kompilować i dostarczać klientom produkty w 30-dniowych cyklach, tak by stosunkowo wcześnie otrzymywali wersje robocze - unikać błędnych posunięć poprzez regularne przeprowadzanie inspekcji, wykonywanie raportów i dostrajanie projektów - obsługiwać wiele zespołów, pracujących w wielu lokalizacjach geograficznych nad projektem o dużym zasięgu - maksymalizować zyski z inwestycji
Jak pisze autor we wstępie, Ekonomia w jednej lekcji ma ukazać, iż wiele pomysłów, które dziś uchodzą za wspaniałe, postępowe i nowoczesne, to w gruncie rzeczy nawrót starych błędów. Wykład poprawnej ekonomii Hazlitt przedstawia w tytułowej lekcji, która zawiera się w jednym zdaniu kilkustronicowego pierwszego rozdziału. Pozostałe rozdziały to omówienie podstawowej lekcji na przykładach z życia. Książka miała kilkanaście wydań w Stanach Zjednoczonych (o łącznym nakładzie ponad 1 mln egzemplarzy) oraz liczne tłumaczenia. Żelazna logika i przystępny język sprawiają, że lektura Ekonomii w jednej lekcji daje wyjątkową satysfakcję intelektualną zarówno ekonomistom, jak i czytelnikom, którzy dopiero zaczynają się interesować ekonomią.
Autorka porusza zagadnienia źródeł etykiety biznesu i jej współzależności z zasadami protokołu dyplomatycznego, kultury korporacyjnej i etykiety towarzyskiej w Polsce. Omawia zasady etykiety w sytuacjach służbowych i problemy, z jakimi spotykają się pracownicy polskich firm i urzędów.
Autorka obszernie opisuje konkretne zachowania wynikające z zasad etykiety biznesu oraz ich warianty, będące skutkiem odrębności kultury narodowej, zwyczajów i tradycji zachowań grzecznościowych. Zwraca uwagę na te wymiary polskiej kultury, które wpływają na zróżnicowane podejście do zasad etykiety biznesu.
Z książki wyłania się wizerunek pracownika, pożądany według obowiązujących w Polsce zasad etykiety, a także obraz zwyczajów współczesnych Polaków w sytuacjach zawodowych.
Publikacja jest efektem najnowszych badañ z zakresu konkurencyjnoœci przedsiêbiorstw. Porusza szeroki zakres zagadnieñ od uwarunkowañ miêdzynarodowych konkurencyjnoœci przez konkurencyjnoœæ ro¿nych modeli biznesu po wp³yw czynników finansowych, zw³aszcza w kontekœcie wykorzystania funduszy venture capital. Przedstawione zagadnienia dotycz¹ wielu sektorów, m.in.: przedsiêbiorczoœci spo³ecznej, ekoinnowacyjnych i kreatywnych. Ró¿norodnoœæ tematyczna oraz odniesienie siê nie tylko do konkurencyjnoœci, ale te¿ przedsiêbiorczoœci i zarz¹dzania sprawia, ¿e jest to publikacja przydatna nie tylko dla pracowników naukowych, ale te¿ praktyków biznesu.
Ta potężna książka powinna jak najszybciej wyprzeć z polskich szkół wyższych anachroniczny już i wręcz szkodliwy podręcznik Paula Samuelsona, oparty na teorii keynesizmu i innych doktrynach antykapitalistycznych, które święciły triumfy w latach 1917 1989. Logika ekonomii staje się akademickim podręcznikiem ekonomii w coraz liczniejszych szkołach wyższych w USA, a także w Australii, Gwatemali, Brazylii i w kilku innych krajach. W Polsce jest ona zalecana jak dotąd wyłącznie w szkołach ASBIRO.
Thomas Piketty[1] i jego Kapitał w XXI wieku, to kolejna pozycja napisana przez przedstawiciela klubu ludzi o mentalności antykapitalistycznej, takich jak choćby Jeremy Rifkin[2], Naomi Klein[3], a także laureaci ekonomicznej nagrody Nobla za rok 1981 James Tobin[4], za rok 2008, Paul Krugman[5], oraz w roku 2014, Jean Tirole[6] że wymienię tylko tych bardziej znanych. W Polsce do grupy tej należą m. in. prof. prof. Zdzisław Sadowski, Ryszard Bugaj, Stanisław Gomułka[7]. Slogan, który najlepiej charakteryzuje ten nurt brzmi: maksimum równości i etatyzmu, przy minimum wolności i rynku. Zacietrzewienie klubowiczów antykapitalistycznych jest tak silne, że ludzie ci gotowi pójść na kompromis z samym diabłem a konkretnie: poprzeć nieudolne państwo byleby tylko dostało się kapitalistom. Dla zmylenia czujności biznesu, występują nierzadko w roli obrońców konkurencji (byle doskonałej), pionierów wolnego rynku (byle regulowanego), wojowników o sprawiedliwość (byle społeczną), oraz czempionów wzrostu gospodarczego (byle zrównoważonego). W głębi serca jedynym modelem gospodarczym, jaki im odpowiada jest kolektywizm, monopol oraz władza namaszczonych elit, do których ludzie ci aspirują. Gardzą przy tym przedsiębiorczością, indywidualizmem, a zwłaszcza wolnością osobistą, przed którą nas energicznie chronią.Książka Thomasa Piketty'ego to najświeższa wydana w kwietniu 2014 roku pozycja wpisująca się w tematykę antykapitalistyczną. To, że George Reisman[8] zajął się nią nie wynika z jakichś szczególnych talentów czy odkrywczych myśli francuskiego ekonomisty (ekonomisty?); z tego, że autor książki kwestionuje w niej zasady ekonomii wolnorynkowej, takie jak podział pracy, konkurencja, preferencja czasowa, czy przedsiębiorczość. Nie on pierwszy, nie on jeden. Ignorancja w ekonomii szerzy się od lat, i to nawet wśród laureatów Nagrody Nobla, o czym świadczy chociażby aprobata z jaką spotyka się wśród niektórych noblistów absurdalna polityka monetarna banków centralnych Japonii, Stanów Zjednoczonych czy ostatnio także Unii Europejskiej. Tym, co Reismana niepokoi szczególnie jest entuzjazm, wręcz podziw ze strony tzw. elit intelektualnych Zachodu wobec książki Piketty'ego, a szczególnie wobec jego niechęci do kapitału i kapitalizmu.
W najnowszej książce wydanej w ramach serii poradników adresowanych do działów HR autor przedstawia najlepsze i sprawdzone sposoby na znalezienie pracowników myślących innowacyjnie. Przedstawia narzędzia przydatne w prowadzeniu rekrutacji, które pomagają wyłowić i utrzymać pracowników o szczególnych zdolnościach i kwalifikacjach oraz modele dzięki którym można efektywnie zarządzić wiedzą talentów i zapewnić ich ciągły rozwój. W publikacji znaleźć można konkretne wskazówki, jak przekonstruować systemy motywacyjne w firmie, aby stymulować twórczość oraz jak opracować kilkuletnie plany rozwoju zawodowego dla najbardziej utalentowanych pracowników.
Publikacja przedstawia współczesne podejście do problematyki zarządzania kryzysowego, dzięki czemu stanowi istotne źródło informacji i wiedzy z tego obszaru. Kompleksowo charakteryzuje teorię zarządzania kryzysowego oraz koncepcje podatności, odporności i adaptacji. Prezentuje podstawowe cechy i modele tych koncepcji, a także opisuje działania służące zwiększeniu skuteczności zarządzania kryzysowego. Rezultat przeprowadzonych analiz stanowi opracowany model skutecznego zarządzania kryzysowego. Obejmuje on zarówno uwarunkowania oraz poziom przygotowania i realizowania działań, jak również podstawowe rozwiązania zwiększające skuteczność przedsięwzięć podejmowanych w zarządzaniu kryzysowym.
Każde działanie techniczne, organizatorskie i menedżerskie powstaje z myślą o określonym praktycznym zastosowaniu. Zamierzeniem jest osiągnięcie rezultatów spełniających oczekiwania pragmatyczne oraz wymagania skuteczności i efektywności. Adresat rozwiązania bardzo często ma ambicję, aby to, co otrzyma, było niepospolite, inne niż znane mu podobne rozwiązania. I to oczekiwanie nie musi mieć racjonalnych podstaw, bywa, że jest ambicją czystą. Z kolei autor rozwiązania często ma podobną ambicję, nie chce powielać pomysłów już znanych, szuka satysfakcji zawodowej. Obie postawy są silniejsze niż racjonalność gospodarcza. Są motorem postaw twórczych.
Z drugiej strony ambicje twórcze w miarę praktykowania zawodu zostają przytłumione rutyną. Naturalnie innowacyjni są ludzie młodzi - z wiekiem zdolność ta maleje. Ale nie musi to być proces nieodwracalny niczym starzenie się fizyczne. Kreatywność może być zachowana przez całą karierę zawodową.
Książka wspiera tego typu podejście do życia zawodowego inżyniera, organizatora i menedżera, jako zawodów polegających na twórczym rozwiązywaniu bieżących problemów. Zachowania ich mogą być sprawne na poziomie rutyny, ale i głęboko odkrywcze, niekonwencjonalne. Raz skomplikowane i budzące podziw harmonią współdziałania ogromnej liczby elementów jak statek kosmiczny. Innym razem imponujące ascetyczną prostotą funkcjonalności jak wynalazek koła. Dla ludzi zafascynowanych techniką jako wyrafinowanym praktycznym zastosowaniem wiedzy naukowej dzieło techniczne jest równie wielkim dziełem sztuki jak obiekty, które oglądamy w muzeach i na wystawach artystycznych, a konstruktor/wynalazca kreatorem równym malarzom czy pisarzom.
Chcieliśmy też przekazać tę ważną myśl, że twórczy może być każdy z nas w swojej aktywności zawodowej i że istnieje rozległy katalog metod pobudzania kreatywności, które można dobierać do różnych warunków – pracy indywidualnej lub zespołowej, projektowej lub wdrożeniowej, technicznej lub organizatorskiej.
Każde przedsiębiorstwo dąży do maksymalizacji rynkowej wartości dla właścicieli. Jednym ze sposobów jest pozyskanie odpowiednich źródeł finansowania i nadanie im właściwej formy kapitałowej.
Czynniki to kształtujące są zróżnicowane co do swej istoty, bo trudno jest identyfikować i oceniać determinanty tej struktury kapitałowej. Zachodzi wzajemne oddziaływanie różnych czynników oraz potrzeba doboru formuł szacowania ich wpływu. Przy uwzględnianiu więcej niż dwóch czynników może także zaistnieć także efekt interakcji.
Obecne metody szacowania ich wpływu na strukturę kapitałową są niedoskonałe. Przyczyny tkwią w początkującym wciąż etapie rozwoju polskiego rynku kapitałowego oraz gospodarki. Powstają wciąż nowe źródła finansowania, a otoczenie przedsiębiorstw jest zmienne. Ponadto wieloaspektowa weryfikacja determinant struktury kapitałowej jest procesem trudnym.
Pomocnym instrumentem są teorie struktury kapitału. Ich implementacja w praktyce danego kraju stwarza jednak konieczność korekt uwzględniających warunki gospodarki oraz porównywalność mierników i procedur obliczeniowych.
Przenosząc daną teorię na grunt polski, należy też brać pod uwagę normy prawne, zawartość i dostępność danych finansowych, poziom rozwoju gospodarczego, rolę i znaczenie rynku kapitałowego. Dodatkową barierą weryfikacji czynników struktury kapitałowej jest słaba znajomość koncepcji doboru źródeł finansowania wśród menedżerów.
Decydujące znaczenie przypisuje się zarządzaniu operacyjnemu, a nie zarządzaniu strategicznemu, w ramach którego mieści się kształtowanie długoterminowej struktury kapitałowej.
Celem monografii jest identyfikacja determinant oraz ocena siły i kierunku ich wpływu na strukturę kapitałową przedsiębiorstw notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Ponadto dokonano analizy źródeł finansowania przedsiębiorstw oraz oceny kryteriów, jakimi kierują się przedsiębiorstwa przy ich doborze.
Książka została napisana przez praktyka i wiodącego specjalistę z zakresu zarządzania zapewnianiem ciągłości działania organizacji. Autor przedstawia wpierw od strony podstaw teoretycznych, a następnie w formie poradnikowej, jak zapewniać ciągłość działania organizacji, jak projektować rozwiązania zapobiegawcze wobec zidentyfikowanych i przeanalizowanych zagrożeń oraz jak przygotowywać rozwiązania przemyślanego reagowania na możliwe zakłócenia. W szczególności ostatni rozdział książki przedstawia rekomendowany proces projektowania takich rozwiązań.
Szczególną konsekwencją współczesnego narastania konkurencji gospodarczej jest poszukiwanie i wdrażanie coraz bardziej wyrafinowanych rozwiązań organizacji pracy, wytwarzania oraz świadczenia usług. To naraża organizacje stosujące takie rozwiązania na specyficzny rodzaj ryzyka, bezpośrednio związanego z działaniem organizatorskim oraz dyspozycyjnością zasobów wewnętrznych. Ryzyko to nazywane jest operacyjnym.
Jego znaczenie i wpływ na skuteczność działania organizacji będą z czasem rosnąć. Zarządzanie bezpieczeństwem organizacji jest w praktyce codziennego działania świadomym zarządzaniem takim ryzykiem, tj. zapewnianiem właściwej sprawności działania przez uwzględnianie potencjalnych zagrożeń wynikających z tego ryzyka.
Zarządzanie takie opiera się na wprowadzaniu mechanizmów zapobiegania - prewencyjnego (ex-ante) oraz naprawczego (ex-post) - powstawaniu zakłóceń, czyli materializowaniu się tego ryzyka. Rozwiązania zapewniania bezpieczeństwa stanowią prewencję w stosunku do możliwych czynników ryzyka. Jeśli te rozwiązania okazują się nieskuteczne należy dysponować możliwością uruchomienia przygotowanych zawczasu rozwiązań utrzymania ciągłości działania. Projektowanie rozwiązań ciągłości działania jest więc ściśle powiązane z analizą ryzyka i projektowaniem rozwiązań bezpieczeństwa.
This book is a summary of the author’s achievements and his research on the problematic triad "Operational Risk – Resource Security – Business Continuity”, which have regularly been presented in earlier author’s publications. The perspective of risk (and actually three integrated perspectives: Risk – Security – Continuity) in the author’s opinion may become the key to the interpretation of contemporary management challenges. The reasons for this position are as follows (and are explained in detail in this book):
• by analysing the risk the reasons for the limited predictability of any action is clarified as fully as possible,
• by setting the course the security most fully indicates the method for improving this predictability,
• ensuring business continuity most fully expresses the human desire for full capability with regard to difficulties in activities undertaken.
In recent years, there has been a form of renaissance of the resource approach. Regardless of critical comment with reference to the strategic view of this approach, in the context of risk analysis (in terms of business continuity) it is essential in view of the fact that the organisational disruption of business continuity always consists of a direct loss of resources or loss of control over resources. This sets the mode of the analytical approach in providing security and business continuity.
Increasing scientific knowledge, especially with regard to the paradoxical delays indicated above in formulating scientific findings regarding the operational and organisational principles of operational risk management in terms of business continuity, inclines to the view that there is a need to give this issue more intensive reflection and research from the perspective of management sciences, which hitherto has virtually not happened. An important question is siting of the issues of the “Operational Risk – Resource Security – Business Continuity” triad in this discipline, i.e. whether and to what extent it belongs, and to extent it lies outside. The discussion shows that this triad is an important part of management theory and there is an urgent need to permanently formalise its system of concepts, the rules of conduct within its framework, and the rules for managing it.
Strategia marketingowa organizacji pomijająca jej uczestnictwo w targach jest strategią ułomną. Pozbawiona jest bowiem podstawowego środka komunikowania się środowiska branżowego, a także strategicznego źródła informacji o partnerach, sprzymierzeńcach, konkurentach, a nawet potencjalnych przeciwnikach.
Niniejsza praca ma w zamierzeniu jej Autorów nie tylko przybliżyć idee, cele i koncepcje przedsięwzięć targowych, ale głównie dostarczyć informacji niezbędnych do oceny szans sukcesu przedsiębiorstwa na targach.
Książka składa się z dwóch części.
Część pierwsza, teoretyczno-opisowa, oparta jest na publikacjach krajowych i zagranicznych na temat targów. Zawiera ona uporządkowany przegląd poglądów dotyczących ich istoty, funkcji i typów. Szczególną uwagę poświęcono charakterystyce uczestników rynku targowego oraz długofalowym kierunkom przemian tego rynku. Zaproponowano system mierników wielkości oraz rangi targów w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej.
Druga część monografii zawiera unikatową analizę rzeczywistych struktur polskiego rynku targowego, analizę koncentracji tego rynku oraz hierarchię miejskich ośrodków targowych.
Opracowanie jest efektem zainteresowań pracowników Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w szczególności dwuletnich studiów oraz analiz w ramach programu badań statutowych UEK.
Podręcznik obejmuje wiedzę o organizacji i funkcjonowaniu finansów zarówno w ujęciu makro-, jak i mikroekonomicznym. Autor przedstawił m.in. istotę finansów i rozumienie tego pojęcia we współczesnej gospodarce, kategorie finansowe, główne teorie finansów, funkcje pieniądza w przeszłości i obecnie, podmioty systemu ekonomicznego w warunkach pieniężnych, krążenie pieniądza i dochodu w gospodarce, czynnik czasu w działalności gospodarczej i wartość pieniądza w czasie, oszczędności pieniężne i ich transformację w kapitał, system finansowy, politykę finansową, instrumenty finansowe, kryzysy finansowe, globalny system finansowy, strukturę finansową polskiej gospodarki.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?