Tworzenie, kreatywność zjawiska, które mają w sobie jakiś powab i nieodparty urok, bo z nich jakby z niczego powstają rzeczy piękne, dobre i praktyczne. A w samym kreatywnym procesie jest pewna świeżość i doza tajemnicy, bo oto idea, która powstaje w czyjejś głowie, materializuje się, a potem staje się faktem, który żyje już swoim życiem Marek StączekSpeed dating z kreatywnością przygotuj się na 7 historii o kreatywności i sprawdź z którą wejdziesz w dłuższy związek. dr hab. inż. Przemysław Biecek, prof. PW & UW, Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.Książka Marka Stączka po prostu uwodzi, przypominając nam, że proces twórczy to wzloty, upadki, ekstaza i cierpienie, współdziałanie i samotność, igraszki i powaga, zuchwałość i pokora. Flirtuje z tymi sprzecznościami, nie pozwalając zapomnieć o najważniejszym praca kreatywna to PRACA. prof. Krzysztof Kaniasty, Distinguished University Professor, Indiana University of Pennsylvania, USA, Profesor Instytutu Psychologii Polskiej Akademii NaukTo nie jest zwykła książka o kreatywności. Jest niezwykła po pierwsze, opowieść płynie, autor niczym przewodnik pokazuje nam, jak w opowiedzianych przez speców od kreatywności historiach działają prawa twórczości. Zajmujące opowieści sprawiają, że wpadamy niczym Alicja do krainy czarów, a autor nam, jakby mimochodem, mówi dlaczego wpadamy, jak tu działa grawitacja i jakie ciastko mamy zjeść a jakim się strujemy. Marek Stączek wymyślił, jak możemy spotkać się z kreatywnymi ludźmi, jak pokazać ich sukcesy i trudności, i jak z tych trudności możemy wyciągnąć coś dla siebie. Mamy takie same problemy posłuchajmy, jak sobie radzą z nimi specjaliści i jakie to ma podstawy psychologiczne. Zresztą jeszcze nigdy nie czytałem książki, w której wiedza merytoryczna byłaby podana z taką łatwością. Ludzie - idea - sposób podania. To najważniejsze zalety tej książki. To nie jest poradnik. To jak spotkanie za kulisami teatru, w których aktorzy zdradzają, dlaczego im tak to wychodzi na scenie.dr hab. Jacek Wasilewski, polski medioznawca, dziennikarz, pisarz
Podczas lektury książki „Riposta i humor w wystąpieniu publicznym” pewnie nie raz otrzesz łzy, z rozbawieniem czytając inteligentne i dowcipne wypowiedzi znanych mówców. Czasami będziesz mile zaskoczony błyskotliwością przytaczanych ripost.
Cóż, trudno oprzeć się wrażeniu, że opisywany tu sposób prezentacji to bardzo pożądana forma dialogu ze słuchaczem, a książka dowodzi jednego – wypowiedź publiczną można prowadzić lekko i intrygująco.
Marek Stączek pokazuje, jak nasze wypowiedzi można zmienić z tych nudnych we frapujące, z przewidywalnych w ciekawe i ambitne, wcale nie tracąc na merytorycznej stronie przekazu. Humor jest tu przedstawiony jako niepowtarzalny sposób komunikacji z publicznością, żart – jako skuteczna forma na dotarcie do oponentów, a anegdota – jako możliwość odkrycia sedna i wyrażenia sedna.
Audiobook na płycie CD w formacie mp3.
„Marek Stączek pokazuje najlepsze praktyki wykorzystania storytellingu, a także prowadzi czytelnika przez proces dobrego przygotowania się do wykorzystania tej metody. Myśląc o tej technice dodam - że używanie storytellingu na spotkaniach sprzedaży wywołuje zdwojoną atencję, bardzo duże zaangażowanie i zdecydowanie większą kreatywność uczestników”.
Renata Filipek-Barylowska, Dyrektor Sprzedaży, T-Mobile Polska
„Sposób, w jaki czyta się tę książkę, jest prawie jak bezpośrednie spotkanie z jej Autorem. Bawić i uczyć to bez wątpienia motto Marka Stączka!”.
Agnieszka Ferenc, Kierownik Zespołu Rozwoju Produktu Reklamowego, Wirtualna Polska S.A.
?
Autor omawia tu cztery ważne tematy związane z rozwojem twórczego myślenia. Pierwszy - to odpowiedź na pytanie, czym jest kreatywność oraz jak rodzą się ciekawe i nowe pomysły. Drugi, to prezentacja 6 złotych zasad twórczego myślenia wdrażana przez EdisonTeam.pl. Rozdział trzeci - to ciekawa analiza dotycząca kreatywności jako warunku przetrwania w zmieniającej się rzeczywistości i temat czwarty - uważany przez niektórych za nerw kreatywnego myślenia - idea "szklanego tunelu", czegoś co więzi nas w czasie poszukiwania nowych rozwiązań".
Katarzyna Mastalerz, TVN S.A.
W treści tego audiobooka Marek Stączek z EdisonTeam.pl omawia 5 tematów. Pierwszy ? to odpowiedź na pytanie: ?Jak tworzyć nowe pomysły??, ?jak rozwiązywać problemy??. Prezentuje narzędzie, które stosuje podczas sesji kreatywnego myślenia, metodologię, która pomaga nam w poszukiwaniu nowych rozwiązań - ?stymulator 6/14?. Dalsze cztery rozdziały to wybrane techniki twórczego myślenia, i tak w rozdziale drugim omawiam bardzo inspirującą i płodną technikę o nazwie: ?Analiza i Synteza?. W rozdziale trzecim prezentuję technikę: ?Problem ? Kierunek ? Poszukiwanie?, czyli: dyskretny urok podróży w nieznane. Kolejna technika, to pomysł spopularyzowany przez Amerykanina Tonego Buzana - ?Mapa Myśli?, Zaś w rozdziale piąty przedstawiam technikę, którą z powodzeniem możemy zastosować w implementacji rozwiązania, technikę ?Analiza Pola Siły?.
Marek Ignaś, Training Manager, Bayer Polska
Jest to książka zarówno dla doświadczonych mówców, jak i dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w trudnej sztuce wystąpień publicznych. Ci pierwsi skonfrontują swój bagaż doświadczeń z teorią i niejedną opisaną tu historią. Dla drugich to doskonały podręcznik, jak krok po kroku, budować i doskonalić warsztat profesjonalnego mówcy. Całość błyskotliwie napisana, a dzięki „uwodzącej sile fabuły” anegdot od Demostenesa po czasy współczesne, każdy znajdzie w niej coś dla siebie.
Barbara Fichtel, Dyrektor Personalny Grupy ITI
Autor rozważa związek, jaki zachodzi pomiędzy atmosferą panującą w organizacji, a innowacyjnością jej członków. Odpowiada na trzy pytania:
- "czy w ogóle istnieje zależność między tymi dwoma zjawiskami?"
- "jakie składniki tworzą atmosferę, która sprzyja innowacyjności?"
- "co praktycznie powinniśmy zrobić w organizacji, by uruchomić i podtrzymać rozwój innowacyjnego myślenia?".
"Temat pierwszy - "Jakie cechy decydują o tym, że ktoś jest kreatywny?". Autor omawia triadę cech: "otwartość - niezależność - wytrwałość". W drugiej części zastanawia się nad tym, dlaczego największy wynalazca, T. Edison mógł powiedzieć: "Nie przepracowałem ani jednego dnia, wszystko co robiłem to była dobra zabawa", są to przemyślenia o roli kreatywności jako sposobu na satysfakcję zawodową. Rozdział trzeci można opatrzyć hasłem: "Daj sobie szansę i bądź bardziej kreatywny".
Katarzyna Kupper-Spychalska, Novartis Poland
Podczas słuchania książki „Riposta i humor w wystąpieniu publicznym” pewnie nie raz otrzesz łzy, z rozbawieniem czytając inteligentne i dowcipne wypowiedzi znanych mówców. Czasami będziesz mile zaskoczony błyskotliwością przytaczanych ripost.
Cóż, trudno oprzeć się wrażeniu, że opisywany tu sposób prezentacji to bardzo pożądana forma dialogu ze słuchaczem, a książka dowodzi jednego – wypowiedź publiczną można prowadzić lekko i intrygująco.
Marek Stączek pokazuje, jak nasze wypowiedzi można zmienić z tych nudnych we frapujące, z przewidywalnych w ciekawe i ambitne, wcale nie tracąc na merytorycznej stronie przekazu. Humor jest tu przedstawiony jako niepowtarzalny sposób komunikacji z publicznością, żart – jako skuteczna forma na dotarcie do oponentów, a anegdota – jako możliwość odkrycia sedna i wyrażenia sedna.
Książka ta jest adresowana do mówców, liderów, konsultantów, polityków. Każdy z reprezentantów tych grup znajdzie w nim coś do praktycznego wykorzystania.
A autor posiada mandat do pisania o tym temacie, bo sam jest zawodowym mówcą i ghostwriterem.
„Marek Stączek pokazuje najlepsze praktyki stosowania storytellingu, a także prowadzi czytelnika przez proces dobrego przygotowania się do wykorzystania tej metody. Myśląc o tej technice, dodam, że używanie storytellingu na spotkaniach sprzedaży wywołuje zdwojoną atencję, bardzo duże zaangażowanie i zdecydowanie większą kreatywność uczestników”.
- Renata Filipek-Baryłowska, Dyrektor Sprzedaży, T-Mobile Polska
Lekka, praktyczna, z dużą ilością ciekawych przykładów, ale największym atutem tej książki jest to, że Marek Stączek dzieli się pomysłami na tworzenie przekonujących argumentów i oryginalnych wypowiedzi. Wypowiedzi, które można wykorzystać, tak w prezentacji na forum jak i podczas rozmów biznesowych. Gorąco polecam.
Anna Michałowska, TVP Biuro Reklamy
Audiobook zawiera wiele praktycznych uwag i ciekawych przykładów. Autor podpowiada, nie tylko jak rozwijać indywidualną lekkość mówienia, ale jak świadomie pracować nad umiejętnościami werbalnymi, tak by stać się kreatywnym i efektywnym rozmówcą.
Anna Szklarz, Bayer Polska
"Historia Krasnali to lapidarne i lekkie ujęcie kluczowych zagadnień współczesnego biznesu - "kreatywności i zmiany".
Marek Stączek w prosty sposób pokazuje funkcjonowanie jednostki i organizacji w procesie zmian, oraz przedstawia zasady innowacyjnego myślenia.
Z mojej perspektywy, człowieka który zajmuje się zarządzaniem od 17 lat, to oryginalny podręcznik podpowiadający - jak można uczyć skutecznego myślenia i działania?"
Andrzej Szeworski
Prezes Pekao Financial Services
Narrator: Jerzy Rogalski
Proszę się nie bać. Tytułowe krasnale to nie jest zapowiedź infantylnej bajki dla dorosłych. To poważny opis procesu kreatywnego myślenia; zasad w oparciu o które pracują twórcze zespoły; wskazówek jak dokonywać zmian w organizacji i jak reaguje na nie człowiek. Tyle że opis ujęty w bardzo atrakcyjnej formie - po to właśnie by uprzyjemnić lekturę, pojawiły się krasnale. Efekt kooperacji Marka Stączka z krasnalami okazał się znakomity. Tę książkę czyta się z wielką przyjemnością.
Gorąco Polecam - Marcin Rotkiewicz, Polityka
Książkę dedykuję tym wszystkim, którzy podzielają pogląd, że przez stworzenie ciekawych, oryginalnych i użytecznych koncepcji możemy kształtować nasze tu i teraz. Główne przesłanie tych rozważań adresuję do osób potrafiących budować układy słoneczne, zespoły, firmy, w których panuje atmosfera tworzenia i przedsiębiorczego działania.
Książka, czego nie starałem się ukrywać, ma charakter nieco osobisty. Opowiadam w niej o tym, czego się dowiedziałem na temat kreatywnego myślenia, co zrozumiałem, co poznałem oraz z czym polemizuję.
Życzę miłej i inspirującej lektury.
Marek Stączek, EdisonTeam.pl
Fragment Wstępu
„Nie musisz się wstydzić, że nogi się pod tobą uginają! Kiedy ja doświadczyłem tego po raz pierwszy, nogi uginały się pode mną częściowo ze strachu, a częściowo w reakcji na rytm. I zobacz, dobrze na tym wyszedłem!” Elvis Presley
Narrator: Artur Kalicki
"Dość łatwo jest znaleźć kandydata na ministra oświaty. Wszystko, czego potrzeba, to długa, siwa broda. Co innego z dobrym kucharzem, to musi być wszechstronny geniusz."
O. Bismarck
Co decyduje, że jeden mówca jest przekonujący i potrafi pozyskać słuchaczy, a inny ledwo odbija się od średniej? Jakie cechy powodują, że prezenter potrafi oddziaływać na publikę? Jak rozwijać swoje umiejętności retoryczne? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w kolejnej publikacji doradcy i trenera wystąpień publicznych
Marka Stączka z EdisonTeam.pl
Narrator: Artur Kalicki
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?