W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
„Elementarz ekonomii to niezwykła książka, niezwykłego autora. Przyznam się, że książka ta umknęła mojej uwadze i dowiedziałem się o niej stosunkowo niedawno, a uważnie przeczytałem ją dopiero kilka miesięcy temu. Pocieszyć się mogę, że nie jestem jedynym, który powinien się do tego przyznać. To nieprawdopodobne, że ta skromna rozmiarami, za to wielka jeśli chodzi o jej treść, książeczka, praktycznie nie została zauważona przez ekonomistów. Nie mówię tutaj tylko o ekonomistach tzw. głównego nurtu w ekonomii, ale także ekonomistach związanych z nurtem liberalnym, wolnorynkowym, w tym ekonomistach szkoły austriackiej.
Podejście jakie zastosował Faustino Ballvé, opisując podstawowe zasady ekonomii, wpisuje się w tradycję twórcy szkoły austriackiej Carla Mengera oraz jej największego przedstawiciela w XX wieku, Ludwiga von Misesa. Ballvé pisze z pasją i zacięciem, a wiele ważnych problemów ekonomicznych, które przez innych autorów przedstawiane są w sposób, że tak powiem, nudnawy, u niego nabierają nowego wymiaru, czyta się o nich zaciekawieniem. Niekiedy styl i sposób prezentacji Ballvé powodują, że książkę tę czyta się wręcz z ‘wypiekami na twarzy’. Ośmielę się twierdzić, że powinna ona zająć miejsce na półce z książkami obok Ekonomii w jednej lekcji Henry’ego Hazlitta, Zasad ekonomii Carla Mengera i Ludzkiego działania Ludwiga von Misesa. Ballvé w dziesięciu krótkich rozdziałach, wyjaśnia czytelnikowi co jest przedmiotem analizy ekonomicznej, jak działają rynki, czym zajmują się przedsiębiorcy i jaka jest ich rola w życiu społecznym i gospodarczym, jak przepływa dochód z czynników produkcji, jakie funkcje spełniają pieniądze i kredyt, jak wpływają one na powstawanie cykli koniunkturalnych oraz jakie niebezpieczeństwa tkwią w protekcjonizmie, nacjonalizmie, socjalizmie i interwencjonizmie.
Zwykle osobom rozpoczynającym studiowanie ekonomii, i tym zainteresowanym poznaniem ‘prawdziwej ekonomii’, polecam tradycyjnie zacząć od przeczytania Ekonomii w jednej lekcji Henry Hazlitta, Wolnego wyboru Miltona Friedmana, Ja, ołówek Leonarda E. Reada i Zapomnianego człowieka Williama G. Sumnera. Teraz z ogromną przyjemnością będę mógł polecać również przeczytanie Elementarza ekonomii Faustino Ballvé i to polecać od razu na początku, a potem dopiero przejść do Hazlitta, Friedmana i innych bardziej zaawansowanych publikacji takich autorów jak np. Mark Skousen, Thomas Sowell, Gene Callahan, Carl Menger, Ludwig von Mises, Murray Rothbard, Israel Kirzner, Steven G. Horwitz (i wielu, wielu innych).
Milton Friedman, na koniec wykładu jaki wygłosił 21 marca 1985 roku na Trinity University (San Antonio, Texas, USA), opisując swoją drogę do ekonomii i swoje rozumienie ekonomii powiedział: „Ekonomia jest fascynującą dyscypliną, a najbardziej fascynujące jest w niej to, że prostota jej fundamentalnych zasad pozwala w sposób zrozumiały dla każdego zapisać je na jednej stronie, a mimo to niewielu je rozumie”.
Kiedy Faustino Ballvé pisał swoją książkę na początku lat pięćdziesiątych dwudziestego wieku nie mógł znać tej opinii Friedmana. Jego Elementarz ekonomii jest jednak doskonałym przykładem ilustrującym to przesłanie późniejszego noblisty. W dziesięciu krótkich rozdziałach Ballvé pokazał, że te fundamentalne zasady ekonomii są naprawdę proste. Pozostaje mieć nadzieję, że dzięki jego książce ich zrozumienie będzie powszechne i to friedmanowskie „a mimo to niewielu je rozumie” przestanie być prawdziwe”.
prof. dr hab. Witold Kwaśnicki
EFEKTYWNOŚCI MOŻNA SIĘ NAUCZYĆ
Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób.
Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy.
Peter F. Drucker
Rozwój własny skutecznego menedżera ma kardynalne znaczenie dla rozwoju organizacji, czy będzie nią biznes, agenda rządowa, laboratorium badawcze, szpital czy jednostka wojskowa. Tędy wiedzie droga do osiągnięć organizacji. Menedżerowie, pracując nad swoją efektywnością, podnoszą poziom osiągnięć całej organizacji. Zwiększają bowiem aspiracje - zarówno swoje własne, jak i innych. W rezultacie organizacja staje się zdolna nie tylko do lepszego funkcjonowania, ale i do robienia wielu różnych rzeczy, których nie robiła, a także do sięgania po nowe cele.
Książka ta próbuje przedstawić różne wymiary menedżerskich osiągnięć w takiej sekwencji, by zachęcić Czytelnika do nauczenia się skuteczności w zarządzaniu. Nie jest to oczywiście podręcznik - choćby dlatego, że jeśli nawet skuteczności może się ktoś nauczyć, to uczyć jej z pewnością nie można. Skuteczność nie jest bowiem „przedmiotem”, lecz kwestią dyscypliny.
***
Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga – w przypadku menedżera – czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i omawia ta książka. Nie są one czymś „wrodzonym”. Przez 45 lat pracowałem jako konsultant z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji, dużych i małych, w biznesie, w agendach rządowych, związkach zawodowych, szpitalach, uniwersytetach, służbach komunalnych, z menedżerami amerykańskimi, europejskimi, latynoamerykańskimi, japońskimi, i nigdy nie natknąłem się na choćby jednego menedżera „z natury”, który by się po prostu skutecznym urodził. Wszyscy ci skuteczni musieli się efektywności nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą. Ale też wszyscy, którzy pracowali nad tym, by stać się skutecznymi szefami, odnieśli w tym względzie sukcesy. Efektywności można się nauczyć, a co więcej – uczyć się jej trzeba.
Peter F. Drucker
Wskazówki merytoryczne bazujące na najnowszych badaniach i sprawdzone ćwiczenia wzmacniające motywację, siłę woli i budowanie nawyków. Dla wszystkich tych, którzy chcą nie tylko odnaleźć iskrę
motywacji, ale także podtrzymać dobre nawyki i wytrwać w postanowieniach
Praktyczny poradnik, pozwalający w krótkim czasie nauczyć się tworzenia skutecznych prezentacji. Takich, które przekażą to, co chcesz przekazać, i które wywołają reakcję, którą chcesz wywołać. Proste i skuteczne zasady oparte na doświadczeniu autora, który każdego roku tworzy i analizuje ponad 400 prezentacji pomagających polskim i zagranicznym firmom „sprzedawać” swoje idee.
Idealne narzędzie dla wszystkich, którzy w codziennej pracy muszą zwięźle i skutecznie sprzedawać pomysły, przekonywać do swoich idei, motywować do nowych projektów i po prostu przemawiać.Sprawdzone rozwiązania, bazujące na psychologii poznawczej i społecznej oraz wieloletniej praktyce autora.
Czy przytłacza cię ciągły napływ wiadomości do skrzynki odbiorczej?
Czy masz trudności z uporaniem się z zadaniami z listy „do wykonania”?
Czy siedzisz w pracy dłużej, niżbyś chciał, i masz wrażenie, że nie poświęcasz czasu na naprawdę ważne rzeczy?
Jeżeli tak, nie jesteś sam. Zwłaszcza w dzisiejszych trudnych czasach wielka liczba menedżerów czuje się przytłoczona, pozbawiona kontroli i bezsilna w obliczu konieczności poważnej zmiany w funkcjonowaniu ich organizacji.
Piętnaście lat temu bestsellerowy autor Richard Koch przybliżył światu zasadę 80/20, zgodnie z którą 20 procent naszego czasu, wysiłku i ważnych decyzji jest źródłem 80 procent naszego sukcesu. W książce Menedżer 80/20 Koch pokazuje, jak wykorzystać tę zasadę, by stać się skuteczniejszym menedżerem i osiągnąć wyjątkowe rezultaty w życiu zawodowym przy ułamku dotychczasowego wysiłku.
Stosując strategię 80/20, zdołasz:
• pracować krócej niż twoi współpracownicy, a mimo to mieć na wszystko czas.
• skupiać się tylko na naprawdę ważnych sprawach i ignorować te, które nie mają znaczenia.
• osiągać wyjątkowe wyniki, pracując lżej.
• każdego dnia czuć, że odnosisz sukces.
Przeczytaj tę książkę – spodoba ci się. Żyj według zawartych w niej zaleceń, a przekonasz się, że zmienia ona zasady gry.
***
Richard Koch jest odnoszącym wielkie sukcesy przedsiębiorcą i inwestorem, a wśród jego przedsięwzięć biznesowych warto wymienić takie inicjatywy jak Filofax, Plymouth Gin, Belgo i Betfair. Był partnerem w Bain & Company oraz współzałożycielem LEK Consulting. Jest Brytyjczykiem, mieszka w Gibraltarze. Jest także autorem bestsellera Zasada 80/20, który ukazał się w 31 językach i rozszedł się w ponad milionie egzemplarzy.
Adam Grant, jeden z najbardziej fascynujących i prowokujących myślicieli z dziedziny zarządzania swojego pokolenia, autor bestsellerów „New York Timesa”, tym razem pokazuje, w jaki sposób możemy bronić naszych najlepszych pomysłów i idei oraz skutecznie wprowadzać je w życie, a także jak liderzy mogą efektywnie zachęcać i stymulować swoich pracowników do tego, by ci myśleli nieszablonowo i głośno wyrażali swoje krytyczne opinie.
W książce Buntownicy ponownie podejmuje wyzwanie związane z polepszaniem świata, w którym żyjemy, tym razem jednak z perspektywy pioniera i pomysłodawcy – tego, kto dopiero przeciera szlaki, postanawia płynąć pod prąd, nie chce dostosować się do opinii większości, jest buntownikiem, nonkonformistą, kimś, kto kwestionuje zastane tradycyjne reguły i status quo. W jaki sposób możemy występować w obronie naszych nowatorskich pomysłów i idei, a także wprowadzać je w życie, nie narażając przy tym na szwank naszej reputacji, związków z innymi oraz kariery zawodowej?
Wykorzystując zaskakujące wyniki badań naukowych, a także historie przypadków znanych osób ze świata biznesu, polityki, sportu i przemysłu rozrywkowego, Grant obala powszechnie obowiązujące przekonania, według których nonkonformiści, którzy odnoszą sukcesy, są urodzonymi liderami, którzy odważnie podejmują wszelkiego rodzaju ryzykowne decyzje.
W Buntownikach wyjaśnia nam, w jaki sposób należy właściwie rozpoznawać okazje do zmiany, trafnie oceniać dobre pomysły i idee, przezwyciężać lęk, obawy i niepewność, a także wysuwać propozycje i sugestie, które zostaną wysłuchane i wzięte pod uwagę przez ludzi z naszego otoczenia.
Z książki dowiadujemy się o skutecznych metodach działania stosowanych m.in. przez:
• pewnego przedsiębiorcę, który dokonując prezentacji swojego start-upu, wyjaśnia powody, dla których nie należy weń inwestować;
• jedną z pracownic firmy Apple, która miała odwagę rzucić wyzwanie Steve’owi Jobsowi, mimo że znajdował się on trzy poziomy wyżej od niej w hierarchii kierowniczej;
• pewną analityczkę CIA, która zakwestionowała regułę tajności obowiązującą od zawsze we wszystkich agencjach tajnych służb;
• pewnego miliardera, guru branży finansowej, który zwalnia pracowników za to, że nie wypowiadają się oni krytycznie o nim samym;
• pewnego producenta filmowego, który, zadając jedno kluczowe pytanie, ocalił od niebytu pierwszy animowany firm wytwórni Disneya oparty na oryginalnym scenariuszu.
Skłonność do podejmowania kontrowersyjnych decyzji nie została zakodowana w naszym DNA; jest to przede wszystkim akt świadomej woli.
*****
ADAM GRANT - przez cztery kolejne lata uznawany za najbardziej cenionego profesora prestiżowej Wharton School of Business, jest jednym z dwudziestu pięciu najbardziej wpływowych myślicieli w dziedzinie zarządzania (management thinkers) na świecie (w rankingu Thinkers50), jednym z najbardziej wpływowych international thinkers z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi (HR) oraz jednym z czterdziestu najbardziej cenionych na świecie profesorów zarządzania, którzy nie ukończyli jeszcze 40 lat. W przeszłości występował jako zawodowy magik-iluzjonista, a także uprawiał wyczynowo skoki do wody z trampoliny.
Firmy FinTech działające na rynku finansowym stanowią nową, szczególną kategorię parabanków. Ich cechą szczególną jest wykorzystanie nowoczesnych technologii komputerowych oraz sieciowych do projektowania usług i dodawania nowych ogniw w łańcuchu wartości. Bez internetu i cyfryzacji, a także nowych doświadczeń, nawyków i zaufania konsumentów świadczenie tych usług nie byłoby możliwe.
Dzięki technologii ICT i zaawansowanemu oprogramowaniu komputerowemu, firmy FinTech oferują nowe usługi (np. bankowe, ubezpieczeniowe, inwestycyjne czy płatnicze), których nie świadczą tradycyjni, licencjonowani usługodawcy. Poszerzają się ramy „obchodzenia” prawa bankowego, przy czym coraz trudniejsze staje się wykazanie, że dzieje się to na granicy prawa lub wbrew prawu. Poszerzają się zatem możliwości arbitrażu prawnego i konkurencji regulacyjnej.
Na firmy FinTech można spojrzeć również w kontekście przenikania się sektora finansowego i niefinansowego oraz fenomenu innowacji finansowych „obchodzących” regulacje.
Pionierska na polskim rynku książka prof. Włodzimierza Szpringera, wykładowcy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, odpowiada m.in. na pytania:
- Czy udzielanie i zaciąganie kredytów może odbywać się bez udziału banków?
- Jak nowe i stare formy pieniądza mogą konkurować, aby lepiej służyć różnym potrzebom społeczeństwa?
- Jak różnorakie projekty mogą polegać na „finansowaniu społecznościowym” (crowdfunding), bez konieczności korzystania z usług banków?
- Jak w erze cyfrowej można współdziałać z nowymi firmami, które funkcjonują bez udziału człowieka, w oparciu o oprogramowanie?
- Jakie modele biznesowe wyłonią się dzięki nowym platformom technologicznym?
- Jakie są nowe rodzaje ryzyka, które mogą zdestabilizować system finansowy?
***
Książka jest niezwykle cenna dla każdego, kto chce zrozumieć procesy współczesnych zjawisk gospodarczych, zwłaszcza ich ogromne skomplikowanie i powiązanie z systemem finansowym. Dotyczy to przede wszystkim zjawisk zachodzących w europejskim systemie finansowym i prób sformułowania oraz wdrożenia do praktyki mechanizmów i instytucji chroniących klientów przed skutkami zawirowań na rynkach finansowych. Wszystkie zagadnienia Autor omawia w odniesieniu do UE, krajów spoza UE, Polski oraz zjawisk na globalnym rynku finansowym.
prof. zw. dr hab. Wiesław Czyżowicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
*****
Prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer – profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Zarządzania). Wykładowca i ekspert z zakresu bankowości i prawa bankowego, polityki i prawa konkurencji, prawnych i ekonomicznych zagadnień e-biznesu, prawa nowych technologii oraz ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji. Współpracuje z Consumer Finance Network (European Credit Research Institute), European Consumer Debt Network, European Coalition for Responsible Credit, European Financial Inclusion Network. Członek European Association of Law and Economics. Wykładał jako Visiting Professor na uniwersytetach niemieckich, kierował polską grupą badawczą European Net-work for Better Regulation – VI Program Ramowy UE. Autor ponad 200 publikacji naukowych i licznych ekspertyz dla naczelnych organów państwa, rządu, UOKiK, UKIE, ZBP, KPF i SKEF. Autor wielu książek.
„Biblia adaptacji i integracji w nowej pracy”.
The Economist”
Przygotuj się na pierwsze 90 dni w nowej roli!
Nie jest przesadą stwierdzenie, że wejście w nową rolę w środowisku zawodowym jest największym wyzwaniem dla każdego, szczególnie dla menedżera. Pierwsze miesiące urzędowania bywają naprawdę trudne, a konsekwencje błędów popełnionych w tym okresie mogą być poważne. Da się ich jednak uniknąć, jeśli w porę poznasz sprawdzone strategie ułatwiające radzenie sobie z wyzwaniami etapu przejściowego. Znajdziesz je w książce Michaela D. Watkinsa.
Autor, uznany ekspert w dziedzinie samodoskonalenia, procesów zmian i przywództwa, doradzający menedżerom na wyższych stanowiskach kierowniczych w różnych typach organizacji, nie poprzestaje na samym opisie: przedstawia też rozwiązania problemów wynikających z rosnącej konkurencji na rynku pracy, omawia typowe pułapki na drodze lidera i wskazuje sposoby omijania potencjalnych raf. Każdy rozdział kończy lista pytań, które ułatwiają zapamiętanie najważniejszych elementów lekcji oraz zastosowanie proponowanych rozwiązań w praktyce.
Przygotuj się na zmianę!
Przyspiesz proces zdobywania nowej wiedzy
Dopasuj strategie do okoliczności
Negocjuj sukces
Zapewnij sobie pierwsze sukcesy
Synchronizuj i integruj
Buduj zespół i twórz koalicję
Sam sobie jesteś sterem...
Niech inni też skorzystają!
Zostań bezbłędnym liderem!
Jakub Wozinski wykonał wspaniałą pracę, pokazując historię dziejów kapitalizmu. Jest to swego rodzaju opowieść o losach kapitalizmu w jego różnych formach i okresach. Autor w błyskotliwy sposób opisuje kształtowanie się i funkcjonowanie kapitalizmu państwowego i wolnorynkowego na przestrzeni dziejów. Wykorzystując szeroką perspektywę, w książce scharakteryzowano polityczne, ekonomiczne i społeczne zmiany determinujące powstawanie systemów kapitalistycznych oraz ich, często niejednoznaczne losy. Najwięcej miejsca autor poświęca ogromnej oraz czasami decydującej roli systemów finansowych i banków w historii kapitalizmu. To wspaniała charakterystyka kolejnych generacji kapitalizmu.
Jakub Wozinski napisał książkę będącą współczesnym ujęciem klasycznej historii. Jego encyklopedyczna erudycja została połączona z lekkością, a momentami również z dowcipnością, niełatwą przy takim temacie. Książka jest w dużym stopniu wyjątkowa - zawiera przenikliwe spojrzenie na detale, precyzyjne sformułowanie i dostrzeganie istoty problemu oraz wyostrzony instynkt na wnioski. Godna podziwu i zachwycająca lektura.
Dr hab. Robert Ciborowski, rektor Uniwersytetu w Białymstoku
Jakub Wozinski ukazuje historię kapitalizmu i jego istotę z perspektywy dziejów pieniądza, bankowości i szeroko rozumianych finansów. Udało mu się w tej stosunkowo krótkiej książce zawrzeć ciekawy opis tysiącletnich dziejów kapitalizmu. Ta wartko napisana książka pełna jest faktów historycznych, z mnóstwem ciekawych dygresji, oryginalnych spostrzeżeń i zaskakujących interpretacji znanych wydarzeń historycznych. Jakub Wozinski przyznaje, że jego książka jest formą buntu wobec interpretacji historii finansów zaproponowanej przez jednego z najbardziej znanych historyków rozwoju gospodarczego Nialla Fergusona. Moim zdaniem udało mu się to, ale by móc w pełni to ocenić zachęcam do przeczytania Dziejów kapitalizmu.
Prof. dr hab. Witold Kwaśnicki, Uniwersytet Wrocławski
Polecam. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy szaleństwo socjalizmu znowu zaczyna kiełkować w niektórych głowach i gabinetach. Książka tym bardziej warta uwagi, że niewiele jest prac traktujących historię od tej strony. Większość w całości koncentruje się na historii politycznej. Dzieje kapitalizmu pozwalają poszerzyć perspektywę.
Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
Żyjemy w świecie, w którym nie wszystko funkcjonuje tak jak należy. Dla tych, którzy wierzą, że każdą pracę można wykonać jeszcze lepiej, pionier Scruma – Jeff Sutherland – przygotował błyskotliwą, głęboką i prowokującą do myślenia książkę o procesie zarządzania. W przyszłości historycy – spoglądając wstecz na rozwój człowieka – będą kreślić linię podziału na czas przed Scrumem i po Scrumie. Scrum to prawdziwy przełom. Już teraz napędza większość głównych firm technologicznych na świecie i zaczyna się rozprzestrzeniać w każdej dziedzinie, w której ludzie borykają się ze skomplikowanymi projektami. Jeśli kiedyś byłeś zaskoczony tempem, w jakim zmienia się świat, to Scrum jest jednym z powodów, dla których tak się dzieje. W ostatnim czasie odnotowano wzrost produktywności o 1200%! Nie ma bardziej przejrzystego, istotnego wyjaśnienia Scruma i obietnicy, jaką niesie za sobą, niż ta Jeffa Sutherlanda, człowieka, który ponad 20 lat temu zbudował pierwszy zespół Scrum. Drażliwa kwestia, którą porusza Jeff, sprowadza się do tego, że ludzie są zupełnie nieprzygotowani do szybkiego i skutecznego wykonywania pracy. Najlepiej ułożone plany idą z dymem. Zespoły często pracują ze sprzecznymi celami. A kiedy narasta presja, to wzrasta brak zadowolenia. Opierając się na swoich doświadczeniach życiowych, ten były pilot myśliwca po West Point, ekspert biometryki, CTO oraz wiceprezes technologii jedenastu różnych firm technologicznych rzucił wyzwanie dysfunkcyjnym realiom i zaczął szukać rozwiązań, które miałyby globalny wpływ na efektywność pracy. Za sprawą tej książki odbędziesz podróż na linię frontu Scruma, gdzie system znacznej odpowiedzialności, współdziałania w zespole, ciągłego iteracyjnego ulepszania stworzony przez Jeffa spowodował przeniesienie FBI w XXI wiek, wpłynął na udoskonalenie projektu spalającego 2,8 l/100 km i osiągającego 225 km/h taniego samochodu, zmienił sposób interakcji farmaceutów z pacjentami, wpłynął na zmniejszenie ubóstwa w krajach Trzeciego Świata, a nawet pomaga ludziom planować wesela i wywiązywać się z weekendowych obowiązków! Spleciony z filozofii sztuk walki, podejmowania decyzji przez sędziów, zaawansowanej walki powietrznej, robotyki i wielu innych dyscyplin, Scrum ciągle przykuwa uwagę. Ale najważniejszym powodem, dla którego warto przeczytać książkę, jest to, że może ona pomóc w osiągnięciu tego, co inni uważają za niemożliwe – bez względu na to, czy będzie to pionierska technologia, wymyślenie nowego systemu edukacji, nieznany dotąd sposób nakarmienia głodnych, czy bardziej przyziemnie, budowanie podstaw rodziny, żeby nabrać energii i działać z powodzeniem.
W biznesie praca zespołowa zanika, gdy warunki ulegają pogorszeniu. Kiedy robi się naprawdę ciężko, cywile wyciągają bagnety i zaczynają dźgać współpracowników w plecy. Ta książka różni się od innych, pisanych dla początkujących przedsiębiorców, przede wszystkim tym, że skupia się ona na najważniejszych mocnych stronach i umiejętnościach przywódców ponieważ wszyscy przedsiębiorcy muszą być przywódcami.Aby zostać odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą, powinieneś skorzystać z mojej rady i przyjąć wojskową kulturę ciągłego uczenia się i wprowadzić ją do swojej firmy. To może trochę potrwać, ponieważ większość cywilów bez przygotowania wojskowego wprawdzie chodziła do szkoły, ale nie poznała w niej kultury ciągłego uczenia się i szkolenia.Jeżeli chcesz stworzyć taką kulturę w swoim przedsiębiorstwie, jego przywódcy muszą pochodzić spośród ludzi, którzy na co dzień są zaangażowani w działalność tego przedsiębiorstwa. Nie mogą to być dyrektorzy sprowadzeni z zewnątrz.Niniejsza książka została napisana w formie przewodnika, który przygotuje Cię do radzenia sobie z tego typu zagrożeniami. Mam też dobrą wiadomość dla wszystkich, którzy służyli w armii: przeszliście już odpowiednie szkolenie i trening, macie najważniejsze kompetencje, siłę ducha i poczucie misji niezbędne do spełnienia rygorów bycia przedsiębiorcą. Jeżeli jednak chcecie mieć gwarancję sukcesu, stałe zarobki i przywileje socjalne, najlepiej będzie, jeśli zostaniecie przy pracy na etacie.Napisałem tę książkę z jeszcze jednego powodu. Uważam, ze Stany Zjednoczone i cały świat stoją w obliczu ogromnego problemu: bezrobocia i zatrudnienia poniżej kwalifikacji.
Ziarna wielkości wyjaśniają podstawowe zasady sukcesu zawarte i w odwiecznych mądrościach świętych ksiąg, i w najnowszych osiągnięciach nauk medycznych. Jest ich dziesięć i są tak oczywiste, że z powodu tej oczywistości autor nazwał je Dziesięcioma Najlepiej Ukrytymi Tajemnicami Pełnego Sukcesu.
Ziarna wielkości nie są książką "modną" - to książka "faktów" - pełna prawd i wartości, które mogą być stosowane w każdej sytuacji przez każdego z nas, niezależnie od wykonywanego zawodu, wykształcenia, pozycji społecznej.
Ta książka jest wyjątkowa, bowiem najbardziej skomplikowane problemy psychologiczne wyjaśnia w sposób najprostszy, poparty prawdziwymi przykładami z życia, które budzą zainteresowanie czytelnika i ułatwiają mu zrozumienie poruszanych spraw.
Ta książka jest do czytania, odczytywania na nowo, studiowania, podkreślania wybranych fragmentów, do dyskutowania, dzielenia się nią z naszymi bliskimi.
Co by się stało, gdyby ekspert z ponad czterdziestoletnim doświadczeniem przywódczym zechciał zawrzeć całą swoją wiedzę na temat przywództwa w niewielkiej liczbie zasad przeznaczonych specjalnie dla ciebie? Mogłoby to zmienić twoje życie.
John C. Maxwell dokonał właśnie tego w nowym wydaniu książki 21 niezaprzeczalnych praw przywództwa opracowanym w dziesiątą rocznicę jej pierwszego wydania, łącząc wiedzę zdobytą w okresie ponad czterdziestoletniej praktyki przywódczej z obserwacjami świata biznesu, polityki, sportu, religii i konfliktów militarnych. Rezultatem jest unikalne studium problematyki przywództwa, którego autorem może być tylko ktoś taki jak Maxwell.
„Rozwój i upadek nierozłącznie wiążą się z przywództwem – pisze Maxwell. – Prawa te są brzemienne w konsekwencje. Obserwowałem ich działanie w ponad dziewięćdziesięciu krajach całego świata. Zastosuj je, a ludzie pójdą za tobą. Jeśli je zlekceważysz lub pogwałcisz, nie uda ci się nikomu przewodzić. Mam dla ciebie jednak dobrą wiadomość – każdy może je poznać i się nimi kierować.”
Opisane przez Johna C. Maxwella 21 niezaprzeczalnych praw przywództwa istnieje i funkcjonuje niezależnie od nas, tak jak prawo grawitacji. Prawa te są inspirujące, motywujące do zmian, zaskakujące, otwierające nowe horyzonty, zmuszające do refleksji, przewartościowujące nasze poglądy, pobudzające do działania. Każdy, kto chce wpływać na otaczającą nas rzeczywistość nie tylko w aspekcie zawodowym, ale także prywatnym, a również chce pracować nad swoim rozwojem, na pewno znajdzie w nich coś dla siebie.
Adam Szawłowski
prezes zarządu Corex Sp. z o.o.
Czyta: Tomasz Kućma
W książce "Razem – ku zmianie paradygmatu gospodarowania" autorka przedstawia obraz zmieniającej się rzeczywistości odwołując się do narzędzi z dziedziny ekonomii, zarządzania biznesowego i zarządzania zasobami ludzkimi. Punktem wyjścia jest wpływ kryzysu ekonomicznego na postrzeganie celów gospodarowania, na wybory strategii działań współczesnych przedsiębiorstw. Autorka analizuje przebieg procesów mózgowych w procesie podejmowania decyzji zarządczych i w wypracowywaniu alternatywnych sposobów gospodarowania.
Wartością książki jest oryginalna perspektywa badawcza, podkreślająca, że sposób myślenia determinuje działania, a zmiana wymaga uświadomienia ważnych prawd i ich współzależności oraz skutków dla podejmowanych działań. Intersujące jest połączenie rozważań ekonomiczno-zarządczych z najnowszym dorobkiem neuronauk oraz wskazanie jednego z możliwych paradygmatów zmiany, tj. ekonomii wspólnego dobra.
Książka będzie ważnym głosem w dyskusji nad najnowszymi modelami gospodarowania odwołującymi się do wartości społecznych. Przeznaczona jest dla osób zainteresowanych ekonomią i zarządzaniem, praktyków i badaczy, poszukujących nowych narzędzi analizy otaczającej rzeczywistości.
W świecie ogromnych zmian wybór zawodu, ścieżek kształcenia, pracy przebiega inaczej aniżeli przed okresem transformacji społeczno-kulturowej. Dawniej drogi zawodowe człowieka przebiegały najczęściej według wzorca: szkoła – zawód – praca – emerytura. Obecnie zmieniają się modele pracy, pojawiają się nowe formy zatrudnienia, następuje skrócenie czasu pracy lub jego wydatne wydłużenie, praca przenika życie prywatne, coraz częściej nie ma wyraźnego oddzielenia tych dwóch sfer życia. Bezrobocie dziurawi biografie zawodowe ludzi. Zmieniają się także zawody, niektóre zupełnie zanikają, powstają nowe, a w starych – wydawałoby się dobrze znanych – pojawiają się zupełnie inne treści. Coraz częściej pracodawcy poszukują nie tyle osób z odpowiednimi kwalifikacjami do wykonywania konkretnego zawodu, ile pracowników o określonych kompetencjach. Dlatego ważna i cenna jest pozycja książkowa pod redakcją naukową Violetty Drabik-Podgórnej i Marka Podgórnego, która podnosi omawianą problematykę i zachęca do głębokiej refleksji nad współczesnym rynkiem pracy i wspieraniem rozwoju kariery. (…)
Książka zawiera syntetyczny i wielostronny obraz poradnictwa kariery, zachęca do refleksji i dyskusji. Jest to bardzo cenne i wartościowe opracowanie, które powinno zainteresować nie tylko teoretyków – poradoznawców, ale także doradców (…). Z pozycji tej mogą również korzystać studenci pedagogiki, psychologii, socjologii, pracy socjalnej.
Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Wojtasik
Współczesne organizacje są ukierunkowane na osiąganie celów gospodarczych. Wymaga to wykazania się odpowiednimi dokonaniami w procesie wdrażania i realizacji przyjętej strategii. Autorzy przedstawili: dokonania przedsiębiorstwa w zarządzaniu, pomiar dokonań przedsiębiorstwa, projektowanie systemu zarządzania dokonaniami, zarządzanie dokonaniami w ujęciu strategicznym i w ujęciu operacyjnym, psychologiczne i etyczne aspekty zarządzania dokonaniami, rolę i formy wynagradzania dokonań kierowniczych, ryzyko w zarządzaniu dokonaniami przedsiębiorstwa, rachunkowość jako źródło informacji w zarządzaniu dokonaniami oraz zarządzanie dokonaniami w sektorze publicznym.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych (szczególnie zarządzania oraz finansów i rachunkowości), a także profesjonalistów (menedżerów, specjalistów w zakresie rachunkowości zarządczej, doradców biznesowych).
Publikacja syntetycznie ujmuje tytułowe wielopłaszczyznowe, a także niezwykle bogate obszarowo zagadnienie w jednej publikacji. Zarys wykładu nawiązuje w przeważającej mierze do treści praktycznych, opartych na aktualnych źródłach prawa.
Dział pierwszy uwzględnia praktyczną stronę organizacji administracji publicznej w wymiarze administracji państwowej, administracji rządowej i samorządowej. Takie spojrzenie na organizację administracji publicznej w wymiarze trójsektorowym pozwoli adresatom publikacji spojrzeć całościowo na wspomnianą tematykę, ułatwiając tym samym odbiór, poznanie i utrwalenie treści. W drugim dziale książka obejmuje swoją treścią wybrane zagadnienia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania mieniem, a także etyki w administracji publicznej. Założenie jak najszerszej praktyczności publikacji nie mogło oczywiście wyeliminować, choćby w zarysie, odniesienia się w jej treści do podstawowych aspektów teoretycznych organizacji i zarządzania. Adresatami książki są studenci
studiów prawniczych, administracyjnych, bezpieczeństwa wewnętrznego, jak również innych kierunków. Publikacja będzie także pomocna tym wszystkim, dla których tytułowe zagadnienie stanowi „obiekt zainteresowań” w aspekcie zawodowym, naukowym, edukacyjnym itp.
Drugie wydanie zarysu wykładu zostało zaktualizowane i rozszerzone. Z uwagi na szereg nowelizacji aktów normatywnych przywoływanych w podręczniku treść uwzględnia stan prawny na dzień 1 lipca 2016 r. W podręczniku w stosunku do określonych regulacji prawnych zasygnalizowano także te zmiany, które weszły w życie po 1 lipca 2016 r.
Ponadto w zarysie rozszerzone zostały określone treści w ramach informacji podstawowych rozdziału 1 działu I. Natomiast rozdział 3 tego działu obejmujący organizację administracji rządowej rozszerzony został między innymi o zarys zagadnień dotyczących Urzędu Regulacji Energetyki, Polskiej Agencji Kosmicznej, Komisji Nadzoru Finansowego czy organizacji administracji podatkowej. W ramach działu II rozszerzeniu uległ – rzecz jasna w optyce zarysu – rozdział 2 odnoszący się do funkcji zarządzania, jak również rozdział 3 w zakresie zarządzania mieniem w administracji samorządowej.
Dążenie do bezpieczeństwa uwarunkowało (ukształtowało) zjednoczenie naszych przodków co później skutkowało formowaniem struktur siłowych (armii, policji, służb ochrony), uwarunkowało wykształcenie wielu międzynarodowych organizacji i ostatecznie, doprowadziło do stworzenia ONZ i Rady Bezpieczeństwa. Zrozumiałe jest, że zachowanie się człowieka w tak krytycznej dla ludzkiej cywilizacji, sytuacji powinno ulec widocznej, zmianie. Cała ludzkość, a nie tylko podmioty państwa, powinny były nauczyć się żyć w ramach nowej kultury, kultury bezpieczeństwa racjonalnych ograniczeń potrzeb, harmonii człowieka i stworzonej przez niego technosfery z przyrodą. XXI w., by nie był ostatnim w historii ludzkości, powinien był zmienić paradygmat życia, postawiwszy bezpieczeństwo człowieka jako obowiązkowy warunek przeżycia. W kontekście współczesnej niestabilnej sytuacji istnieje oczywista konieczność retrospektywnej analizy, wykorzystania twórczego potencjału dla przywrócenia dawnego stanu kulturowych tradycji społeczeństwa i odbudowania środowiska życia dla obecnego i przyszłych pokoleń. W początku trzeciego tysiąclecia pojawia się nurtujące pytanie: jak uratować ludzkość, cywilizację i biosferę od samozniszczenia.
Nowe problemy nie mogą być rozwiązywane na fundamencie starej wiedzy. Kardynalnej przebudowy wymaga nie zewnętrzne otoczenie – świat, a sam człowiek, jego świadomość, system wartości, wewnętrzny duchowy świat.
W książce Bieda, bogactwo i polityka w ujęciu globalnym, wybitny ekonomista Thomas Sowell przypomina, że wbrew przekonaniom lewicowych intelektualistów nierówności dochodów i bogactwa nie są na świecie niczym nowym, a ich istnienie nie powinno nikogo zdumiewać. W mediach dominują dziś alarmujące statystyki, oburzające rozwarstwienie społeczne i niesławny 1%. Retoryka ta kompletnie ignoruje najistotniejszą przyczynę nierówności – produkcję bogactwa. Nierówności dochodowych nie sposób pojąć nie uwzględniając determinujących je czynników geograficznych, kulturowych, czy politycznych.
Dodatkowo, książka ta jest kopalnią ciekawostek i co najważniejsze – pomaga czytelnikowi zrozumieć jak działa świat.
Wydawca
"Wyrażenie „dystrybucja dochodów” skłania niektórych do poglądu, że istnieje jakiś nagromadzony zasób dochodów czy bogactwa – powstały w sposób bliżej nieokreślony – który następnie rozdzielany jest między jednostki czy grupy. W rzeczywistości dochody to wynagrodzenie otrzymywane w zamian za indywidualny wkład w proces tworzenia bogactwa, którego wysokość jest odzwierciedleniem produktywności poszczególnych uczestników tego procesu. Te indywidualne dochody mogą później zostać zsumowane przez statystyków w skolektywizowany słownie „dochód narodowy”, który następnie omawia się w kontekście jego „dystrybucji” między jednostkami czy grupami. (…) W czysto statystycznym sensie można oczywiście mówić o “dystrybucji dochodu”, podobnie jak możemy mówić o statystycznej “dystrybucji wzrostu” w populacji, przy czym nikt nie wyobraża sobie chyba tego wzrostu istniejącego najpierw łącznie, a następnie rozdzielanego poszczególnym osobom".
Fragment książki.
Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania długoterminowej strategii budowania jej wartości. Podstawowe znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, przez którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki. Akcent jest zatem położony na przyszłość, a nie na przeszłość, oraz na realne przychody, a nie zysk księgowy.
Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych. Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć i rodzajów kategorii wartości − od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne.
Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż wycena jest zarówno teorią (jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających. Trzeba jednak mieć pełną świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów.
Marek Panfil, Andrzej Szablewski
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?