Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje.Autor nieznanyGdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles - Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć.O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia. Zamieścił także serię praktycznych ćwiczeń pozwalających rozwinąć refleksyjność, krytyczne myślenie, emocjonalny dystans oraz inne cechy uznawane za atrybuty mądrości.Dr Sławomir Jarmuż podjął odważną próbę przedstawienia zagadnienia zarówno od strony teoretycznej, jak i aplikacyjnej. Książka jest ciekawa, skłaniająca do myślenia, wolna od górnolotnych uniesień - dość częstych w literaturze mądrościowej. Byłoby dobrze, gdyby trafiła do nauczycieli, do managerów, do lekarzy, do aktywistów społecznych. Oczywiście, powinna trafić do studentów psychologii skażonych często pedagogiką konformizmu, posłuszeństwa, uległości i obojętności na los innych ludzi.Z recenzji prof. dr hab. Wiesława Łukaszewskiego
Często ulegamy potocznym, ogólnie przyjętym opiniom i schematom. Wiele z nich dotyczy ważnych spraw w naszym życiu. Dlatego właśnie warto wiedzieć, które z naszych przekonań jest trafne i przydatne, a gdzie należałoby zweryfikować swoje poglądy. Książka Paradoksalna psychologia dotyczy właśnie tych zjawisk, które idą pod prąd zdroworozsądkowym sądom. Jej ideą jest pokazanie koncepcji psychologicznych, które mówią o zjawiskach niezgodnych z potocznym myśleniem. Znajomość mechanizmów i prawidłowości psychologicznych pozwoli nam lepiej poznać samych siebie, zrozumieć zachowanie innych, nawiązywać zdrowsze relacje czy efektywniej działać w sytuacjach zawodowych.
Przyjrzymy się zatem powodom, dla których wielu ludzi słabo radzi sobie z samokontrolą swoich emocji, myśli i działań. Poznamy błędy i skrzywienia naszego spostrzegania samych siebie. Z zaskoczeniem odkryjemy sytuacje, w których nasze dobre intencje pomocy innym prowadzą na manowce. Wreszcie spojrzymy z globalnej perspektywy na związek między pieniędzmi a poczuciem szczęścia. Wszystko to na podstawie rzetelnych badań i sprawdzonych teorii psychologicznych.
Zapraszam zatem w podróż po meandrach paradoksów psychologicznych!
Natura ludzka jest bardziej złożona niż nam sie często wydaje i niż opisuje ją popularna psychologia. Otwarcie umysłu na paradoksy, wolność od złudzeń i stereotypów to podstawa samopoznania i zrozumienia innych i świata. Dlatego zachęcam do tej lektury, która nie zwodzi prostymi schematami i obietnicami, wymaga dystansu, samorefleksji i - nierzadko - podważania utartych schematów myślenia o sobie i innych, które bezwiednie, zbyt pospiesznie powielamy. Jesteście gotowi ?
Jacek Santorski
były psychoterapeuta, psycholog społeczny i biznesu, prowadzi Akademię Psychologii Przywództwa
Autorzy napisali podręcznik, który uczy, jak uczyć innych. Powodowani motywacją prospołeczną postanowili podzielić się posiadaną wiedzą ekspercką, co znajduje swoje potwierdzenie na wszystkich stronach opiniowanej pracy (...)
Menedżerowie, trenerzy, konsultanci i inni specjaliści często opierają swoje działania na popularnych koncepcjach czy powszechnych przekonaniach. Takie podejście nie zawsze się sprawdza i stwarza ryzyko podejmowania błędnych decyzji lub działania w chaosie. Na czym więc bazować? Jak uniknąć pułapek i wybrać skuteczne praktyki biznesowe? Autorzy książki bezwzględnie rozprawiają się z największymi mitami spotykanymi w świecie zarządzania. Demaskują nieskuteczne koncepcje, nieetyczne praktyki biznesowe, błędne założenia i nieefektywne działania. Nie tylko jednak kwestionują to, co rutynowe, nieskuteczne i szkodliwe, ale proponują też alternatywne metody działania. Autorzy „Alfabetu mitów menedżerskich” brawurowo rozprawiają się z różnymi mitami, ale wyłącznie opierając się na danych, dbając o użyteczność końcowych wniosków. Odwaga – rozumiana jako otwartość na zmianę i świadomość konieczności walki z rutyną w myśleniu – którą prezentują w kwestionowaniu prawd oczywistych, albo właśnie mitów, bardzo imponuje. To obowiązkowa lektura menedżera. Przemysław Budkowski prezes Allegro Mit to prawda czy fałsz? Zdarzenie realne czy tylko miła historyjka na pograniczu bajki? Co o tym decyduje? Autorzy tej książki, w odniesieniu do kilkunastu tez ogólnie powszechnych w praktyce zarządzania w biznesie, próbują rozstrzygnąć tę kwestię. Stoją twardo na gruncie nauki i badań, aby przybliżyć czytelnikowi, która z tych tez może być prawdziwa, a która jest tylko przekonaniem – i to takim, z którego jego głosiciele mogli się już wycofać lub które mogli znacząco zmodyfikować. Ireneusz Dąbrowski przewodniczący Rady Nadzorczej ABC Data Autorzy nie wypisują prostych recept ani nie obiecują, że stworzyli przepis na zarabianie pieniędzy. Wręcz przeciwnie – w bezwzględny sposób rozprawiają się ze sposobem myślenia, który podpowiada, że znajomość kilku prostych trików zapewni odniesienie sukcesu. Ich książka jest nie tylko pasjonującą lekturą. To cenne narzędzie, które pomoże przedsiębiorcom w podejmowaniu lepszych decyzji. prof. dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz Uniwersytet SWP
Menedżerowie, trenerzy, konsultanci i inni specjaliści często opierają swoje działania na popularnych koncepcjach czy powszechnych przekonaniach. Takie podejście nie zawsze się sprawdza i stwarza ryzyko podejmowania błędnych decyzji lub działania w chaosie. Na czym więc bazować? Jak uniknąć pułapek i wybrać skuteczne praktyki biznesowe?
Autorzy książki bezwzględnie rozprawiają się z największymi mitami spotykanymi w świecie zarządzania. Demaskują nieskuteczne koncepcje, nieetyczne praktyki biznesowe, błędne założenia i nieefektywne działania. Nie tylko jednak kwestionują to, co rutynowe, nieskuteczne i szkodliwe, ale proponują też alternatywne metody działania.
Autorzy „Alfabetu mitów menedżerskich” brawurowo rozprawiają się z różnymi mitami, ale wyłącznie opierając się na danych, dbając o użyteczność końcowych wniosków. Odwaga – rozumiana jako otwartość na zmianę i świadomość konieczności walki z rutyną w myśleniu – którą prezentują w kwestionowaniu prawd oczywistych, albo właśnie mitów, bardzo imponuje. To obowiązkowa lektura menedżera.
Przemysław Budkowski
prezes Allegro
Mit to prawda czy fałsz? Zdarzenie realne czy tylko miła historyjka na pograniczu bajki? Co o tym decyduje? Autorzy tej książki, w odniesieniu do kilkunastu tez ogólnie powszechnych w praktyce zarządzania w biznesie, próbują rozstrzygnąć tę kwestię. Stoją twardo na gruncie nauki i badań, aby przybliżyć czytelnikowi, która z tych tez może być prawdziwa, a która jest tylko przekonaniem – i to takim, z którego jego głosiciele mogli się już wycofać lub które mogli znacząco zmodyfikować.
Ireneusz Dąbrowski
przewodniczący Rady Nadzorczej ABC Data
Autorzy nie wypisują prostych recept ani nie obiecują, że stworzyli przepis na zarabianie pieniędzy. Wręcz przeciwnie – w bezwzględny sposób rozprawiają się ze sposobem myślenia, który podpowiada, że znajomość kilku prostych trików zapewni odniesienie sukcesu. Ich książka jest nie tylko pasjonującą lekturą. To cenne narzędzie, które pomoże przedsiębiorcom w podejmowaniu lepszych decyzji.
prof. dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz
Uniwersytet SWPS
Ostatnimi czasy zawód trenera zdobył sobie ogromną popularność i jednocześnie uznanie społeczne. Jest profesją, która wymaga łączenia wiedzy merytorycznej, będącej przedmiotem szkoleń, z umiejętnościami społecznymi. W książce w nowatorski sposób przedstawiono, jak zastosować wiedzę psychologiczną w praktyce szkoleniowej. Jan Trenerski, główny bohater książki, na własnych błędach uczy się, jakie są prawidłowości pracy z grupą oraz jak w przygotowaniu treści szkoleniowych wykorzystać wiedzę o procesie uczenia się, o różnicach między ludźmi w sposobach uczenia się i zapamiętywania, o motywacji i problematyce osobowości człowieka.
Autorzy mają doświadczenie zarówno trenerskie, jak i akademickie. W książce omawiają szczegółowo:
- koncepcje psychologiczne, które pozwalają zrozumieć mechanizmy aktywizowania zachowań ludzi, co pomoże trenerom radzić sobie z brakiem zaangażowania uczestników szkoleń,
- mechanizmy funkcjonowania grupy (role grupowe, struktura grupy, przywództwo),
- genezę emocji oraz ich związek z motywacją i osobowością,
- sposoby radzenia sobie z emocjami w kontaktach z grupami szkoleniowymi.
Czytelnik znajdzie tu również wiedzę o procesie komunikacji, modelach komunikacji, a także o samokontroli. Książkę zamyka rozdział na temat etyki w działalności szkoleniowej.
Zdobywający coraz większe uznanie społeczne zawód trenera wymaga łączenia wiedzy z zakresu psychologii z umiejętnościami społecznymi. W książce w nowatorski sposób przedstawiono, jak zastosować wiedzę psychologiczną w praktyce szkoleniowej. Jan Trenerski, główny bohater książki, na własnych błędach uczy się, jakie są prawidłowości pracy z grupą oraz jak w przygotowaniu treści szkoleniowych wykorzystać wiedzę o procesie uczenia się, o różnicach między ludźmi w sposobach uczenia się i zapamiętywania, o motywacji i problematyce osobowości człowieka.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?