Welch stara się trafić do ludzi ze wszystkich szczebli hierarchii organizacyjnej w firmach małych i dużych. Jego odbiorcami są szeregowi pracownicy, menedżerowie projektów, dyrektorzy generalni, absolwenci MBA. "Winning" zaczyna się od rozdziału, w którym Welch przedstawia swoją filozofię biznesu. Wyjaśnia, jak istotną sprawą jest kierowanie się w życiu i pracy wartościami uniwersalnymi jak ważną kwestią jest kultura firmy, otwartość na głosy niosące nowe pomysły, które artykułują ludzie na różnych szczeblach w firmie, jak bardzo per saldo opłaca się darzyć szacunkiem innych. Książka jest podzielona na trzy główne części. Pierwsza opisuje firmę od środka - przywództwo, wyłanianie zwycięzców i doprowadzanie do zmian. Druga otwiera się na zewnątrz opisuje konkurencję, zawiera rozdziały między innymi o strategii, fuzjach i six sigma. Kolejna część dotyczy kariery zawodowej - od szukania dla siebie odpowiedniej pracy po osiąganie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym. Książka się świetnie czyta. Znakomicie napisana (wielka zasługa małżonki Susy, wybitnej dziennikarki amerykańskiej) pełna jest ciekawostek, zabawnych anegdot ale i filozoficznych rozważań. Welch potrafi przykuć uwagę swoim optymizmem, bezkompromisową argumentacją i szczerością. Podsuwa niebanalnie praktyczne rozwiązania problemów, które znakomicie wpływającą na zmianę nastawienia.
W bestsellerze z 2005 roku Winning znaczy zwyciężać Suzy i Jack Welch stworzyli niespotykany tekst będący zarówno traktatem filozoficznym na temat podstawowych praktyk biznesowych oraz przejrzystym podręcznikiem napisanym z typową dla Jacka otwartością i optymizmem. Wydawało się, że po niej, odwołując się do słów Warrena Buffeta, "nie będzie potrzebna żadna więcej książka o zarządzaniu". Ale Winning ujawniła nienasycone pragnienia rozmawiania o pracy. Od chwili wydania Welchowie otrzymali dosłownie tysiące pytań od studentów college'ów przez doświadczonych menedżerów, po wybitnych szefów znanych korporacji i koncernów na szeroki zakres tematów - od przywództwa i globalnej konkurencji po radzenie sobie z bezkompromisowym szefem po budowanie zespołu. Właściwie padały pytania dotyczące dosłownie każdego aspektu biznesu i kariery zawodowej, często typowe, czasami zaskakujące, wiele ciekawych i wnikliwych. A wszystkie prosto z życia wzięte. Winning - odpowiedzi podejmuje najważniejsze z nich i udziela otwartych, dosadnych odpowiedzi, które stanowią przedłużenie rozmowy podjętej przez Jacka i Suzy w Winning znaczy zwyciężać. Z całą pewnością dialog ten będzie zajmujący i pożyteczny dla wszystkich, którzy zajmują się ważna pracą polegającą na pomaganiu organizacjom w osiąganiu wzrostu i prosperity.
Jack i Suzy Welch, wielcy światowego biznesu i autorzy międzynarodowego bestsellera „Winning znaczy zwyciężać” powracają z nową książką „Praktyczne MBA” niezbędną każdemu, dzisiejszemu – i jutrzejszemu – biznesmenowi, zgłębiającą aktualne wyzwania związane z tworzeniem strategii sukcesu, prowadzeniem i zarządzaniem zespołem oraz budowaniem kariery.
Gospodarka zmienia się tak szybko, że miewamy trudności z dotrzymaniem jej kroku i szukamy odpowiedzi na wiele pytań: Dlaczego w tym chaosie niektóre firmy świetnie prosperują, a inne doświadczają stagnacji lub upadają? Jaki jest najlepszy sposób, by uniknąć porażki, lub umieć się po niej podnieść? W jaki sposób liderzy mogą rozbudzić pasję i ożywić wydajność członków zespołu, wliczając w to specjalistów zajmujących się trudnymi do zrozumienia kwestiami, pracowników wirtualnych, których nie widują i nie znają oraz „młodziaków” głodnych kariery, stojących jedną nogą za drzwiami firmy? Na poziomie osobistym zastanawiamy się: Czy kiedykolwiek uda mi się dostać wymarzoną pracę, do której wg mnie jestem stworzony, czy już na zawsze utknąłem w czyśćcu kariery? Dlaczego wybór właściwej kariery jest taki trudny?
Eksperci snują różnorakie teorie i koncepcje, ale wygrana w biznesie zależy tak naprawdę od umiejętności zrozumienia trudnych, ale decydujących o naszym losie dylematów, które definiują nową gospodarkę, starą gospodarkę i wszystko to, co znajduje się pomiędzy. W „Praktycznym MBA” Jack i Suzy Welch podpowiadają jak to zrozumienie osiągnąć.
Tak więc otrzymujemy książkę pełną świeżych, gotowych do zastosowania porad, czasem wbrew temu, co podpowiada nam instynkt, które pozwolą nam stworzyć wspaniałą organizację, dynamiczny, pełen energii zespół i zaplanować satysfakcjonującą karierę we współczesnym środowisku nowego biznesu.
Gdy rozmawiasz z J. Welchem o zarządzaniu, pomieszczenie wypełnia się jego pasją i energią. Podobne doświadczenie przynosi czytanie „Winning”. Nie potrzeba już żadnej innej książki o zarządzaniu mówi wielki Warren E. Buffet. A Bill Gates dodaje: Przydatna dla wszystkich pragnących sukcesu – od absolwentów college’ów po dyrektorów generalnych. Bo „Winning” to swoista mapa drogowa nie tylko dla prezesów wielkich firm. W znacznej mierze adresowana jest do ludzi walczących na linii ognia w pierwszym szeregu. Jej celem jest niesienie pomocy ambitnym ludziom przepełnionym pasją, bez względu na stanowisko, jakie zajmują. To biblia ludzi biznesu. A biznes jest grą. Zwyciężać w tej grze to czysta przyjemność. Oto rzecze Jack Welch.
Czyta: Michał Maciejewski.
Książka jest podzielona na trzy główne części. Pierwsza opisuje firmę od środka - przywództwo, wyłanianie zwycięzców i doprowadzanie do zmian. Druga otwiera się na zewnątrz: opisuje konkurencję, zawiera rozdziały między innymi o strategii, fuzjach i six sigma. Kolejna część dotyczy kariery zawodowej - od szukania dla siebie odpowiedniej pracy po osiąganie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym. A tak w ogóle książka się świetnie czyta. Znakomicie napisana (wielka zasługa małżonki Susy, wybitnej dziennikarki amerykańskiej) pełna jest ciekawostek, zabawnych anegdot, ale i filozoficznych rozważań.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?