W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
"Jeszcze NIE skończyłem" to wywiad-rzeka z Danielem Obajtkiem, przeprowadzony przez Wiktora Świetlika.Książka odsłania kulisy największych transakcji biznesowych we współczesnej Polsce, tajemnice rozmów politycznych i biznesowych, a także osobiste doświadczenia Obajtka związane z jego drogą na szczyt i ceną, jaką za to zapłacił.W publikacji poruszane są między innymi pytania o to, kto faktycznie podjął decyzję o fuzjach, dlaczego życie Obajtka przypomina dzień świstaka oraz jak dzieciństwo wpłynęło na jego relacje z ludźmi. Autorzy zapowiadają ostrą dyskusję o biznesie, polityce i Polsce, przedstawiając Obajtka w nieznanym dotąd świetle.Daniel Obajtek, były prezes Orlenu i obecny poseł do Parlamentu Europejskiego, w książce po raz pierwszy tak otwarcie mówi o kulisach zarządzania największym koncernem paliwowym w Polsce, politycznych i biznesowych układach oraz walce o wpływy.
Ken Blanchard i Randy Conley, czyli guru w dziedzinie przywództwa i ekspert od budowania zaufania, ponownie biorą na warsztat książkę Proste prawdy o przywództwie. Tym razem proponują inspirujący workbook, kształtujący postawy typowe dla przywództwa służebnego i sprzyjające budowaniu zaufania. Poważnym problemem współczesnego świata pracy jest brak zaangażowania pracowników, dlatego liderzy powinni szczególnie dużo uwagi poświęcać kwestiom budowania zaufania i służenia innym. Ten workbook to bogaty zbiór haseł zachęcających do refleksji, analiz i ocen, dzięki którym tydzień po tygodniu można zbliżać się do ideału lidera, dla którego przywództwo to służenie innym i który może liczyć na zaufanie swoich ludzi. Poszczególne proste prawdy ożywają na nowo, dzięki czemu możesz przełożyć je na rzeczywistość – swoją, swojego zespołu i swojej organizacji.
W dynamicznych czasach zmian, w jakich żyjemy i prowadzimy biznes, można opierać się na intuicji i przeczuciach. Można też sięgnąć po sprawdzone przykłady, zasady i wskazówki stosowane przez skutecznych, inspirujących liderów. O tym właśnie jest ta książka, która w przystępny i praktyczny sposób podpowiada, co może zrobić, już od zaraz, każdy lider i liderka, w pracy ze swoim zespołem i otoczeniem – nie tylko w kontekście przywództwa przez duże P, ale także w codziennych działaniach i decyzjach, przed jakimi stajemy w życiu zawodowym i prywatnym. Całość opiera się na filozofii podejścia służebnego i zaufania – dwóch fundamentach każdego lidera, który chce budować trwałe, wartościowe relacje i osiągać sukcesy. – Michał Zaborek, prezes House of Skills Proste prawdy o przywództwie. Workbook to inspirująca odyseja, która może gruntownie przemienić życie zarówno liderów, jak i ich zespołów. W dzisiejszym spolaryzowanym świecie pełnym niepewności Blanchard, Conley i Broadwell oferują mądrość, która łączy empatię, zaufanie i wszechstronność, stając się latarnią dla zagubionych przywódców. Uczą, jak być nie tylko budowniczym zegarów, lecz także wskazywać czas – czyli osiągać wspaniałe wyniki, równocześnie utrzymując dobre relacje i integrując pozorne przeciwieństwa. Są pierwszą kostką domina, która uruchomi proces prowadzący do transformacji twojego przywództwa - Piotr Karpowicz, wiceprezes zarządu ds. handlu w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem O AUTORACH Ken Blanchard jest współzałożycielem firmy Blanchard, uznanej na całym świecie firmy szkoleniowo-konsultingowej specjalizującej się w udzielaniu wsparcia liderom. Napisał ponad 65 książek, w tym słynnego Jednominutowego Menedżera. W 2005 roku został zaliczony w poczet Galerii Sław Amazona jako jeden z 25 najlepiej sprzedających się autorów wszech czasów. Randy Conley jest wiceprezesem firmy Blanchard i ekspertem w dziedzinie zaufania. Współtworzy program szkoleniowy Blanchard’s Building Trust i jest jednym ze współautorów książki Przywództwo wyższego stopnia, napisanej wraz z Kenem Blanchardem. Prowadzi nagradzanego bloga leadingwithtrust.com. Renee Broadwell pracuje w firmie Blanchard w roli starszego redaktora. Wspólnie z Kenem Blanchardem pracowała nad książką Servant Leadership w praktyce. Jak budować znakomite relacje i pomagać pracownikom osiągać imponujące wyniki. Sprawowała też opiekę redakcyjną nad kilkoma innymi jego książkami. Pisze i redaguje artykuły i wpisy na blogi. Współpracuje z różnymi działami firmy Blanchard przy projektach specjalnych.
Jaka przyszłość czeka największą europejską gospodarkę Do niedawna Niemcy jawiły się jako wzór sukcesu gospodarczego i politycznego. Wydawało się, że napędzany eksportem niemiecki model gospodarczy zapewnia pomyślność i dobrobyt, a Angela Merkel jest „prawdziwym przywódcą wolnego świata”. Zmiany geopolityczne z ostatnich lat pokazały jednak, że za wieloletnie uzależnienie od taniego rosyjskiego gazu czy niemożność dotrzymania kroku firmom motoryzacyjnym z USA i Chin w wyścigu do elektromobilności Niemcy muszą zapłacić wysoką cenę. Wolfgang Münchau dowodzi, że słabości niemieckiej gospodarki narastały od dekad Neomerkantylistyczna polityka państwa, napędzana bliskimi relacjami między elitami przemysłowymi, finansowymi i politycznymi, sprawiła, że Niemcy – nadmiernie polegające na autorytarnej Rosji i Chinach – pozostały w tyle i nie były w stanie dostosować się do cyfrowej rzeczywistości XXI wieku. Ta książka wyjaśnia , dlaczego okres propserity w Niemczech dobiegł końca. Wolfgang Münchau nie pozostawia suchej nitki na przyczynach klęski niemieckiego korporacyjnego neomerkantylizmu w przygotowaniach do dzisiejszych i przyszłych wyzwań ekonomicznych. - TIMOTHY GARTON ASH, autor m.in. książek Homelands. Historia osobista Europy,Obrona liberalizmu,Wiosna obywateli czyWolny świat Wolfgang Münchau opowiada fascynującą historię niemieckiego cudu gospodarczego, który się nie powiódł – przynajmniej na razie. Tym z nas, którzy zawsze wysoko cenili niemiecką pomysłowość i konkurencyjność, książka otwiera oczy, w przystępny sposób przedstawia problemy, lecz także wskazuje potencjał największej gospodarki europejskiej. - GAVIN ESLER, dziennikarz i pisarz, autor książek How Britain Ends i Britain is Better Than This Jeszcze kilka lat temu Niemcy uważano za gospodarczy wzór dla niemal całego świata. W Polsce całe pokolenia dorastały w przekonaniu, że jest to doskonale urządzony kraj, w którym wszystko jest przemyślane i dopięte na ostatni guzik. Mówiło się o niemieckiej solidności, a firmy z tego kraju uchodziły za synonim jakości. Dziś są już raczej wzorem tego, czego nie powinno się robić. Popadły bowiem w degrengoladę, a jej historia jest niezwykle pouczająca. Właśnie o niej opowiada ta książka. Polecam tę opowieść o niemieckim festiwalu głupich kroków. - Tomasz Borejza, dziennikarz naukowy, autor książki Odwołać katastrofę Kaput Wolfganga Münchaua czyta się jednym tchem, co w przypadku książek dotyczących zagadnień ekonomicznych zdarza się nieczęsto. Autor jednak jest dziennikarzem – do tego nie byle jakim: przez lata kierował niemieckim wydaniem renomowanej gazety „Financial Times”. Jest wytrawnym znawcą problematyki gospodarczej swego kraju, a jego książka stanowi – jak sam zapowiada - „opowieść o wzroście i upadku giganta przemysłowego, który w swoim czasie osiągnął wielki sukces”. Pisze w niej otwarcie o „przemysłowym upadku Niemiec” i dodaje, że „niemiecki model gospodarczy wyczerpał się”. Uzasadnia to obszernie i ze swadą, chociaż w niektórych miejscach wywołuje niedowierzanie i chęć zweryfikowania swych twierdzeń. Dla polskiego czytelnika będzie to książka zaskakująca. Malo który bowiem naród tak bardzo uległ fascynacji gospodarczym sukcesem Republiki Federalnej, jak my. Niemcy miały być modelem. Autor tymczasem przekonuje, że polityka gospodarcza ostatnich kanclerzy Niemiec – od Helmuta Kohla po Olafa Scholza – to w dużym stopniu ciąg nietrafionych decyzji. Osobnym pytaniem pozostaje, w jakim stopniu „kaput” niemieckiej gospodarki wpłynie na Polskę, powiązaną z Republiką Federalną licznymi więzami. - prof. dr hab. Stanisław Żerko, niemcoznawca, główny analityk w Instytucie Zachodnim w Poznaniu, wykładowca Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni Tę książkę po prostu trzeba przeczytać. Choćby po to, żeby zrozumieć, że słowa „deutsche Wirtschaft” nie powinny kojarzyć się nam z bezprzykładnym sukcesem gospodarczym, lecz z kryzysem o wymiarze systemowym. Trzeba ją przeczytać, aby dowiedzieć się, w jaki sposób gospodarka niemiecka, do niedawna przodująca w świecie, popadła w niewyobrażalne tarapaty. „Kaputt” po niemiecku znaczy popsuty, rozwalony, wykończony. Deutschland kaputt!? - Krzysztof Rak, analityk Instytutu Zachodniego w Poznaniu Niemiecka gospodarka nie urosła od czasu pandemii. Od dekady rozwija się też ponad dwa razy wolniej niż USA i prawie pięć razy wolniej niż Polska. Niemiecka stagnacja ma znaczenie, bo to największa gospodarka Europy, od której zależy, jak potoczą się gospodarcze losy krajów, takich jak Polska, które w dużym stopniu zależą od niemieckiej koniunktury, i całej Europy. Niemcy mają też znaczenie dla całego świata: to czy w przyszłości świat będzie wyglądał bardziej jak Europa, czego chciałaby większość jego mieszkańców, czy jak USA albo Chiny, w dużym stopniu zależeć będzie od tego co się stanie z niemiecką gospodarką. Znakomita książka Wolfganga Münchau pokazuje skąd się wzięła niemiecka stagnacja. Autor słusznie twierdzi, że Niemcy sami sobie zgotowali taki los. Ich gospodarka wpadła w tarapaty, bo niemieckie elity popełniły szereg fundamentalnych błędów: od uzależnienia się od taniego gazu od Putina, przez oddanie pola Chinom w nowych technologiach takich jak samochody elektryczne, roboty, wiatraki czy panele słoneczne, oraz bezsensowne wygaszanie elektrowni atomowych, po ekonomicznie absurdalną politykę fiskalnej anoreksji, permanentnego zaciskania budżetowego pasa, która spowodowała, że Niemcy przestały w siebie inwestować. W konsekwencji, wartość majątku publicznego w Niemczech w stosunku do PKB w ciągu ostatnich trzech dekad spadła o prawie połowę. Dekapitalizację Niemiec widać to nie tylko w statystykach, ale i gołym okiem: jak nigdy wcześniej w historii, Polacy są często zszokowani infrastrukturalnym zapóźnieniem Niemiec, od używania faksów, przez płacenie gotówką, po starzejące się autostrady. Co się stanie z Niemcami w przyszłości? Autor nie kusi się o gospodarcze prognozy, ale pokazuje co musi się zmienić, żeby niemiecka gospodarka odzyskała wigor. W naszym interesie jest, żeby tak się stało. - dr hab. Marcin Piątkowski, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, autor książki Złoty wiek. Jak Polska została europejskim liderem wzrostu i jaka czeka ją przyszłość Wolfgang Münchau– analityk gospodarczy, dziennikarz i publicysta koncentrujący się na zagadnieniach europejskiej gospodarki i Unii Europejskiej. W latach 2003–2020 związany z „Financial Timesem”. Współzałożyciel i dyrektor serwisu informacyjnego i analitycznego Eurointelligence i komentator tygodnika „New Statesman”.
Nie będzie następnego Billa Gatesa, który stworzy system operacyjny. Kolejni Larry Page czy Siergiej Brin nie wymyślą wyszukiwarki. Jeszcze jeden Mark Zuckerberg nie zaproponuje serwisu społecznościowego. Jeżeli kopiujesz tych ludzi, to znaczy, że niczego od nich się nie nauczyłeś. Zero to One pokazuje, jak budować firmy oparte na zupełnie nowych pomysłach, jak zamiast powielać w nieskończoność istniejące rozwiązania, tworzyć coś z niczego, przechodzić od zera do jednego. I chociaż nie ma formuły gwarantującej sukces, ta książka wyznacza kierunek myślenia o prawdziwej przedsiębiorczości. Daje czytelne wskazówki i nieszablonowe rady. Pokazuje, żeludzie sukcesu potrafią dostrzec wartość w nieoczekiwanych miejscachi żetechnologia jest cudem, gdyż za jej pomocą możemy osiągać więcej za mniej, dzięki czemu nasze możliwości wchodzą na wyższy poziom. Czytając Zero to one dowiesz się: jak zorganizować podstawy firmy i dlaczego nowopowstająca firma mająca źle zorganizowane podstawy nie może być naprawiona jak ważna są technologia i innowacje w tworzeniu firm (zero to one), zamiast powielanie tego, co działa w innych firmach (1 do n) jak tworzyć kulturę organizacyjną i jakich ludzi rekrutować do firmy, aby odnieść sukces dlaczego trzeba pogodzić się z tym, że twojej firmie zostanie przypięta łatka sekty, a nawet mafii. Ta książka to nowe, świeże pomysły, jak kreować wartość. – Mark Zuckerberg, twórca i dyrektor generalny Facebooka Peter Thiel zbudował wiele wspaniałych firm. W książceZero to Onepokazuje, jak to zrobił. – Elon Musk, współzałożyciel PayPala, twórca i dyrektor generalny SpaceX i Tesla Motors Thiel wychował legion wyznawców i czytelników, którzy patrzą na świat przez pryzmat jego tez. Ja, nie będąc ani ich zwolennikiem, ani fanem Thiela, namawiam cię, żebyś przeczytał tę książkę, bo to jest scenariusz budowy świata, który Thiel właśnie wdraża. – Artur Kurasiński, przedsiębiorca, twórca, inwestor, obserwator, autor książek i tech-realista To nie jest podręcznik strategii, ani tym bardziej samopomocowa beletrystyka biznesowa. Thiel i Masters proponują coś znacznie bardziej ambitnego: zwięzły wykład tego, jak działa kapitalizm w XXI wieku oraz tego, jak powinien myśleć przedsiębiorca, aby odnaleźć się w jego realiach. ̶ Marcin Giełzak, podkaster, przedsiębiorca, uczestnik sceny startupowej, autor książkiWieczna lewica PETER THIEL– współzałożyciel PayPala, doradca Donalda Trumpa od 2016 roku, jeden z pierwszych inwestorów w Facebooka, SpaceX i LinkedIn, założyciel Palantir Technologies, firmy tworzącej oprogramowanie wspomagające analityków w takich dziedzinach, jak bezpieczeństwo narodowe i globalne finanse. BLAKE MASTERS– inwestor venture capital i były kandydat do Senatu Stanów Zjednoczonych z ramienia Partii Republikańskiej w Arizonie. Pełnił funkcję dyrektora operacyjnego w firmie inwestycyjnej Thiel Capital oraz prezesa Thiel Foundation. W 2012 roku był studentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Stanforda, jego szczegółowe notatki z wykładów Petera Thiela stały się sensacją w internecie. Współzałożyciel Judicaty, wyszukiwarki rozwiązań prawnych.
Ekonomia społeczna stanowi wyraz działań mających na celu troskę o poprawę sytuacji społeczeństwa funkcjonującego w realiach gospodarki nastawionej na maksymalizację zysku i ograniczanie kosztów. Poprzez oparcie się na takich wartościach jak: solidarność, partycypacja, odpowiedzialność i spójność społeczna zorientowana jest na realizację podstawowego celu, jakim powinna być poprawa jakości życia wszystkich obywateli. Efektywność gospodarowania ściśle wiąże się z przedsiębiorczością i innowacyjnością, ale także coraz wyraźniej z kształtowaniem prospołecznych postaw oraz aktywnością obywatelską we wszystkich sferach życiach gospodarczego. Niniejsza książka porusza szereg ważnych i aktualnych problemów należących do nurtu ekonomii i przedsiębiorczości społecznej. Podkreślono w niej także znaczenie i rolę innowacji (szczególnie innowacji społecznych) w rozwoju społeczno-gospodarczym oraz kwestie związane z odpowiedzialnością za środowisko naturalne. Tak rozległe spektrum poruszanych zagadnień pozwala Czytelnikowi spojrzeć z szerszej perspektywy na ważne tematy skupione wokół innowacji, środowiska oraz ekonomii i przedsiębiorczości społecznej. Analizy i diagnoza obecnej sytuacji w tym zakresie powinny zainteresować w szczególności pracowników naukowych oraz studentów nauk społecznych, jak też osoby chcące poznawać i wiedzieć więcej na temat aktualnych procesów, zjawisk społecznych, gospodarczych i środowiskowych.
W książce "Finanse przedsiębiorstw" Autorzy wskazują, w jaki sposób: przeprowadzić analizę progów rentowności, zarządzać zapasami, rozrachunkami i gotówką, określić wartość pieniądza w czasie, analizować koszt kapitału własnego i obcego, oceniać projekty inwestycyjne, wyceniać przedsiębiorstwo, mierzyć wartość przedsiębiorstwa. Każdy rozdział książki zawiera część wprowadzającą, teoretyczną, w której przedstawiono najważniejsze informacje umożliwiające przeprowadzenie analizy poszczególnych zagadnień. Atutem opracowania są szczegółowo rozwiązane i zinterpretowane przykłady. Książka zawiera także zadania o rozwiązania, których wyniki umieszczono w ostatniej części podręcznika. "Książka "Finanse przedsiębiorstw" () jest wartościową pozycją, która powinna być szeroko wykorzystywana przez studentów kierunków: ekonomia, zarządzanie, finanse i rachunkowość oraz słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów, tam, gdzie wykładane są: finanse przedsiębiorstw lub zarządzanie finansami przedsiębiorstw. () Można polecić ją także jako literaturę do zajęć () na studiach podyplomowych dla osób zatrudnionych w instytucjach finansowych, takich jak: banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy doradcze czy też zarządzających własnym przedsiębiorstwem. Może stanowić interesującą pozycję literaturową wykorzystywaną przez studentów, ale także praktyków chcących w sposób profesjonalny poznać wiedzę z zakresu finansów przedsiębiorstwa, oceny projektów inwestycyjnych, czy też oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa". dr hab. Bożena Kołosowska, prof. UMK
Interaktywne centra nauki to nowoczesne instytucje, które łączą edukację, naukę i rozrywkę, czyniąc osiągnięcia naukowe dostępnymi dla wszystkich. Jednak – jak wiele innych podmiotów rynkowych – funkcjonują dziś w warunkach dużej konkurencji, a to sprawia, że problem pozyskiwania i budowania lojalności klientów nabiera dla tych jednostek szczególnego znaczenia. Długotrwałe relacje z klientami, zwłaszcza instytucjonalnymi, takimi jak szkoły, przedszkola, instytucje oświatowo-kulturalne, biura podroży, firmy czy fundacje, są kluczowe dla rozwoju tego typu podmiotów. Budowanie lojalności takich klientów to proces długofalowy, złożony i wymagający zaangażowania zróżnicowanych zasobów. Szczególnie przydatnym w tym kontekście obszarem funkcjonalnym organizacji jest marketing, a zwłaszcza odpowiednio dobrane i zintegrowane ze sobą działania oraz instrumenty marketingowe.
Głównym celem autorek była ocena zależności, jakie występują pomiędzy poszczególnymi działaniami i instrumentami marketingowymi wykorzystywanymi przez interaktywne centra nauki w Polsce do budowania lojalności klientów instytucjonalnych a zachowaniami lojalnościowymi tych klientów. Przeprowadzone badania pozwoliły na zidentyfikowanie obszarów, które są szczególnie istotne w procesie budowania lojalności takich klientów. Oprócz walorów teoriopoznawczych opracowanie ma również znaczenie aplikacyjne. Może być między innymi użytecznym źródłem informacji dla osób, które jako pracownicy interaktywnych centrów nauki biorą udział w tworzeniu strategii (polityki) obsługi klientów instytucjonalnych w takich podmiotach.
Celem monografii jest prezentacja wpływu wprowadzenia jednolitych unormowań na wartość informacyjną sprawozdań finansowych i niefinansowych sporządzanych w warunkach upadłości, a także ukazanie ewolucji systemu prawa upadłościowego w okresie dwudziestolecia międzywojennego oraz jego genezy.
Publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej przedstawiono otoczenie prawno-ekonomiczne przedsiębiorstw działających na ziemiach polskich w okresie dwudziestolecia międzywojennego, regulacje prawne upadłości oraz, w bardzo syntetycznej formie, regulacje rachunkowości obowiązujące w tym czasie. Część empiryczna natomiast powstała na podstawie autorskich badań historycznej dokumentacji księgowej i upadłościowej, zgromadzonej w archiwach państwowych.
Książka stanowi cenną pozycję literaturową dla osób zainteresowanych historią rachunkowości i upadłości oraz historią gospodarczą. Może być również źródłem wiedzy dla pracowników naukowych, doktorantów czy studentów kierunków ekonomicznych i prawnych, gdyż w znacznym stopniu wypełnia lukę badawczą w obszarze upadłości i sprawozdawczości polskich przedsiębiorstw działających w okresie dwudziestolecia międzywojennego.
Podręcznik dla praktyków i studentówJak podejmować trafne decyzje marketingowe oparte na danych? Jak skutecznie analizować rynek i zachowaniaklientów? Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w badaniach marketingowych?Nowe wydanie "Badań marketingowych" to kompleksowy przewodnik po metodologii badań rynkowych, dostosowany do realiów współczesnej gospodarki. Książka przedstawia kluczowe narzędzia analityczne, procesy badawcze oraz nowoczesne technologie wspierające podejmowanie decyzji marketingowych. Znajdziesz tu zarówno podstawy metod ilościowych i jakościowych, jak i praktyczne przykłady wykorzystania badań w segmentacji rynku, analizie konkurencji, ustalaniu cen, wyborzekanałów dystrybucji, analizie produktu, optymalizacji kampanii reklamowych, a także w badaniu satysfakcji i lojalności klientów .Podręcznik został stworzony z myślą o:studentach uczelni ekonomicznych i kierunków związanych z marketingiem i zarządzaniem,słuchaczach studiów podyplomowych i kursów z zakresu badań marketingowych,menedżerach i specjalistach odpowiedzialnych za strategie marketingowe w firmach,pracownikach agencji badawczych i konsultingowych,przedsiębiorcach, którzy chcą podejmować decyzje oparte na rzetelnych danych.Dzięki tej książce zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie planowania, realizacji i analizy wyników badań marketingowych, a także nauczysz się prowadzić badania w internecie , wykorzystywać najnowsze technologie, w tym sztuczną inteligencję, w badaniach rynkowych.
Działasz jako freelancer, ale czujesz, że nie wykorzystujesz swojego potencjału i zarabiasz mniej, niż oczekiwałaś/eś? Chcesz zarabiać więcej, ale nie chcesz budować większej firmy, zatrudniać zespołu? Chcesz zbudować dodatkowe źródła dochodu, żeby zarabiać wtedy, gdy nie pracujesz?
Wkurza Cię, że wszystkie poradniki biznesowe podają przykłady dużych, zagranicznych marek, które nijak mają się do Twojej sytuacji soloprzedsiębiorcy?
Mam dla Ciebie książkę, po przeczytaniu której będziesz mieć mnóstwo nowych pomysłów na zwiększanie zysków w swojej firmie.
Książka „Freelancer 2.0” pokaże Ci, jak rozwinąć swoją działalność, korzystając z technik, jakie wdrażają duże firmy, tyle że na mniejszą skalę. I to niezależnie od branży, w której działasz!
To KURSOKSIĄŻKA, a więc połączenie kursu i książki. Wykonując zawarte w niej ćwiczenia, od razu przejdziesz do działania, wykorzystasz wiedzę w praktyce i przeniesiesz podane w książce pomysły na grunt swojej branży.
W kolejnych rozdziałach rozbierzemy na czynniki pierwsze:
W jakim punkcie jesteś jako freelancer. Z jakimi klientami pracujesz, z jakimi nie chcesz pracować, co Ci się opłaca, a co nie
Personę klienta. Określisz dokładnie profil Twojego idealnego klienta, co ułatwi Ci potem nie tylko tworzenie ofert, ale też działania marketingowe
Customer lifetime value klientów. Przyjrzymy się też Twoim zarobkom i ustalimy cel finansowy
Sposoby na zwiększanie liczbyobsługiwanych klientów, które może wykorzystać mały biznes
Techniki upsellingu, cross-sellingu i ich wykorzystanie w biznesie usługowym
Afiliację produktów i usług jako jeden ze sposobów, dzięki którym zwiększysz wartość każdej transakcji, zawieranej z klientem
Abonamenty i subskrypcje oraz customer experience. Jakie modele subskrypcyjne możesz wdrożyć we własnej firmie i jak to zrobić, żeby mieć lojalnych klientów.
Dodatkowe źródła dochodu. Poznasz trzy drogi do zbudowania dodatkowego źródła dochodu jako freelancer, które pozwolą oddzielić zarabianie pieniędzy od czasu, przeznaczonego na pracę.
Tworzenie własnych produktów, nie tylko edukacyjnych. W książce znajdziesz przegląd 15 różnych pomysłów na własny produkt (od kursów online, po narzędziowniki i kluby subskrypcyjne) oraz przykłady z polskiego rynku. Wybierzesz taki, który odpowiada Twoim potrzebom i jest w Twoim zasięgu.
Dla kogo jest ta książka?
dla freelancerów z różnych branż, nie tylko tych, którzy działają online
dla osób, które wychodzą z inicjatywą w biznesie, chcą lepiej zrozumieć swoich klientów i lepiej odpowiadać na ich potrzeby
dla osób, które chcą rozbudować swoją ofertę i zwiększyć zyski z prowadzonej działalności
dla osób, które myślą o dodatkowych źródłach dochodu, niezależnych od czasu, poświęcanego na pracę
Czy to się sprawdzi w każdej branży?
To, co opisuję w książce, sprawdziłam na własnej skórze, przez lata prowadząc swój mały biznes. Sprawdzili to też moi kursanci i uczestnicy konsultacji.
W książce przytaczam przykłady freelancerów i solobiznesów z takich branż jak: copywriting, korekta, fotografia, kosmetyka, grafika, prawo, dietetyka, wirtualna asysta, szycie, rękodzieło, pieczenie tortów, nauka gry na instrumencie i śpiewu, coaching, usługi marketingowe, nauka języków, filmowanie, odbiory techniczne mieszkań, joga, BHP.
Ta książka to prawdziwy szwedzki stół. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie!
Dzięki tej książce:
zarobisz więcej pieniędzy, bo nauczysz się jeszcze lepiej dostrzegać niezaspokojone potrzeby klientów
oszczędzisz czas, bo zidentyfikujesz te działania, które zajmują Ci wiele godzin, a nie przynoszą zysków
zdobędziesz uznanie w oczach klientów, dopasowując ofertę do ich potrzeb i działając tak, jak działają duże marki i profesjonaliści
nauczysz się dostrzegać okazje, by zwiększać przychody ze współpracy z klientem, bez konieczności budowania zespołu i inwestowania pieniędzy
będziesz mieć więcej czasu dla rodziny i na przyjemności, jeśli pójdziesz za radami z książki i zbudujesz dodatkowe źródła dochodu, niezależne od czasu, poświęcanego na pracę
zgromadzisz mnóstwo pomysłów na dodatkowe działania w swojej firmie, które wyznaczą Ci ścieżkę rozwoju na kolejne lata
Książka została przygotowana przez zespół autorski składający się z dziewiętnastu ekspertów prowadzących badania oraz realizujących zadania w branży logistycznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia opisali priorytetowe kwestie funkcjonowania i rozwoju logistyki w ramach pól problemowych nauk o zarządzaniu i jakości. Na szczególną uwagę zasługuje interdyscyplinarne podejście do opisywania podejmowanych problemów, co było możliwe dzięki zaangażowaniu autorów reprezentujących uznane ośrodki naukowe.
W życiu Anthony'ego Pompliano naprawdę dużo się dzieje: walczył na wojnie, przeprowadził wywiady z najbogatszymi ludźmi na świecie, rozwinął i sprzedał kilka przedsiębiorstw, zainwestował w ponad 200 firm, nawiązał przyjaźnie na całym globie, założył pełną miłości rodzinę i odnalazł szczęście. Przez cały ten czas gromadził listę lekcji, których się nauczył. W książce Jak wieść niesamowite życie Anthony zawarł sześćdziesiąt pięć listów do swoich dzieci, w których opisał każdą z tych lekcji oraz okoliczności, w jakich się ich nauczył - wraz z wyjaśnieniem, jak czytelnicy mogą zastosować je we własnym życiu. Rezultatem jest fascynujący zbiór praktycznych i inspirujących porad życiowych, które każdy z nas może wykorzystać, by wieść niesamowite życie.
100 ponadczasowych strategii tworzenia pozytywnych interakcjimiędzy ludźmi a technologiąBogato ilustrowana książka, po której można się swobodnie poruszać. Irene Pereyra zestawia jasne wyjaśnienia poszczególnych koncepcji z życia wziętymi, wizualnymi przykładami pomysłów, reguł, wskazówek, a nawet nękających nas błędów poznawczych. Ten doniosły zbiór został podzielony na sześć części - pamiętać, wczuć się, zdefiniować, zbadać, zaprojektować, zweryfikować - i stanowi lekturę obowiązkową dla projektantów, inżynierów, menedżerów i studentów, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę na temat projektowania doświadczeń użytkownika."To pozycja dla tych, którzy - podobnie jak ja - przestawali nadążać za szybkim odchodzeniem od klasycznego projektowania do projektowania UX/UI. Wspaniale zaprojektowana i świetnie napisana książka Ierene Pereyry to doświadczenie użytkownika samo w sobie. Kiedyś o czymś takim mówiło się: dar niebios".Steven Heller, autor książek i współprzewodniczący programu MFA Design/ Designer as Entrepreneur przy School of Visual Arts w Nowym Jorku
Krótkowzroczny strateg nie zwraca uwagi na zmiany potrzeb klientów. W zażartej konkurencji z głównym rywalem nie zauważa też przełomowych zmian technologii. Nie dostrzega problemów społecznych, zmian klimatu, biedy. Podobnie potrafi przeoczyć konkurenta, nie może więc wygrać rywalizacji rynkowej. Ten sam strateg, którego obarcza się odpowiedzialnością za porażki, jest jednak ojcem wcześniejszych sukcesów firmy. Oskarżanie menedżera o krótkowzroczność to droga donikąd, zwykłe szukanie winnego. Zrozumienie krótkowzroczności strategicznej wymaga głębszego, szerszego oraz rzetelnego spojrzenia. Otwiera ono drogę do właściwego zrozumienia strategii, do wdrażania lepszych rozwiązań, a dalej – do przyszłych sukcesów firmy. Warto więc zająć się krótkowzrocznością strategiczną, bowiem rozwiązanie problemów, które to zjawisko wywołuje, zawiera obietnicę lepszej i długiej przyszłości firm. „Przedstawiona monografia jest dziełem oryginalnym, które nie ma swojego odpowiednika w piśmiennictwie polskim, a nawet w światowym. Stanowi doskonałe opracowanie w obszarze zarządzania strategicznego, co czyni z niej ważną pozycję referencyjną w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Zamieszczenie praktycznych przykładów czyni z opracowania dzieło o charakterze nie tylko stricte naukowym, ale i aplikacyjnym, co jest jednym z ważnych postulatów charakterystycznych dla dyscypliny nauk o zarządzaniu. Kolejną wartością publikacji jest zaproponowanie ramy teoretycznej do badania krótkowzroczności, z jednoczesnym eksponowaniem uwarunkowań jednostki-człowieka oraz interakcji międzyludzkich”. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Stańczyk-Hugiet Wojciech Czakon – profesor nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wcześniej pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, gdzie stworzył Katedrę Teorii Zarządzania. Wieloletni wykładowca MBA Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie. Interesuje się zjawiskami międzyorganizacyjnymi, strukturami i strategiami firm wobec ważnych aktorów otoczenia. Zgłębiając behawioralne uwarunkowania strategii (m.in. preferencje, interpretacje, zaufanie), otwiera drogę do skuteczniejszych zachowań strategicznych firm. Autor ponad 200 publikacji z zakresu zarządzania strategicznego w polskich i międzynarodowych czasopismach naukowych. Redaktor wydań specjalnych dotyczących koopetycji (m.in. w „Long Range Planning”, „Industrial Marketing Management”, „International Studies of Management & Organization”). Kierownik projektów badawczych finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki, Horyzont 2020 oraz 7 Programu Ramowego UE. Członek naukowych organizacji krajowych (Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk) i zagranicznych (Academy of Management, European Academy of Management, International Society for Professional Innovation Management, European Institute for Advanced Studies in Management). Profesor wizytujący uczelni polskich, włoskich i francuskich.
Świat stoi obecnie w obliczu wielkich zmian. Względny spokój, który towarzyszył nam przez lata, zniknął. W relatywnie krótkim czasie doszło do kumulacji negatywnych zdarzeń budzących istotne obawy o bezpieczeństwo w różnym zakresie. Z jakimi obliczami bezpieczeństwa mierzymy się w XXI w.? Jakie wyzwania stoją przed ludzkością, a jakie są perspektywy? Próbę odpowiedzi na to pytanie podjęło w niniejszej monografii 11 osób zarówno naukowców, jak i praktyków gospodarczych. Rozdział pierwszy wprowadza czytelnika w meandry problemów globalnego bezpieczeństwa, odkrywając, jak gospodarka i technologia wpłynęły na jego współczesne postrzeganie wykraczające poza tradycyjne ramy militarno-polityczne. Autorzy przeanalizowali w nim m.in. zagrożenie międzynarodowym terroryzmem oraz globalizację sprzyjającą rozprzestrzenianiu ideologii i transferowi zasobów wykorzystywanych w aktach terrorystycznych. Szczególne miejsce w tej części pracy zajęła analiza konfliktu rosyjsko-ukraińskiego. Kolejne rozdziały monografii stanowią pogłębioną analizę wyzwań współczesnego bezpieczeństwa, obejmując społeczny, ekonomiczny i zdrowotny wymiar ochrony obywateli. Autorzy omówili w nich m.in. problemy starzejących się społeczeństw, migracji oraz wpływu technologii na rynek pracy. Uwzględnili także kwestie ubóstwa, nierówności i zagrożeń bezpieczeństwa żywnościowego wynikających z konfliktów i katastrof naturalnych. Wyzwaniom migracyjnym towarzyszy refleksja nad rolą państwa w ochronie granic i zapewnieniu bezpieczeństwa narodowego, a globalne bezpieczeństwo zdrowotne jest rozważane przez pryzmat pandemii COVID-19 i chorób cywilizacyjnych. Monografia porusza również ekonomiczne aspekty transformacji energetycznej UE, akcentując ryzyko wykluczenia ekonomicznego. Całość dopełnia analiza roli rozwoju i bezpieczeństwa w działaniach pokojowych, z uwzględnieniem zaangażowania Chin w misje stabilizacyjne w Afryce, szczególnie w Sudanie Południowym, co odzwierciedla ich wkład w regionalną współpracę. Osiem rozdziałów tworzących niniejszą monografię stanowi punkt wyjścia do dalszych refleksji nad różnymi aspektami globalnego bezpieczeństwa zarówno ekonomiczno-politycznymi, jak i prewencyjnymi. Aktualność i ważkość podjętych rozważań stanowią o wartości publikacji. Połączenie ekonomii i bezpieczeństwa w różnych konfiguracjach decyduje o wyjątkowości opracowania, które można polecić nie tylko ekonomistom, ale także wszystkim zainteresowanym współczesnymi wydarzeniami i ich globalnymi konsekwencjami.
Granice organizacyjne. Symboliczno-interpretatywne studium porównawcze organizacji publicznych i prywatnych - wyjątkowa książka o granicach w organizacjach.Granice, choć często niewidoczne, mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania organizacji. Określają strefy wpływu, porządkują zadania i wspierają koordynację działań. W książce Doroty Jendzy granice organizacyjne są analizowane przez pryzmat doświadczeń członków organizacji publicznych i prywatnych, ukazując ich rolę w kształtowaniu sprawczości i wspólnotowości.To pierwsza na rynku publikacja, która kompleksowo bada granice organizacyjne w kontekście codziennych praktyk zawodowych. Autorka porusza fundamentalne pytania: - Jakie granice organizacyjne dostrzegają pracownicy?Co wpływa na ich kształtowanie?Jak różnią się granice w sektorze publicznym i prywatnym?Książka ukazuje granice jako narzędzie zarządzania oraz wyznacznik kierunków zmian organizacyjnych. Podkreśla znaczenie sprawczości i wspólnotowości, które wpływają na kulturę organizacyjną, motywację i efektywność pracowników.Dla kogo?Badaczy i badaczek eksplorujących tematykę organizacji.Osób zainteresowanych kulturą organizacyjną i zarządzaniem.Menedżerów i liderów w sektorze publicznym i prywatnym."Dokonanie porównania między instytucjami prywatnymi i publicznymi wnosi nowe treści do () dyskusji na temat specyfiki i różnic między tymi instytucjami. () Ujęcie tematu jest oryginalne i nowoczesne."Z recenzji prof. dr hab. Aldony Glińskiej-NeweśJeśli interesują Cię granice organizacyjne i ich wpływ na zarządzanie - ta książka jest dla Ciebie!
Monografia jest wyczerpującym studium problematyki marketingu bibliotecznego. Stanowi bardzo cenną pozycję na polskim rynku wydawniczym dla wszystkich osób zajmujących się lub interesujących się badaniami nad zależnościami między zarządzaniem i marketingiem a działalnością bibliotek i instytucji kultury. Poruszana w książce tematyka dotyczy bieżących i kluczowych zjawisk zachodzących w obszarze funkcjonowania współczesnych bibliotek. Nowe inspiracje zasługują na szeroką popularyzację ze względu na walory naukowe, poznawcze oraz dydaktyczne. Umiejętnie łączą wątek teoretyczny z wynikami badań empirycznych. Uzupełniają wiedzę o ważny komponent współczesności bibliotek i zachodzących w ich obszarze zmian.
Treść książki powinna zainteresować zarówno badaczy problematyki marketingu bibliotecznego, jak i praktyków funkcjonujących głównie w bibliotekach oraz w instytucjach kultury. Dla wielu, w tym – dla studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa, ważne są zarówno analizowane zagadnienia i wyniki tych analiz, jak i obszerna literatura przedmiotu ułatwiająca pogłębione studia w obszarze marketingu bibliotecznego.
Every organisation is plagued by destructive friction. Lengthy and convoluted emails, inefficient processes, and antiquated procedures can all be obstacles to excellence at work.Yet some forms of friction are incredibly useful. Often teams need to slow down, struggle and develop some bad ideas to find that rare good one. And leaders who attempt to improve workplace efficiency often make things even worse.
Drawing from seven years of hands-on research, The Friction Project by bestselling authors Robert I. Sutton and Huggy Rao teaches readers how to become “friction fixers.”
Sutton and Rao will help you to:
dentify where to avert and repair bad organisational friction
acknowledge where to maintain and inject good friction
reframe friction troubles that can’t be immediately fixed, so they feel less threatening
repair failing organisations
The Friction Project is the ultimate guide to making the right things easier and the wrong things harder.
Pierwsza w Polsce książka będąca kompendium wiedzy o dynamicznie rozwijającym się na całym świecie nowoczesnym modelu biznesu, jakim jest franczyza. Zaprezentowano w niej istotę i genezę powiązań franczyzowych wraz ze szczegółową typologią franczyzy oraz wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstwa. Autorka szczegółowo przedstawiła zalety i wady oraz szanse i zagrożenia rozwoju tej metody prowadzenia działalności gospodarczej zarówno dla franczyzodawcy, jak i franczyzobiorcy. Po raz pierwszy w literaturze polskiej kompleksowo zebrano i zaprezentowano statystyki ogólnoświatowe, dotyczące powiązań franczyzowych. Na tle analizy rozwoju powiązań franczyzowych w świecie pokazano możliwości i poziom wykorzystania franczyzy przez polskie przedsiębiorstwa oraz trendy rozwoju tej formy współpracy w Polsce. Szczegółowo przedstawiono także uwarunkowania prawne działalności opartej na zasadach franczyzy w Polsce i w krajach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych Ameryki, zaś w części empirycznej poruszono kwestie wykorzystania franczyzy w przedsiębiorstwach będących dawcami licencji, jak również franczyzobiorcami. Książka dla tych, którzy chcą zaznajomić się z funkcjonowaniem powiązań franczyzowych w praktyce gospodarczej. Pozwala posiąść niezbędną wiedzę przedsiębiorcom zainteresowanym zakupem licencji franczyzowej. Przeznaczona jest także zarówno dla właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw posiadających już sieć sklepów franczyzowych, jak i dopiero planujących rozwijać system franczyzowy, a również wszystkich tych, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o tej formie współpracy gospodarczej. Publikacja skierowana jest też do studentów i wykładowców szkół wyższych, zwłaszcza o profilu ekonomicznym, bowiem franczyza jest szansą dla niezależnych przedsiębiorców na podjęcie działalności gospodarczej pod parasolem znanej i rozpoznawalnej marki. Dla twórców unikatowego know-how jest natomiast drogą rozwoju i wzrostu poziomu rozpoznawalności marki. "Poza niewątpliwymi walorami naukowo-poznawczymi książka ma istotną wartość aplikacyjną, może być cenną lekturą dla praktyków gospodarczych uczestniczących w łańcuchach franczyzowych oraz tych, którzy interesują się podjęciem tego typu współpracy". prof. zw. dr hab. Krzysztof Marecki, fragment recenzji
W monografii skoncentrowano się zwłaszcza na identyfikacji poziomu dostosowania małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) produkcyjnych do sieciowej współpracy przy wykorzystaniu inteligentnych technologii czwartej rewolucji przemysłowej oraz na wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa sposobach koordynacji cyberfizycznych sieci zorientowanych na realizację spersonalizowanych zleceń produkcyjnych. Dla ułatwienia nawiązywania współpracy oraz implementacji koncepcji Przemysłu 4.0 i Przemysłu 5.0 zaproponowano model biznesu cyberfizycznych sieci oparty na elementach architektury technicznej, w tym na platformie e-biznesowej pozwalającej na lepszą integrację i współpracę z klientem oraz planowanie tymczasowych cyberfizycznych sieci produkcyjnych przedsiębiorstw zorientowanych na wspólną realizację spersonalizowanych zleceń produkcyjnych. Przedstawiana konceptualizacja modelu biznesu, który opiera się na e-platformie, może zapewnić inteligentną komunikację dotyczącą zasobów MŚP poprzez automatyczną wymianę danych w czasie rzeczywistym w całej sieci oraz pozwolić sektorowi MŚP na konkurowanie z silnymi pod względem posiadanego kapitału, nowoczesnymi, inteligentnymi fabrykami przyszłości. Ponadto w pracy zaproponowano metodykę weryfikacji planowanych do realizacji spersonalizowanych zleceń produkcyjnych, która pozwoli ocenić szanse zorganizowania cyberfizycznej sieci produkcyjnej, zdolnej do terminowej i zgodnej z przyjętym budżetem realizacji takich zleceń.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?