KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

Okładka książki Wzlot Białego Orła

49,90 zł 27,44 zł


Wzlot Białego Orła. O tym, jak Polska wydobyła się z ubóstwa jest inspirującą lekturą dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak transformacja ustrojowa i wolnorynkowa gospodarka mogą doprowadzić do imponującego skoku cywilizacyjnego. prof. Leszek Balcerowicz W okresie socjalizmu Polska należała do najbiedniejszych krajów Europy. W 1989 roku przeciętny Polak zarabiał ekwiwalent ledwie 50 dolarów miesięcznie co stanowiło jedną dziesiątą zarobków przeciętnego Niemca. Nawet po uwzględnieniu różnic w sile nabywczej pomiędzy tymi dwoma krajami zarobki netto polskich robotników odpowiadały jednej trzeciej zarobków pracowników niemieckich. Jednak dzięki konsekwentnemu programowi prokapitalistycznych reform standard życia w Polsce znacząco wzrósł i w roku 2016 osiągnął poziom 57 procent standardu życia w krajach Europy Zachodniej. Jak Polacy zdołali to osiągnąć i dlaczego transformacja gospodarcza ku kapitalizmowi udała im się zdecydowanie lepiej niż innym byłym krajom socjalistycznym? Jednym z powodów było to, że kapitalistyczne reformy w Polsce były głębsze, szerzej zakrojone i szybciej wprowadzane. Ale zmieniły się nie tylko gospodarka i instytucje zmieniły się także mentalność i zachowania ludzi. Rainer Zitelmann
Okładka książki Zapomnij o pieniądzach i bogać się

49,90 zł 28,37 zł


Zapomnij o pieniądzach i bogać się Bob Proctor - autor międzynarodowego bestsellera Urodziłeś się bogaty (Onepress 2013) Bestseller Boba Proctora Urodziłeś się bogaty zainspirował ludzi na całym świecie, by zaczęli żyć pełnią życia. Nowa książka autora w czasach poważnych zmian ekonomicznych oferuje świeże spojrzenie wszystkim tym, którzy chcą uporządkować swoją codzienność, zaplanować przyszłość i osiągnąć równowagę. (fragment wprowadzenia) To, co masz już za sobą, i to, co jest przed Tobą, to nic w porównaniu z tym, co jest w Tobie. Ralph Waldo Emerson Zapracuj na swój sukces Marzysz o tym, by zdobyć prawdziwą fortunę, ale obawiasz się, że może skończyć się na marzeniach? To, czy uda Ci się je zrealizować, zależy wyłącznie od Ciebie. Dzięki tej książce odkryjesz prawdziwy sekret budowania bogactwa. Nie znajdziesz tu złotych myśli o tym, jak zarobić milion w miesiąc, ale otrzymasz realistyczne strategie dotyczące tego, jak porzucić błędne wzorce myślenia i destruktywne zachowania na rzecz tych właściwych, które mogą przynieść Ci realny zysk. Odnajdziesz tu również zdroworozsądkowe podejście do wszystkich aspektów życia, od wiary we własny potencjał, przez sensowne metody wyznaczania celów, aż po wyzbycie się wymówek hamujących Twój rozwój. Jeśli więc jesteś gotowy na wielką zmianę, zapnij pasy i w towarzystwie tej książki udaj się w pełną doświadczeń podróż, która na zawsze odmieni Twoje podejście do pieniędzy. Poddaj uważnej analizie idee tu zawarte i zastosuj je mądrze. Przed Tobą stoi bowiem szansa na osiągnięcie wszystkiego, czego zapragniesz.    
Okładka książki Superskuteczny prospecting

59,00 zł 33,54 zł


Nie ma sukcesu bez wysiłku. Nie istnieją magiczne pigułki i czarodziejskie metody, które pozwolą pójść na łatwiznę i uzyskać spektakularny efekt. Jest to prawdziwe szczególnie w handlu — tam nie ma drogi na skróty! Prawdą również jest to, że niezwykle skuteczny sprzedawca nie dysponuje wcale nadprzyrodzonymi mocami. Najczęściej jest „jedynie” pracowity, pełen entuzjazmu, niezwykle zmotywowany i aktywny. Fanatycznie poszukuje klientów. Jednak czyni to w sposób konsekwentny i zrównoważony, wykorzystując odpowiednie kanały sprzedaży dopasowane do sytuacji. Książka, którą trzymasz w dłoni, nie oferuje rozwiązań łatwych, tylko skuteczne. To znakomity przewodnik dla handlowców, pełen pomocnych wskazówek. Dowiesz się, w jaki sposób zapełnić lejek sprzedaży, korzystając z metodologii zrównoważonych poszukiwań. Nauczysz się optymalizować takie metody, jak marketing społecznościowy, mailing, cold calling, networking czy polecenia. Zgłębisz tajniki sprzedaży bezpośredniej. Dowiesz się, jak osiągnąć długotrwały sukces w sprzedaży! Poznasz: siedem sposobów myślenia fanatycznych poszukiwaczy klientów powszechne prawo potrzeby pięć elementów sprzedaży społecznościowej pięciostopniowy model gwiaździsty piramidę poszukiwawczą
Okładka książki Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier..

49,90 zł 28,37 zł


GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych rzenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)! Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że do osiągnięcia tego celu motywuje Cię Twój własny samochód. Myślisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie - zasady rodem z takich gier mają w swoich autach Ford i Honda. Korzystają z nich także m. in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszłość marketingu, ale przyszłość, która zbliża się wielkimi krokami. "Harvard Business Review" uznał ją za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku. Teorię wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych świat marketingu powitał w roku 2009 dzięki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, założycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjął Paweł Tkaczyk. Dzięki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie - od teorii gier, poprzez obowiązujące w nich zasady i towarzyszące im historie, aż po zastosowania powiązanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie stworzyć swoją własną marketingową grę. Co więcej, skłonisz ludzi do tego, by zechcieli w nią grać!
Okładka książki Negocjacje w praktyce. Jak osiągać cele w biznesie i życiu prywatnym

49,90 zł 28,37 zł


Negocjacje w praktyce. Jak osiągać cele w biznesie i życiu prywatnym Paweł Kowalewski Negocjacje. Wiele osób wzdryga się na samą myśl ? negocjacje źle im się kojarzą, nie lubią ich i niechętnie do nich przystępują, czując, że to swojego rodzaju przeciąganie liny i brutalna walka. Drugą stronę postrzegają jako adwersarza i przeciwnika. To błędne spojrzenie i złe podejście do tematu. W biznesie negocjowanie powinno stanowić pewien etap budowania relacji z klientem. Służyć nawiązywaniu długoterminowych relacji. Negocjacje to też skuteczny sposób na uniknięcie konfliktów w domu, w rodzinie, z dziećmi, czy przyjaciółmi. Możemy dyskutować, możemy nawet się spierać, ale w ostateczności chodzi o to, aby strony skończyły rozmowy z poczuciem satysfakcji i dobrymi wspomnieniami, stanowiącymi pozytywny prognostyk na przyszłość.
Okładka książki Data driven marketing. O logicznym podejściu do podejmowania decyzji

69,00 zł 39,23 zł


Data driven marketing. O logicznym podejściu do podejmowania decyzji Jak korzystać z pozyskanych danych przy tworzeniu kampanii marketingowej? Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy idąc tropem marketingu 5.0 zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa. Sam termin data driven marketing jest bardzo obszerny, mieszczą się w nim wszystkie pojęcia wspólne dla marketingu i analityki danych. Autor książki stara się zgłębić najważniejsze z nich i pokazać: Jak skuteczny może być marketing bazujący na danych Na czym bazują techniki analizy danych Dlaczego w marketingu online warto sięgać po narzędzia oferowane przez Google Które z nich są szczególnie przydatne w marketingowej analizie danych Jakimi rozwiązaniami można ewentualnie zastąpić narzędzia Google
Okładka książki Zaprojektuj swoją przyszłość. 12 zasad osiągnięcia bezgranicznego sukcesu

59,00 zł 33,54 zł


Zaprojektuj swoją przyszłość. 12 zasad osiągnięcia bezgranicznego sukcesu Ta praktyczna książka pokaże Ci, jak budować swoją przyszłość, dokładnie taką, jaką chcesz! Ken Blanchard, współautor bestsellera Jednominutowy menedżer Wydaje Ci się, że masz znikomy wpływ na to, co Cię w życiu spotyka? Masz rację: wydaje Ci się! W rzeczywistości Twoja przyszłość zależy od Ciebie, od Twoich wyborów i Twoich decyzji. To, co osiągniesz w życiu, będzie wynikiem tego, co zrobisz, albo tego, czego nie zrobisz - codziennie, dzień po dniu, rok po roku. Jeśli więc wiesz, jakiej przyszłości dla siebie pragniesz, zacznij ją budować już dziś! Każdy, kto pragnie odnosić sukcesy, po prostu musi przeczytać tę książkę! Jeff Rosen, wiceprezes U.S. Bank Z tej książki dowiesz się, od czego zacząć tworzenie własnej, wspaniałej przyszłości i w jaki sposób, krok po kroku, osiągnąć taki sukces, jakiego pragniesz. Niezależnie od tego, czy chodzi o spełnienie zawodowe, awanse, bogactwo, czy też o szczęście w życiu prywatnym, znajdziesz tu kompletny plan, który wystarczy realizować. W odróżnieniu od innych pozycji w tym bestsellerowym poradniku znajdziesz tylko realistyczne, sprawdzone i niezwykle konkretne zalecenia i wskazówki. Przekonaj się, że Twój los spoczywa w Twoich rękach - i podążaj w stronę sukcesu bez granic! Ta książka pokazuje dwanaście konkretnych kroków, dzięki którym niemal natychmiast radykalnie podwyższysz swoje wyniki. Mitch Huhem, były rektor MIT Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie! Peter Drucker
Okładka książki Rób markę! Zaprojektuj, stwórz i zwiększ jej siłę

59,00 zł 33,54 zł


Rób markę! Zaprojektuj, stwórz i zwiększ jej siłę Budowanie marki. Krok po kroku W świecie nieograniczonej podaży wygrywają ci, którzy są wyraziści. Tym, co zapewnia im wyrazistość i jednocześnie pobudza popyt, jest marka. Dlatego firmy posiadające markę z prawdziwego zdarzenia wygrywają na rynku! Z tego poradnika, napisanego przez praktyka dla praktyków, dowiesz się, jak stworzyć markę, której klienci się nie oprą. Autor prowadzi krok po kroku przez proces jej budowania: od zaprojektowania, przez wykonanie, po plasowanie na rynku i pielęgnowanie wzrostu. Ujawnia techniki warsztatowe stosowane przez najlepszych. Wyjaśnia też, jak liderzy marek patrzą na biznes. Ich optyka bowiem różni się od sposobu myślenia większości przedsiębiorców. Książka została napisana w przystępnym, lekkim stylu i zilustrowana dziesiątkami przykładów wprost z rynku.
Okładka książki Data science i Python. Stawianie czoła najtrudniejszym wyzwaniom biznesowym

69,00 zł 39,23 zł


Data science i Python. Stawianie czoła najtrudniejszym wyzwaniom biznesowym Data science to nieocenione wsparcie w rozwoju biznesu i działaniach mających na celu poprawę wyników finansowych firmy. Pomaga naukowcom lepiej obserwować i rozumieć otaczający ich świat. Bywa też źródłem świetnej zabawy. Jako analityk danych staniesz się częścią branży, która ciągle rośnie i się rozwija, a to znaczy, że wyzwania, jakie napotkasz, będą coraz ciekawsze i bardziej ekscytujące. Musisz się tylko nauczyć pracować z danymi. Dzięki tej książce dowiesz się, jak pozyskiwać, analizować i wizualizować dane, a potem używać ich do rozwiązywania problemów biznesowych. Wystarczy, że znasz podstawy Pythona i matematyki na poziomie liceum, aby zacząć stosować naukę o danych w codziennej pracy. Znajdziesz tu szereg praktycznych i zrozumiałych przykładów: od usprawniania działalności wypożyczalni rowerów, poprzez wyodrębnianie danych z witryn internetowych, po budowę systemów rekomendacyjnych. Poznasz rozwiązania oparte na danych, przydatne w podejmowaniu decyzji biznesowych. Nauczysz się korzystać z eksploracyjnej analizy danych, przeprowadzać testy A/B i klasyfikację binarną, a także używać algorytmów uczenia maszynowego. Sprawdź, jak w prosty sposób: prognozować popyt optymalizować kampanie marketingowe ograniczać odpływ klientów przewidywać ruch w witrynie internetowej budować systemy rekomendacyjne Data science dla biznesu: czarna magia? Nie z Pythonem!
Okładka książki Lean Marketing

123,00 zł 99,57 zł


Bigger results with less marketing. You keep being told to do more marketing--more complex, more aggressive, and more expensive marketing. Chasing the latest bright, shiny object is exhausting. Increased efforts keep leading to disappointment. The overwhelm for entrepreneurs, marketers, and business leaders is real. There's a better way. The lean movement has transformed manufacturing and is now revolutionizing marketing. Small, medium, and large businesses are getting bigger and better results with less marketing. In this book, you'll discover: Why many existing marketing techniques have stopped working and what to do instead; The exact tools and tactics you need to build a devastatingly effective marketing system; How to win with a simple, structured, and systemized approach rather than failing with random acts of marketing; How to pivot from bloated, ineffective, and wasteful marketing activities to ones that compel prospects to take action; How to create a strong product-market fit so that your target market intensely desires what you have to offer; How to do marketing you'll be proud of that works without hype, scams, or pressure; How to build a strong brand that creates goodwill and attracts ideal customers. Lean Marketing is a follow-up to the international bestselling phenomenon,The 1-Page Marketing Plan. Stop trying to outshout the other guy. Stop blunt-force conventional marketing tactics that annoy, interrupt, and repel. Stop wasting time with theoretical claptrap that doesn't work in the real world. Get immediate traction by implementing lean marketing.
Okładka książki Business Model Generation

150,00 zł 121,42 zł


Business Model Generation is a handbook for visionaries, game changers, and challengers striving to defy outmoded business models and design tomorrow's enterprises. If your organization needs to adapt to harsh new realities, but you don't yet have a strategy that will get you out in front of your competitors, you need Business Model Generation. Co-created by 470 "Business Model Canvas" practitioners from 45 countries, the book features a beautiful, highly visual, 4-color design that takes powerful strategic ideas and tools, and makes them easy to implement in your organization. It explains the most common Business Model patterns, based on concepts from leading business thinkers, and helps you reinterpret them for your own context. You will learn how to systematically understand, design, and implement a game-changing business model--or analyze and renovate an old one. Along the way, you'll understand at a much deeper level your customers, distribution channels, partners, revenue streams, costs, and your core value proposition. Business Model Generation features practical innovation techniques used today by leading consultants and companies worldwide, including 3M, Ericsson, Capgemini, Deloitte, and others. Designed for doers, it is for those ready to abandon outmoded thinking and embrace new models of value creation: for executives, consultants, entrepreneurs, and leaders of all organizations. If you're ready to change the rules, you belong to "the business model generation!"
Okładka książki Inteligentne specjalizacje, a budowa..

62,00 zł 41,97 zł


Inteligentna specjalizacja to ścisłe powiązanie działalności badawczo-rozwojowej, rozwoju kapitału ludzkiego (kwalifikacji oraz umiejętności pracowników) i specyfiki gospodarczej regionów lub państw. Inteligentne specjalizacje obejmują obszary gospodarki odznaczające się istotnym potencjałem innowacyjnym i rozwojowym, stanowiące jednocześnie pewien mikrosystem gospodarczy bazujący na silnych stronach regionu. Obecnie w Unii Europejskiej inteligentna specjalizacja to istotny pomysł na prowadzenie regionalnej polityki innowacyjnej. Dzięki temu możliwe jest efektywne i sprawne wykorzystanie publicznych środków na inwestycje w sferze badań oraz innowacji. W pracy w szczególności omówiono: główne cechy koncepcji inteligentnych specjalizacji, korzyści, jakie dzięki inteligentnym specjalizacjom uzyskują gospodarki lokalne, politykę regionalną ukierunkowaną na problematykę inteligentnych specjalizacji, wyzwania stojące przed uniwersytetami w kontekście budowy koncepcji inteligentnych specjalizacji i regionów innowacyjnych, rolę klastrów w rozpoznaniu inteligentnych specjalizacji. Praca zatytułowana "Inteligentne specjalizacje a budowa innowacyjnych regionów w warunkach europejskich" jest udaną próbą zmierzenia się z zupełnie nową tematyką. Rozprawa prezentuje w pełni zadowalający poziom prowadzonych dociekań i rozważań merytorycznych w swojej dziedzinie. Posiada bogatą wartość poznawczą w zakresie teorii ekonomicznych i różnych podejść stosowanych w analizie innowacji, innowacyjności i rozwoju regionalnego. Książka posiada dobry poziom naukowy i ma szansę stać się istotną pozycją, po którą sięgać będą naukowcy, menedżerowie, specjaliści z dziedziny nauk ekonomicznych. Prof. nadzw. dr hab. Zbigniew Klimiuk Książka "Inteligentne specjalizacje a budowa innowacyjnych regionów w warunkach europejskich" stanowi interesujące studium teoretyczne koncepcji inteligentnych specjalizacji, charakteryzujące koncepcję oraz jej podstawy teoretyczne. Pokazano teorie z zakresu polityki innowacji i regionalnej, na których bazuje pojęcie inteligentnych specjalizacji, a także jej powiązanie z rolą uniwersytetów i klastrów, jako lokomotyw/kluczowych elementów systemów innowacyjnych i regionalnych. W książce przedstawiono najnowsze podejścia do analizy klastrów, a także stopnia powiązania klastrów z inteligentnymi specjalizacjami. Prof. nadzw. dr hab. Elżbieta Wojnicka-Sycz
Okładka książki Gospodarka gruntami w miastach

69,00 zł 46,71 zł


W książce zaprezentowano złożone procesy wpływające na współczesną przestrzeń miejską, koncentrując się na ocenie struktury użytkowania ziemi. Zagadnienia zilustrowane zostały przykładami polskich miast, rozwijających się w zmieniających się warunkach geopolitycznych, zarówno przed wybuchem drugiej wojny światowej, jak i po jej zakończeniu (kiedy to najpierw wpływ na ich rozwój miała centralnie sterowana gospodarka socjalistyczna, a po 1989 r. - gospodarka rynkowa). Autor omówił m.in.: • podstawowe pojęcia związane z tematyką badawczą (m.in. ziemia, grunt, teren, nieruchomość); • dotychczasowe badania, w szczególności poświęcone tematyce użytkowania ziemi przestrzeni miejskiej (zarówno w skali świata, jak i Polski) oraz problematykę renty gruntowej i jej odmian; • formy użytkowania ziemi (zwielokrotnione poprzez postęp techniczny oraz realizację zasad gospodarki rynkowej); • strukturę własnościową gruntów; • czynniki i uwarunkowania wpływające na strukturę użytkowania ziemi; • różnorodność jednostek przestrzennych uwzględnionych zarówno w geodezyjnej ewidencji gruntów, jak i przyjętych w badaniach naukowych. Ponadto: • poprzez analizę porównawczą Autor zaprezentował strukturę użytkowania ziemi w ostatnich latach w czterech dużych miastach Polski: Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu; • w nawiązaniu do klasycznych modeli struktury funkcjonalno-przestrzennej miast E.W. Burgessa, H. Hoyta, C.D. Harrisa oraz E.L. Ullmana podjął się próby dopasowania do nich struktury przestrzennej wybranych miast Polski, z uwzględnieniem wpływu na jej kształt gospodarki gruntami. Architektura, ekonomika miast, geodezja, geografia osadnictwa, gospodarka nieruchomościami, gospodarka przestrzenna, historia gospodarcza, planowanie przestrzenne, socjologia, urbanistyka i inne - ze względu na interdyscyplinarność omawianej problematyki książkę zaleca się zarówno środowiskom naukowym, urzędom administracji publicznej, jak i uczestnikom rynku nieruchomości. Może stanowić także źródło wiedzy dla studentów różnych kierunków studiów, zwłaszcza gospodarki przestrzennej (przedmiot Podstawy gospodarowania gruntami) oraz innych kierunków o profilu miejskim - zarówno uczelni ekonomicznych, jak i ogólnouniwersyteckich.
Okładka książki Praktyczny Leksykon VAT 2024

159,00 zł 119,65 zł


"Praktyczny leksykon VAT 2024" jest unikatową publikacją kompleksowo omawiającą zagadnienia dotyczące rozliczeń VAT. Przystępnie i na przykładach wyjaśniono w niej, jak prawidłowo: odliczać VAT, wystawiać faktury, w tym faktury ustrukturyzowane w KSeF, ustalać datę powstania obowiązku podatkowego, określać wysokość podstawy opodatkowania, stosować ulgę na złe długi, rozliczyć VAT od samochodu, stosować split payment. "Praktyczny leksykon VAT 2024" prezentuje wszystkie istotne zagadnienia występujące w obrocie gospodarczym, które mogą wywoływać wątpliwości ze względu na sporadyczność, np. aport, barter, odszkodowania. Pomaga rozliczać transakcje zagraniczne - takie jak: WDT, WNT, import, eksport - a także ustalać miejsce świadczenia czy dostawy. Wyjaśnia bieżące problemy z rozliczeniem VAT. Opracowanie "Praktyczny leksykon VAT 2024" uwzględnia: zmiany przepisów, które weszły w życie 1 stycznia, 1 lutego i 1 kwietnia 2024 r. - dotyczą one m. in. kontroli płatności transgranicznych, wydawania WIS, zmiany stawek VAT czy ewidencjonowania w JPK_V7; najnowsze interpretacje zmieniające Szefa KAS odnoszące się m. in. do opodatkowania kar za brak biletu, świadczenia usług dietetycznych online, sprzedaży nieruchomości; najnowsze orzeczenia krajowe i TSUE, dotyczące np. korygowania VAT z paragonów, stosowania stawki VAT na posiłki na wynos, ładowania samochodów elektrycznych. ATUTY PUBLIKACJI: Jest to kompleksowe omówienie zagadnień VAT, z którymi podatnicy stykają się w praktyce. Zawiera 102 praktyczne przykłady.
Okładka książki Dokumentacja Kadrowa 2024

159,00 zł 119,65 zł


Publikacja "Dokumentacja kadrowa 2024" kompleksowo przedstawia zasady sporządzania i przechowywania dokumentacji kadrowej. Są w niej zawarte wszystkie najważniejsze wzory dokumentów pracowniczych oraz szczegółowe wyjaśnienia, jak dokumenty te powinny być wypełnione. W poradniku omówione są także najnowsze zmiany w zakresie prowadzenia dokumentacji kadrowej. Dotyczą one m. in.: sporządzania dokumentacji zasiłkowej, dokumentowania refundacji szkieł kontaktowych, nowej wysokości odpisów na zfśs w 2024 r. W publikacji wyjaśnione są także nowe zasady prowadzenia akt osobowych, które obecnie powinny zawierać pięć części. Z książki można się również m. in. dowiedzieć: gdzie przechowywać nowe dokumenty kadrowe, jak prowadzić dokumentację w formie elektronicznej, jakie są okresy archiwizacji dokumentów pracowniczych, jak prowadzić akta osobowe. To kompleksowe opracowanie zostało napisane przystępnym językiem, zawiera liczne przykłady oraz 64 wzory dokumentów kadrowych. Aktywne wersje wszystkich wzorów dokumentów dostępne są w wersji online po zalogowaniu się do serwisu przy użyciu kodu ze zdrapki dołączonej do książki. Jest to praktyczna pomoc dla każdego pracodawcy oraz osoby odpowiedzialnej za sprawy kadrowe i pracownicze w firmie. ATUTY PUBLIKACJI: Praktyczny poradnik, który szczegółowo przedstawia zasady prowadzenia dokumentacji kadrowej w 2024 r.
Okładka książki Międzynarodowe przedsiębiorstwo rodzinne w.2

77,00 zł 52,11 zł


Książka "Międzynarodowe przedsiębiorstwo rodzinne - znaczenie orientacji przedsiębiorczej sukcesora dla internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego" traktuje o ważnym, z punktu widzenia rozwoju i zachowania ciągłości międzygeneracyjnej przedsiębiorstwa rodzinnego, aspekcie przygotowania sukcesorów do przejęcia biznesu rodzinnego. Wcześniejsze badania nad wpływem procesu sukcesji na proces internacjonalizacji firmy pokazują, że zmiana pokoleniowa może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Badaniom poddano orientację przedsiębiorczą sukcesora, podejmując tym samym próbę określenia roli wymiarów orientacji przedsiębiorczej, czyli proaktywności, innowacyjności, skłonności do ryzyka, agresji konkurencyjnej oraz autonomii, w międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa rodzinnego. W takim ujęciu obszar ten był dotychczas niezbadany, a książka może przyczynić się do lepszego zrozumienia nie tylko wagi rozwoju kapitału ludzkiego, głównie sukcesorów, ale również specyfiki funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych w otoczeniu międzynarodowym. Monografia integruje aspekty teoretyczne i praktyczne związane z istotą przedsiębiorstw rodzinnych, procesem sukcesji oraz internacjonalizacją. Publikacja skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, teoretyków nauk ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych, dla których może stać się źródłem inspiracji, jak również okazją do zainicjowania twórczego dyskursu naukowego. Przeprowadzona analiza teoretyczna i empiryczna może stanowić źródło wiedzy dla przedsiębiorców rodzinnych, ale również wszelkich podmiotów internacjonalizujących swoją działalność.
Okładka książki Finansowanie marketingu w ochronie zdrowia w.2

66,00 zł 44,68 zł


Książka ukazuje, przy pomocy jakich metod marketingowych placówki zdrowotne mogą rozpoznawać pozamedyczne oczekiwania pacjentów, a następnie ich pozyskiwać i utrzymywać jako nabywców usług w długim okresie (rozdziały I i II). Przedstawia źródła finansowania działalności wewnętrzne i zewnętrzne (rozdział IV i V) oraz powiązania między strategiami marketingowymi a strategią finansowania (rozdział III). Walorem omawianej pracy jest komunikatywny sposób prezentacji i sekwencyjne ujęcie problematyki, zapewniające logicznie spójną konstrukcję. Liczne przykłady, rysunki i tabele pozwalają lepiej zrozumieć prezentowane treści. (...) Książka jest adresowana do szerokiego grona Czytelników. Opracowanie może stanowićzarówno podręcznik akademicki dla studentów studiów medycznych (kierunku lekarskiego i zdrowie publiczne) i podyplomowych (z zakresu zarządzania ochroną zdrowia), jak i źródło inspiracji dla menedżerów placówek zdrowotnych. dr hab. Iga Rudawska, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, fragment recenzji
Okładka książki Bariery zarządzania kapitałem ludzkim w szpitalach

89,00 zł 60,24 zł


W niniejszej książce Autor podejmuje się zidentyfikowania, wyjaśnienia oraz scharakteryzowania barier zarządzania kapitałem ludzkim w szpitalach publicznych, wewnętrznych i zewnętrznych, a także relacji przyczynowo-skutkowych utrudniających zarządzanie czynnikiem ludzkim w tych organizacjach na podstawie przeprowadzonych badań w oparciu o percepcję zarządzających szpitalami - osób bezpośrednio odpowiedzialnych za funkcjonowanie podmiotów leczniczych. "Recenzowana monografia swoją problematyką wpisuje się w zmiany, jakie zachodzą w ostatnich czasach w polskim systemie usług medycznych. Autor podjął się trudnej analizy z uwagi na obszar procesu zarządzania - obszar zarządzania kadrami, dlatego też monografia stanowi krok naprzód w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim w polskich szpitalach, pozwala lepiej zrozumieć istotę problemów, które wynikają z wieloaspektowości problematyki związanej z opisywanym i analizowanym w monografii obszarem zarządzania. (...) Wskazane w publikacji wnioski w znaczący sposób przyczyniają się do usprawnienia tego procesu. (...) Znaczącym walorem publikacji jest jej aplikacyjność. Autor publikacji dokonał dogłębnej i bardzo szczegółowej analizy literatury przedmiotu. Na uwagę zasługuje fakt, iż publikacja ta została w dużej mierze oparta o anglojęzyczną literaturę. (...) Monografia stanowi ważną pozycję dla osób, których zainteresowania naukowe oscylują w obszarze zarządzania w sektorze usług medycznych oraz menedżerów polskich publicznych i niepublicznych szpitali". Prof. dr hab. Łukasz Sułkowski
Okładka książki Nierówności po polsku. Dlaczego trzeba się nimi zająć, jeśli chcemy dobrej przyszłości na Wisłą

59,90 zł 35,54 zł


Warto zastanowić się, skąd wziął się zwrot w myśleniu o nierównościach w głównym nurcie polityki ekonomii. Dlaczego w ostatnich dekadach coraz silniej zaczęto zwracać uwagę na ich szkodliwość? Media lubią używać w tym kontekście argumentów moralnych. Rzadziej słyszymy o argumentach ekonomicznych. Tymczasem to, że wzrost zainteresowania nierównościami w świecie ekonomii nastąpił akurat na początku XXI wieku nie jest przypadkowe. W tym czasie naukowcy zaczęli dowodzić, że faktyczny poziom i dynamika wzrostu nierówności są znacznie wyższe niż wskazują na to dotychczasowe metody ich mierzenia.Celem książki jest dostarczenie Czytelnikowi przystępnie podanej wiedzy o nierównościach w Polsce. Chcemy ożywić i zmienić debatę publiczną na temat nierówności w Polsce - pokazać, że są one ważne, ile wynoszą, jakie są ich przyczyny oraz jak je zmniejszać i dlaczego warto. Będziemy rozprawiali się z różnymi mitami, które mocno ugruntowały się w naszej debacie publicznej: że nierówności są dobre dla wzrostu gospodarczego, nierówności w Polsce są umiarkowane, bogaci stają się bogaci wyłącznie dzięki własnej pracowitości, bieda to głównie efekt lenistwa, płaca minimalna zwiększa bezrobocie, a progresywne podatki są nieefektywne. I tak dalej.
Okładka książki Innowacyjne zarządzanie

57,00 zł 41,19 zł


Publikacja jest wynikiem badań nad siedmioma różnymi przypadkami praktycznymi, które zostały wyselekcjonowane, aby zaprezentować różnorodne aspekty i wyzwania innowacyjnego zarządzania. Każdy przypadek to unikalna historia, pokazująca, jak firmy różnej wielkości i z różnych branż zastosowały innowacyjne podejścia do rozwiązywania problemów, doskonalenia procesów i dostosowywania się do zmieniających się warunków rynkowych. Analizowane są studia przypadków, które okazały się skuteczne oraz lekcje, które można z nich wyciągnąć. Dzięki temu Czytelnicy mogą zyskać cenne wskazówki i inspiracje, jak wdrożyć innowacyjne myślenie i praktyki w ich własnych organizacjach. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów logistyki i zarządzania oraz przedsiębiorczości, jak i dla praktyków biznesu, którzy szukają świeżych perspektyw i skutecznych strategii wdrażania innowacji w swoich przedsiębiorstwach. Jest nie tylko przeglądem teoretycznym, ale przede wszystkim praktycznym przewodnikiem po świecie innowacyjnego zarządzania. Produkty polecane
Bestsellery

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj