W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Dla fanów gier wideo nazwa Blizzard Entertainment kiedyś oznaczała perfekcję. Renomowane studio stojące za klasykami takimi jak World of Warcraft i Diablo słynęło z tego, że stawiało radość z grania ponad wszystko. To, co zaczęło się jako marzenie dwóch studentów UCLA - tworzenie gier, w które sami chcieli grać - przerodziło się w gamingowe imperium z tysiącami pracowników, milionami fanów i miliardowymi przychodami.Oparte na ponad 300 wywiadach z obecnymi i byłymi pracownikami, Play Nice odsłania kulisy 33-letniej historii Blizzarda - historii pełnej kreatywności, frustracji, piękna i zdrady. To opowieść o tym, co tak naprawdę znaczy krwawić na niebiesko i jak wygląda starcie bezlitosnej pogoni za zyskiem z artystycznym idealizmem.BIOGRAMJASON SCHREIERJest autorem Krwi, potu i pikseli i reporterem Bloomberg News, gdzie pisze o branży gier. Poprzednio przez osiem lat pracował dla Kotaku, jednego z największych portali internetowych o grach na świecie. O grach pisał wcześniej dla Wired, współpracował także z różnymi tytułami prasowymi, takimi jak "New York Times", "Edge", "Paste", "Kill Screen" i The Onion News Network. Mieszka z żoną i córką w Nowym Jorku.Przełomowe dziennikarstwo śledcze Jasona Schreiera zapewniło mu miejsce pośród wybitnych reporterów zajmujących się światem gier wideo. W swojej niecierpliwie wyczekiwanej i pieczołowicie przygotowanej nowej książce Schreier przygląda się badawczym okiem nieprzewidywalnej branży oraz wytrwałości pracujących w niej ludzi.***Zręczna analiza giganta branży gier, Play Nice to nie tylko rzetelnie udokumentowana historia, lecz także świetna opowieść. () To historia firmy, która przeszła drogę od ukochanego studia do branżowego wyrzutka - ale jest też głęboko ludzka. Schreier nigdy nie traci z oczu ludzi, którzy zbudowali Blizzarda i walczyli o jego duszę.NPR, Books We Love 2024Burzliwa historia studia Blizzard Entertainment okazuje się równie wciągająca, co jego flagowe produkcje. () Jason Schreier prowadzi czytelnika przez trzy dekady spektakularnych sukcesów i dramatycznych upadków, ujawniając kulisy powstawania takich hitów jak StarCraft, Diablo czy World of Warcraft.AV ClubSchreier umiejętnie wplata komentarze od pierwszych programistów Silicon & Synapse, ekspertów technologicznych, menedżerów i pracowników Blizzarda, tworząc pełny obraz firmy oraz błędów, które pogrążyły jej reputację Rzetelny i dogłębny raport o ewolucji Blizzard Entertainment.Kirkus Reviews
Zielona maska to książka niezwykła i pionierska. Jej autorka krok po kroku dokonuje szokujących dla niej odkryć. Rząd federalny i samorządy stanowe w zmowie z wielkim zielonym kapitałem realizują wytyczne tajemniczej Agendy 21 ONZ o Zrównoważonym Rozwoju, działając przeciwko własnym obywatelom. W imię tak zwanego ratowania planety, chcą pozbawić ich własności prywatnej, wywłaszczyć z nieruchomości, ulokować w miejskich betonowych skupiskach, ograniczyć możliwości przemieszczania się i zabrać wiele innych przysługujących im konstytucyjnych wolności, a w końcu pod pozorem wyrównywania szans, doprowadzić do ich zubożenia.
Na długo zanim w Europie usłyszeliśmy o piętnastominutowych miastach, Rosa Koire na poziomie własnej miejscowości zderzyła się w praktyce z niejawnymi i pokrętnymi działaniami legislacyjnymi amerykańskich władz realizujących wytyczne ponadnarodowych organizacji, których celem jest odebranie jednostkom ich praw w imię słabo zdefiniowanego interesu kolektywu. Książka opisuje dramatyczne doświadczenia Koir, które przemieniły ją ze spolegliwego urzędnika w gorliwą, organizatorkę ruchu samoobrony antyglobalistycznej.
Jak przestrzega Koir: „Pod sztandarem ratowania planety zatapiamy naszą wolność. Pod maską zieleni nasze swobody obywatelskie są ograniczane, krępowane i duszone w każdej wiosce i osadzie. Plan jest narzucany lokalnie. Rząd, który obecnie Tobą zarządza jest korpokracją, nowym państwem autorytarnym złożonym z instytucji państwowych i prywatnych firm, które konsolidują wysiłki w celu przekształcenia społeczeństwa w bardziej kontrolowane i dające się wykorzystać do zamierzonych celów”.
Rosa Koire była dyrektorem wykonawczym The Post Sustainability Institute, starszym akredytowanym rzeczoznawcą majątkowym specjalizującym się w wycenie wywłaszczeń. Jej dwudziestoośmioletnia kariera biegłego sądowego w zakresie użytkowania gruntów i wartości nieruchomości zaowocowała ujawnieniem wpływu zrównoważonego rozwoju na prawa własności prywatnej i wolność jednostki. Była też działaczką społeczną i polityczną, zadeklarowaną demokratką i liberałką, która przeżyła swoiste rozczarowanie partią, na którą przez lata głosowała, licząc, że jest ona strażniczką wolności obywatelskich.
Obecnie można zaobserwować transformację cyfrowej gospodarki, która oddziałuje praktycznie na każdy aspekt życia gospodarczego. Zjawisko to kształtuje nową przestrzeń rynkową, wymuszając konieczność wprowadzenia zmian przez każdego z uczestników rynku. W takich warunkach niezbędne jest nowe spojrzenie na rynek i determinanty budowania przewagi konkurencyjnej. Przewaga ta ma współcześnie charakter dynamiczny, dlatego przedsiębiorstwa, które nie otworzą się na cyfrową przemianę, utracą swoją pozycję konkurencyjną lub nawet znikną z rynku. W efekcie poszukują one sposobów umożliwiających im lepszą adaptację do obserwowanych zmian. Nie dziwi zatem ich coraz większe zainteresowanie technologiami cyfrowymi, które – tak jak ekosystem internetu rzeczy – są postrzegane jako kluczowe w dalszej ewolucji rynku.
Na podstawie rozważań oraz badań empirycznych wykazano, że większość badanych firm postrzega rolę ekosystemu internetu rzeczy w budowaniu przewagi konkurencyjnej jako znaczącą. Powodem może być możliwość jego implementacji zarówno w zakresie funkcji, jakie zapewnia w swoich różnych konfiguracjach technologicznych, jak i w każdym z kluczowych obszarów działania przedsiębiorstwa. Jego rola jest zróżnicowana w zależności od wielkości, sektora, wiodącego charakteru działalności, branży oraz stopnia dojrzałości cyfrowej danego przedsiębiorstwa.
Zweryfikowane założenia monografii, sformułowane na ich podstawie wnioski oraz zaproponowane rekomendacje dla biznesu stanowią punkt wyjścia do dalszych badań i dyskusji związanych z budowaniem przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw. Są także pewnym strategicznym drogowskazem dla firm planujących implementację ekosystemu internetu rzeczy oraz rozszerzenie swojej działalności.
Jedyny podręcznik, jakiego potrzebujesz, żeby rozwinąć umiejętności niezbędne liderowi.Zapomnij o przereklamowanych nowych modelach przywództwa, najważniejsze praktyki przywódcze są od dawna znane. Jakość przywództwa zależy od tego, jak tworzysz wizję i inspirujesz innych, żeby za nią podążali. Jak podejmujesz trudne strategiczne decyzje oraz wprowadzasz innowacje. I jak uzyskujesz wyniki.W tym kompleksowym podręczniku Ron Ashkenas i Brook Manville, specjaliści w dziedzinie strategii i zmian, przedstawiają sprawdzone koncepcje i definiują cechy dobrego przywództwa, uzupełniając tę wiedzę wywiadami z wysokiej rangi menedżerami oraz własnymi doświadczeniami - a wszystko po to, by pomóc początkującym liderom stać się wybitnymi przywódcami i wywierać istotny wpływ na otoczenie.W Harvard Business Review. Podręczniku lidera znajdziesz m. in.:zwięzłe omówienie sprawdzonych modeli przywództwa, opracowane na podstawie publikowanych w "Harvard Business Review" artykułów autorstwa m. in. Claytona M. Christensena i Michaela E. Portera,pogłębione studia przypadków dotyczące wysokich rangą liderów, na przykład Jamesa Wolfensohna z Banku Światowego, Pauli Kerger z PBS, Darrena Walkera z Ford Foundation i Jamesa C. Smitha z Thomson Reuters,szczegółowe wskazówki ułatwiające zrozumienie i stosowanie sześciu podstawowych praktyk przywódcy, którymi są: tworzenie jednoczącej wizji, opracowywanie strategii, pozyskiwanie świetnych współpracowników, koncentrowanie się na wynikach, innowacyjne działanie na rzecz przyszłości i kierowanie sobą.
Monografia jest poświęcona uszczelnianiu podatku od towarów i usług, które w ostatnich latach stało się synonimem zmian w polskim podatku VAT. Zawiera dogłębną analizę procesu legislacyjnego w Unii Europejskiej w zakresie podatku od wartości dodanej i jego wpływu na stanowienie i stosowanie prawa w Polsce. Autor skupia się na zagadnieniach systemowych – oddziaływaniu szeroko rozumianych instytucji wspólnoty europejskiej na polski podatek od towarów i usług. Szczegółowo opisuje proces legislacyjny, koncentrując się na procedurze ustawodawczej. Celem publikacji jest uzmysłowienie czytelnikowi siły tego oddziaływania, które wykracza poza sam proces legislacyjny. W książce opisano również proces negocjacji międzyrządowych, który toczy się równolegle z procesem legislacyjnym. Przedstawiono faktyczną rolę Komisji Europejskiej, której decyzje czy efekty prac analitycznych, prowadzonych przez nią samą lub na jej zlecenie, były niejednokrotnie przyjmowane wprost do porządku prawnego państw członkowskich jako rozwiązania krajowe, często z pominięciem formalnego procesu legislacyjnego. Uwzględniono również wpływ na legislację podatkową (podatku od towarów i usług) wspólnotowej koordynacji polityk ekonomicznych, a szczególnie procedury nadmiernego deficytu. Dużą uwagę poświęcono koordynacji ekonomicznej, a zwłaszcza procedurze nadmiernego deficytu i jej wpływowi na legislację podatku od wartości dodanej w Polsce. Książka adresowana jest zarówno do praktyków, jak i teoretyków prawa podatkowego, a zwłaszcza do profesjonalnych pełnomocników: doradców podatkowych, radców prawnych, adwokatów oraz pracowników administracji skarbowej. Stanowi użyteczne i ciekawe studium dla sędziów administracyjnych orzekających w sprawach podatkowych oraz dla naukowców i studentów.
Globalny kryzys finansowy lat 2007-2009 ujawnił wiele zagrożeń dla systemu finansowego związanych z działalnością instytucji finansowych ważnych systemowo. Ze względu na swoją wielkość, wewnętrzne powiązania, złożoność, działalność transgraniczną generowały one ryzyko systemowe. Skłoniło to władze publiczne do udzielenia pomocy na niespotykaną dotąd skalę. Wysokie koszty interwencji podjęte w celu stabilizacji tych instytucji zwróciły uwagę na problem efektywności i skuteczności tych działań. Niniejsze opracowanie jest rozwinięciem owej problematyki. Celem monografii jest omówienie mechanizmów stabilizacji banków ważnych systemowo w czasie kryzysu lat 2007-2009, a następnie porównanie efektywności i skuteczności przeprowadzonych programów interwencji publicznych w Stanach Zjednoczonych i krajach strefy euro w latach 2008-2014. Książka łączy rozważania teoretyczne z badaniami empirycznymi."Monografia naukowa porusza ważną i aktualną problematykę dla sektora bankowego, jak i całego sektora finansowego, zarówno dla nauki i teorii finansów, jak też praktyki gospodarczej. Podjęta problematyka i sposób jej ujęcia są oryginalne i twórcze. Autorka przeprowadziła szerokie studia literaturowe, bazując na ponad 300 pozycjach bibliograficznych, w dużej mierze anglojęzycznych". Z recenzji dr. hab. Krzysztofa Waliszewskiego, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Wyścig o metale niezbędne ludzkości do produkcji czystej energii oraz rozwoju cyfrowych technologii powoduje spustoszenie w środowisku naturalnym, wstrząsy polityczne i wzrost przemocy. Jak możemy temu zaradzić? Australijski milioner planuje wydobywanie minerałów z dna oceanu. Nigeryjscy zbieracze śmieci ryzykują własne życie, odzyskując e-odpady. Wspierany przez Billa Gatesa przedsiębiorca wykorzystuje sztuczną inteligencję, by szukać złóż metali w Arktyce. Razem z milionami ludzina całym świecie rywalizują o odnalezienie i wydobycie metali niezbędnych dla dwóch kluczowych technologii: internetu oraz energii odnawialnej. Vince Beiser wskazuje piętę achillesową przejścia na zieloną energię oraz rozwijania technologii cyfrowych – gwałtownie rosnące zapotrzebowanie m.in. na lit, miedź i kobalt, surowce niezbędne do przemysłowej produkcji komputerów, telefonów komórkowych czy samochodów elektrycznych. Eksploatowanie kolejnych złóż oraz szukanie nowych sposobów pozyskania zasobów strategicznych niestety często odbywa się jednak kosztem ludzi oraz planety. Beiser rozmawia z osobami związanymi z przemysłem wydobywczym w różnych częściach świata i opowiada o ogromnych szkodach, jakie już dziś powoduje wyścig o najważniejsze metale. Udowadnia też, że może być jeszcze gorzej, choć nie pozostawia czytelnika z tym gorzkim stwierdzeniem – pokazuje bowiem, jak możemy zminimalizować skutki wyrządzonych do tej pory zniszczeń. To wnikliwe spojrzenie na przerażający, choć potencjalnie obiecujący nowy świat. Vince Beiser analizuje mroczne kulisy przejścia na czystą energię. Rezultat jest jednocześnie fascynujący i pouczający – lektura obowiązkowa dla każdego, komu leży na sercu przyszłość.– Elizabeth Kolbert, autorka książki Szóste wymieranie oraz Pod białym niebem. Natura przyszłości Koniecznie przeczytajcie tę książkę. Jeżeli jakimś cudem uda nam się rozwiązać problemy związane ze zmianami klimatu oraz paliwami kopalnymi, Beiser ma już w zanadrzu całą puszkę Pandory nowych problemów, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć. Lektura dająca wiele do myślenia. – Mark Kurlansky, autor książek Dzieje soli oraz Dorsz. Ryba, która zmieniła świat Vince Beiser jest nagradzanym dziennikarzem pracującym głównie w Los Angeles. Relacjonował wydarzenia z ponad stu krajów, stanów, prowincji, emiratów, królestw, terytoriów okupowanych, terenów wyzwolonych, obszarów ziemi niczyjej oraz terenów dotkniętych katastrofami. Ujawnił warunki panujące w najcięższych więzieniach Kalifornii, szkolił się z oddziałami wyjeżdżającymi do Iraku, jako jeden z pierwszych relacjonował katastrofy na Haiti oraz w Nepalu, a także podążał za innymi historiami na całym świecie, publikując między innymi dla „ Wired”, „The Atlantic”, „Harper’s”, „The Guardian”, „GQ”, „The Village Voice”, „The Nation”, „Mother Jones”, „Playboy”, „Rolling Stone”, „The Wall Street Journal Magazine”, „The Los Angeles Times” oraz „The New York Times”. Jego pierwsza książka, The World in a Grain, była nominowana do PEN/E.O. Wilson Literary Science Writing Award, nagrody przyznawanej utworom będącym przykładem doskonałości literackiej w dziedzinie nauk ścisłych i biologicznych, a także do nagrody California Book Award.
Przeszkoda w działaniu przyśpiesza działanie. To, co staje nam na drodze - staje się drogą.
Marek Aureliusz
Czym dla Ciebie jest przeszkoda na drodze do celu? Frustrującym, budzącym lęk problemem czy ciekawym wyzwaniem? Umiejętnie przyjęta perspektywa pozwala obrócić najtrudniejszą życiową próbę w najpiękniejszy triumf. Wiedza, jak zdobyć tę umiejętność, jest znana ludzkości od wielu stuleci. Dziesięć lat temu Ryan Holiday przypomniał światu mądrość, jaką pozostawili po sobie Zenon z Kition, Epiktet czy Marek Aureliusz: proste i uniwersalne zasady stoicyzmu.
Oddajemy Ci nowe, rozszerzone wydanie bestsellera, w którym znajdziesz głęboką mądrość wywodzącą się z najlepszych stoickich tradycji. Dzięki tej książce znajdziesz w sobie pokłady mocy, która ułatwi Ci pokonywanie przeszkód i pełne wykorzystywanie swoich atutów. W efekcie odmienisz wiele przykrych sytuacji. Zainspirujesz się prawdziwymi ikonami historii - od Epikteta i Demostenesa po Amelię Earhart i Richarda Wrighta. Poznasz proste zasady, którymi kierowali się ci wybitni ludzie na drodze do wielkości. Nie byli nadzwyczajnie błyskotliwi ani nie mieli więcej szczęścia czy talentu od innych. Swój sukces w pokonywaniu życiowych przeszkód zawdzięczali umiejętności korzystania z zestawu zasad filozoficznych, którymi kierowali się najwięksi w historii.
Drzewo nie smagane wichrem rzadko kiedy wyrasta silne i zdrowe.
Seneka Młodszy
Czy wiesz, jak zamienić swoją wiedzę specjalistyczną i doświadczenie w biznes, który przynosi stabilne dochody i pozwala działać na własnych zasadach? Jeśli jesteś coachem, trenerem, konsultantem, mentorem lub doradcą – ta książka jest dla ciebie. Donald Miller, autorytet w branży doradczej z ponad 20-letnim doświadczeniem, pomoże ci zbudować solidne fundamenty i skutecznie rozwijać swoją firmę. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: przygotować od zera portfolio usług, które będziesz sprzedawać zaprojektować atrakcyjną stronę internetową, która przyciągnie dopasowanych do ciebie odbiorców stworzyć własną społeczność lub dołączyć do już istniejącej, aby wspomóc swój rozwój osobisty i rozwój swojej firmy generować listę potencjalnych klientów i nią zarządzać pisać i automatyzować e-maile sprzedażowe utworzyć lejek marketingowy i drabinę produktów wyznaczać realistyczne cele biznesowe i je realizować obsługiwać klientów w taki sposób, aby ci zadowoleni przekonywali kolejnych klientów do skorzystania z twoich usług. Marka osobista oparta na twojej wiedzy jest bez sensu, jeśli twój klient nie wie, co sprzedajesz, jak zmieni to jego życie na lepsze i co powinien zrobić, aby to kupić! Bez względu na to, czy chcesz zbudować markę trenera szkoleń, coacha, prawnika, architekta lub inną̶ przeczytaj książkę Zarabiaj na swojej wiedzy, a twoi klienci podziękują ci za zmianę ich życia na lepsze. Ty natomiast podziękujesz Donaldowi Millerowi, autorowi tej książki, za to, że klienci sami cię znajdują i to konkretnie z tobą chcą współpracować! - Paweł Jaczewski, trener i mówca DONALD MILLER pomógł już tysiącom klientów sprecyzować przekaz marketingowy, dzięki czemu ich działalność nabrała rozpędu. Jest prezesem firm StoryBrand i Business Made Simple, gospodarzem kanału Coach Builder na YouTubeie, a także autorem kilku książek, w tym bestsellerów Model Story Brand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki i How to Grow Your Samll Business.
Zielona ścieżka sukcesu. Praktyczny przewodnik dla małych i średnich firm w zarządzaniu środowiskowym Wszystko, co musisz wiedzieć o raportowaniu zgodnym z ideą zrównoważonego rozwoju Ochrona środowiska naturalnego i wpływ biznesu na jego stan to temat, który coraz intensywniej angażuje zarówno opinię publiczną, jak i instytucje zarządcze Unii Europejskiej. W efekcie pojawiają się przepisy nakładające na przedsiębiorstwa nowe obowiązki w tym obszarze. Takie jak choćby unijna dyrektywa CSRD, która weszła w życie w 2022 roku. W pierwszej kolejności obejmuje ona obowiązek raportowania zrównoważonego rozwoju przez duże przedsiębiorstwa (tzw. raportowanie ESG), jednak z uwagi na zasadę przejrzystości w łańcuchu wartości wymogi te są przenoszone także na ich dostawców i dystrybutorów a więc głównie małe i średnie firmy. Dla wielu podmiotów z sektora MŚP to nowy temat, a procedury okazują się niełatwe do wdrożenia. Można co prawda skorzystać z usług firm doradczych, ale ten rynek nie jest jeszcze wystarczająco rozwinięty. Dodatkowo korzystanie z oferty doradztwa w zakresie zarządzania środowiskowego wiąże się zwykle ze sporymi kosztami. Optymalnym rozwiązaniem jest ta publikacja: wszechstronny przewodnik po zagadnieniach związanych z raportowaniem środowiskowym, skierowany przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw. Zawiera nie tylko teoretyczne podstawy, ale przede wszystkim praktyczne narzędzia i wskazówki, które pomogą skutecznie zaangażować się w proces raportowania zgodnego z ideą zrównoważonego rozwoju.
Autorka omawia uwarunkowania i mechanizmy kształtujące ścieżki kariery kadr kultury pracujących w publicznych instytucjach kultury w Polsce. Złożoność tego zjawiska organizacyjnego pokazuje dzięki zastosowanej strategii badawczej instrumentalnemu studium przypadku. W procesie interpretacji danych empirycznych autorka sięga do teorii neoinstytucjonalnej i zjawiska konkurujących logik instytucjonalnych. Pokazuje, że w dziedzinie zarządzania ścieżkami kariery kadr kultury dochodzi do spotkania co najmniej trzech logik instytucjonalnych: logiki kultury, profesjonalizmu oraz menedżeryzmu, które konkurują ze sobą w praktyce zarządzania karierą w publicznych instytucjach kultury. Każda z tych logik wnosi do codzienności pracy w publicznych instytucjach kultury nie tylko różne praktyki i metody działania, lecz także odmienne sposoby myślenia, wartościowania i postrzegania rzeczywistości, w istotny sposób wpływając na kształt ścieżek kariery kadr kultury.
Książka stanowi kolejną publikację w serii wydawniczej prezentującej stan zastosowań technologii informatycznych w istotnych obszarach zarządzania. W sposób kompleksowy przedstawiono w niej zagadnienia i koncepcje związane z zarządzaniem zmianami organizacyjnymi i technicznymi, takie jak: istota zmiany w organizacji, potrzeby i możliwości cyfryzacji zarządzania zmianami (z uwzględnieniem aspektów organizacyjnych i technicznych) oraz teoria zarządzania zmianą techniczną produktów materialnych i niematerialnych. Znaczącą część pracy poświęcono gruntownej analizie teoretycznej metod cyfryzacji zmian technicznych oraz analizie trzech przykładów ilustrujących praktyczne zastosowania cyfryzacji procesu zarządzania zmianami organizacyjnymi i technicznymi. Zwieńczeniem pracy jest przegląd trendów oraz zestaw dobrych praktyk i rekomendacji dotyczących cyfryzacji procesu zarządzania zmianami organizacyjnymi i technicznymi. Książka skierowana jest do szerokiego grona odbiorców naukowców zajmujących się zarządzaniem i informatyką, studentów, doktorantów oraz praktyków wdrażających cyfrowe technologie w organizacjach. Może jednak również służyć jako podręcznik akademicki oraz źródło inspiracji dla przedstawicieli przedsiębiorstw wdrażających i planujących transformację cyfrową. Może także stanowić inspirację w poszukiwaniu innowacji i dalszych usprawnień procesów cyfryzacji i zarządzania zmianami we współczesnych organizacjach.
U źródeł koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw leżą szlachetne pobudki. Jest to przekonanie, że misja podmiotów gospodarujących polega nie tylko na maksymalizacji zysku, ale również na uczestnictwie w rozwiązywaniu istotnych problemów społecznych i środowiskowych. Praktyka gospodarcza dostarcza coraz większej liczby przykładów pożytecznych i godnych pochwały odpowiedzialnych praktyk. Również w tej dziedzinie nie brak jednak oportunistów, którzy mimo składanych deklaracji nie biorą na siebie odpowiedzialności, tylko cedują ją na inne podmioty. Zjawisko to jest coraz powszechniejsze wraz z postępującą globalizacją i wydłużaniem łańcuchów dostaw. Autor zwraca w książce uwagę na konieczność zmiany perspektywy rozważania społecznej odpowiedzialności – z poziomu indywidualnego na wymiar łańcucha dostaw. Podejmuje także próbę kwantyfikacji zjawisk związanych ze społeczną odpowiedzialnością. Zaprezentowane wyniki wieloetapowych badań empirycznych umożliwiły konstrukcję teoretycznego modelu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
Prezentowana monografia składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział stanowi wyjaśnienie istoty zarządzania programem, w którego ramach zawarto wprowadzenie do kluczowych koncepcji i typologii w zarządzaniu programem, podkreślając jego rolę jako narzędzia do realizacji celów strategicznych organizacji. Ponadto w rozdziale omówiono jego cykl życia oraz wybrane aspekty, takie jak strukturę organizacyjną programu, zarządzanie korzyściami oraz monitorowanie i kontrolę realizacji programu. W rozdziale drugim zwrócono uwagę na pojęcie sukcesu programu, omawiając jego definicje i kontekst. Co więcej, przedstawiono czynniki sukces programu zarówno z perspektywy kompleksowej, jak i w kontekście różnych nurtów badawczych. Rozdział kończy się prezentacją modeli oceny sukcesu, takich jak IPMA Project Excellence Baseline (IPMA PEB), P3M3: Portfolio, Programme and Project Management Maturity Model oraz badanie kondycji w ramach MSP(R) Skuteczne Zarządzanie Programami. W trzecim rozdziale, dotyczącym problematyki i organizacji badań własnych, zawarto uzasadnienie problemu badawczego na podstawie analizy literatury, hipotezy i pytania badawcze, jak również cel pracy oraz cele szczegółowe w odniesieniu do badań empirycznych. Ponadto zaprezentowano model badawczy oraz szczegółową procedurę przeprowadzanych badań. W rozdziale tym przedstawiono również szczegółowy opis podmiotu badań, użytych metod badawczych oraz analizę rzetelności. Czwarty rozdział poświęcono prezentacji i omówieniu wyników badań . W pierwszej kolejności skupiono się na opracowaniu listy czynników wpływających na powodzenie programu, które kolejno poddano badaniom ilościowym. Następnie określono krytyczne czynniki sukcesu zarówno na poziomie ogólnym, jak i poszczególnych ról występujących w zarządzaniu programem. W dalszych krokach wyodrębniono kategorie oraz obszary sukcesu programu. Rozdział piąty szczegółowo omawia opracowany model oceny sukcesu w zarządzaniu programem, prezentując kompleksowo jego strukturę. W dalszej części rozdziału zaprezentowano proces przeprowadzenia oceny za pomocą opracowanego modelu oraz jego walidację przeprowadzoną na podstawie zebranych opinii asesorów IPMA biorących udział w ocenie projektów z wykorzystaniem modelu IPMA PEB. Przeprowadzone wywiady standaryzowane pozwoliły na weryfikację aplikacyjności modelu w praktyce zarządczej. Monografię zakończono podsumowaniem i wnioskami.
W erze cyfrowej marketing uległ głębokim przemianom, zmieniając się pod wpływem dynamicznego rozwoju technologii, internetu i nowych modeli komunikacji. Cyfryzacja nie tylko wpłynęła na sposób, w jaki przedsiębiorstwa promują swoje produkty i usługi, ale również na samą naturę ich relacji z klientami. Marketing cyfrowy stał się kluczowym elementem strategii biznesowych, integrując tradycyjne rozwiązania z innowacyjnymi technologiami, które pozwalają na lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów, personalizację ofert oraz budowanie długotrwałych relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i lojalności. Równolegle do transformacji technologicznej społeczne oczekiwania wobec ofert przedsiębiorstw również uległy zmianie. Dzisiejszy konsument, dzięki dostępowi do ogromnej ilości informacji oraz możliwościom interakcji z firmami w czasie rzeczywistym, przyjął bardziej aktywną postawę w procesach zakupowych. Współczesne strategie marketingowe muszą więc uwzględniać nie tylko charakterystyki produktów i usług, ale także wartości, które marki komunikują. Konsumenci coraz częściej wybierają firmy, które wykazują odpowiedzialność społeczną i ekologiczną, co zmusza przedsiębiorstwa do włączania zrównoważonych praktyk do swoich działań. Cyfrowy marketing przekształca się w narzędzie nie tylko sprzedażowe, ale także komunikacyjne i edukacyjne, budując szeroki most między biznesem a społeczeństwem. Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników obejmuje szeroką problematykę marketingu cyfrowego. Rozważania zawarte w książce dotyczą zarówno rynku konsumpcyjnego, jak i przemysłowego, tak więc mają charakter uniwersalny. Autorzy wybrali najistotniejsze ich zdaniem zagadnienia z omawianej tematyki, które przedstawili w dwunastu rozdziałach.
Rozwój społeczno-gospodarczy ostatnich kilkudziesięciu lat to w dużej mierze efekt postępu technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), które są rozwijane najczęściej w formie projektowej. Można zatem postawić tezę, że jednym z kluczowych czynników postępu technologicznego jest skuteczne i efektywne zarządzanie projektami informatycznymi. Celem prezentowanej książki jest wskazanie, jak można zarządzać tworzeniem i rozwojem technologii informatycznych w formie projektowej. W opracowaniu skupiono się na aspektach zarządczych realizacji projektu informatycznego (planowanie, organizowanie zasobów, komunikacja i motywowanie zespołu, monitorowanie i kontrola realizacji, dostarczanie produktu do klienta). Niniejsza książka nie jest konkurencją dla istniejących podejść metodycznych stosowanych w zarządzaniu projektami. Ma stanowić komplementarne źródło wiedzy i dobrych praktyk w zarządzaniu z uwzględnieniem specyfiki projektów informatycznych (wytwórczych, wdrożeniowych, związanych z tworzeniem infrastruktury sprzętowej, systemów wykorzystujących generatywną sztuczną inteligencję). Publikacja podzielona jest na sześć zasadniczych części. Po wprowadzeniu w tematykę oraz prezentacji celów książki w rozdziale pierwszym zdefiniowano główne pojęcia związane z zarządzaniem projektami informatycznymi, wskazano różnorodność klasyfikacji tego typu projektów, opisano specyfikę wybranych rodzajów projektów. W rozdziale drugim opisano rolę projektów informatycznych w gospodarce. Wskazano istotne zjawiska, które stały się czynnikami rozwoju ICT zarówno w ujęciu technicznym, jak i społecznym np. transformację cyfrową przedsiębiorstw czy cyfryzację państwa. Rozdział trzeci poświęcono metodycznemu wsparciu projektów. Opisano tu zróżnicowane podejścia metodyczne, z których mogą korzystać członkowie informatycznych zespołów projektowych. Rozdział czwarty stanowi prezentację ważnych zagadnień, które mogą być wyzwaniem dla informatycznych zespołów projektowych. Są to zarówno aspekty miękkie związane z zarządzaniem ludźmi i współpracą z partnerami biznesowymi, jak również twarde związane z obszarami wiedzy i procesami projektowymi, które wymagają stosowania rozwiązań metodycznych i narzędziowych. Rozdział piąty zawiera opis wybranych instrumentów istotnych dla zarządzania projektami informatycznymi. Przedstawia bogaty choć wycinkowy ze względu na ograniczoną objętość książki zestaw metod i technik zarządczych oraz rozwiązań informatycznych, które można zastosować w codziennej pracy zespołu projektowego dostawcy rozwiązania informatycznego lub klienta. Książka jest kierowana do szerokiego grona odbiorców: poczatkujących menedżerów, członków informatycznych zespołów projektowych (może być wartościowym źródłem zdobycia podstawowej wiedzy), ekspertów projektów IT (systematyzując ich wiedzę i poszerzając umiejętności) oraz młodych badaczy tej problematyki (inspirując do tworzenia potencjalnych rozwiązań oraz wskazując lukę dla dalszych badań). Może być ona źródłem wiedzy i inspiracji również dla studentów rozwijających swoje kompetencje cyfrowe w ramach zespołów tworzących czy adaptujących rozwiązania IT.
Celem monografii jest przybliżenie czytelnikowi kompleksu zagadnień związanych z automatyzacją i robotyzacją procesów biznesowych. Na potrzeby niniejszej książki przyjęto, że określenie automatyzacja i robotyzacja procesów przemysłowych odnosi się do procesów produkcyjnych (wytwórczych) i ma postać fizycznych urządzeń robotów, manipulatorów, przenośników itp., natomiast automatyzacja i robotyzacja procesów biznesowych odnosi się przede wszystkim do procesów pomocniczych i zarządczych oraz jest realizowana za pomocą robotów softwareowych. Według dr. hab. Krzysztofa Janasza, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, recenzenta książki: Opracowanie porusza niezwykle istotne zagadnienia, które mają kluczowe znaczenie dla współczesnej gospodarki. W dobie czwartej rewolucji przemysłowej, zdominowanej przez technologie cyfrowe i sztuczną inteligencję, automatyzacja i robotyzacja stają się fundamentem nowoczesnego zarządzania organizacjami. Przedsiębiorstwa niezależnie od sektora czy skali działania stają w obliczu wyzwań związanych z koniecznością wdrażania rozwiązań automatyzujących procesy, co ma wpływ na ich konkurencyjność, efektywność oraz elastyczność operacyjną. Dr hab. Karol Klimczak, prof. Politechniki Łódzkiej, w swojej recenzji podkreślił, że: Książka jest niezbędnikiem dla każdego menedżera i przedsiębiorcy, który chce wykorzystać nowoczesne technologie, by zrewolucjonizować zarządzanie codziennymi operacjami biznesowymi. Autorki w przystępny sposób przedstawiają najnowsze trendy, wskazują korzystne strategie, metody planowania wdrożeń i techniki zarządzania automatyzacją. Na podstawie licznych przykładów RPA (robotic process automation) czytelnicy dowiedzą się, jak zwiększać wydajność i redukować koszty, uwalniając pracowników od powtarzalnych zadań".
Treści prezentowane w książce koncentrują się wokół zagadnień dotyczących wpływu transformacji cyfrowej na zrównoważony rozwój współczesnych przedsiębiorstw. Celem książki jest przedstawienie głównych wyzwań, przed którymi stoją współczesne przedsiębiorstwa ukierunkowane na zrównoważonego rozwoju organizacji w obliczu postępującej transformacji cyfrowej. Dzięki książce Czytelnik pozyska wiedzę dotyczącą najważniejszych założeń dotyczących koncepcji zarządzania zrównoważonym rozwojem oraz najnowszych trendów badawczych związanych z implementacją rozwiązań cyfrowych jako wsparcia w zarządzaniu zrównoważonym rozwojem organizacji. Prezentowane w książce rezultaty są wynikiem wieloletnich badań naukowych Autorek związanych ze zrównoważonym rozwojem organizacji oraz transformacją cyfrową, jak również integracyjnego przeglądu literatury, którego celem weryfikacja publikacji dostępnych w bazach wiedzy, krytyczna analiza wyróżnionych dokumentów oraz połączenie różnych pespektyw, opisywanych rezultatów i wniosków formułowanych przez badaczy z całego świata (w szczególności z Europy, która uznawana jest za kolebkę koncepcji zarządzania zrównoważonym rozwojem). Najważniejsze trendy badawcze opisywane obecnie w literaturze przedmiotu zostały poparte również przykładami pochodzącymi z przemysłu, które potwierdzają zasadność podejmowanych zmian lub wskazują na dominujące wyzwania związane z ich implementacją.
Zarządzanie logistyczne to działalność w obrębie danej organizacji zmierzająca do implementacji różnych procesów dotyczących planowania, wdrażania, kontroli i sterowania przepływem i przechowywaniem (składowaniem) surowców, zapasów produkcyjnych, dóbr końcowych (w uogólnieniu materiałów). Występuje konsolidacja pomiędzy przepływami materiałów a odpowiadających im informacji, przebiegająca od punktu pozyskania surowców do punktu konsumpcji. Przy czym w dobie ciągłej komunikacji z klientami zarządzanie logistyczne zaczyna wykraczać poza te ramy, nie kończąc się w momencie dostarczenia produktów do punktu konsumpcji, a rozszerza na ciągłą komunikację z klientami, wywołując w ten sposób efekty wzmożonej synergii pomiędzy oferentem produktów a szeroko pojmowanym klientem i ekstropii usług w zakresie zachodzących procesów logistycznych. Zarządzanie logistyczne podlega cyfryzacji od kilku dziesięcioleci. W efekcie pojawiających się nowych technologii, zarówno o charakterze technicznym, jak i informatycznym, podlega nieustającemu rozwojowi o charakterze ewolucyjnym. Rozwiązania zmierzające do zwiększenia skuteczności i efektywności procesów logistycznych w kontekście zarządzania nimi czerpią z takich technologii, jak chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, blockchain, mobilny Internet, rozszerzona i wirtualna rzeczywistość czy nowatorskie rozwiązania z grupy modeli cyfrowych, tj. cyfrowych cieni oraz cyfrowych bliźniaków. Zarządzanie logistyczne jest nieodłącznie powiązane z inżynierią logistyczną skupiającą uwagę w głównej mierze na technicznych aspektach funkcjonowania procesów logistycznych. Para ta przyświecała autorom niniejszego opracowania, tym bardziej że jedno i drugie wymaga spójnego, ujednoliconego, nieskrępowanego współistnienia, podobnie jak przepływy materiałów i towarzyszących im informacji. Publikacja, podobnie jak poprzednie pozycje z serii, jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców zarówno z branży przemysłowej, produkcyjnej, informatycznej, transportowej, a zatem praktyków biznesowych, jak i grona akademickiego, czyli praktyków naukowych. Dzieło to może stanowić źródło prymarnej wiedzy na temat zagadnień zarządzania logistycznego skupionych wokół jego aspektów cyfrowych i zastosowań technologii informatycznych w praktyce. Cieszyć się może przy tym zainteresowaniem studentów na kierunkach: transport, logistyka, zarządzanie, uczestników kursów specjalistycznych i słuchaczy studiów podyplomowych z wielu dyscyplin dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych i specjalistów z innych dziedzin, a zatem wszystkich tych, którzy szukają? możliwości zastosowania technologii informatycznych w zakresie działań związanych z zarządzaniem logistycznym.
Monografia stanowi kompendium wiedzy na temat istotnych metod i narzędzi rachunkowości zarządczej stosowanych w przedsiębiorstwach. Publikacja pozwala lepiej zrozumieć mechanizmy zachodzące w poszczególnych kalkulacjach – autor wyjaśnia bowiem wszystkie zawiłości obliczeniowe, które można w nich napotkać. W kolejnych rozdziałach książki omówiono problematykę ustalania wyniku finansowego w rachunku zysków i strat, kalkulacji kosztów, w tym dotyczących produkcji pomocniczej, rachunku kosztów, analizy progu rentowności i budżetowania. Dopełnieniem tych rozważań są zaprezentowane w monografii studia przypadków przedstawiające konkretne przykłady z praktyki gospodarczej, a także zadania do realizacji we własnym zakresie, co pozwala czytelnikowi utrwalić zdobytą wiedzę. Bez wątpienia autor porusza się swobodnie w zawiłościach rachunkowości zarządczej i rachunku kosztów oraz umiejętnie łączy aspekty teoretyczne z praktycznymi. Z recenzji dra hab. Marka Kunasza, prof. US Wojciech Sadkowski– doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Finansów i Ekonomii Międzynarodowej Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach rachunku kosztów jakości, rachunkowości zarządczej, zarządzaniu jakością i analizie sprawozdań finansowych. Jest autorem licznych publikacji z zakresu zarządzania jakością, rachunkowości i jakości usług.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?