W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Celem książki jest wzbogacenie koncepcji co-managementu za pomocą integracji perspektywy interesariuszy w badaniach nad procesami współzarządzania, a także analiza i próba zrozumienia powiązań pomiędzy koncepcją co-managementu a zarządzaniem relacjami z interesariuszami. Autorzy dokonują zarówno analizy teoretycznej, jak i przeglądu wybranych praktyk zarządzania relacjami z interesariuszami w kontekście modelu współzarządzania, identyfikacji korzyści i wyzwań związanych z tym podejściem, a także oceny wpływu na zaspokojenie potrzeb i oczekiwań różnych grup interesariuszy. Koncepcja co-managementu dotyczy wspólnego podejścia do podejmowania decyzji i zarządzania, w którym różne podmioty – takie jak rządy, przedsiębiorstwa i społeczności, szeroko definiowani interesariusze – współpracują w celu zarządzania zasobami lub sprostania wspólnym wyzwaniom. Współzarządzanie ma kluczowe znaczenie we współczesnym świecie, ponieważ zapewnia ramy dla rozwiązywania złożonych kwestii, promowania zrównoważonego rozwoju, uwzględniania integracji, dostosowywania się do zmian, rozwiązywania konfliktów, efektywnej alokacji zasobów, wspierania innowacji i podejmowania globalnych wyzwań, które wymagają wspólnych wysiłków. Autorzy monografii pokazują, jak ściśle powiązane są koncepcje co-managementu i zarządzania relacjami z interesariuszami, proponując synergiczne podejście do zarządzania zasobami i podejmowania decyzji. Ponadto publikacja stanowi odpowiedź na rosnące znaczenie koncepcji co-managementu w praktyce oraz niedociągnięcia konwencjonalnych teorii zarządzania.
Warren Buffett jest jednym z najbardziej utalentowanych inwestorów wszech czasów. Dyrektor generalny i prezes Berkshire Hathaway zyskał podziw nie tylko ze względu na swoje osiągnięcia finansowe, ale także filozofię, która za nimi stoi. Todd A. Finkle przedstawia nowe spojrzenie na karierę Buffetta, przede wszystkim przez pryzmat przedsiębiorczości. Książka ta pokazuje, że chociaż Buffett jest postrzegany przede wszystkim jako inwestor, jednym z sekretów jego sukcesów jest umiejętne bycie przedsiębiorcą. Finkle - przyjaciel rodziny Buffetta - dzieli się swoim spojrzeniem na wczesne lata życia i przedsięwzięcia biznesowe Buffetta. Rozważa jego metodologię inwestycyjną, strategię zarządzania i osobistą filozofię budowania satysfakcjonującego życia w zakresie przedsiębiorczości. Wyciąga kluczowe wnioski zarówno z sukcesów Buffetta, jak i jego błędów. Niepowodzenia wykorzystuje do zbadania, w jaki sposób uprzedzenia behawioralne mogą wpływać na inwestorów i przedsiębiorców, i jak je przezwyciężyć. Buffett dorastał w czasach wielkiego kryzysu i został później jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Wielu nazywa go najbardziej pomysłowym inwestorem wszech czasów. W tej książce zastanawiam, w jaki sposób Buffett zapracował sobie na to miano oraz w jaki sposób możemy wykorzystać jego tajniki sukcesu w naszym życiu. (…) Analizuję postawy i zachowania, które pozwoliły Warrenowi Buffettowi odnieść tak wielki sukces. (…) Ta książka to zbiór informacjina temat życia Buffetta i jego filozofii inwestowania. Znajdziesz tutaj wywiady z wieloma osobami, wypowiedzi samego Buffetta, fragmenty listów do akcjonariuszy, cytaty z książek oraz moje własne interpretacje zdarzeń. (…) Sześciokrotnie zabierałem moich studentów na spotkania z Buffettem. Po powrocie na uczelnię pytałem ich, co jest ich zdaniem najważniejszą lekcją otrzymaną od Buffetta. Ku mojemu zaskoczeniu studenci za każdym razem mówili o wyznawanych przez niego wartościach, a nie o jego sukcesach czy inwestycjach. Ze Wstępu
Nowa książka W. Chan Kim i Renée A. Mauborgne, autorów międzynarodowego bestsellera Strategia błękitnego oceanu, który na zawsze zmienił sposób, w jaki świat myśli o strategii. Teraz Autorzy przedstawiają odważny, nowy pomysł, który zmieni sposób, w jaki wszyscy myślimy o innowacjach i rozwoju. To praktyczny przewodnik po pobudzaniu innowacji i rozwoju. Bogate, trzydziestoletnie badania w połączeniu z przełomowym przesłaniem sprawiają, że jest to obowiązkowa lektura dla następnego pokolenia innowatorów. * W naszym świecie ktoś co chwila wywraca stolik, co niekorzystnie odbija się zarówno na nas, jak i na organizacjach. Taka rzeczywistość męczy i wzmaga niepokój. Biznes i gospodarka wyczekują innego modelu, w którym byłoby mniej zniszczenia, a więcej nadziei. Poszukujemy ścieżki innej niż ta wywrotowa. Takiej, na której nie trzeba by rozstrzygać dylematów między wartościami ekonomicznymi a społecznymi. Takiej, na której interes biznesowy i interes ludzi szłyby ramię w ramię, a rozkwit występowałby w obu sferach. W tej książce wytyczamy taką właśnie drogę innowacji i wzrostu. Możemy nią dojść do nowych branż i nowych miejsc pracy, a także do wzrostu – bez niszczenia dotychczas istniejących firm, wyrządzania krzywdy społecznościom i likwidowania miejsc pracy. Ze wstępu Autorów
Magnolia to dla mnie symbol trwania i stale odradzającego się piękna. Jest rośliną znaną od wieków. Niełatwo się ją uprawia. Tak też jest z wkraczaniem w świat nowoczesnych technologii – wiemy, że odzwierciedlają coś, co było w nas od zawsze, trudno jednak to rozwinąć, a jeszcze trudniej uczynić pięknym i trwałym elementem życia (…). Pojęcie technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) przeniknęło do wszystkich dziedzin życia, a ja nieustannie wierzę, że z ich udziałem możemy, a nawet musimy zmienić świat na lepsze (…). Rewolucja 4.0 (…) ma bezprecedensowy wpływ na nasze codzienne życie. Technologie oddziałują na to, jak myślimy, pracujemy, konsumujemy, są warunkiem niezbędnym do funkcjonowania w społeczeństwie i odgrywania ról, które w powszechnym przekonaniu nie mają z technologiami nic wspólnego. Ze Wstępu 1.0 A co TY, droga Czytelniczko, drogi Czytelniku, będziesz mieć z zagłębienia się w tematykę sztucznej inteligencji? Przede wszystkim rozwiniesz kompetencje cyfrowe. (…) Od praktycznego, pozytywnego doświadczenia, tylko mały krok dzieli od zmiany sposobu myślenia o sobie w kontekście przemian napędzanych transformacją cyfrową. Okaże się, że możesz na przykład w sposób nieograniczony rozszerzać zasięg swojego biznesu, czerpać wiedzę ze źródeł odległych fizycznie i dotąd na wiele sposobów niedostępnych zaprzestać wykonywania nudnych, powtarzalnych czynności i zastąpić je ciekawymi i rozwojowymi. Możesz więc osiągać więcej, obudzić w sobie nieznane dotąd moce i świadomie stawiać na swój rozwój. (…) Liczę, że to wprowadzenie zachęci Cię do zagłębienia się w nowy rozdział Technologicznych Magnolii poświęcony sztucznej inteligencji. Niech przygoda z tą przełomową technologią zainspiruje Cię do czerpania garściami z jej nieograniczonych możliwości i stawania się osobą aktywną i świadomą w wielowymiarowej przestrzeni cyfrowej. Ze Wstępu 2.0 Wyzwania stojące przed naszą gospodarką w obliczu niezmiernie skomplikowanego i szybko zmieniającego się świata VUCA wymagają zupełnie nowego podejścia zarówno w kontekście nowych technologii, jak i modelu zarządzania. Dominika Bettman pokazuje, jak może wyglądać taki nowy „system operacyjny XXI wieku”, który umiejętnie zaprzęga technologię na rzecz wzrostu gospodarczego i rozwoju kapitału ludzkiego – a wszystko na zasadach zrównoważonego rozwoju. dr Ewa Łabno-Falęcka W erze cyfrowej dane są nowym złotem. AI pozwala na analizę ogromnych zbiorów danych i identyfikację trendów, które mogą umknąć oku człowieka. Dzięki temu możemy lepiej odpowiadać na potrzeby klientów oraz zarządzać ryzykiem i zwiększać bezpieczeństwo usług. AI otwiera drzwi do zupełnie nowych możliwości w świecie finansów, a „Magnolie” szukają odpowiedzi na pytania dotyczące istoty tych przemian. Michał Gajewski Przesłaniem książki jest życie zgodne z naszymi pragnieniami, wykorzystanie najnowszej myśli technologicznej, ale tak, by nie zapomnieć o tym „po co to wszystko?” i komu ten postęp technologiczny ma służyć. Olga Grygier-Siddons Ja lubię słuchać tego, co mówią sami wybitni przywódcy. Dominika Bettman jest taką osobą – z ogromną praktyczną wiedzą o biznesie, ale też nadzwyczajną umiejętnością przekładania jej na język szczerej rozmowy o świecie i jego zmianach, o celach życiowych, wartościach i sensie przywództwa. prof. Piotr Płoszajski Dominika Bettman jako liderka jest z pewnością w niedużej grupie wizjonerów i innowatorów w Polsce. To właśnie tacy przywódcy motywują innych do otwarcia się na możliwe przyszłości. Zuzanna Skalska i Rafał Kołodziej Połączenie technologii, świadomego przywództwa i kobiecej mocy ma dla mnie twarz Dominiki Bettman. To ona namawia nas do odwagi i autentyczności. Dorota Warakomska
Lean management po polsku. Wydanie II Ostatnie sztuki nakładu Szczupłe zarządzanie, które działa Lean management, czyli koncepcja zarządzania zakładająca "wyszczuplanie" firmy, u jednych wywołuje gwałtowny entuzjazm, u innych... dreszcz niepokoju. Wezwanie szefa: "Musimy działać bardziej lean!" bywa odbierane jako komunikat: "Będziemy zwalniać". Szeregowi pracownicy, ale również kierownicy niższego szczebla, a czasem i menedżerowie, zamiast doceniać zalety wysmuklonego zarządzania, serdecznie go nienawidzą i w efekcie, świadomie lub podświadomie, je sabotują. Czy czynią tak z czystej złośliwości? Raczej nie. Prędzej dlatego, że nie rozumieją koncepcji albo nie widzą dla niej zastosowania we własnej zawodowej codzienności. Lean management jawi im się raczej jako dodatkowy problem, a nie rozwiązanie wielu kwestii, z którymi zmagają się w pracy. Skoro tak jest, to znaczy ni mniej, ni więcej, tylko tyle, że szczupłe zarządzanie jest wprowadzane w firmie nieskutecznie. Jak zrobić to efektywnie, tak by nie tylko uniknąć błędów i spełnić pokładane w tej koncepcji nadzieje, ale też by spotkała się ona z pełnym zrozumieniem i akceptacją załogi? Tego dowiesz się z książki Tomasza Króla.
Lektura obowiązkowa dla wszystkich, których interesują koncepcje zarządzania, innowacyjności, przywództwa, efektywności i przystosowywania się do zmian Skuteczność menedżera ma kardynalne znaczenie dla rozwoju organizacji – bez względu na to, czy będzie nią biznes, agenda rządowa, laboratorium badawcze, szpital czy jednostka wojskowa. Efektywność stała się czymś kluczowym nie tylko dla rozwoju samego człowieka, dla rozwoju organizacji, ale także dla samorealizacji i zdolności nowoczesnego społeczeństwa do przetrwania. Inteligencja, wyobraźnia i wiedza to bogactwo podstawowe, ale tylko skuteczność zmienia je w rezultaty. Same przez się mogą jedynie zakreślić granice tego, co da się osiągnąć. Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Nie wymaga ona jednak specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga – w przypadku menedżera – czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i omawia ta książka. Nie są one czymś wrodzonym. Przez 45 lat pracowałem jako konsultant z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji, dużych i małych, w biznesie, w agendach rządowych, związkach zawodowych, szpitalach, uniwersytetach, służbach komunalnych, z menedżerami amerykańskimi, europejskimi, latynoamerykańskimi, japońskimi, i nigdy nie natknąłem się na choćby jednego menedżera „z natury”, czyli takiego, który by się po prostu skutecznym urodził. Wszyscy ci skuteczni musieli się efektywności nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą. Ale też wszyscy, którzy pracowali nad tym, by stać się skutecznymi szefami, odnieśli w tym względzie sukcesy. Efektywności można się nauczyć,co więcej – uczyć się jej trzeba. ?Peter F. Drucker Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób. Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy. Peter Drucker tojeden z czołowych myślicieli praktykujących i analizujących zarządzanie, autorytet świata biznesu. Uhonorowany w 2002 r. Medalem Wolności, najwyższym cywilnym odznaczeniem w Stanach Zjednoczonych. Uchodzi za ojca współczesnego zarządzania. Napisana w 1966 r. książka Menedżer skuteczny do dzisiaj uważana jest za pozycję klasyczną i lekturę obowiązkową dla wszystkich, których interesują koncepcje zarządzania, innowacyjności, przywództwa, efektywności i przystosowywania się do zmian.
77 historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie Opowieści motywacyjnej treści. W dodatku z morałem Znasz to - jesteś na wykładzie, szkoleniu, uczestniczysz w zbiorowym coachingu. Przybyłeś głodny wiedzy, prowadzący ma ciekawą osobowość i sporo praktycznych informacji do przekazania, całość jest świetnie zorganizowana, każde słowo przemyślane, poparte danymi i przykładami z praktyki biznesowej. Pierwsze pół godziny - pełny entuzjazm, wszyscy zachwyceni. Kolejne pół godziny - pierwsi uczestnicy zaczynają dyskretnie ziewać. Następne trzydzieści minut - skrzypi cała orkiestra krzeseł, na których niecierpliwie kręcą się umęczeni słuchacze... Wtedy pojawia się ONA. Opowieść. Intrygująca, choć pozornie kompletnie niezwiązana z tematem, dla którego zebrano się w klimatyzowanej sali konferencyjnej. Jest ciekawa, wciągająca, zabawna. Płynie wartko aż do zaskakującego końca. I morału, który okazuje się zadziwiająco zbieżny z tym, o czym była mowa wcześniej. Na bazie opowiedzianej właśnie historii pracuje się dalej - wyciąga wnioski, obnaża mechanizmy i uczy technik radzenia sobie w sytuacji podbramkowej. Są takie historie. Znają je trenerzy i coache, sportowcy i menedżerowie, pisarze i dziennikarze, których do współpracy namówił Marek Skała. W efekcie powstała książka lekka w formie, za to znacząca w treści. Czytaj ją, śmiej się i wyciągaj wnioski. Kiedyś mogą uratować Ci... No, powiedzmy - bardzo Ci pomóc w życiu i biznesie.
Biologika Sukcesji Pokoleniowej. Sezon I. Świadomość Dla kogo jest ta książka? SUKCESJA to inaczej kontynuacja i przetrwanie. Jesteś rodzicem? Ta książka jest dla Ciebie! To obowiązkowa pozycja nie tylko dla tych, którzy są przedsiębiorcami! Czytając tę książkę ze zrozumieniem, rozwiążesz problem i zyskasz szansę na lepsze wychowanie dzieci! To tak zwany MENTORING 0-7. Czysta Biologika Sukcesji. Największą wartością tej książki jest gruntowne poznanie siebie. Od tego momentu możesz już przestać oceniać i osądzać siebie i innych. To skok kwantowy do poziomu spokoju i bezpieczeństwa, a w konsekwencji do wszelkiej obfitości w finansach. Po prostu więcej pieniędzy na koncie, lepsza firma, dobre relacje i zdrowie. Porażka w wychowaniu dzieci i przegrana w biznesie mogą zniszczyć nasze zdrowie i życie. Dowiesz się, jak tego uniknąć. Twoja przewaga nad (nie)świadomą KONKURENCJĄ jest w zasięgu ręki. Biologika pomaga - to panaceum na niewiedzę o życiu. A jeśli jesteś przedsiębiorcą, dzięki niej zwiększasz szansę na kontynuację swojej firmy o 70%! Możesz już przestać tracić energię na myślenie o sprzedaży firmy. Zwiększ jej wartość dzięki dostępowi do tajników BIOLOGIKI w SUKCESJI. Do wszystkiego dojdziesz sam, krok po kroku, ale najpierw przeczytaj pierwszy sezon BIOLOGIKI SUKCESJI. Zapraszam na pokład.
Książka jest poświęcona problematyce Lean Management - koncepcji zarządzania organizacją ukierunkowanej na spełnienie oczekiwań klienta przy równoczesnym wyeliminowaniu działań, które nie generują wartości dodanej. Wdrożenie Lean Management w organizacji przyczynia się do uzyskania wielu korzyści, m.in. wyeliminowania marnotrawstwa, ograniczenia kosztów, zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku, a także maksymalizacji produktywności i zysków. W niniejszym opracowaniu opisano model ALIC (Audit Based Lean Implementations Canvas). Jest to autorski, uniwersalny model wdrażania koncepcji Lean Management, który bazuje na kluczowych wskaźnikach efektywności (KPI) i audycie wewnętrznym. Koncepcja Lean Management wraz z niezbędnymi narzędziami (praca standaryzowana, 5S, Kanban, SMED, automatyczne utrzymanie ruchu) oraz KPI zgodnie z opisanym modelem została wdrożona w trzech wybranych przedsiębiorstwach. Sposób wdrażania koncepcji, kolejność implementacji poszczególnych narzędzi, a także spostrzeżenia i wnioski obserwowane podczas wdrożenia oraz prowadzonych audytów wewnętrznych zostały przedstawione w części badawczej. Tak zweryfikowany model pozwala również na ocenę poziomu wdrożenia koncepcji Lean Management i zaproponowanie działań, które będą miały wpływ na jej doskonalenie. Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, w tym menedżerów i przedstawicieli praktyki gospodarczej jako poradnik do wdrażania i oceny skuteczności wdrożenia narzędzi Lean Management w przedsiębiorstwie. Może być również wykorzystana jako literatura dla doktorantów oraz studentów.
Życie to nie bajka, a kryzys może przyjść w każdej chwili. Niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz i jak doświadczonym jesteś menedżerem, musisz się liczyć z koniecznością stawienia czoła problemom, na które nie sposób się przygotować. Właśnie w takich kluczowych sytuacjach, w momentach nagłego kryzysu, wszystko zależy od tego, czy staniesz na wysokości zadania i podejmiesz właściwą decyzję we właściwym momencie.
Czy wiesz, co robić, gdy los – Twój lub firmy – zawiśnie na włosku? Dzięki tej książce poznasz szereg technik, które pozwolą Ci szybko i skutecznie poradzić sobie z każdą trudnością i nagłym kryzysem. Dowiesz się, jak zachować spokój i przejąć kontrolę nad problemem. Nauczysz się odpowiedniej metody komunikowania, a ta umiejętność doda Ci pewności siebie.
Opanujesz własne wewnętrzne rezerwy energii i siły, co przy koncentracji na kluczowych obszarach problemu pozwoli Ci wyeliminować przeszkody i odnieść błyskotliwe zwycięstwo. To rzecz napisana w swobodnym, bezpośrednim stylu, a każdy rozdział zawiera mnóstwo konkretnych wskazówek i porad – znakomita pomoc w nauce skutecznego reagowania i inspiracja, by się rozwijać, a w efekcie zwiększyć poziom swojej sprawczości i dojrzałości.
I któregoś dnia zatriumfować! Wyjdź zwycięsko z każdego kryzysu!
Zarządzanie karierą w świecie VUCA. Jak skutecznie pokierować własną karierą w niepewnym środowisku Czy leci z nami pilot? Opanuj sztukę zarządzania karierą w niestabilnym, szybko zmieniającym się świecie Termin "płynna nowoczesność", który przypisuje się socjologowi i filozofowi Zygmuntowi Baumanowi, dobrze oddaje czasy, w jakich żyjemy z ich fragmentarycznością, epizodycznością i poczuciem niejednoznaczności. Biznesowym odpowiednikiem tego określenia jest świat VUCA. W nim nic nie jest pewne, żadna posada ani ścieżka kariery. Pracownicy powinni się nastawić na rzeczywistość ciągłej zmiany: zadań wykonywanych na danym stanowisku, stanowisk samych w sobie, a także branż, w których przyjdzie im zawodowo funkcjonować. Czy na taką przyszłość można się dobrze przygotować? Można, a nawet trzeba. Właściwe planowanie, ocena, jak również samodzielne kształtowanie własnej kariery, wsparte bieżącym monitorowaniem rynku i śledzeniem nadchodzących trendów, pozwolą na skuteczne odnalezienie się w nowej rzeczywistości rynkowej. Co oczywiście nie jest proste, wymaga sporo zaangażowania, jednak przynosi znaczne profity w płynnej nowoczesności jedyną pewną stałą pozostajemy my sami: nasze mocne i słabe strony, zdolność do korzystania z własnej wiedzy, umiejętności i możliwości dostosowywania się do ciągle nowych wymagań rynku pracy.
9 praw marketingu B2B. Poznaj podstawowe zasady działania i sposoby myślenia w marketingu business-to-business Jeżeli Twoja firma sprzedaje produkty, usługi lub rozwiązania innym firmom, to znaczy, że działasz na rynku business-to-business B2B. Ten rynek znacząco różni się od rynku konsumenckiego, choćby tym, jak podejmuje się na nim wybory. Oznacza to także, że marketing na tym rynku rządzi się swoimi prawami, które poznasz w 9 prawach marketingu B2B. To książka przeznaczona dla przedsiębiorców, dyrektorów, managerów i specjalistów, którzy chcą poznać fundamentalną filozofię, jaka leży u podstaw skutecznych działań marketingowych na rynku B2B. Prowadzisz tego typu firmę i chcesz zacząć inwestować w marketing, by Twoja marka stała się rozpoznawalna i pomagała Ci pozyskać klientów? A może pierwszy raz w karierze zatrudniasz się w firmie B2B i zastanawiasz się, od czego zacząć swoje działania? Ten przewodnik skupia się na dziewięciu kluczowych prawach marketingu B2B ogólnych zasadach, regułach i filozofii, jakie stoją za skutecznym działaniem na tym trudnym rynku. Przeczytaj tę książkę w całości, rozdział po rozdziale i dowiedz się, dlaczego Twoi potencjalni klienci mogą nawet nie wiedzieć o Twoim istnieniu (mimo że starasz się ich w tym zakresie uświadomić). Przekonaj się, czy rynek rozumie, czym zajmuje się Twoja firma. Upewnij się, czy naprawdę znasz klientów wiesz, co stanowi dla nich wartość, jak porównują między sobą dostawców, jak podejmują decyzje zakupowe i czy przy uwzględnieniu tych kwestii na pewno odpowiednio się z nimi komunikujesz. Czy uważasz, że dobry produkt nie potrzebuje marketingu, bo obroni się sam? A może twierdzisz, że skuteczny marketing sprzeda dosłownie wszystko? Jeśli tak, to najwyższy czas, aby spojrzeć na marketing B2B z perspektywy, jaką prezentuje Michał Szermelek. Jak podkreśla autor marketing B2B rządzi się zupełnie innymi prawami niż marketing B2C. Mimo to marketerzy często wdrażają mechanizmy marketingu B2C do działań promocyjnych realizowanych na rynkach B2B. A to zwyczajnie nie ma prawa działać. Książka, którą trzymasz w ręku, ułatwi Ci opanowanie sztuki marketingu na rynkach profesjonalnych. Michał opisuje w niej praktyczne porady poparte własnymi doświadczeniami, a przy tym dzieli się licznymi wskazówkami, których próżno szukać gdziekolwiek indziej. Zdecydowanie warto skorzystać z jego doświadczenia i wiedzy. 9 praw marketingu B2B to must read dla marketerów, właścicieli firm i managerów, którzy chcą realizować skuteczne strategie marketingowe. Marcin Cichocki, CEO i founder Agencji Kuźnia
To nie jest książka o nieuniknionej zagładzie. To książka o nadziei. Łącząc wiedzę z różnych dziedzin – historii, ekonomii, antropologii, filozofii i nauk ścisłych – Jason Hickel kreśli błyskotliwą analizę kapitalizmu (z odświeżającym spojrzeniem na jego historię) i proponuje wizję alternatywnego rozwoju, zrywającego z obłędem ciągłego wzrostu. Pisze o tym, jak przejść od gospodarki zorganizowanej na zasadzie dominacji i eksploatacji do takiej, która opiera się na globalnej sprawiedliwości i wzajemnej wymianie korzyści ze światem przyrody. Pokazuje słabość modnych i uznawanych za progresywne idei, jak choćby Nowego Zielonego Ładu. Co najważniejsze jednak, proponuje wiele konkretnych rozwiązań, które pomogłyby zbudować postkapitalistyczną gospodarkę. Wiele z nich jest już – w mikroskali – testowanych na różnych polach, nawet w naszym otoczeniu. Książka Hickela jest jak haust świeżego powietrza – pozwala zacząć myśleć w nowy sposób o problemach, z których dotąd nie widzieliśmy wyjścia.
Książka jest praktycznym źródłem wiedzy dotyczącym opodatkowania pracowników oraz kwestii z tym związanych.
Poruszone zostały w niej zagadnienia dotyczące m.in.:
• przychodów ze stosunku pracy oraz umów cywilnoprawnych i innych na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
• nieodpłatnych świadczeń,
• podróży służbowych,
• kosztów pracowniczych,
• wydatków na rzecz pracowników.
W publikacji czytelnik znajdzie również pytania i odpowiedzi na najczęściej pojawiające się wątpliwości związane z problematyką omówioną w opracowaniu.
Kobiety w nauce. Próba wyjścia poza stereotyp jest pierwszą z cyklu książek poświęconych kobietom odważnie przeciwstawiającym się przyjętym stereotypom dotyczącym płci. W monografii autorzy dokumentują praktyki i osiągnięcia kobiet naukowczyń, które z uporem i determinacją pozyskiwały dla siebie przestrzeń w zamkniętym męskim świecie nauki. Kobiety w biznesie to druga część trylogii. Autorki analizują w niej kariery biznesowe kobiet przełamujących bariery i wspinających się na szczyt drabiny korporacyjnej, kierując dużymi przedsięwzięciami biznesowymi. Ich poziom empatii, współpracy i umiejętności komunikacyjnych czyni je skutecznymi liderkami. W niniejszej książce - Przedsiębiorcze kobiety srebrnej gospodarki - siła i inspiracji do nowych wyzwań, trzeciej i zamykającej cykl, poruszono problemy aktywizacji zawodowej kobiet 50+. Na tle rozważań poświęconych koncepcji srebrnej gospodarki przedstawiono postawy i motywacje przedsiębiorcze dojrzałych kobiet. Motywy zakładania biznesu po pięćdziesiątce wiążą się z indywidualnymi predyspozycjami, a także sytuacją rodzinno-społeczną, zawodową i finansową. Potrzeba zachowania niezależności i chęć utrzymania aktywności zawodowej na rynku pracy to kluczowe motywy, które skłaniają kobiety powyżej 50 + do zakładania własnej działalności gospodarczej. Dobre zdrowie, wiedza, doświadczenie i zdobyte umiejętności to zasoby, które opisane w książce kobiety wykorzystują do tego, by założyć i prowadzić własny biznes.
Publikacja „Informator kadrowy 2024” to ponad 80 tabel i zestawień – wszystkie najważniejsze
informacje kadrowe skondensowane w wygodnej formie. Wszystkie załączniki zostały zaktualizowane o najnowsze zmiany prawne. Stan prawny publikacji - 01 czerwca 2024r. Ważne wskaźniki, listy kontrolne, zestawienia, przypomnienia – związane z zatrudnianiem, zwalnianiem, obowiązkami pracodawcy, czasem pracy, urlopami, wynagrodzeniami, ochroną rodzicielstwa i kontrolami PIP.
Podręcznik napisany prostym i zrozumiałym językiem, przystępnie wyjaśnia złożone zagadnienia ekonomiczne oraz tematy z zakresu zarządzania – zarówno z perspektywy prowadzenia firmy, jak i budżetu domowego. Podręcznik przygotowuje do matury z przedmiotu biznes i zarządzanie w liceum ogólnokształcącym i technikum.
Podręcznik składa się z 3 działów:
• Finanse osobiste;
• Osoba przedsiębiorcza na rynku pracy;
• Przedsiębiorstwo.
Liczne przykłady bliskie uczniowi w łatwy sposób wyjaśniają złożone zagadnienia. Duża liczba propozycji projektów do realizacji z uczniami oraz przykładowa analiza przypadków biznesowych pokazuje praktyczną stronę biznesu. Zadania projektowe uczą definiowania problemów i kreatywnego poszukiwania rozwiązań, a także pracy zespołowej i zarządzania czasem.
Duży nacisk jest położony na kształcenie kompetencji 4K, tj.: kooperacji, komunikatywności, kreatywności i krytycznego myślenia. Bogactwo zadań i ciekawych poleceń po każdym temacie oraz w podsumowaniu działów pomaga w ćwiczeniu wymaganych umiejętności i zachęca do aktywnego udziału w dyskusji.
Jak skłonić sztuczną inteligencję do pracy na naszą rzecz?
Temat sztucznej inteligencji (SI) i jej potencjalnych zastosowań w firmach jest obecnie szeroko dyskutowany. Oparte na niej technologie są coraz bardziej zaawansowane i powszechniej dostępne, a także coraz lepiej dostosowane do potrzeb biznesu. Już dziś okazują się pomocne w pracy rozmaitych działów, od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Odpowiednio, w kompetentny sposób wdrożona sztuczna inteligencja może stanowić motor rozwoju przedsiębiorstwa: wspomagać pracę ludzi, wyręczać ich w realizacji wielu monotonnych zadań i dać przestrzeń do skupienia się na wyzwaniach wymagających większej kreatywności ? obszarach, w których SI też może być niezwykle pomocna.
Tajemnica sukcesu modelu współpracy człowiek - maszyna kryje się w sformułowaniu "odpowiednio wdrożona sztuczna inteligencja". Autor książki dzieli się w niej opracowanym przez siebie modelem systemu zarządzania, umożliwiającym ustalenie obszarów sterowania innowacjami procesu biznesowego, a więc rozpoznanie i hierarchizację funkcji oraz określenie sekwencji czynności we wprowadzaniu sztucznej inteligencji do organizacji. Swoją publikację kieruje do osób, które pracują nad projektami procesów biznesowych, do ekspertów doradzających firmom w zakresie zarządzania innowacjami i wprowadzania zmian, a także do studiujących zarządzanie projektami, jakością, innowacjami i projektami. Skorzystają z niej również właściciele firm, którzy chcą wprowadzać nowości w swoich organizacjach i szukają narzędzi do ich skutecznego wdrażania.
Sztuka zarządzania w przedsiębiorstwie Książka Praktyka zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach: - po pierwsze jako „biznes”, czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta; - po drugie jako „organizację”, opartą na składniku ludzkim i mającą charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością; - po trzecie jako „instytucję społeczną”, osadzoną w społeczeństwie i w społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu publicznego. Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście, zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker pokazał światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama własność prywatna nie wystarczy dziś do sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze – ta książka w sposób żywy i przystępny pokazuje, co trzeba umieć i co robić, by biznes mógł się udać. Jest to książka fundamentalna i nie bez powodu jej autora nazywa się ojcem założycielem zarządzania (a wręcz – jego papieżem). To rzeczywiście biblia biznesu – żywy poradnik przydatny we wszystkich sprawach biznesowych i związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem. Nie przystępujmy do jej czytania z myślą, że jesteśmy zapóźnieni. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć – dzięki wiedzy, umiejętnościom i woli sukcesu. - Stefan Bratkowski, dziennikarz, publicysta, pisarz Peter F. Drucker?urodził się w Wiedniu w 1909 roku. Zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od 1937 roku pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych. Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University. Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005. Peter F. Drucker jest znany nie tylko ze swoich książek poświęconych zarządzaniu, lecz również z proroczych analiz politycznych, ekonomicznych i społecznych. Jego książki obejmują ponadpięćdziesięcioletnią historię współczesną.
Superwizja pracy zawodowej stanowi formę profesjonalnego wsparcia i rozwoju w miejscu pracy poprzez systematyczny proces konsultacyjny. Jej celem jest poznanie źródeł osobistych trudności oraz znajdowanie optymalnych rozwiązań dla problemów powstających i rozwijających się w środowisku pracy. Z książki można dowiedzieć się: co to jest superwizja i dlaczego warto z niej korzystać; czym superwizja różni się od innych form wsparcia; kim powinien być superwizor; co oznaczają dobre lub złe praktyki superwizyjne. Autorka przedstawia szerokie możliwości i zakresy zastosowań superwizji w różnych środowiskach zawodowych, zachęcając do powszechnej i regularnej praktyki. Drugie wydanie wzbogacone jest o refleksje związane z czasem pandemii COVID-19 - okresem szczególnie trudnym i potęgującym ryzyko wypalenia. Autorka przytacza wyniki badań w tym zakresie oraz różne praktyki radzenia sobie ze stresem, w tym najnowsze własne doświadczenia superwizyjne. "Celem książki, jak podaje sama Autorka, jest "wyprowadzenie idei superwizji z zaciszy gabinetów psychoterapii w otwartą przestrzeń aktywności zawodowej", co jest szczególnie istotne w okresie postcovidowym. Znalazło to potwierdzenie w wynikach licznych badań empirycznych, do których Autorka się odwołuje w II wydaniu swojej książki. Już sam ten fakt przemawia na korzyść ponownego jej wydania, zwłaszcza że dalekosiężne skutki długotrwałej izolacji społecznej związanej z Covid-19, dotyczą w praktyce groźnych konsekwencji, przejawiających się wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia, dla których superwizja stanowi skuteczną pomoc psychologiczną w postaci zachowania zapału do pracy i jej podmiotowości opartej na szacunku relacji międzyludzkich, jako niezbędnych warunków utrzymania dobrostanu psychospołecznego, który według nowego nurtu tzw. Psychologii Pozytywnej jest synonimem." Prof. dr hab. Jan F. Terelak, emerytowany profesor UKSW w Warszawie
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?