W książce ukazano dwie perspektywy analizy i rozumienia negocjacji. W pierwszej perspektywie traktuje się negocjacje jako zestaw umiejętności i narzędzi działania - w tych ramach przedstawiono zbiór taktyk i strategii negocjacyjnych, różnych sposobów manipulacji i technik im przeciwdziałających. W drugiej perspektywie kładzie się nacisk na negocjacje postrzegane z punktu widzenia organizacji i kultury.
Z ogromną przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejne wydanie naszej książki. Od jej debiutu na rynku minęło 20 lat. W tym czasie zaszło wiele zmian na mapie politycznej świata, rozwinęły się nowe środki komunikacji, notujemy zmiany w sferze kultury. Modyfikują one przebieg negocjacji, choć ich istota związana z regulacją konfliktów interesów pomiędzy stronami pozostaje niezmienna od wieków. Podobnie, jak w przypadku poprzednich wydań, prezentujemy, z perspektywy socjologii i psychologii społecznej, strategie prowadzenia rozmów oraz wyniki badań, których przedmiotem są zachowania ludzi w procesie negocjacji.
Impulsem dla nowego wydania książki są zmiany w obszarze kultury. W pierwszej dekadzie XXI wieku w pejzażu przedsiębiorstw w Polsce nie było tak dużej liczby korporacji międzynarodowych jak współcześnie. Okazało się, że znajomość innych kultur może być ogromnym atutem w prowadzeniu działalności biznesowej. Jej fundamentem jest kalkulacja ekonomiczna, ale schodzi ona na plan dalszy, gdy naruszane są granice tolerancji wyznaczane przez inne kultury. W tym kontekście integracja kultur na poziomie wielu wartości i norm jest niemożliwa.
Nadal rozwijana jest teza, że o przebiegu rozmów nie decydują wyłącznie ludzie, lecz także system, w którym podejmują oni swoje działania. Podstawowym elementem owego systemu jest właśnie kultura. Negocjacje to czasami tylko pretekst do refleksji na tym, co się dzieje pomiędzy ludźmi oraz organizacjami w szczególnej sytuacji – konfliktu interesów.
Analizujemy negocjacje przez pryzmat relacji społecznych, w których ludzie dokonują ciągłych wyborów pomiędzy swoimi preferencjami, a także pomiędzy interesami oraz celami systemu, w którym funkcjonują. Zarówno ludzie, jak i system zmieniają się w czasie. Chociażby z tego powodu nie ma jedynej słusznej drogi rozgrywania rozmów. Po kilku dekadach doświadczeń patrzymy na negocjacje jak na relacje ograniczonego zaufania pomiędzy stronami. Ludzie grają przede wszystkim o realizację swoich interesów oraz celów. Jeżeli czasami biorą pod uwagę interesy i cele drugiej strony, to tylko wtedy, gdy im się to opłaca.
Jednym z czynników wpływających na skuteczność podejmowanych działań zawodowych jest to, w jaki sposób zostaną zaprezentowane efekty pracy, jak będzie przedstawiona firma czy też jej oferta handlowa. W relacjach z pracownikami istotny staje się sposób komunikowania wzajemnych oczekiwań. Innymi słowy, to co mówimy, jest równie ważne jak to, w jaki sposób o tym komunikujemy.
Książka powstała z myślą o tych, którzy na co dzień dokonują prezentacji i oczekują wiedzy związanej z mechanizmami komunikacji ze sfery psychologii społecznej oraz poszukują konkretnych wskazówek związanych z jej przygotowaniem oraz realizacją. Intencją autorów było przedstawienie praktycznych wskazań poprzez pryzmat koncepcji teoretycznych. Tego typu ujęcie pozwala na wykorzystanie treści książki w wielu sytuacjach, np. prezentacji projektu, oferty handlowej czy planu działań marketingowych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?