W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Dżentelmeni nie mówią o pieniądzach. Dobrze wychowane damy również. Ten temat zawsze był zbyt drażliwy i przyziemny, aby o nim rozmawiać. W szkole uczyliśmy się na pamięć nazw dopływów Wisły, ale po ukończeniu nauki byliśmy ludźmi bez podstawowej wiedzy o finansach. A konfrontacja z dorosłością bywa trudna - potrzebujemy pieniędzy. Nawet jeśli pieniądze nie rozwiązują wszystkich problemów, mogą nam dać to, co najważniejsze: wolność.
Ta książka jest swoistą kontynuacją międzynarodowego bestsellera poświęconego finansom osobistym, Krok po kroku. Znajdziesz w niej dziesiątki niezwykłych, inspirujących historii z życia ludzi dążących do wolności finansowej. Każda z tych zaskakujących i szczerych opowieści pokazuje prostą drogę do bogactwa, którą możesz podążać w prawdziwym świecie. Przeczytasz również o zmaganiach i nagrodach, pomysłowych rozwiązaniach nieoczekiwanych problemów, o gestach życzliwości i niesamowitych miejscach. Zagłębisz się też w refleksje o "zasadach podążania drogą", a jeśli tylko zechcesz - wstąpisz na tę przedziwną drogę do prawdziwego, trwałego bogactwa. I do wolności.
Przygotuj się na niezwykłą podróż: prostą drogą do bogactwa!
32 nienaruszalne prawa pieniądza i sukcesu. Odmień własne życie i uwolnij swój nieograniczony potencjał Trwa złoty wiek dla ludzkości. Nigdy wcześniej nie było tak dobrych warunków do życia. Żyjemy dłużej, zarabiamy więcej, łatwiej jest odnieść sukces. Osiągniesz każdy cel, jeśli opanujesz potrzebne umiejętności, jednak musisz pamiętać o przestrzeganiu pewnych niezmiennych praw. Respektuj te zasady, a na pewno zrealizujesz zamierzony cel! W książce znajdziesz wyjaśnienie 32 niezmiennych praw, z których każde pomoże Ci w rozwijaniu podejścia warunkującego osiągnięcie sukcesu. Dzięki książce: poznasz sprawdzone metody i techniki, za pomocą których zwielokrotnisz swoje dochody i będziesz w pełni korzystać z własnego potencjału nauczysz się procedur, które pozwolą Ci kształtować Twoją nową mentalność, wychodzić poza samoograniczające przekonania i wyznaczać ambitne cele zaczniesz praktykować wyjątkowo skuteczne techniki, które pomogą Ci osiągnąć każdy z Twoich celów dowiesz się, jakich strategii użyć, by najlepiej zainwestować w nową, wspaniałą przyszłość Wielkie umysły mają cele, inni mają życzenia! Washington Irving (1783 - 1859), pisarz i historyk
Doskonalenie organizacji procesowej to podejście mające na celu zwiększenie efektywności i efektywności działania organizacji poprzez optymalizację jej procesów. Jest kluczowe dla utrzymania konkurencyjności i zdolności do przystosowywania się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego. Wdrażanie zarządzania procesowego w firmie może być źródłem wielu korzyści. Zarządzanie procesowe pozwala na dokładną analizę wszystkich procesów biznesowych w firmie. Dzięki temu można zidentyfikować zbędne lub nieefektywne etapy, a następnie je usprawnić lub wyeliminować. Prowadzi to do większej efektywności, zmniejszenia kosztów i lepszego wykorzystania zasobów. Poprawnie zaprojektowane procesy pomagają w zapewnieniu stałej jakości produktów i usług. Przeprowadzone i opisane przez autorów studium przypadku oraz badania ankietowe wyjaśniają trudności i wyzwania, jakie pojawiają się podczas wdrażania podejścia procesowego w zarządzaniu współczesnymi organizacjami. Autorzy zwracają uwagę, że zarządzanie procesowe umożliwia precyzyjne monitorowanie postępów w realizacji zadań i szybkie identyfikowanie problemów. Dzięki temu menedżerowie mają pełniejszy obraz tego, co dzieje się w firmie i mogą podejmować decyzje oparte na twardych danych.
Jakość i zaangażowanie to droga do skutecznego zamykaniasprzedaży, a przygotowanie na odpowiednim poziomie wskaże,w którym kierunku iść do finalizacji.W tej wyjątkowo praktycznej książce kompleksowo i obszernie pokazany jest proces zamykania sprzedaży, od momentu złożenia oferty po samą jej finalizację. Znajdziesz w niej gotowe narzędzia komunikacyjne do zastosowania, od pojedynczych zwrotów, pytań, po gotowe modele postępowania.Będziesz mógł od razu je zastosować i realnie wpłynąć na polepszenie swoich wyników sprzedażowych.
An inspirational guide to achieving fulfilment and finding purpose from Social Media's fastest growing angel investor
'Simon loves dreams and he wants you to live yours. This book will stop you from giving up on your goals and start building the life you want' Jay Shetty, #1 New York Times and Sunday Times bestselling author and host of the On Purpose podcast
'Simon is making a real impact. If you're serious about becoming an entrepreneur, this book is a must read' Richard Branson
'Simon Squibb is the real deal! This book is amazing...so, so good. I read over 100 books a year, and this is definitely in the top 5!' Chris Evans
'The book I recommend if you want to start or grow a business' Ali Abdaal, productivity expert and bestselling author of Feel-Good Productivity
‘Inspiring stuff…Simon empowers you to follow your dreams without fear’ Jamie Oliver
Dlaczego klienci od Ciebie nie kupują? Czy wiesz, w czym tkwi sekret skutecznego handlowania? Masz świetny produkt. Oferujesz znakomitą usługę. Dbasz o reklamę i o jakość obsługi. A jednak czegoś Ci brak. Klientów. Jest ich za mało, by Twoja firma mogła inwestować i rozwijać się w sposób, na jakim Ci zależy. A Ty spędzasz długie godziny, zastanawiając się, dlaczego tak się dzieje... W sytuacji podobnej do Twojej jest wielu właścicieli firm. Mniejsze i większe, a także naprawdę potężne światowe marki popełniają wciąż te same błędy i tak torpedują swój sukces rynkowy. Ta książka pomoże Ci zrozumieć, na czym polega problem, i podpowie, jak sobie z nim skutecznie poradzić. Kluczem do sukcesu w sprzedaży jest klient, to jego perspektywa, jego pragnienia i potrzeby powinny zawsze stać w centrum zainteresowania Twojej firmy. I przede wszystkim na nim skupimy się w tym poradniku. Przyjrzymy się Twojemu klientowi z psychologicznego punktu widzenia, ustalimy, kim jest i czego naprawdę chce. Zastanowimy się nad tym, co go motywuje do zakupu i co odwodzi od sfinalizowania transakcji. A potem wrócimy do Ciebie, by przyjrzeć się Twoim działaniom w obszarze marketingu i sprzedaży. Sprawdzisz, co robisz dobrze, a co w know-how Twojej firmy wymaga zmiany lub poprawy, by klienci kupowali od Ciebie więcej i chętniej. A także polecali Cię innym, potencjalnym klientom.
Plan marketingowy • Lejek sprzedażowy • Kampanie reklamowe • Budowanie marki Marketing to proste to praktyczny przewodnik Donalda Millera, oparty na sprawdzonych zasadach z bestsellerowego „Modelu StoryBrand. Książka przedstawia listę kontrolną w pięciu krokach, która pomoże ci stworzyć skuteczny lejek sprzedażowy, integrujący wszystkie kluczowe punkty styku z klientem. Dlaczego warto przeczytać tę książkę? Zaprojektujesz lejek sprzedażowy, przyciągający klientów do twojej firmy Zbudujesz trzy etapy relacji z klientem, które przekładają się na długofalową lojalność. Opracujesz i wdrożysz plan marketingowy, który przynosi mierzalne efekty. Wykorzystasz potencjał e-mail marketingu, by zwiększyć ruch i świadomość marki. Stworzysz stronę internetową, która skutecznie konwertuje odwiedzających w klientów. Dla kogo jest ta książka? Marketing to proste jest dedykowana specjalistom ds. marketingu, właścicielom małych i średnich firm, a także osobom, które samodzielnie prowadzą działania marketingowe. Stworzyłem dla klienta materiały na potrzeby kampanii, a on ostatnio poprosił mnie, aby nie uruchamiać kolejnej rundy, którą przygotowaliśmy, ponieważ nie są już w stanie obsłużyć napływu klientów. W tym roku mieli więcej zapytań w internecie niż przez trzydzieści lat istnienia firmy. ̶Amy Burgess, konsultantka ds. marketingu Właśnie usłyszałam od jednej ze swoich klientek, że codziennie otrzymuje osiemnaście poleceń idealnych klientów przez swoją stronę internetową. Zanim przebudowała jej strukturę, dostawała średnio od jednego do trzech leadów tygodniowo. A to wszystko tylko dzięki zmianie witryny. ̶Amy Schutte, właścicielka firmy Hudson and Co. LLC Donald Miller jest prezesem firm StoryBrand and Business Made Simple, gospodarzem kanału YouTube „Coach Builder” oraz autorem kilku książek, w tym takich bestsellerów jak Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz swojej marki, Zarabiaj na swojej wiedzy. Jak zbudować dochodowy biznes doradczy oraz How to Grow Your Small Business. Mieszka w Nashville w stanie Tennessee z żoną Elizabeth i córką Emmeline.
NIE CZEKAJ, AŻ ŻYCIE SAMO SIĘ UŁOŻY. SAMA SIĘGNIJ PO TO, CZEGO PRAGNIESZ.Czy kobieta może osiągnąć sukces bez oglądania się na opinie innych? Jak przełamać oczekiwania i uprzedzenia otoczenia, które blokują nasze działania? Jak budować pewność siebie w świecie, w którym kobiece dokonania i przywództwo wciąż budzą zdumienie?Alicja Wysocka-Świtała, odnosząca sukcesy współwłaścicielka agencji PR-owskiej, od lat działająca w biznesie, wiele widziała i nie ma wątpliwości, że ambicja, niezgoda, a nawet złość to siły, które służą nam w życiu zawodowym, jeśli je odpowiednio przetworzymy.Tytułowa pozytywna furia to zaproszenie do świata, w którym my, kobiety, nadajemy ton w pracy - bez poczucia winy, przepraszania za swoją siłę i ograniczania własnych aspiracji. Jednocześnie robimy to wszystko po swojemu - wcale nie upodabniając się do męskich wzorców. Profesjonalistka może nosić kolorowe sukienki i mieć loki, może być emocjonalna, a jednocześnie lubić zdrową rywalizację, domagać się podwyżki, awansu i przede wszystkim - nie zgadzać się na wyznaczanie jej miejsca przez innych.Alicja Wysocka-Świtała w błyskotliwie napisanej książce odwołuje się nie tylko do własnych doświadczeń, ale przytacza też wypowiedzi autorytetów z dziedziny ekonomii, psychologii, speców od wizerunku i historie tzw. ludzi sukcesu. W książce inspirację znajdą nie tylko biznesmenki, ale także dziewczyny z korporacji, nauczycielki, właścicielki małych biznesów i te z nas, które szukają swojej drogi lub po prostu chcą żyć na własnych zasadach."Pozytywna furia" dostarczyła mi takich emocji, że musiałam ją czytać na raty. W trakcie lektury dużo myślałam o kobietach, które pomogły mi zawodowo, zostawiły we mnie ślad. Zapomniałam o nich, a dzięki tej książce mogłam je na nowo docenić. To było wzruszające. Przypomniałam sobie również o tych osobach, które nie były mi życzliwe. Zasmuciły mnie fragmenty o dyskryminowaniu kobiet, o tym, że często same sobie nawzajem szkodzą. Polecam tę pozycję również mężczyznom, bo przecież oni też muszą się mierzyć z porażkami, wchodzą w stereotypowo przypisane im role, zmagają się ze zwątpieniem. Dla mnie pozytywna furia nie ma płci, ale ma moc.JOANNA KULIGCoraz więcej mówi się o kobiecym gniewie, furii i sprzeciwie. I od 2020 roku szukamy coraz to nowszych sposobów na jego wyrażanie, szukamy równowagi między komunikacją a sprzeciwem, odnajdujemy się w nowej roli - kobiet, które czują własne granice. Myślę, że doświadczamy ważnej zmiany kulturowej, a ta książka będzie jej częścią. Poczytajcie, jak te historie, badania, obserwacje wspierają rewolucyjne przekonanie, że kobieta jest także człowiekiem. I sprawdźcie, co z tego możecie wziąć dla siebie, bo jest tu dużo dobra wzmacniającego waszą pozytywną furię.MARTA NIEDŹWIECKA, PSYCHOLOŻKATa książka przypomina nam, że kumulowanie frustracji, złości czy lęku może albo bardzo zaszkodzić, albo bardzo pomóc. To tak jak ze skumulowaną energią, która nieokiełznana sieje spustoszenie albo staje się paliwem transformacji. Bo to właśnie z tej potężnej siły niezgody może się narodzić "nowa ja", która jest gotowa zmieniać świat. Swój świat.JOANNA CHMURA, PSYCHOLOŻKA, TRENERKA
Pozycja nr 1 dla trenerów, liderów, menedżerów talentów i profesjonalistów.Wiara w siebie nie rodzi się z prestiżu ani przywilejów Buduje się ją, gdy ktoś ma uczucie, że jest godzien dokonywania wyborów.Najbardziej rozpoznawalny podręcznik coachingu na świecie, Coaching - trening efektywności Johna Whitmore'a, został przetłumaczony na ponad dwadzieścia języków. Książka ta wprowadza czytelników w model GROW (Goal, Reality, Options, Will/Way Forward). Whitmore oferuje nowe spojrzenie na tematykę zarządzania i efektywności. Podkreśla, że głównym celem coacha jest rozwijanie świadomości, odpowiedzialności oraz pewności siebie u podopiecznych. Autor zwraca także uwagę, że menedżerowie mogą skutecznie pełnić funkcję coacha, łącząc realizację zadań z rozwijaniem kompetencji swoich pracowników.Ponadczasowa książka. Idealny podręcznik dla ciebie, niezależnie od tego, czy jesteś nowym, aspirującym menedżerem, czy doświadczonym liderem, starającym się podnieść poziom efektywności swojego zespołu. Pozycja wypełniona wskazówkami dotyczącymi zastosowania modelu GROW do coachingu wysokowydajnych zespołów w różnych scenariuszach, uzupełniona o pomocne pakiety pytań, a także dialogi i słowniczek."Forbes"Książka Coaching - trening efektywności stanowi solidną podstawę dla tych, którzy chcą zrozumieć potencjał i moc coachingu. Szóste wydanie to pozycja obowiązkowa, a co więcej - to książka, którą chce się przeczytać. Zawiera wszelkie aktualizacje, potężną dawkę wiedzy płynącą z licznych studiów przypadków oraz empiryczne dowody na to, że coaching wprowadza fundamentalne zmiany, wywiera trwały wpływ i transformuje społeczeństwa.Magdalena Nowicka-Mook, dyrektorka generalna Międzynarodowej Federacji Coachingu (ICF)Ta piękna książka jest jednocześnie aktualna i ponadczasowa. Aktualna, ponieważ uwzględnia obecny stan wiedzy i najnowsze osiągnięcia w dziedzinie budowania kultury pracy. Ponadczasowa, gdyż czerpie z wiedzy gromadzonej przez wieki i mądrość tę przekazuje. Pełna fascynujących studiów przypadków i praktycznych porad, pozycja Coaching -trening efektywności jest również odświeżająco praktyczna.Amy C. Edmondson, profesorka przywództwa Novartis w Harvard Business School i autorka książkiDobre porażki. Jak popełniać błędy, aby odnieść sukcesCaoaching jest najważniejszą umiejętnością w budowaniu relacji lider - zespół w firmie Johnson & Johnson. Jaki jest najlepszy model coachingowy na świecie? Wybraliśmy model GROW sir Johna Whitmore'a. Każda osoba w naszej organizacji ma teraz dostęp do pozycji Coaching -trening efektywności.Sandra Humbles, Chief Learning Officer, Johnson & Johnson
Pomimo wieloaspektowych korzyści biznesowych płynących z obejmowania przez kobiety stanowisk menedżerskich wciąż obserwowana jest wyraźna niedoreprezentacja kobiet w zarządzaniu. Autorki prezentowanej monografii wykazały, że uczestnictwo menedżerek w relacji mentoringowej ma potencjał stymulujący wieloaspektowy rozwój kariery. Właściwie realizowany mentoring stwarza możliwości niwelowania organizacyjnych i indywidualnych barier utrudniających pokonywanie kolejnych etapów zaawansowania kariery, u źródeł których leżą stygmatyzujące stereotypy i narzucane kulturowo role płciowe. Mentoring został w książce ujęty w szerszym wymiarze różnorodnych działań mentora sklasyfikowanych w postaci wsparcia zawodowego i psychospołecznego. Zaprezentowano też wyniki badań nad zależnością między mentoringiem a karierą menedżerską kobiet, w których uwzględniono aspekt samoświadomości menedżerek w obszarze zawodowym oraz moderującą rolę zdominowania środowiska zawodowego przez jedną z płci.
Budżet obywatelski pojawił się w Polsce w 2011 roku, szybko zdobywając uznanie władz gmin w kraju. W kolejnych latach inicjatywy polskich samorządów zaczęły przyciągać uwagę lokalnych włodarzy z zagranicy. Przykładem są Niemcy, gdzie znane już od końca lat 90. XX wieku budżety obywatelskie przeżywają renesans popularności.
Celem niniejszej książki jest ukazanie kluczowych uwarunkowań, które kształtowały procesy dyfuzji budżetu obywatelskiego w Polsce i w Niemczech, wpływając na zakres funkcji pełnionych przez ten instrument partycypacji publicznej.
Płynące z badań autora wnioski wpisują się w debatę nad przyszłością budżetu obywatelskiego jako narzędzia polityki lokalnej – zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Autor
Monografia podejmuje niezwykle ważny, a przy tym bardzo interesujący i aktualny temat budżetów obywatelskich, wpisując się w obecną w literaturze lukę badawczą. Za szczególnie cenne należy uznać podbudowę teoretyczną oraz wysiłek włożony przez autora w zgromadzenie i przygotowanie do badań materiałów źródłowych. Zaowocowały one poprawnie zorganizowanym i przeprowadzonym badaniem oraz szeregiem cennych ustaleń wnoszących wkład w zrozumienie opisywanych w monografii narzędzi i mechanizmów partycypacji obywatelskiej.
Z recenzji dr. hab. Tomasza Skicy, prof. WSIiZ
"Analiza fundamentalna i inwestowanie pozycyjne" to druga część trzytomowego cyklu Ewolucja gracza giełdowego. Tym razem autor pokazuje założenia inwestowania na podstawie fundamentów spółek, przy preferowanym horyzoncie inwestycji 3-5 lat.
Bulkowski przekonuje, że strategia "kup i trzymaj" jest w wielu przypadkach rozsądnym podejściem do inwestowania w akcje, pod warunkiem, że nieco zmodyfikujemy do niej podejście. Jak sam pisze "zbadaj spółkę, kup jej akcje i trzymaj je, aż zrealizują cały swój potencjał. A potem sprzedaj."
Według Bulkowskiego akcje wybrane jako długoterminowe inwestycje powinny stanowić rdzeń portfela. Dzięki temu inwestor może posiadać coś w rodzaju psychicznej poduszki amortyzującej wstrząsy związane z codziennymi wzlotami i upadkami. Analiza techniczna jest użyteczna do wyboru akcji, którymi handlujemy w krótkim terminie. Ocena fundamentalna przydaje się, gdy poszukujemy kandydatów z długoterminowym potencjałem.
Jak zawsze u Bulkowskiego, wszelkie oceny i zaproponowane strategie powiązane są z licznymi rankingami i statystykami dotyczącymi zachowania akcji. W tym wypadku autor koncentruje się na tym, jak zachowują się akcje o niskiej, średniej i wysokiej kapitalizacji. Czy większy potencjał mają te o niskiej wartości księgowej, czy nie. A może połączyć obserwację tego wskaźnika z oceną przepływów gotówkowych, wielkością dywidend, czy jeszcze innymi parametrami.
Naturalnie sam wybór spółki to nie wszystko, ważne są jeszcze zasady dotyczące tego kiedy kupić i w jaki sposób zakończyć daną inwestycję. Autor podaje mnóstwo przykładów z własnej historii.
"Spekulacja wahadłowa i transakcje jednodniowe" to ostatnia część trzytomowego cyklu Ewolucja gracza giełdowego. Thomas Bulkowski tym razem koncentruje się na zasadach wykorzystania krótkoterminowych wahań rynku. Wyjaśnia zasady wykorzystywaia formacji technicznych, formacji sytuacyjnych (związanych z ofertami publicznymi, publikacjami raportów finansowych, itp.) oraz innych kryteriów transakcji.Przedstawia również nowe narzędzie - wskaźnik formacji, którego zadaniem jest bezpośrednie wskazywanie momentów zawarcia transakcji. Jest to wskaźnik nastrojów rynku pomagający w rozpoznawaniu punktów zwrotnych.Jak zawsze korzysta z konkretnych przykładów i licznych statystyk pokazujących skuteczność wybranych strategii i metod.
Książka jest podsumowaniem badań i doświadczeń autora z ostatnich kilkunastu lat w obszarze modelowania i symulacji procesów wytwarzania i intralogistyki. Celem działań naukowych i praktycznych autora jest zbudowanie takiego podejścia, aby wychodząc od tego, co się dzieje w fabryce, umożliwić budowanie modeli symulacyjnych fabryk w taki sam sposób, jak budowane są (projektowane i wdrażane) procesy w fabrykach rzeczywistych. Zburzyłoby to istniejące w tej chwili bariery we wdrażaniu technologii symulacyjnych w praktyce działania fabryk, dając inżynierom produkcji i logistykom narzędzia, które są dla nich jasne i zrozumiałe, a przede wszystkim potrzebne. Jednocześnie podejście takie wymaga wiedzy o zasobach fabryki, o procesach, o sytuacjach, w których są podejmowane decyzje, o logice podejmowania decyzji, jej skutkach wyrażających się wynikami działania fabryki. To wszystko powoduje, że przestaje się mówić jedynie o modelowaniu symulacyjnym, pomagającym rozwiązać pojawiający się problem, a zaczyna się rozważać obszar dużo szerszy, który w tej chwili oznaczany jest pojęciem cyfrowego bliźniaka fabryki.
Flip the org chart and put the customer on top!
Write the press release before you start development!
Give someone busy more work to do!
In 180 Business Hacks, you'll find these and 177 other surprising, sharp and inspiring ways to get better results at work. These cheat codes will help you succeed by shifting the way you think about business problems. Conventional thinking gets you conventional results but often the stickiest ideas are small. And like tiny cracks, they eventually turn into in something bigger.
The hacks are organized into 9 themed chapters (Innovation, Strategy, Structure, Management, Analysis, Portfolio, Change, Impact and Effectiveness) so you can find them quickly, but for best results just flip through and open at random. You'll always find something unexpected to add to your daily routine.
W książce usystematyzowano kluczowe koncepcje, metody i techniki zarządzania organizacją z perspektywy współczesnych tendencji. Autorka zaprezentowała także własną systematykę podejść do koncepcji i metod zarządzania.
Wśród omówionych pojęć między innymi:
• zarządzanie strategiczne;
• kapitał ludzki, zarządzanie wiedzą, kompetencjami i różnorodnością;
• lean management, outsourcing i insourcing;
• zarządzanie oparte na procesach, reengineering, zarządzanie innowacjami;
• zarządzanie wrażliwe na zasoby i czas;
• strategie skierowane na jakość, klienta i otoczenie;
• koncepcje zarządzania w przyszłości, organizacja ucząca się inteligentna.
Barbara Czerniachowicz − doktor, adiunkt w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Dorobek naukowy i doświadczenie dydaktyczne koncentrują się wokół problematyki strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem, nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania, kapitału ludzkiego i przedsiębiorczości. Posiada doświadczenie dydaktyczne zdobyte zarówno w Polsce, jak i za granicą. Autorka i współautorka programów szkoleniowych, ponad 100 opracowań naukowych, projektów badawczych i ekspertyz dla organizacji zewnętrznych.
Przedmiotem monografii jest zagadnienie zarządzania wiedzą osobistą (ZWO). W gospodarce opartej na wiedzy, w której zasobem strategicznym pracowników jest ich wiedza osobista, odpowiedzialność za własny rozwój i uczenie się przez całe życie leży w przeważającej mierze po ich stronie. Dlatego duże znaczenie należy przypisać zarządzaniu wiedzą osobistą przez pracowników, których praca, pasja i kariera zawodowa są związane z podejmowaniem decyzji oraz działań na wiedzy i w oparciu o posiadaną wiedzę.
Autorka przedstawia zarówno teoretyczne rozważania dotyczące różnych aspektów związanych z zarządzaniem wiedzą osobistą, jak i praktyczne wskazówki, które powinny umożliwić czytelnikom przełożenie teorii na temat tej koncepcji na działania praktyczne.
Uznając, iż zarządzanie wiedzą osobistą wymaga kompleksowego podejścia, w książce przedstawiono cały wachlarz możliwych rozwiązań, modeli, inicjatyw i uwarunkowań ZWO. Zaprezentowano także autorski model zarządzania wiedzą osobistą oraz system ZWO będący jego praktycznym wymiarem.
Wśród omówionych zagadnień znalazły się m.in.:
• rola wiedzy osobistej i zarządzania nią w budowaniu własnej konkurencyjności,
• zarządzanie wiedzą osobistą,
• umiejętność praktycznego wykorzystania nabytej wiedzy.
Książka poświęcona jest zagadnieniom inwestycji w agroturystyce i różnorodnej oferty turystycznej z nią związanej. Autorzy analizują dynamiczny rozwój tego sektora, wskazując na jego znaczenie dla lokalnych społeczności oraz potencjał inwestycyjny dla przedsiębiorców zainteresowanych branżą turystyczną. W pierwszym rozdziale omówiono istotę agroturystyki jako formy turystyki wiejskiej, zwracając uwagę na główne cechy, korzyści oraz wyzwania z nią związane. Następnie skupiono się na aspektach inwestycyjnych, prezentując różnorodność możliwości inwestycyjnych w agroturystykę oraz strategie zapewniające sukces na tym rynku. W kolejnym rozdziale ukazano szeroką ofertę turystyczną w ramach agroturystyki. Przedstawiono różnorodność form zakwaterowania, aktywności oraz atrakcji, które mogą być oferowane turystom na terenach wiejskich. Autorzy wskazali także na trendy i innowacje w tej dziedzinie, które mogą stanowić istotny czynnik przyciągający nowych klientów. W dalszej części skupiono się na praktycznych aspektach inwestycji w agroturystykę, prezentując studia przypadków, doświadczenia przedsiębiorców oraz najlepsze praktyki w zakresie zarządzania agroturystyką.
Dwoiste zarządzanie procesami biznesowymi w erze gospodarki cyfrowej to podejście, które łączy tradycyjne metody zarządzania z nowoczesnymi technologiami i innowacjami, które wynikają z cyfryzacji. W kontekście dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego, organizacje muszą dostosować swoje strategie i procesy, aby skutecznie konkurować i odpowiadać na potrzeby klientów. Książka zawiera informacje dotyczące istoty oraz założeń i uwarunkowań dwoistego zarządzania procesami biznesowymi, umożliwiającego integrowanie eksploatacji i eksploracji przy wykorzystaniu technologii ICT. Monografia skierowana jest do szerokiego grona odbiorców związanych z dyscypliną nauk o zarządzaniu i jakości oraz dyscypliną ekonomii i finansów. Zainteresować może zarówno przedstawicieli środowiska akademickiego, jak i praktyków zarządzania.
Praktyczny przewodnik kompleksowo przedstawia problematykę kadrowo-płacową – od zatrudnienia, poprzez wyliczenie poszczególnych składników wynagrodzenia, umowy cywilnoprawne, po zwolnienie z pracy. Zawiera wszystko, co potrzebne przy rozliczaniu wynagrodzeń pracowników:
- omówienie wszystkich nowości w rozliczeniach pracowniczych na 2025 rok,
- szczegółowe przykłady liczbowe oparte na rzeczywistych sytuacjach i trudnych problemach,
- bogata dokumentacja kadrowa, podatkowa i ZUS – z przykładami wypełnienia druków.
Autorki podpowiadają m.in.:
- jak prawidłowo zastosować nowe przepisy;
- jak wyliczyć wynagrodzenia w różnych sytuacjach;
- jak opodatkować poszczególne składniki wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych;
- jakie dokumenty należy sporządzić przy zatrudnianiu pracownika i przy jego zwolnieniu;
- jak rozliczyć osoby pracujące na umowę-zlecenie i o dzieło.
Stan prawny – 1 stycznia 2025 r.
Najważniejsze zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2025 r. zostały omówione w bieżącym wydaniu książki. Są to m.in.:
- zmiana wynagrodzenia minimalnego w 2025 roku i jej konsekwencje przy ustalaniu różnych świadczeń pracowniczych,
- wprowadzenie nowego urlopu związanego z rodzicielstwem – uzupełniającego urlopu macierzyńskiego,
- zmiany w wymiarze czasu pracy w związku z wprowadzeniem od 1 lutego 2025 r. dodatkowego dnia wolnego (24 grudnia – Wigilia) i konsekwencje w rozliczaniu wynagrodzeń pracowników,
- nowe wysokości parametrów związanych z rozliczaniem wynagrodzeń w 2025 roku.
Publikacja polecana zarówno osobom rozpoczynającym karierę zawodową w dziale płacowym czy finansowym, jak i doświadczonym pracownikom tych działów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?