W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Jak radzić sobie ze stresem w ważnych sytuacjach? Jak nie ulec presji i pokazać się z najlepszej strony? Jak z większą pewnością siebie podchodzić do życiowych wyzwań i rozwoju kariery? Poznaj techniki, które pomagają wybitnym sportowcom i bądź najlepszą wersją siebie w najtrudniejszych chwilach. Jeśli nie potrafisz w pełni wykorzystać swoich możliwości i nie wiesz, jak temu zaradzić, skorzystaj z rad psycholożki sportu, która od ponad dwudziestu lat pracuje z najlepszymi z najlepszych. Poznaj prawdziwą naturę pewności siebie oraz różnicę między dobrymi rutynami a szkodliwymi przesądami. Naucz się sztuki koncentracji na czekającym cię zadaniu. Dowiedz się, dlaczego charakter jest ważniejszy od talentu oraz jak dać z siebie wszystko w tych najważniejszych, ale i najbardziej stresujących chwilach – chwilach, które decydują o twoim sukcesie – bez względu na to, czy jesteś sportowcem, studentem, nauczycielem, liderem biznesu, menedżerem czy po prostu chcesz poprawić swoją wydajność. Podejście jest proste: dowiedz się, co ci przeszkadza, opracuj plan działania oraz strategie pozwalające pokonać te przeszkody w momencie, gdy się pojawią, i trzymaj się planu. Nie chodzi o to, co czujesz — liczy się to, co robisz! W książce znajdziesz: - proces opracowywania własnych planów wydajnościowych -przykłady ilustrujące metodę dr Sinclair - dowody na jej skuteczność bez względu na to, kim jesteś, co robisz i z jakimi przeszkodami się mierzysz - kwestionariusze i wskazówki pozwalające przygotować spersonalizowany plan wydajności, niezależnie od wyzwań, przed którymi stoisz. Za każdym razem, gdy wchodzisz w oko cyklonu, potrzebujesz światła, które cię z niego wyprowadzi. Książka Dany pokazuje inspirującą i innowacyjną drogę, która jest tym światłem. — Billie Jean King, ikona sportu, działaczka na rzecz równości płci Talent pozwala ci wejść do gry, ale rozproszony umysł cię z niej wyklucza. W tej książce nie ma frazesów, są za to przykłady konkretnych zachowań, które odróżniają najlepszych od całej reszty. — Daniel H. Pink, autor bestsellerów „New York Timesa” Żałować czy nie żałować? oraz Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację Dr Dana Sinclair z prawdziwą pasją podchodzi do nauczania i pomagania ludziom w tym, by stać się najlepszą wersją samych siebie: wartościowymi współpracownikami lub członkami zespołu, którzy biorą odpowiedzialność za swoje rezultaty. — Scott McCain, prezes McCain Foods Dr Dana Sinclair jest założycielką i współwłaścicielką firmy konsultingowej Human Performance International z siedzibą w Toronto. Od 2000 roku współpracuje ze sportowcami profesjonalnych lig hokeja, baseballu, koszykówki, futbolu i piłki nożnej, a także z instytucjami medycznymi i korporacjami. Jest dyplomowaną psycholożką z dwoma doktoratami uzyskanymi na Uniwersytecie Cambridge i Uniwersytecie Ottawy oraz członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Obecnie pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej.
Bardziej niż teoretycznych debat pomiędzy ekspertami potrzeba nam dziś dobrych ekonomistów ulicznych zdolnych domagać się od liderów opinii i polityków minimum rozsądku. fragment książki Jeśli ktoś miałby przeczytać tylko jedną książkę na temat ekonomii, powinna to być książka Axela Kaisera. Świetnie napisana i znakomicie uargumentowana, zmieni ona twoje myślenie, twoje poglądy polityczne, a być może nawet twoje życie. Zamiast do sali wykładowej, Kaiser zabiera Czytelnika na ulicę czyli tam, gdzie rzeczywiście odbywa się aktywność gospodarcza. Słynny amerykański pisarz Mark Twain powiedział kiedyś: Większości kłopotów nie przysparzają nam braki wiedzy, lecz pozory wiedzy, która okazuje się błędna. Lektura książki Kaisera oszczędzi ci wielu kłopotów wynikających zarówno z braku wiedzy, jak i z błędnych przekonań. Deirdre McCloskeyprofesor zwyczajny ekonomii, historii, filologii angielskiej i komunikacji na Uniwersytecie Illinois w Chicago
You Are a F*cking Success is the essential mantra that will change your life.
In this life-affirming, practical guide, Noor Hibbert will help you unlock the power of manifesting to build a business that is a true reflection of yourself, one that will help you find deep fulfilment.
These five little words, along with Noor's tried and tested three-step plan, will boost you on your path towards your goals, true success and happiness.
Now repeat after me…
Książka jako pierwsza na polskim rynku przybliża zagadnienia związane z wdrażaniem programów mentoringu i tutoringu. Autorzy przedstawiają zarówno teoretyczne aspekty tychże programów, jak i rekomendowane działania praktyczne. W publikacji omówiono m. in.: istotę i rodzaje mentoringu oraz tutoringu, przebieg procesu wdrożenia ze szczególnym uwzględnieniem: rekrutacji mentorów/tutorów oraz podopiecznych, budowania programów szkoleniowych, doboru par mentor/tutor-podopieczny, zasad realizacji programów oraz ich ewaluacji, przykłady działań wdrożeniowych pochodzące z różnych branż, zarówno o charakterze biznesowym, jak i niekomercyjnym. Lektura umożliwi czytelnikowi nie tylko pozyskanie wiedzy na temat mentoringu i tutoringu, ale także wskaże poszczególne kroki niezbędne do wdrożenia tychże programów rozwojowych w organizacjach. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów, pracowników działów marketingu, sprzedaży i PR. Zainteresuje również przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów zarządzania, pedagogiki i psychologii.
"Olbrzymie kroki" Anthony Robbinsa są planem na życie. Są elementarzem osobistego i zawodowego sukcesu. - Peter Guber, prezes rady nadzorczej SONY Pictures Entertaiment Dzięki "Olbrzymim krokom" mam teraz codzienny dostęp do technik Anthony Robbinsa, odnosząc wrażenie, że dostaje gotowy przewodnik pomagający wznieść się na szczyty człowieczeństwa, przywództwa i możliwości twórczych. - Ken Blanchard, autor bestsellerów, serii: Jednominutowy menedżer oraz Zachwyceni zwolennicy Czym jest natchnienie, jeśli nie jest poparte działaniem? Książka "Olbrzymie kroki" jest oparta na najlepszych wzorcach, metodach, zasadach i strategiach, przedstawionych w książce Anthony Robbinsa, "Obudź w sobie olbrzyma". Tym razem Robbins proponuje codzienne, drobne pomysły i działania - ćwiczenia, które złożą się na OLBRZYMIE KROKI, wzbogacające Twoje życie. Od podstawowej umiejętności podejmowania decyzji do bardziej szczegółowych metod, mogących polepszyć Twoje stosunki z innymi, finanse i Twoje zdrowie. Robbins ukazuje Ci, jak osiągnąć najlepsze rezultaty w najkrótszym czasie. Anthony Robbins uważany jest za jednego z najpierwszych liderów na świecie od ponad 20 lat. Autor paru poczytnych książek, w tym dwóch bestsellerów "Nasza moc bez granic" i "Obudź w sobie olbrzyma". Konsultant wielu wybitnych osobistości świata polityki, biznesu, kultury i sportu.
Welch stara się trafić do ludzi ze wszystkich szczebli hierarchii organizacyjnej w firmach małych i dużych. Jego odbiorcami są szeregowi pracownicy, menedżerowie projektów, dyrektorzy generalni, absolwenci MBA. "Winning" zaczyna się od rozdziału, w którym Welch przedstawia swoją filozofię biznesu. Wyjaśnia, jak istotną sprawą jest kierowanie się w życiu i pracy wartościami uniwersalnymi jak ważną kwestią jest kultura firmy, otwartość na głosy niosące nowe pomysły, które artykułują ludzie na różnych szczeblach w firmie, jak bardzo per saldo opłaca się darzyć szacunkiem innych. Książka jest podzielona na trzy główne części. Pierwsza opisuje firmę od środka - przywództwo, wyłanianie zwycięzców i doprowadzanie do zmian. Druga otwiera się na zewnątrz opisuje konkurencję, zawiera rozdziały między innymi o strategii, fuzjach i six sigma. Kolejna część dotyczy kariery zawodowej - od szukania dla siebie odpowiedniej pracy po osiąganie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym. Książka się świetnie czyta. Znakomicie napisana (wielka zasługa małżonki Susy, wybitnej dziennikarki amerykańskiej) pełna jest ciekawostek, zabawnych anegdot ale i filozoficznych rozważań. Welch potrafi przykuć uwagę swoim optymizmem, bezkompromisową argumentacją i szczerością. Podsuwa niebanalnie praktyczne rozwiązania problemów, które znakomicie wpływającą na zmianę nastawienia.
Holistyczny Model Zarządzania KAIZENTM Większość organizacji ma kłopoty z przełożeniem strategii na konkretne działania, co zagraża osiąganiu najwyższej klasy wyników ekonomicznych i finansowych, a w konsekwencji – trwałego wzrostu w perspektywie długoterminowej. Książka opisuje trzyletnią podróż firmy, która ewoluowała od słabych wyników do wysokiego poziomu wzrostu i rentowności dzięki zastosowaniu Holistycznego Modelu Zarządzania KAIZENTM. Narracja rozpoczyna się właśnie od poprawnego zdefiniowania i wdrożenia priorytetów strategicznych. Przedstawiona metodologia Strat to Action opiera się na japońskiej koncepcji Hoshin Kanri, która pozwala skutecznie usprawnić komunikację w organizacji, jednocześnie zapewniając wzmocnienie jej kluczowych elementów. Umożliwia też dopasowanie celów i zasobów we wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa. Strat to Action przekuwa strategię w działanie, stawiając przed firmami ambitne cele i przygotowując je do sprostania wyzwaniom przyszłości poprzez metodyczne zarządzanie skoncentrowane na doskonaleniu procesów, zaangażowaniu liderów i budowaniu odpowiedzialności wszystkich zainteresowanych. Lektura tej książki pozwala czytelnikowi zrozumieć potencjał metodologii Hoshin w kontekście transformacji organizacyjnej i osiągania wzrostu rok po roku. Zaangażuj się w realizację przełomowych celów i mierz wyżej niż kiedykolwiek sięgała twoja wyobraźnia
Załóż profil. Publikuj. Zarabiaj Instagram to potęga. Szybko się rozwinął, zyskał popularność i dziś jest dostępny z każdego urządzenia mobilnego, a na swoje konta w serwisie codziennie zaglądają miliony ludzi. Nie każdy coś publikuje, ale wielu z tych, którzy to robią, zarabia dzięki Instagramowi naprawdę duże pieniądze. Chcesz do nich dołączyć? Świetnie się składa, ponieważ dzięki tej książce masz spore szanse dobrze zacząć. Nawet jeśli nie masz jeszcze profilu na Insta gramie. Albo masz, ale jest niewielki i ... z pozoru ... niewiele może. Agnieszka Dzieniszewska napisała ten poradnik dla Ciebie i innych osób, które zadają sobie i jej powtarzające się pytania. Autorka od kilku lat prowadzi z powodzeniem własne konto na Instagramie i wie dobrze, jak prowadzić na nim działania, by były one skuteczne: by zasięgi rosły, obserwujący się aktywowali i ... co najważniejsze z Twojego punktu widzenia ... można było zmonetyzować własny, nawet niewielki profil. Ponieważ każdy, kto publikuje cokolwiek na Instagramie, jest co najmniej mikroinfluencerem. Rzecz w tym, by nauczyć się wyciągać ze swoich działań odpowiednie profity.
Ludzie od bardzo dawna korzystali z odnawialnych źródeł energii, jednak nie umieli jej w łatwy sposób magazynować. Stąd się wzięła przewaga paliw kopalnych: pozwalały na przechowywanie energii. Do niedawna, z uwagi na środowiskowe skutki korzystania z kopalin, świat desperacko poszukiwał efektywnego magazynowania energii pochodzącej z OZE. Rozwiązaniem okazał się lit: dzięki bateriom litowym można tworzyć zamknięte systemy oparte na OZE ? i to może być przełom w rewolucji energetycznej.
Oto pasjonująca opowieść o technologii, dzięki której świat zupełnie się zmieni. Książka skupia się na znaczeniu litu i jego właściwościach istotnych dla środowiska, gospodarki i geopolityki. Przedstawia też historie upartych wizjonerów i przedsiębiorstw, które z rodzinnych biznesów przekształciły się w potężne korporacje, a także dzieje sekretnych sojuszy, podejrzanych układów i rozwijającej się brutalnej rywalizacji. Dogłębnie opisano tu rynek tego metalu i jego głównych graczy: Chin, USA, Australii i Argentyny. Pokazano zagrożenia związane z wydobyciem i przetwarzaniem litu, takie jak szkody środowiskowe, konflikty społeczne czy korupcja. Nie zabrakło prawdopodobnych scenariuszy rozwoju technologii baterii i alternatyw dla litu, takich jak magnez i wodór. Ta świetnie napisana, inspirująca książka jest lekturą obowiązkową dla wszystkich zainteresowanych tematyką transformacji energetycznej świata.
Lit: co i kiedy przyniesie nam globalna rewolucja energetyczna?
Sprawdź, jak możesz osiągnąć wszystkie swoje cele finansowe!
Zastanawiasz się czasem, dlaczego niektórzy są nieprzyzwoicie bogaci? Niezwykłe jest to, że w większości nie wyróżniają się niczym szczególnym. Najczęściej są to uczciwi, ciężko pracujący ludzie, którzy podjęli ryzyko, rozwinęli specjalistyczną wiedzę w swoich dziedzinach i nie poddali się, gdy natrafili na trudności. Sukces finansowy nie jest więc żadnym cudem ani nie zależy od szczęścia. Przychodzi zgodnie z prawem przyczyny i skutku. Jeśli zainicjujesz przyczyny, otrzymasz skutki.
Ta książka to arcydzieło o bogaceniu się na podstawie zdrowego rozsądku!
H.J. (Jim) Graham, prezes i dyrektor generalny Cyber Broadcast One Inc.
Z tej książki dowiesz się dokładnie, krok po kroku, jak zainicjować źródła własnego bogactwa. Odkryjesz 18 zasad, pomysłów i koncepcji, dzięki którym przestawisz swoje myślenie na osiągnięcie całkowitego sukcesu. Przyswoisz 5 reguł zakładania i budowania własnego biznesu. Dowiesz się, jak zdobywać pieniądze, i opanujesz 10 zasad skutecznego inwestowania. Poznasz wypróbowane metody ? wielokrotnie sprawdzone przez ludzi, którzy zdobyli duże majątki w ciągu jednego pokolenia. Przekonasz się, że możesz się wzbogacić na własnych zasadach, dokładnie w taki sposób, jaki jest odpowiedni dla Ciebie i Twoich specjalnych talentów i umiejętności. Przecież nic Cię nie ogranicza!
To jedyna książka, którą musisz przeczytać, by stać się bogatym!
Nido Qubein, prezes i założyciel Great Harvest Bread Company, National Speakers Association Foundation
Oszczędź sobie dziesięciu lat ciężkiej pracy!
Robert Allen, autor Jak pomnożyć źródła swoich dochodów
Kultowy poradnik sprzedaży w zupełnie nowej odsłonie
Książka, którą za chwilę zaczniesz czytać, jest piątą edycją longsellera poświęconego polskiemu rynkowi sprzedaży. Od czasu, gdy Arkadiusz Bednarski przygotowywał pierwsze wydanie, świat bardzo się zmienił. Zmieniły się rynek, metody sprzedaży, a nawet przepisy prawa. Pojawiły się nowe media społecznościowe, masowo uzbroiliśmy się w superkomputer, który nosimy w torebce lub kieszeni spodni i dla niepoznaki wciąż nazywamy telefonem. Sprzedaż produktów przez internet wzrosła dwudziestokrotnie. Dlatego dziś, sięgając po Mistrza sprzedaży, możesz się spodziewać innego poradnika niż ten, który ukazał się w 2009 roku.
Najnowsze wydanie książki, która jest obowiązkową pozycją w biblioteczce każdego polskiego handlowca, uwzględnia wszystkie zmiany, jakie zaszły na rynku, w dostępnych technologiach i w prawie. Autor wziął także pod uwagę to, że dziś sprzedażą zajmują się niemal wszyscy - nie tylko wydelegowani specjalnie do tego celu pracownicy, ale właściwie każdy, kto ma kontakt z klientem, czy to bezpośredni, czy telefoniczny, czy też online. Na lekturze Mistrza sprzedaży zyska zatem każda z tych osób, książka bowiem porusza kwestie uniwersalne, bez których znajomości trudno odnieść sukces w handlowaniu.
Co lepiej brzmi: Kupiłem nowy samochód czy Sprzedali mi nowy samochód?
Odpowiedź jest oczywista.
W pierwszym przypadku mamy do czynienia z akcją ze strony klienta — aktywnością.
W tym drugim — z poddaniem się pewnemu procesowi, czyli biernością.
Właśnie tak: uwielbiamy kupować, ale nie lubimy, jak ktoś nam coś sprzedaje.
Jeżeli pragniesz komuś coś sprzedać, licz się z trudnościami.
Jeżeli pomożesz komuś coś kupić, przygotuj się na sukces.
Przyznam, że kiedy pisałem te słowa, nie przypuszczałem, że aż tak bardzo ten koncept się rozwinie. Obecnie znaczna część sprzedaży w formule B2C wykorzystuje właśnie ten sposób postrzegania procesu sprzedaży — nie sprzedawaj, tylko spraw, aby klient sam chciał kupić.
fragment książki
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da – tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych.
To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki – od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw – z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko.
W książce Budżetowanie i controlling w przedsiębiorstwie przedstawiono zagadnienia implementacji zintegrowanych systemów informatycznych - budżetowania i controllingu, niezwykle przydatnych w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Jest to opracowanie o charakterze teoretyczno-implikacyjnym. Traktuje o najistotniejszych kwestiach dotyczących planowania, wdrażania controllingu wraz z niezbędnymi narzędziami. Na przykładzie przedsiębiorstwa zaprezentowano przebieg i efekty wdrożenia controllingu. W publikacji przedstawiono genezę controllingu, jego funkcje i rodzaje. Zwrócono uwagę na miejsce controllera, jego funkcje i rodzaje. Zwrócono uwagę na miejsce controllera w strukturze organizacyjnej i jego zadania. Wskazano na pozytywne aspekty posiadania controllingu w przedsiębiorstwie oraz na bariery jego wdrażania. Książka stanowi doskonały materiał dydaktyczny dla studentów kierunków ekonomicznych.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy o rynku finansowym. Obok treści opisowych, dotyczących w szczególności podziału rynku finansowego na kolejne segmenty operacyjne i ich charakterystyki, przedstawiono w niej również matematyczne podstawy kalkulacji wartości pieniądza w czasie oraz wyceny i rozliczeń dotyczących podstawowych instrumentów finansowych dostępnych na współczesnym rynku finansowym. Z tego też względu niniejszą pozycję można traktować jako pomoc w nauczaniu przedmiotów poruszających tematykę rynku finansowego, czy też matematyki finansowej studentów uczelni ekonomicznych oraz studentów wydziałów ekonomicznych politechnik i uniwersytetów.
Książka składa się z siedmiu rozdziałów:
- w rozdziale pierwszym przedstawiono podstawowe zagadnienia (definicje, klasyfikacje, cechy charakterystyczne), dotyczące rynków, instrumentów i instytucji finansowych;
- w rozdziale drugim przybliżono koncepcję wartości pieniądza w czasie z uwzględnieniem modeli oprocentowania prostego i składanego, rachunku rent oraz ratalnej spłaty długu;
- w dalszych pięciu rozdziałach skoncentrowano się na podstawowych segmentach operacyjnych rynku finansowego – rynku pieniężnym, depozytowo-kredytowym, kapitałowym, walutowym oraz rynku instrumentów pochodnych.
Każdy z rozdziałów od drugiego do siódmego zaczyna się zwięzłym, opisowym wprowadzeniem, po którym następuje wykaz kluczowych dla danej tematyki pojęć i zagadnień, wzorów, zadań do samodzielnego rozwiązania oraz odpowiedzi.
Głównym celem książki jest uzupełnienie literatury o kompleksowe podejście do systemu ochrony konsumentów.
Autorka w książce łączy rozważania o charakterze teoretycznym z analizami faktycznego funkcjonowania systemu ochrony konsumentów. Podjęty wywód ma charakter interdyscyplinarny. Książka oferuje wgląd w całokształt problematyki ochrony konsumentów – od uwarunkowań prawnych, po działania instytucjonalnej sieci ochrony konsumentów, systemu alternatywnego rozstrzygania sporów konsumenckich, po działania z zakresu ochrony konsumentów na stabilność systemu finansowego. W książce zaprezentowano także doświadczenia międzynarodowe, które stanowiły inspirację dla autorskich rekomendacji skierowanych do głównych interesariuszy polityki publicznej z zakresu ochrony konsumentów na rynku usług finansowych w Polsce.
Strategiczne zarządzanie własnością intelektualną może być dla wielu przedsiębiorstw źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Monografia skupia się na problematyce wyboru skutecznych strategii, taktyk oraz działań i procesów zmierzających do powstania nowatorskiego rozwiązania lub nowego produktu, czy pozyskiwania ich na zewnątrz, np. w drodze nabycia licencji bądź praw wyłącznych na produkt lub technologię już istniejące na rynku. Autorzy analizują strategię własności intelektualnej jako ogólną strategię przedsiębiorstwa, strategię biznesu, a także strategię funkcjonalną spójną z innymi strategiami funkcjonalnymi w przedsiębiorstwie. Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych zarządzaniem własnością intelektualną w różnych przedsiębiorstwach. Będzie to wartościowa publikacja dla menedżerów, zwłaszcza tych, którzy są odpowiedzialni za formułowanie i wdrażanie strategii innowacji opartych na zasobach własności intelektualnej, oraz dla akademików zajmujących się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami efektywnego wykorzystania zasobów intelektualnych w organizacjach.
"Powiązanie przeciwstawnych podejść - obiektywizm uogólnienia naukowego versus subiektywizm jednostkowego doświadczenia - zaciekawia, może też być inspiracją dla potencjalnych badaczy, zachęcając do wyjścia poza ramy klasycznego postępowania badawczego. () W monografii przedstawiono istotę pojęcia zarządzania poprzez analizę wybranych prac artystycznych (malarskich, fotograficznych), ukazując, w jaki sposób sztuka odzwierciedla społecznie i kulturowo zmieniające się znaczenie archetypu/stereotypu przywództwa/lidera. () Przedstawiony wywód, wychodzący od przeprowadzenia analizy znaczenia pojęcia Południa poprzez założenia metodologiczne aż po wnioski z analizy wybranych prac malarskich i fotograficznych, krok po kroku odkrywa złożoność pojęcia zarządzania oraz pokazuje wyzwania stawiane badaczom świata organizacji".Z recenzji dr hab. Adeli Barabasz, prof. em. UEW"Południe" może oznaczać godzinę, porę dnia, jasną stronę świata lub kierunek twórczych podróży w poszukiwaniu inspiracji. Metaforycznie może się kojarzyć z czasem przerwy, zatrzymania się na chwilę refleksji wśród natłoku informacji i gwałtownie przyrastającej liczby teorii. Ta perspektywa pozwala ujrzeć podejmowane w książce zagadnienia w nowej optyce: w pracach artystów malarzy, pisarzy, filmowców, fotografików. Ich wizje odsłaniają różne strony zarządzania i organizacji."Południe zarządzania" w kontekście temporalnym oznacza etap dojrzałej refleksji o zarządzaniu w świadomości społecznej, a także - w kontekście symboliczno-przestrzennym - poszukiwanie, wzorem artystów, lepszego światła wydobywającego głębię i niuanse świata organizacji.Barbara Fryzeł, doktor habilitowana nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie kieruje Zakładem Zachowań Organizacyjnych. Laureatka konkursów Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, stypendystka post-doc University College London, z doświadczeniem menedżerskim w korporacjach międzynarodowych. Jej obszar zainteresowań naukowych to kulturowe i behawioralne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu oraz etyka behawioralna. Autorka publikacji Smoki i gazele 2. Rzecz o współczesnym pejzażu zarządzania międzynarodowego (WUJ, 2022), Ethics, Misconduct and the Financial Services Industry: Towards a Theory of Moral Business (Routledge, 2020), Building Stakeholder Relations and Corporate Social Responsibility (Palgrave Macmillan, 2011).Aleksander Marcinkowski, doktor nauk społecznych, socjolog, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego. Badacz kultur organizacyjnych, przedsiębiorczości, ekspert metodologii badań społecznych. Pracował w międzynarodowych zespołach badawczych (5. Program Ramowy Unii Europejskiej) oraz współfinansowanych projektach instytucjonalnych (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Canadian Urban Institute, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji). Redaktor tomu Kapitalizm po polsku: przedsiębiorca, organizacja, kultura (Księgarnia Akademicka, 1996).
"Ta wyjątkowa książka dostarcza praktycznych narzędzi i refleksji, dzięki którym sformułujesz kluczowe spostrzeżenia dotyczące tego, jak podejść do każdej rozmowy z sukcesem". STEFANI OKAMOTO, dyrektor ds. globalnego uczenia się i rozwoju w Microsofcie "Książka upraszcza złożone procesy rozpoczynania, ulepszania i utrzymywania naszych najlepszych możliwych relacji". BRUCE W. PARKER, dyrektor ds. sprzedaży w Deloitte Kanada "Rozmowa kluczowa, której uczy nas Michael Bungay Stanier, to struktura, której szukałem, aby pomóc liderom lepiej rozpoczynać każdą relację". DAVE STACHOWIAK, gospodarz podkastu "Coaching for Leaders" *** To Twój przewodnik po tym, jak budować relacje, które są bezpieczne, żywotne i możliwe do naprawy. Twoje szczęście i sukces zależą od relacji zawodowych. Od ludzi, którymi zarządzasz. Od tego, jak dobrze pracujesz z szefem. Jak układa ci się kooperacja z kolegami i współpracownikami. Jak nawiązujesz kontakty z klientami, potencjalnymi i kluczowymi. Ale trudna prawda brzmi: większość z nas pozostawia stan tych relacji przypadkowi. Witamy się, wymieniamy grzeczności i mamy nadzieję, że wszystko potoczy się świetnie. Każda relacja w pewnym momencie staje się nieoptymalna, zarówno dobra, która zbacza z kursu, jak i ta, która była zła od samego początku. W tej sytuacji większość z nas nie wie, co z tym zrobić. Obwiniamy innych, siebie lub wszechświat (albo wszystko naraz). Odczuwamy różne emocje: smutek, rozczarowanie, złość, frustrację. Ale przede wszystkim godzimy się z faktem, że tak dzieje się zawsze: relacje zawsze są trochę nadszarpnięte, stają się nieco nudne lub trochę gorsze. C'est la vie, c'est la guerre. Trzeba iść dalej. Ale nie musi tak być. Każda relacja zawodowa może być lepsza. Wyobraź sobie, że mógłbyś: utrzymywać wspaniałe relacje tak długo, jak to tylko możliwe; ograniczyć dysfunkcjonalność tych nieudanych, aby sprawiały mniej przykrości i stały się wydajniejsze; zresetować te, które są w porządku - by, jeśli coś poszło nie tak, szybko udało się wrócić na właściwą ścieżkę. W każdym przypadku główny element rozwiązania jest ten sam - trzeba aktywnie tworzyć najlepszą możliwą relację (NMR). Angażując się w to, zobowiązujesz się świadomie kształtować sposób pracy z ludźmi i zarządzać nim, a nie tylko akceptować to, co się dzieje. Dzięki NMR budujesz relacje, które są bezpieczne, witalne i możliwe do naprawy. To podstawa szczęśliwszych i skuteczniejszych relacji zawodowych. Przestań polegać na przypadku. Zacznij tworzyć najlepsze możliwe relacje!
Poznaj 350 sentencji i rad od geniusza inwestycji, które pomogły mu osiągnąć zawrotny sukces finansowy. Warren Buffett, przewodniczący i dyrektor generalny Berkshire Hathaway, jest powszechnie uważany za najlepszego i najskuteczniejszego inwestora XX wieku. Całym swoim długim życiem udowadnia, że trzymając się prostych, ale nieocenionych zasad finansowych oraz mądrze inwestując, można osiągnąć spektakularne rezultaty. Poczynając od 1955 r. przekształcił Berkshire oraz Hathaway z małych przedsiębiorstw tekstylnych w dziesiątą największą firmę na świecie, wycenianą na ponad 600 miliardów dolarów, z siedzibą w Omaha (Nebraska). Jednym spośród niezliczonych przedsiębiorców oraz osób pragnących lepiej zarządzać swoimi pieniędzmi i inwestycjami, którzy przez lata zwracali się do Buffetta o radę, był Robert Bloch, syn współzałożyciela firmy H&R Block przygotowującej zeznania podatkowe, założonej również w 1955 r. Jest pracownikiem fundacji H&R Block oraz skarbnikiem i dyrektorem fundacji rodziny Marion i Henry'ego Blochów. W "Mądrym inwestowaniu według Warrena Buffetta" Robert Bloch przedstawia obszerny zestaw rad i sentencji genialnego inwestora, we własnym wyborze i układzie, ale uzgodnionym i zaaprobowanym przez twórcę Berkshire Hathaway. W tej książce znajdziesz: Kluczowe zasady inwestowania, które uczyniły Warrena Buffetta najlepszym inwestorem XX wieku Praktyczne wskazówki, jak analizować rynki i akcje oraz podejmować mądre decyzje inwestycyjne Strategie, które pomogą Ci budować stabilne portfolio i osiągać zyski na długą metę Inspirujące porady i sugestie, które rozwiną Twoje myślenie inwestycyjne i ukierunkują twoje finansowe decyzje. "Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta" jest niezastąpionym przewodnikiem dla wszystkich, którzy pragną osiągnąć stabilność finansową i spełniać swoje marzenia inwestycyjne. Poznaj genialnie proste, a zarazem fascynujące swą głębią zasady, jakimi kieruje się "wyrocznia z Omaha", i zdobądź klucz do finansowego sukcesu.
W świecie pełnym zmienności i nieprzewidywalności audyty stają się kluczem do kształtowania przyszłości każdej organizacji. Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co naprawdę kryje się pod tym terminem? Czy audyt to tylko sucha ocena zgodności? Czy może jest czymś więcej? To, co trzymasz w ręku, to nie tylko książka. To przewodnik, który pomoże Ci zrozumieć prawdziwą wartość i cel audytu w dzisiejszym świecie biznesu. Opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu i pasji, dzielę się z Tobą wiedzą, jak audyty mogą stać się mostem łączącym tradycyjne podejście z nowoczesnymi wyzwaniami. Książka porusza tematy technologicznych innowacji, zmieniających się oczekiwań interesariuszy, etyki i odpowiedzialności w biznesie. Ale to nie wszystko! Książka jest wypełniona anegdotami i humorem, które dodają lekkości tak poważnemu tematowi. Dzięki temu czytanie staje się prawdziwą przyjemnością. Jeśli chcesz zrozumieć, jak audyt może pomóc Twojej organizacji osiągnąć wyższy poziom jakości i skuteczności, to ta książka jest dla Ciebie. Jeśli jesteś ciekaw, jakie błędy popełniają audytorzy i jakie korzyści można osiągnąć, stosując prawidłowe podejście do audytów, nie możesz jej przegapić. Grzegorz Hajduk - absolwent Politechniki Wrocławskiej, właściciel firmy, konsultant PROQUAL Management Institute, ekspert z ponad 15-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się głównie w systemach zarządzania i w audytowaniu. Wspiera organizacje w doskonaleniu jakości. Akredytowany audytor wiodący jednostek certyfikacyjnych. Autor poradników dla audytorów i wielu artykułów o tematyce audytów, systemów zarządzania oraz narzędzi jakościowych. Prywatnie gra na perkusji, jest miłośnikiem fizyki relatywistycznej i mechaniki kwantowej, produkuje wino. Szczęśliwy mąż i ojciec, czerpiący inspiracje z chwil spędzonych z rodziną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?