W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę. Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie czerwony ocean rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu, autorzy twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości. Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie ""błękitnych oceanów"" bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem innowacji wartości - prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt. ""Strategia..."" stanowi systematyczne podejście do czynienia konkurencji nieistotną. To książka zmieniająca ramy myślenia - autorzy prezentują sprawdzony schemat analityczny i zestaw narzędzi do skutecznego stworzenia i zajęcia błękitnych oceanów. Badając szerokie spektrum posunięć strategicznych w przeróżnych branżach, wskazują na sześć reguł, które powinna zastosować każda firma, chcąca z powodzeniem stworzyć i zrealizować strategię błękitnego oceanu. Te sześć reguł pokazuje, jak zrekonstruować granice rynku, jak koncentrować się na szerokiej wizji, sięgać poza istniejący popyt, właściwie ustalić sekwencję strategiczną, przezwyciężyć przeszkody organizacyjne i wbudować w strategię jej realizację.
Promocja - rozumiana jako system służący do komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem ¦— nabrała szczególnego znaczenia na przełomie wieków XX i XXI. Wynika to w dużej mierze z faktu, że w wielu wysoko rozwiniętych państwach zaostrzyła się konkurencja na rynku ze względu na rosnące podobieństwo produktów i trudności w odróżnianiu się od konkurentów przy użyciu takich instrumentów marketingu-mix, jak produkt, cena czy dystrybucja. Dlatego wiele przedsiębiorstw stara się uzyskać przewagę konkurencyjną lub zachować swoją pozycję rynkową, prowadząc działania promocyjne. Celem tych działań jest stworzenie unikatowej propozycji komunikacyjnej dla produktów własnych danego przedsiębiorstwa.
Jednotomowy podręcznik dla menedżerów i studentów MBA o tym, jak wybierać i jak być członkiem efektywnej i konstruktywnej rady nadzorczej.
Fachowa i zróżnicowana rada nadzorcza jest warunkiem sukcesu korporacji. Niech niniejsza książka pomoże czytelnikowi uzyskać jasne spojrzenie na tematykę ładu korporacyjnego i uzbroi go w sprawdzone narzędzia, które mogą pomóc polepszyć działanie rad nadzorczych i pojedynczych osób w nich zasiadających.
Niniejsza książka analizuje sytuację z perspektywy prawnej, etycznej i operacyjnej oraz dostarcza cennych wskazówek praktycznych dla członków rad nadzorczych, menedżerów, inwestorów i innych zainteresowanych czytelników odnośnie tego, w jaki sposób członkowie rad nadzorczych mogą pomóc - lub zaszkodzić - korporacji.
W książce Autorzy w interesujący sposób przedstawili:
system informacyjny marketingu jako przedmiot modelowania, tj. istotę, strukturę, sposoby oceny efektywności oraz bezpieczeństwo tego systemu, proces modelowania systemu informacyjnego marketingu, tj. przesłanki i uwarunkowania modelowania, modelowanie procesów biznesowych marketingu, podstawowe badania stosowane w procesie modelowania oraz budowę modelu SIM wg podejść strukturalnego i obiektywnego,
przykłady rozwiązań praktycznych, tzn. możliwości wykorzystania komputerowego wspomagania w procesie modelowania SIM, wybrane pakiety oprogramowania wykorzystywane w obsłudze SIM oraz podstawowe rozwiązania z zakresu "Marketing Intelligence".
To odpowiedź autora na zmiany, jakie zaszły w świecie od wydania 7 nawyków skutecznego działania. Ukazane
w 7 nawykach skutecznego działania zasady postępowania są aktualne, ale w nowej rzeczywistości sama efektywność nie wystarcza. Wymaga ona nowego sposobu myślenia, umiejętności i narzędzi – nowego nawyku. Covey uczy, jak osiągnąć spełnienie, jak wykorzystać ludzki geniusz i wyzwolić motywację.
Książka była na szczycie list bestsellerów „New York Timesa” i księgarni Amazon. Ponad 400 tys. sprzedanych egzemplarzy!
Stephen R. Covey pisze o przywództwie, skuteczności działania, rodzinie i związkach. REBIS wydał jego 8. nawyk, 7 nawyków skutecznego działania, 7 nawyków szczęśliwej rodziny, Najpierw rzeczy najważniejsze i Zasady skutecznego przywództwa.
Autorzy pokazali internacjonalizację i globalizację działalności gospodarczej z punktu widzenia strategii firm kraju goszczącego zagraniczne inwestycje bezpośrednie. Jest to odmienne podejście od stosowanego dotychczas, które skupiało się na zachowaniach firm dokonujących ekspansji zagranicznej w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich. Tak więc publikacja wypełnia lukę w wiedzy teoretycznej i praktycznej związanej z zachowaniami firm lokalnych wobec strategii firm z zagranicy dokonujących ekspansji na polski rynek.
O coraz bardziej przyspieszającym świecie napisano już wiele książek. Część z nich w mrocznych barwach maluje niepewną przyszłość. Część z wielkim optymizmem obwieszcza Nowe Czasy.
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej to wciągająca i pouczająca opowieść o przywództwie. Autor koncentruje swój żywy intelekt i umiejętność opowiadania na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich. Stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
Jak żyć, kochać, uczyć się i tworzyć trwałe dzieła.
Wszyscy musimy radzić sobie z ogromem obowiązków, zadań i wyzwań, jakie stawia życie. Mamy przy tym poczucie, że powinniśmy być świetnie zorganizowani i odnosić sukcesy na każdym polu. Jest to jednak niezmiernie trudne - musimy dokonywać wyborów i ustanawiać priorytety. I tu okazuje się, że umiejętność porządkowania spraw to nie lada sztuka.
Autorzy pokazują, jak dzielić sprawy na naprawdę ważne i takie, które można pominąć. Uświadamiają nam, że nie chodzi o to, by robić więcej w krótszym czasie i być niewolnikiem zegara i terminarzy. Oferują za to nowoczesny sposób zarządzania czasem, który pozwala ujrzeć życie jako harmonijną całość.
Książka ta stanowi nieocenioną pomoc zarówno dla zapracowanych biznesmenów, jak i dla wszystkich, którzy chcą wieść bardziej satysfakcjonujące życie.
Stephen R. Covey - światowy autorytet w dziedzinie przywództwa, ekspert w sprawach rodziny, uznany przez magazyn "Time" za jednego z najbardziej wpływowych Amerykanów. Napisał również 7 nawyków skutecznego działania (ponad 10 milionów sprzedanych egzemplarzy), 7 nawyków szczęśliwej rodziny oraz Zasady skutecznego przywództwa.
A. Roger Merrill - uznany propagator technik zarządzania czasem i skutecznego przywództwa; wiceprezes Covey Leadership Center.
Rebecca R. Merrill - pisarka, piastuje wiele kluczowych stanowisk w różnych organizacjach kobiecych.
W książce autorzy przedstawili wybrane, znane powszechnie elementy teorii organizacji i zarządzania wraz z oceną ich przydatności w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Opisali również stosunkowo nowe koncepcje zarządzania, mające na celu przede wszystkim uelastycznienie organizacji, aby zapewnić jej nie tylko przetrwanie, lecz także rozwój w coraz bardziej chaotycznym i niepewnym otoczeniu. Poszczególne rozdziały w książce poświęcono:
- elastyczności organizacji jako odpowiedzi na turbulencje otoczenia
- elastyczności celów, strategii, struktur i zasobów
- organizacji procesowej, wirtualnej, fraktalnej, sieciowej i uczącej się
- wykorzystaniu chaosu w zarządzaniu (organizacji w ruchu)
- koncepcjom systemowym
- kulturze elastycznej organizacji oraz
- kierowaniu ludźmi w zrelatywizowanym i dynamicznym świecie organizacji.
Autor przedstawia aktualne koncepcje zarządzania produkcją oraz projektowania i organizowania systemów produkcyjnych, a szczególnie zagadnienia dotyczące integracji ludzi, informacji, wyposażenia technicznego i kapitału w warunkach gospodarki rynkowej z uwzględnieniem stosowania współczesnych osiągnięć techniki high technology. Wskazuje metodologię postępowania dla uzyskania poprawy produktywności i jakości oraz wzrostu zyskowności, uwzględniając wymagania humanizacji pracy i ochrony środowiska.
Każdy człowiek chciałby osiągać sukcesy w pracy, a jednocześnie mieć udane życie osobiste. Tymczasem coraz więcej osób czuje, że wpadło w pułapkę „bigamii korporacyjnej” – wzięło ślub nie tylko ze współmałżonkiem, ale i z firmą. Czy można dziś mieć czas nie tylko na pracę zawodową, ale również dla siebie, dla rodziny oraz na działalność społeczną?
Autor odpowiada na to pytanie twierdząco. Patrząc na problem z punktu widzenia zarówno pracodawcy, jak i pracownika, podaje wiele praktycznych wskazówek, jak osiągnąć równowagę między życiem zawodowym a osobistym. Szczegółowo omawia takie kwestie, jak:
* argumenty ekonomiczne, czyli konkretne korzyści dla pracodawców wynikające z inwestowania w programy wspierające równowagę między życiem zawodowym a osobistym,
* rozwiązania, które sprzyjają zachowaniu tej równowagi, dotyczące czasu i miejsca pracy oraz świadczeń wspierających elastyczną organizację pracy (np. ruchomy czas pracy, wspólny etat, roczne rozliczanie czasu pracy, skompresowany tydzień pracy, dzielenie stanowiska, praca w domu),
* rola menedżera liniowego w zmienianiu kultury organizacji na sprzyjającą osiąganiu równowagi,
* model jakościowy równowagi między życiem zawodowym a osobistym.
W książce przedstawiono również szczegółowe wnioski z badań przeprowadzonych w 74 firmach różnej wielkości. Świadczą one o tym, że firmy inwestujące w równowagę między życiem zawodowym a osobistym uzyskują znaczne korzyści – zwiększenie wskaźników zatrzymywania pracowników, podniesienie poziomu produktywności, kreatywności, zaangażowania i zadowolenia z pracy, co przekłada się na lepsze wyniki finansowe.
Książka ta to wynik wykładów i seminariów autora na kursach dotyczących zagadnień marketingu i rozwijania motywacji, przewodnik po skomplikowanym świecie przedsiębiorczości. Napisany barwnym i żywym językiem, przejrzysty i zrozumiały dla czytelnika, bogaty w nietuzinkowe pomysły pozwalające podnieść efektywność pracowników i zyski firmy.
Marketing bez tajemnic to seria praktycznych poradników dających pogłębioną znajomość poszczególnych dziedzin marketingu. Autorzy opierając się na rozwiązaniach sprawdzonych w praktyce podają w każdej książce z serii zasady postępowania przy rozwiązywaniu konkretnych problemów dotyczących działania na rynku.
Działalność gospodarcza nie jest moralnie neutralna. Oznacza to, że jej podejmowanie i prowadzenie łączy się nie tylko z decyzjami organizacyjno-ekonomicznymi, lecz także z wyborami etycznymi. Etyka gospodarowania ma zawsze postać refleksji wartościującej, ponieważ przedmiotem badań jest moralność gospodarującego społeczeństwa, a zatem wyznaczanie granic pomiędzy słusznością i nagannością ludzkich działań.
Poznawczo-dydaktyczny cel, przyjęty przez Autorów książki, ma swoje odzwierciedlenie w podziale książki na dwie części. Pierwsza obejmuje przegląd wybranych nurtów etyki i filozofii gospodarczej, podstawowe informacje na temat zakresu etyki biznesu i pojęcia kapitału społecznego, a także ubóstwa i moralnych aspektów rynku pracy.
Druga część jest poświęcona relacjom między uczestnikami działań rynkowych, takimi jak: firmy, kadra zarządzająca, pracownicy, konsumenci, instytucje społecznego komunikowania się i instytucje władzy. Omówiono w niej także zagadnienia dotyczące negocjacji, konfliktów w relacji pracodawca-pracownicy, etosu ludzi biznesu, społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, etyki zawodowej i kodeksów etycznych oraz zjawisk patologicznych.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni ekonomicznych i szkół biznesu, a także dla studentów socjologii, psychologii, dziennikarstwa i prawa.
W podręczniku przedstawiono analizę warunków i zasad kształtowania struktury zadłużenia w warunkach doskonałego i niedoskonałego rynku kapitałowego; pośrednie i bezpośrednie źródła obcego finansowania przedsiębiorstwa; propozycje dotyczące polityki zarządzania strukturą zadłużenia przedsiębiorstwa z uwzględnieniem kryterium terminu zapadalności i źródeł pochodzenia funduszy.
To publikacja, która w nowatorski sposób ujmuje zjawisko marketingu. Ze względu na całościowy charakter zawartych w niej rozważań książka stanowi wkład w zupełnie nową dziedzinę wiedzy, którą określić można mianem "filozofii marketingu".
Książka jest kontynuacją opracowanych przez Coveya 7 nawyków skutecznego działania, cieszących się niezwykłą popularnością nie tylko w Stanach Zjednoczonych (ponad 10 mln sprzedanych egzemplarzy), ale także w Europie. Tym razem autor wyjaśnia, jakimi cechami powinien się charakteryzować i jakim zasadom hołdować przywódca, by w pełni wykorzystać energię, zdolności i umiejętności swoje oraz osób, którymi kieruje i uzyskać w ten sposób najlepsze efekty nie tylko w wymiarze zawodowym, ale i ludzkim.
Stephen R. Covey uhonorowany został m.in. odznaczeniem Thomas Morę College Medallion oraz międzynarodową nagrodą pokojową - Sik'h 1998 International Mań of Peace Award. W 1996 r. „Time" umieścił go na liście najbardziej wpływowych ludzi Ameryki. Prócz 7 nawyków skutecznego działania, które stały się światowym bestsellerem, Covey napisał: Najpierw rzeczy najważniejsze, 7 nawyków szczęśliwej rodziny oraz 8. nawyk.
Fragment Książki
Rozdział 14 MENEDŻEROWIE DOSTATKU
Dyrektorzy, którzy świetnie sobie radzą z twardymi orzechami do zgryzienia, bardziej koncentrują się na tworzeniu rynku dla swoich produktów niż na „zabezpieczaniu tyłów" lub walce o swój „kawałek tortu".
Dwóch hodowców ziemniaków z Idaho osiągnęło sukces dzięki mentalności dostatku. Zarówno J. R. Simplot, jak i Nephi Grigg stworzyli przedsiębiorstwa mrożonych produktów żywnościowych (J. R. Simplot Company i Ore-Ida Foods), wychodząc z założenia, że można stworzyć rynek samemu, a nie tylko zabierać udziały w rynku innym.
Simplot, główny dostawca ziemniaków dla firmy McDonald's, oraz Grigg, który założył Ore-Ida, a później sprzedał je firmie Heinz, odkryli, że tworzenie nowego bogactwa nie zawsze oznacza odbieranie go innym przedsiębiorcom działającym na rynku. Tak jak inne legendy tych czasów - Ray Kroć i J. Willard Marriott - Simplot i Grigg stworzyli własne rynki dla swoich produktów. Dokonali tego dzięki mentalności dostatku- głębokiemu przekonaniu, że „istnieje wystarczająco dużo naturalnych i ludzkich zasobów, by zrealizować swoje marzenie" oraz że „mój sukces niekoniecznie oznacza przegraną innych, a ich zwycięstwo nie wyklucza mojego". W ciągu dwudziestu pięciu lat współpracy z organizacjami i poszczególnymi osobami zaobserwowałem, że mentalność dostatku często stanowi o różnicy pomiędzy człowiekiem wybitnym i człowiekiem przeciętnym, gdyż eliminuje myślenie małostkowe i stosunki oparte na sprzeczności interesów.
W wielu przedsiębiorstwach i w ogóle w naszym społeczeństwie istnieje bardzo dużo negatywnej energii. Ludzie obierają sądową drogę rozwiązywania problemów, gdy tylko się one pojawią. Wielu chce się przebić, by dostać to, „co im się należy", i „zabezpieczyć
Zasady Skutecznego Przywództwa
Spis Treści:
WSTĘP
W zgodzie z zasadami
CZĘŚĆ PIERWSZA
SKUTECZNOŚĆ DZIAŁANIA W ŻYCIU OSOBISTYM
I W STOSUNKACH MIĘDZYLUDZKICH
Wprowadzenie
Rozdział 1. Cechy przywódców działających zgodnie
z zasadami
Rozdział 2. Ponowne spojrzenie na siedem nawyków
skutecznego działania
Rozdział 3. Trzy rozwiązania
Rozdział 4. Pierwotna wielkość
Rozdział 5. Zerwanie z przeszłością
Rozdział 6. Sześć dni tworzenia
Rozdział 7. Siedem grzechów głównych
Rozdział 8. Moralny kompas
Rozdział 9. Siła koncentracji na zasadach
Rozdział 10. Nawiązywanie porozumienia
Rozdział 11. Trzydzieści metod wywierania wpływu
Rozdział 12. Osiem sposobów na wzbogacenie życia
małżeńskiego i rodzinnego
Rozdział 13. Wychowywanie dzieci na wybitnych ludzi
CZĘŚĆ DRUGA
ROZWÓJ MENEDŻERSKI I ORGANIZACYJNY
Wprowadzenie
Rozdział 14. Menedżerowie dostatku
Rozdział 15. Siedem chronicznych problemów
Rozdział 16. Zmiana paradygmatu zarządzania
Rozdział 17. Korzyści wypływające z paradygmatu
przywództwa skoncentrowanego na zasadach
Rozdział 18. Sześć warunków powierzania
odpowiedzialności
Rozdział 19. Zarządzanie oczekiwaniami
Rozdział 20. Nadzór zewnętrzny a samokontrola
Rozdział 21. Angażowanie ludzi w rozwiązywanie
problemów
Rozdział 22. Systemy informacji o osobach związanych
z firmą
Rozdział 23. Całkowite rozwiązywanie problemów przez
pracowników
Rozdział 24. Zarządzaj z lewej, kieruj z prawej
Rozdział 25. Zasady najwyższej jakości
Rozdział 26. Przywództwo najwyższej jakości
Rozdział 27. Siedem nawyków i czternaście punktów
Deminga
Rozdział 28. Przekształcanie moczarów w oazę
Rozdział 29. Konstytucja przedsiębiorstwa
Rozdział 30. Uniwersalna deklaracja misji
Rozdział 31. System kształcenia skoncentrowany na
właściwych zasadach
Epilog. Łowienie ryb w strumieniu
Od autora
Podziękowania
Indeks
Dzięki tej książce dowiesz się: jak poprowadzić spotkanie, aby było ono efektywne, jak podejmować trafne decyzje, jak poprawić komunikację w zespole, jak zminimalizować stres na spotkaniach, jak wykorzystywać w pracy umiejętności innych ludzi, jak efektywnie wykonać przydzielone zadania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?