Podręcznik caochingu - Jackie Clifford TW
-
Autor: Sara Thorpe Jackie Clifford
- ISBN: 9788375101430
- EAN: 9788375101430
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: Rebis
- Format: 15.0x22.5cm
- Język: polski
- Seria: PORADNIKI I PODRĘCZNIKI BIZNESOWE
- Liczba stron: 264
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
26,69złCena detaliczna: 44,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,69 zł
Coaching stał się najpopularniejszą i najskuteczniejszą techniką w dziedzinie uczenia się i rozwoju. Menedżerom stale przypomina się o tym, jak istotny jest coaching w wydobywaniu z zespołu tego, co najlepsze, a trenerzy w swojej pracy coraz częściej wykorzystują coaching dotyczący wielu rozmaitych aspektów życia zawodowego i osobistego.
Dzięki tej książce i zawartym w niej praktycznym ćwiczeniom oraz opisom konkretnych sytuacji dowiesz się, na czym dokładnie polega coaching, kiedy jest potrzebny i jak skutecznie go przeprowadzać. Wprowadzenie
O coachingu wiele się mówi. Zajmując się zawodowo procesami uczenia się i rozwoju, zauważamy stały popyt na szkolenia dotyczące umiejętności związanych z coachingiem oraz na prowadzenie go w instytucjach. Bezpośredni przełożeni słyszą, że coaching jest istotną częścią ich roli. Coraz częściej proszą o niego także klienci indywidualni.
Przygotowując się do kursów treningowych, stwierdziłyśmy, że większość dostępnych materiałów i literatury koncentruje się na umiejętnościach coacha - na sztuce aktywnego słuchania, zadawania pytań i określania działań, które należy wcielić w życie. Choć umiejętności te są niezmiernie istotne, to jednak brakuje ustaleń dotyczących samego procesu: w którym momencie jako coach wykorzystuję konkretne umiejętności? Kiedy powinienem rozpocząć coaching współpracownika? Jak długo powinien on trwać? Jakimi metodami mam się posługiwać?
Kiedy zaczęłyśmy rozmawiać o coachingu, odkryłyśmy, że mamy odmienne zdanie na temat tego, na czym on polega i jak się odbywa. Początkowo zakładałyśmy, że skoro od kilku lat pracujemy wspólnie, automatycznie przypisujemy używanym przez nas słowom te same znaczenia! Różnice nie były zbyt głębokie, lecz wystarczające, by zadawać Pytania oraz podejmować próby zdefiniowania zagadnień związanych z tym tematem. Omówiwszy coaching w wielu organizacjach, przeczytawszy sporo książek oraz przeprowadziwszy rozmowy z przełożonymi 1 trenerami, doszłyśmy do wniosku, że nie tylko my rozumiemy coaching na różne sposoby. Napotkane przez nas definicje opisują go rozrnaicie: od treningu prowadzonego podczas pracy po dyskusje zarządu na temat funkcjonowania firmy.
Podręcznik coachingu
Spis treści
Spis treści
Podziękowania 9
Wprowadzenie 11
CZĘŚĆ 1. Proces coachingu 15
1. Co to jest coaching- 17
Potrzeby rozwojowe; Rozwój - podstawowe wartości i przekonania; Trening; Mentoring; Doradztwo; Zarządzanie bezpośrednie (liniowe); Korzyści płynące z coachingu; Podsumowanie
2. Teorie uczenia się 27
Teoria kompetencji; Cykl uczenia się Kolba; Przeszkody w uczeniu się; Indywidualne style pracy; Obszary i poziomy uczenia się (podział Blooma)
3. Wprowadzenie do modelu coachingu 39
4. Opis pracy, umiejętności i cech coacha 43
5. Przygotowanie do prowadzenia coachingu 45
Przygotowanie siebie; Przygotowanie miejsca; Przygotowanie klienta
6. Etap l: Określanie potrzeb i celów coachingu 47
Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
7.Etap 2: Uzgadnianie konkretnych potrzeb rozwojowych 55
8.Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
Etap 3: Opracowywanie szczegółowego planu coachingu 65
8.Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
9. Etap 4: Wykonywanie zadania bądź czynności 69
Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
10. Etap 5: Przegląd działania i planowanie lepszego
funkcjonowania 81
Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
11. Etap 6: Zakończenie coachingu 97
Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności
12. Coaching inicjowany przez osoby trzecie
Ustalanie kontraktu dotyczącego coachingu
13. Umiejętności
Umiejętności analityczne; Asertywność; Radzenie sobie z konfliktami; Ułatwianie uczenia się i nabywania nowych umiejętności (facylitacja); Wywieranie wpływu; Słuchanie; Obserwacja; Planowanie i ustalanie priorytetów; Przedstawianie pomysłów i informacji; Zadawanie pytań; Budowanie kontaktu; Stosowanie i
interpretowanie komunikacji niewerbalnej
CZĘŚĆ 2. Studia przypadków 129
Coaching partnera w krajowej firmie prawniczej; Stowarzyszenie Skautów; Coaching kierowników sprzedaży i ich zespołów; Nowi pracownicy policji miejskiej; Coaching młodzieżowej drużyny piłkarskiej; Coaching dwóch głównych kierowników; Coaching z zakresu obsługi klienta/komunikacji bezpośredniej; Coaching
różnych osób w rozmaitych dziedzinach; Coaching kierownika operacyjnego, który ma objąć stanowisko specjalisty do spraw personalnych; Coaching w celu udoskonalenia umiejętności doświadczonego trenera; Coaching dyrektora zwalniającego pracownika i początkującej załogi jachtu; Rozwijanie skutecznych umiejętności inter-
Spis treści 7
personalnych podczas treningu; Jednodniowy przełomowy coaching; Klienci - zawodnicy drużyny piłkarskiej; Uczestnictwo w coachingu dotyczącym zarządzania projektem; Uczestnictwo w coachingu dotyczącym specyficznych przekonań/zachowań; Coaching w miejscu pracy; Coaching dotyczący sytuacji życiowych;
Uczestnictwo w coachingu przygotowującym do objęcia stanowiska kierownika
CZĘŚĆ 3. Działania i ćwiczenia 199
Zrób mapę swojej podróży; Wzloty i upadki; Wykresy pają-kowate; Analiza pola sił; Kierowane wyobrażenia; Nie dokończone zdania; Rozumienie mowy ciała; Przełóż zegarek; Oddaj to; Lista umiejętności; Analiza SWOT; Pytania „Co by było, gdyby -"; Najlepszy na świecie; Koty i lodówki; Ocena postępów; Technika
przeglądu; Dziennik moich frustracji; Afirmacje; Mocne strony osobowości; Sześć kapeluszy myślowych Edwarda de Bono; Przeramowanie; Badania; Pytania, pytania, pytania; Rozwiązywanie problemów; Kwestionariusze; Prezentacja; Odgrywanie ról; Studium przypadku; Segregacja dokumentów i korespondencji
Źródła 253
Literatura zalecana 254
Indeks 259