KATEGORIE [rozwiń]

Jackie Clifford

Okładka książki Podręcznik caochingu - Jackie Clifford TW

44,90 zł 33,00 zł


Coaching stał się najpopularniejszą i najskuteczniejszą techniką w dziedzinie uczenia się i rozwoju. Menedżerom stale przypomina się o tym, jak istotny jest coaching w wydobywaniu z zespołu tego, co najlepsze, a trenerzy w swojej pracy coraz częściej wykorzystują coaching dotyczący wielu rozmaitych aspektów życia zawodowego i osobistego. Dzięki tej książce i zawartym w niej praktycznym ćwiczeniom oraz opisom konkretnych sytuacji dowiesz się, na czym dokładnie polega coaching, kiedy jest potrzebny i jak skutecznie go przeprowadzać. Wprowadzenie O coachingu wiele się mówi. Zajmując się zawodowo procesami uczenia się i rozwoju, zauważamy stały popyt na szkolenia dotyczące umiejętności związanych z coachingiem oraz na prowadzenie go w instytucjach. Bezpośredni przełożeni słyszą, że coaching jest istotną częścią ich roli. Coraz częściej proszą o niego także klienci indywidualni. Przygotowując się do kursów treningowych, stwierdziłyśmy, że większość dostępnych materiałów i literatury koncentruje się na umiejętnościach coacha - na sztuce aktywnego słuchania, zadawania pytań i określania działań, które należy wcielić w życie. Choć umiejętności te są niezmiernie istotne, to jednak brakuje ustaleń dotyczących samego procesu: w którym momencie jako coach wykorzystuję konkretne umiejętności? Kiedy powinienem rozpocząć coaching współpracownika? Jak długo powinien on trwać? Jakimi metodami mam się posługiwać? Kiedy zaczęłyśmy rozmawiać o coachingu, odkryłyśmy, że mamy odmienne zdanie na temat tego, na czym on polega i jak się odbywa. Początkowo zakładałyśmy, że skoro od kilku lat pracujemy wspólnie, automatycznie przypisujemy używanym przez nas słowom te same znaczenia! Różnice nie były zbyt głębokie, lecz wystarczające, by zadawać Pytania oraz podejmować próby zdefiniowania zagadnień związanych z tym tematem. Omówiwszy coaching w wielu organizacjach, przeczytawszy sporo książek oraz przeprowadziwszy rozmowy z przełożonymi 1 trenerami, doszłyśmy do wniosku, że nie tylko my rozumiemy coaching na różne sposoby. Napotkane przez nas definicje opisują go rozrnaicie: od treningu prowadzonego podczas pracy po dyskusje zarządu na temat funkcjonowania firmy.Podręcznik coachingu Spis treści Podziękowania 9 Wprowadzenie 11 CZĘŚĆ 1. Proces coachingu 15 1. Co to jest coaching- 17 Potrzeby rozwojowe; Rozwój - podstawowe wartości i przekonania; Trening; Mentoring; Doradztwo; Zarządzanie bezpośrednie (liniowe); Korzyści płynące z coachingu; Podsumowanie 2. Teorie uczenia się 27 Teoria kompetencji; Cykl uczenia się Kolba; Przeszkody w uczeniu się; Indywidualne style pracy; Obszary i poziomy uczenia się (podział Blooma) 3. Wprowadzenie do modelu coachingu 39 4. Opis pracy, umiejętności i cech coacha 43 5. Przygotowanie do prowadzenia coachingu 45 Przygotowanie siebie; Przygotowanie miejsca; Przygotowanie klienta 6. Etap l: Określanie potrzeb i celów coachingu 47 Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności 7.Etap 2: Uzgadnianie konkretnych potrzeb rozwojowych 55 8.Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności Etap 3: Opracowywanie szczegółowego planu coachingu 65 8.Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności 9. Etap 4: Wykonywanie zadania bądź czynności 69 Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności 10. Etap 5: Przegląd działania i planowanie lepszego funkcjonowania 81 Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności 11. Etap 6: Zakończenie coachingu 97 Twoje działania; Co może się nie udać; Wymagane umiejętności 12. Coaching inicjowany przez osoby trzecie Ustalanie kontraktu dotyczącego coachingu 13. Umiejętności Umiejętności analityczne; Asertywność; Radzenie sobie z konfliktami; Ułatwianie uczenia się i nabywania nowych umiejętności (facylitacja); Wywieranie wpływu; Słuchanie; Obserwacja; Planowanie i ustalanie priorytetów; Przedstawianie pomysłów i informacji; Zadawanie pytań; Budowanie kontaktu; Stosowanie i interpretowanie komunikacji niewerbalnej CZĘŚĆ 2. Studia przypadków 129 Coaching partnera w krajowej firmie prawniczej; Stowarzyszenie Skautów; Coaching kierowników sprzedaży i ich zespołów; Nowi pracownicy policji miejskiej; Coaching młodzieżowej drużyny piłkarskiej; Coaching dwóch głównych kierowników; Coaching z zakresu obsługi klienta/komunikacji bezpośredniej; Coaching różnych osób w rozmaitych dziedzinach; Coaching kierownika operacyjnego, który ma objąć stanowisko specjalisty do spraw personalnych; Coaching w celu udoskonalenia umiejętności doświadczonego trenera; Coaching dyrektora zwalniającego pracownika i początkującej załogi jachtu; Rozwijanie skutecznych umiejętności inter- Spis treści 7 personalnych podczas treningu; Jednodniowy przełomowy coaching; Klienci - zawodnicy drużyny piłkarskiej; Uczestnictwo w coachingu dotyczącym zarządzania projektem; Uczestnictwo w coachingu dotyczącym specyficznych przekonań/zachowań; Coaching w miejscu pracy; Coaching dotyczący sytuacji życiowych; Uczestnictwo w coachingu przygotowującym do objęcia stanowiska kierownika CZĘŚĆ 3. Działania i ćwiczenia 199 Zrób mapę swojej podróży; Wzloty i upadki; Wykresy pają-kowate; Analiza pola sił; Kierowane wyobrażenia; Nie dokończone zdania; Rozumienie mowy ciała; Przełóż zegarek; Oddaj to; Lista umiejętności; Analiza SWOT; Pytania „Co by było, gdyby -"; Najlepszy na świecie; Koty i lodówki; Ocena postępów; Technika przeglądu; Dziennik moich frustracji; Afirmacje; Mocne strony osobowości; Sześć kapeluszy myślowych Edwarda de Bono; Przeramowanie; Badania; Pytania, pytania, pytania; Rozwiązywanie problemów; Kwestionariusze; Prezentacja; Odgrywanie ról; Studium przypadku; Segregacja dokumentów i korespondencji Źródła 253 Literatura zalecana 254 Indeks 259
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka