W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Pierwszym i podstawowym powodem podjęcia tematu jest wzrost rangi problemów społecznych związanych z negatywnymi skutkami globalizacji, zwłaszcza narastającymi nierównościami, ubóstwem, marginalizacją ludzi i całych społeczeństw, obnażającymi niedoskonałości liberalnego modelu światowej gospodarki, zakładającego że wzrost ekonomiczny jest źródłem wszelkiego postępu, także społecznego.
Ważną przesłanką do podjęcia tematu jest również fakt, że zagadnienie społecznej odpowiedzialności biznesu w kontekście międzynarodowym nie jest należycie doceniane w literaturze. Zarówno przedsiębiorstwa międzynarodowe jak i ruchy kontestujące globalizację zaledwie od kilku lat są uznawane za partnera do dyskusji na temat przyszłości świata.
Celem pracy była analiza zagadnienia społecznej odpowiedzialności w działaniach przedsiębiorstw międzynarodowych z punktu widzenia nauki o stosunkach międzynarodowych.
Autor dokonał szerokiego przeglądu czynników warunkujących zachowania pracowników. Poddał krytycznemu osądowi dotychczasowe teorie wywiedzione na gruncie dyscypliny naukowej badającej "zachowania organizacyjne".
Całość pracy prowadzi nie do banalnego opisu ludzkich zachowań (jak się zachowują?), ale do odpowiedzi na pytanie: dlaczego się tak zachowują?
Dynamika zmian bliższego i dalszego otoczenia powoduje, że w procesie decydowania najważniejsze są informacje zorientowane na przyszłość. Stąd też jedną z kluczowych umiejętności współczesnych menedżerów jest budowanie prognoz. Prognozowanie jest bowiem integralną częścią procesu zarządzania, a wiedza prognostyczna jest coraz bardziej doceniana na rynku pracy. Prognozowanie zmniejsza niepewność i przyczynia się do wzrostu trafności podejmowanych decyzji, a tym samym do eliminacji strat w działalności podmiotów.
Współcześnie coraz więcej przedsiębiorstw prowadzi działalność na wielu rynkach w różnych państwach. Podstawową płaszczyzną obecności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych jest marketing międzynarodowy, któremu właśnie poświęcony jest niniejszy podręcznik. Autorzy przedstawili koncepcję i znaczenie marketingu międzynarodowego oraz uwarunkowania jego rozwoju, strategiczne rozstrzygnięcia podejmowane przez przedsiębiorstwa w obszarze marketingu międzynarodowego, narzędzia realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych zarówno w fazie wejścia przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny, jak i w procesie jego obsługi. Analizowane problemy autorzy wzbogacili studiami przypadków lub przykładami dającymi wskazówki do rozwiązywania problemów, z którymi w przyszłości mogą zetknąć się czytelnicy.
Autorzy książki są pracownikami Zakładu Marketingu Międzynarodowego Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od wielu lat zajmują się zagadnieniami internacjonalizacji marketingu, strategiami funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowym i globalnym, problematyką rynku Unii Europejskiej i euromarketingu. Od roku 1998 zespół autorski organizuje cykl sympozjów marketingu międzynarodowego i euromarketingu.
We współczesnym świecie bardzo szybko zmieniają się zarówno warunki pracy, jak i sposoby działania firm. Rosną wymagania wobec pracowników, pojawiają się nowe wyzwania, zmieniają się istota pracy i jej organizacja. To wszystko wymaga nowego podejścia także w zarządzaniu. Odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na wiedzę o nowoczesnym zarządzaniu, autor przedstawił najpopularniejsze i najbardziej przydatne koncepcje zarządzania, sprzyjające zdobywaniu i utrzymywaniu przewagi konkurencyjnej oraz rozpoznawaniu sygnałów płynących z otoczenia zewnętrznego i reagowaniu na nie. Wiele omówionych koncepcji dotyczy organizacji firmy (z uwzględnieniem kultury organizacyjnej, projektowania struktury organizacyjnej i procesów pracy), planowania i kontrolowania w firmie, motywowania, komunikacji wewnętrznej, umiejętności interpersonalnych, pracy zespołowej i kierowania zmianami.
Podręcznik akademicki, przedstawiający zagadnienia zarządzania i planowania marketingowego w sposób interakcyjny, uwzględniający zintegrowanie działalności marketingowej z finansami, produkcją oraz innowacjami. Autor analizuje przedstawione problemy w 3 płaszczyznach: strategicznej, operacyjnej oraz zarządzania wiedzą, które stanowi osnowę całego podręcznika. Poza teorią, praca zawiera również liczne przykłady z praktyki gospodarczej.
W załączeniu płyta CD-ROM z aktywnym schematem planu marketingowego do samodzielnej pracy i przykładami.
Pomimo wzrostu popularności koncepcji marketingu relacji, w literaturze przedmiotu występują znaczne luki w zakresie kwestii definicyjnych oraz metodyki badań relacji z konsumentem. Można zauważyć również brak konsensusu specjalistów z zakresu marketingu w zakresie czynników, które warunkują powstanie trwałych relacji pomiędzy przedsiębiorstwem i konsumentem. Książka została zaprojektowana jako swoisty przewodnik dla marketerów w zakresie problematyki kształtowania trwałych relacji z klientem. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział I wprowadza czytelnika w podstawy marketingu relacji jako dynamicznie rozwijającej się koncepcji prowadzenia biznesu. W odniesieniu do tej części o charakterze teoretycznym rozdział II przedstawia wybrane zagadnienia z zakresu zastosowania marketingu relacji w praktyce biznesowej. Rozważania autora ilustrują przypadki zagranicznych i krajowych przedsiębiorstw budujących relacje z klientami. Rozdział III ma charakter metodycznego studium marketingowych badań relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem. Na końcu tego rozdziału zaprezentowany został przykładowy kwestionariusz wywiadu przydatny w badaniach stanu i uwarunkowań relacji z klientem indywidualnym. Z kolei rozdział IV poświęcony został uwarunkowaniom zastosowania marketingu relacji w działalności polskich przedsiębiorstw. Spośród czynników otoczenia szczególną uwagę poświęcono sferom prawnej, technologicznej i kulturowej. Rozdział ten kończy prezentacja wyników badań bezpośrednich, na podstawie których stworzono model sektorowych uwarunkowań rozwoju relacji firma-klient.
Zarządzanie kapitałem ludzkim (ZKL) jest strategią, którą wykorzystuje się, aby analizować, mierzyć i oceniać sposób tworzenia wartości przez politykę i praktyki personalne. Jego istotą jest dostrzeganie i ukazywanie wartości dodanej, którą przynoszą organizacjom zatrudnieni w niej ludzie, a także skuteczne zarządzanie nimi oraz powiązanie zarządzania zasobami ludzkimi ze strategią przedsiębiorstwa.
Do najważniejszych tematów omówionych w tym praktycznym poradniku należą:
koncepcja ZKL i istota procesu ZKL,
praktyka ZKL w odniesieniu do pomiaru i raportowania,
wykorzystanie ZKL do tworzenia strategii personalnej,
uczenie się i rozwój, zarządzanie wiedzą, zarządzanie przez efekty, zarządzanie wynagrodzeniami i zarządzanie talentami,
rola funkcji personalnej w ZKL,
przyszłość ZKL.
Książka zawiera również obszerny zestaw narzędzi, które kierownictwo organizacji może wykorzystać do tworzenia wtasnych praktyk z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim.
Występowanie ryzyka operacyjnego w działalności banków wymaga opracowania metod, zasad i technik zarządzania nim. W książce pokazano istotę i rodzaje ryzyka operacyjnego, cel i etapy zarządzania tym ryzykiem (m. in. według ustaleń Bazylejskiego Komitetu Nadzoru Bankowego), Nową Umowę Kapitałową (NUK), procesy wprowadzania tej umowy do zarządzania ryzykiem operacyjnym w bankach, model zarządzania tym ryzykiem z uwzględnieniem regulacji NUK oraz polskiego nadzoru bankowego.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z bankowością, a także dla pracowników i menedżerów banków.
To działa! Bez względu na to, czy jesteś odpowiedzialny za gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, rodzinę czy fabrykę!
Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korporacjami, ale również wśród właścicieli małych film, przedstawicieli handlowych, gospodyń domowych i nauczycieli. Został doceniony przez reprezentantów zarządów wielu firm znajdujących się na liście Fortune 500, którzy często określali go jako lekturę obowiązkową.
Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy – wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz oddajemy kolejną odsłonę światowego bestsellera – praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy!
Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem!
Program opisany w książce Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów „New York Timesa” i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zawartą w nim wiedzę wykorzystały gospodynie domowe, studenci, niezależni fachowcy i wszyscy ci, którzy również chcieli efektywniej zarządzać swoim czasem i zasobami. Kolejna część serii zawiera opisy technik pozwalających w praktyce zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe reprymendy. Dzięki niej każdy będzie mógł skorzystać z osiągnięć tego rewolucyjnego programu!
O AUTORACH
Dr Kenneth Blanchard wraz ze Spencerem Johnsonem napisał książkę Jednominutowy Menedżer. Jest przewodniczącym zarządu w firmie Blanchard Training and Development, Inc. oraz profesorem przywództwa i behawioryzmu organizacyjnego na uniwersytecie w Amherst, Massachusetts. Zyskał międzynarodową sławę jako jeden z twórców modelu Przywództwa Sytuacyjnego. Od tego czasu szkolił wielu spośród najlepszych menedżerów na świecie. Mieszka wraz ze swoją rodziną w San Diego, w Kalifornii.
Dr Robert Lorber to międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie zwiększania wydajności. Jest prezesem firmy RL Lorber & Associates, Inc. W ciągu ostatnich dziesięciu lat pod jego kierownictwem wiele małych, średnich i dużych firm z listy Fortune 500 na całym świecie rozpoczęło programy mające na celu zwiększenie wydajności, bezpieczeństwa, jakości oraz ilości produkowanych towarów. W rezultacie przedsiębiorstwa te zaoszczędziły miliony dolarów. Dr Robert Lorber mieszka wraz ze swoją rodziną w Villa Park, w Kalifornii.
OPINIE
Dla menedżera zarządzanie w praktyce to przede wszystkim realizacja 3-etapowego procesu, na który składają się: wyznaczanie celów, kontrola realizacji i ocena wykonanych zadań. Sztuką jest znaleźć sposoby i zastosować techniki, które pomogą nam w efektywniejszym zarządzaniu tym procesem, w którym najważniejszym ogniwem są ludzie. Warto poświęcić więcej niż pięć minut, aby poznać idee jednominutowego zarządzania w praktyce i w efekcie osiągać ze swoim zespołem lepsze wyniki.
- Anna Buczyńska Dyrektor serwisu www.qpracy.pl
Jeśli w tym roku masz czas na przeczytanie tylko dwóch książek... przeczytaj tę dwa razy!
- Robert A. Elliot, były prezes i dyrektor naczelny firmy Shiley, Inc., jednostki zależnej firmy Pfitzer, Inc.
Książka zawiera opisy subtelnych i skutecznych strategii zwiększających wydajność i satysfakcję z pracy wszystkich osób związanych z nowoczesnym środowiskiem biznesowym.
- John Naisbitt, autor bestsellera Megatrendy
Amazonki XXI wieku
Rób to, co kochasz, i naucz się kochać to, co robisz
Uczyń z intuicji swoją najlepszą przyjaciółkę
Traktuj ryzyko jak wyzwanie
Gotowa na sukces
Pomyśl o wszystkich marzeniach, których nie udało Ci się jeszcze zrealizować. O planach odkładanych od niepamiętnych czasów. Na pewno w każdej chwili możesz dokonać w swoim życiu czegoś znaczącego, a my z przyjemnością Ci w tym pomożemy. Wesprzemy Cię, byś mogła wzniecić ogień w tlącym się pragnieniu. Pomożemy nadać nową jakość Twojemu życiu zawodowemu i osobistemu. Zaoferujemy motywację, byś przestała wreszcie dreptać w miejscu. Dostarczymy praktycznych wskazówek, abyś zaczęła się realizować na swój własny sposób. Zapewnimy gotowe recepty, cenne rady i inspirujące historie, które będziesz mogła wykorzystać w swoim nowym przedsięwzięciu. Przeczytaj i przygotuj się na sukces. Pamiętaj, nie jesteś sama!
Ladies Who Launch jest organizacją, programem i koncepcją w jednym. Jej funkcjonowanie stanowi dowód na to, że każda kobieta może uruchomić własną działalność gospodarczą i - wykorzystując swoją kreatywność - zwiększyć samoocenę oraz poczucie szczęścia. Dziś stopniowo program ten zdobywa popularność na całym świecie. Dzięki niemu tysiące kobiet mogły wyrwać się ze sztywnych ram dotychczasowej pracy, by nareszcie zacząć realizować swoje aspiracje. Jeśli jesteś ambitną dziewczyną, która oczekuje od życia więcej, spróbuj spełnić się w przedsiębiorczych inicjatywach, korzystając z inspiracji, jakiej dostarczy Ci program Ladies Who Launch. Spełniaj swoje pragnienia, wciel w życie prawdziwe pasje i wykorzystaj umiejętności.
Tylko cztery kroki, a tak wielki skok!
Wizualizuj pragnienia - wyobraź sobie to, co Cię uszczęśliwia.
Zwerbalizuj marzenia - powiedz głośno, czego chcesz.
Zrealizuj zamiary - śmiało przystąp do działania.
Celebruj swoje sukcesy - ciesz się tym, na co zapracowałaś.
Victoria Colligan i Beth Schoenfeldt stworzyły firmę, która stanowi połączenie społeczności internetowej i systemu wsparcia działającego w rzeczywistości pozawirtualnej. Ich sylwetki i dokonania przedstawiano w popularnej prasie biznesowej, w tym w magazynach "Fortune", "Los Angeles Times", "Wall Street Journal", "Cosmopolitan", "Working Mother".
Amy Swift od samego początku ściśle współpracuje z Ladies Who Launch jako autorka oraz specjalistka ds. strategii komunikacji marki.
Psychologiczny detektor informacji niejawnych
Poznaj zasady biurowych gier
Przestrzegaj obowiązujących reguł
Zobacz, czego nie widać gołym okiem
Współpracownicy mogą spowodować, że Twoja praca stanie się wielką frajdą. Mogą też sprawić, że zamieni się ona w prawdziwy koszmar. Będziesz z poczuciem sukcesu piąć się po szczeblach kariery albo zaczniesz łykać antydepresanty. Czy zachowania Twoich kolegów i koleżanek czasem wydają Ci się niezrozumiałe, nielogiczne albo zupełnie absurdalne? Jak ich rozgryźć? Jak rozpracować zasady gry, którymi się kierują? Dowiedz się pierwszy, bądź górą!
Na początek zlustruj dokładnie samego siebie. Dowiedz się, jaki typ społeczny reprezentujesz i jak Cię postrzegają inni. Potem możesz zacząć analizować swoich współpracowników. Rozpracuj ich i naucz się bezbłędnie przewidywać ich zachowania. To prostsze, niż myślisz. Ludzie są zaskakująco przewidywalni i to właśnie działa na Twoją korzyść. Otwórz swoje osobiste psychologiczne biuro śledcze…
Co mówić, by usłyszeć to, czego się pragnie?
Gafy, które możesz popełnić -- tylko po co?
Wrogość w zespole -- kto się do niej przyczynia?
Jak Cię widzą, tak Cię obmawiają -- dowiedz się, co myślą o Tobie inni.
Ludzie w pracy i życiu codziennym -- w co grają?
Włącz swój radar i odbieraj zaszyfrowane wiadomości.
Relacje w pracySpis treści
Wstęp (7)
Na jakich kolegów zasługujesz? (7)
Komunikacja i transakcja (8)
Gry kolegów (12)
1. Kim jesteś? (15)
Nowy? (15)
Silny typ? (18)
Szara mysz? (20)
Gotowy do pomocy? (21)
Szukający harmonii? (23)
Letargiczny? (24)
Strachliwy? (25)
Nadgorliwy? (26)
Dziecko szczęścia? (27)
Nieopanowany? (29)
Firmowy wesołek? (30)
2. Kim są inni? (33)
Tyran? (33)
Naciągacz? (34)
Przepracowany? (36)
Pracoholik? (37)
Utrapieniec? (38)
Rzep? (38)
Dostosowany? (39)
Jeleń? (40)
Wszystkowiedzący? (41)
Skarżypyta? (42)
3. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego (43)
"Czy możesz, aaa, czy mógłby pan..." (43)
Biel oka kolegi (44)
"Niech pan opowie!" (46)
"Czy mógłby pan..." (46)
"Zamknąć drzwi!" (47)
Niewinny całus (48)
Jeden kieliszek... (49)
Sprzątnąć sprzed nosa (51)
4. Typy ludzi i ich gry w życiu codziennym (53)
"Gdzie właściwie leży...?" (53)
"Muszę to jeszcze szybko opowiedzieć!" (54)
Powinno się uczyć kopiowania (55)
"Czyje to auto?" (57)
"Czy zachowuję się zbyt głośno?" (58)
"Czy ja muszę to znosić?" (59)
"Co mi się znowu przytrafiło!" (60)
"Słucham cię!" (61)
Zawsze mam zły humor (62)
5. Gafy - przewodnik (65)
"Zepsuty dzień dobry?" (65)
"Jak minął urlop?" (66)
"Najpierw palenie" (67)
"Co za czarująca malinka!" (67)
"Czy chciałby pan...?" (68)
"Jaki idiota to spartolił?" (68)
"Przecież to szef..." (69)
Z pewnego źródła (69)
Zawsze wszystko wie (70)
"Co jest w tym takiego śmiesznego?" (71)
"Czy nie słuchał mnie pan?" (71)
"Dlaczego nic pan nie mówi?" (72)
"I gdzie leży problem?" (74)
"Niech pan to zostawi!" (74)
6. Mobbing? Ukłucie igłą i uderzenia pałą (77)
"Czy już się wyspałeś?" (77)
Za zasłoniętą ręką (78)
"On ma AIDS!" (80)
"Co za podwozie!" (81)
Kilka policzków (82)
Zakończenie (85)
Kierować, nie będąc szefem (85)
Jak się czujesz? (86)
Bibliografia (89)
Networking budzi w Tobie sprzeczne uczucia? Zmień to! Zachowaj profesjonalizm i pewność siebie Mów, słuchaj i zdobywaj przyjaciół w biznesie Zachowaj autentyczność i pokonaj stres Kontakty w biznesie: instrukcja w kieszeniSieć powiązań i kontaktów zawodowych dla każdego aktywnego biznesmena stanowi bezcenne wsparcie. Czasem jednak takie znajomości nie wnoszą niczego nowego, a jedynie zajmują Twój bezcenny czas. Dowiedz się zatem, jak wdrożyć skuteczny networking, który poprawi Twoje perspektywy zawodowe. Naucz się odpowiednio dobierać spotkania, zadawać właściwe pytania i radzić sobie ze zdenerwowaniem. Przekonaj się, jak wiele korzyści możesz uzyskać dzięki sensownym kontaktom.Zadania do wykonania Sprawdź, jak działa logika networkingu. Słuchaj z uwagą i mów, przyciągając uwagę. Efektywnie zarządzaj kontaktami po spotkaniu. Zachowuj się autentycznie i stawiaj na fachowość. Zostań mistrzem w sztuce networkingu.Książki z serii Kariera w kieszeni powstały z myślą o zapracowanych ludziach na każdym szczeblu kariery. Pomogą Ci rozwinąć te umiejętności, dzięki którym Twoje życie zawodowe nabierze prawdziwego rozmachu. Stosuj złote reguły networkingu, korzystając z cennych i praktycznych wskazówek specjalistów.
Niezastąpiony przewodnik dla wszystkich podwładnych szefów-idiotów
Skąd biorą się szefowie-idioci?
Jak porozumieć się z szefem-idiotą?
Jak nie stracić pracy u szefa-idioty?
Szefowie-idioci. Ilu z nas miało lub nadal ma wątpliwy zaszczyt pracować dla kogoś takiego? Ilu z nas musi codziennie wysłuchiwać poleceń i zrzędzenia osoby o poziomie intelektualnym porównywalnym z meblami biurowymi, której jedyną przewagą nad nami jest stanowisko, w większości przypadków zdobyte w tajemniczy sposób. Szefowie-idioci to wyjątkowy gatunek menedżerów, cechujący się niebywałą odpornością na katastrofy i niezwykłą umiejętnością trzymania się swoich stołków. Szefa-idioty nie można zmienić, pokonać ani zamordować. Praca dla kogoś takiego wymaga niebywałej odporności psychicznej i cierpliwości.
Książka "Trudni ludzie. Przetrwanie i rozwój bez zamordowania własnego szefa" to podręcznik dla wszystkich tych, którzy mają podstawy, by podejrzewać, że ich szef jest idiotą. Czytając ją, nauczysz się rozmawiać z szefem-idiotą i rozumieć jego bełkot, dowiesz się, jak zachowywać się, gdy szef-idiota popełni ogromną gafę na niezwykle ważnym spotkaniu biznesowym i zrozumiesz zasady pracy w firmie zarządzanej przez szefa-idiotę. Przekonasz się, że nawet mając za szefa imbecyla, można się rozwijać i awansować.
Rodzaje szefów-idiotów
Sposoby nawiązania porozumienia z szefem-idiotą
Metody osiągania sukcesów mimo głupoty szefa
Ukrywanie swoich talentów przed szefem-idiotą
Rozmowy z szefem-idiotą
Dzięki lekturze tej książki opracujesz odpowiednią strategię i poznasz sposoby, które pomogą Ci w radzeniu sobie z szefem-idiotą.
Książka ta została napisana dla tych, którzy poszukują większej satysfakcji w roli handlowca, szanują swój zawód i chcą być profesjonalistami. Jest to praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy obsługują klienta i sprzedają produkty swojej firmy.
Specyfiką tej książki jest to, że dotyczy polskiego rynku, polskich klientów i polskich handlowców. Autorzy, korzystając z dziesięcioletniego doświadczenia w szkoleniu pracowników firm handlowych, opisują konkretne narzędzia:
zjednywanie klienta i rozpoznawania jego potrzeb,
radzenia sobie z grami kupieckimi,
budowania profesjonalnej podstawy handlowej.
Handlowanie to sztuka zadowolenia klienta bez ulegania jego wygórowanym żądaniom. Do każdego klienta prowadzi jakaś droga, tylko nie zawsze handlowcy mają odwagę na nią wkroczyć.
Na płycie VCD znajduje się film "Debiuty handlowe", który pozwoli Ci uniknąć wielu błędów w pierwszym etapie negocjacji handlowych. W tej fazie celem kupujących jest osłabienie sprzedającego, ustawienie rozmowy na jak najlepszych warunkach dla siebie. Ten film podpowiada, jak nie wpaść w żadną z zastawionych przez kupującego pułapek.
Ukazane są typowe zachowania klientów, jak również sposoby skutecznego radzenia sobie z nimi. Cennym uzupełnieniem materiału jest zaprezentowanie sposobów rozpoznawania podświadomych motywów klienta i jak tę wiedzę wykorzystać w praktyce.
Przywództwo jest grą zaczynającą się w Twojej głowie
W prezentowanym zbiorze artykułów znakomitości świata biznesu piszą o swoich doświadczeniach na stanowiskach kierowniczych, o zakulisowych relacjach wiążących kluczowych ludzi w firmach i o tym, dlaczego tak wielu z nas grzęźnie w pracy nie dającej ani satysfakcji, ani pieniędzy. Autorów poszczególnych tekstów łączy przede wszystkim to, że zanim zaczęli rozwiązywać problemy innych ludzi i całych organizacji, długo pracowali nad sobą, przygotowywali się do pełnienia roli liderów i pokonywali naturalne bariery psychologiczne uniemożliwiające dobre zarządzanie. Przekonaj się, w jakim stopniu ich przemyślenia są zgodne z Twoją koncepcją pracy na kierowniczym stanowisku.
Niniejszy zbiór artykułów w wersji oryginalnej ukazał się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami tych artykułów są wybitni liderzy jak i wschodzące gwiazdy o świeżym spojrzeniu na problem przywództwa. Poznaj ich punkt widzenia i koncepcje, które jutro mogą stać się częścią Twojego otoczenia biznesowego.
Milczenie nie jest złotem. Jak wychwytywać to, o czym pracownicy nie mówią szefom?
Organizacja cieni. Jak przetrwać burzę polityczną, piastując kluczowe stanowisko w firmie?
Praca nad sobą. Czego nie rozumieją świeżo upieczeni menedżerowie?
Syndrom ADT. Jak nadmiar pracy wpływa na psychikę i karierę menedżera?
Marketing lidera. Jak sprzedawać swoje atuty współpracownikom i decydentom?
Problem zakotwiczenia. Rzecz o pracownikach, którzy od lat czekają na awans.
Jak stworzyć stabilny, trwały i efektywny zespół?
Jak rozwijać synergię i minimalizować dysonans?
Jakie nawyki rozwijać, a jakie stanowczo tłumić?
Jak działa zespół marzeń?
Grupa idealnie dopasowana. Zostań budowniczym relacji międzyludzkich!
Zdefiniuj zestaw umiejętności potrzebnych zespołowi.
Znajdź osoby, które posiadają wszelkie niezbędne cechy.
Stawiaj na poszerzanie horyzontów i myślenie lateralne.
Zadbaj, by styl pracy lidera był dopasowany do grupy.
Pamiętaj o odpowiednich treningach i potrzebnych szkoleniach.
Obserwuj profesjonalny oraz emocjonalny rozwój zespołu.
Planowanie i realizacja projektów dla klientów, opracowywanie strategii, doskonalenie systemów, podejmowanie decyzji operacyjnych… to zadania, do których nowoczesne organizacje wykorzystują pracę zespołów. Co jednak sprawia, że ten system sprawdza się w praktyce? Zespół jest niczym mała orkiestra. Jego członkowie muszą posiadać indywidualne, choć uzupełniające się umiejętności. Nad całością powinien zaś panować zdolny dyrygent. Tak powstaje wspaniały koncert oraz doskonale przeprowadzony projekt.
Dobrze dobrana i zgrana grupa nie powstaje z przypadku, ale w drodze drobiazgowej analizy kompetencji i osobowości. Wspólna świadoma współpraca, wzmacnianie więzi i wprowadzanie w życie pozytywnych nawyków stanowią o jej sile i trwałości. Autorzy książki skupiają się na sześciu takich nawykach, proponując prosty i praktyczny model, sprawdzający się w organizacji każdej wielkości.
Tajniki (zapomnianej) kultury biznesu
Zdobądź przyjaciół i sprzymierzeńców
Pchnij Twoją karierę w nowym kierunku
Wykreuj się na prawdziwą gwiazdę biznesu
Wysoka jakość w biznesie na 601 sposobów
Jak Cię widzą, tak o Tobie plotkują w biurze. W zwariowanym tempie, w jakim dziś toczy się nasze życie, zaczynamy lekceważyć to, jak jesteśmy postrzegani przez innych. Przestajemy przywiązywać wagę do tak drobnych rzeczy jak sposób powitania, prowadzenia rozmowy towarzyskiej, umiejętność słuchania i nawiązywania nowych znajomości. A przecież drobiazgi mają ogromne znaczenie. Czyż całe życie nie składa się właśnie ze szczegółów?
Wypracuj w sobie taki poziom kultury biznesu, dzięki któremu umocnisz swój wizerunek jako osoba godna zaufania, profesjonalna i potrafiąca poradzić sobie nawet w podbramkowej sytuacji. Dowiedz się, jak budować doskonałe relacje zawodowe i towarzyskie. Naucz się rozwiązywać konflikty i przekazywać niekorzystne wiadomości. Poznaj zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych. Buduj swoją karierę na solidnych podstawach!
Przyswój sobie cenne wskazówki dotyczące:
profesjonalnego stroju oraz schludnego wyglądu,
mowy ciała oraz komunikacji werbalnej,
rozwijania umiejętności przywódczych,
organizowania udanych imprez biurowych,
zasad prowadzenia korespondencji biznesowej.
Pamiętaj – drobiazgi mogą odmienić Twoją karierę!Biznesowy savoir - vivreSpis treści
Wstęp (9)
1. Budowanie dobrych relacji zawodowych (19)
Witanie się i przedstawianie się z wdziękiem (20)
Odpowiedni uścisk dłoni (22)
Small talk, czyli sztuka prowadzenia rozmowy towarzyskiej (23)
Jak być dobrym słuchaczem (25)
Dobre relacje ze współpracownikami (28)
Unikaj nawiązywania romansów w pracy (29)
Jak nawiązywać kontakty, które przyniosą wymierne korzyści w życiu zawodowym (31)
Więcej na temat wizytówek (36)
Wskazówki dotyczące prezentów (38)
Kartki świąteczne, które pomogą Ci zostać zauważonym (42)
2. Umiejętności biznesowe na miarę naszych czasów (43)
Ważne zasady dotyczące zachowania się podczas spotkania (45)
Zasady skutecznego prowadzenia domowego biura (telepracy) (48)
Umiejętności potrzebne do przygotowania dobrej prezentacji (51)
Wskazówki dotyczące zachowań w odniesieniu do przedstawicieli danej płci (57)
Zasady dotyczące witania się i przedstawiania (58)
Nowe zasady dotyczące udzielania pomocy (59)
3. Profesjonalny wizerunek (61)
Tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu (63)
Wskazówki tylko dla mężczyzn (66)
Wskazówki tylko dla kobiet (67)
Luz kontrolowany (68)
Podstawowe informacje na temat mowy ciała (70)
Zadbaj o to, by równie dobrze się Ciebie słuchało, co oglądało (73)
Zwróć uwagę na to, jak mówisz (74)
Zwróć uwagę na to, co mówisz (75)
4. Jak polepszyć swoje perspektywy zawodowe (79)
Zacznij kierować swoim życiem zawodowym (81)
Przyjmowanie krytyki (89)
Jak prosić o podwyżkę (90)
Podstawowe zasady gospodarowania czasem (92)
Dbaj o siebie (94)
Zasady pracy w zespole (96)
Rozwijaj swoje umiejętności przywódcze (97)
O czym należy pamiętać, przygotowując się do rozmowy kwalifikacyjnej (103)
5. Udane kontakty towarzyskie w pracy (109)
Jak uniknąć popełnienia gafy podczas kolacji biznesowej (111)
Zamawianie posiłku na lunch w pracy (115)
Jedzenie w stołówce (116)
Zachowanie przy bufecie (117)
Jedzenie w samotności (117)
Wskazówki dotyczące picia alkoholu (120)
Idealne przyjęcie biurowe (122)
6. Profesjonalne korzystanie z nowoczesnych technik komunikowania się (125)
Zasady korzystania z poczty elektronicznej (126)
Zwroty powitalne i pożegnalne (131)
Zasady korzystania z telefonu stacjonarnego (132)
Podczas telekonferencji (134)
Rozsądne korzystanie z telefonu komórkowego (135)
Podstawowe zasady korzystania z poczty głosowej (137)
Kiedy do kogoś dzwonisz (137)
Idealne powitanie na poczcie głosowej (139)
Podczas wideokonferencji (140)
7. Podstawowe zasady prowadzenia korespondencji biznesowej (143)
Zanim zabierzesz się do pisania (145)
Gdy już zaczniesz pisać (147)
Jak upewnić się, że Twoje pismo nie zawiera błędów (151)
Odpowiedni zwrot do adresata (152)
Odpowiedni zwrot pożegnalny (154)
Dopilnuj, by dokument miał estetyczny wygląd (155)
Zasady pisania podziękowań (156)
8. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami (159)
Gdy czyjeś zachowanie Cię irytuje lub jest dla Ciebie uciążliwe (162)
Naucz się, jak nie prowokować konfliktów (167)
Jak udzielać informacji zwrotnej i krytykować (168)
Przekazywanie informacji wprawiających w zakłopotanie (170)
Przekazywanie złych wiadomości (171)
Odchodzenie z pracy (172)
9. Zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych (175)
Gdy jesteś gościem (177)
Uwzględnij różnice kulturowe, przygotowując prezentację (181)
Strój, który pomoże Ci odnieść sukces w kontaktach międzynarodowych (183)
Gdy pełnisz rolę gospodarza (184)
Jak rozmawiać z obcokrajowcem (186)
Wyzwania przy stole (189)
Zasady prowadzenia zagranicznej korespondencji biznesowej (191)
Wskazówki dotyczące wręczania prezentów w międzynarodowych kontaktach biznesowych (193)
Uwagi końcowe (197)
Dwadzieścia kwestii, od których należy zacząć (199)
Podziękowania (205)
O autorkach (206)
Jak prowadzić szkolenia, by:
- uczestnicy czuli się zmotywowani do nauki
- praca w grupie przebiegała sprawnie i w dobrej atmosferze
- a cel zajęć został osiągnięty
W czasie szkoleń i wszelkiego typu nauki najistotniejsza jest dobra współpraca między uczącym a uczestnikami zajęć. Aby ją osiągnąć, trzeba przede wszystkim mieć świadomość tego, czym są szkolenia, i umieć je odnieść do koncepcji szeroko rozumianej edukacji dorosłych. Autorka przystępnie prezentuje etapy cyklu szkoleniowego, opisuje sposoby prowadzenia zajęć i sprawdzone metody aktywizujące pracę z grupami. Książka przyda się każdej osobie prowadzącej szkolenia, trenerom i psychologom, ale także nauczycielom w szkołach i pedagogom.
Jednominutowy Menedżer i przywództwo w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego – prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób. Dowiesz się z niej, dlaczego indywidualne dostosowywanie stylów kierowania do poszczególnych pracowników jest tak ważne, dlaczego warto wiedzieć, kiedy należy udzielać wskazówek, wspierać, a kiedy krytykować, oraz jak wybrać styl przywództwa najlepszy dla danej osoby. Dowiesz się także, jak konsekwentne stosowanie jednominutowych technik poprawi jakość zarządzania i przyczyni się do wzrostu motywacji wśród pracowników twojej firmy.
Ta godna uwagi, a zarazem łatwa w odbiorze książka zawiera podstawowe wiadomości i wskazówki na temat kreatywnego, spersonalizowanego przywództwa, dzięki którym twoi ludzie zaczną uzyskiwać najlepsze wyniki, a firma osiągnie najwyższe jak dotąd obroty finansowe.
Książka ta stanie się dla ciebie przewodnikiem, do którego będziesz wielokrotnie powracał, dopóki posługiwanie się zróżnicowanymi stylami przywództwa w kierowaniu pracą innych i wspieraniu jej nie stanie się twoją drugą naturą, zarówno w roli menedżera, jak i rodzica.
Kiedy najlepszy przywódca kończy pracę, ludzie mówią: „Zrobiliśmy to sami!”.
Książka Jednominutowy Menedżer i przywództwo jest poświęcona przemyśleniom na temat przywództwa sytuacyjnego, a jej współautorami są Pat i Drea Zigarmi. Państwo Zigarmi od ponad dwudziestu lat uczą koncepcji przywództwa sytuacyjnego, opracowują ją i wdrażają.
Ci z was, którzy znają już przywództwo sytuacyjne, przekonają się, że w modelu wprowadzono kilka zmian – zmian, które odzwierciedlają rozmowy ze współpracownikami z Blanchard Training and Development Inc., a także stanowią odbicie doświadczeń autorów i pomysłów, którymi dzielili się z nimi menedżerowie. Ta książka zapoczątkowuje nowe myślenie o przywództwie sytuacyjnym – dlatego przemianowano je na Przywództwo Sytuacyjne II.
Po raz pierwszy autorzy, wraz z Paulem Herseyem, przedstawili przywództwo sytuacyjne jako teorię cyklu życia przywództwa, później obszernie opisali je w podręczniku Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources, wydanym przez wydawnictwo Prentice Hall (obecnie dostępne jest już jego siódme wydanie). Od tego czasu przywództwa sytuacyjnego uczono zarówno menedżerów wszystkich stopni w większości firm z listy Fortune 500, jak i kierowników w wielu szybko rozwijających się organizacjach nastawionych na przedsiębiorczość.
OPINIE
Najbardziej efektywni menedżerowie wiedzą, że stosowanie zasad przywództwa sytuacyjnego to niełatwe wyzwanie. Dlatego książka, która w prosty i przejrzysty sposób przedstawia zasady i zalety takiego stylu przywództwa, jest warta polecenia. Jednominutowy Menedżer i przywództwo to książka, która skłania do refleksji nad doborem stylu przywództwa i sposobu jego realizacji, a także nad celami, jakie chcemy poprzez jego stosowanie osiągnąć.
- Anna Buczyńska Dyrektor serwisu www.qpracy.pl Spis Treści:
Wprowadzenie
Wizyta pani prezes
Osiąganie sukcesów
Inne myślenie o przywództwie
Jednych z włosem, a innych pod włos
Styl przywództwa: postrzeganie przez innych
Elastyczność stylu przywództwa
Cztery podstawowe style przywództwa
Nie ma najlepszego stylu przywództwa!
Zastanów się, co robisz
Elastyczność: podsumowanie
Cztery podstawowe style przywództwa: podsumowanie
Diagnozowanie poziomu rozwoju
Dopasowywanie stylu przywództwa do poziomu rozwoju
Przywództwo sytuacyjne a jednominutowe zarządzanie
Raz z włosem, raz pod włos
Rozwijanie kompetencji i zaangażowania
Radzenie sobie ze słabymi wynikami
Jednominutowe zarządzanie i przywództwo sytuacyjne: podsumowanie
Mów, co robisz!
Umowa w sprawie stylu przywództwa
Pozytywne założenia dotyczące ludzi
Stawanie się przywódcą sytuacyjnym
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?