W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Glinka i Gudkova traktują przedsiębiorczość jako proces równoległy do cyklu życia firmy. Jest to podejście amerykańskie, wypracowane w grupie Babson College i rozpropagowane przez takich autorów, jak Timrnons czy Churchill. Jest to pierwszy w literaturze polskiej podręcznik należący do tego nurtu. Książka wyraźnie nawiązuje do pionierskich prac Profesora Stefana Kwiatkowskiego, który jako pierwszy spośród polskich uczonych zwrócił uwagę na ten „procesowy" aspekt przedsiębiorczości i byt w skali globalnej pionierem międzynarodowych porównawczych badań nad przedsiębiorczością intelektualną. Książka jest Mu dedykowana i wpisuje się w Jego szkole naukową, co jest godnym odnotowania, rzadkim wydarzeniem w świecie akademickim,
Z recenzji prof. dr hab. Andrzeja K. Koźmińskiego
Peter Drucker jest uznawany za ojca współczesnego zarządzania. Jego odważne i przemyślane nauki stanowią inspirację dla wielu liderów nawet po jego śmierci. Jednak był przede wszystkim utalentowanym i pełnym pasji nauczycielem. Sala wykładowa była dla niego świątynią i to właśnie w niej doskonalił wiele ze swoich prowokacyjnych i oryginalnych idei oraz dzielił się nimi ze studentami.
W 1975 roku młody były oficer Sił Powietrznych USA bez doświadczenia akademickiego rozpoczął pod kierunkiem Druckera studia doktoranckie z zarządzania na Uniwersytecie Claremont. Autor książki, William Cohen, przez cztery lata studiował pod jego okiem i jako pierwszy student tego programu uzyskał doktorat. Nauki Druckera dosłownie zmieniły jego życie. Po kilku latach Cohen powrócił do lotnictwa i awansował do stopnia generała dywizji. Ostatecznie został profesorem uniwersyteckim, konsultantem w dziedzinie zarządzania, autorem wielu książek i rektorem uniwersytetu – cały czas utrzymując przyjaźń ze swoim mistrzem.
Dlaczego problemy należy traktować z pozycji ignoranta?
Dlaczego szefowie firm nie powinni zajmować najwyższego stanowiska dłużej niż przez sześć lat?
Dlaczego niektóre podrzędne zadania powinny być wykonane przez szefa?
Dlaczego wiara w swoje możliwości jest koniecznością?
Dlaczego każdy z nas powinien być specjalistą także poza swoją wąską specjalnością zawodową?
W pracy przedstawiono teoretyczne rozważania w zakresie użyteczności Strategicznej Karty Wyników w aspekcie różnych koncepcji zarządzania oraz praktyczne implikacje wynikające z doświadczeń własnych autorów w zakresie wdrożeń tego narzędzia w polskich przedsiębiorstwach. Przedstawiono sześć studiów przypadków implementacji Strategicznej Karty Wyników oraz propozycję możliwości wykorzystania tego narzędzia w badaniach benchmarkingowych. Książka składa się z trzech głównych obszarów tematycznych zapewniających osiągnięcie założenia holistycznego ujęcia problematyki przedmiotu. Obejmuje część teoretyczną, w której wobec założeń źródłowego modelu Strategicznej Karty Wyników opisano te istotne koncepcje zarządzania, które według autorów niniejszej książki mają kluczowe znaczenie dla kompleksowego zrozumienia skomplikowanego narzędzia, jakim jest Strategiczna Karta Wyników. W części drugiej odnoszącej się do praktycznych wniosków, zaleceń i rekomendacji służących praktycznemu wdrożeniu Strategicznej Karty Wyników przedstawiono zalecane przez autorów działania mające wpływ na osiągnięcie sukcesu lub porażki w tym procesie. Trzeci główny zakres pracy obejmuje szczegółowy opis studiów przypadków wdrożeń Strategicznej Karty Wyników w różnych sektorach produkcji oraz usług.
Legendarny guru marketingu Philip Kotler wraz z Hermawanem Kartajaya i Iwanem Setiawanem określili to ostateczne zerwanie z wcześniejszymi modelami biznesowymi przejściem do Marketingu 3.0.Dzisiejsi konsumenci wybierają produkty i usługi, które spełniają ich głębszą potrzebę kreatywności, idealizmu i integracji ze społecznością. Czołowe firmy zrozumiały, że muszą dotrzeć do tych wysoko świadomych, wykorzystujących zdobycze technologiczne klientów i że stare zasady marketingu na nic się zdadzą. Zamiast tego muszą stworzyć produkty, usługi i kulturę korporacyjną, które będą inspirować konsumentów i odzwierciedlać ich wartości.
Legendarny guru marketingu Philip Kotler wraz z Hermawanem Kartajaya i Iwanem Setiawanem określili to ostateczne zerwanie z wcześniejszymi modelami biznesowymi przejściem do Marketingu 3.0. Wyjście poza obszar, w którym skupiamy się na produkcie (Marketing 1.0) i ten, w którym koncentrujemy się na konsumencie (Marketing 2.0), oznacza holistyczne podejście do klienta jako wielowymiarowego, wyznającego wartości człowieka, który może stać się współpracującym z nami partnerem. To jest właśnie Marketing 3.0.
Autorzy jasno wykładają swoje koncepcje i przytaczają przykłady, które pomogą ci we wdrożeniu praktyk Marketingu 3.0 we własnej organizacji. Konsumenci zdali sobie sprawę, że ich siła nabywcza ma globalne oddziaływanie, co wpłynęło na ich zachowanie i chęć do wymiany opinii na temat dokonanych wyborów. Marketing 3.0 wyjaśnia, jak można wykorzystać społecznościowe dyskusje, pozycjonować swoją markę jako pozytywną siłę zmieniającą świat i współpracować z konsumentami – orędownikami marki.
Książka idzie jednak dalej – nie tylko porusza kwestie relacji z konsumentami, ale również omawia to, jak firma definiuje swoje wartości i staje się ich ucieleśnieniem w oczach reszty interesariuszy. Opisuje, w jaki sposób marki walczą z ubóstwem, inicjują zmiany społeczno-kulturowe i wpływają na ochronę środowiska naturalnego. Przygląda się także wpływowi opartego na wartościach marketingu na pracowników, partnerów z kanałów dystrybucyjnych i udziałowców.
Marketing w ostatnich latach stracił nieco na rozpędzie. Ta zmuszająca do myślenia książka mówi nam, jak idee marketingowe mogą odzyskać wiarygodność i wpływy wewnątrz i na zewnątrz organizacji.
- Leonard L. Berry, honorowy profesor Katedry Marketingu w Texas A&M University, współautor Management Lessons from Mayo Clinic
Philip Kotler znów przeciera szlaki w marketingu strategicznym, dostarczając aktualnego wglądu w czas transformacji. Marketing 3.0 pokazuje, jak koncentracja na ludzkim duchu przyciągnie do nas konsumentów.
- Dennis Dunlap, dyrektor zarządzający, Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu
Marketing 3.0 zawiera ważne koncepcje dla kierownictwa wyższego szczebla. Jasno wytycza ścieżkę do stworzenia humanocentrycznej firmy opierającej się na wartościach. Dziesięć innowacyjnych credo integruje marketing z wartościami i zapewnia osobowość i cel istnienia firmom, które owe zasady wyznają.
- Stephen A. Greyser, profesor w stanie spoczynku Katedry Zarządzania w Harvard Business School
Zbyt długo specjaliści od marketingu uważali, że celem ich działań jest satysfakcja konsumenta. Marketing 3.0 przekonuje, że kolejnym zadaniem dla firm jest działanie na rzecz dobra konsumenta i całego społeczeństwa. Konsumenci coraz więcej wymagają od samych siebie i tak też powinny zrobić mądre firmy.
- Nirmalya Kumar, profesor Katedry Marketingu i dyrektor Centrum Aditya Birla India przy London Business School
Philip Kotler jest honorowym profesorem w Katedrze Marketingu Międzynarodowego w Kellogg School of Management przy Northwestern University i jednym z głównych światowych autorytetów w sprawach marketingu. Jego prace determinują działania marketingowe na całym świecie od czterdziestu lat. Studia magisterskie w zakresie ekonomii ukończył na Uniwersytecie Chicagowskim, a doktorat, również z ekonomii, obronił w Massachusetts Institute of Technology. Otrzymał szereg nagród i honorowych tytułów od szkół z wielu krajów. Kotler jest znany na całym świecie – jego książki przetłumaczono na co najmniej dwadzieścia pięć języków, a sam regularnie zabiera głos na międzynarodowych forach.
Jak poprosić szefa o podwyżkę? Można po prostu pójść i to zrobić.
Ale będzie lepiej, jeśli przeczytasz najpierw O SZTUCE ORAZ SPOSOBACH... To pozwoli ci zrozumieć, jak karkołomne zadanie masz przed sobą.
Przecież trzeba wybadać grunt.
Czy szef na pewno jest w biurze?
Czy ma wystarczająco dużo czasu, żeby porozmawiać?
Czy w ogóle ma ochotę rozmawiać?
Czy jego córki nie są przypadkiem chore na odrę i go nie zaraziły?
Czy to aby nie jest piątek?
Perecowi udała się trudna sztuka: stworzył komiczny obraz dusznego, kafkowskiego biura, z którego nie ma ucieczki, do którego zawsze powracasz.
W książce zawarto wiedzę o przedsiębiorstwie jako organizacji gospodarczej. Przedstawiono w niej wiele pojęć, klasyfikacji i elementów teorii, stanowiących podstawę nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy zwrócili uwagę na:
? teoretyczne podstawy funkcjonowania organizacji,
? formy przedsiębiorstw i ich otoczenie,
? otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstwa,
? zasoby i ich znaczenie w działalności przedsiębiorstwa,
? gospodarowanie zasobami materialnymi i niematerialnymi,
? zarządzanie kapitałem ludzkim,
? procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie,
? współczesne problemy zarządzania,
? kryzys w gospodarce i przedsiębiorstwie,
? kreowanie wartości przedsiębiorstwa,
? trendy w rozwoju przedsiębiorstw.
Podręcznik jest adresowany do studentów ekonomii, zarządzania, międzynarodowych stosunków gospodarczych, inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów.
Nowe wyzwania związane z globalizacją, postępem technologicznym, rosnącą konkurencyjnością państw spoza triady (Chin i Indii) wymuszają na Unii Europejskiej konieczne zmiany. Kryzys finansowy, bariery strukturalne wzrostu gospodarczego i spowolnienie jego tempa, wysoki poziom bezrobocia oraz fiasko strategii lizbońskiej spowodowały następny przełom w myśleniu o przyszłości Europy. Zmiany dotyczą następujących obszarów: badań i innowacji, zatrudnienia, edukacji, klimatu oraz walki z ubóstwem.
Koncepcja książki opiera się z jednej strony na nowatorskim podejściu do problematyki innowacji i innowacyjności, z drugiej zaś na logicznej konstrukcji. Innowacje będą badane na poziomie mikro-, mezo- i makroekonomicznym.
Podejście mikroekonomiczne dotyczy innowacji w organizacji. Punktem wyjścia jest określenie istoty innowacji i procesu innowacyjnego. W roku 2005 w trzeciej edycji podręcznika Oslo Manual rozszerzono typologię innowacji, wprowadzając oprócz innowacji-produktów i innowacji-procesów, również innowacje usługowe ? organizacyjne i marketingowe ? jako dwa nowe rodzaje innowacji, równorzędne dwóm poprzednio wymienionym. Niesie to określone konsekwencje dla innowacyjności organizacji i państw. Poziom makroekonomiczny dotyczy polityki innowacyjnej państwa polskiego oraz Unii Europejskiej jako ugrupowania.
Książka składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym ? wprowadzającym ? wyjaśnione zostały aspekty teoretyczne innowacji i procesów innowacyjnych. Niejednoznaczność pojęć i brak jednej definicji wymagają przeglądu istniejących kategorii. Rozdział drugi jest próbą identyfikacji potencjału działalności innowacyjnej i czynników oddziałujących na procesy innowacyjne w organizacji (pochodzących z makro- i mikrootoczenia oraz potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa). Rozdział trzeci dotyczy działalności innowacyjnej przedsiębiorstw (poziom innowacyjności, nakłady na działalność badawczo-rozwojową w Polsce i w Unii Europejskiej). Rozdział zamykają modele procesu innowacyjnego i dyfuzji innowacji. W rozdziale czwartym zastosowano podejście systemowe i zostały omówione: system zarządzania innowacjami w Unii Europejskiej, polityka innowacyjna państwa oraz jej wpływ na procesy innowacyjne.
Autorzy, prof. dr hab. Władysław Janasz i dr Katarzyna Kozioł-Nadolna, adresowali ją do słuchaczy kierunków zarządzania i ekonomii uczelni różnych typów, pracowników podnoszących kwalifikacje z tego zakresu, a także menedżerów pragnących pogłębić swoją wiedzę w tym obszarze.
Prezentowana publikacja, przygotowana przez zespół pracowników naukowych Katedry Rachunku Kosztów Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego pod kierunkiem prof. Marii Hass-Symotiuk, stanowi kompendium wiedzy o zintegrowanym systemie pomiaru i oceny dokonań szpitali. Ukazane w niej zostały zasadnicze problemy związane z budową tego systemu, a wynikające ze specyfiki działalności szpitali oraz wielorakości realizowanych przez nie celów [medycznych, społecznych i finansowych). Zaproponowana koncepcja uwzględnia pięć obszarów: pacjenta, procesy wewnętrzne, rozwój, finanse i interesariuszy. Dla każdego z nich dobrano adekwatne wskaźniki, odzwierciedlające dokonania szpitala.
Książka jest przeznaczona dla kierownictwa szpitali zarówno publicznych, jak i niepublicznych, przedstawicieli rad społecznych i nadzorczych, głównych księgowych, pracowników służb finansowo-księgowych i statystyki medycznej oraz kontrolerów i audytorów wewnętrznych szpitali.
Opracowanie może stanowić także cenną pomoc dla organów założycielskich szpitali w sprawowaniu funkcji kontroli i nadzoru, agend wojewody i Ministerstwa Zdrowia dokonujących kontroli ich działalności oraz płatników (w tym Narodowego Funduszu Zdrowia). Ponadto może być wykorzystane przez słuchaczy studiów podyplomowych z zarządzania w ochronie zdrowia czy studentów studiów ekonomicznych, a także okazać się przydatne podczas projektowania i wdrażania rachunkowości zarządczej oraz stosowania nowoczesnych metod zarządzania w szpitalach.
Wydaje Ci się, że rewolucja internetowa w marketingu już się dokonała? Mylisz się, ona dopiero się rozkręca... Czołowy ekspert od marketingu sieciowego, Michael Tasner, stworzył pierwszą książkę o marketingu w świecie Web 3.0 - jeszcze szybszym, jeszcze bardziej mobilnym, jeszcze bardziej dedykowanym.
Świat rządzony przez smartfony, Symbian, BlackBerry, Android
Jak dotrzeć do miliarda klientów: SMS-y, MMS-y, reklama mobilna, transmisje głosowe?
Nowy "marketing treści"
Jakie są efekty przejścia od blogowania do mikroblogowania?
Plurk? Ustream?Joost?Tumblr? iGoogle?
Jak korzystać z adresów i narzędzi, o których do tej pory nawet nie słyszałeś?
Oceny 360-stopniowe w marketingu sieciowym
Jak systematycznie optymalizować wszystkie działania w sieci?
Świat marketingu internetowego zmienia się szybko i nikt nie wie, co czeka nas za chwilę. Ta książka pomoże Ci przygotować się na zmiany czyhające za rogiem.
Tony Hsieh, prezes Zappos, autor "Delivering Happiness"
Ta wspaniała książka jest pełna doskonałych pomysłów, które pomogą Ci błyskawicznie przyciągnąć więcej klientów
Znalezienie i zatrudnienie odpowiednich pracowników jest jednym z najistotniejszych zadań każdej organizacji. Najważniejszym jego elementem jest trafna diagnoza możliwości kandydatów do pracy. Podejmują się jej zarówno psychologowie, mający podstawową wiedzę o prowadzeniu badań w tym kierunku, jak i osoby z innego rodzaju wykształceniem. Niniejsza książka ma pomóc jednym i drugim w podniesieniu jakości podejmowanych decyzji. Nie należy jednak oczekiwać, że niniejsza pozycja ma charakter wyłącznie poradnikowy. Omówione tu bowiem zostaną liczne badania, których wyniki mogą być pomocą w planowaniu własnej działalności praktycznej.
Książka jest podręcznikiem, w którym przystępnie zostały przedstawione najważniejsze zagadnienia rachunkowości zarządczej przedsiębiorstwach.
Po przestudiowaniu książki Czytelnik zdobędzie wiedzę o tym:
- jaka jest istota i rola rachunkowości zarządczej w procesie zarządzania przedsiębiorstwem,
- jakie są koncepcje rachunkowości zarządczej, ukierunkowane na działalność
w dynamicznym i konkurencyjnym otoczeniu,
- jakimi instrumentami dysponuje rachunkowość zarządcza,
- jak wykorzystać różne koncepcje i instrumenty rachunkowości zarządczej w praktyce.
Książka jest adresowana do:
? studentów kierunków ekonomicznych,
? słuchaczy studiów podyplomowych i szkoleń,
? dyrektorów, menedżerów, controllerów i analityków finansowych,
? głównych księgowych i pracowników służb finansowo-księgowych,
? biegłych rewidentów i kandydatów na biegłych rewidentów,
? właścicieli jednostek gospodarczych.
Publikacja dotyczy wiodących form (własnego i obcego) zewnętrznego finansowania rozwoju przedsiębiorstwa, począwszy od inwestycji kapitałowych funduszy venture capital, przez pożyczkę, do emisji akcji w drodze pierwszej oferty publicznej oraz emisji obligacji korporacyjnych. Tomasz Stamirowski, Partner Zarządzający, Avallon Sp. z o.o.: Będąc praktykiem i zajmując się od blisko 20 lat inwestycjami kapitałowymi, doceniam książki oparte na realnych przykładach. Książka posiada atut szybkiego przeglądu dostępnych źródeł finansowania i ich bazowych charakterystyk, jak również pokazuje ich zastosowanie w firmach. Z punktu widzenia transakcji kapitałowych pozwala na zrozumienie źródeł finansowych i konstrukcji transakcji wykupów, na przykładzie tak znanych firm, jak Solaris Bus & Coach SA czy też DGS SA. Inspirujące jest również pokazanie finansowych źródeł sukcesu HTL - Strefa, firmy zbudowanej od zera przez menedżerów. Warto przeczytać.
Wbrew coraz bardziej zdecydowanemu ukierunkowaniu całej gospodarki na wzrost gospodarczy współcześnie obowiązująca teoria ekonomiczna nie radzi sobie z wyjaśnieniem zjawiska wzrostu w ramach swoich założeń. Trwały wzrost nie należy bowiem do podstawowego zrębu wiedzy tradycyjnej ekonomii. W stworzonym przez nią modelu występują nieusuwalne granice, bowiem model ten jest oparty na neoklasycznym paradygmacie, a w tym ujęciu rynek polega na wymianie pomiędzy odrębnymi gospodarkami, które w zasadzie same się zaopatrują i wymieniają tylko nadwyżki, w modelu neoklasycznym wzrost musi mieć więc swój koniec. Trudno oprzeć się spostrzeżeniu, że do wyjaśnienia wzrostu gospodarczego, który jest generalną linią nowoczesnej gospodarki i wręcz stanowi jej istotę, nie wystarczą tworzone ad hoc teorie, mające tylko luźny związek z modelem neoklasycznym. Takie wyjaśnienia można traktować zaledwie jako zapychacze dziur. Trzeba koniecznie zmodernizować teorię podstawową, włączając do niej czynniki lub warunki charakteryzujące nowoczesną gospodarkę, aby można było adekwatnie wyjaśnić jej tendencję wzrostową.Niniejsze rozważania nad spiralą wzrostu są próbą stworzenia podstaw takiej właśnie teorii nowoczesnej gospodarki. Konwencjonalna teoria pozostaje pod wpływem teorii neoklasycznej i dlatego zabrnęła w ślepą uliczkę, z której jest tylko jedno wyjście - wycofanie się (przynajmniej) do miejsca przed rozwidleniem w ślepy zaułek. Miejscem tym jest teoria klasyczna. Potrzeba więc nowego wyłomu, i to w tym samym miejscu, czyli od strony pieniądza, lecz z nowym podejściem. Chodzi o uporządkowanie podstawowych twierdzeń różnych teorii ekonomicznych w spójnym kontekście, w którym znajdzie swój wyraz immanentna dla nowoczesnej gospodarki tendencja wzrostowa. W ujęciu zaprezentowanym w tej książce różne teorie szczegółowe wbrew owym podziałom i bez popadania w sprzeczności są po prostu pogłębieniem wyjaśnienia tego samego stanu rzeczy - spirali wzrostu. Trzeba jednak pamiętać, że mechanizm rynkowy z powodu niedoskonałości, zwłaszcza jego podstaw instytucjonalnych, jest stale zagrożony i dlatego co pewien czas dochodzi do recesji. Niebezpieczeństwo regresu pozwala zrozumieć, dlaczego wołanie o wzrost zagłusza obawy o jego skutki uboczne, gdy tylko stopy wzrostu zaczynają spadać.HANS CHRISTOPH BINSWANGERKsiążka szwajcarskiego ekonomisty Hansa Christopha Binswangera próbuje wyjaśnić charakterystyczne dla współczesnego kapitalizmu zjawisko wzrostu gospodarczego, a właściwie ciągłego jego wzrostu mającego postać spirali rozwojowej. W zamierzeniu autora praca ma dostarczyć niezbędnych wskazówek wszystkim, którzy podejmują decyzje ekonomiczne, mając na względzie przyszłość rozwoju gospodarczego i dlatego muszą się orientować w szansach i zagrożeniach, jakie spirala wzrostu z sobą niesie. Profesor Hans Christoph Binswanger (ur.w Zurychu w 1929 r.) należy do najwybitniejszych współczesnych ekonomistów na świecie; w latach 1969-1994 był wykładowcą ekonomii na Uniwersytecie St. Gallen w Szwajcarii; dyrektor Wspólnoty Badawczej Ekonomii Narodowej w latach 1967-1992, a w latach 1992-1995 dyrektor Instytutu Gospodarki i Ekologii - pierwszego instytutu naukowego w krajach niemieckojęzycznych łączącego problematykę ekonomiczną i ekologiczną. Opublikowana po raz pierwszy w 2006 roku (polskie wydanie oparte jest na trzecim, uaktualnionym wydaniu z roku 2009) Spirala wzrostu. Pieniądz, energia i kreatywność w dynamice procesów rynkowych stanowi ukoronowanie bogatego dorobku naukowego autora.
Ledwie kilka miesięcy po zmianie pracy Nancy staje przed dylematem, czy powinna przyjąć proponowane jej stanowisko dyrektora generalnego Soup, Inc.Jak tchnąć energię w zespół oraz organizację
Dlaczego tak ważne jest to, kto miesza w garnku.
Ledwie kilka miesięcy po zmianie pracy Nancy staje przed dylematem, czy powinna przyjąć proponowane jej stanowisko dyrektora generalnego Soup, Inc. Sprzedaż maleje, wokół krążą plotki na temat bankructwa i przejęcia firmy, a morale pracowników nigdy jeszcze nie było tak niskie. Wraz z zanikiem pasji i zaangażowania pracowników atmosfera w firmie utraciła swoją dawną wysoką temperaturę; nikt przecież nie lubi letniej zupy. W jaki sposób Nancy odwróci tę tendencję?
Czasami odpowiedź, której szukamy, jest tuż przed nami, na wyciągnięcie ręki. Podczas przerwy na lunch Nancy przypadkowo trafia do Domu Babcinej Zupy, niewielkiej restauracyjki, której dotychczas nie zauważała. To właśnie w niej nieoczekiwanie znajdzie źródło inspiracji. Tym razem autor bestsellerów Autobus energii i Training Camp opowiada historię Nancy poznającej najważniejsze składniki, które pomogą jej zrewitalizować firmę, zespół i samą siebie – historię, która może pozytywnie „namieszać” w życiu niejednego z nas.
Przepis. Jak tchnąć energię w zespół oraz organizację przedstawia receptę na sukces dla każdego, bez względu na stanowisko. To potężne przesłanie, które mówi nam, że jakość naszego życia zawodowego, usług oferowanych przez naszą firmę oraz pracy w zespole zależy od jakości naszych relacji z innymi ludźmi.
Ludzie są głodni pozytywnych zmian, a także nowych celów i pasji. Jeśli jesteś gotów, by zacząć mieszać w garnku i przewodzić poprzez przykład, odnajdziesz w Przepisie zabawną i zajmującą historię, która dostarczy ci narzędzi potrzebnych do budowy zwycięskiego zespołu – w pracy, w szkole i w domu.
Pełne erudycji refleksje i niebanalne dyskusje zamieszczone na stronach książki pokazują, że wokół zarządzania i biznesu można prowadzić pasjonujący dyskurs nie tylko o odpowiedzialności pracodawców, ale też o cywilizacji i kondycji gatunku ludzkiego, polityce i sztuce. Kształcenie przyszłych elit gospodarczych, wyposażonych w taką wiedzę i wrażliwość, jest nam bardzo potrzebne.
Henryka Bochniarz, prezydent PKPP Lewiatan
Badania fokusowe, inaczej zogniskowane wywiady grupowe, to jedna z najbardziej popularnych metod badawczych, stosowanych szeroko w badaniach socjologicznych, psychologicznych i marketingowych. Autorka w książce pokazuje, jak zaplanować i efektywnie przeprowadzić takie badania. Daje wskazówki, jak zapanować nad dyskusją w grupie, a także przedstawia możliwości i ograniczenia tej konkretnej metody badawczej.
Rosaline Barbour – profesor University of Dundee, gdzie zajmuje się zdrowiem publicznym. Autorka wielu publikacji na temat metod badań jakościowych, zwłaszcza zastosowania grup fokusowych w badaniach medycznych.
W podręczniku scharakteryzowano rynek usług hotelarskich. Wyjaśniono i omówiono m.in.:
? podstawowe pojęcia z dziedziny marketingu: rynek, produkt, cena, dystrybucja, promocja,
? badania marketingowe, zarządzanie i planowanie,
? mierniki stosowane w działalności hotelarskiej.
Prezentowane zagadnienia zilustrowano licznymi przykładami i ćwiczeniami.
W podręczniku wyjaśniono podstawowe pojęcia dotyczące hotelarstwa. Sklasyfikowano i scharakteryzowano bazę noclegową, wyposażenie techniczne hotelu oraz rodzaje usług hotelarskich. Omówiono zadania, organizację i technikę pracy recepcji. Ponadto przedstawiono podstawowe wymagania dotyczące kultury i etyki w hotelarstwie.
Treść uzupełniają pytania testowe oraz pytania i zadania do samodzielnego wykonania.
Coaching to obecnie jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod wspierania innych w rozwoju oraz pomagania im w osiąganiu pożądanych wyników czy odnoszeniu sukcesów. Menedżer, który potrafi być jednocześnie coachem, jest dla firmy cenniejszym pracownikiem, ponieważ efektywniej wykorzystuje potencjał własny i zespołu, z którym pracuje.
Przekonaj się, jak wiele zyskasz zostając coachem dla twoich pracowników! Nauczysz się uruchamiać ich potencjał, wspierać rozwój talentów i tworzyć warunki ułatwiające działanie. Będziesz potrafił także skuteczniej motywować, wspierać w uczeniu i wspólnie tworzyć zgrany, odnoszący sukcesy zespół. Dzięki poradnikowi opanujesz umiejętności kluczowe w coachingu, m.in. przeprowadzanie konstruktywnych rozmów z pracownikami, zadawanie właściwych pytań, uważne słuchanie i udzielanie zrozumiałej informacji zwrotnej. Wniesiesz do miejsca pracy więcej entuzjazmu i przyjaznej atmosfery sprzyjającej efektywnej pracy. Odkryjesz także sekret budowania pozytywnych i trwałych kontaktów oraz partnerskich relacji ze współpracownikami.
Przydatne wskazówki i rady oraz przykładowe dialogi pomogą ci lepiej zrozumieć, czym jest coaching i odkryć, jak skuteczny jest taki styl zarządzania.
Dlaczego poradnik trafia w SAMO SEDNO?
- zrozumiale objaśnia zasady coachingu i pokazuje, jak korzystać z nich w pracy i życiu osobistym
- udowadnia, jak ważna w pracy menedżera jest umiejętność rozmawiania z podwładnymi, traktowania ich z szacunkiem i zrozumieniem
- pokazuje, że coaching pomaga odkryć talenty pracowników, a tym samym właściwie wykorzystać ich wiedzę i potencjał w realizacji zadań
- uczy popularnych, praktycznych technik i narzędzi coachingu przydatnych na co dzień
Współczesny marketing to bardziej sztuka niż nauka, ale nadal żeby odnieść sukces w tej dziedzinie, potrzeba odpowiednich umiejętności i znajomości konkretnych technik. Napisany lekkim stylem błyskotliwy i praktyczny poradnik Richarda Halla odkryje przez tobą sekrety skutecznego marketingu. Skierowany jest głównie do osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w tej branży, natomiast bardziej doświadczonym pomoże ugruntować wiedzę oraz dostarczy wielu inspiracji.
Dzięki poradnikowi dowiesz się, jak tworzyć silną i rozpoznawalną markę, gdzie i w jaki sposób efektywnie się reklamować, na czym polega skuteczny PR czy sponsoring oraz jak właściwie przeprowadzać badania marketingowe. Zrozumiesz zasady, na jakich opierają się różne rodzaje marketingu (m.in. bezpośredni, eksperymentalny czy szeptany) oraz poznasz krok po kroku proces tworzenia i realizacji kampanii marketingowej.
Dowiesz się również, jakie umiejętności czy cechy potrzebne są w planowaniu kariery w marketingu. Nauczysz się skutecznie docierać do wybranej grupy docelowej, przyciągać uwagę klientów i sprawiać, że będą do ciebie z przyjemnością wracali.
Dlaczego poradnik trafia w SAMO SEDNO?
– uczy najważniejszych zasad obowiązujących w marketingu i ich zastosowania w praktyce
– zawiera liczne przykłady udanych kampanii, sloganów, skutecznych działań PR, które inspirują i pozwalają uczyć się od najlepszych
– pokazuje, jak stworzyć dobry plan marketingowy i z sukcesem go zrealizować
– uczy rozpoznawać potrzeby klientów i wybierać najlepszą metodę dotarcia do nich
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?