KATEGORIE [rozwiń]

John P. Kotter

Okładka książki My robimy to inaczej!

29,90 zł 21,97 zł


Jaka jest najgorsza rzecz, jaką możesz usłyszeć, gdy masz jakiś dobry pomysł w pracy? „My robimy to inaczej!” John Kotter i Holger Rathgeber stworzyli opowieść biznesową, która pomoże każdemu zespołowi bądź organizacji radzić sobie z największymi wyzwaniami i zamieniać je w ekscytujące okazje. W książce My robimy to inaczej! przedstawili esencję kilkudziesięciu lat swoich doświadczeń i nagradzanych badań mających na celu ukazanie mechanizmów powstawania, upadania i odradzania się organizacji w obliczu przeciwności. Czego możesz się nauczyć o długoterminowym sukcesie firmy od kolonii surykatek z pustyni Kalahari? Więcej niż sobie wyobrażasz! Pewnego razu w południowej Afryce, na pustyni Kalahari, żyło sobie stado surykatek. Po latach stabilnego rozwoju nastała susza, która radykalnie uszczupliła zasoby stada, a także przyczyniła się do niosących śmiertelne niebezpieczeństwo ataków sępów. W miarę pogarszania się sytuacji panująca w stadzie harmonia ulega zakłóceniu. Jego przywódcy kłócą się podczas wypracowywania najwłaściwszych rozwiązań, a sugestie ze strony szeregowych robotników spotykają się z podcinającym skrzydła stwierdzeniem: „Nie tak to tu robimy!”. Dlatego też Nadia, bystra i odważna surykatka, wyrusza na poszukiwanie nowych pomysłów, które pomogą znajdującemu się w prawdziwych tarapatach stadu. Odkrywa o wiele mniejszą grupę, która działa w zupełnie inny sposób, przy znacznie większym udziale pracy zespołowej i z większą wprawą. Poznane surykatki opracowały innowacyjne rozwiązania pomagające znajdować pożywienie i bronić się przed sępami. Okazuje się jednak, że nie wszystko w tym małym stadzie jest tak doskonałe, jak początkowo mogłoby się wydawać. Czy Nadii uda się wpaść na pomysł, jak połączyć to, co najlepsze w tych dwóch odmiennych światach – w dużym, zdyscyplinowanym i dobrze zarządzanym oraz małym, nieformalnym i inspirującym – zanim będzie za późno? *** Ta niepowtarzalna przypowieść pokazuje nam, o ileż bezpieczniejsi jesteśmy w zmiennych czasach, gdy wprowadzamy innowacje. Spencer Johnson, autor Kto ukradł mój ser? Ta prosta przypowieść o futrzastych ssakach mierzących się z problemem adaptacji w obliczu zagrożenia dostarcza ciekawe spostrzeżenia na temat podróży, w której uczestniczy wielu z nas. Genialne! Stanley McChrystal, emerytowany generał, autor Team of Teams i współzałożyciel McChrystal Group John Kotter robi to ponownie. Wykorzystywana przez niego metafora pomaga czytelnikom wyodrębnić podstawowe warunki doskonałego funkcjonowania organizacji, tj. pobudzenie serc i umysłów członków zespołu do działania na rzecz ważnego celu. Leigh Morgan, dyrektor operacyjny, Fundacja Billa i Melindy Gatesów To działa. I to nie tylko w przypadku surykatek. Gaëtan Thomas, prezes i dyrektor generalny NB Power *** John Kotter jest wielokrotnie nagradzanym emerytowanym profesorem przywództwa Harvard Business School, autorem książek z listy bestsellerów „New York Timesa”, znanym liderem myśli biznesowej, a także współzałożycielem organizacji Kotter International z siedzibami w Seattle i Bostonie. Holger Rathgeber jest byłym dyrektorem wykonawczym w korporacji działającej na światowym rynku produktów medycznych, autorem napisanego wraz z Kotterem międzynarodowego bestsellera Gdy góra lodowa topnieje oraz dyrektorem w Kotter International.
Okładka książki Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian..

34,00 zł 24,99 zł


Zamówiłam i rozdałam pracownikom sześćdziesiąt egzemplarzy książki, oceniłam jej wpływ na proces transformacji i zamówiłam dalsze pięćset egzemplarzy. To prawdziwa perełka. Heidi King, Departament Obrony Opowieść dla odważnych dorosłych Odkąd pingwiny sięgały pamięcią, zawsze mieszkały na tej właśnie górze lodowej. „To nasz dom” - powiedziałyby Ci, gdybyś kiedykolwiek odnalazł drogę do ich świata z lodu i śniegu. Powiedziałyby również: „To zawsze będzie nasz dom”. To wydawałoby się całkiem logiczne z ich punktu widzenia. A jednak pewnego dnia coś się zmieniło - mały pingwin dostrzegł, że ten świat stopniowo ulega zagładzie. Innym mieszkańcom góry ta perspektywa wydawała się tak nieprawdopodobna, że odrzucili tę niepokojącą wiadomość. Zmiana? Nie ma takiej możliwości! Ta opowieść nie jest zwykłą historyjką. To Twoja mantra i Twój kodeks. Przy użyciu przystępnej narracji, która przemawia do wszystkich bez względu na wiek, autorzy opowiadają o poważnych i niełatwych sprawach. Wprowadzanie procesu zmian, zarówno w Twoim życiu osobistym, jak i dużej organizacji, to zawsze trudny i wymagający proces. Potrzeba do niego odwagi i siły woli. Niesie on też za sobą ryzyko. Historia o pingwinach, które znalazły się w obliczu wielkiej transformacji, pobudzi Cię do refleksji i zaoferuje potężną dawkę motywacji w erze zmian. Przezwyciężanie problemów i narastających konfliktów. Identyfikowanie koniecznych działań i utrwalanie wyników. Wprowadzanie zmian i odnoszenie sukcesów. Osiem kroków na drodze do realizacji zmian. Znaczenie procesu myślenia i analiza emocji.
Okładka książki Our Iceberg is Melting

57,00 zł 49,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

"In Our Iceberg is Melting a simple fable about penguins illustrates how to conquer change, with profound lessons for working and living in an ever-changing world. This charming story about a penguin colony in Antarctica illustrates key truths about how we deal with the issue of change: handle the challenge well and you can prosper greatly; handle it poorly and you put yourself at risk. The penguins are living happily on their iceberg as they have done for many years. Then one curious penguin discovers a potentially devastating problem threatening their home – and pretty much no one listens to him. The characters in this fable are like people we recognize, even ourselves. Their story is one of resistance to change and heroic action, confusion and insight, seemingly intractable obstacles and the most clever tactics for dealing with those obstacles. It is a story that is occuring in different forms around us today – but the penguins handle change a great deal better than most of us. Based on John Kotter's pioneering work on how to make smart change happen faster and better, the lessons you can learn from this short and easy-to-read book will serve you well in your job, in your family and in your community. And these lessons are becoming ever more important as the world around us changes faster and faster. This edition celebrates ten years since the publication of this classic business fable with new and improved illustrations and a foreword by Spencer Johnson, author of Who Moved My Cheese?"
Okładka książki Gdy góra lodowa topnieje / Giełda Podstawy

34,00 zł 24,99 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach+Giełda. Podstawy inwestowania. Wydanie kieszonkowe Zamówiłam i rozdałam pracownikom sześćdziesiąt egzemplarzy książki, oceniłam jej wpływ na proces transformacji i zamówiłam dalsze pięćset egzemplarzy. To prawdziwa perełka. Heidi King, Departament Obrony Opowieść dla odważnych dorosłych Odkąd pingwiny sięgały pamięcią, zawsze mieszkały na tej właśnie górze lodowej. "To nasz dom" - powiedziałyby Ci, gdybyś kiedykolwiek odnalazł drogę do ich świata z lodu i śniegu. Powiedziałyby również: "To zawsze będzie nasz dom". To wydawałoby się całkiem logiczne z ich punktu widzenia. A jednak pewnego dnia coś się zmieniło - mały pingwin dostrzegł, że ten świat stopniowo ulega zagładzie. Innym mieszkańcom góry ta perspektywa wydawała się tak nieprawdopodobna, że odrzucili tę niepokojącą wiadomość. Zmiana? Nie ma takiej możliwości! Ta opowieść nie jest zwykłą historyjką. To Twoja mantra i Twój kodeks. Przy użyciu przystępnej narracji, która przemawia do wszystkich bez względu na wiek, autorzy opowiadają o poważnych i niełatwych sprawach. Wprowadzanie procesu zmian, zarówno w Twoim życiu osobistym, jak i dużej organizacji, to zawsze trudny i wymagający proces. Potrzeba do niego odwagi i siły woli. Niesie on też za sobą ryzyko. Historia o pingwinach, które znalazły się w obliczu wielkiej transformacji, pobudzi Cię do refleksji i zaoferuje potężną dawkę motywacji w erze zmian. Przezwyciężanie problemów i narastających konfliktów. Identyfikowanie koniecznych działań i utrwalanie wyników. Wprowadzanie zmian i odnoszenie sukcesów. Osiem kroków na drodze do realizacji zmian. Znaczenie procesu myślenia i analiza emocji.
Okładka książki Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować...

39,00 zł 28,66 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką Każdy z nas miał do czynienia z opisanym tu zjawiskiem i nierzadko boleśnie odczuł je na własnej skórze. Jest to stary, powszechny, bardzo ludzki oraz coraz ważniejszy problem. Masz dobry pomysł. Jesteś przekonany, że jest on potrzebny, i to od zaraz. Jednak sam nie możesz wprowadzić go w życie. Potrzebujesz odpowiedniego wsparcia, aby go wdrożyć i sprawić, że coś stanie się lepsze. Ty lub Twoi pomocnicy przedstawiacie swój plan i robicie to dobrze. A potem, wraz z istotnymi kwestiami, które należy omówić, pojawiają się też trudne pytania, głupie komentarze i werbalne pociski — które wymierzone są albo bezpośrednio w Ciebie, albo, co gorsza, padają za Twoimi plecami. Nie ma znaczenia, że Twój pomysł jest potrzebny, błyskotliwy, logiczny i nowatorski. Nie jest ważne, że poruszone przez Ciebie kwestie są niezwykle istotne dla przedsiębiorstwa, jednostki czy nawet narodu. Twoja propozycja i tak staje się celem ostrzału albo zostaje zaakceptowana, nie uzyskawszy jednak dostatecznego poparcia, by pozwolić jej w pełni rozwinąć skrzydła, albo też umiera powolną smutną śmiercią. To naprawdę może doprowadzić do szału. Kończy się na tym, że jesteś zdenerwowany, zakłopotany lub wściekły. Wszyscy ci, którzy mogliby skorzystać na wdrożeniu Twojego pomysłu, tracą. Ty tracisz. W ekstremalnych przypadkach cała firma czy też naród traci. Ale, jak to zademonstrujemy w tej książce, nie musi wcale tak być. Kompetencja w tworzeniu i wdrażaniu dobrych pomysłów jest podstawową życiową umiejętnością, potrzebną zarówno świeżemu absolwentowi wyższej uczelni, jak też prezesowi firmy, który jest już dobrze po pięćdziesiątce — a także wszystkim innym. Ta umiejętność, lub jej brak, wpływa na ekonomię, rząd, rodzinę i oczywiście na nasze życie. Fakt, że nadkłady umysłowe i edukacyjne poświęcane są w znacznie większej mierze na tworzenie dobrych rozwiązań niż na ich wdrażanie, stanowi dodatkowe wyzwanie. Na przykład w świecie biznesu umiejętność strategicznego planowania znacząco się rozwinęła w ciągu ostatnich dwudziestu lat. Jeśli jednak chodzi o wdrażanie tych strategii, to te postępy nie były już tak duże. Byłoby cudownie, gdyby dobre pomysły, na które wpadasz czy to w pracy, czy poza nią, potrafiły same się obronić. Jednak niestety zwykle tak się nie dzieje. Niezależnie od tego, czy chodzi o projekt ustawy, nowatorską strategię firmy czy też o plan na dzisiejszą kolację — często zdarza się, że dobre pomysły zostają zignorowane, zakrzyczane lub też jeszcze częściej tak okaleczone, iż nie przynoszą większych korzyści. Okaleczony pomysł może wciąż uzyskać wymagane 51% poparcia. Jeśli jednak ta przewaga jest niewielka, to nawet najmniejsza przeszkoda może doprowadzić do zarzucenia już uzgodnionej propozycji. Ta książka nie traktuje o perswazji i o komunikacji jako takiej, ani nawet o skutecznych sposobach, jakie ludzie stosują, by przekonać innych do swojej propozycji. Zamiast tego pokazujemy tu jedną metodę, która może okazać się niezwykle skuteczna w budowaniu poparcia dla dobrego pomysłu — metodę, która jest rzadko wykorzystywana lub też rzadko wykorzystywana właściwie i która nie wymaga ani niezwykłych umiejętności krasomówczych, ani też wyjątkowej charyzmy. Pod wieloma względami metoda ta może się wydawać sprzeczna z intuicją. Nie stara się wyprosić krytykantów z pokoju. Wręcz przeciwnie, zachęca ich do dyskusji nad nowym projektem i do wystrzelenia swoich wątpliwości i zastrzeżeń. Nie zakłada też występowania z pozycji siły lub wykorzystywania osoby obdarzonej autorytetem, by zmiażdżyć opozycję. Traktuje nawet niezasłużoną, pozbawioną logiki i podstępną krytykę z dużą dozą szacunku. Nie stara się onieśmielić atakujących ani uprzedzić ich ataku poprzez skomplikowane manipulacje i techniki sprzedaży czy też długaśną listę logicznych argumentów. Zamiast tego pozwala zareagować na ataki w sposób prosty, jasny, zdroworozsądkowy i dosadny. Widzieliśmy, jak ta sprzeczna z intuicją metoda sprawdzała się w ogniu walki, pozwalając okazać szacunek wszystkim i wykorzystując proste, jasne i rozsądne odpowiedzi, które nie tylko osłaniały dobry pomysł przed ostrzałem, ale też pozwalały wykorzystać atak dla swoich korzyści, na przykład przyciągając uwagę zapracowanych ludzi, ułatwiając im zrozumienie czegoś i pozwalając na przeciągnięcie ich w pełni na swoją stronę. Rady i pomysły przedstawione w tej książce nie są oparte na jakiejś hipotetycznej tezie czy jedynie na naszej opinii. W dużej mierze oparte są na obserwacjach Lorne'a Whiteheada zebranych podczas wielu lat pracy w charakterze przedsiębiorcy, kierownika, administratora i profesora fizyki na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej, jak również na trwających przed cały czas badaniach Johna Kottera prowadzonych w Harvard Business School i poświęconych tematyce przywództwa i zmiany. Świetne pomysły Spis Treści Przedmowa opowieść o środkowie l. Śmierć dobrego planu 2. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część pierwsza 3. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część druga 4. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część trzecia Metoda 5. Cztery sposoby na zabicie dobrego pomysłu 6. Sprzeczna z intuicją strategia falowania dobrych pomysłów 7. 24 ataki i odpowiedzi na nie 8. Ściąga: jak ratować dobre pomysły? Dodatek Jak nasza metoda pomaga przeprowadzić zmiany na wielką skalę O autorach
Okładka książki Sens pośpiechu - John P. Kotter

39,00 zł 28,66 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Prawdziwe zmobilizowanie to pochodzące z wewnątrz pragnienie dążenia naprzód i osiągania natychmiastowego zwycięstwa. Osoby zmobilizowane są nadzwyczaj czujne. Codziennie przychodzą do pracy z zamiarem osiągnięcia czegoś ważnego i rezygnują z drugorzędnych czynności, aby szybciej i mądrzej iść naprzód. Prawdziwa mobilizacja to odwrotność samozadowolenia, lecz nie wiąże się ze stresem ani niepokojem, które powodują zabieganie, a nie podnoszą efektywności. Człowiek naprawdę zmobilizowany śmiało kroczy w przyszłość i uważnie analizuje niebezpieczeństwa oraz szanse, które niesie zmiana. John Kotter, guru przywództwa i zarządzania zmianą, autor bestsellerowych książek pokazuje, na czym polega sensowny pośpiech, dlaczego stanowi tak ważny kapitał i jak go tworzyć oraz podtrzymywać w twojej firmie.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka