W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Zarządzanie przedsiębiorstwem determinowane jest wieloma czynnikami pochodzącymi z otoczenia, jak i związanymi z wewnętrznymi procesami i zasobami.
W niniejszej monografii skoncentrowano uwagę na związkach uwarunkowań zasobowych z rozwojem współczesnego przedsiębiorstwa. Przyjęto założenie, iż sprawne i efektywne wykorzystanie zasobów, tak by rosła konkurencyjność przedsiębiorstwa, wymaga szybkiego ich akumulowania, umiejętnej koncentracji, łączenia i koordynacji.
Monografia ta stanowi swoistą syntezę badań, dotyczących oceny procesów zarządzania zasobami w przedsiębiorstwie, barier występujących w tym zakresie w praktyce gospodarczej.
Monografia może być użyteczna dla tych czytelników, którzy są zainteresowani problemami zarządzania przedsiębiorstwem oraz poprawą skutecznosci i efektywności ich działania.
"Bądź otwarty, bądź przejrzysty, bądź autentyczny" - to mantra współczesnego przywództwa, ale rzadko widać jej faktyczne zastosowanie w firmach. Tradycyjnie biznes opiera się na kontroli i trudno jest zmienić dotychczasowy sposób funkcjonowania wprowadzając otwartość, choć nowy porządek świata tego wymaga.
Autorka książki Charlene Li pokazuje, jak wykorzystać moc mediów społecznych, by stać się otwartym i nie stracić przy tym kontroli nad wewnętrznymi i zewnętrznymi relacjami organizacji. Dowodzi, że firma nie powinna przystępować do nawiązywania otwartych relacji bez wypracowania jasnych wytycznych dotyczących jej obecności na forum społecznym. Potrzebne jest bowiem precyzyjne określenie oczekiwań w stosunku do tych nowych relacji oraz wprowadzenie nowych zasad komunikacji. Samo otwarcie się i pozwolenie, by sprawy toczyły się własnym torem grozi pogrążeniem się w chaosie. Otwartość wymaga większego - nie mniejszego - rygoru i wysiłku niż sprawowanie kontroli w tradycyjny sposób.
Opierając się na konkretnych przykładach z wielu krajów i różnych gałęzi przemysłu, autorka wskazuje, jak właściwie wprowadzić otwartość w relacjach zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, oraz omawia strategie i procedury służące osiągnięciu tego celu, które zostały pomyślnie wdrożone przez szereg organizacji.
W wielu branżach marki własne stanowią ogromną konkurencję dla marek producenckich. Na ogół jednak wielkie firmy bagatelizują zagrożenie ze strony marek sklepowych. Nadal panuje bowiem przekonanie, że marki własne to produkty gorszej jakości, którymi konsumenci szybko się znudzą. Autorzy książki, którzy przez ostatnie dziesięć lat zajmowali się tym zagadnieniem, pracując jako konsultanci i wykładowcy seminariów dla kadry kierowniczej obalają ten mit. Korzystając z badań własnych i doświadczenia innych badaczy, analizują strategie detalistów wobec marek własnych i zachęcają producentów marek do opracowania skutecznych metod reagowania. Proponują albo rywalizację, albo współpracę z dostawcami marek własnych. W przeciwieństwie do wielu konsultantów i specjalistów ds. marketingu twierdzą, że cudowny środek rozwiązujący problemy producentów marek z markami sklepowymi istnieje. Jedynie ciężką pracą i konsekwencją można zmniejszyć zagrożenie.
Osiągnięciu tego celu służy siedem strategicznych koncepcji:
zmiana nastawienia
skuteczna współpraca
innowacyjność
selektywna walka
konkurencyjne ceny
stała poprawa jakości
kreatywność w działaniach rynkowych
W książce zamieszczono studia przypadków i praktyczne wskazówki umożliwiające menedżerom podejmowanie jak najkorzystniejszych działań w nowych warunkach. To lektura obowiązkowa dla każdego producenta, detalisty i twórcy strategii zainteresowanego skutkami wzrostu znaczenia marek własnych.
Dave Logan, John King i Halee Fischer-Wright w swojej książce podkreślają znaczenie plemion we współczesnym świecie i przywódców, którzy stoją na ich czele. Wychodzą z założenia, że jednostka może dobrze się czuć i skutecznie działać jedynie jako część zintegrowanej grupy. Przywództwo plemienne omawia zatem najbardziej twórcze interakcje międzyludzkie i rolę przywódców w budowaniu relacji społecznych.
W książce można znaleźć wiele intrygujących spostrzeżeń, dotyczących m.in.:
funkcjonowania organizacji, w których nie ma ducha plemiennego,
stopniowego przechodzenia od perspektywy "ja" do perspektywy "my",
efektywności relacji "w trójkach" w porównaniu z kontaktami dwojga ludzi,
nieograniczonych możliwości prawdziwych plemion.
Książka jest wynikiem 10 lat badań prowadzonych z udziałem 24 tysięcy osób w 24 organizacjach. Autorzy zamiast tabel i liczb przedstawiają konkretne osoby, których sylwetki i losy ilustrują ich wnioski. Ich zdaniem przywódcy dobrze prosperujących organizacji dbają o wzmacnianie związków "plemiennych", nie zaś samodzielnego działania. Ich spostrzeżenia dotyczące grup można odnieść nie tylko do środowiska firm, ale też do całego życia społecznego.
Anomia pracownicza to zjawisko społeczne polegające na systematycznym występowaniu w grupach pracowniczych nieuczciwych zachowań doprowadzających do wymiernych strat finansowych w organizacji. Niniejsza książka jest pierwszą na polskim rynku publikacją traktującą kompleksowo o zjawisku anomii pracowniczej, łączącą solidne, zweryfikowane podstawy naukowe z praktyką biznesową. Jest to praktyczny podręcznik dostarczający kadrze zarządzającej i menedżerom narzędzi przydatnych do rozpoznawania i ograniczania negatywnych skutków anomii pracowniczej. Zastosowanie przedstawionych tu rekomendacji i użytecznego modelu diagnostycznego pozwoli: • zarządzać ryzykiem anomii pracowniczej, • przywrócić pożądane wartości i normy postępowania wśród zatrudnionych, • podnieść poziom bezpieczeństwa wewnętrznego i ochronić zyski, • zwiększyć przewidywalność zachowań pracowników w organizacji, • podnieść efektywność i poziom zaangażowania pracowników, • zoptymalizować koszty funkcjonowania organizacji. Cenny zasób praktycznej wiedzy uzupełniają liczne studia przypadków anomii pracowniczej osadzone w polskiej rzeczywistości biznesowej początku XXI wieku.
Monografia, będąca wznowieniem cenionej publikacji Komercjalizacja szpitali i jej skutki w świetle przepisów polskiego prawa gospodarczego, stanowi kompleksowe opracowanie problematyki przekształcania szpitali w spółki kapitałowe (czyli komercjalizacji) pod kątem prawnogospodarczych skutków takiego przekształcenia. Autor szczegółowo omawia prezentowane zagadnienia, dostrzegając w skomercjalizowanych szpitalach przede wszystkim podmioty podlegające przepisom prawa gospodarczego i regułom gospodarki wolnorynkowej – łącznie z ich zagrożeniem upadłością. Książka dostarcza szczegółowej wiedzy na temat procedur przewidzianych w ustawie o działalności leczniczej, a także regulacji prawa gospodarczego, które będą miały zastosowanie w stosunku do szpitali po ich przekształceniu w spółki kapitałowe.
Publikacja adresowana jest do praktyków i teoretyków prawa związanych z sektorem ochrony zdrowia, pracowników służby zdrowia – zwłaszcza kadry zarządzającej szpitali, a także do pracowników jednostek samorządu terytorialnego zaangażowanych w proces komercjalizacji szpitali.
Jay Conrad Levinson, ojciec marketingu partyzanckiego, oraz Shane Gibson, ekspert branży mediów społecznościowych, łączą w swojej książce ponadczasowe zasady marketingu partyzanckiego z najnowszymi aplikacjami i narzędziami wykorzystywanymi w mediach społecznościowych, prezentując czytelnikom wzorcowe plany działania, poszczególne etapy ich wdrażania oraz ponad 100 rodzajów broni marketingowej.
Unikając przytłaczających statystyk, branżowego żargonu i akronimów, autorzy przedstawiają szczegółowy plan ataku w mediach społecznościowych. Ich zdecydowana strategia partyzancka pozwala identyfikować niekonwencjonalne okazje na obszarze mediów społecznościowych, angażować klientów, pobudzać do działania i prześcigać swoich konkurentów w generowaniu zysków.
Książka prezentuje m.in.:
- 19 tajemnic, jakie powinien poznać każdy partyzant marketingu w mediach społecznościowych,
- zestaw narzędzi partyzanckich w mediach społecznościowych,
- siedmiozdaniowy plan ataku w mediach społecznościowych,
- obszerną listę kontrolną cech stron społecznościowych i blogów,
- 20 rodzajów wskaźnika ROI partyzanta,
- darmowe partyzanckie narzędzia wywiadowcze,
- narzędzia społecznościowe przyszłości,
- i dużo, dużo więcej!
„Książka recenzowana stanowi ważny i interesujący dla nauk o polityce temat badawczy. Przedmiotem rozważań Autorka uczyniła problematykę poświęconą marketingowi politycznemu, a szczegółowiej ujmując – marketingowym działaniom w okresach między kolejnymi elekcjami […] Należy stwierdzić, że w recenzowanym opracowaniu Autorka potrafiła, co jest trudne i wymaga już dojrzałości intelektualnej, ukazać złożone uwarunkowania politycznego manipulowania marketingowego, sformułować frapujące pytania badawcze, a co ważniejsze – przedstawić własny punkt widzenia złożonego obrazu wykreowanej wizerunkowo rzeczywistości […] Przedłożona do recenzji przedmiotowa publikacja powinna ujrzeć »światło dzienne«, i to jak najszybciej, a szczególnie z racji, że tego typu tematyka należy jeszcze wciąż na polskim rynku wydawniczym do rzadkości. Ten niedosyt powoduje bezsprzecznie, że książka ta znajdzie wielu Czytelników, i w moim przekonaniu jest ona wysoce oczekiwaną pozycją. Ma walor nie tylko stricte teoriopoznawczy, ale też została »umocowana« w ramach polskiej »inżynierii społecznej« (tzw. case study)”.
Z recenzji dr. hab. Roberta Wiszniowskiego
Ponad milion egzemplarzy w 22 językach!
Jak w czasach kryzysu zaufania budować dobrobyt oraz wyzwalać energię i radość.
„Mądre zaufanie jest niewątpliwie jedną z najbardziej znaczących i nowatorskich książek naszych czasów”.
Warren Bennis, psycholog, badacz problematyki przywództwa i biznesu
Autorzy przedstawiają istotną dla biznesu prawdę: zaufanie nie jest jedynie skutkiem ubocznym zawodowych relacji, czymś, co rodzi się niejako przypadkiem, lecz wartością – a nawet umiejętnością – dzięki której można prosperować. W jasny i przystępny sposób dzielą się historiami osób i firm, które odkryły, że wysoki poziom zaufania w relacjach owocuje nie tylko większymi zyskami i wpływami, ale także potęguje życiową energię i radość.
Sukces tych ludzi i organizacji w czasach kryzysu zaufania potwierdza, że wartość ta ma znaczenie. Mądre zaufanie opisuje pięć działań, jakie podejmują ludzie znakomicie prosperujący mimo trudnych rynkowych warunków, podczas gdy upada tak wiele firm.
„Zaufanie jest fundamentem biznesu i od dawna kluczową wartością w naszej firmie. Bez publicznego zaufania do naszej firmy i marki oraz bez wewnętrznego zaufania między współpracownikami i partnerami nie moglibyśmy prowadzić interesów. To proste. Jednak ciesząc się zaufaniem i nim obdarzając, mamy nieograniczone możliwości rozwoju”.
Robert A. McDonald, prezes i dyrektor Procter & Gamble
Książka przybliża problematykę współczesnego marketingu żywności, dostarczając odpowiedzi na fundamentalne pytania, m.in. o to, jak skutecznie wprowadzać na rynek produkty stanowiące ofertę wartości i zarządzać nimi, w jaki sposób kreować markę produktu żywnościowego, jak prowadzić komunikację z aktualnymi i potencjalnymi konsumentami, jak realizować cele strategii dystrybucyjnych oraz doskonalić ofertę asortymentową produktów żywnościowych. Szczegółowej analizie poddano następujące zagadnienia: ? specyfika rynku żywności, mechanizmy funkcjonowania i struktura, wybrane aspekty zachowań konsumenckich oraz ewolucja koncepcji marketingowych, ? charakterystyka współczesnych narzędzi marketingowych na rynku żywności ? produkt i marka jako oferta wartości dla konsumentów, rola ceny, komunikacji marketingowej oraz dystrybucji, ? informacja rynkowa ? istota, zakres, rodzaje i procedura badań marketingowych dotyczących marek, cen, skuteczności komunikacji marketingowej i dystrybucji.
Geniusz marketingu to książka dla każdego marketera, który chce się wyróżnić i nauczyć wykorzystywać zarówno swoją inteligencję, jak i wyobraźnię. Współczesne rynki ulegają dynamicznym przeobrażeniom, a więc również podejście do marketingu musi się diametralnie zmienić – powinien mieć on charakter strategiczny, komercyjny i innowacyjny.
Książka ta dostarcza nowatorskich pomysłów i inspiracji, dzięki którym można:
• stworzyć wyróżniające się marki,
• wprowadzić innowacyjne rozwiązania,
• zwiększyć zaangażowanie konsumentów,
• odnieść sukces na skomplikowanych rynkach, wykorzystując ich potencjał i zmiany ich struktur,
• zastosować strategie marketingowe zapewniające przewagę nad konkurencją.
Według autora przykład należy czerpać z wielkich światowych marek i dlatego przedstawia on m.in. wizję Google, rozwój Apple i Starbucks, rewolucję Ebay, dyscyplinę wartości Microsoftu i Toyoty, budowanie strategii przez Coca-Colę. Każdy może stać się geniuszem marketingu, ucząc się od najlepszych: inteligencji od Steve’a Jobsa, wyobraźni od Philippe’a Starcka, zdolności osiągania sukcesu od Phila Knighta.
Dziś, kiedy transakcyjna praca działu HR (np. system wynagrodzeń, świadczenia) jest coraz częściej zautomatyzowana i zlecana firmom zewnętrznym, nadszedł czas, by specjaliści HR na nowo zdefiniowali i rozszerzyli swoje strategiczne role. Jak mają tego dokonać? Zdaniem Dave'a Ulricha i Wayne'a Brockbanka, specjaliści HR powinni skupić się na tworzeniu wartości dla interesariuszy: klientów i inwestorów oraz menedżerów i pracowników.
Książka stanowi cenną pomoc w dokonaniu tej transformacji. Opierając się na szeroko zakrojonych, trwających osiemnaście lat badaniach, które objęły ponad 29 000 specjalistów HR i menedżerów liniowych, autorzy określają kryteria tworzenia wartości. Radzą, aby wartości te osiągać poprzez:
- wybieranie działań, które tworzą największą wartość,
- właściwe kierowanie działem HR przez odpowiednią strategię i strukturę organizacyjną,
- rozwijanie umiejętności i kompetencji specjalistów HR oraz pozostałych pracowników firmy,
- dopasowanie swojej pracy do wymagań interesariuszy,
- obserwowanie zewnętrznych warunków biznesowych i dostosowywanie do nich swoich działań.
Książka przedstawia nowy model przywództwa, który w elastyczny sposób łączy teorie i wyniki badań z narzędziami i wskazówkami dotyczącymi praktycznego ich zastosowania przez każdego menedżera. Punktem wyjścia jest określenie znaczenia lidera w organizacji, sposobów wypracowania w sobie cech przywódczych, a następnie skutecznego ich wykorzystywania dla osiągnięcia założonych celów.
Zapoznanie się z przedstawionymi w tej publikacji teoriami i praktycznymi narzędziami pomoże czytelnikom opanować tak ważne umiejętności związane z rolą lidera, jak:
- wychwytywanie wczesnych sygnałów i szans rynkowych oraz reagowanie na nie we właściwym czasie,
- dostosowywanie zasobów do szybko zmieniających się warunków otoczenia,
- wpływanie poprzez własną osobowość i styl zarządzania na zwiększanie efektywności działania organizacji,
- budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem,
- tworzenie kultury organizacyjnej otwartej na wyzwania rynkowe,
- kreowanie organizacji zorientowanej na działanie i cele,
- osiąganie stanu równowagi między konsekwencją w działaniu a elastycznością.
Publikacja stanowi podsumowanie wieloletnich doświadczeń, badań i przemyśleń trójki wybitnych teoretyków i praktyków zarządzania specjalizujących się w doradztwie biznesowym i coachingu wyższej kadry menedżerskiej. Powstała z myślą o liderach biznesu pragnących wykorzystać w praktyce narzędzia nowego modelu przywództwa na miarę XXI wieku, a przy tym osiągnąć zdrową i satysfakcjonującą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.
Chcesz tak się nauczyć prowadzić rozmowy i negocjacje, aby z ust klientów nie padało NIE? To wielka sztuka! Dlatego tak niewielu do końca ją posiadło. Jednym ze szczęśliwców jest Vera R Birkenbihl - psycholog i dziennikarka prowadząca w całej Europie wykłady i seminaria na temat zarządzania zasobami mózgu, komunikowania się, zwalczania stresu, psychologii sukcesu, psychologii pracy i skutecznych metod uczenia się. Jej Zdobywanie informacji to wielokrotnie wypróbowany w praktyce i przynoszący świetne rezultaty trening techniki szybkiego zadawania trafnych pytań i kształtowania wyczerpujących wypowiedzi. Zawarte w książce tej ćwiczenia, zadania i przykłady służą doskonaleniu umiejętności formułowania rzeczowych pytań, a ograniczona do minimum teoria pozwala na zrozumienie celu treningu: „Kto pyta, prowadzi!" Sama autorka twierdzi wszak: „Jeśli nauczycie się stawiać odpowiednie pytania, to będziecie mogli znaleźć rozwiązania najbardziej pogmatwanych, a niekiedy absurdalnych historii". Zatem, nawet jeśli już jesteś niezłym negocjatorem, menedżerem, nauczycielem, sprzedawcą, socjologiem itp., zawsze możesz stać się jeszcze lepszym!
Napisana z lekkością i humorem książka Sanberg to lektura obowiązkowa dla wszystkich aktywnych zawodowo kobiet.
Kierownicze stanowiska większości w instytucji rządowych oraz dużych zakładów przemysłowych wciąż zajmują głównie mężczyźni. To z kolei oznacza, że kobiety wciąż nie mają decyzyjności w sprawach, które bezpośrednio kształtują naszą rzeczywistość.
Sheryl Sandberg, prezeska Facebooka i jedna z najbardziej wpływowych kobiet świata, gorąco wierzy, że taki stan rzeczy można w prosty sposób zmienić. Opierając się na skrupulatnie zebranych danych oraz własnych doświadczeniach, próbuje przebić się przez gąszcz mitów i stereotypów, by pomóc pracującym kobietom podjąć mądre decyzje, które zaważą na ich życiu, karierze i rodzinie. Pokazuje jednocześnie, jak efektywnie połączyć rolę aktywnej bizneswoman z rolą żony i matki.
Psychorachunkowość, pojęcie wprowadzone przez autora publikacji, to system czynności poznawczych, dzięki którym człowiek radzi sobie z finansami: księguje i przelicza pieniądze. Książka przedstawia zasady psychorachunkowości w sposób kompleksowy.
Jej treść może zainteresować każdego, kto chce wydawać pieniądze w sposób racjonalny, jest jednak przede wszystkim skierowana do psychologów zajmujących się psychologią ekonomiczną, jak również do finansistów świadomych tego, że psychologia ułatwia zrozumienie fenomenów ekonomicznych. Przyda się też zwykłym ludziom, borykającym się z codziennymi kłopotami budżetowymi.
Autor przedstawia tu podstawowe twierdzenia teorii perspektywy i wyprowadza z nich szereg konsekwencji, które nazywa postulatami psychorachunkowości. Dotyczą one księgowania myślowego ? przypisania kwot do odpowiednich rubryk, takich jak: bilans otwarcia, rubryki zysków, rubryki strat ? oraz sposobów liczenia pieniędzy. Zwykły człowiek jest buchalterem ułomnym i przekształca wielkości kwot zgodnie z przebiegiem specyficznej funkcji psychorachunkowej.
Wywód opiera się na bogatym materiale empirycznym. Jest ilustrowany scenami z życia sympatycznej pary ? państwa G. Dzięki temu książkę, która opowiada o sprawach trudnych, czyta się lekko, jak zbiór anegdot, nie odczuwając trudu włożonego w przeprowadzenie badań.
Książka Piotra Gasparskiego stanowi znakomite źródło inspiracji badawczych dla psychologów, kompendium wiedzy o subiektywnych regułach myślenia ekonomicznego dla finansistów i zestaw praktycznych porad dotyczących domowego budżetu.
Efekt zarażania a działalność organizacji to publikacja podejmująca ważną tematykę związaną z objaśnieniem zjawiska, które wywiera istotny wpływ na działalność współczesnych przedsiębiorstw. Niejednokrotnie przesądza ono o ich przetrwaniu lub rozwoju. Zarażanie
jest zjawiskiem o rozproszonym pojmowaniu, którego poznanie może się przyczynić do lepszego zrozumienia zachodzących zjawisk i adaptacji przedsiębiorstwa do zmian zachodzących w jego otoczeniu. Wzmiankowana problematyka została relatywnie słabo spenetrowana przez przedstawicieli nauk o zarządzaniu, dlatego publikacja Sławomira Wyciślaka w niemałym stopniu wypełnia lukę piśmienniczą w obszarze nauk o zarządzaniu.
Start-upy, a więc biznesy powstałe z czystej i spontanicznej przedsiębiorczości doprowadziły do powstania, w samych tylko w Stanach Zjednoczonych, prawie 40 milionów miejsc pracy. Liczymy na to, że amerykański przykład społeczności, które inicjują i wspierają przedsięwzięcia biznesowe, można przenieść na grunt polski. Pomimo nieprzedsiębiorącego nastawienia rządzących, antyinnowacyjnego ustawodawstwo, ciągłego kokietowanie górnictwa, hutnictwa i rolnictwa, przedsiębiorcy i towarzyszący im specjaliści są w stanie – wierzymy w to mocno – uruchomić drzemiące w Polakach energię i przedsiębiorczość. Tym samym – w miejsce surowcowo-buraczanej trójpolówki- zacząć budować nowoczesną Polskę naszych marzeń i ambicji. Książka Brada Felda może w tej sprawie być doskonałym podręcznikiem. Innymi słowy, zamiast wyjeżdżać zagranicę, proponujemy wziąć sprawy we własne ręce i budować start-upy tutaj, nad Wisłą. Nawet wbrew władzy.
Zarządzanie jest wszechobecnym elementem życia społecznego, a jednocześnie dziedziną nauki wymagającą wiedzy z różnych jej obszarów. Przenikanie się tych obszarów i relacje między nimi stanowią istotny element Zarządzania. Ponadto Autor podręcznika zapoznaje z problemami teorii zarządzania i ich praktyczną użytecznością, ze współczesnymi metodami i technikami wspomagającymi procesy decyzyjne oraz z nowoczesnymi strukturami organizacyjnymi i mechanizmami w nich działającymi. Spójność wykładu, usystematyzowanie informacji, odniesienie do praktyki i zmiennego otoczenia, a także powiązanie z programami nauczania w krajach Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych są zaletami tej książki.
Zarządzanie jest przeznaczone dla: studentów uczelni wyższych różnych typów, menedżerów, doradców i wszystkich, którzy wspinając się po szczeblach kariery, odczuwają chęć uzupełnienia lub zdobycia aktualnej wiedzy z zakresu zarządzania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?