KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

62,95 zł
79,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 61,35 zł

52,60 zł
98,70 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,49 zł

32,77 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,62 zł

66,10 zł
69,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,23 zł

63,75 zł
79,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,82 zł

57,11 zł
105,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł
Okładka książki Wzorce konkurowania przedsiębiorstw w sektorach – podejście dynamiczne

46,20 zł 37,24 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,24 zł

W ramach klasycznego procesu zarządzania strategicznego kwestii szybkich i dynamicznych zmian w otoczeniu nie bierze się pod uwagę, a rozpowszechniony schemat budowania przewagi konkurencyjnej jest w swojej istocie statyczny. Wprawdzie niektóre metody i narzędzia analizy strategicznej uwzględniają dynamikę zachodzących zmian, tym niemniej logika całego procesu jest oparta na statycznym obrazie sił i zjawisk otaczających przedsiębiorstwo. W odróżnieniu od takiego sposobu pojmowania procesu budowania przewagi strategicznej podejście dynamiczne z samego założenia uwzględnia możliwość dostosowania zarządzania strategicznego do zaistniałych na zewnątrz i wewnątrz firmy zjawisk wymuszających zmianę strategii, bądź jej poszczególnych składowych. Od podejścia statycznego różni się tym, czym różni się film od zdjęcia. W warunkach dynamicznych podstawowe zasady rządzące procesami formułowania i wdrażania strategii zakładają, że wszystko znajduje się w nieustannym ruchu, a każdy istotny czynnik warunkujący strategię firmy może ulec zmianie. Wobec tego sam model jest z za łożenia elastyczny i wymusza dostosowywanie się do zaobserwowanych zmian.
Okładka książki Pracownicza partycypacja finansowa

58,80 zł 47,39 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,39 zł

Pracownicza partycypacja finansowa jest traktowana jako jedna z nowocześniejszych form motywowania i większego zaangażowania pracowników w życie organizacji, jaką jest przedsiębiorstwo. Szybki postęp w jakości i innowacyjności produkcji wymaga zmiany spojrzenia na tradycyjne relacje pracownicy - kierownictwo i domaga się innego podejścia do procesów występujących w przedsiębiorstwie. Dotychczasowe stosunki pracy, raczej konserwujące ustalone reguły oddziaływania, są często przyczyną biernych postaw pracowników, co stwarza konieczność modyfikacji dotychczasowych schematów organizacji działania firmy i zarządzania pracującymi w niej ludźmi. Ze względu na potrzebę upowszechnienia rozwiązań partycypacji finansowej pracowników praca jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców, w tym praktyków życia gospodarczego, menedżerów obecnych i przyszłych, działaczy związkowych i przedstawicieli stowarzyszeń biznesowych, a także polityków, studentów, pracowników zainteresowanych partycypacją finansową oraz innych osób i organizacji mogących wywrzeć wpływ na przyszłe zastosowania partycypacji finansowej. Ze względu na niedostatek literatury polskiej w obszarze problematyki partycypacji finansowej starano się, aby praca w pewnym stopniu zapełniła tę lukę i przyczyniła się do wzrostu zainteresowania powyższymi rozwiązaniami.
Okładka książki Zbiór zabawnych gier szkoleniowych

129,00 zł 104,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 94,56 zł

Książka zawiera opisy 50 oryginalnych i ciekawych gier szkoleniowych, które wzmacniają efekt uczenia się poprzez włączenie do szkoleń elementu humoru i zabawy, pomagają przyciągnąć uwagę uczestników i ułatwiają rozwój pożądanych cech i umiejętności. Zaprezentowane tu gry: ? rozwijają kreatywne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów, ? wspierają budowę zgranych i efektywnie współpracujących zespołów, ? rozwijają inteligencję emocjonalną i uczą asertywności, ? ułatwiają akceptację zmian, ? wzmacniają charyzmę u menedżerów, ? poprawiają atmosferę w miejscu pracy. Usystematyzowany zestaw gier jest pełnym, gotowym do wykorzystania programem szkoleniowym, choć można go też przystosować do własnych potrzeb lub wykorzystać gry oddzielnie. Każda z gier zawiera sugerowane zabawne wprowadzenie, spis potrzebnych materiałów, szczegółowe wskazówki dla prowadzącego i propozycje pytań do dyskusji.
Okładka książki Menedżer jako polityk

49,90 zł 40,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,27 zł

Menedżer politykiem? Pytanie wydaje się zaskakujące, ale jeśli weźmiemy pod uwagę stałe elementy pracy menedżera, którymi niewątpliwie są nieustanne konfrontacje, rozwiązywanie konfliktów, odróżnianie wrogów od przyjaciół i opracowywanie taktyk, odpowiedź nasuwa się sama. Jak funkcjonuje władza i polityka w organizacji? Jak, korzystając ze strategii, zostać wytrawnym graczem politycznym w swojej firmie? Dlaczego jako polityczny nawigator wzmacniasz swoją wiarygodność i przyczyniasz się do lepszych wyników firmy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w niniejszej książce, która zawiera również praktyczne narzędzia samooceny i cenne wskazówki określające plan rozwoju, niezbędne do wyostrzenia zmysłu politycznego każdego menedżera. Dowiesz się, jak zbudować znakomite relacje ze współpracownikami, a jednocześnie wzmocnić swój autorytet na arenie politycznej, jaką jest każda współczesna firma.
Okładka książki Zarządzanie

69,00 zł 57,66 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,66 zł

Autor prezentuje model skutecznego zarządzania silnie zorientowanego na praktykę, uzupełniając go obserwacją dwudziestu dziewięciu menedżerów z różnorodnych organizacji i branż w czasie jednego typowego dnia ich pracy. Wyciągając wnioski z tych obserwacji i zestawiając je z własnym rozumieniem istoty zarządzania, Mintzberg przedstawia między innymi: - czynniki, nieraz zaskakujące, które jego zdaniem są naprawdę istotne w procesie zarządzania, - typologię różnych postaw wobec zarządzania, - najważniejsze problemy, z którymi musi się zmierzyć każdy menedżer, i sposoby ich rozstrzygania, - charakterystykę skutecznego zarządzania, które nazywa zarządzaniem zaangażowanym.
Okładka książki Nauka o organizacji

59,00 zł 38,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,76 zł

Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Jego treść i struktura odpowiadają wymaganiom standardów kształcenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla przedmiotu ?nauka o organizacji". Podstawowe zagadnienia z tego obszaru zostały tu zaprezentowane z perspektywy dynamiki rozwoju organizacji oraz towarzyszącego im szeroko pojętego otoczenia. Lektura publikacji dostarczy wiedzy na temat: * ewolucji sposobów postrzegania organizacji. * typologii organizacji, ich cech i form, * istoty i cech otoczenia organizacji oraz znaczenia relacji z nim, * czynników i faz rozwoju organizacji, * zmian organizacyjnych wspierających elastyczność i innowacyjność, * procesów organizacyjnych - istoty, rodzajów, zarządzania procesowego, * form współpracy organizacyjnej. Omówienie każdego tematu uzupełniono bogatym wykazem literatury, listą zagadnień do dyskusji i przemyśleń oraz zadaniem do zrealizowania. Weryfikacje, i utrwalenie zdobytej wiedzy ułatwią zamieszczone na końcu książki pytania testowe. Publikacja jest przeznaczona zarówno dla studentów kierunków zarządzania, inżynierii zarządzania i administracji, jak i praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za kreowanie rozwoju organizacji komercyjnych, publicznych i społecznych, a także przedstawicieli władz lokalnych, generujących swymi działaniami rozwój partnerstwa publiczno-prywatnego.
Okładka książki Istotą przywództwa jest rozmowa

49,00 zł 39,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,92 zł

Przywództwo i zmiany organizacyjne zaczynają się od myślenia o problemach i możliwościach ich rozwiązania. Każdy zainteresowany zmianami lub rozwijaniem cech przywódczych powinien zrozumieć, czym jest proces myślenia. Warto pamiętać o tym, że myślenie nie odbywa się w próżni, lecz w otoczeniu społecznym. Przywództwo polega zatem na kształtowaniu grupowego procesu myślenia i budowania strategii oraz wspólnym podejmowaniu decyzji. Zmiana czyjegoś sposobu myślenia i nastawienia wymaga od menedżerów doskonałego opanowania procesu aktywizacji myślenia w pracy zespołowej. Ta książka wskazuje przywódcom, jak mogą wpływać na sposób myślenia personelu. Pokazuje powiązania leżące u podstaw procesu zmian oraz normy i nawyki rządzące rozmowami biznesowymi. Zawiera przykłady mechanizmów podejmowania decyzji i usprawniania procesu wprowadzania zmian organizacyjnych. Odpowiada na wiele pytań nurtujących menedżerów: Dlaczego zebrania rzadko przynoszą oczekiwane efekty? Czemu propozycje zmian zwykle napotykają opór i wywołują niepokój? Dlaczego czasami, gdy jesteśmy w grupie, tworzymy wielkie rzeczy, a innym razem tracimy tylko czas, pieniądze i energię?
Okładka książki Czas na atak

61,00 zł 33,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,12 zł

Czas... Wznieść się ponad przeszkody. Dotrzeć dalej, niż myślałaś, że możesz. Na przebudzenie Twojego finansowego geniuszu. Działaj... Zastosuj wszystko, czego się nauczyłaś, i wznieś się na wyższy poziom, by sprostać swoim wyzwaniom, swojej inteligencji i swoim marzeniom. Możesz to zrobić. Wiem, że potrafisz. Czas na atak! Kim Kiyosaki w swoim wyjątkowym stylu pokazuje własne podejście do przezwyciężania chaosu i do budowania pewności siebie. Dzieli się inspirującymi, motywującymi i zaskakującymi historiami związanymi z inwestowaniem i biznesem ? z własnego życia i z życia innych kobiet. Mówi też o tym, czego tak naprawdę potrzebujesz, aby spełnić swoje marzenia w zakresie finansów. Czas na atak! to przesłanie dla kobiet na całym świecie, aby przyjrzały się swoim osobistym wyzwaniom, niepowodzeniom, śmiesznościom i zwycięstwom ? by wzniosły się ponad wszystko i podjęły działanie. Aby wiodły bogate życie, na które zasługują. W książce Czas na atak! autorka międzynarodowego bestsellera Bogata kobieta kontynuuje swoje przesłanie, inspirując, ucząc i stawiając wyzwania przed kobietami na całym świecie. Kim Kiyosaki jest odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą i dojrzałą inwestorką mającą wieloletnie doświadczenie w biznesie i w nieruchomościach. Z pasją tworzy pozytywne środowisko edukacyjne dla kobiet, udostępniając im wiedzę finansową.
Okładka książki Droga Toyoty do ciągłego doskonalenia

79,91 zł 62,95 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 62,95 zł

Oto podstawy niezbędne do stworzenia wizji ciągłego doskonalenia dopasowanego do twojego przedsiębiorstwa, a następnie przekształcenia owej wizji w mierzalną rzeczywistość. W czasie nagłośnionej akcji serwisowej Toyoty w latach 2009 i 2010 legendarna już reputacja producenta samochodów, słynącego od 60 lat z operacyjnej doskonałości, została wzięta pod lupę. Eksperci zastanawiali się na forum publicznym, czy jakość produktów Toyoty faktycznie tak drastycznie spadła, a zjadliwi krytycy prorokowali koniec firmy w jej obecnym kształcie. Wyniki rządowego dochodzenia w dużym stopniu zwolniły Toyotę z odpowiedzialności za wady i wypadki, a ta szybko stanęła na nogi. Tym niemniej faktem jest, że popełniono błędy, co pokazało, że Toyota musi się doskonalić. W swoim bestsellerze Droga Toyoty Jeffrey Liker przedstawił fundamentalne zasady, dzięki którym Toyota osiąga wyniki, jakich inne firmy na całym świecie mogą jej tylko pozazdrościć. W tej publikacji Liker wraz z byłym inżynierem produkcyjnym Toyoty Jamesem Franzem tłumaczą sposób myślenia, który leży u podstaw ciągłego doskonalenia. Wyjaśniają również, dlaczego konieczne jest zdyscyplinowanie w doskonaleniu procesów w każdej części organizacji. Liker i Franz prezentują najczęstsze błędy w sposobie myślenia, przez które osiągane rezultaty są bardzo ograniczone. Wyjawiają również, w jaki sposób Toyota osiąga swój dwuaspektowy cel, jakim jest doskonalenie wyników i rozwój ludzi, dzięki postępowaniu zgodnie z cyklem PDCA W. Edwardsa Deminga. Na podstawie szczegółowych studiów przypadku z różnych branż dowiesz się, jak: dowiedzieć się, dlaczego twoje procesy nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, zbudować trwałe i szczupłe procesy o dobrze zdefiniowanym celu, stworzyć system, który sam będzie wyciągać problemy na światło dzienne, nauczyć każdego lidera i członka zespołu na każdym poziomie organizacyjnym sztuki postępowania zgodnie z cyklem PDCA, aby udoskonalać procesy.
Okładka książki Analiza finansowa przedsiębiorstwa

64,90 zł 42,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,70 zł

Znajomość narzędzi i metod analizy finansowej jest niezbędna w zarządzaniu przedsiębiorstwem, zarówno przy ocenie efektywności dokonań, jak i przy trafnym podejmowaniu decyzji dotyczących przyszłości przedsiębiorstwa. Zakres przedmiotowy niniejszej książki obejmuje cztery najważniejsze obszary analizy finansowej, czyli: teoretyczno-merytoryczne podstawy analizy finansowej, metody i narzędzia analizy zasobów majątkowych i kapitałowych oraz przychodów, kosztów i wyników finansowych w wymiarze bezwzględnym, analizę wskaźnikową obejmującą analizę rentowności, płynności finansowej, zadłużenia i sprawności działalności przedsiębiorstwa, ocenę zdolności przedsiębiorstwa do rozwoju. W książce ukazano analizę finansową w ujęciu retro- i prospektywnym. Połączono więc ocenę przeszłości z przyszłością przedsiębiorstwa. Z Książka ma w dużej mierze charakter autorski. Powstała na podstawie obszernej literatury i doświadczeń praktycznych autora. Jest napisana przystępnym językiem, zawiera wiele przykładów z praktyki. Jest adresowana do studentów uczelni ekonomicznych, analityków finansowych, menedżerów, księgowych i biegłych rewidentów.
Okładka książki Rachunkowość przedsiębiorstw

64,90 zł 42,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,70 zł

Zawartość informacyjna książki uwzględnia zapotrzebowanie kadry kierowniczej na informacje o dokonaniach i rentowności przedsiębiorstw oraz o ich sytuacji majątkowej i finansowej. Posiadanie takich danych zdecydowanie ułatwi menedżerom podejmowanie decyzji i stwarza warunki do zastosowania alternatywnych rozwiązań, najbardziej korzystnych dla jednostki gospodarczej. Szerokie i wyczerpujące omówienie tematów w poszczególnych rozdziałach książki ułatwi zainteresowanym Czytelnikom zrozumienie istoty rachunkowości, obowiązujących zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych oraz możliwości ich wykorzystania do pozyskiwania określonych informacji. Rozważania zawarte w książce są poparte licznymi przykładami, a na końcu każdego rozdziału znajdują się zadania do samodzielnego rozwiązania. Książka będzie cennym źródłem informacji dla: • studentów uczelni wyższych różnych typów, • słuchaczy studiów podyplomowych, • szerokiego grona menedżerów, • samodzielnych księgowych, • pracowników banków i urzędów skarbowych.
Okładka książki Szkoła Liderów

49,90 zł 34,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,34 zł

O KSIĄŻCE: Ta książka opowiada o dwóch latach życia w najważniejszej na świecie szkole biznesu, określanej przez jej adeptów jako „kuźnia kapitalizmu”. Dziennikarz Phillip Delves Broughton – narrator – postanawia porzucić dotychczasową karierę dziennikarza newsowego, poszerzyć swoje horyzonty i zyskać wiedzę o funkcjonowaniu biznesu. Przyjeżdża na studia MBA do Harvard Business School, gdzie codziennie od rana do nocy rozwiązuje skomplikowane case studies z zakresu finansów, rachunkowości, marketingu itd. Szybko spostrzega jednak, że to co jest na Harvardzie najważniejsze, niekoniecznie dzieje się w lekcyjnych salach. Brougton zanurza się głęboko w relacje z innymi studentami, żeby w pełni chłonąć atmosferę miejsca, z którego najlepiej na świecie widać kapitalizm. Co odkrywa? AUTOR: Philip Delves Broughton jest publicystą ekonomicznym i pisarzem. Publikuje m.in. w Financial Times, Wall Street Journal oraz Spectatorze. Przez 10 lat był dziennikarzem newsowym. Pracował między innymi jako nowojorski korespondent dziennika Daily Telegraph oraz szef biura tej gazety w Paryżu. W 2004 roku rzucił pracę i wyjechał na studia menedżerskie do Harvard Business School (wcześniej, w Wielkiej Brytanii ukończył studia w Oxfordzie). Obecnie większość czasu poświęca na pisanie książek. Oprócz „Szkoły Liderów” (tytuł oryg. „Ahead of the Curve”, 2009) napisał również bardzo dobrze oceniany poradnik o sprzedaży – „The art of the sale: Learning from the masters about business” (2012) oraz trzy powieści o bankowcach, w tym dwa thrillery: „Dead bankers” oraz „Ghosts” . Jest żonaty, ma dwóch synów i psa. Jego bieżące teksty można znaleźć na stronie: www.philipdelvesbroughton.com. RECENZJA: Najważniejsze, co oprócz wiedzy zostaje w człowieku po Harvard Business School, to szacunek dla poglądów innych i wiara we własne możliwości. Autor książki wielokrotnie zwraca uwagę, jak cenna jest możliwość studiowania z ludźmi pochodzącymi z różnych krajów i środowisk, reprezentującymi rozmaite zawody. Różnorodność Harvardu jest jego siłą – gdybyśmy wszyscy byli tacy sami, to nie moglibyśmy się od siebie wzajemnie uczyć. Andrzej Klesyk, Prezes Zarządu PZU SA, fragment przedmowy do wydania polskiego Książka jest częścią serii BIZNES HORYZONTY SERIA BIZNES HORYZONTY Seria prezentująca światowej klasy biznesową literaturę faktu, która profesjonalnie, porywająco i ciekawie opisuje mechanizmy rządzące gospodarką. PARTNER WYDANIA: PZU SA PATRON MEDIALNY: WYBORCZA.BIZ
Okładka książki Przez marketing do wzrostu.8 zwycięskich strategii

39,90 zł 24,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,17 zł

Najnowsza książka guru marketingu Philipa Kotlera! Stany Zjednoczone, Unia Europejska i inne rozwinięte gospodarki już od kilku lat zmagają się ze spowolnieniem na tyle dotkliwym, że tworzenie nowych miejsc pracy nie nadąża za wzrostem liczby chętnych. Gdy kraje rozwinięte stoją w obliczu dręczącej dekoniunktury, szansy na skuteczne konkurowanie o kurczącą się bazę klientów należy szukać w wykorzystaniu kreatywnych strategii marketingowych. „Przez marketing do wzrostu” pokazuje, jak przetrwać te burzliwe dla gospodarki czasy. Książka opisuje megatrendy, które będą otwierać nowe możliwości biznesowe przez całe obecne dziesięciolecie. Znajdziemy wśród nich globalną redystrybucję bogactw, urbanizację, globalny wzrost zielonej gospodarki i gwałtownie zmieniające się wartości społeczne. Choć to najgroźniejszy okres od czasów Wielkiego Kryzysu, rozwój firm jest wciąż możliwy. Nauczmy się wdrażać te wypróbowane strategie i rosnąć w tempie, którego zazdrościć nam będą konkurenci. Philip Kotler jest jednym z największych światowych autorytetów w dziedzinie marketingu, autorem między innymi „Marketingu” (wyd. 14.) i „Marketingu 3.0”. Jest również profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management na Northwestern University. Milton Kotler jest prezesem firm Kotler Marketing Group USA z siedzibą w Waszyngtonie oraz Kotler Marketing Group China z siedzibą w Pekinie, uznawanej za wiodącą firmę doradczą w dziedzinie strategii marketingowej w Chinach. Wielu prezesów światowych firm, najlepszych menedżerów i badaczy poleca tę książkę. „Przez marketing do wzrostu” jest znakomitym uzupełnieniem najnowszego wydania „Marketingu” Philipa Kotlera i Kevina Lane’a Kellera opublikowanego przez DW REBIS w 2012 roku.
Okładka książki E-usługi administracji publicznej w warunkach zarządzania projektami

46,20 zł 34,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,60 zł

Rozwój e-government, czyli administracji świadczącej usługi na drodze elektronicznej warunkowany jest inicjatywami i działaniami, jakie zostały podjęte w naszym kraju dla przestawienia jego gospodarki na tory społeczeństwa informacyjnego, informatyzacji sektora publicznego oraz obowiązującymi aktami prawnymi, na podstawie których urzędy wykonują swoje zadania. O rzeczywistym rozwoju e-government świadczy oferowanie usług publicznych - oczekiwanych przez klientów administracji - na coraz wyższych poziomach, a więc odchodzenie od świadczenia usług wyłącznie na zasadzie udostępniania informacji, na rzecz coraz bardziej zaawansowanych sposobów załatwiania spraw urzędowych. Szansą na większą dojrzałość e-usług jest wdrożenie nowych metod zarządzania w jednostkach z sektora publicznego, uwzględniających dynamiczne zmiany potrzeb swoich klientów, kompletność usług i sposobu ich świadczenia oraz posiadanie niezawodnych systemów informatycznych zarządzania każdego szczebla. Administracja publiczna, chcąc racjonalizować wydatki na Informatyzację państwa przez dotacje unijne, dostrzegła potencjał tkwiący w zarządzaniu projektami i dała temu oficjalnie wyraz uchwalając, w 2005 r., ustawę o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i rok później przygotowując pierwszy w historii Polski plan informatyzacji państwa. Mając na względzie wielość projektów realizowanych w sektorze publicznym, skalę zaangażowanych w nie środków UE, zapóźnienia Polski w zakresie wdrażania e-usług administracji w stosunku do innych krajów, a także fakt, że do tej pory sektor ten nie wypracował jednolitego standardu zarządzania przedsięwzięciami, w książce przedstawiono krytyczną analizę metodyk zarządzania projektami pod kątem ich implementacji do projektów związanych z rozwojem e-government. Ponadto, zaproponowano koncepcję wsparcia organizacyjno-informatycznego dla metodyki najczęściej wykorzystywanej przez administrację publiczną przy realizacji projektów z dofinansowaniem unijnym.
Okładka książki Ocena systemu awansu zawodowego nauczycieli w Polsce Studium empiryczne

32,00 zł 25,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,85 zł

W książce przedstawiono wyniki pierwszego rzetelnego i obszernego problemowo badania funkcjonowania systemu awansu zawodowego nauczycieli. Zagadnienia związane z awansem zbadano, stosując metody ilościowe i jakościowe. Przeprowadzono badania ankietowe wśród nauczycieli i dyrektorów szkół, wywiady z przedstawicielami organów prowadzących, kuratoriów, ekspertami komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych, wywiady zbiorowe z wybranymi grupami nauczycieli. Analizie poddano rozwiązania prawne dotyczące awansu zawodowego nauczycieli: nowelizacje przepisów prawnych oraz ich konsekwencje dla nauczycieli i jakości pracy szkół. Przeprowadzono także studia przypadków szkół, żeby poznać praktyczne zastosowanie obowiązujących rozwiązań w zróżnicowanych społecznie, demograficznie i pedagogicznie środowiskach edukacyjnych. Autorki podjęły próbę zweryfikowania zalet i wad systemu, jego znaczenia dla podnoszenia kwalifikacji nauczycieli i poprawienia jakości pracy szkoły oraz przedstawiły propozycje zmian. Na problematykę awansowania i promowania nauczycieli starały się spojrzeć możliwie szeroko, uwzględniając perspektywę wszystkich uczestników tego procesu.
Okładka książki Pracuj ze mną REBIS

34,90 zł 21,15 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,15 zł

Dwoje światowej sławy ekspertów od relacji damsko-męskich przeprowadziło badania z udziałem ponad 100 tysięcy pracowników 60 firm z listy „Fortune 500”. Określili osiem największych problemów, jakie pojawiają się w pracy między kobietami i mężczyznami. Do najczęstszych należą: błędne odczytywanie intencji drugiej strony i nieporozumienia na tym tle, brak zaufania, niebezpośrednia i niejasna komunikacja, „nadmierna” emocjonalność. Opisując biologiczne i społeczne uwarunkowania kobiecych i męskich zachowań, pokazują, jak wykorzystać różnice i przekuć je na dobrą współpracę oraz zawodowy i osobisty sukces. „Annis i Gray analizują i wyjaśniają, jak i dlaczego kobiety i mężczyźni inaczej funkcjonują w pracy i jak sobie z tym radzić. Praktyczna i na czasie książka, która sprawi, że pojmiesz, a kto wie… może nawet zmienisz reguły tej gry”. „Publishers Weekly” „Pora poznać kolejny rodzaj inteligencji – inteligencję płci. Jeśli ktokolwiek na Ziemi – albo na Wenus czy Marsie – jest w stanie rozwikłać zagadkowe relacje damsko-męskie, to na pewno są to B. Annis i J. Gray. Pracuj z tą niesamowitą książką!” Harvey Mackay, autor bestselleru Pływaj z rekinami i nie daj się pożreć Barbara Annis, badaczka inteligencji płci, działa na rzecz poprawy relacji między kobietami i mężczyznami w miejscu pracy. Współpracuje z firmami z listy „Fortune 500”, rządami i organizacjami na całym świecie. Jest autorką książki Same Words, Different Language i współautorką (z M. Gurianem) Leadership and the Sexes. John Gray, autor megabestselleru Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus, jest ekspertem w dziedzinie związków międzyludzkich i terapeutą rodzinnym. Do tej pory 17 jego książek wydano w łącznym nakładzie 50 mln egzemplarzy w 50 językach
Okładka książki Naród Start-upów

59,00 zł 39,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,82 zł

Naród start-upów rozwiązuje pytanie za milion dolarów: Jak to jest, że Izrael - kraj siedmio milionowej populacji, mający tylko 60 lat, otoczony przez wrogów, w ciągłym stanie wojny od czasu jego powstania, bez zasobów naturalnych - produkuje więcej start-up firmy niż duże, spokojne i stabilne kraje jak Japonia, Chiny, Indie, Korea, Kanada i Wielka Brytania?
Okładka książki Etyczne problemy zarządzania w ochronie zdrowia

59,00 zł 47,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,67 zł

Prezentowane w niniejszym tomie teksty są pokłosiem konferencji pt. ?Etyczne problemy zarządzania w ochronie zdrowia?, która odbyła się w Krakowie w październiku 2012 r. Podejmowane podczas spotkania kwestie stanowią zaczątek poważnego dyskursu nad etycznym wymiarem zarządzania w służbie zdrowia, są wstępnym rekonesansem w dziedzinie, która dotychczas zwykle umykała uwadze teoretyków i praktyków systemu albo pojawiała się w dyskusjach jedynie marginalnie i bardziej w charakterze ozdobnika niż jako przedmiot poważniejszego namysłu. Teksty zawarte w publikacji układają się w trzy grupy zagadnień, które przybliżają: ? zasady moralne i cele systemowe fundamentalne dla organizacji systemu ochrony zdrowia, ? zarządzanie różnymi elementami w różnych wymiarach systemu, z uwypukleniem moralnych aspektów jego funkcjonowania w tym zakresie, ? niedostatki pojawiające się w działaniu poszczególnych elementów składowych systemu, których niewydolność wpływa znacząco na obniżenie poziomu uzyskiwanej opieki. Publikacja skierowana jest do osób zarządzających podmiotami leczniczymi, a także lekarzy, studentów kierunków związanych ze służbą zdrowia oraz z prawem, administracją i zarządzaniem.
Okładka książki Zespoły X

59,00 zł 47,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,26 zł

Dlaczego dobre tradycyjne zespoły często się nie sprawdzają? Dlaczego mimo wzajemnego zaufania, wiary we własne możliwości i solidnych procesów współpracy brakuje im kreatywności i elastyczności? Dynamika wewnętrzna, choć sama w sobie pozytywna, może się przyczynić do powstania muru oddzielającego zespół od zewnętrznego świata. Mur ten zaś może uniemożliwić zespołowi przystosowanie się do zmian i dostarczanie przedsiębiorstwu wartości. Autorzy, korzystając z wyników swoich wieloletnich badań, dowodzą, że to, co jest potrzebne i co funkcjonuje właściwie, to nowy rodzaj zespołów - zespoły X, które: - zastępują tradycyjną koncentrację na budowaniu wewnętrznej spójności orientacją na skuteczne zarządzanie relacjami zewnętrznymi - nadążają za zmianami rynkowymi, technologicznymi, kulturowymi i konkurencyjnymi - wprowadzają innowacje dzięki szybkiemu przechodzeniu od tworzenia koncepcji do ich urzeczywistniania - wykorzystują rozproszone przywództwo, aby uzyskać dostęp do kluczowych informacji i wiedzy specjalistycznej, niezależnie od tego gdzie te wartości się znajdują - wewnątrz organizacji czy poza nią Szczegółowy opis procesu tworzenia tego typu zespołów, zawierający gotowe rozwiązania i wskazówki przydatne dla kadry zarządzającej i pracowników działów HR, wsparty jest licznymi przykładami zaczerpniętymi z doświadczeń Microsoftu, Southwest Airlines, BP, Merill Lynch i wielu innych organizacji.
Okładka książki Ewaluacja talentu

79,00 zł 63,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,66 zł

Utalentowani, ambitni pracownicy pozostaną w firmie tylko wtedy, gdy zyskają odpowiednie możliwości rozwoju i poczują się zmotywowani. Samo wysokie wynagrodzenie może jednak nie wystarczyć. Książka pokazuje, jak zarządzać potrzebami poszczególnych pracowników i całej organizacji, jak rozpoznać aspiracje i oczekiwania najlepszych, najbardziej uzdolnionych jednostek oraz jak efektywnie nimi kierować.Proces ten wymaga zastosowania technik pozwalających na ocenę sposobu myślenia, zachowań, wiedzy i umiejętności pracowników, a następnie zorganizowania skutecznych szkoleń, wdrożenia programu rozwojowego i zarządzania wydajnością pracy. W książce szczegółowo omówiono takie zagadnienia, jak: - pozyskiwanie, rozwój i wynagradzanie utalentowanych pracowników, - budowanie strategii zarządzania talentami, - opracowywanie i wykorzystywanie testów psychometrycznych, - korzyści wypływające z ewaluacji wiedzy, - zasady edukacji i szkolenia utalentowanych pracowników i menedżerów, - metody oceny wyników pracy, - wykorzystanie infrastruktury informatycznej w procesie zarządzania talentami, - tworzenie systemu zarządzania talentami na podstawie najlepszych praktyk. Publikacja zawiera wiele przykładów i studiów przypadków, które pomogą czytelnikowi zrozumieć praktyczne zastosowania poszczególnych metod i zachęcą do wdrożenia programu zarządzania talentami w firmie.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 11,25 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,90 zł
Okładka książki Zjedz tę żabę

23,56 zł
29,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,96 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,64 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,49 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,63 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj