W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Autorka podejmuje niezwykle ważny dla polskiej pedeutologii problem badawczy i wprowadza czytelników w zakres poszerzających i pogłębiających się zagrożeń związanych z funkcjonowaniem nauczycieli w zawodzie, a w istocie w szeroko rozumianym środowisku socjalizacyjnym (instytucjonalnym i pozainstytucjonalnym). Nie może być dłużej obojętne społeczeństwu i decydentom politycznym to, jak poważnym, bo ukrytym i odroczonym w skutkach, zagrożeniem dla uczęszczających do placówek dzieci i młodzieży jest wpływ toksycznych postaw ich pedagogów-wychowawców-edukatorów, którzy są dotknięci syndromem negatywnego stresu. Książka kierowana jest do szerokiego grona czytelników zainteresowanych warunkami pracy i kondycją psychofizyczną polskich nauczycieli oraz teorią i praktyką edukacji nauczycielskiej. Szczególnie zaś przeznaczona jest dla osób profesjonalnie zajmujących się problematyką psychospołecznego funkcjonowania nauczycieli w środowisku pracy w kontekście pełnionej przez nich roli zawodowej.
W książce autor poszukuje odpowiedzi na pytanie jakiego rodzaju powiązania sieciowe kształtowane z podmiotami na rynkach zagranicznych mogą w największym stopniu przyczynić się do poprawy wyników przedsiębiorstwa.
Systemy wczesnego ostrzegania to instrumenty zarządzania instytucjami finansowymi nie tylko w warunkach kryzysu finansowego, ale również w warunkach stabilności finansowej. Ich skuteczność zależy przede wszystkim od odpowiedzi na takie pytania, jak: Jaka jest specyfika poszczególnych systemów wczesnego ostrzegania? Czy będą one wykorzystywane przez same instytucje finansowe, czy ich instytucje nadzorcze? Czy chodzi o systemy wczesnego ostrzegania wykorzystywane w odniesieniu do samych instytucji finansowych, czy w odniesieniu do ich klientów? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z systemami wczesnego ostrzegania znajdzie Czytelnik w prezentowanej książce.
Autorami książki są pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Bankowości i Rynków Finansowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Jest to ważna, chyba pierwsza na rynku wydawniczym, pozycja charakteryzująca bardzo złożone zjawisko, odnoszące się do rynkowych zachowań polskich konsumentów w dobie globalizacji konsumpcji. [...] Autorka wykorzystała zarówno literaturę o ogólnym charakterze, jak i pozycje soecjalistyczne z zakresu podejmowanych obszarów badawczych. [...] Wybór metod analizy danych stanowi przykład dojrzałego warsztatu badawczego zjawisk dotyczących rynkowych zachowań konsumentów przy uwzglednieniu megatrendu, jakim jest globalizacja.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Anny Dąbrowskiej, prof. SGH
Jak wdrożyć system controllingu w przedsiębiorstwie - od czego zacząć,
Jak zaprojektować koncepcję systemu controllingu,
Jak w praktyce powinien wyglądać harmonogram wdrożenia controllingu,
Jak przezwyciężać opory przy wdrażaniu controllingu
W jaki sposób controlling może wpłynąć na jakość przedsiębiorstwa,
Jak zatrudnić controllera w przedsiębiorstwie,
Jak analizować koszty w ramach operacyjnej rachunkowości zarządczej,
Jak poradzić sobie z problemem świadczeń wewnętrznych
Jak przebiega proces tworzenia budżetu wpływów i wydatków
Trwająca od kilku lat recesja, zjawisko globalnej konkurencji, komplikujące się warunki prowadzenia działalności gospodarczej, wreszcie ? trudna sytuacja na rynku pracy ? powodują, że na prawo pracy coraz częściej spogląda się nie tylko przez pryzmat ochrony pracownika (co jest podstawowym celem prawa pracy), lecz także interesu pracodawcy. Publikacja Ochrona interesu pracodawcy jest próbą kompleksowej analizy tego ? stosunkowo nowego ? zagadnienia.
Celem niniejszego opracowania jest analiza ochrony interesu pracodawcy. Rozpoczyna się ona od wyjaśnienia pojęcia ?interes pracodawcy?, a kończy na usystematyzowaniu środków służących ochronie interesu pracodawcy i określeniu granic tej ochrony. Ponadto w publikacji omówiono problematykę ochrony interesów pracodawców w indywidualnym i zbiorowym prawie pracy, przesłanki tej ochrony oraz jej konstytucyjne i międzynarodowe uwarunkowania. W pracy przyjęto przedmiotowe kryterium podziału, oparte na rodzaju chronionego interesu. To pierwsza na polskim i europejskim rynku publikacja kompleksowo prezentująca problematykę ochrony interesu pracodawcy.
Publikacja skierowana jest zarówno do podmiotów zajmujących się prawem pracy w praktyce ? radców prawnych, adwokatów, sędziów, prawników zatrudnionych w instytucjach publicznych i prywatnych firmach. A także osób związanych z nauką prawa pracy. Zainteresuje także partnerów społecznych, zwłaszcza organizacje pracodawców.
Dr Monika Latos-Miłkowska ? wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka wielu publikacji z zakresu prawa pracy. Przedmiotem zainteresowań naukowych autorki jest problematyka ochrony trwałości stosunku pracy, zwolnień z przyczyn niedotyczących pracowników, zbiorowe prawo pracy, uprawnienia związane z rodzicielstwem.
Książka zawiera charakterystykę najważniejszych zagadnień związanych z gospodarką nieruchomościami.
W szczególności dotyczy ona:
- zasad zarządzania nieruchomościami
- wyceny nieruchomości
- prawnych, ekonomicznych i podatkowych uwarunkowań związanych ze sprzedażą nieruchomości
- systemu finansowania nieruchomości
- zasad związanych z gospodarowaniem nieruchomościami przez gminę.
Czytelnik będzie mógł się dowiedzieć:
- jakie są główne prawne uwarunkowania związane z gospodarką nieruchomościami
- jak funkcjonuje rynek nieruchomości
- jakie jest znaczenie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- jaka jest rola notariusza na rynku nieruchomości
- kiedy korzystać z hipoteki, ksiąg wieczystych i innych zabezpieczeń związanych z nieruchomościami.
Wraz z następującą globalizacją rynków gospodarki światowej obserwuje się wzrost konkurencji w ostatnich latach, co w obliczu zachodzących zmian w otoczeniu w zakresie technologii, regulacji i popytu powoduje jeszcze wyższy poziom rywalizacji między przedsiębiorstwami.
Starają się one sprostać wymaganiom rynku nawiązując współpracę z innymi podmiotami rynkowymi w formie aliansów strategicznych, organizacji wirtualnych, klastrów czy też powiązań franczyzowych.
W niniejszym opracowaniu przedstawiono wybrane modele współpracy przedsiębiorstw, które - zdaniem autorek - charakteryzują się nowoczesnymi atrybutami i mogą być uznane jako zgodne z tendencjami rozwojowymi współczesnych gospodarek światowych.
Kapitał ludzki to temat szeroko dziś omawiany. Wspomina się o nim w kontekście rozważań na temat zasobów przedsiębiorstwa, zarządzania, rozwoju, budowania wartości i inwestycji.
Opracowanie ma za zadanie przybliżyć przedsiębiorcom oraz zainteresowanym tematykę i znaczenie kapitału ludzkiego w zarządznaiu innowacyjnością w sposób kompleksowy oraz pokazać, że dzięki wykorzystaniu modeli i dostępnych narzędzi można wpływać na innowacyjność zarządzanych organizacji.
Książkę Rafała Janowicza &bdquoKomunikacja marketingowa w architekturze&rdquo przeczytają z pewnością specjaliści (urbaniści, architekci, teoretycy i praktycy komunikacji marketingowej). Przeczytają ją jednak także z uwagą miejscy aktywiści, którzy walczą z &bdquozaśmieceniem&rdquo licznymi reklamami codziennie przemierzanej przez nas przestrzeni, a także ci z mieszkańców miast, którzy ich w tej walce wspierają. Reklam i innych komunikatów marketingowych jest dziś tak wiele, że stały się one elementem przekształcającym architekturę (zarówno jej tworzenie, jak i percepcję). Znajdziemy w książce przykłady rozwiązań zdecydowanie złych, tworzących &bdquoefekt choinki&rdquo, ale i dobrych, starannie przemyślanych. Rafała Janowicza interesuje jednak nie tylko stan faktyczny, ale i jego poprawa. Od wizualnej komunikacji marketingowej w miastach raczej w najbliższym czasie nie uciekniemy, konieczna jest więc zmiana podejścia do niej architektów. Janowicz przekonuje, że tylko czynny udział architektów w jej tworzeniu przy jednoczesnej zmianie obowiązujących dzisiaj regulacji prawnych pozwoli na poprawę jakości przestrzeni, na której &bdquozaśmiecenie&rdquo słusznie narzekamy. Przeprowadzona przez Autora argumentacja jest starannie uporządkowana i przejrzysta, a fakt, iż analizom towarzyszy bogata dokumentacja fotograficzna dodatkowo wzmacnia atrakcyjność książki.Prof. dr bab. Anna Zeidler-Janiszewska - przewodnicząca Komisji Konkursowej
Istnieją tylko cztery sposoby, dzięki którym kontaktujemy się ze światem. Jesteśmy na ich podstawie oceniani i klasyfikowani. To kontakt za pomocą naszego działania, wyglądu, tego, o czym i jak mówimy.
Dale Carnegie
Postępuj zgodnie z podstawowymi zasadami skutecznej komunikacji Dale Carnegie’go. Jeśli będziesz w tym konsekwentny wówczas wykształcisz jakże ważną zdolność:
- doskonalenia umiejętności komunikacyjnych - od codziennych rozmów, aż po prezentacje i wystąpienia publiczne
- łatwego docierania z twoim przekazem do odbiorcy, co sprawi że praca zostanie wykonana szybciej i z mniejszą liczbą błędów
- słyszenia tego, co mówią inni, tak aby w pełni zrozumieć ich przekaz
- zrozumienia w jaki sposób język ciała wzmacnia albo osłabia skuteczność twoich wypowiedzi oraz jak go interpretować u twoich słuchaczy
- trafnego wyrażania myśli w formie pisemnej - w listach, notatkach służbowych, e-mailach czy SMS-ach
W książce w sposób kompleksowy i przystępny omówiono zagadnienia związane z odpowiedzialnością pracowniczą, zarówno kompensacyjną, jak i niekompensacyjną. Analizie poddana została odpowiedzialność materialna, porządkowa oraz dyscyplinarna.
Autorka wykorzystuje bogate orzecznictwo Sądu Najwyższego, które pozwala wyjaśnić wiele wątpliwości interpretacyjnych oraz kontrowersji pojawiających się na płaszczyźnie stosowania odpowiedzialności pracowniczej. Walor praktyczny zwiększają liczne przykłady oraz wzory pism i umów związanych z przedstawioną tematyką.
Publikacja adresowana jest przede wszystkim do pracodawców. Pogłębiona analiza przepisów prawa oraz wykorzystane bogate orzecznictwo sądowe powoduje, że z opracowania mogą korzystać również przedstawiciele zawodów prawniczych ? sędziowie, adwokaci, radcy prawni.
Stan prawny na 1 maja 2013 roku.
W książce Świat organizacji racjonalnej Krystyna Adamska sięga do klasycznej już teorii Maxa Webera, opartej na zasadach zaczerpniętych z etyki protestanckiej i opisującej organizację w kategoriach modeli racjonalnych. Pojęcie „racjonalności jednostki” przeszło swoistą rewolucję w naukach społecznych, podobnie jak w naukach o zarządzaniu gwałtownie zmieniały się koncepcje definiujące „racjonalność organizacji”. Czytelnik ma okazję zapoznać się z tym, jak ewoluowały poglądy na temat działania organizacji, poczynając od mechanistycznych (tak zwanych „naukowych”) modeli proponowanych przez Fredericka Taylora, a kończąc na modelach współczesnych, korzystających z osiągnięć eksperymentalnej psychologii społecznej, nauk o poznaniu czy antropologii kulturowej.
Książka ta przedstawia oryginalne, autorskie ujęcie racjonalności organizacyjnej, jej źródeł i konsekwencji. Autorka pokazuje, że zainteresowanie tą problematyką sięga samych początków naukowego podejścia do organizacji i zjawisk z nią związanych. Przeprowadzona analiza teoretyczna i zakres przywoływanych źródeł dowodzą znakomitej orientacji autorki w ważnych historycznie koncepcjach i zasługują na ogromne uznanie.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Joanny Czarnoty-Bojarskiej
Zaproponowane przez autorkę modele mogą przynieść wiele bezpośrednich implikacji praktycznych. Dotyczy to nie tylko możliwości wykorzystania przedstawionej w książce metody pomiarowej, ale również zastosowania skonstruowanej przez Krystynę Adamską typologii do diagnozowania wartości wiedzy w organizacji.
Z recenzji wydawniczej prof. Tomasza Zaleśkiewicza
Krystyna Adamska jest adiunktem w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Jej zainteresowania koncentrują się wokół komunikacji i zagadnień międzykulturowych. Prowadzi szkolenia z zakresu relacji w organizacji, negocjacji, konfliktów i kultury organizacyjnej. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Badań nad Sprawiedliwością.
Śmiało ruszaj w świat Internetu! Chodzi Ci po głowie pomysł na internetowy biznes? Rozkręcasz sklep internetowy? Masz firmową stronę i zastanawiasz się, jak ją wypromować? A może dopiero planujesz wesprzeć swoją firmę kanałem online i nie do końca wiesz, co jest ważne przy tworzeniu strony WWW? Autor tej książki zawodowo zajmuje się wspieraniem ludzi takich jak Ty, którzy zdają sobie sprawę z ogromnych możliwości promocyjnych i sprzedażowych, jakie niesie ze sobą internet, ale nie zawsze wiedzą, jak te możliwości wykorzystać. Takich, którzy chcą spróbować, jednak nie chcą popełnić błędów początkującego. Krzysztof Morawski podpowie Ci, jak należy poprawnie przygotować się do promowania swojej oferty w Internecie. Odpowiednie przygotowanie promocji pozwala zaoszczędzić wiele pieniędzy na późniejszych działaniach marketingowych poprzez tzw. maksymalizację konwersji, czyli zwiększenie efektywności strony. Wspólnie z autorem przyjrzycie się ?grupie docelowej?, czyli osobom, które kupują Twoje produkty lub usługi, oraz przeanalizujecie techniczne sposoby zwiększania skuteczności stron WWW. Czytając tę książkę, przekonasz się, jak wielką rolę odgrywa w sieci zaufanie i jak potężną moc ma dobrze pomyślany i zredagowany komunikat. Dowiesz się, jak poprawnie przygotować kampanię reklamową, jakie są plusy i minusy konkretnych form promocji online oraz czego należy się wystrzegać podczas reklamowania się w Internecie.
Twój startup ? instrukcja obsługi
Ta książka nie jest lekturą do poduszki na jedną, bezsenną noc. Nie należy pochłaniać jej bezrefleksyjnie, by następnie odłożyć na półkę i już do niej nie wrócić. Wręcz przeciwnie ? jeśli chcesz skorzystać z tego niezwykłego podręcznika, studiuj go po trochu, systematycznie i wracaj do niego regularnie. Niech stanie się Twoim najlepszym przyjacielem na najbliższe sześć do trzydziestu miesięcy? ponieważ właśnie taki czas musisz dać sobie i swojemu przedsięwzięciu, by stało się rentowną firmą, zdolną do odniesienia rynkowego sukcesu.
Dla ułatwienia pracy z podręcznikiem został on podzielony na cztery części. Z pierwszej dowiesz się, czym jest Customer Development. Poznasz też jego manifest, czyli katalog czternastu zasad, którymi powinny kierować się startupy przystępujące do wdrażania tej metodologii zarządzania, opracowanej specjalnie dla nich. Następna część opisuje proces przełożenia wizji założycielskiej na szablon modelu biznesowego, a następnie na szereg hipotez, weryfikowanych przy udziale klientów. W części trzeciej znajduje się opis programu testów pozwalających zorientować się, jaka jest potencjalna rentowność Twojej firmy. Autorzy przygotowali też dla Ciebie listy kontrolne, pomocne przy sprawdzaniu postępów na kolejnych etapach związanych z realizacją procesu Customer Development.
Jako liderzy musimy być wrażliwi i uważać na wpływ, jaki wywieramy na jakość życia zawodowego naszych podwładnych. Najlepsi potrafią sprawić, że ludzie odnoszą sukcesy i czerpią motywację z wykonywanej pracy. Książka ta porządkuje to, co najwybitniejsi przywódcy wiedzą intuicyjnie. Anne Mulcahy, była przewodnicząca rady nadzorczej i dyrektor zarządzająca Xerox Corporation Przyjazne środowisko pracy Jak dziś minął Ci dzień w pracy? A jak minął dzień Twoim podwładnym? Czy byli zmotywowani? Czy atmosfera pracy była przyjazna? Jako menedżer musisz wiedzieć, czemu ludzie przychodzą co dzień do pracy, czemu w niej zostają i co sprawia, że chcą dawać z siebie wszystko. Żaden rozsądny szef nie łudzi się już, że największym motywatorem dla jego pracowników są pieniądze. Ludzie są dużo bardziej kreatywni i wydajni, gdy całym sercem angażują się w wykonywaną pracę, czują się szczęśliwi, a także dobrze myślą o swoich projektach, współpracownikach, przełożonych czy całej firmie. Oto książka oparta na autentycznych doświadczeniach tysięcy pracowników. Stanowi cenne źródło wskazówek zarówno dla początkujących, jak i zaprawionych w bojach liderów. Dzięki niej Twoi podwładni odzyskają źródło wewnętrznej motywacji i zaczną działać na najwyższych obrotach. Pamiętaj, sekret świetnej pracy polega na tym, by umożliwić utalentowanym ludziom skuteczną realizację wartościowych zadań.
Monografia stanowi wszechstronną i kompleksową analizę kryterium pracowniczego podporządkowania, które w literaturze przedmiotu i orzecznictwie sądowym od samego początku prawa pracy stanowiło nieodłączny (konieczny) element stosunku pracy (najbardziej podstawową konstrukcyjną cechę tego stosunku), odróżniający go od pozostałych form zatrudnienia, zwłaszcza tych o charakterze cywilnoprawnym i wyznaczający zakres wykorzystania stosunku pracy. Autor rozprawy zdecydował się na charakterystykę tego kryterium w nietypowym ujęciu, konfrontując tę cechę stosunku pracy ze szczególną sytuacją pracowników zajmujących stanowiska kierownicze w organizacjach, którzy działają w warunkach daleko idącej niezależności i autonomii. Taka perspektywa ma wymiar uniwersalny. Pozwala bowiem zastanowić się nad minimalnym zakresem podporządkowania (?rdzeniem?), który musi wystąpić w przypadku każdej osoby, aby możliwe było jej zatrudnienie na podstawie stosunku pracy. W tym kontekście, niniejsza monografia stanowi głos w debacie nad kształtem podporządkowania, a także przyszłym modelem stosunku pracy.
Książka przyczynia się do rozwoju teorii, metodologii i rozwiązań praktycznych w ramach rachunkowości odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa.
Autorka zaproponowała metodę pomiaru oddziaływania społecznego, ekonomicznego i środowiskowego przedsięwzięć, szczególnie inwestycyjnych, podejmowanych przez przedsiębiorstwa, na swoje otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne. Opracowana metoda wykorzystuje wskaźniki finansowe i ekonomiczne, które mierzone są na bazie rachunku kosztów i korzyści związanych z projektem. Dzięki temu ocena projektów inwestycyjnych może być dokonywana nie tylko z punktu widzenia ich efektywności dla przedsiębiorstwa, ale z uwzględnieniem problemów i potrzeb interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych.
Opracowana metoda oceny społeczno-ekonomicznego oddziaływania projektów inwestycyjnych na swoje otoczenie ma duże walory praktyczne, gdyż może być zastosowana bez większych utrudnień w każdym przedsiębiorstwie, ponieważ stanowi rozwinięcie tradycyjnego pomiaru efektywności projektów inwestycyjnych, przeprowadzanego z wykorzystaniem wybranych metod dyskontowych.
dr Krzysztof Liedel:
Od dłuższego już czasu pogłębiamy swoją wiedzę o analizie informacji, mówimy o niej i piszemy, starając się tę wiedzę upowszechniać. Nie można jednak zapominać, że choć analiza informacji jest niezwykle frapującym, szerokim i zasługującym na intelektualny wysiłek zjawiskiem, to w swojej istocie jest narzędziem, służącym celom praktycznym. Ta świadomość sprawia, że ? nie rezygnując z teoretycznych rozważań nad jej istotą ? musimy poświęcać równie wiele uwagi zagadnieniom związanym z tym, w jaki sposób prawidłowo i efektywnie stosować narzędzia analityczne w różnych sferach działalności, tak pojedynczych osób, jak instytucji i państw. Temu rodzajowi rozważań poświęcona jest niniejsza publikacja, w której wiele miejsca zajmuje tak analiza i jej metodologia, jak i praktyczne jej aspekty. Tym samym stanowi podręcznik zarówno w kontekście wykonywania analiz, jak i implementowania procesów analitycznych w organizacji. Mamy nadzieję, że Czytelnicy dwóch wcześniejszych publikacji dotyczących analizy informacji i tym razem poświęcą uwagę przygotowanej przez nas pozycji. Z wielu względów za interesującą uznać ją bowiem powinni zarówno analitycy, szefowie zespołów analitycznych, jak i osoby na stanowiskach decyzyjnych, którym może ona pomóc w pełnym wykorzystaniu zasobów analitycznych i informacyjnych w ich otoczeniu.
Książka ta to lektura obowiązkowa dla każdego, kto już jest przedsiębiorcą lub dopiero chce założyć własną firmę. Oto uskrzydlająca i pełna diabelnie trafnych spostrzeżeń opowieść przedsiębiorcy, który stworzył wielomilionowy biznes z niczego. Nie ma przeszkód, żebyś i Ty powtórzył jego sukces. Zacznij już teraz!
Trudne warunki rynkowe to kiepska wymówka. Jeśli przepełniają Cię pasja oraz energia i chcesz zrobić coś, co da Ci mnóstwo satysfakcji, a przy okazji zapełni Twoje konto - ruszaj do boju! Niech nic i nikt Cię nie powstrzyma!
Obawa, że Twój pomysł nie wypali, to również marny wykręt. Twój pierwszy pomysł stanowi tylko jedno z wielu możliwych rozwiązań. Żadna firma nie działa tak, jak początkowo przewidywał jej właściciel, dlatego warto opracować skrajnie różne scenariusze, być elastycznym i korzystać z nadarzających się okazji.
Brak pieniędzy to też żadne wytłumaczenie. Tak naprawdę realizacja Twojego pomysłu nie wymaga żadnych nakładów finansowych. Załóż firmę w taki sposób, jakby nie zależało Ci na zyskach - a pieniądze najpewniej same Cię znajdą. Cokolwiek robisz, to Twoje dzieło, niech więc będzie ono spełnieniem TWOICH marzeń.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?