Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami.
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami.
Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
Zestaw ortograficznych krzyżówek pozwoli na połączenie nauki z rozrywką, a nowatorska propozycja użycia specjalnej lupki do odczytywania ukrytych haseł i obrazków zachęci najbardziej opornych. Ćwiczenie poprawnej pisowni wcale nie musi być nudne, a w przyswojeniu ortograficznych zasad nie ma nic trudnego. Z tą książką poznaje się nowe wyrazy, utrwala te już znane i zapamiętuje, jak zapisać każde słowo.
Zapraszamy do rozwiązywania łamigłówek ortograficznych! Ale jak je rozwiązać, kiedy część rysunków jest niewidoczna? Na tym właśnie polega zabawa i nauka z tą książką. Przyłóż dołączoną do książki lupkę i zobacz, co kryje się na obrazkach - hasłach do krzyżówek i rebusów - jakie litery ukryły się w magicznych wężach i szyfrogramach. Z pomocą magicznej lupki z łatwością rozszyfrujesz to, co niewidoczne. Rozwiązywanie ciekawych zadań oraz zabawa z lupką to doskonały pomysł na naukę ortografii i utrwalenie poprawnej pisowni - nauka jest tu zabawą, a zadania mają formę lubianych przez dzieci łamigłówek. Książka z lupką to odpowiednia rozrywka dla małych bystrzaków!
Książka koncentruje się na roli aktywów niematerialnych w kontekście gospodarki cyfrowej. W publikacji tej autor analizuje, jak niematerialne składniki aktywów, takie jak patenty, znaki towarowe, prawa autorskie, oprogramowanie czy dane, wpływają na tworzenie i przechwytywanie wartości w przedsiębiorstwach działających w cyfrowym środowisku. Monografia stanowi nie tylko cenne źródło wiedzy teoretycznej, ale także narzędzie praktyczne dla liderów biznesu, menedżerów oraz badaczy zainteresowanych problematyką aktywów niematerialnych i technologii cyfrowych. Przedstawione w niej analizy i wnioski mają na celu wsparcie czytelników w zrozumieniu, jak efektywnie wykorzystać potencjał gospodarki cyfrowej i aktywów niematerialnych w procesie budowania wartości w organizacji. W szczególności uwypuklono znaczenie interdyscyplinarnego podejścia, które łączy wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania, technologii oraz nauk społecznych, umożliwiając lepsze zrozumienie złożonych zależności w nowoczesnej gospodarce.
Tybetańska joga oddechu i ruchu!W książce tej nauczyciel medytacji Tenzin Wangyal Rinpocze wyjaśnia, jak znaleźć wsparcie i schronienie we własnym wnętrzu, zamiast poszukiwać go na zewnątrz. Przedstawione tu medytacje, nauki i praktyki pomogą nam radzić sobie z życiowymi wyzwaniami. Kiedy włączymy je do codziennego życia, to, co do tej pory postrzegaliśmy jako ograniczenia, przekształcimy w nieograniczone możliwości. Pozwoli nam to pozbyć się zwątpienia we własne siły oraz odkryć wewnętrzną mądrość i światło, do których możemy mieć dostęp w każdej chwili.To ostatnia z serii trzech książek tego autora (po Przebudzaniu świętego ciała i Tybetańskiej jodze ciała, mowy i umysłu) zawierających wskazówki dotyczące medytacji oraz praktyki ukazujące skarbnicę naturalnego umysłu.
Jak starożytna tybetańska praktyka odzyskiwania duszy może przemienić twoje życie.Według tybetańskich wierzeń rodzimy się, mając kontakt z duszą. W ciągu życia jednak go tracimy, wskutek czego cierpimy i chorujemy. W książce tej nauczyciel medytacji Tenzin Wangyal Rinpocze prezentuje pełne mocy praktyki, które mogą nam pomóc połączyć się z naszą autentyczną naturą, tak żebyśmy mogli wieść bardziej radosne i spełnione życie. Oferuje przewodnictwo na drodze przebudzania wrodzonej kreatywności, radości i poczucia lekkości.Stosując medytację i praktyki opisane w tej książce, odnajdziemy dostęp do uzdrawiających sił natury, a także odkryjemy zdolność samouzdrawiania.
NATYCHMIASTOWY NUMER JEDEN NA LIŚCIE BESTSELLERÓW „NEW YORK TIMESA” Oprah Winfrey i Arthur C. Brooks – profesor Harvardu, który zawodowo zajmuje się badaniem szczęścia – dają ci do ręki sprawdzony przepis na lepsze życie. Jeśli czujesz, że nie jesteś tak szczęśliwy, jak chciałbyś być, to ta książka jest właśnie dla ciebie. Ale czym właściwie jest szczęście? Winfrey i Brooks pokazują, że nie jest to gwiazdka z nieba, ale coś, po co każdy z nas może sięgnąć. Opierając się na najnowszych badaniach naukowych i doświadczeniach ze swojego życia, autorzy pokazują, co możesz zrobić już teraz, żeby poczuć się szczęśliwszym, zamiast czekać na to, co przyniesie los.Bo choć trudno mieć wpływ na to, co dzieje się wokół nas, możemy decydować o swoich reakcjach. Winfrey i Brooks prezentują skuteczne narzędzia do zarządzania emocjami. Nauczą cię, jak kontrolować te negatywne, które zatruwają nas każdego dnia, bez ich wypierania. Pokażą cztery filary, które pozwalają na budowanie szczęśliwego życia. I przekonują, że niezależnie od tego w jakim momencie życia jesteś, w każdej chwili możesz wyruszyć w podróż w stronę szczęścia. DZIĘKI TEJ KSIĄŻCE BYCIE SZCZĘŚLIWSZYM STANIE SIĘ TWOIM NOWYM SPOSOBEM NA ŻYCIE. Wszyscy chcemy być szczęśliwi – nie znam ani jednej osoby, która o tym nie marzy. Ale czy wiemy, jak po to szczęście sięgać? Po czym je poznać? Brooks i Winfrey uświadamiają nam, że jeżeli nie zadbamy o swoje szczęście, to ono samo do nas nie przyjdzie. A to, od czego należy zacząć, to wzięcie odpowiedzialności za to, jak nam się żyje.JOANNA FLIS Ta książka może poprawić jakość naszej codzienności. Autorzy stawiają właściwe pytania i proponują rozwiązania, które pomogą zmienić nasze przekonania na temat szczęścia, emocji, odpowiedzialności i własnego „ja”. To swoisty most, na końcu którego czeka nas poczucie głębokiego samopoznania i wpływu – realnego wpływu na swoje życie.MARIANNA GIERSZEWSKA
Niniejsza książka adresowana jest do Czytelników zainteresowanych bezpieczeństwem kulturowym, strategiami walki hybrydowej czy antropologią wojskową w ogóle. W pracy zaprezentowane zostały wyniki badań terenowych poświęconych bezpieczeństwu kulturowemu Warmii w Obszarze Operacyjnym 6: Kultura, w obrębie którego przeprowadzane są operacje o charakterze wojskowym i niewojskowym. Poruszone tu zagadnienia z zakresu antropologii wojskowej, tj. agresji antropologicznej, obrony antropologicznej, szpiegostwa antropologicznego czy infiltracji antropologicznej, stanowią podstawę działań Federacji Rosyjskiej na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego w ramach Specjalnych Operacji Społeczno-Kulturowych, z którymi do czynienia mamy już od roku 2015. Działalność antropologów wojskowych przeciwnika opiera się nie tylko na pozyskiwaniu informacji w zakresie infrastruktury krytycznej czy strategii rozwojowych poszczególnych gmin, ale także na osobowej identyfikacji lokalnych liderów w celu budowania zaplecza ideologicznego w instytucjach państwowych oraz prywatnych. Dlatego właśnie praca niniejsza porusza zagadnienia niezwykle istotne i aktualne. Opiera się na bogatych podstawach teoretycznych, jak i wynikach badań terenowych, przeprowadzonych w latach 20152021 w miastach: Barczewo, Biskupiec, Bisztynek, Braniewo, Dobre Miasto, Frombork, Jeziorany, Lidzbark Warmiński, Olsztyn, Reszel oraz wsiach: Bezławki (Mazury), Biesowo, Czerwonka, Łężany, Radostowo, Św. Lipka, Węgój.
Rekolekcje to czas skupienia, rozmyślania, wsłuchiwania się w tchnienie Bożego słowa. Ta duchowa obecność na owej pustyni skupienia i modlitwy, to nie wczaso-rekolekcje!
A więc, istotny warunek rekolekcji, jeśli je poważnie traktujemy, to możliwie jak najpełniejsze wyciszenie, modlitwa, rozważanie.
Owoc rekolekcji zależy nie od mądrości i chwały głoszącego, ale jest on zawsze Bożym darem.
Pan Bóg może zainspirować swoją łaską, darem nawrócenia i przemiany nawet po wysłuchaniu bardzo prostych, zwyczajnych konferencji, rozważań rekolekcyjnych, głoszonych przez równie prostego księdza.
Niekoniecznie musi on mieć wszelkie tytuły naukowe, ale istotne jest, aby sam był naprawdę zasłuchany w słowo Boże.
Trzeba, aby rekolekcjonista i uczestnicy przeżywali te dni skupienia w duchu modlitwy, szukania światła i mocy Ducha Świętego.
Ks. prof. dr hab. Stefan Koperek urodził się 16 kwietnia 1938 roku w Krakowie.
W roku 1957 wstąpił do Zgromadzenia Zmartwychwstania Pańskiego, w którym przyjął święcenia kapłańskie 8 czerwca 1963 roku z rąk ks. bpa Karola Wojtyły.
Studia podstawowe odbył w Instytucie Teologicznym Księży Misjonarzy, a studia specjalistyczne uwieńczone doktoratem ukończył na Papieskim Wydziale Teologicznym w Krakowie dziś Uniwersytet Papieski Jana Pawła II.
Promotorem jego prac naukowych był nieżyjący już ks. prof. Wacława Świerzawski, późniejszy biskup sandomierski.
Jego praca naukowa związana była z wykładaniem liturgiki oraz przygotowywaniem licznych publikacji: zarówno artykułów naukowych, jak i redakcją wielu rozpraw i monografii.
Równie ważnym obszarem zaangażowania była praca administracyjna na uczelni, gdzie ks. Koperek pełnił funkcje: prodziekana i dziekana Wydziału Teologicznego oraz prorektora,
wtedy Papieskiej Akademii Teologicznej, a dziś UPJPII w Krakowie.
Ważne aby podkreślić, że całe swoje kapłańskie życie, ks. prof. Stefan Koperek poświęcał także duszpasterstwu. Owocem tej pracy jest także ta publikacja.
Nikifor genialny twórca, jeden z najwybitniejszych malarzy naiwnych, niezrównany kolorysta, który wypracował niepowtarzalny styl, pierwsze źródło natchnienia czerpiąc z cerkiewnych obrazów. Urodził się 21 maja 1895 roku w Krynicy-Wsi jako Epifaniusz Drowniak, syn Rusinki Eudokii, zmarł 10 października 1968 roku w Foluszu jako Nikifor Krynicki. Tę nową zafałszowaną tożsamość nadano mu sześć lat przed śmiercią, sądownie, bez jego udziału, z inicjatywy Miejskiej Rady Narodowej w Krynicy.Nikifor. Łemko okradziony z tożsamości zawiera niepublikowane wcześniej 73 dokumenty z procesu o przywrócenie Nikiforowi imienia i nazwiska Epifaniusz Drowniak, odbywającego się w latach 19962003 przed sądami w Gorlicach, Nowym Sączu i Muszynie. Dziś można stwierdzić że po 1945 roku w Polsce nie toczył się podobny proces sądowy, kiedy dawni milczący i podporządkowani upominali się o swoją przeszłość, usuwając przeszkody na drodze ku jej samodzielnej interpretacji. Zjednoczenie Łemków dążyło do tego, aby ich rodak i reprezentant nosił prawdziwe imię i nazwisko: Epifaniusz Drowniak. A sąd po długotrwałych perypetiach formalnoprawnych podjął się rzetelnej próby archeologii biograficznej i kulturowej zrekonstruowania mechanizmów stojących za zapomnieniem Drowniaka i pojawieniem się Krynickiego. [Fragment Wstępu]
Unikatowy zbiór tekstów o objawieniach w Gietrzwałdzie, spisanych natychmiast po wydarzeniach i wydanych w roku 1878. Autorzy doskonale opisują atmosferę tamtych czasów, wielkie duchowe poruszenie Polaków i wielotysięczne pielgrzymki do sanktuarium w Gietrzwałdzie. W kolejnych rozdziałach poznajemy wizjonerki Augustę Szafryńską i Barbarę Samulowską, kapłanów, lekarzy i osoby urzędowe zaangażowane w badanie objawień. Istotną ciekawostką jest - nie publikowane gdzie indziej nawiązanie do proroczych słów ojca świętego Piusa IX w czasie wielkiej pielgrzymki narodowej, wyprzedzającej wydarzenia w Gietrzwałdzie o zaledwie dwa miesiące. Autentyczność gietrzwałdzkich przekazów potwierdziły wizjonerka i stygmatyczka Ludwika Lateau z Belgii oraz wizjonerki objawień w Marpingen w Prusach, jeszcze w roku 1877. Książka Objawienia w Gietrzwałdzie nie tylko opisuje przebieg wydarzeń, szczegółowo także opowiada treść poszczególnych przekazów Maryi. Autorem znacznej części tekstu jest Andrzej Samulowski, kuzyn wizjonerki Barbary Samulowskiej, dziś idącej na ołtarze, warmiński poeta ludowy, działacz oświatowy i społeczny a także założyciel pierwszej polskiej księgarni w Gietrzwałdzie. Książkę prezentujemy w wersji oryginalnej dostosowując jedynie ortografię i gramatykę do wymogów współczesnej polszczyzny.
Kompletny poradnik nowoczesnej obsługi kelnerskiej – praktyka, kompetencje, sprzedaż.
Piąte, rozszerzone wydanie pierwszej na polskim rynku książki poświęconej profesjonalnej obsłudze kelnerskiej koncentruje się na kluczowych kompetencjach: umiejętnościach interpersonalnych, prezentacyjnych, komunikacyjnych i sprzedażowych. Autorki łączą teorię z praktyką, wzbogacając tekst ćwiczeniami „na żywo”, scenkami szkoleniowymi, przykładami dobrych praktyk i wywiadami z uznanymi restauratorami.
Czytelnik znajdzie tu:
• różnice między kelnerem przeciętnym a wybitnym – postawy, cechy, nawyki,
• rolę kelnera‑gospodarza i doradcy kulinarnego,
• narzędzia sprzedaży sugestywnej i techniki cross‑sellingu,
• kompletny scenariusz obsługi gościa od powitania po pożegnanie,
• typologie klientów, zasady obsługi oraz metody radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych,
• wskazówki dla menedżerów sali dotyczące rekrutacji, motywowania i oceny personelu.
Książka jest przeznaczona dla:
• studentów i słuchaczy szkół gastronomicznych,
• kelnerów, barmanów, sommelierów pragnących podnieść kwalifikacje,
• właścicieli i menedżerów restauracji, hoteli, firm cateringowych,
• trenerów i konsultantów branży hospitality.
Praktyczny i przystępny przewodnik po świecie akademickiego pisania
Jak wybrać dobry temat pracy dyplomowej? Jak zaplanować strukturę? Co powinno znaleźć się we Wstępie, a co w Zakończeniu? Jak napisać merytoryczny rozdział, poprawnie cytować i nie zatonąć w przypisach? Na te – i wiele innych – pytań odpowiada publikacja Radosława Zenderowskiego.
W kolejnym wydaniu przewodnika, autor w przejrzysty i często humorystyczny sposób omawia:
• wybór i formułowanie tematu oraz tytułu pracy,
• budowę planu i struktury pracy dyplomowej,
• redagowanie Wstępu, Zakończenia i rozdziałów,
• zasady stylu akademickiego oraz techniczne wymogi redakcyjne,
• poprawne stosowanie przypisów, cytowań, skrótów, symboli i aneksów.
Dlaczego warto?
Książka to nie tylko zbiór zasad – to „instrukcja obsługi” warsztatu naukowego, napisana językiem zrozumiałym, lekko ironicznym i przyjemnym dla Czytelnika. Radosław Zenderowski traktuje studentów poważnie, ale nie przytłacza. Oferuje konkretne odpowiedzi na realne dylematy – z którymi mierzy się każdy piszący.
Dla kogo?
• studentów przygotowujących się do pisania pracy licencjackiej lub magisterskiej (na wszystkich kierunkach),
• promotorów i nauczycieli akademickich szukających materiału wspomagającego pracę dydaktyczną,
• wszystkich, którzy chcą opanować podstawy metodologii naukowej bez stresu i zbędnego żargonu.
Rekomendacja:
„Zazwyczaj instrukcje bywają pisane językiem hermetycznym i nudnym. Tego zarzucić tej książce nie sposób. Jest przystępna, zabawna, a przy tym rzetelna. Trudno cokolwiek jej zarzucić – ani pod względem treści, ani formy.”
— prof. dr hab. Aniela Dylus
Holistyczne spojrzenie na zdrowie – emocje, myśli i zachowania w służbie dobrostanu.
Czym jest zdrowie, zanim je stracimy? Ta książka zaprasza do refleksji nad kondycją psychofizyczną człowieka z perspektywy psychologii pozytywnej – nurtu nauki, który koncentruje się na potencjale, zasobach i możliwościach ludzkiego umysłu w stanie szczęścia i spełnienia . Autorka – psycholożka z wieloletnim doświadczeniem – pokazuje, jak myśli, emocje i codzienne nawyki wpływają na subiektywne i obiektywne poczucie zdrowia, zarówno w profilaktyce, jak i w procesie powrotu do równowagi.
W książce znajdziesz odpowiedzi m.in. na pytania:
• Jak myśleć, aby wspierać zdrowie i procesy regeneracyjne organizmu? Jakie znaczenie mają emocje w chorobie i zdrowieniu?
• Jak rozwijać zachowania prozdrowotne, zanim pojawią się trudności?
• Jakie interwencje pozafarmakologiczne warto stosować?
Publikacja łączy solidne podstawy naukowe z praktyką – zawiera liczne narzędzia do pracy własnej, ćwiczenia i scenariusze interwencji. To propozycja dla osób, które chcą zrozumieć siebie, działać prewencyjnie i świadomie dbać o dobrostan psychiczny oraz fizyczny.
Dla kogo?
• Psychologów zdrowia, terapeutów, coachów,
• studentów psychologii i nauk społecznych,
• osób zainteresowanych samorozwojem i zdrowiem w ujęciu holistycznym.
Mało lat mam, a czytam sam - cz. 2 - Kinga TurekOto druga część znakomitego elementarza do nauki czytania. To książka niezbędna dla każdego nauczyciela i rodzica!Dzięki niemu dziecko w łatwy i przyjemny sposób pozna litery i nauczy się czytać.Powrót do tradycyjnego elementarza Mariana Falskiego w dobrym stylu.Seria Mało lat mam, a czytam i piszę sam w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom, jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter. Jest kompilacją skutecznych metod nauki czytania, szczególnie przydatną w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.Mało lat mam, a czytam sam. Część 2 jest kontynuacją nauki czytania sylabami. Odnosi się do nauki czytania sylab zamkniętych oraz zbudowanych z nich wyrazów i zdań. Uczy dziecko różnicowania sylab otwartych i zamkniętych. Utrwala rozpoznawanie wielkich i małych liter. Znajdują się tu również teksty utrwalające, a także historyjki obrazkowe.Kinga Turek doktor nauk społecznych, ekspert ministerialny ds. awansu zawodowego nauczycieli, dyplomowany neurologopeda, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.Na co dzień pracuje jako logopeda w szkole specjalnej oraz prowadzi własną praktykę logopedyczną. Zajmuje się profilaktyką, diagnozą oraz terapią logopedyczną dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, opiniowaniem logopedycznym i współpracą z rodzicami.
Oto druga część wyjątkowego elementarza wraz z ćwiczeniami do nauki pisania.Dzięki niemu dziecko w łatwy i przyjemny sposób pozna litery i nauczy się pisać.Seria Mało lat mam, a czytam i piszę sam w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom, jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter. Jest kompilacją skutecznych metod nauki czytania, szczególnie przydatną w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.Mało lat mam, a piszę sam cz. 2 jest kontynuacją nauki pisania sylabami. Odnosi się do nauki pisania sylab zamkniętych oraz zbudowanych z nich wyrazów i zdań. Jest uzupełnieniem książki Mało lat mam, a czytam sam. Cz. 2.Kinga Turek doktor nauk społecznych, ekspert ministerialny ds. awansu zawodowego nauczycieli, dyplomowany neurologopeda, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.Na co dzień pracuje jako logopeda w szkole specjalnej oraz prowadzi własną praktykę logopedyczną. Zajmuje się profilaktyką, diagnozą oraz terapią logopedyczną dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, opiniowaniem logopedycznym i współpracą z rodzicami.
Większości ludzi w temacie wkleszczeń ,,coś tam" ,,gdzieś tam" ,,dzwoni”, ale nie do końca wiedzą ,,w którym kościele” a później - po wkleszczeniu nader często jest ,,płacz i zgrzytanie zębów”, rozpaczliwe poszukiwania ,,w sieci" oraz histeryczna lektura i dramatyczne próby sensownej analizy wszelakich forów, blogów, grup wsparcia, książek etc. traktujących o tym jak leczyć boreliozę i inne choroby odkleszczowe...
Konia z rzędem temu, kto potrafi sensownie odsiać ziarno od plew. Dlatego autorzy podjęli nieśmiałą próbę selekcji i pokornego usystematyzowania dostępnej wiedzy na ten temat.
Ale nadrzędnym celem tej książki jest propagowanie sposobów prewencji, które mają zapobiec wkleszczeniom oraz propagowanie racjonalnego zachowania po ewentualnym wkleszczeniu, ponieważ biorąc pod uwagę skalę występowania chorób odkleszczowych, znajomość tej tematyki urasta dziś wręcz do rangi obowiązku moralnego…
W książce znajdziecie odpowiedzi na wiele pytań, które chcielibyście zadać a nawet na pytania o których jeszcze nie wiecie, że chcielibyście lub wręcz powinniście zadać.
Nie kupujcie jednak tej książki jeśli jesteście pewni, że ‘’to wszystko można przecież wszędzie przeczytać”, że jesteście w pełni przygotowani na atak kleszczy, przekonani, że choroby odkleszczowe (w tym boreliozę) łatwo się leczy, ze pielgrzymki po kolejnych specjalistach i tysiące złotych wydane na ewentualną diagnostykę i leczenie objawowe, nie przyczynowe, boreliozy i innych chorób odkleszczowych oraz ich potencjalnych powikłań – są porównywalne z ceną tej książki.
Wierzymy jednak, że kupicie tę książkę, przeczytacie i nade wszystko wdrożycie w życie nasze zalecenia, bo jak zapewne wiecie - znać drogę a podążać nią to dwie zupełnie różne rzeczy.
Teściki to seria zawierająca zbiory zadań i ćwiczeń, które sprawdzają wiedzę i kompetencję uczniów poszczególnych klas (1-3). Kolorowe ilustracje i przystępna forma zachęcą dzieci do uzupełniania testów. Przyjazna forma graficzna ułatwi naukę. Testy zostały przygotowane przez specjalistów do nauczania początkowego.
Święty Jacek to nietuzinkowa postać w polskiej historii. Razem z bł. Czesławem i zaledwie kilkoma braćmi założyli Polską Prowincję Zakonu Kaznodziejskiego. Jacek Odrowąż słynął z daru słowa, a także z czynienia cudów.Książka Wierny pies Pański poza danymi biograficznymi zawiera także historię narodzin i rozwoju jego kultu. To zaproszenie do zapoznania się bliżej ze św. Jackiem oraz zainspirowania się jego głęboką miłością do Chrystusa Eucharystycznego i Maryi, co przełożyło się na jego misyjną gorliwość i skuteczność.
Ta książka – jak żadna inna – przedstawia cztery światy, z których pochodzi papież Leon XIV To pierwszy w historii Kościoła papież z USA. Gra w tenisa, jest kibicem amerykańskiego futbolu, a kilka dni po wyborze pojawia się na Placu św. Piotra w czapce bejsbolowej drużyny Chicago White Sox. Jak jest odbierany w Ameryce? Jak radzi sobie z faktem, że jego rodzony brat Louis jest zadeklarowanym trumpistą? – o tym mówi Paweł Jamróz OP, dominikanin studiujący w tym samym mieście i mieszkający na terenie tej samej parafii, w której Leon XIV odbywał nowicjat. W swoim pierwszym przemówieniu z balkonu Prevost określił siebie mianem „syna św. Augustyna”. Na czym to polega? – wyjaśnia Dominik Dubiel SJ, absolwent rzymskiego Uniwersytetu Gregoriańskiego.
Przez ponad 20 lat Prevost pracował w Peru jako misjonarz i biskup. W czasach terroru Fujimoriego na koniu docierał do najodleglejszych wiosek peruwiańskich, a podczas pandemii wyposażał szpitale w respiratory. Opowiada o tym siostra Brygida Koeppen FMM, która ponad 25 lat pracowała w Chile i w Peru i doskonale pamięta obecnego papieża.
Ostatnie lata przed wyborem Prevost pracował w Watykanie jako prefekt Dykasterii ds. Biskupów. Jak od kuchni wygląda praca w dyplomacji rzymskiej i watykańskiej? Dlaczego dla zrozumienia osoby Leona XIV kluczem jest encyklika „Rerum novarum”? Czego możemy się spodziewać po nowym papieżu w kontekście kryzysu Unii Europejskiej? Na te pytania odpowiada Jerzy Nowak – politolog i dyplomata, który pełnił funkcję zastępcy stałego przedstawiciela RP przy organizacjach Narodów Zjednoczonych w Rzymie, kierując referatem ds. dyplomacji wielostronnej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?