Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Kolejny tytuł z logopedycznego cyklu Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski... tym razem został poświęcony terapii głosek SZ, Ż, CZ i DŻ!Publikacja powstała z myślą o rodzicach oraz logopedach i terapeutach pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce znajdują się:- zestawy ćwiczeń przygotowujących aparat artykulacyjny: wargi, język, podniebienie miękkie i drogi oddechowe do wymowy poszczególnych głosek- prezentacja rozmaitych sposobów na wywoływanie głosek, utrwalanie ich w izolacji oraz w nagłosie, śródgłosie i wygłosie sylab, cząstek słów, wyrazów, w wyrażeniach i zdaniach- zadania o zróżnicowanych formach, dzięki którym automatyzacja danej głoski może być ćwiczona poprzez recytację wiersza, opowiadanie o tym, co znajduje się na obrazku, a także poprzez wymawianie wyrazów z daną głoską.Celem materiałów jest przede wszystkim:- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, pamięci i spostrzegania- usprawnianie motoryki małej poprzez wycinanie i przyklejanie etykietek, rysowanie od lewej do prawej, z góry na dół, kolorowanie- ćwiczenie globalnego czytania wyrazów.Ćwiczenia logopedyczne, które proponuje autorka, są na tyle łatwe, że będą w stanie wykonać je nawet dzieci od 3. roku życia. A są to m.in.:- ćwiczenia artykulatorów- ćwiczenia oddechowe (kształtowanie prawidłowego toru wydechowego)- ćwiczenia różnicowania słuchowego- zadania polegające na kategoryzacji wyrazów- ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną- i wiele innych!
W tym liczącym kilkaset stron i ponad sto lat swoistym podręczniku „dobrego wychowania”, znajdziemy informacje dotyczące wielu sfer życia. Od wskazówek dotyczących ubioru, a skończywszy na zasadach zachowania się w kościele czy... porad dotyczących dobrego snu. Niektóre informacje zawarte w książce mogą wywoływać u nas uśmiech, ale wiele jest takich obserwacji, które są aktualne również dzisiaj. W kilkunastu rozdziałach tego podręcznika odnajdziemy prawdziwy obraz ówczesnego społeczeństwa podzielonego na różne klasy społeczne. Znajdziemy prawdziwy obraz życia, jakie toczyło się w Polsce przełomu XIX i XX wieku.
W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji.Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się:1 - nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech;2 - rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi;3 - rozumienia emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej perspektywy;4 - myślenia przyczynowo - skutkowego, analizowania różnych możliwości rozwiązań;5 - wiary we własne możliwości i słuchania swojej intuicji.
Publikacja przeznaczona jest dla małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, do pracy w gabinecie logopedycznym lub do samodzielnej pracy z dorosłymi w domu. Pomoc może być wykorzystana także przez rodziców prawidłowo rozwijających się maluchów jako stymulacja rozwoju mowy. Ma na celu uczyć dzieci konstruowania prostych zdań.
Prezentowana publikacja obejmuje ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Jeśli dziecko opanowało umiejętność posługiwania się wyrazami prostymi dwu- i trzysylabowymi niezawierającymi zbitek spółgłoskowych, możemy rozpocząć kolejny etap pracy. Trzecia część Lubię mówić zawiera materiał obejmujący wyrazy trudniejsze z grupami spółgłoskowymi. Z publikacji korzystać mogą zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.
Karty pracy są przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych.Stanowią część pakietu "Wchodzę w dorosłość" - zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z kartami pracy, uczniowie zdobywają praktyczną wiedzę, niezbędną przed rozpoczęciem samodzielnego życia. Wśród różnorodnych materiałów znajdują się m.in.:- plakat - wizualna podpowiedź, jak zaplanować domowy budżet na cały rok- planery dzienny i tygodniowy - pomoc przy treningu samoobsługi i dbania o gospodarstwo domowe- planery świąteczne - tabele ułatwiające przygotowanie zakupów na Boże Narodzenie i Wielkanoc- naklejki i wypychanki - atrakcyjne dodatki, dzięki którym nauka nie zmieni się w przykrą konieczność- karty pracy - dostosowane do potrzeb szkół przysposabiających do pracy.Treści - praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób - odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z:- prowadzeniem gospodarstwa domowego (środki czystości, rośliny doniczkowe, prace domowe)- podstawami zarządzania pieniędzmi (zakładanie konta, formy płatności)- funkcjonowaniem w życiu społecznym (adresowanie koperty, realizowanie recepty).Uzupełnieniem kart pracy jest podręcznik. Publikacja może być też wykorzystana podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych.Stanowi część pakietu "Wchodzę w dorosłość" - zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z podręcznikiem, uczniowie zdobywają praktyczną wiedzę, niezbędną przed rozpoczęciem samodzielnego życia. Dowiadują się m.in.:- jak zaplanować domowy budżet- jak zachować się w restauracji, w banku czy na poczcie- jak skomponować zdrowy posiłek- jak umówić wizytę u lekarza- jak dbać o dom.Treści - praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób - odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z:- prowadzeniem gospodarstwa domowego (środki czystości, rośliny doniczkowe, prace domowe)- podstawami zarządzania pieniędzmi (zakładanie konta, formy płatności)- funkcjonowaniem w życiu społecznym (adresowanie koperty, realizowanie recepty).Podręcznik może być też wykorzystany podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Jego uzupełnieniem są karty pracy, planery i plakat ułatwiający uczniowi zaplanowanie pierwszego budżetu domowego.
Skąd się bierze niechęć do nauki i stres egzaminacyjny? Przede wszystkim ze sposobu motywowania, polegającego na obarczaniu młodzieży lękami rodziców i nauczycieli: będziesz rowy kopać, przyniesiesz wstyd rodzinie, zniszczysz sobie przyszłość. Drugim powodem jest brak wiary uczniów we własne możliwości. Prezentują oni zwykle typ inteligencji niedoceniany i niepotrzebny w szkole, za to niezbędny w późniejszym życiu zawodowym. Dlatego gwiazdy klasowe pracują często u trójkowiczów.Książka pomaga uczniom rozpoznać własną indywidualność, znaleźć odpowiedni styl nauki, powody, by się zaangażować i buduje w młodym człowieku zaufanie do siebie. Zmienia nastawienie do powtórek, uczy odnajdować w nich przyjemność. Instruuje także, jak pod lękami wyrażanymi przez rodziców i nauczycieli rozpoznać prawdziwe, wspierające intencje. W rozdziale adresowanym do dorosłych zachęca, by przekazywali młodzieży to, w co wierzą i na co mają nadzieję, a nie to, czego się boją.Książka jest rodzajem psychologicznego poradnika motywującego na całe życie.
Rozbrajający poradnik dobrego wychowania dla najmłodszych.Każda panda dobrze wie, co wypanda, a co nie. Najwyższy czas, by dowiedziały się tego także ludzkie dzieci. Pomoże im w tym ta pouczająca książeczka, której kartonowe strony przetrwają każdą, nawet najmniej elegancką lekturę.
Od narodzin do 3. roku życia (a także później) dzieci przyswajają wiedzę w oszałamiającym tempie. Zapewnij swojemu maluszkowi niezbędną swobodę i stwórz mu najlepsze warunki do nauki i wszechstronnego rozwoju dzięki metodzie Montessori.Dzięki praktycznym poradom zawartym w książce Montessori w domu poznasz podstawowe zasady opracowane przez Marię Montessori i odkryjesz, jak wykorzystać je w domu, zgodnie z waszymi potrzebami i możliwościami. Dowiesz się:jak wspierać rozwój dziecka od narodzin do 3. roku życia, wykorzystując możliwości chłonnego umysłujak przygotować otoczenie w poszczególnych latach życia dziecka, aby nie ograniczać jego ciekawości i samodzielnościjakie aktywności wybrać na danym etapie rozwojujak zadbać o to, by w przyszłości dziecko było pewne siebie i miało wysoką samoocenę, a zarazem potrafiło zachowywać się grzecznie i uprzejmiejak sprawić, by każdy dzień był przygodą i okazją do nowych doświadczeń.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom.
Obiektem zainteresowania publikacji jest dziecko w rodzinie w kontekście prawno-metodycznych wskazań dla pracowników socjalnych udzielających w swojej codziennej pracy wsparcia i pomocy tej grupie osób, które ze względu na swoją sytuację nie są w stanie poradzić sobie z doświadczanymi trudnościami czy kryzysami. Dobór podjętej tematyki nie jest przypadkowy, ponieważ chodzi przede wszystkim o pokazanie, w jaki sposób należy interpretować i stosować obowiązujące przepisy prawa w pracy z klientami pomocy społecznej i ich rodzinami w oparciu o ideę pomagania osobom, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej, doświadczając różnorodnych trudności, problemów czy też kryzysów.
Książka adresowana jest adresowana do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz placówkach socjalizacyjnych. W szczególny sposób skierowana jest do rodzin jako swego rodzaju drogowskaz w ich codziennym wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej i socjalizacyjnej.
W serii Metodyka Pracy Socjalnej:
1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty
2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi
3. Metody i techniki pracy z osobami starszymi, z osobami z chorobami otępiennymi i ich rodzinami
4. Metody i techniki pracy z osobami bezrobotnymi, z niepełnosprawnościami, z osobami z zaburzeniami psychicznymi
5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
Z szarą myszką nauka wymowy to prawdziwa frajda!Szereg szumiący płata figle niejednemu przedszkolakowi. Nabywanie prawidłowych wzorców danej głoski jest długie i żmudne. Autorki, opierając się o wieloletnie doświadczenie terapeutyczne i logopedyczne, postanowiły stworzyć pozycję, która ten proces mogłaby wspomóc i uatrakcyjnić!Wesołe rymowanki, zabawy paluszkowe, śmieszne wierszyki do gimnastyki buzi i języka, zagadki i labirynty. Przejrzyste wskazówki dotyczące artykulacji głosek. Materiał językowy dostosowany do możliwości najmłodszych. Całość zaś dopełniona przeróżnymi rysunkami do kolorowania i całym mnóstwem barwnych naklejek.Ćwiczenia posłużą do pracy z 5-, 6-latkami w równym stopniu logopedom i nauczycielom, co rodzicom.
Z najeżonym jeżykiem nauka wymowy to prawdziwa frajda!Szereg szumiący płata figle niejednemu przedszkolakowi. Nabywanie prawidłowych wzorców danej głoski jest długie i żmudne. Autorki, opierając się o wieloletnie doświadczenie terapeutyczne i logopedyczne, postanowiły stworzyć pozycję, która ten proces mogłaby wspomóc i uatrakcyjnić!Wesołe rymowanki, zabawy paluszkowe, śmieszne wierszyki do gimnastyki buzi i języka, zagadki i labirynty. Przejrzyste wskazówki dotyczące artykulacji głosek. Materiał językowy dostosowany do możliwości najmłodszych. Całość zaś dopełniona przeróżnymi rysunkami do kolorowania i całym mnóstwem barwnych naklejek.Ćwiczenia posłużą do pracy z 4-, 5-latkami w równym stopniu logopedom i nauczycielom, co rodzicom.
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze!
Wiele trudności dzieci można pokonać, wprowadzając odpowiednie ćwiczenia ruchowe. Psychomotoryka łączy przeżycia emocjonalno-psychiczne ze zdolnościami motorycznymi, percepcją i doświadczeniami, dlatego wykazuje szczególną skuteczność w pracy nad:- problemami z koordynacją ruchową,- zaburzeniami procesów uczenia się,- trudnościami wychowawczymi,- zwiększeniem koncentracji uwagi.Psychomotoryka pozwala dzieciom nabrać pewności siebie, uczy empatii oraz pomaga kształtować umiejętności społeczne, kreatywność i odporność psychiczną (rezyliencję). Autorzy cenieni specjaliści z zakresu terapii psychomotorycznej przystępnie omawiają założenia oraz cele metody i proponują ponad 70 zajęć i scenariuszy do natychmiastowego wykorzystania przez rodziców, nauczycieli i terapeutów.Książka Jolanty i Andrzeja Majewskich to pasjonujące wprowadzenie do zasad i form psychomotoryki, ale też zajmująca narracja, z której można dowiedzieć się m.in., dlaczego Einstein nigdy nie nauczył się angielskiego, jak rozmawiać z dziećmi, aby nas słuchały, i w jaki sposób można kształtować rozwój kognitywno-emocjonalny poprzez psychomotoryczną ofertę ruchową.
REWOLUCYJNY PORADNIK O TYM, JAK NAUCZYĆ SIĘ OPOWIADAĆ WŁASNE HISTORIEOpowiadanie historii (storytelling) jest jedną z najstarszych i najważniejszych umiejętności znanych ludzkości. To ponadczasowe narzędzie, które pomaga celebrować radość życia i stawiać czoła wyzwaniom. Dzięki niemu dzieci łatwiej będą radzić sobie z emocjami, nauczą się empatii czy lepiej zrozumieją świat, w którym żyjemy.Ponadto opowiadanie historii kultywuje znaczenie więzi między opowiadającym a słuchaczem oraz budowanie intymności i zaufania między rodzicem czy opiekunem a dzieckiem.W tej zachwycającej książce Silke Rose West i Joseph Sarosy nauczyciele wczesnoszkolni z wieloma godzinami doświadczenia w opowiadaniu historii prezentują kluczowe elementy storytellingu. Ich zaskakująco prosta metoda układania oryginalnych i pomysłowych historii uczyni z każdego eksperta gawędziarstwa. Za sprawą tej intuicyjnej techniki wykorzystującej elementy zaczerpnięte z życia codziennego opowiadanie historii będzie wyjątkowo łatwe.Przenosząc punkt ciężkości z tworzenia narracji na wzmocnienie relacji z dzieckiem, książka ta obudzi umiejętności, o których istnieniu nie wiedzieliście. W komplecie z praktycznymi poradami i odrobiną nauki wyjaśnia, w jaki sposób historie wzbogacają nasze życie.To lektura obowiązkowa dla rodziców, dziadków, nauczycieli i opiekunów. Książka pomoże ci odkryć historie, które już są w tobie, tylko czekają na opowiedzenie.
Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna.Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy.Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która działając na wielu poziomach pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań. Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzieci w spektrum autyzmu oraz ich opiekunowie mierzą się z wieloma wyzwaniami. Ta książka niesie wielką nadzieję na skuteczne stawienie im czoła. Dzięki niej opiekun może przygotować się do wspierania dziecka w osiąganiu kolejnych kamieni milowych rozwoju w środowisku domowym. Przystępnie opisane ćwiczenia, oparte na zasadach stosowanej analizy zachowania, pomagają budować wewnętrzną motywację dziecka, która jest kluczowa dla rozwijania umiejętności wymagających szczególnej stymulacji. A wszystko po to, by dziecko mogło korzystać z tego, co oferuje mu świat, i dbać o zaspokajanie swoich potrzeb. Emilia Wojewódzka psycholog, terapeuta behawioralny, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Centrum Dziecięcej Terapii
Choć Konwencja o prawach dziecka obowiązuje w Polsce od ponad trzydziestu lat, społeczna pozycja dzieci wciąż znajduje wyraz w powiedzeniu dzieci i ryby głosu nie mają, a przekonanie, że jeden klaps jeszcze nikomu nie zaszkodził, jest nadal bardzo często spotykane. Dyskryminacja ze względu na młody wiek jest uważana za stan tak oczywisty, ponadczasowy i naturalny, jak kiedyś seksizm.Badając popularne programy rozrywkowe poświęcone wychowywaniu dzieci i rozmawiając z ich uczestnikami, Anna Golus pokazuje, w jaki sposób telewizja odzwierciedla i reprodukuje kulturę, która lekceważy i uprzedmiotawia osoby niepełnoletnie oraz wspiera oparte na przemocy wzorce relacji. Przyjmując perspektywę dzieci, autorka pokazuje, jak udział w tych programach i propagowane w nich metody wychowawcze szkodzą młodym ludziom i utrwalają ich niski status w rodzinie i społeczeństwie. Czas pozbyć się karnego jeżyka i zacząć traktować dzieci podmiotowo.
Baw się wspólnie z dzieckiem i pomóż mu zdobywać wiedzę! Koniecznie sięgnijcie po ćwiczenia z serii Montessori!Montessori to cykl przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym, przygotowany w duchu pedagogiki Montessori. Treść ćwiczeń została opracowana na podstawie długoletnich doświadczeń autorki zdobytych w pracy dydaktyczno-wychowawczej. W każdym zeszycie znajduje się wiele różnorodnych, podzielonych na bloki tematyczne zadań, pozwalających dzieciom na rozwijanie spostrzegawczości, umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie sprawności manualnych. Staranne opracowanie graficzne oraz dołączone naklejki na pewno uatrakcyjnią zadania.Seria zawiera także elementarze powiązane treściowo i merytorycznie z zeszytami ćwiczeń.
Baw się wspólnie z dzieckiem i pomóż mu zdobywać wiedzę! Koniecznie sięgnijcie po elementarze z serii Montessori!Montessori to cykl przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym, przygotowany w duchu pedagogiki Montessori. Treść elementarzy została opracowana na podstawie długoletnich doświadczeń autorki zdobytych w pracy dydaktyczno-wychowawczej. W każdej książce znajduje się wiele różnorodnych zadań, które .: rozwijają spostrzegawczość i logiczne myślenie, ćwiczą umiejętność formułowania myśli, wzbogacają słownictwo, umożliwiają poznawanie świata. Układ książki wymaga, by dziecku towarzyszyła osoba dorosła, która odczytuje polecenia, wyjaśnia sposób wykonania zadań, służy pomocą, zachęca do ukończenia pracy. Dziecko staje się współtwórcą książki, a to stwarza doskonałą okazję do licznych rozmów, wypowiadania się na temat wykonywanych ćwiczeń, oceny pracy, dzielenia się własnymi spostrzeżeniami. Do elementarzy dołączone są naklejki oraz dwie karty z elementami do wycinania.Seria zawiera także zeszyty ćwiczeń powiązane treściowo i merytorycznie z elementarzami.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?