Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Tymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat.
Zestaw aktywności czuciowo-przedsionkowych przeznaczony jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Można go używać do ćwiczeń (przerw) śródlekcyjnych w nauczaniu zintegrowanym, na zajęciach wychowania fizycznego, gimnastyki korekcyjnej, integracji sensorycznej czy zajęciach rehabilitacji ruchowej. Posłuży także nauczycielom prowadzącym zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz rodzicom w domu. Zestaw może być wykorzystywany w zajęciach indywidualnych i grupowych.Idea aktywności czuciowo-przedsionkwoych polega na dostarczaniu dzieciom bodźców z trzech najważniejszych systemów sensorycznych t.j. z systemu przedsionkowego, z systemu proprioceptywnego i systemu dotykowego. Proponowane aktywności czuciowo-przedsionkowe są atrakcyjne dla dzieci i proste do przeprowadzenia w każdych warunkach. Usprawniają motorykę dużą, planowanie motoryczne, koordynację obustronną ciała, orientację przestrzenną i schemat ciała. Mogą być wykonywane kilka razy dziennie codziennie.Karty są dwustronne. Jedna strona przedstawia ilustrację danego ćwiczenia a druga to opis/nazwa ćwiczenia.Zestaw 32 kart.
Zestaw 22 kart obustronnie zadrukowanych przedstawiających Bruna w 44 różnych pozycjach. Karty służą do ćwiczeń praksji, czyli planowania motorycznego. Zadaniem dziecka jest przyjąć taką samą pozycję, jaką przyjął Bruno na karcie. Można wykorzystywać w zajęciach indywidualnych oraz grupowych. Karty pasują do kostki aktywności.
Wspaniała zabawa i nieoceniona pomoc edukacyjno-logopedyczna.Poznajcie zwierzęta, które pomogą w nauce wymowy głoski R! Do zabawy zapraszają parskająca orka Wiktoria, kangury zajadające trawę i morsy kruszące lód oraz bobry i renifer.Razem z nimi dziecko ćwiczy wymowę głoski R, utrwala prawidłowe nawyki oddechowe oraz wzmacnia i usprawniania mięśnie narządów artykulacyjnych.Jeśli jesteście ciekawi, co kryje w sobie buzia, jak pracują jej mięśnie, jeśli potrzebujecie profilaktyki logopedycznej - ta książka jest właśnie dla Was!O autorce: Anna Skiba jest neurologopedą klinicznym i specjalistką wczesnej opieki logopedycznej. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z wadami wymowy i zaburzeniami komunikacji. Jest popularyzatorką wiedzy o rozwoju dziecka.
Tupanki, klaskanki, dla dzieci rytmiczanki, czyli 100 zabaw z najmłodszymi to książka skierowana do rodziców, opiekunów, nauczycieli oraz wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, którzy poszukują ciekawej formy przeprowadzania zajęć. Zostały w niej zebrane sprawdzone pomysły na zabawy rytmiczno-słowno-ruchowe oraz wiersze i wyliczanki, które z pewnością dostarczą najmłodszym oraz ich opiekunom wiele radości i zabawy.
"Wielka księga wartości" to szesnaście niezwykłych opowieści, dzięki którym nauczymy się stawiać czoła trudnym sytuacjom i szukać ich rozwiązania. Dowiemy się, na czym polegają tolerancja, uprzejmość, solidarność, szczerość oraz empatia i jakie mają znaczenie w życiu każdego człowieka. Odkryjemy też, jak ważne jest akceptowanie siebie.To książka, którą można czytać bez końca. To książka, która uczy nas zrozumienia i empatii. To książka, która pokazuje, jak żyć.Przepięknie zilustrowana "Wielka księga wartości" pomoże również dorosłym, którzy chcieliby w przystępny sposób opowiedzieć dzieciom, czym kierować się w życiu.Teresa Blanch - studiowała dziennikarstwo i edytorstwo. Uzyskała stypendium niemieckiego rządu, które umożliwiło jej pracę w Międzynarodowej Bibliotece Młodzieżowej w Monachium. Obecnie współpracuje z hiszpańskimi wydawnictwami i pisuje do europejskich magazynów specjalizujących się w literaturze dziecięcej.Anna Gasol - jako dziewczynka uwielbiała słuchać historii opowiadanych przez babkę i czytać książki przygodowe. Studiowała angielski, filologię niemiecką, bibliotekoznawstwo. Pracowała jako nauczycielka oraz w bibliotece. Współpracuje z wieloma hiszpańskimi wydawcami, jest autorką licznych publikacji książkowych i prasowych dla dzieci oraz tłumaczką.Valent Gubianas - ilustrowaniem zajął się jeszcze podczas studiów na uczelni artystycznej. Jego pierwsza książka ukazała się w 1995 roku i od tego czasu pracował dla licznych hiszpańskich wydawców. Ilustracje Valentego Gubianasa zostały zaprezentowane na wystawie Archiginnasio podczas Targow Książki Dziecięcej w Bolonii 2017 roku.
Książka adresowana jest do tych, którzy na co dzień pracują z dziećmi – czy to w służbie zdrowia, w oświacie, instytucjach pomocy społecznej, czy w organizacjach pozarządowych, a także do osób/instytucji sprawujących, szeroko pojętą, pieczę zastępczą. Celem publikacji jest uświadomienie Czytelnikowi, że zasada dobra dziecka to realny przepis o wyjątkowej mocy. Książka pokazuje, że tytułowa zasada to nie tylko tarcza, która potrafi obronić nas w codziennej pracy z dziećmi, ale że jest to również potężna broń, która może zmienić rzeczywistość osaczającą naszych podopiecznych. Choć treść książki dotyczy bardzo poważnej tematyki z obszaru zagadnień prawnych, jest napisana przystępnym i zrozumiałym językiem, prezentuje prawdziwe historie z paragrafami w tle i z zasadą dobra dziecka w roli głównej. Korzysta z doświadczeń gromadzonych przez Autora w ciągu kilkudziesięciu lat praktyki prawniczej.
Nowe, uaktualnione wydanie bestsellerowej książki Agnieszki Stein o dzieciach w wieku szkolnym i młodszej młodzieży.Wielu rodziców ma obawy dotyczące momentu, kiedy dziecko spod ich opiekuńczych skrzydeł wyrusza w szeroki świat. Kiedy przekracza po raz pierwszy szkolne progi, kiedy próbuje się odnaleźć w nowej, nie zawsze przyjaznej rzeczywistości, kiedy relacje między rówieśnikami zyskują na znaczeniu.Dorastanie dziecka to duże wyzwanie. Agnieszka Stein pokazuje, jak sprawić, aby ten czas był jednocześnie okazją do rozwoju nie tylko samego dziecka, ale także wszystkich członków rodziny."Dziecko z bliska idzie w świat" odpowiada na wiele pytań rodziców i opiekunów dzieci w wieku szkolnym. Znajdą w niej podpowiedzi, jak mądrze pomóc dziecku:- w adaptacji do szkolnej rzeczywistości,- w rozwiązywaniu najczęstszych szkolnych problemów,- w nauce współpracy i nawiązywania relacji z rówieśnikami.A także:- jak wspierać dzieci w rozwoju samodzielności,- jak przygotować je do życia w nieidealnym świecie,- jak nabrać ufności we własne kompetencje rodzicielskie.Agnieszka Stein, odwołując się zarówno do najnowszej wiedzy o tym, jak przebiega rozwój dzieci w tym wieku, jak również do własnych doświadczeń w pracy psychologa w szkole, inspiruje do poszukiwania własnej drogi do dojrzałego rodzicielstwa.O autorce:Agnieszka Stein - psycholożka, autorka bestsellerowych książek dla rodziców ("Dziecko z bliska", "Akcja adaptacja", "Nowe wychowanie seksualne").
"Wprowadzenie do metodologii historii" jest pierwszym od lat na polskim rynku wydawniczym podręcznikiem akademickim, adresowanym do studentów historii i pokrewnych kierunków studiów humanistycznych, którzy zainteresowani są problematyką teorii i metodologii historii oraz nowymi tendencjami w badaniach historycznych i sposobami ich uprawiania. Zadaniem podręcznika jest przystępne zaprezentowanie wybranych zagadnień związanych z metodologicznymi aspektami wiedzy historycznej. Ma on przede wszystkim pokazać w praktyce, jak ważną rolę odgrywa refleksja metodologiczna w rozumieniu historii jako dziedziny wiedzy i w realizowaniu jej społecznych funkcji oraz jak nieodzowna jest pomoc metodologii w zapewnieniu historii statusu wiedzy naukowej, prowadzeniu profesjonalnych badań oraz w pisaniu logicznie skonstruowanych i krytycznych tekstów akademickich.Ze wstępu Ewy Domańskiej i Jana PomorskiegoPodręcznik rekomendowany przez:Komitet Nauk Historycznych Polskiej Akademii NaukPolskie Towarzystwo HistoryczneTowarzystwo Historiograficzne
Prezentowana publikacja jest kontynuacją książki Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć. Karty pracy służą do prowadzenia zajęć rewalidacji z młodzieżą o lekkim stopniu niepełnosprawności i innego rodzaju dysfunkcjach, uczęszczającą do szkół ogólnodostępnych. Wykorzystując tę publikację, można pomóc uczniom w rozwoju samodzielności, wyszukiwaniu informacji niezbędnych w codziennym życiu i przekazać im wiedzę potrzebną w dorosłości. Stosowanie proponowanych metod, prowadzących do pełnego i wszechstronnego rozwoju uczących się, pomoże też rozwinąć u nich zainteresowania poznawcze i ukształtować właściwą postawę społeczną.
"Trudno dziś jednoznacznie stwierdzić, jaki potencjał nosiliśmy w sobie w dzieciństwie, o czym marzyliśmy najbardziej, do czego potrafiliśmy się zapalić, co nas napędzało i w czym byliśmy szczególnie uzdolnieni. Kto z nas zadaje sobie czasem pytanie, które z jego talentów nie miały okazji się rozwinąć? A czy mamy świadomość tego, jakie zdolności drzemią w naszych dzieciach? Co robią naprawdę dobrze, a czego nie potrafią?" Zapomnijcie o wszystkim, co wmówiono wam dotąd na temat dziecięcych talentów. Dominujący pogląd na temat uzdolnień i "inteligencji" jest nie tylko błędny, lecz także bardzo niebezpieczny. Nasz system szkolny koncentruje się głównie na przekazywaniu wiedzy i osiąganiu wyników, produkujemy najlepszych uczniów i studentów, którzy następnie nierzadko ponoszą porażkę w życiu zawodowym. Wiele niewykorzystanych i sfrustrowanych talentów odchodzi na bok, a my wciąż podążamy tą drogą. Niełatwo jest zmienić historycznie ugruntowaną machinę, jaką jest nasze szkolnictwo i stojący za nim system wytycznych, przepisów i rozporządzeń administracyjnych. Próby jej zwalczania na razie nie odnoszą oczekiwanych efektów, a nasze dzieci potrzebują właściwego wsparcia już teraz. Dlatego ważne jest, abyśmy zadawali właściwe pytania i zastanowili się nad słusznością silnie zakorzenionego w naszych głowach uprzedzenia, jakoby dzieci dzieliły się na mniej i bardziej "uzdolnione", w związku z czym należy oddzielić jedne od drugich, by "optymalnie" wspierać ich rozwój w każdej z tych grup z osobna. Gerald Hther i Uli Hauser opierając się na badaniach, między innymi z dziedziny neuronauk, wskazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. W swojej książce opowiadają o prawdziwej naturze naszych dzieci i o tym, jak wielki tkwi w nich potencjał. O tym, kim każde dziecko mogłoby zostać, gdyby nie ograniczać go betonowym murem naszego oceniania i szufladkowania.
Nie ulega wątpliwości, że w polskiej literaturze bioetycznej brakuje książki, która omawiałaby teoretyczne i praktyczne zagadnienia edukacji bioetycznej na uczelniach i wydziałach medycznych. Niniejszy tom przyczyni się z pewnością do pobudzenia dyskusji na temat celów, metod i jakości nauczania oraz oceny efektów edukacji bioetycznej przyszłych medyków i innych profesjonalistów medycznych prof. dr hab. Alicja Przyłuska-Fiszer W ślad za zmianami politycznymi w tak zwanej publicznej dyskusji o bioetyce mamy do czynienia z wojną ideologiczną. Ma to oczywiście przełożenie na nauczanie etyki i bioetyki oraz powoduje utratę ich praktycznego znaczenia i zastosowania [...] w takiej atmosferze przypomnienie podstawowych założeń etyki i bioetyki oraz dążenie do poprawy sposobów jej nauczania jest bardzo potrzebne. prof. dr hab. Romuald Krajewski
WIELKIE LITERY to elementarz przeznaczony dla dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem i pisaniem. Teksty oraz ćwiczenia zawarte w publikacji ułatwią zdobycie tych umiejętności zarówno uczniom z trudnościami edukacyjnymi, jak i dzieciom, których rozwój przebiega prawidłowo. Zadania rozwijające umiejętność pisania zawierają wielkie litery drukowane, gdyż mają one kształty łatwiejsze do odtworzenia przez dzieci z obniżoną z różnych przyczyn sprawnością grafomotoryczną. Celem książki jest przede wszystkim kształtowanie umiejętności czytania i pisania. Ponieważ u podstaw tych umiejętności leżą funkcje percepcyjno-motoryczne, w publikacji znalazły się ćwiczenia, które kształcą analizę słuchową, doskonalą percepcję wzrokową i koncentrację, pomagają rozwijać sprawność grafomotoryczną, a nawet dużą motorykę. Zadania zawarte w książce służą także rozwijaniu logicznego myślenia, spostrzegawczości, umiejętności wypowiadania się. Warto wspomnieć, że teksty przeznaczone do czytania zawierają rozmaite wiadomości o otaczającym świecie, dzięki czemu poszerzają wiedzę ucznia.
Historyjka, która pomoże dzieciom nauczyć się trudnej sztuki dzielenia się z innymi.Seria do nauki czytania metodą sylabową, kształtująca przy okazji pozytywne wzorce zachowań. Z tą książką dzieci nauczą się radzić sobie z problemami, pokonywać przeszkody i współpracować z innymi. Dowiedzą się również, jak rozwijać się i żyć z innymi w harmonii.Książki są skierowane do dzieci, które stawiają pierwsze kroki w fascynującym świecie liter. W każdym wyrazie sylaby zostały wyodrębnione za pomocą kolorów, dzięki czemu najmłodsi bez trudu mogą podjąć pierwsze próby samodzielnego czytania.
Historyjka, która uczy, że nie warto używać brzydkich słów.Seria do nauki czytania metodą sylabową, kształtująca przy okazji pozytywne wzorce zachowań. Z tą książką dzieci nauczą się radzić sobie z problemami, pokonywać przeszkody i współpracować z innymi. Dowiedzą się również, jak rozwijać się i żyć z innymi w harmonii.Książki są skierowane do dzieci, które stawiają pierwsze kroki w fascynującym świecie liter. W każdym wyrazie sylaby zostały wyodrębnione za pomocą kolorów, dzięki czemu najmłodsi bez trudu mogą podjąć pierwsze próby samodzielnego czytania.
Historyjka, która uczy, jak się właściwie komunikować i unikać agresji.Seria do nauki czytania metodą sylabową, kształtująca przy okazji pozytywne wzorce zachowań. Z tą książką dzieci nauczą się radzić sobie z problemami, pokonywać przeszkody i współpracować z innymi. Dowiedzą się również, jak rozwijać się i żyć z innymi w harmonii.Książki są skierowane do dzieci, które stawiają pierwsze kroki w fascynującym świecie liter. W każdym wyrazie sylaby zostały wyodrębnione za pomocą kolorów, dzięki czemu najmłodsi bez trudu mogą podjąć pierwsze próby samodzielnego czytania.
Historyjka, która uczy, jak zadbać o siebie i przypomina, dlaczego higiena jest ważna.Seria do nauki czytania metodą sylabową, kształtująca przy okazji pozytywne wzorce zachowań. Z tą książką dzieci nauczą się radzić sobie z problemami, pokonywać przeszkody i współpracować z innymi. Dowiedzą się również, jak rozwijać się i żyć z innymi w harmonii.Książki są skierowane do dzieci, które stawiają pierwsze kroki w fascynującym świecie liter. W każdym wyrazie sylaby zostały wyodrębnione za pomocą kolorów, dzięki czemu najmłodsi bez trudu mogą podjąć pierwsze próby samodzielnego czytania.
Historyjka, która uczy, jak mądrze wydawać pieniądze i jak oszczędzać.Seria do nauki czytania metodą sylabową, kształtująca przy okazji pozytywne wzorce zachowań. Z tą książką dzieci nauczą się radzić sobie z problemami, pokonywać przeszkody i współpracować z innymi. Dowiedzą się również, jak rozwijać się i żyć z innymi w harmonii.Książki są skierowane do dzieci, które stawiają pierwsze kroki w fascynującym świecie liter. W każdym wyrazie sylaby zostały wyodrębnione za pomocą kolorów, dzięki czemu najmłodsi bez trudu mogą podjąć pierwsze próby samodzielnego czytania.
Trudno przecenić znaczenie uczuć w życiu człowieka. Znamy zdolne i inteligentne dzieci, które nie osiągają oczekiwanych sukcesów. Niemało dzieci cierpi z powodu odrzucenia i różnych form przemocy rówieśniczej, pełnienia roli kozła ofiarnego w grupie. Jak im pomóc w przezwyciężaniu trudności, korzystaniu z własnych zasobów, osiąganiu satysfakcji i sukcesów w życiu? Czy można skutecznie pomóc im już teraz?
Program pt. Podróż do świata uczuć jest narzędziem do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczestnictwo w zajęciach pomoże dzieciom rozwinąć pełniej swój potencjał i cieszyć się życiem i dobrymi relacjami z innymi.
W publikacji można znaleźć:
- scenariusze zajęć,
- bajki i opowieści w tym ich wersje dźwiękowe,
- karty pracy "Kartki z pamiętnika",
- elementy diagnozy ericksonowskiej,
- strategie i metody pracy z dziećmi,
- opisy przypadków ilustrujące wybrane zagadnienia,
- analizę procesu indywidualnego i grupowego,
- zagadnienia dotyczące rozwoju emocjonalnego dzieci i znaczenia inteligencji emocjonalnej w rozwoju.
Patronat: Polski Instytut Ericsonowski, Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?