Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Teczka dla dziecka zawiera 47 kart z literami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć umieszczone w podręczniku), 48 kart ćwiczeń oraz obrazki z literami (symbole nawiązujące do treści piosenek). Dodatkowo znajduje się w niej broszura, w której opisano zestaw. Karty z literami służą do analizowania budowy liter (kształtu elementów tworzących literę, ich liczby, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do prezentacji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Każda karta ćwiczeń dotyczy jednej litery pisanej małej lub wielkiej. Karty te opracowano tak, aby kolejne zadania sprzyjały rozwojowi określonej funkcji. I tak po kolei ćwiczenia: usprawniają percepcję wzrokową i grafomotorykę na materiale nieliterowym, umożliwiają doskonalenie percepcji wzrokowej na materiale literowym, utrwalają umiejętność pisania litery i na końcu kształtują pisanie litery w powiększonej liniaturze. Obrazki można wykorzystać jako nagrody dla dzieci wręczane im na zakończenie zajęć. Dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystywać w inny sposób. Każde dziecko biorące udział w zajęciach Metody Dobrego Startu powinno mieć własną teczkę z pomocami.
W biografii każdego człowieka są miejsca, o których może powiedzieć, że wpłynęły na jego życie. Z biegiem lat nabierają szczególnego znaczenia, coraz bardziej uświadamiamy sobie, że gdyby się nie pojawiły, to zapewne większość przeżytych chwil nigdy nie byłaby naszym doświadczeniem. Zawsze te miejsca łączą się w naszej pamięci z określonymi osobami.Dla mnie tą najważniejszą przestrzenią był i jest Uniwersytet Jagielloński, gdzie istotną rolę odegrało kilka postaci. Pół wieku obecności w tej Jagiellońskiej Wszechnicy stwarza perspektywę pozwalającą nie tylko na przywołanie pewnych zdarzeń, ale i na przekazanie wyrazów wdzięczności. Ten świat uniwersyteckich wartości, które mnie kształtowały, i wspomnienia ludzi, których spotkałem na drodze mojego akademickiego życia, były niezwykłym wsparciem w chwilach, kiedy jako nauczyciel akademicki, rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego w kadencji 2020-2024 stawałem przed koniecznością obrony wartości, które uważałem za powiązane z ideą uniwersytetu.Ze WstępuJacek Popiel, profesor nauk humanistycznych na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, teatrolog, literaturoznawca, rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego (2020-2024), w latach 1996-2002 rektor Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (obecnie Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego), członek korespondent Polskiej Akademii Umiejętności; autor prac z historii teatru i dramatu polskiego, opublikował między innymi: Sztuka dramatyczna Karola Huberta Rostworowskiego (1990); Dramat a teatr polski dwudziestolecia międzywojennego (1995); Historia dramatu. Antyk - średniowiecze (1996, wyd. II 2000); Los artysty w czasach zniewolenia. Teatr Rapsodyczny 1941-1967 (2006); Teatr Danuty Michałowskiej. Od "Króla-Ducha" do "Tryptyku rzymskiego" (2011): Czy teatr może zbawić człowieka? Karol Wojtyła w labiryncie sztuki (2024).
Ziołolecznictwo rozwijało się aż do końca wieku XIX, kiedy to pojawiły się pierwsze leki syntetyczne. W "wieku pary i elektryczności" wydawało się, że chemia wyprze całkowicie starą tradycję, ale opamiętanie przyszło już w połowie wieku XX, wraz z rozwojem farmakologii leku roślinnego. Okazało się, że spychane do kąta naturalne specyfiki mogą stanowić źródło współczesnych informacji - przecież ogromna większość roślin leczniczych zawiera dziesiątki, o ile nie setki mozolnie izolowanych składników czynnych, które znalazły zastosowanie we wszystkich dziedzinach współczesnej wiedzy klinicznej, onkologii nie wykluczając. Książka nie jest słownikiem, almanachem ani przewodnikiem terapeutycznym - naszym zadaniem było przedstawienie wyboru tekstów publikowanych w "Leku w Polsce" przez różnych autorów opisujących leczenie ziołami, a także krótkich monografii wybranych surowców roślinnych. Zachęcamy do jej czytania nie "jednym tchem", ale do powolnego jej smakowania - przecież ziołolecznictwo jest domeną cierpliwych terapeutów i rozumnych pacjentów, nieoczekujących poprawy swego stanu zdrowia po zażyciu kilku tabletek, najlepiej w ciągu niewielu godzin Spis treści Przedmowa Zioła wspomagające pracę układu pokarmowego. dr n. farm. Anna Nowicka-Zuchowska Zioła wspomagające oczyszczanie organizmu. mgr Arkadiusz Ciołkowski Zioła wspomagające funkcjonowanie układu trawiennego. mgr Arkadiusz Ciołkowski Wybrane surowce zielarskie stosowane w terapii zaparć. mgr Arkadiusz Ciołkowski Soki roślinne jako sposób suplementacji biologicznie czynnych związków pochodzenia naturalnego. dr Paweł Siudem Wspomaganie odporności w sezonie grypowym substancjami pochodzenia naturalnego. dr Paweł Siudem Rośliny o właściwościach immunomodulujących - przegląd najważniejszych przykładów. mgr farm. Mateusz Jabłoński Wspomaganie leczenia cukrzycy preparatami obniżającymi poziom cukru. dr n. farm. Anna Nowicka-Zuchowska Substancje pochodzenia naturalnego w terapii bólu gardła. mgr farm. Mateusz Jabłoński Substancje pochodzenia naturalnego o działaniu uszczelniającym naczynia i poprawiającym krążenie żylne - na przykładzie hemoroidów. mgr farm. Mateusz Jabłoński Rola bylicy rocznej - wzmacnianie odporności w terapii boreliozy. mgr Arkadiusz Ciołkowski Głóg (Crataegus spp.) w terapii chorób układu krążenia. dr n. farm. Agnieszka Zielińska Wspomagające działanie tymianku w problemach z drogami oddechowymi. mgr Arkadiusz Ciołkowski Szafran - naturalny sposób na poprawę zdrowia. Przegląd badań. mgr farm. Beata Rychlewska-Kłaput Dziesięć korzyści ze stosowania preparatów z ashwagandhą. dr n. farm. Agnieszka Zielińska Winorośl właściwa - wysoko ceniony gatunek leczniczy, spożywczy i kosmetyczny. Marta Sharafan, Magdalena Anna Malinowska, Marta Kubicz, Arnaud Lanoue, Manon Ferrier, Christophe Hano, Nathalie Giglioli-Givarc'h, Elżbieta Sikora, Agnieszka Szopa Zastosowanie palmy sabałowej w terapii łagodnego przerostu prostaty. dr n. farm. Agnieszka Zielińska Nasiona chia w nowoczesnej dietoterapii. mgr Sara Motyka, prof. dr hab. n. farm. Halina Ekiert, dr hab. n. farm. Agnieszka Szopa prof. UJ 110 Bez czarny jako źródło związków o wielokierunkowym działaniu biologicznym. dr Paweł Siudem Kurkumina jako składnik suplementów diety. Barbara Misiło, dr Paweł Siudem Szałwia lekarska (Salvia officinalis): właściwości i zastosowanie. mgr farm. Mateusz Jabłoński
Publikacja powstała z myślą o osobach, przede wszystkim dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem i nazywaniem emocji swoich i innych lub dopiero się tego uczą. W książce znajduje się 57 fotografii przedstawiających ludzi, którzy coś przeżywają w różnych sytuacjach. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które mają dorosłemu ułatwić rozmowę z dzieckiem na jego temat. Dziecko, pracując z tą publikacją, nie tylko poznaje lub utrwala nazwy emocji, uczuć i relacji, ale także rozwija spostrzegawczość i myślenie przyczynowo-skutkowe, doskonali umiejętność postrzegania tych samych sytuacji z perspektywy różnych osób, uczy się lepiej rozumieć siebie, innych oraz określone zachowania społeczne. Dowiaduje się także, że wszystkie nasze emocje są ważne i potrzebne, chociaż niektóre z nich są trudne i sprawiają kłopot.
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one np: relacji rówieśniczych, bezpieczeństwa i dobrych nawyków, skutecznej komunikacji, rozwiązywania konfliktów, dylematów moralnych, budowania asertywnej postawy, empatii, bezpiecznego surfowania po internecie oraz korzystania z urządzeń mobilnych. Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 713 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Babcia Grażyna wyrusza w podróż! Jano i Wito wręczają jej towarzysza wyprawy - żabę Andrzeja.Babcia Grażyna wysyła wnukom listy z podróży - opisuje żyrafy w Afryce, zajada ryż w Azji, dociera nawet do Australii i Ameryki. Jaka odważna babcia! Podróż babci Grażyny i żaby Andrzeja to książka, która nie tylko pomoże nieco starszym dzieciom ćwiczyć wymowę głoski "ż", ale przypomni już zapomnianą sztukę pisania listów."Jano i Wito uczą mówić" to seria idealna do wspólnego czytania - dorosły czyta tekst, a dziecko odgaduje wyrazy z daną głoską, które są przedstawione za pomocą obrazków.Książka przeznaczona dla starszych przedszkolaków i wczesnych szkolniaków.
Unikalny zbiór ćwiczeń i zabaw opartych na uważności, idealnych do towarzyszenia dzieciom w rozwoju - zarówno w domu, jak i w przedszkolach i szkołach.Dzieci w każdym wieku potrzebują troskliwego wsparcia w nauce radzenia sobie z emocjami i stresem. Uważność w edukacji pomoże w obniżeniu poziomu stresu, ukojeniu umysłu, a także w regulacji emocji.Ćwiczenia i zabawy zawarte w książce zostały podzielone na rozdziały poświęcone różnym aspektom uważności:- rozwijają samoświadomość,- kształtują uważność na ruch, oddech, ciało,- pogłębiają wdzięczność i życzliwość,- pomagają w relaksacji.Te proste ćwiczenia można wykonywać pojedynczo, jak też zbudować z nich bardziej pogłębiony trening uważności. Pozytywnie wpływają na umiejętność skupienia, budowanie empatii i życzliwości. Przeznaczone dla dzieci od ok. 3 lat do wieku wczesnonastoletniego.Jowita Wowczak - nauczycielka uważności i medytacji, trenerka i konsultantka ds. redukcji stresu, trenerka. Prowadzi konsultacje indywidualne i warsztaty o uważności i zarządzaniu stresem. Jest współtwórczynią programu Kosmos i Kajo i autorką programu Moc Ciszy, wspierającego osoby dorosłe w budowaniu równowagi wewnętrznej, by mogli tworzyć rodziny i środowiska oparte na bezpieczeństwie i życzliwości. Autorka kart uważności dla dzieci i książek o tematyce uważności. "Uważności w edukacji". W swojej pracy zawodowej pasjonuje się rolą perspektywy i jej wpływu na zdrowie i poczucie szczęścia w życiu. Działa na rzecz praw dzieci w polskiej szkole.
Historyjki emocjonalno-społeczne 1 to cykl krótkich opowiadań wprowadzających w zróżnicowany świat emocji: złości, radości, smutku, rozczarowania, znudzenia czy wstrętu.
Opracowana w formie kart pracy publikacja to gotowe propozycje zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz prowadzonych w ramach treningu umiejętności społecznych. Zostały stworzone specjalnie z myślą o nauczycielach, terapeutach, psychologach, pedagogach pracujących z dziećmi i młodzieżą w wieku 9–15 lat.
AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
STAW CZOŁO LĘKOWI, POCZUJ SPOKÓJ, SIŁĘ I PEWNOŚĆ SIEBIE
Zmartwienia nieustannie pojawiają w twojej głowie. Mogą przeszkadzać ci w zabawie z rówieśnikami, w zajmowaniu się twoim hobby czy sportem albo w nauce w szkole. Ten podręcznik pomoże ci wrócić do robienia tego, co kochasz! Znajdziesz w nim wiele propozycji działań, dzięki którym pokonasz lęk. Dla rodziców przydatne będą opisy aktualnych strategii terapii poznawczo-behawioralnej (CBT). To sprawdzona metoda, dzięki której poradzisz sobie z myślami, uczuciami i obawami – a może nawet je zmienisz.
Wyobraź sobie, że ta książka to skrzynka z narzędziami, które służą zmniejszaniu twojego lęku. Najpierw pomaga ci zrozumieć, co takiego dzieje się w twojej głowie, a następnie oferuje różne metody, żeby to zmienić. Wesołe pytania, zadania rysunkowe i ćwiczenia polegające na uzupełnianiu pozwalają ci w inny sposób spojrzeć na twoje zmartwienia. Dzięki temu weźmiesz głęboki oddech, staniesz twarzą w twarz ze swoimi lękami i wygrasz!
POMOCNE UMIEJĘTNOŚCI
Naucz się przydatnych technik wyrażania swoich uczuć, radzenia sobie z gniewem, utrzymywania koncentracji i podejmowania dobrych decyzji.
DOBRE POMYSŁY
Odkryj codzienne sposoby na zachowanie spokoju – jak tworzenie porannej rutyny, prośby o pomoc czy mierzenie się z własnym lękiem stopniowo.
NIE JESTEŚ SAM
W każdym rozdziale znajdują się opowieści o tym, jak dzieci takie jak ty doświadczają lęku. Dzięki temu zapamiętasz, że nie tylko ciebie spotykają takie sytuacje.
HEATHER DAVIDSON jest licencjonowaną w stanie Nowy Jork psycholożką dziecięcą. Uzyskała licencjat z psychologii na Uniwersytecie Wirginii Zachodniej oraz tytuł magistra i doktora w Chicago School of Professional Psychology. Posiada certyfikaty Uniwersytetu Columbia oraz Albert Ellis Institute z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) i terapii racjonalno-emotywnej (REBT).
ĆWICZ UWAŻNOŚĆ, BY ODNALEŹĆ SPOKÓJ I PODEJMOWAĆ WŁAŚCIWE DECYZJE
Uważność jest prostym sposobem na to, żeby nauczyć się żyć chwilą obecną i zdawać sobie sprawę, co się dzieje w naszym ciele oraz w otaczającym nas świecie. Dzięki tej książce dzieci w wieku od 8 do 12 lat nauczą się radzenia sobie w trudnych sytuacjach i opanowywania silnych emocji. Dowiedzą się również, jak pracować nad skupieniem i koncentracją. Przez ćwiczenia takie jak „Moje szczęśliwe miejsce” czy „Pełne serce” odzyskasz równowagę psychiczną, poradzisz sobie ze zmartwieniami i codziennymi wyzwaniami oraz zaczniesz podejmować lepsze decyzje. Uważność daje niesamowitą moc, która pozwala nam przyglądać się sobie, rozwijać się i wykorzystywać nasze możliwości w pełni.
ĆWICZENIA NA USPOKOJENIE
Odkryj ponad 60 ciekawych zadań, które służą rozwojowi ruchowemu, uczą medytacji i oddychania, a także zwiększają u dzieci świadomość siebie i świata.
DEFINICJA UWAŻNOŚCI
Dowiedz się, czym jest uważność i jak możesz stawać się dzięki niej coraz lepszym człowiekiem przez codzienne ćwiczenia.
PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ
Poznaj medytację opartą na uważności – możesz ją praktykować samodzielnie lub z całą rodziną.
HANNAH SHERMAN jest licencjonowaną pracownicą socjalną z Brooklynu i nauczycielką uważności. Jej rola jako pedagożki szkolnej i psychoterapeutki prowadzącej prywatną praktykę polega na wspieraniu dzieci, nastolatków i dorosłych oraz na wskazywaniu im drogi do uzdrowienia i rozwoju. Sherman przygotowała, a następnie wdrożyła do szkół w Nowym Jorku programy nauczania oparte na uważności. Prowadzi też coaching dla rodziców oraz opiekunów zainteresowanych tą tematyką.
DZIĘKI ĆWICZENIU UWAŻNOŚCI ŁATWIEJ OSIĄGNIESZ RADOŚĆ I SPOKÓJ
Uważność sprawia, że skupiasz się na chwili bieżącej i nie pozwalasz, aby twoje uczucia cię przytłoczyły. Ta prosta metoda pomoże ci zapanować nad zmartwieniami i przyjąć bardziej pozytywne nastawienie. Zebrane w książce ćwiczenia i polecenia są podpowiedzą, jak możesz okazywać uważność zawsze i wszędzie! Dzięki aktywnościom takim jak liczenie głębokich oddechów czy rysowanie nieba pełnego chmur nauczysz się, w jaki sposób osiągnąć stan odprężenia oraz radzić sobie z różnymi trudnościami – przy zachowaniu pewności siebie oraz rozbudzeniu ciekawości.
WSZYSTKO O UWAŻNOŚCI
Dowiedz się, czym jest i jak działa uważność. Pomogą ci w tym ćwiczenia i wyjaśnienia, atrakcyjne dla dzieci w wieku od 5 do 7 lat.
DEFINICJA UWAŻNOŚCI
Wykorzystaj uważność, aby zrozumieć swoje uczucia, okazać innym życzliwość i zachować koncentrację w kontakcie z rzeczami rozpraszającymi uwagę.
PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ
Ćwiczenia możesz wykonywać samodzielnie lub z osobą dorosłą. Przeczytaj opowieści o tym, jak inne dzieci dzięki uważności odniosły sukces.
LARA HOCHEISER mieszka wraz ze swoją rodziną w Brooklynie. Jest dydaktyczką i pisarką oraz mamą. Od ponad 20 lat zajmuje się jogą i uważnością – studiuje je oraz wprowadza w życie, a także uczy innych praktykowania tych metod.
Logopedyczne potyczki 6. Głoski T-D to kolejna część dobrze już znanej i lubianej serii książeczek PUS z ćwiczeniami logopedycznymi opracowanymi z myślą o dzieciach starszych, które potrafią już czytać i które potrzebują wsparcia w doskonaleniu artykulacji głosek już w mowie wywołanych.Prawidłowa wymowa głosek T i D jest niezwykle istotna wpływa na wszystkie pozostałe głoski i warunkuje ich piękne brzmienie; sprawia, że mówimy wyraźnie i w sposób zrozumiały dla innych, dzięki czemu nasza komunikacja jest efektywna.Logopedyczne potyczki 6. Głoski T-D to książeczka zawierająca setki słów, wyrażeń, zdań, historyjek, jak również zabawnych wierszyków, które w połączeniu z jednoczesnym układaniem klocków PUS pomogą dzieciom w doskonaleniu prawidłowej wymowy głosek T i D. Dodatkowo wesprą ich rozwój w zakresie: koncentracji, czytania ze zrozumieniem, myślenia logicznego i analitycznego, analizy wzrokowej i słuchowej, kategoryzowania, szeregowania. Wielkim atutem tej książeczki są czarno-białe zabawne ilustracje, które wzbogacają treść samych ćwiczeń.Szósta część serii Logopedyczne potyczki znakomicie uzupełnia materiał wspomagający doskonalenie prawidłowej wymowy głosek, znajdujący się w częściach wydanych wcześniej: głoski ciszące głoski syczące głoski szumiące głoski L-R głoski K-G Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii są ułożone tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Skonstruowano je tak, aby były dla dzieci dobrą, angażującą zabawą, dzięki której konieczne, nawet najbardziej żmudne i trudne ćwiczenia staną się przyjemnością, do której będą chętnie wracać.Logopedyczne potyczki to zbiory ćwiczeń, które można wykorzystywać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Ich rozwiązywanie przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS przyciąga uwagę dziecka. Umożliwia również samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To nie tylko bardzo atrakcyjna dla dzieci forma nauki, ale także doskonały motywator do dalszych ćwiczeń.Autorką wszystkich książeczek z serii Logopedyczne potyczki (samych ćwiczeń, jak również ilustracji do nich) jest Magdalena Rybka, znana jako Logopedarybka.
Gramatyczne zabawy z czasownikiem Gramatyczne zabawy z czasownikiem to nowa książeczka PUS adresowana przede wszystkim do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce mają na celu doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego i zachęcanie do używania w języku mówionym i pisanym poprawnych form językowych.Gramatyczne zabawy z czasownikiem Uszeregowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności ćwiczenia łączą zagadnienia gramatyczne, frazeologiczne, jak również stylistyczne. Niektóre zawierają elementy kodowania. Dodatkowo ćwiczenia te rozwijają inne ważne kompetencje i umiejętności, takie jak: logiczne myślenie, analizowanie i wnioskowanie, kategoryzowanie i szeregowanie, poszukiwanie analogii i kojarzenie. Całość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomaga im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Sposób rozwiązywania ćwiczeń Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę, dzięki czemu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce. Książeczka ta pełni jeszcze jedną ważną rolę pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.Gramatyczne zabawy z czasownikiem Książeczka, która jest kolejnym tytułem w serii książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego, może być wykorzystywana jako materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego zarówno w edukacji systemowej, jak i w edukacji domowej, jako materiał wspomagający terapię pedagogiczną oraz jako materiał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.
Jest to jedna z części serii Poznaję i rozumiem świat. Cała seria składa się z 4 teczek i przewodnika dla nauczyciela. Komplet Poznaję i rozumiem świat zaplanowany jest na jeden rok szkolny.
Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami w przedszkolach specjalnych i integracyjnych oraz zespołach rewalidacyjno-wychowawczych. Materiał może być także wykorzystywany w pracy z dziećmi wymagającymi wczesnego wspomagania rozwoju.
Praca z kartami angażuje zmysły, w szczególności zmysł dotyku (malowanie palcami, praca z wykorzystaniem różnorodnych mas i materiałów, rozsmarowywanie kleju palcami). Wielkość i realizm materiału graficznego ułatwi dziecku przejście z konkretnych przedmiotów na kartę pracy.
Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest nauka podstawowych zasad higieny osobistej. Zawiera instrukcję dla nauczycieli, terapeutów i rodziców z krótkim omówieniem tematu oraz propozycjami zabaw, a także 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi czynności związane z dbaniem o higienę. Zestaw może zostać wykorzystany do pracy z osobami w różnymi wieku i z rozmaitymi potrzebami. Sprawdzi się m. in.: podczas rewalidacji w szkole i przedszkolu w gabinecie logopedycznym, podczas terapii mowy w pracy z osobami dorosłymi cierpiącymi na zaburzenia funkcji poznawczych w domu, podczas codziennej zabawy z dzieckiem. Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi (10 cm 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu.
Karty pracy, przeznaczone dla dzieci w wieku 4–9 lat, mają na celu zapoznać młodszych odbiorców z emocjami, które towarzyszą nam każdego dnia, oraz pokazać, w jaki sposób można sobie z nimi radzić. Kolorowe ilustracje oraz ciekawe i zróżnicowane ćwiczenia zostały zaprojektowane tak, by zachęcić najmłodszych do aktywnej pracy. Formę kart dopasowano do potrzeb i zainteresowań dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
nazywanie uczuć
rozpoznawanie i rozróżnianie emocji
okazywanie złości/strachu/wstrętu w sposób społecznie akceptowany
analiza sytuacji problemowych.
Dodatkowo publikacja zawiera:
historyjki i zagadki związane z emocjami
„emocjonalne” memory
ponad 55 naklejek.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Matematyczny trening to książka adresowana do uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Publikacja zawiera bogato ilustrowany zestaw różnorodnych zadań rozwijających oraz doskonalących myślenie matematyczne. W książce znajdują się m. in. zadania tekstowe, ćwiczenia doskonalące technikę rachunkową, kolorowanki, piramidy, grafy, drzewka, obliczenia zegarowe i pieniężne. Materiał ćwiczeniowy dotyczy działań (dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia) w zakresie 50. W publikacji znajdują się zarówno zadania łatwe, jak i te o wyższym poziomie trudności, które dziecko może wykonać samodzielnie lub pod kierunkiem osoby dorosłej.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na:
korygowaniu zaburzonych funkcji
zastępowaniu zaburzonej funkcji inną
usprawnianiu funkcji będących w normie.
Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 4–6 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to:
sprawność manualna
grafomotoryka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
pisanieczytanie.
Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
Monografia Proces usamodzielniania wychowanków pieczy zastępczej. Studium teoretyczno-empiryczne jest ważnym i potrzebnym przedsięwzięciem naukowym, ukazującym w sposób kompleksowy zagadnienie usamodzielniania się wychowanków pieczy zastępczej. Stanowi również niezwykle cenne kompendium wiedzy na temat sposobów organizowania procesu usamodzielnienia, a także napotykanych trudności i ograniczeń w tym obszarze. Cenne rekomendacje i wnioski dla praktyki zawarte w pracy mogą przyczynić się do udoskonalania praktyki pomocowej w zakresie będącym przedmiotem podjętych analiz. Jest to o tyle istotne, że system pieczy zastępczej stoi przed licznymi wyzwaniami w zakresie skutecznego wspierania wychowanków we wchodzeniu w dorosłość. Warto podkreślić, że w Polsce brakuje ujednoliconego i wystandaryzowanego programu usamodzielniania wychowanków opuszczających pieczę zastępczą. Prezentowana monografia może wypełnić lukę w tym obszarze.
dr hab. Małgorzata Ciczkowska-Giedziuń, prof. uczelni
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
UWAGA! KONCENTRUJĘ SIĘ! - Ćwiczenia na koncentrację i spostrzegawczość dla najmłodszychĆwiczenia zaprezentowane w tej książce przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi. Dodatkowo usprawniają wiele innych funkcji, między innymi percepcję wzrokową, motorykę małą, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację wzrokowo-przestrzenną i pamięć.Polecenia dobrane są tak, aby cały czas podtrzymywać zainteresowanie dziecka. Znajdują się tutaj różnorodne ćwiczenia, np. wyszukiwanie elementów, dobieranie par, przepisywanie, dorysowywanie, wyszukiwanie różnic.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?