Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Zamieszczone w tym zeszycie ćwiczenia kaligraficzne opracowano z myślą o uczniach, którzy mają trudności z płynnym i estetycznym łączeniem liter. Dziecko na kolejnych stronach rozwija tę umiejętność najpierw po śladzie, potem samodzielnie.Ćwiczenia zamieszczone w zeszycie służą także doskonaleniu prawidłowego kierunku kreślenia liter przy zachowaniu właściwych kształtów i proporcji, wyrabiają płynność ruchu i tempo pisania, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową.
To publikacja bezprecedensowa w historii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, chociaż na wielu polskich i zagranicznych uczelniach sporządzanie informatorów o własnych osiągnięciach naukowych stało się już normą i swego rodzaju obowiązkiem. Tymczasem w Toruniu nie było dotąd opracowania, które zbierałoby dane o wszystkich bronionych na uczelni dysertacjach doktorskich. Katalog rozpraw doktorskich Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu obejmuje lata 1946–2015 i jest efektem trzyletniej pracy archiwistów uniwersyteckich. Źródłem informacji o doktoratach umieszczonych w katalogu były zawsze i wyłącznie teczki przewodu doktorskiego i rozprawy w zasobie Archiwum UMK. Data początkowa to rok, w którym zostały obronione pierwsze rozprawy doktorskie, pisane jeszcze we Lwowie i Wilnie; końcowa – to rocznica 70-lecia powstania uczelni. Publikacja zbiera informacje o 3857 przewodach doktorskich i pracach napisanych w tym okresie na 18 wydziałach toruńskiej Almae matris.
Notacja katalogowa obejmuje: numer pozycji, nazwisko i imię autora pracy, tytuł i podtytuł rozprawy, tytuł oraz imię i nazwisko promotora, tytuł oraz imiona i nazwiska recenzentów, sygnaturę archiwalną, uwagi. Integralną częścią wydawnictwa są indeksy: autorów rozpraw, promotorów i recenzentów, które uzupełniają konkordancje: dziedzin naukowych i dyscyplin naukowych. Liczby przyporządkowane poszczególnym nazwiskom w indeksach to numery odpowiednich pozycji katalogowych.
Potrzebę wydania opracowania oraz jego niebagatelne znaczenie podkreślili także recenzenci Katalogu, pisząc m.in.:
„Przygotowując tak ważne opracowanie jego Autorzy nawiązali do najlepszych tradycji publikowania tego typu źródeł do dziejów uczelni, które od lat są wydawane między innymi w takich uczelniach jak: Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Wrocławski. „Katalog” stanowi ważne źródło nie tylko do dziejów rozwoju Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, ale jest także znakomitym przewodnikiem po zasobach Archiwum UMK dotyczących przewodów doktorskich nadawanych na toruńskiej uczelni” (prof. Władysława Szulakiewicz). Podobną opinię wyraziła dr hab. Anna Łosowska „Autorzy Katalogu włożyli w jego opracowanie wiele wysiłku, trudu i sumienności. W efekcie otrzymaliśmy dzieło wartościowe i pożyteczne, a sama inicjatywa opracowania była niezwykle cenna. Katalog spełnia podwójną rolę: z jednej strony dokumentuje drogę naukową poszczególnych pracowników Uniwersytetu, a z drugiej pokazuje, że UMK był na tyle atrakcyjną uczelnią, że wiele osób spoza etatowych jego pracowników tu uzyskiwało swoiste przepustki do dalszych samodzielnych badań w swoich uczelniach. Należy też wskazać, że prezentowany Katalog jest w zasadzie pierwszym opracowaniem tego typu, obejmującym państwowe uniwersytety polskie”. Natomiast z perspektywy badacza historii głos zabrał prof. Mariusz Wołos: „Jako historyk czasów najnowszych dostrzegam wielkie zalety katalogu. Po pierwsze, stanowi on ważny element do badań nad dziejami Uniwersytetu i związanych z nim ludzi zarówno kadry profesorskiej, jak i absolwentów, najczęściej młodych uczonych zaczynających swoją przygodę z nauką, wśród których znajdziemy informacje zarówno na temat postaci wybitnych, jak i przeciętnych. Po wtóre, katalog jest kapitalnym materiałem do analiz biograficznych, bynajmniej nie ograniczających się do powielenia danych odnoszących się do ścieżki awansowej takiej czy innej osoby, ale także dających możliwości sprecyzowania jej aktywności w charakterze promotora czy recenzenta rozpraw doktorskich, które to informacje nie zawsze można łatwo odnaleźć. Po trzecie wreszcie, podane w katalogu dane są ważnym materiałem dla badań porównawczych i statystycznych”.
Korzystając ze swojego wieloletniego i bogatego doświadczenia, Julita Siemiątkowska-Sujka tworzy swoisty przewodnik po różnych formach terapii dla dzieci z autyzmem, ze szczególnym uwzględnieniem terapii niedyrektywnej opartej na dowodach naukowych. Myślę, że publikacja ta będzie wartościowa nie tylko dla badaczy i studentów z obszaru studiów społecznych i medycznych, lecz także dla praktyków pracujących z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju, w tym z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną ze spektrum autyzmu. Monografia jest bardzo wartościowa zarówno w aspekcie poznawczym, jak i aplikacyjnym. Autorka przejawiła też pasje i zainteresowania klinicysty.
prof. dr hab. Marta Makara-Studzińska
Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum
Dane naukowo-epidemiologiczne ukazują, że liczba urodzeń dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju ze spektrum autyzmu stale wzrasta. (…) Wprawdzie wzrasta efektywność edukacji i terapii dzieci z ASD, lecz wciąż jest pole do jej doskonalenia. (…) Monografia przedstawia kompleksowo oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne według amerykańskiego Modelu SCERTS przez pryzmat wysokiej skuteczności tego modelu z punktu widzenia rodziców i opiekunów. Adresatami książki mogą być nie tylko pracownicy służby zdrowia, lecz także opiekunowie, studenci kierunków medycznych i społecznych oraz wszystkie osoby, które stykają się zawodowo lub osobiście z zaburzeniami rozwojowymi.
prof. dr hab. n. med. Napoleon Waszkiewicz
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
Skąd się biorą dzieci? Mamo, czy ty kiedyś umrzesz? Co to jest rozwód? Dlaczego ten pan tak dziwnie wygląda? Dlaczego jest wojna? Dlaczego nie wolno kraść, a niektórzy to robią? To tylko niektóre z pytań, jakie stawia dociekliwy dziecięcy umysł i na jakie muszą odpowiadać rodzice.W tej książce znajdą oni podpowiedzi, jak podchodzić do trudnych rozmów z dzieckiem. Dowiedzą się, jak wyjaśniać mu skomplikowaną rzeczywistość, by nie wzbudzać niepokoju, nie burzyć pozytywnej wizji świata, nie odbierać typowego dla dzieci optymizmu. Będą mieli też szansę nauczyć się wykorzystywać takie rozmowy do pogłębiania więzi i bez stresu przygotowywania najmłodszych do dorosłego życia.Autorka w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowości rozwoju emocjonalnego dziecka. Przybliża skomplikowany świat jego emocji, tłumaczy motywacje i przyczyny jego problematycznych zachowań. Dzięki temu opiekunowie mają szansę zrozumieć dziecko i stać się dla niego lepszymi towarzyszami poznawania rzeczywistości. Justyna Korzeniewska psycholog i neuropsycholog, doktor nauk humanistycznych. Na co dzień wspiera chore dzieci i ich rodziców w Instytucie Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Propaguje ciepłe i pełne szacunku podejście do dzieci poprzez artykuły prasowe oraz jako ekspertka w programach telewizyjnych.
Druga publikacja z serii Studia z pedagogiki szkoły przedstawia zagadnienie ewaluacji, w tym ewaluacji edukacyjnej, które na świecie systematycznie zyskuje na znaczeniu. Jej rozwój łączony jest z potrzebą budowania strategii rozwoju w różnych dziedzinach życia społecznego oraz zabezpieczaniem interesu publicznego. Ustawicznie zaś praktykowana ewaluacja gwarantująca ciągłość procesu projektowania i wdrażania zmiany ładu społecznego poprzez edukację powinna się stać przedmiotem nauczania w akademii.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, zawierają ćwiczenia przydatne przy rozwijaniu umiejętności mówienia prawdy, nawet w trudnych sytuacjach. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy mają problemy z prawdomównością. Najczęściej kłopoty te są tylko skutkiem innych trudności – braku wystarczających kompetencji społecznych, komunikacyjnych i związanych z zarządzaniem własnymi emocjami. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: konsekwencje kłamstwa przyczyny mówienia nieprawdy kłamstwo a niska samoocena kontakt wzrokowy w czasie rozmowy sposoby na to, jak powiedzieć prawdę i nie urazić rozmówcy. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik szczerości – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z prawdomównością ponad 100 naklejek do wypełnienia dziennika. Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Logopedia dla Praktyków, czyli jakość, efektywność i terapia oparta na dowodach Afazja stanowi poważny problem logopedyczny, psychologiczny i społeczny. Ze względu na starzenie się społeczeństw i wzrost występowania chorób cywilizacyjnych stale zwiększa się zapotrzebowanie na rehabilitację i terapię neurologopedyczną, której podjęcie daje nadzieję na przełamanie trudności językowych i usprawnienie komunikacji osób z afazją. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw tym potrzebom. Autorki proponują formy oddziaływania logopedycznego do praktycznego zastosowania w terapii zarówno objawów afazji – zaburzeń artykulacji, anomii, agramatyzmu czy zaburzeń rozumienia – jak i współwystępujących dysfunkcji poznawczych. Liczne przykłady ćwiczeń zainspirują logopedów, neurologopedów, studentów, a także wszystkie osoby wspierające pacjentów z afazją do tworzenia programów terapii uwzględniających indywidualne potrzeby podopiecznych. Afazja – zaburzenie rozpowszechnione wśród osób dorosłych i starszych oraz jeden z głównych przejawów ich niepełnosprawności – urasta do rangi wielkich problemów logopedycznych. Wartość wydawniczą pracy upatruję głównie w autorskim wyborze ćwiczeń jako form oddziaływań terapeutycznych w przywracaniu zdolności komunikacyjnych osób, którym różne zdarzenia neurologiczne odebrały możliwości mówienia i rozumienia mowy. Z tych względów książka stanowi interesujące praktyczne kompendium działań terapeutycznych z niezbędnym komentarzem. […] Jest to publikacja zawsze aktualna i potrzebna – stanowi cenną pomoc w działalności logopedycznej na rzecz osób dotkniętych afazją. Z recenzji prof. dra hab., lek. med. Waldemara Tłokińskiego
Osoba w kryzysie suicydalnym nie chce umierać. Ona tak naprawdę chce żyć, tylko inaczej. Publikacja dotyczy tematyki samobójstw dzieci i młodzieży, w tym funkcjonowania ucznia/nastolatka doświadczającego kryzysu suicydalnego. Może służyć jako wsparcie dla nauczycieli, pedagogów, psychologów w działaniach z zakresu profilaktyki zachowań samobójczych wśród uczniów, podejmowanych w ramach programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część pierwsza zawiera wprowadzenie w tematykę suicydalną oraz ukazanie perspektywy ucznia/nastolatka. Część druga składa się ze scenariuszy warsztatów, ujętych w trzech blokach tematycznych, skierowanych do kadry pedagogicznej oraz uczniów. Blok A ma pomóc w kształtowaniu umiejętności nauczyciela w zakresie przeprowadzania rozmów z uczniem w kryzysie i jego rodzicami/opiekunami prawnymi. Dodatkowo blok C służy wsparciu kadry pedagogicznej w opracowaniu i wdrażaniu strategii postępowania w sytuacji próby samobójczej i samobójstwa ucznia (lub pracownika szkoły) oraz w udzielaniu pierwszej pomocy emocjonalnej. Z kolei blok B zaadresowany jest do uczniów i ma ich wyposażyć w wiedzę oraz umiejętności przydatne we wspieraniu rówieśników doświadczających kryzysu suicydalnego.
Z przyjemnością przedstawiamy Czytelnikom w niniejszej monografii różnorodne działania podejmowane przez uczelnie w celu osiągnięcia doskonałości dydaktycznej. Zawarte w niej teksty osadzono w paradygmatach różnych dyscyplin i subdyscyplin naukowych, takich jak pedagogika, andragogika, pedeutologia oraz zarządzanie zasobami ludzkimi, łącząc podejścia teoretyczne i praktyczne, co pozwala na wielowymiarową analizę prezentowanych zagadnień. Autorzy skupiają się na trzech obszarach mających fundamentalne znaczenie dla kształtowania przyszłości edukacji wyższej w Polsce: realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, dydaktyce akademickiej (szczególnie innowacyjnych metodach kształcenia oraz oceny studentów i studentek) oraz kwestiach związanych z dobrostanem kadry akademickiej. W książce pokazano zarówno stan obecny, jak i wyzwania, przed którymi stoi współczesna edukacja wyższa, a przywołane przykłady dobrej praktyki radzenia sobie z nimi mogą stać się inspiracją do dalszych działań i eksperymentów. Wierzymy, że będzie to interesująca lektura dla wszystkich zainteresowanych doskonaleniem szkolnictwa wyższego i rozwojem akademickiej wspólnoty.Redaktorki
Tom zawiera teksty pracownic Katedr Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu im. Iwana Franki we Lwowie dotyczące sytuacji dzieci – ofiar zaatakowanej przez Rosję Ukrainy. Pedagożki i psycholożki piszą też o pomocy, jaka była i jest udzielana dzieciom od początku wojny zarówno na terenach walczącej Ukrainy, jak i w Polsce, która dała schronienie uchodźcom.
******
The Help for the Ukrainian Children During the War
The volume contains the texts of the employees of the Social Pedagogy Units of the Warsaw University and the Ivan Franko National University of Lviv regarding the situation of children– the victims in Ukraine attacked by Russia. The pedagogues and the psychologists also write about the help which has been given to the children since the beginning of the war, both on the territories of the war-ridden Ukraine as well as Poland, which gave shelter to the refugees.
Książka powstała z myślą o wszystkich, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą. To zbiór gotowych kart pracy, z których mogą korzystać psychologowie, pedagodzy, terapeuci, rodzice i sami uczniowie. Zawarte w publikacji ćwiczenia dotyczą sfery emocjonalnej, związanej z wystąpieniami publicznymi, tremą, stresem i lękiem przed byciem ocenianym. Obejmują następujące tematy: moje emocje moje zasoby przygotowanie do występu publicznego dobre myśli. Ćwiczenia mają na celu wzbudzenie motywacji do głębszych przemyśleń i wglądu w siebie.
Historyjki emocjonalno-społeczne 3 to cykl krótkich opowiadań wprowadzających w zróżnicowany świat emocji i cech charakteru: irytacji, żalu, poczucia winy, czułości, euforii, bezduszności, nieśmiałości, życzliwości.Opracowana w formie kart pracy publikacja to gotowe propozycje zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz prowadzonych w ramach treningu umiejętności społecznych. Zostały stworzone specjalnie z myślą o nauczycielach, terapeutach, psychologach, pedagogach pracujących z dziećmi i młodzieżą w wieku 9-15 lat. AGNIESZKA KOLANKO nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Historyjki emocjonalno-społeczne 2 to cykl krótkich opowiadań wprowadzających w zróżnicowany świat emocji i cech charakteru: lęku i strachu, tęsknoty, dumy, miłości, zazdrości, mściwości czy ambicji. Opracowana w formie kart pracy publikacja to gotowe propozycje zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz prowadzonych w ramach treningu umiejętności społecznych. Zostały stworzone specjalnie z myślą o nauczycielach, terapeutach, psychologach, pedagogach pracujących z dziećmi i młodzieżą w wieku 915 lat. AGNIESZKA KOLANKO nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Niniejsze opracowanie to rozszerzona wersja poprzedniego wydania poradnika Ćwiczenia usprawniające kręgosłup, który przez wiele lat cieszył się ogromną popularnością. Nowe wydanie powstało jako odpowiedź na zmiany w stylu życia współczesnego człowieka – dodano wyjątkowo skuteczny zestaw ćwiczeń biurowych. Mają one służyć likwidacji przeciążeń pleców i kręgosłupa spowodowanych długim siedzeniem oraz – profilaktycznie – niedopuszczeniu do powstawania takich przeciążeń. Innowacją w książce są również ćwiczenia zalecane na początek dnia, których wykonanie zajmuje tylko chwilę, a ma bardzo istotny wpływ na kręgosłup.
Dla wygody czytelników ćwiczenia zaprezentowano w dwóch formach: ilustracji i krótkiego opisu. Wyraźne rysunki oraz instrukcje zapisane większą czcionką mają ułatwić ćwiczenie z wykorzystaniem książki.
Na końcu poradnika zamieszczono kieszonkowe zestawienia ćwiczeń – niezastąpione „ściągawki”, które warto mieć zawsze na biurku lub zabrać ze sobą zamiast książki w przypadku wyjazdu.
Alfabetoddechy 2 to dalszy ciąg wyjątkowej podróży przez alfabet, która wprowadza dzieci w uważność. Każda strona to nie tylko kolejny krok na drodze do poznania liter alfabetu, ale także okazja do ćwiczeń uważnego, świadomego oddychania. Proste, radosne praktyki pomogą maluchom skupić myśli, poczuć spokój i wyrazić wdzięczność. Za ich pomocą można wysłać ciepłe myśli innym, a także uruchomić wyobraźnię i świetnie się bawić. Ta książka świetnie sprawdzi się zarówno jako samodzielna lektura, jak i uzupełnienie pierwszej części Alfabetoddechy. Z pewnością znajdzie swoje miejsce w każdej domowej lub szkolnej biblioteczce, a także na zajęciach pokazujących uważność najmłodszym. Ćwiczenia, takie jak A astronauta czy F fajerwerki rozwijają wyobraźnię. I iskierki mocy i L latawiec uczą wdzięczności i życzliwości wobec innych. Niektóre z nich można wykonać wspólnie z przyjacielem, jak M most zwodzony. Inne, jak W wakacje i Z zamek błyskawiczny, pomagają się zrelaksować, zaś P piraci dodają energii. Alfabetoddechy 2 to pomysłowy wstęp do uważności dla najmłodszych. Książka, która inspiruje dzieci, bawi i zapewnia godziny kreatywnej zabawy.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 916 lat, dedykowane są tematyce asertywności. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy mają trudności z wyrażaniem swojego zdania oraz odmawianiem. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: postawa asertywna, uległa i agresywna komunikat ja / komunikat ty kompromisowe rozwiązania sytuacji konfliktowych sposoby na odmawianie przykłady i skutki zachowań agresywnych. Dodatkowo publikacja zawiera: historyki społeczne dzięki opowieściom o codziennych, znanych uczniom doświadczeniach, łatwiejsze staje się zrozumienie przyczyn i konsekwencji przyjmowania postaw: asertywnej, uległej i agresywnej ponad 60 naklejek do wypełnienia kart. Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT. AGNIESZKA KOLANKO nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym doświadczeniem przegranej. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z zaakceptowaniem porażki. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: korzyści płynące z doświadczenia przegranej skutki pozytywnego i negatywnego myślenia analiza porażki sposoby radzenia sobie z niepowodzeniem kodeks fair play. Dodatkowo publikacja zawiera: zadanie „Twoja droga od porażki do sukcesu” – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z niepowodzeniami ponad 500 naklejek do wypełnienia kart. Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Jak wychować szczęśliwe, odporne emocjonalnie dzieci? Jak najlepiej możesz je wspierać, gdy zmagają się z problemami? Jak powinieneś podchodzić do ich wzlotów i upadków, złego samopoczucia, niskiej samooceny oraz innych problemów o podłożu psychologicznym?Doktor Beth Mosley jest brytyjską konsultantką w dziedzinie psychologii klinicznej i praktykuje w zawodzie terapeutki od ponad dwudziestu lat. Codziennie pracuje z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami.W swojej książce po mistrzowsku wyjaśnia złożone zagadnienia dotyczące mózgu, co pomoże ci odkryć pierwotną przyczynę niepokojących zachowań dziecka. Dostarczy też wielu narzędzi i praktycznych strategii, które umożliwią ci wykorzystanie wyników badań naukowych w praktyce, aby pozytywnie wpłynąć na zdrowie psychiczne twoich dzieci.Doktor Mosley pomoże ci zrozumieć, przez co przechodzi twoje dziecko i z jakimi problemami się zmaga. Dodatkowo pokaże ci, jak pomóc mu nie tylko przetrwać trudny czas, ale też stale się rozwijać.Dzięki tej książce jako rodzic czy opiekun będziesz wyposażony w narzędzia potrzebne do radzenia sobie z lękiem, złym nastrojem i trudnymi zachowaniami dziecka.
Słuchanie muzyki jest jedną z najpowszechniejszych form kontaktu ze sztuką we współczesnym świecie, stanowi też fundament metod i technik muzykoterapii receptywnej. Celem niniejszej publikacji jest ukazanie potencjału muzykoterapii receptywnej, zwrócenie uwagi na fakt, że nie ogranicza się ona do biernego kontaktu z muzyką. Ekspresja fizyczna, tworzenie dźwięku i komunikacja z jego pomocą czyli zewnętrzne, słyszalne i dostrzegalne dla otoczenia przejawy zaangażowania w sesję znane z aktywnych form muzykoterapii tutaj w przeważającej mierze zachodzą wewnątrz, w przestrzeni psychiki i całej gamy reakcji fizjologicznych. Doświadczenia te mogą być głębokie i prowadzić do osiągnięcia wielu celów terapeutycznych.Książka ta powstała z myślą o muzykoterapeutach oraz osobach kształcących się w tym kierunku, aczkolwiek może okazać się inspirującą pozycją również dla specjalistów dziedzin pokrewnych, jak arteterapia, choreoterapia, psychoterapia, pedagogika etc. Publikacja zatytułowana Muzykoterapia receptywna to pozycja ze wszech miar potrzebna i długo wyczekiwana na rynku wydawniczym. Znakomicie wypełnia lukę, jaka widoczna jest w polskim piśmiennictwie dotyczącym muzykoterapii. Zdecydowana większość dostępnych opracowań koncentruje się na zagadnieniach związanych z muzykoterapią aktywną, marginalizując podejścia receptywne. Przyczyną takiej sytuacji jest brak specjalistów w tym obszarze. Krzysztof Stachyra jest nim niewątpliwie, od wielu lat zgłębiając zagadnienia wokół oddziaływań receptywnych i publikując teksty z nimi związane.Wiedza zawarta w publikacji ma wysoką wartość praktyczną i teoretyczną (). Pozycja służyć może zarówno studentom muzykoterapii, jak i profesjonalistom w tej dziedzinie. Ukazuje realny, naukowy obraz muzykoterapii receptywnej, która będąc w fazie intensywnego rozwoju wymaga wciąż namysłu klinicznego i badawczego. dr hab. Ludwika Konieczna-Nowak, prof. Akademii Muzycznej w Katowicach
Opracowanie to (...)z jednej strony jest wzbogaconą kontynuacją wcześniejszej w tym zakresie publikacji; ale przede wszystkim odpowiada ono na zapotrzebowanie związane z dynamiką ruchów migracyjnych, ewidentnie doświadczanych także przez nasze społeczeństwo (...). Autorki zdefiniowały w sumie 388 haseł, ułożonych alfabetycznie, których sens, znaczenie oraz konteksty mogą być pomocne w rozumieniu społeczno-kulturowych uwarunkowań problemu migracji zarówno dla naszych obywateli, jak i - a może głównie - dla samych migrantów próbujących zaadaptować się do naszego społeczeństwa.
Fragment recenzji prof.zw.dr.hab Andrzeja Olubińskiego
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?