Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
ĆWICZ UWAŻNOŚĆ, BY ODNALEŹĆ SPOKÓJ I PODEJMOWAĆ WŁAŚCIWE DECYZJE
Uważność jest prostym sposobem na to, żeby nauczyć się żyć chwilą obecną i zdawać sobie sprawę, co się dzieje w naszym ciele oraz w otaczającym nas świecie. Dzięki tej książce dzieci w wieku od 8 do 12 lat nauczą się radzenia sobie w trudnych sytuacjach i opanowywania silnych emocji. Dowiedzą się również, jak pracować nad skupieniem i koncentracją. Przez ćwiczenia takie jak „Moje szczęśliwe miejsce” czy „Pełne serce” odzyskasz równowagę psychiczną, poradzisz sobie ze zmartwieniami i codziennymi wyzwaniami oraz zaczniesz podejmować lepsze decyzje. Uważność daje niesamowitą moc, która pozwala nam przyglądać się sobie, rozwijać się i wykorzystywać nasze możliwości w pełni.
ĆWICZENIA NA USPOKOJENIE
Odkryj ponad 60 ciekawych zadań, które służą rozwojowi ruchowemu, uczą medytacji i oddychania, a także zwiększają u dzieci świadomość siebie i świata.
DEFINICJA UWAŻNOŚCI
Dowiedz się, czym jest uważność i jak możesz stawać się dzięki niej coraz lepszym człowiekiem przez codzienne ćwiczenia.
PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ
Poznaj medytację opartą na uważności – możesz ją praktykować samodzielnie lub z całą rodziną.
HANNAH SHERMAN jest licencjonowaną pracownicą socjalną z Brooklynu i nauczycielką uważności. Jej rola jako pedagożki szkolnej i psychoterapeutki prowadzącej prywatną praktykę polega na wspieraniu dzieci, nastolatków i dorosłych oraz na wskazywaniu im drogi do uzdrowienia i rozwoju. Sherman przygotowała, a następnie wdrożyła do szkół w Nowym Jorku programy nauczania oparte na uważności. Prowadzi też coaching dla rodziców oraz opiekunów zainteresowanych tą tematyką.
DZIĘKI ĆWICZENIU UWAŻNOŚCI ŁATWIEJ OSIĄGNIESZ RADOŚĆ I SPOKÓJ
Uważność sprawia, że skupiasz się na chwili bieżącej i nie pozwalasz, aby twoje uczucia cię przytłoczyły. Ta prosta metoda pomoże ci zapanować nad zmartwieniami i przyjąć bardziej pozytywne nastawienie. Zebrane w książce ćwiczenia i polecenia są podpowiedzą, jak możesz okazywać uważność zawsze i wszędzie! Dzięki aktywnościom takim jak liczenie głębokich oddechów czy rysowanie nieba pełnego chmur nauczysz się, w jaki sposób osiągnąć stan odprężenia oraz radzić sobie z różnymi trudnościami – przy zachowaniu pewności siebie oraz rozbudzeniu ciekawości.
WSZYSTKO O UWAŻNOŚCI
Dowiedz się, czym jest i jak działa uważność. Pomogą ci w tym ćwiczenia i wyjaśnienia, atrakcyjne dla dzieci w wieku od 5 do 7 lat.
DEFINICJA UWAŻNOŚCI
Wykorzystaj uważność, aby zrozumieć swoje uczucia, okazać innym życzliwość i zachować koncentrację w kontakcie z rzeczami rozpraszającymi uwagę.
PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ
Ćwiczenia możesz wykonywać samodzielnie lub z osobą dorosłą. Przeczytaj opowieści o tym, jak inne dzieci dzięki uważności odniosły sukces.
LARA HOCHEISER mieszka wraz ze swoją rodziną w Brooklynie. Jest dydaktyczką i pisarką oraz mamą. Od ponad 20 lat zajmuje się jogą i uważnością – studiuje je oraz wprowadza w życie, a także uczy innych praktykowania tych metod.
Logopedyczne potyczki 6. Głoski T-D to kolejna część dobrze już znanej i lubianej serii książeczek PUS z ćwiczeniami logopedycznymi opracowanymi z myślą o dzieciach starszych, które potrafią już czytać i które potrzebują wsparcia w doskonaleniu artykulacji głosek już w mowie wywołanych.Prawidłowa wymowa głosek T i D jest niezwykle istotna wpływa na wszystkie pozostałe głoski i warunkuje ich piękne brzmienie; sprawia, że mówimy wyraźnie i w sposób zrozumiały dla innych, dzięki czemu nasza komunikacja jest efektywna.Logopedyczne potyczki 6. Głoski T-D to książeczka zawierająca setki słów, wyrażeń, zdań, historyjek, jak również zabawnych wierszyków, które w połączeniu z jednoczesnym układaniem klocków PUS pomogą dzieciom w doskonaleniu prawidłowej wymowy głosek T i D. Dodatkowo wesprą ich rozwój w zakresie: koncentracji, czytania ze zrozumieniem, myślenia logicznego i analitycznego, analizy wzrokowej i słuchowej, kategoryzowania, szeregowania. Wielkim atutem tej książeczki są czarno-białe zabawne ilustracje, które wzbogacają treść samych ćwiczeń.Szósta część serii Logopedyczne potyczki znakomicie uzupełnia materiał wspomagający doskonalenie prawidłowej wymowy głosek, znajdujący się w częściach wydanych wcześniej: głoski ciszące głoski syczące głoski szumiące głoski L-R głoski K-G Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii są ułożone tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Skonstruowano je tak, aby były dla dzieci dobrą, angażującą zabawą, dzięki której konieczne, nawet najbardziej żmudne i trudne ćwiczenia staną się przyjemnością, do której będą chętnie wracać.Logopedyczne potyczki to zbiory ćwiczeń, które można wykorzystywać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Ich rozwiązywanie przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS przyciąga uwagę dziecka. Umożliwia również samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To nie tylko bardzo atrakcyjna dla dzieci forma nauki, ale także doskonały motywator do dalszych ćwiczeń.Autorką wszystkich książeczek z serii Logopedyczne potyczki (samych ćwiczeń, jak również ilustracji do nich) jest Magdalena Rybka, znana jako Logopedarybka.
Gramatyczne zabawy z czasownikiem Gramatyczne zabawy z czasownikiem to nowa książeczka PUS adresowana przede wszystkim do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce mają na celu doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego i zachęcanie do używania w języku mówionym i pisanym poprawnych form językowych.Gramatyczne zabawy z czasownikiem Uszeregowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności ćwiczenia łączą zagadnienia gramatyczne, frazeologiczne, jak również stylistyczne. Niektóre zawierają elementy kodowania. Dodatkowo ćwiczenia te rozwijają inne ważne kompetencje i umiejętności, takie jak: logiczne myślenie, analizowanie i wnioskowanie, kategoryzowanie i szeregowanie, poszukiwanie analogii i kojarzenie. Całość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomaga im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Sposób rozwiązywania ćwiczeń Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę, dzięki czemu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce. Książeczka ta pełni jeszcze jedną ważną rolę pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.Gramatyczne zabawy z czasownikiem Książeczka, która jest kolejnym tytułem w serii książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego, może być wykorzystywana jako materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego zarówno w edukacji systemowej, jak i w edukacji domowej, jako materiał wspomagający terapię pedagogiczną oraz jako materiał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.
Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest nauka podstawowych zasad higieny osobistej. Zawiera instrukcję dla nauczycieli, terapeutów i rodziców z krótkim omówieniem tematu oraz propozycjami zabaw, a także 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi czynności związane z dbaniem o higienę. Zestaw może zostać wykorzystany do pracy z osobami w różnymi wieku i z rozmaitymi potrzebami. Sprawdzi się m. in.: podczas rewalidacji w szkole i przedszkolu w gabinecie logopedycznym, podczas terapii mowy w pracy z osobami dorosłymi cierpiącymi na zaburzenia funkcji poznawczych w domu, podczas codziennej zabawy z dzieckiem. Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi (10 cm 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu.
Karty pracy, przeznaczone dla dzieci w wieku 4–9 lat, mają na celu zapoznać młodszych odbiorców z emocjami, które towarzyszą nam każdego dnia, oraz pokazać, w jaki sposób można sobie z nimi radzić. Kolorowe ilustracje oraz ciekawe i zróżnicowane ćwiczenia zostały zaprojektowane tak, by zachęcić najmłodszych do aktywnej pracy. Formę kart dopasowano do potrzeb i zainteresowań dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
nazywanie uczuć
rozpoznawanie i rozróżnianie emocji
okazywanie złości/strachu/wstrętu w sposób społecznie akceptowany
analiza sytuacji problemowych.
Dodatkowo publikacja zawiera:
historyjki i zagadki związane z emocjami
„emocjonalne” memory
ponad 55 naklejek.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Matematyczny trening to książka adresowana do uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Publikacja zawiera bogato ilustrowany zestaw różnorodnych zadań rozwijających oraz doskonalących myślenie matematyczne. W książce znajdują się m. in. zadania tekstowe, ćwiczenia doskonalące technikę rachunkową, kolorowanki, piramidy, grafy, drzewka, obliczenia zegarowe i pieniężne. Materiał ćwiczeniowy dotyczy działań (dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia) w zakresie 50. W publikacji znajdują się zarówno zadania łatwe, jak i te o wyższym poziomie trudności, które dziecko może wykonać samodzielnie lub pod kierunkiem osoby dorosłej.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na:
korygowaniu zaburzonych funkcji
zastępowaniu zaburzonej funkcji inną
usprawnianiu funkcji będących w normie.
Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 4–6 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to:
sprawność manualna
grafomotoryka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
pisanieczytanie.
Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
Monografia Proces usamodzielniania wychowanków pieczy zastępczej. Studium teoretyczno-empiryczne jest ważnym i potrzebnym przedsięwzięciem naukowym, ukazującym w sposób kompleksowy zagadnienie usamodzielniania się wychowanków pieczy zastępczej. Stanowi również niezwykle cenne kompendium wiedzy na temat sposobów organizowania procesu usamodzielnienia, a także napotykanych trudności i ograniczeń w tym obszarze. Cenne rekomendacje i wnioski dla praktyki zawarte w pracy mogą przyczynić się do udoskonalania praktyki pomocowej w zakresie będącym przedmiotem podjętych analiz. Jest to o tyle istotne, że system pieczy zastępczej stoi przed licznymi wyzwaniami w zakresie skutecznego wspierania wychowanków we wchodzeniu w dorosłość. Warto podkreślić, że w Polsce brakuje ujednoliconego i wystandaryzowanego programu usamodzielniania wychowanków opuszczających pieczę zastępczą. Prezentowana monografia może wypełnić lukę w tym obszarze.
dr hab. Małgorzata Ciczkowska-Giedziuń, prof. uczelni
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
UWAGA! KONCENTRUJĘ SIĘ! - Ćwiczenia na koncentrację i spostrzegawczość dla najmłodszychĆwiczenia zaprezentowane w tej książce przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi. Dodatkowo usprawniają wiele innych funkcji, między innymi percepcję wzrokową, motorykę małą, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację wzrokowo-przestrzenną i pamięć.Polecenia dobrane są tak, aby cały czas podtrzymywać zainteresowanie dziecka. Znajdują się tutaj różnorodne ćwiczenia, np. wyszukiwanie elementów, dobieranie par, przepisywanie, dorysowywanie, wyszukiwanie różnic.
Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których można zaobserwować niewielkie obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, a przez to zmuszają do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych) oraz utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
STEAM-owa szkoła to pojęcie, które odnosi się do edukacji opartej na metodzie STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Inicjatywy STEAM w szkołach mają na celu zachęcanie uczniów do kreatywnego myślenia, rozwijania umiejętności rozwiązywania problemów oraz współpracy w zróżnicowanych dziedzinach.
W ramach programu STEAM uczniowie uczestniczą w projektach, które łączą różne przedmioty i promują aktywne uczenie się. Na przykład, mogą tworzyć projekty inżynieryjne, które wymagają umiejętności z zakresu matematyki i sztuki, lub prowadzić badania naukowe, które angażują technologie.
Prezentowana książka ma na celu zgłębienie koncepcji STEAM w kontekście edukacji, analizę jego korzyści oraz zaprezentowanie konkretnych strategii i narzędzi, które mogą być stosowane w szkołach na różnych poziomach nauczania. Poprzez interdyscyplinarną perspektywę ukazuje, jak łączenie nauki ścisłej ze sztuką może pobudzić kreatywność, rozwijać umiejętności praktyczne i przygotować uczniów do wyzwań XXI wieku.
Partner merytoryczny: Steam Polska.
Scenariusze zajęć w dostępny i łatwy sposób pomogą w znalezieniu najlepszej formy aktywizacji seniorów z zaburzeniami neuropoznawczymi. Ułatwią nawiązanie kontaktu oraz wyjaśnią i nadadzą kierunek pracy terapeutycznej. Autorka jasno i szczegółowo wyjaśnia, jak przeprowadzić zajęcia, aby zainteresować i zaktywizować swojego podopiecznego. Metoda Montessori Senior, której inspiracje widoczne są w treści podręcznika, jest metodą przyjazną, opartą na uważności i życzliwości, jaką należy obdarzyć seniora podczas pracy. Przedstawione pomysły sprawdzą się w pracy grupowej oraz podczas zajęć indywidualnych na przykład w zaciszu domowym. Scenariusze zostały podzielone na trzy grupy tematyczne. Dział pierwszy Poznajmy się przedstawia zajęcia mające na celu poznanie seniorów przez prowadzącego i innych uczestników tego, co lubią robić, jakie mają cechy osobowości, czym się zajmowali zawodowo. Dział drugi Obchodzimy święta zawiera pomysły na prace utrwalające orientację w czasie oraz zwiększające odczuwanie radości związanej z przeżywaniem świąt. Najobszerniejszy trzeci dział Praca twórcza i manualna to inspiracje na zajęcia plastyczne, służące wyrażaniu uczuć poprzez działania kreatywne, przyczyniające się do poprawy nastroju, a także wpływające na utrzymanie sprawności manualnej. Wszystkie scenariusze są proste do wykonania, dostosowane do możliwości osób z zaburzeniami neuropoznawczymi, a także wykorzystujące niedrogie i łatwo dostępne materiały. Załącznikami do części scenariuszy są szablony oraz inne potrzebne do ich realizacji pomoce, które dzięki zachowaniu odpowiednich proporcji można z łatwością skopiować.
Uczuciowe przedszkolaki. Emocje w sytuacjach. Część 2. Spokój, zazdrość, wstyd, zaskoczenie - Martyna Cembrzyńska - Komlogo Emocje w sytuacjach. Część 2 to drugi zestaw pomocy z serii Uczuciowe przedszkolaki, zaprojektowanej do rozwijania kompetencji emocjonalnych, społecznych i poznawczych u dzieci w wieku przedszkolnym oraz w młodszym wieku szkolnym. Zestaw ten może być także użyteczny dla starszych dzieci oraz dzieci z niepełnosprawnościami. Pomoc ta jest wszechstronna i nadaje się zarówno do pracy indywidualnej, jak i grupowej, w ramach zajęć edukacyjnych w przedszkolu, nauczania początkowego, a także jako inspiracja do zabaw w domu. Ma szczególne zastosowanie w terapii psychologicznej i pedagogicznej oraz na Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Zestaw może być wykorzystywany przez psychologów, pedagogów, terapeutów TUS, nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, a także przez opiekunów i rodziców. Dzięki wykorzystaniu tego materiału można wspierać dzieci w rozwijaniu wielu umiejętności i funkcji.Sfera emocjonalno-społeczna: -rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji, świadomość występowania różnych emocji w jednym czasie, świadomość różnic w przeżywaniu takich samych lub podobnych sytuacji u różnych osób, empatyczne postrzeganie przeżyć bohaterów, rozmawianie o emocjach, umiejętność oceny natężenia podstawowych emocji, rozmawianie o trudnych wydarzeniach, konstruktywne sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych, empatia, wrażliwość na problemy innych i chęć pomagania, umiejętność przyjmowania prostych ról, naśladownictwo i działania naprzemienne, komunikacja. Sfera poznawcza: myślenie sytuacyjne, przyczynowo-skutkowe, logiczne, wyobraźnia, aktywne słuchanie, rozwijanie słownika biernego i czynnego, rozumienie prostych zdań, pytań i poleceń, umiejętność wypowiadania się, percepcja wzrokowa i słuchowa, orientacja przestrzenna, pamięć, koncentracja uwagi, grafomotoryka. Zawartość zestawu: książeczka z 40 opowiadaniami oraz zadaniami i instrukcją, 40 obrazków związanych z opowiadaniami oraz pytania, 4 dwustronne karty z buźkami symbolizującymi emocje, 4 dwustronne karty z twarzami dzieci przestawiającymi emocje, 40 dwustronnych kółek z twarzami dzieci i kolorami emocji, kolorowanka.
Ćwiczenia do kaligrafii liter łacińskich i polskich znaków, zmiękczeń i dwuznaków znajdujące się w tym zeszycie można wykorzystać w trakcie lekcji, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, wyrównawczych oraz podczas pracy indywidualnej z dzieckiem.
Każda karta pracy zaczyna się rysunkiem, którego kontur uczeń powinien poprawić. Jest to wstępne ćwiczenie grafomotoryczne, poprzedzające naukę pisania liter.
Kolejność zadań została ustalona według wzrastającego stopnia trudności. Najpierw uczeń pisze po wzorze literopodobnym umieszczonym w powiększonej liniaturze. Następnie kreśli litery po śladzie (najpierw wykonanym ciągłą linią, potem przerywaną). Dopiero po ćwiczeniach przygotowujących dziecko pisze litery, sylaby i wyrazy w potrójnej liniaturze.
W zeszycie znajduje się również – innowacyjna dla tego typu ćwiczeń do kaligrafii – jednoczesna nauka pisania liter, wyrazów, prostych zdań i cyfr w kratkach.
Aby umożliwić dzieciom samodzielną pracę i samokontrolę podczas wykonywania ćwiczeń, wprowadzono system kropek, strzałek, grotów i cyfr, które wskazują miejsce rozpoczęcia pisania, jego kierunek i kolejność ruchów. Podpowiedzi te są stopniowo wycofywane.
W części 1 niniejszej pozycji znajdują się ćwiczenia w kaligrafii liter łacińskich i polskich znaków.
W kontekście doradztwa edukacyjnego oraz zawodowego istotą jest pokazanie wszystkich edukacyjnych oraz zawodowych możliwości, a przede wszystkim budowanie i rozwijanie umiejętności, bez których nie uda się sprawnie poruszać na każdym etapie kształcenia oraz na rynku pracy (podejmowanie trudnych decyzji, praca w grupie, poznawanie siebie, planowanie, rozwijanie zainteresowań). Doradztwo zawodowe rozumiane jako wybór jednego konkretnego zawodu nie ma w dzisiejszych czasach większego sensu, ponieważ różne okoliczności mogą sprawić, że dana osoba będzie wiele razy zmieniała miejsce pracy oraz zawód.
W prezentowanej publikacji znaleźć można między innymi treści związane z powyższymi zagadnieniami. Ponieważ jest ona przeznaczona dla uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej, poruszona zostanie również kwestia wyboru szkoły ponadpodstawowej. Książka zawiera liczne zadania praktyczne, aktywizujące uczniów. Konkretna wiedza „podręcznikowa” stanowi potrzebny i ważny element, ale nie będzie ona pełna bez praktyki. Dlatego też warto zaproponować szereg zadań czy nawet niewielkich projektów, które sprawią, że uczniowie będą się uczyć poprzez bezpośrednie kontakty z instytucjami zatrudnienia oraz podejmowanie wspólnych aktywności, mających na celu nauczenie ich współpracy w grupie, organizacji, zdobywania nowej wiedzy, twórczego rozwiązywania problemów.
Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc, zwyczajów i relacji z innymi osobami. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące świąt Bożego Narodzenia: przygotowań do świąt, choinki i jej strojenia, wyglądu stołu wigilijnego i potraw wigilijnych, Świętego Mikołaja oraz różnych świątecznych zwyczajów.
„Kropkowanki” to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wspomagający rozwój:
percepcji wzrokowej
koordynacji wzrokowo-ruchowej
koncentracji
orientacji przestrzennej
umiejętności grafomotorycznych.
Publikacja składa się z 30 rysunków umieszczonych na siatkach zbudowanych z kółek, ułożonych według wzrastającego stopnia trudności. Zadaniem dziecka jest jak najdokładniejsze odwzorowanie tych rysunków na sąsiadujących kartach.
Nowa metapsychologia nieświadomości pomaga pacjentom osiągnąć sukces terapeutyczny Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem – osoby, którą naprawdę jest? Aby terapia była skuteczna, trzeba rozpoznawać i podważać opór już od pierwszej sesji. Książka Dotrzeć poprzez opór pomoże ci: • zwrócić pacjenta przeciwko jego długotrwałym zachowaniom autosabotującym; • regulować intensywny lęk, gdy aktywowane zostaną silne uczucia; • aktywować i przetworzyć wcześniej unikane impulsy i uczucia. Dzięki interwencjom z tej książki, zastosowanym w celu radzenia sobie z oporami, możesz wzmocnić przymierze terapeutyczne oparte na współpracy i pełne wigoru, a także zmobilizować siły uzdrawiające wewnątrz pacjenta. Opisy przypadków klinicznych pokazują, jak przekuć teorię w praktykę i doprowadzić do trwałej zmiany. […] Jeśli chcesz wiedzieć, jak pomóc pacjentom się zmienić, ta książka stanowi lekturę obowiązkową. David Malan, DM, FRCPsych, uznany badacz i autor Abbass pokazuje, jak można dotrzeć poprzez opory nawet w przypadku silnego wyparcia i bardzo kruchej struktury charakteru i zaoferować pacjentom prawdziwą, trwałą zmianę. […] Skarbnica spostrzeżeń terapeutycznych. Stanley B. Messer, PhD, profesor i dziekan Graduate School of Applied and Professional Psychology, Rutgers University Allan Abbass – doktor nauk medycznych, nauczyciel i naukowiec. Profesor psychiatrii i psychologii, założyciel i dyrektor Centrum Emocji i Zdrowia przy Dalhousie University w Halifaxie, w Kanadzie.
„Pozycja ta jest po części zbiorem wspomnień, po części – przeglądem badań, po części wreszcie – przewodnikiem po zespole Aspergera. Dzięki potoczystemu językowi, jakim została napisana, jest z jednej strony bardzo konkretna, z drugiej zaś – luźna i swobodna. Przede wszystkim jednak stanowi kompendium wiedzy dla wszystkich osób zainteresowanych tym, jak wygląda życie wykraczające poza to, co przyjęło się uznawać za normę. […] Nie wyobrażam sobie, że ktoś może przeczytać tę książkę i nie dojść do wniosku, że kobiety borykające się z wyzwaniami zespołu Aspergera są bohaterkami, a ich doświadczenia starczyłyby na wiele filmów. Aspergirls – jak wszyscy bohaterowie – mają swoje słabe punkty: bycie obiektem prześladowań, niską samoocenę, napady lęku, załamania, problemy z seksem i poczucie winy. Simone zajmuje się tymi kwestiami po kolei, dzieląc się wiedzą, pomagając w chwilach załamania, dając liczne wskazówki i kreśląc obrazy, które pomagają czytelniczkom wstać z kolan i iść ku szczęściu z podniesioną głową”.
Z Przedmowy Liane Holliday Willey
Aspergirls. Siła kobiet z zespołem Aspergera to książka dla każdej aspergirl i jej bliskich, lecz również dla osób, które naukowo lub zawodowo interesują się zespołem Aspergera. Rudy Simone dzieli się własnymi doświadczeniami i wiedzą, przywołuje też wspomnienia ponad trzydziestu kobiet, u których zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu, a także spostrzeżenia ich partnerów i rodziców.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?