Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Niniejsze opracowanie to rozszerzona wersja poprzedniego wydania poradnika Ćwiczenia usprawniające kręgosłup, który przez wiele lat cieszył się ogromną popularnością. Nowe wydanie powstało jako odpowiedź na zmiany w stylu życia współczesnego człowieka – dodano wyjątkowo skuteczny zestaw ćwiczeń biurowych. Mają one służyć likwidacji przeciążeń pleców i kręgosłupa spowodowanych długim siedzeniem oraz – profilaktycznie – niedopuszczeniu do powstawania takich przeciążeń. Innowacją w książce są również ćwiczenia zalecane na początek dnia, których wykonanie zajmuje tylko chwilę, a ma bardzo istotny wpływ na kręgosłup.
Dla wygody czytelników ćwiczenia zaprezentowano w dwóch formach: ilustracji i krótkiego opisu. Wyraźne rysunki oraz instrukcje zapisane większą czcionką mają ułatwić ćwiczenie z wykorzystaniem książki.
Na końcu poradnika zamieszczono kieszonkowe zestawienia ćwiczeń – niezastąpione „ściągawki”, które warto mieć zawsze na biurku lub zabrać ze sobą zamiast książki w przypadku wyjazdu.
Alfabetoddechy 2 to dalszy ciąg wyjątkowej podróży przez alfabet, która wprowadza dzieci w uważność. Każda strona to nie tylko kolejny krok na drodze do poznania liter alfabetu, ale także okazja do ćwiczeń uważnego, świadomego oddychania. Proste, radosne praktyki pomogą maluchom skupić myśli, poczuć spokój i wyrazić wdzięczność. Za ich pomocą można wysłać ciepłe myśli innym, a także uruchomić wyobraźnię i świetnie się bawić. Ta książka świetnie sprawdzi się zarówno jako samodzielna lektura, jak i uzupełnienie pierwszej części Alfabetoddechy. Z pewnością znajdzie swoje miejsce w każdej domowej lub szkolnej biblioteczce, a także na zajęciach pokazujących uważność najmłodszym. Ćwiczenia, takie jak A astronauta czy F fajerwerki rozwijają wyobraźnię. I iskierki mocy i L latawiec uczą wdzięczności i życzliwości wobec innych. Niektóre z nich można wykonać wspólnie z przyjacielem, jak M most zwodzony. Inne, jak W wakacje i Z zamek błyskawiczny, pomagają się zrelaksować, zaś P piraci dodają energii. Alfabetoddechy 2 to pomysłowy wstęp do uważności dla najmłodszych. Książka, która inspiruje dzieci, bawi i zapewnia godziny kreatywnej zabawy.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 916 lat, dedykowane są tematyce asertywności. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy mają trudności z wyrażaniem swojego zdania oraz odmawianiem. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: postawa asertywna, uległa i agresywna komunikat ja / komunikat ty kompromisowe rozwiązania sytuacji konfliktowych sposoby na odmawianie przykłady i skutki zachowań agresywnych. Dodatkowo publikacja zawiera: historyki społeczne dzięki opowieściom o codziennych, znanych uczniom doświadczeniach, łatwiejsze staje się zrozumienie przyczyn i konsekwencji przyjmowania postaw: asertywnej, uległej i agresywnej ponad 60 naklejek do wypełnienia kart. Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT. AGNIESZKA KOLANKO nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym doświadczeniem przegranej. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z zaakceptowaniem porażki. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: korzyści płynące z doświadczenia przegranej skutki pozytywnego i negatywnego myślenia analiza porażki sposoby radzenia sobie z niepowodzeniem kodeks fair play. Dodatkowo publikacja zawiera: zadanie „Twoja droga od porażki do sukcesu” – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z niepowodzeniami ponad 500 naklejek do wypełnienia kart. Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Jak wychować szczęśliwe, odporne emocjonalnie dzieci? Jak najlepiej możesz je wspierać, gdy zmagają się z problemami? Jak powinieneś podchodzić do ich wzlotów i upadków, złego samopoczucia, niskiej samooceny oraz innych problemów o podłożu psychologicznym?Doktor Beth Mosley jest brytyjską konsultantką w dziedzinie psychologii klinicznej i praktykuje w zawodzie terapeutki od ponad dwudziestu lat. Codziennie pracuje z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami.W swojej książce po mistrzowsku wyjaśnia złożone zagadnienia dotyczące mózgu, co pomoże ci odkryć pierwotną przyczynę niepokojących zachowań dziecka. Dostarczy też wielu narzędzi i praktycznych strategii, które umożliwią ci wykorzystanie wyników badań naukowych w praktyce, aby pozytywnie wpłynąć na zdrowie psychiczne twoich dzieci.Doktor Mosley pomoże ci zrozumieć, przez co przechodzi twoje dziecko i z jakimi problemami się zmaga. Dodatkowo pokaże ci, jak pomóc mu nie tylko przetrwać trudny czas, ale też stale się rozwijać.Dzięki tej książce jako rodzic czy opiekun będziesz wyposażony w narzędzia potrzebne do radzenia sobie z lękiem, złym nastrojem i trudnymi zachowaniami dziecka.
Słuchanie muzyki jest jedną z najpowszechniejszych form kontaktu ze sztuką we współczesnym świecie, stanowi też fundament metod i technik muzykoterapii receptywnej. Celem niniejszej publikacji jest ukazanie potencjału muzykoterapii receptywnej, zwrócenie uwagi na fakt, że nie ogranicza się ona do biernego kontaktu z muzyką. Ekspresja fizyczna, tworzenie dźwięku i komunikacja z jego pomocą czyli zewnętrzne, słyszalne i dostrzegalne dla otoczenia przejawy zaangażowania w sesję znane z aktywnych form muzykoterapii tutaj w przeważającej mierze zachodzą wewnątrz, w przestrzeni psychiki i całej gamy reakcji fizjologicznych. Doświadczenia te mogą być głębokie i prowadzić do osiągnięcia wielu celów terapeutycznych.Książka ta powstała z myślą o muzykoterapeutach oraz osobach kształcących się w tym kierunku, aczkolwiek może okazać się inspirującą pozycją również dla specjalistów dziedzin pokrewnych, jak arteterapia, choreoterapia, psychoterapia, pedagogika etc. Publikacja zatytułowana Muzykoterapia receptywna to pozycja ze wszech miar potrzebna i długo wyczekiwana na rynku wydawniczym. Znakomicie wypełnia lukę, jaka widoczna jest w polskim piśmiennictwie dotyczącym muzykoterapii. Zdecydowana większość dostępnych opracowań koncentruje się na zagadnieniach związanych z muzykoterapią aktywną, marginalizując podejścia receptywne. Przyczyną takiej sytuacji jest brak specjalistów w tym obszarze. Krzysztof Stachyra jest nim niewątpliwie, od wielu lat zgłębiając zagadnienia wokół oddziaływań receptywnych i publikując teksty z nimi związane.Wiedza zawarta w publikacji ma wysoką wartość praktyczną i teoretyczną (). Pozycja służyć może zarówno studentom muzykoterapii, jak i profesjonalistom w tej dziedzinie. Ukazuje realny, naukowy obraz muzykoterapii receptywnej, która będąc w fazie intensywnego rozwoju wymaga wciąż namysłu klinicznego i badawczego. dr hab. Ludwika Konieczna-Nowak, prof. Akademii Muzycznej w Katowicach
Opracowanie to (...)z jednej strony jest wzbogaconą kontynuacją wcześniejszej w tym zakresie publikacji; ale przede wszystkim odpowiada ono na zapotrzebowanie związane z dynamiką ruchów migracyjnych, ewidentnie doświadczanych także przez nasze społeczeństwo (...). Autorki zdefiniowały w sumie 388 haseł, ułożonych alfabetycznie, których sens, znaczenie oraz konteksty mogą być pomocne w rozumieniu społeczno-kulturowych uwarunkowań problemu migracji zarówno dla naszych obywateli, jak i - a może głównie - dla samych migrantów próbujących zaadaptować się do naszego społeczeństwa.
Fragment recenzji prof.zw.dr.hab Andrzeja Olubińskiego
Ćwiczenia dla przedszkolaków z elementami metody Montessori wspomagają rozwój mowy, grafomotoryki oraz sprawności manualnej dziecka. W przystępny i przyjemny sposób wprowadzają do życia codziennego nowe słownictwo i utrwalają nabyte umiejętności. Rodzic znajdzie w książce wskazówki, jak urozmaicić zadania, pracując sensorycznie w domu, oraz jak przygotować domowy kącik Montessori, w tym pomysły na samodzielnie wykonane pomoce.Metoda Marii Montessori uwzględnia potrzeby rozwojowe najmłodszych, począwszy od rozwoju koncentracji, zmysłów, wrażliwości, cierpliwości po naukę przez działanie i samodzielność.
Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu od listopada 2024 Publikacja "Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu od listopada 2024" składa się z sześciu głównych części. Każda z nich dotyczy innego zagadnienia odnoszącego się do organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach.Przekazujemy Państwu publikację z przekonaniem, że zawarte w niej wskazówki ułatwią organizację efektywnego wsparcia dla dzieci i młodzieży w sposób zgodny z prawem oraz adekwatny do potrzeb i możliwości.Książka zawiera przykłady i gotowe wzory dokumentów.Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest obowiązkowym zadaniem przedszkoli, szkół i placówek. Działania w tym obszarze obejmują więc szerokie spektrum zagadnień z uwzględnieniem zindywidualizowanego wsparcia dzieciom i młodzieży, zapewnienia odpowiedniej współpracy z rodzicami oraz doskonalenia nauczycieli i wsparcia ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu umiejętności wychowawczych.
To historia o akceptacji, tolerancji i szacunku do każdego człowieka. To wędrówka po meandrach życia Kosmy oraz okazja do porzucenia stereotypów i przesądów.Mimo poruszenia ważnego tematu, jakim są całościowe zaburzenia ze spektrum autyzmu, książka ta zawiera potężną dawkę humoru...
Książka ta może służyć terapeutom, nauczycielom i rodzicom do pracy z dziećmi, które dopiero uczą się lub mają trudności ze zrozumieniem, jak zachować się w różnych codziennych sytuacjach społecznych. Jest to zbiór krótkich opowiadań oraz opracowanych do nich pytań i zadań, które rozwijają nie tylko umiejętności komunikacyjne i społeczne młodych czytelników, ale także wspierają ich rozwój poznawczy i językowy. Dziecięcy bohaterowie opowiadań każdego dnia popełniają różne gafy: w domu, w szkole, w czasie zabawy z rówieśnikami czy podczas spotkań rodzinnych. Nie rozumieją zasad funkcjonowania w grupie, źle odbierają intencje innych, myślą przede wszystkim o własnych potrzebach. Co w takich sytuacjach im towarzyszy? Najczęściej same kłopoty. Przykre nieporozumienia, niepotrzebne wybuchy złości, chwile wstydu, słowa, które nie powinny zostać wypowiedziane. Jednak każda z historii ma pozytywne zakończenie, a mali (i jednocześnie wielcy) bohaterowie nie poddają się, dzielnie ucząc się, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Akceptują siebie i swoją niedoskonałość. Wcale nie chcą walczyć ze swoimi trudnościami. Bardziej szukają wsparcia, zaufania, zrozumienia czyli tego, co najlepsze na wszystkie kłopoty.
Publikacja w sposób kompleksowy przedstawia kompetencje rady pedagogicznej publicznego przedszkola, szkoły i placówki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa - ustaw i rozporządzeń, w tym związanych z kształceniem na odległość, a także ramowych planów nauczania dla publicznych szkół. Autor szczegółowo omawia: kompetencje stanowiące, opinie oraz wystąpienia rady pedagogicznej o opinie i zgody, a także porozumienia, zgody i wnioski. Dla każdej kompetencji została wskazana podstawa prawna oraz informacja, w jakim typie jednostki oświatowej jest wykonywana. Opisy uzupełniono przykładami uchwał rady pedagogicznej podjętymi w zakresie każdej z nich. W najnowszym wydaniu zmodyfikowano istniejące i dodano nowe kompetencje, przykłady i wzory uchwał rady pedagogicznej, w tym wzór regulaminu działalności rady pedagogicznej. Wzory zostały sporządzone zgodnie z zasadami techniki prawodawczej, zatem zawierają odniesienie do wszystkich Dzienników Ustaw publikujących zmiany aktów prawnych, na podstawie których są przyjmowane uchwały.
Inicjatywa cyklicznego publikowania prac w ramach serii Twórczość i Edukacja wyrosła z potrzeby stworzenia miejsca spotkania badaczy i praktyków zainteresowanych rozwijaniem oraz wspieraniem zdolności twórczych dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W serii publikowane są prace poruszające problematykę edukacyjnych oraz społeczno-kulturowych uwarunkowań rozwoju szeroko pojętej aktywności twórczej w różnych dziedzinach. W publikacji kierowanej zarówno do badaczy, jak i studentów oraz pedagogów oraz psychologów zainteresowanych edukacyjnymi uwarunkowaniami rozwoju kreatywności autor przedstawia wybrane dylematy związane z tą młodą dyscypliną naukową. Dotyczą one: samego pojęcia kreatywności i prób jego poszerzenia na działalność zbrodniczą, problemów edukacyjnych związanych z rolą autorytetu i wzoru wychowawczego odgrywaną przez twórców, znaczenia nagród dla rozwoju twórczej produktywności, a także zagadnień metodologii badań nad twórczością, profesji pedagoga twórczości oraz nauczania umiejętności twórczych. Czytelnik znajdzie tu także wyniki badań i refleksje dotyczące tabu w twórczości. Kolejne rozdziały książki autor, twórca teorii twórczego myślenia pytajnego, kończy pytaniami pobudzającymi odbiorcę do głębszej głębszej refleksji nad prezentowaną tematyką. Publikacja jest skierowana do czytelników, którym leży na sercu rozwój osoby przez twórczość w szerokim jej rozumieniu zarówno artystycznym, edukacyjnym i codziennym. Autor nie boi się prowokować czytelnika do dyskusji, twórczego sporu o obronę dobra, prawdy i piękna.Z recenzji prof. dr hab. Urszuli Szuścik Z racji polemicznego charakteru pracy, jej oryginalności oraz nowości tez będzie ona bardzo atrakcyjnym dopełnieniem istniejących publikacji na temat twórczości, zdolności i wybitności. Na podkreślenie zasługuje wielka erudycja autora, znajomość i wyczucie współczesnych dylematów, związanych z recepcją i kanonami twórczości, problemami kształcenia akademickiego, rozwojem osobowym i kulturowym młodego człowieka.Z recenzji dr hab. Iwony Czai Chudyby, prof. UKEN
Podręcznik ten zawiera spójną i wyczerpującą interpretację zaburzeń mowy. Publikujemy go z przekonaniem, że współczesna logopedia jest w stanie satysfakcjonująco diagnozować zaburzenia mowy, budować program terapii i prowadzić terapię. Mamy też nadzieję, że dotrze on do słuchaczy tych kierunków studiów, których przedmiotem jest człowiek i jego umysł - szczególnie do studentów logopedii. Teoria prezentowana w tej książce kształtowała się przez lata w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS - ośrodku badawczym, który może poszczycić się najdłuższą w Polsce tradycją kształcenia logopedów.
W grach strategicznych tkwi niewykorzystany potencjał wspierania rozwoju dzieci. Gra, jako pochodna zabawy, w naturalny sposób tworzy warunki do rywalizacji, a umiejętnie wykorzystana stymuluje rozwój dzieci. W książce przedstawiono 50 gier strategicznych, które uporządkowane od prostych do złożonych, wytyczają ścieżkę rozwijania spostrzegawczości, uwagi, myślenia i relacji społecznych, podnoszą poziom rozwoju umysłowego i hartują odporność emocjonalną u dzieci. Ścieżka postępowania edukacyjnego, potwierdzona wynikami badań, tworzy skuteczną metodę wspierania rozwoju umysłowego dzieci poprzez gry strategiczne. Książkę polecamy przede wszystkim nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, a także rodzicom zainteresowanym rozwojem poznawczym, społecznym i emocjonalnym swoich dzieci. Walory gier strategicznych będą także atrakcyjne dla wychowawców kolonijnych, opiekunów świetlic oraz osób pracujących z osobami starszymi.
Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem to książeczka PUS skierowana przede wszystkim do uczniów klas trzecich i starszych, która pomaga w opanowaniu zasad gramatyki języka polskiego i rozwijaniu kompetencji językowych. Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem to nowa książeczka PUS skierowana głównie do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego. Książeczka jest kontynuacją wydanych wcześniej Gramatycznych zabaw z czasownikiem.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce mają na celu rozwijanie i doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, jak również rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego i zachęta do używania poprawnych form językowych w języku mówionym i pisanym.Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem Uszeregowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności ćwiczenia łączą zagadnienia gramatyczne, frazeologiczne, jak również stylistyczne. Niektóre zawierają elementy kodowania. Dodatkowo ćwiczenia te rozwijają inne kompetencje i umiejętności, takie jak: logiczne myślenie, analizowanie i wnioskowanie, kategoryzowanie i szeregowanie, poszukiwanie analogii i kojarzenie. Całość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomoże im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je i dążąc do uzyskania właściwego wzoru kontrolnego, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę. Dzięki temu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce. Książeczka Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem pełni jeszcze jedną ważną rolę pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem to książeczka, która doskonale uzupełnia serię wydanych wcześniej książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego. Może być wykorzystywana jako materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego w edukacji systemowej, jak również w edukacji domowej, a także jako materiał wspomagający terapię pedagogiczną oraz jako materiał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.
Jak znaleźć drogę do swoich nastoletnich dzieci? Jesper Juul radzi, aby zamiast skupiać się na wychowaniu, zająć się po prostu budowaniem dobrych relacji. Jak to się robi? Kierunkowskazem może być idea równej godności: dorośli i dzieci nie są równi, ale mają jednakowe prawo do bycia traktowanym poważnie.Dobra relacja z rodzicem to najlepszy fundament dla zdrowia psychicznego i rozwoju młodego człowieka. Szczególnie gdy w jego życiu coś się nie układa, rodzic powinien zawsze lojalnie stawać po jego stronie. Zamiast stosować strategie wychowawcze albo przykręcać śrubę dyscypliny, spróbujmy więc traktować nastolatki podmiotowo i sprawdźmy, czy nie przyniesie to lepszych rezultatów. Czy na pewno jesteśmy gotowi, żeby mieć zdrowe i silne dzieci?Czy rodzic musi być wyłącznie dobrym wzorem?Dlaczego autorefleksja rodzicielska jest taka ważna?Jak rozmawiać z nastolatkami o pornografii? Czy można być przywódcą w rodzinie bez stosowania krytyki?Jak radzić sobie z wszechobecnością elektroniki w życiu rodzinnym?
Rusz głową i znajdź rozwiązanie 25 zagadek naukowych!Ta książka pomoże Ci utrzymać umysł w dobrej formie. Wiesz, że mózg potrzebuje takiego samego treningu jak reszta ciała? Szukając rozwiązań zagadek, dasz mu niezły wycisk! Bądź dociekliwy, zadawaj pytania, główkuj, eksperymentuj... Myśl jak naukowiec!Wszystkie "tajemnicze" sytuacje, o których tu przeczytasz, mają związek z różnymi dyscyplinami nauki. Na końcu książki znajdziesz dodatkowe wyjaśnienia i propozycje ciekawych eksperymentów. A jeśli przy okazji stwierdzisz, że nauka Cię fascynuje, to pamiętaj: jest na świecie jeszcze mnóstwo naukowych zagadek do rozwiązania.
Rerki to kolejna książka z serii „Szkoła poprawnej wymowy”. Przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 3 lat, które mają trudności z wymową głosek r, l. Zawiera wiele ćwiczeń wymagających od dziecka samodzielnego działania: rysunki, wycinanki, zaznaczanie ilości powtórzeń. Zadania te są dla malucha zabawą, a jednocześnie pomagają w nauce poprawnej artykulacji i zwiększają motywację do dalszej pracy.
Zadania ułożone są według zasad terapii logopedycznej: ćwiczenie wywołanej głoski następuje w sylabach, grupach spółgłoskowych, wyrazach i zdaniach, na końcu zaś w mowie spontanicznej dziecka. Ilustracje są kolorowe, zabawne i czasem zaskakujące, dzięki czemu umilają dziecku terapię.
Z książki mogą korzystać rodzice, logopedzi i nauczyciele przedszkolni oraz nauczania początkowego.
Zestaw terapeutyczny Neurotrening zawiera 300 realistycznych zdjęć, które zostały stworzone do terapii osób powyżej 16. roku życia, mających trudności w komunikacji spowodowane de? cytami neuro-logicznymi. Jest przeznaczony do pracy z pacjentami z afazją, dysfazją, chorobami otępiennymi oraz innymi zaburzeniami neurologicznymi. Zdjęcia podzielone są na trzy grupy: rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki, co umożliwia ich wszechstronne zastosowanie w terapii językowej. Zestaw sprawdzi się zarówno podczas ćwiczeń indywidualnych, jak i grupowych, a także jako wsparcie w tworzeniu książek komunikacyjnych oraz tablic obrazkowych. O Autorce: Aleksandra Załustowicz - doktor nauk społecznych, neurologopeda z wieloletnim doświadczeniem. Specjalistka w terapii osób po udarach i urazach mózgu oraz twórczyni innowacyjnych narzędzi terapeutycznych, w tym aplikacji Phasis. Prowadzi terapię mowy w Centrum Logopedii, Uzależnień i Mediacji Sądowych w Środzie Wielkopolskiej. Jej autorskie metody wspierają rozwój komunikacji u pacjentów z afazją.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?