Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato).Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych.Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Jak dbać o zdrowie, higienę i wygląd?Na czym polega przyjaźń?Co zrobić, jeśli ktoś się źle poczuje?To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy.Seria Poradzę sobie sam powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną.Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji w usamodzielnieniu się. Ćwiczenia w części pierwszej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne: Ja i moja rodzina Ja i inni U fryzjera, u barbera Zdrowie i higiena. Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań np: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem obliczenia pieniężne kończenie zdań szukanie różnic puzzle gry ćwiczenia typu prawdafałsz. Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować. Oliwia Szulc oligofrenopedagog, logopeda, nauczyciel z dwudziestoletnim doświadczeniem.Od wielu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zaburzeniami mowy.Szczególny nacisk kładzie na komunikację jako punkt wyjścia do nawiązywania relacji interpersonalnych, co przekłada się na prawidłowy przebieg rozwoju dziecka.Stosuje alternatywne metody komunikacyjne wspierające lub kształtujące umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną. Monika Rajca pedagog opiekuńczo-wychowawczy, oligofrenopedagog, logopeda.Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi i dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, a od kilku lat jako logopeda także z osobami po udarach i wylewach. Swoim doświadczeniem i umiejętnościami dzieliła się na zajęciach ze studentami logopedii i neurologopedii Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.Prywatnie i zawodowo pasjonuje się komunikacją z drugim człowiekiem bez względu na bariery, które trzeba pokonać, aby uzyskać porozumienie.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Karty pracy ,,Wędrówka przez pory roku"" to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4-8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych.Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku (,,Jesień"", ,,Zima"", ,,Wiosna"", ,,Lato""). W części ,,Lato"" uwzględniono m.in. następujące tematy: prawa dziecka cechy lata rodzaje i obsługa termometrów letnie zbiory środki transportu bezpieczne wakacje.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem odczytywanie temperatur z termometrów historyjki obrazkowe krzyżówki rebusy i wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
Karty pracy ,,Wędrówka przez pory roku"" to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4-8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku (,,Jesień"", ,,Zima"", ,,Wiosna"", ,,Lato"").W części ,,Jesień"" uwzględniono m.in. następujące tematy: wspomnienia z wakacji bezpieczeństwo w szkole zwroty grzecznościowe cechy charakteru jesienne święta i aktywności cechy jesieni.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem zadania tekstowe krzyżówki wykreślanki rebusy i wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
Karty pracy ,,Wędrówka przez pory roku"" to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4-8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych.Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku (,,Jesień"", ,,Zima"", ,,Wiosna"", ,,Lato"").W części ,,Zima"" uwzględniono m.in. następujące tematy: odpowiedni ubiór zimą Boże Narodzenie sylwester i karnawał liczebniki zakupy objawy choroby.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem teksty z lukami do uzupełnienia historyjki obrazkowe kodowanki puzzle oraz krzyżówki matematyczne i wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
Karty pracy ,,Wędrówka przez pory roku"" to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4-8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku (,,Jesień"", ,,Zima"", ,,Wiosna"", ,,Lato""). W części ,,Wiosna"" uwzględniono m.in. następujące tematy: pierwsze oznaki wiosny obliczenia kalendarzowe i zegarowe środowisko naturalne i źródła jego zanieczyszczeń zachowania proekologiczne instytucje kulturalne zasady zachowania w miejscach publicznych.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:o czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniemo zadania z obliczeniami zegarowymio tworzenie prostych infografiko kodowankio zagadkio i wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
W książce zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych za pomocą wywiadów pogłębionych z osadzonymi z zakładów karnych, którzy dawniej byli już podsądnymi sądów dla nieletnich. Są to zatem osoby, które z prawnokarnego punktu widzenia dowodzą porażki w polu prowadzonej wobec nich w przeszłości resocjalizacji. Założono jednak, co finalnie okazało się słusznym przypuszczeniem, że osoby takie mogą dostarczyć ważnych informacji o skutecznej resocjalizacji, ponieważ mają zarówno pozytywne, jak i negatywne doświadczenia z resocjalizacją w okresie, gdy były nieletnie. Jako osoby osadzone dysponują unikatową wiedzą na temat tego, z czego nie udało im się skorzystać w zakresie oferowanej im resocjalizacji i dlaczego doszło w ich życiu do przestępczości powrotnej.
Kompleksowy podręcznik łączący perspektywę medyczną i terapeutyczną. To pierwsze tak rzetelne i interdyscyplinarne kompendium na temat integracji sensorycznej, szczególnie w aspekcie współczesnej wiedzy neurobiologicznej dotyczącej przetwarzania sensorycznego.Autorami książki są wybitni specjaliści, przedstawiciele neuronauk, fizjolodzy, lekarze, psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, fizjoterapeuci i terapeuci SIW pierwszej części autorzy omówili zagadnienia dotyczące rozwoju ośrodkowego układu nerwowego ze szczególnym uwzględnieniem struktury i funkcji tych obszarów, które najsilniej związane są z integracją sensoryczną oraz opisali prawidłowe i zaburzone funkcjonowania poszczególnych układów zmysłów.W drugiej części przedstawiono aktualne informacje na temat epidemiologii (w tym czynników ryzyka ujawnienia zaburzeń/deficytów przetwarzania sensorycznego i różnych sposobów ich klasyfikowania) oraz opisy zaburzonego funkcjonowania poszczególnych układów zmysłów, a także następstwa zaburzeń przetwarzania sensorycznego w różnych obszarach funkcjonowania oraz metody diagnostyczne.Książka jest przeznaczona dla osób, które chcą zostać specjalistami SI oraz tych, którzy poszukują rzetelnej wiedzy dotyczącej integracji sensorycznej. Publikacja z pewnością zainteresuje również terapeutów sprawujących profesjonalną opiekę nad dziećmi i młodzieżą, fizjoterapeutów, logopedów, psychologów i pedagogów, a także pediatrów i dietetyków.
Sensorycznie wszystko gra! to publikacja, która powstała dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zabawy, które w szczególny sposób angażują zmysły, są korzystne dla wszystkich dzieci, nie tylko tych, których rozwój wymaga szczególnego wsparcia. Zabawy takie są również źródłem ważnych informacji o dzieciach. Dorośli, którzy mają możliwość obserwowania podopiecznych podczas aktywności angażujących układ przedsionkowy, zmysł wzroku czy dotyku, dowiadują się o ich rozwoju znacznie więcej niż w codziennych sytuacjach. W książce oprócz propozycji zabaw znajdują się teksty piosenek oraz zapisy nutowe. Zabawy i piosenki zostały podzielone na grupy odnoszące się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Tytuły działów to: Propriocepcja, Układ przedsionkowy, Dotyk, Słuch, Wzrok, Węch i smak. Ostatni dział nosi tytuł Odpoczynek i zawiera piosenki wspomagające relaks. Nagrania piosenek są dostępne w darmowej aplikacji i na portalu YouTube na kanale Wydawnictwa Harmonia.
"Koncentracja i uważność. Nowe zadania" to kontynuacja bestsellerowej "Koncentracja i uważność. Ćwiczenia ręki i głowy" Odkryj, jak wspierać koncentrację i uważność dziecka dzięki książce "Koncentracja i uważność. Nowe zadania"! Wypełniona różnorodnymi ćwiczeniami, takimi jak labirynty, znajdowanie różnic, łączenie kropek czy rysowanie po śladzie, pomaga maluchom rozwijać skupienie, koordynację ręki oraz zdolności poznawcze. Dziecko w naturalny sposób uczy się zauważać szczegóły, planować kroki i utrzymywać płynność ruchów idealne przygotowanie do pisania i liczenia w szkole. Nauka przez zabawę, która daje satysfakcję i radość!Dlaczego warto skorzystać z tej książki?1.Rozwija koncentrację i uważność zadania uczą dziecko skupienia, kluczowego dla sukcesu w nauce.2.Wszechstronne ćwiczenia labirynty, łączenie kropek i inne aktywności wspierają rozwój motoryczny.3.Nauka przez zabawę dzieci zdobywają nowe umiejętności w przyjemny i angażujący sposób.4.Przygotowanie do szkoły ćwiczenia wspierają koordynację ręki i umiejętność planowania.5.Wzmacnia spostrzegawczość zadania uczą zauważania drobnych różnic i detali.6.Satysfakcja z osiągnięć każde ukończone zadanie daje radość i wzmacnia pewność siebie.
W styczniu 1913 roku - w momencie, gdy okres pełen rozwoju, zmian, odkryć naukowych i wspaniałych osiągnięć w dziedzinie sztuki i literatury osiągał swoje apogeum - Maria Montessori rozpoczęła swój pierwszy międzynarodowy kurs szkoleniowy.Wykłady rzymskie 1913 przenoszą czytelnika w czasie o ponad sto lat, kiedy to dr Montessori, będąc prawdopodobnie u szczytu swoich intelektualnych możliwości, stała przed zgromadzeniem pedagogów z całego świata i w swój ujmujący sposób prowadziła szkolenie, które stało się prototypem przyszłego kształcenia nauczycieli metodą Montessori. Niniejsze wykłady nie są jedynie historycznym zapisem tego pionierskiego szkolenia. Zapis wykładów został opracowany w formie wydania, które będzie przystępne dla współczesnego czytelnika oraz pozwoli doświadczyć dynamizmu poglądów dr Montessori, tak jak było to udziałem ówczesnych postępowych nauczycieli.Wykłady Marii Montessori z 1913 r. zawierają reformatorskie ideały z czasów przedwojennych. Łączy je przekonanie o konieczności poprawy bytu dzieci poprzez stworzenie środowiska wspierającego ich biologiczny i umysłowy rozwój. Ujawniają także idealizm Marii Montessori przejawiający się w propagowaniu dążenia do przestrzegania praw podstawowych i wolności nie tylko dziecka, ale ludzkości w ogóle.
Podręcznik zawiera opis programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14–17 lat. Autorzy krok po kroku omawiają składających się nań 16 sesji terapeutycznych: ich cele, kolejne etapy i stosowane strategie. Poszczególne sesje poświęcone są takim zagadnieniom, jak: rozpoznawanie objawów lęku, myślenie osoby odczuwającej lęk i jego skutki, plan radzenia sobie czy wykorzystanie nabytych umiejętności w sytuacjach budzących lęk. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest zeszyt ćwiczeń dla pacjenta. Całość składa się na program terapeutyczny „Lęk”.
W książce zostały omówione elementy harcerskiej kultury śmiechu w Polsce. Oprócz definicji gelotologicznych kategorii pojęciowych, takich jak śmiech, uśmiech, komizm, kultura śmiechu i wspólnota śmiechu, czytelnik znajdzie w publikacji między innymi bogaty wybór przykładów komicznych utworów harcerskich i o harcerzach, analizę wywiadu Harcerskiego Instytutu Badawczego ZHP "Śmiech w harcerskiej edukacji i służbie", uwagi o zjawisku śmiechu w harcerskim Prawie, twórczości i edukacji, a także opowieść o unikalnej działalności harcerzy podczas drugiej wojny światowej w Polsce, którzy również za pomocą śmiechu pomagali potrzebującym.
Książka to, jest propozycją wydawniczą ważną ze względu na istotne znaczenie podjętej tematyki zmian demograficznych.Publikacja jest pod względem zawartości merytorycznej ważnym opracowaniem problemów z zakresu badań demograficznych oraz społeczno-ekonomicznych.Książka składa się z wstępu oraz ośmiu rozdziałów i podsumowania. (fragment z recenzji prof. dr hab. Grażynya Trzpiot UE w Katowicach})
Myślenie krytyczne, czyli jak żyć mądrzej to książka o tym, jak porządkować nasze myślenie, jak unikać pułapek, jak podejmować lepsze decyzje i jak lepiej rozumieć otaczający nas skomplikowany świat. Nasz zdrowy rozsądek, który wyewoluował na afrykańskiej sawannie, płata nam obecnie rozliczne figle. Wpadamy w pułapki stereotypów i różnych -izmów i fobii, bo nie umiemy żyć bez klasyfikowania ludzi według lepszych i gorszych kategorii. Napędzane jest to albo przez irracjonalne poczucie wyższości rasowej, narodowej, klasowej, religijnej, albo silne – i także na ogół bezmyślne – przekonania na temat tego, co w ludzkiej seksualności jest „normalne”, a co nie jest.Gdy podejmujemy decyzje, wikłamy się w nasze niezrozumienie, co to znaczy, że pewne zdarzenia dzieją się przez przypadek, a inne są spowodowane przez wiele splątanych przyczyn, których nie umiemy rozplątać. Na szczęście istnieją metody mogące nam w tym pomóc. Nie tylko o nich jest ta książka, lecz także o tym, dlaczego wiara w horoskopy, homeopatię, różdżkarstwo i cuda to zabobony niegodne nowoczesnego człowieka, odciągające nas od rozwiązywania prawdziwych problemów XXI wieku.
Myślenie kreatywne, czyli coś z niczego to książka o tym, jak tworzyć nowe idee z wykorzystaniem prostych sztuczek otwierających nam klapki w głowach. Przeczytamy w niej o tym, jakie są przyczyny porażki geniusza, który chciał w XIX wieku zbudować prawdziwy komputer, oraz o tym, co ma z tym wspólnego system numeryczny, którego używali Majowie. Albo o tym, jak (za wszelką cenę!) nie napisać melodii i odnieść sukces, tak jak udało się to kompozytorom muzyki atonalnej. Albo jak nie zagrać w ogóle ani jednej nuty i zostać współautorem kompozycji, co udało się pewnemu perkusiście zespołu rockowego. Dowiemy się też, czym różni się katoblepas od gryfa, jak wyglądał Jasieński w objęciach chimery oraz co to jest googleinteligencja. |W publikacji opisanych jest wiele metod stymulujących kreatywne myślenie, takich jak burza mózgów (ale w wersji, w której nikt, z wyjątkiem moderatora, nie wie, jaki jest jej temat!), imaginowanie (czyli generowanie skojarzeń na podstawie obrazków) lub używanie słów wybranych za pomocą losowania.Są też przedstawione metody twórcze, które porządkują myślenie i chronią uczestników sesji kreatywności przed presją towarzyską, a polegają na noszeniu kolorowych kapeluszy (zob. okładka). Inne pokazują, że anonimowość może być świetnym lekarstwem na brak kreatywności oraz że należy koniecznie korzystać z inspiracji, które są symetryczne pod względem kobiecości i męskości.A co ma gender z tym wspólnego? O tym opowiada cały rozdział…
Autyzm. Rozumiem – książka, która otwiera drzwi do zrozumienia
Poznaj bohaterów, którzy pokażą Ci swój niezwykły świat. Szymek, Antek, Mikołaj, Olek i Maks – to pięciu wyjątkowych chłopców, których historie spotkasz na kartach tej książki. Chłopcy, jak każde dziecko, są pełni energii i ciekawości, ale jest coś, co sprawia, że postrzegają świat trochę inaczej. To spektrum autyzmu, które wpływa na ich zmysły – czasem widzą, słyszą czy czują inaczej niż my. Może ich dotyk nie działa tak samo, a smak lub zapach potrafią ich zaskakiwać.
Ich zachowania mogą budzić zdziwienie, czasem nawet frustrację u innych, bo są inne, a to, co nieznane, często budzi w nas lęk. Książka „Autyzm. Rozumiem” wprowadza nas w ten unikalny świat z czułością i zrozumieniem. To nie jest naukowa lektura o objawach autyzmu – to opowieść o codzienności, którą możesz odkrywać razem ze swoim dzieckiem, uczniem czy przyjacielem.
Dzięki tej książce zrozumiesz, dlaczego osoby w spektrum autyzmu mogą potrzebować czegoś innego niż większość z nas, a jednocześnie nauczysz się, jak być przyjacielem i wsparciem dla kogoś, kto funkcjonuje nieco inaczej.
„Autyzm. Rozumiem” – Jak ta książka zmieni Twoje spojrzenie na autyzm?
Książka „Autyzm. Rozumiem” to coś więcej niż tylko opowieść – to klucz do zrozumienia świata dzieci w spektrum autyzmu, które często spotykamy w naszym codziennym życiu – w szkołach, przedszkolach czy na placach zabaw.
Dzięki niej możemy lepiej pojąć, dlaczego te dzieci mogą zachowywać się inaczej, dlaczego ich reakcje bywają dla nas trudne do zrozumienia. To doskonałe narzędzie, które pomaga przełamać bariery i obawy przed nieznanym, ucząc empatii i akceptacji.
Gdzie i jak wykorzystać książkę „AUTYZM. Rozumiem”?
W przedszkolach i szkołach
Książka idealnie nadaje się do wykorzystania podczas zajęć edukacyjnych w przedszkolach i szkołach. Czytanie jej na lekcjach może pomóc uczniom lepiej zrozumieć kolegów i koleżanki w spektrum autyzmu, a także nauczyć się, jak wspólnie budować relacje oparte na zrozumieniu i szacunku.
Na zajęciach terapeutycznych
Pedagodzy specjalni oraz terapeuci mogą wykorzystać tę książkę jako narzędzie do wprowadzenia tematyki autyzmu w sposób przystępny i pełen ciepła. Ilustracje i historie chłopców będą doskonałym punktem wyjścia do rozmowy o autyzmie i o tym, jak dzieci mogą sobie wzajemnie pomagać.
W domach rodzinnych
To świetna lektura do czytania razem z dziećmi, która stwarza przestrzeń do otwartych rozmów o różnorodności i odmienności. Rodzice, którzy pragną, aby ich dzieci rozumiały innych i były otwarte na różnorodność, mogą dzięki tej książce uczyć empatii i tolerancji od najmłodszych lat.
Książka, pokazując naszych małych przyjaciół w barwny, pięknie zilustrowany, kolorowy i dostępny dla każdego sposób, przybliża zarówno młodszym, jak i starszym czytelnikom tematykę spektrum autyzmu. Nie jest to pozycja naukowa, opisująca wnikliwie objawy autyzmu. To książka, którą możesz przeczytać sam, ze swoim dzieckiem, ze swoim uczniem, ze swoim przyjacielem.
Ważne jest jedno – chęć lepszego zrozumienia osób z autyzmem, chęć ich poznania i otwarcia się na ten odmienny, a coraz częściej pojawiający się wśród nas sposób funkcjonowania.
To książka, którą napisało życie. Książka dająca głos tym, którzy sami go zabrać nie mogą, nie chcą, nie potrafią. To książka pisana przy współpracy tych, dla których autyzm stanowi element dnia codziennego.
Dałyśmy głos osobom w spektrum autyzmu oraz ich najbliższym. To oni wołają o Twój czas i Twoje zrozumienie.
Opracowanie ma charakter teoretyczny. Jego problematyka koncentruje się na obszarze resocjalizacji penitencjarnej. W publikacji wyodrębnione zostały dwa aspekty poruszanych zagadnień.
W pierwszym prezentowane są podstawy teoretyczne resocjalizacji oraz kary pozbawienia wolności. Poruszone zostały m.in. następujące kwestie:
• pojęcie resocjalizacji i pedagogiki resocjalizacyjnej,
• pojęcie diagnozy i niedostosowania społecznego,
• zadania realizatorów oddziaływań resocjalizacyjnych,
• funkcjonowanie systemu odbywania kary pozbawienia wolności.
Drugi obszar zagadnień związany jest z metodyką pracy w warunkach izolacji penitencjarnej. Poruszone w tej części tekstu zagadnienia koncentrują się wokół takich aspektów jak:
• wybrane oddziaływania penitencjarne,
• przykłady programów wykorzystywanych w pracy resocjalizacyjnej.
Publikacja skierowana jest do osób zainteresowanych problematyką resocjalizacji penitencjarnej, które chcą zdobyć wiedzę z tego obszaru, a także do osób kształcących się w tym kierunku i podmiotów organizujących proces przygotowania przyszłych pedagogów resocjalizacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?