Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Refleksja badawcza podjęta przez Autorkę może przyczynić się do przełamania wielu stereotypów myślowych, o które nietrudno w sytuacji braku usystematyzowanej wiedzy []. Określanie kierunków rozwoju twórczości rysunkowej osób niewidomych, ujawnienie indeksów (wzorców) w kreowaniu świata oraz ustalenie symptomów zwiastujących rozwój twórczości rysunkowej u dzieci i młodzieży niewidomej uznaję za nowatorskie i oryginalne []. Rzadko pojawiają się tego typu opracowania. Rzetelne, wielowarstwowe, ujęte całościowo i interdyscyplinarne, uniwersalne i dodałabym oryginalne w przedmiocie badań, uzupełniające i wypełniające luki w dotychczasowym dyskursie na-ukowym, służące praktyce. Elementem wyjątkowo wartościowym w kontekście praktyki edukacyjnej są analizy interpretacyjne i opisowe wytworów plastycznych badanych osób []. Z recenzji wydawniczej dr hab. Marty Uberman, prof. UR
Dzięki zamieszczonym tu ćwiczeniom dziecko wprawia rękę, poprawia płynność pisania , doskonali charakter pisma, ale także wyrabia nawyki poprawnej postawy i trzymania długopisu. Ponadto dziecko: ćwiczy koordynację ręka - oko, utrwala prawidłową pisownię liter, uczy się koncentracji, rozwija spostrzegawczość, poznaje i utrwala nazwy kolorów, wzbogaca swoje słownictwo. Dzięki tej książce dzieci poczują chęć do kreślenia i nauki pisania kolejnych liter, a to w procesie edukacyjnym jest najważniejsze.
Format: 165 x 235 mm
Ilość stron: 32
Praca merytorycznie i metodologicznie jest bowiem bardzo dobra, a nawet fascynująca. Aprobując całość przemyśleń Autorki, należy zwrócić uwagę na fundamentalną wartość recenzowanej pracy, jaką jest jej wkład w dyskusję naukową nad komunikacją interpersonalną w rodzinie z podkreśleniem milczenia jako jednej z jej form. I to jest istotny wkład w rozwój nauk o rodzinie, a także socjologii rodziny.
Ks. prof. dr hab. Henryk Skorowski
Powstała praca wybitna. Podjęty w recenzowanej pracy problem badawczy wydaje się niezwykle doniosły. Jest tak z kilku powiązanych ze sobą powodów. Przedstawiona mi do oceny praca to ważna – przynajmniej w obszarze języka polskiego – próba ukazania w syntetyczny sposób roli milczenia w procesach komunikacyjnych widzianych w rodzinie. Autorka poprzez wybór swego problemu badawczego sprzeciwia się też częstemu redukowaniu interesującej Ją problematyki zwykle do jakiegoś jednego aspektu. Autorce udało się ukazać świat człowieka jako rzeczywistość ze swej istoty komunikacyjną.
Prof. dr hab. Marek Melnyk
Dojrzewanie to podręcznik opracowany z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, ze sprzężeniami, autyzmem oraz innymi zaburzeniami rozwojowymi. Może być wykorzystany w szkołach specjalnych podstawowych i przysposabiających do pracy, w klasach integracyjnych, a także w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych. Będzie również nieocenioną pomocą dla rodziców i opiekunów, którzy w warunkach domowych chcą przygotować swoje dzieci do przejścia przez trudny okres dojrzewania. Uczniowie, pracując z podręcznikiem, zdobywają wiedzę o sobie, swoim ciele oraz procesach w nim zachodzących podczas okresu dojrzewania. Duża partia materiału została poświęcona higienie ogólnej i intymnej. Związane z dojrzewaniem zmiany hormonalne powodują niejasne lub nawet niepokojące dla nastolatków wahania nastroju, dlatego też część podręcznika poświęcono emocjom ich rozpoznawaniu oraz radzeniu sobie z nimi w trudnych sytuacjach. Ponadto omówiono w nim zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
"Autentyczna, empatyczna, wnikliwa i momentami osobista opowieść o doświadczeniu traumy relacyjnej w dzieciństwie. O tym, jak ją rozumieć, i o realistycznych sposobach wychodzenia z niej. Aby krok po kroku przesuwać się od życia, które jest zmaganiem z wewnętrznym cierpieniem, do życia, w którym coraz bardziej doświadczamy rozkwitu. Co ważne, autor pokazuje, jakie rany zostawia już samo zaniedbanie emocjonalne w młodych latach, nawet bez jawnej przemocy.
Książka zawiera wiele przykładów, pomagających lepiej zrozumieć opisywane mechanizmy. Zawiera też wiele praktycznych wskazówek, tworzących fundament pracy nad sobą dla osób, które doświadczyły w dzieciństwie zaniedbania emocjonalnego albo przemocy i w dorosłym życiu zmagają się z ich skutkami. Napisana uczciwie, bez składania fałszywych obietnic. A równocześnie niosąca nadzieję. Równie pomocna dla szerokiego grona odbiorców, jak i dla psychoterapeutów. Jedna z najlepszych książek dotyczących tematyki C-PTSD, z jakimi się spotkałem. Bardzo cieszę się, że mogła zostać wydana po polsku".
Paweł Malinowski certyfikowany psychoterapeuta, współzałożyciel i członek zarządu NTPP, od 20 lat związany z Laboratorium Psychoedukacji, autor książki Umysł, ciało, duchowość
Przedstawiamy zaktualizowane przez autorkę, nowe wydanie jednej z najpopularniejszych książek na temat przetwarzania sensorycznego (SI). Przełomową publikację Carol Stock Kranowitz Nie-zgrane dziecko przetłumaczono na 16 języków i sprzedano w nakładzie miliona egzemplarzy.
Czy twoje dziecko zbyt silnie lub zbyt słabo reaguje na dotyk lub ruch, jest nadwrażliwe na dźwięki i zapachy albo toleruje tylko potrawy o określonym smaku lub konsystencji? Może poszukuje wrażeń sensorycznych, na przykład uwielbia powtarzalny ruch, głośną muzykę, pikantne jedzenie czy zabawę, podczas której można się pobrudzić? A może ma trudności z zadaniami wymagającymi koordynacji ruchowej? To tylko niektóre z sygnałów wskazujących na różnice w przetwarzaniu sensorycznym (SPD) powszechny, choć często błędnie diagnozowany problem, polegający na tym, że układ nerwowy dziecka niepoprawnie interpretuje informacje docierające ze zmysłów. Książka Nie-zgrane dziecko stanowi podręczne kompendium wiedzy na ten temat dla rodziców oraz specjalistów: terapeutów SI, nauczycieli, lekarzy, psychologów i pedagogów szkolnych.
W nowym wydaniu uzupełniono informacje o zaburzeniach powiązanych z SPD, w tym o specyficznych trudnościach w uczeniu się, ADHD i autyzmie, a także na temat diagnozy i terapii.
Wielu rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu czasem chciałoby poznać magiczny przepis na zabawy i aktywności, który: sprawiłby, że dziecko ze spektrum naprawdę będzie zaciekawione zajęciami i chętnie weźmie w nich udział rozwijałby interakcyjną koncentrację uwagi dziecka i wspierał kształtowanie jego umiejętności społecznych. Jest na to sposób! Książka Autyzm? Abrakadabra! zawiera ponad 180 pomysłów na aktywności nawiązujące do najczęstszych szczególnych zainteresowań osób z autyzmem. W zabawach może uczestniczyć cała rodzina, co pozytywnie wpływa na relacje między wszystkimi jej członkami i pozwala wszechstronnie rozwijać umiejętności społeczne dziecka. Kate Wilde pokazuje, jak wykorzystać siedem magicznych składników zabawy i kreatywnie wprowadzić tematykę fascynującą dziecko, niezależnie od tego, czy do jego pasji należą pociągi, samoloty lub sprzęt AGD, czy też najbardziej ciekawią je zwierzęta, ludzkie ciało, owady albo bohaterowie filmów i seriali. Autorka opisuje, jak zastosować pięć przekonań potrzebnych, by nadać ćwiczeniom odpowiednią moc, pojąć, jak ważne jest rozpoczęcie i zakończenie zabawy w odpowiednim momencie, a także właściwie odczytać sygnały płynące z zachowania dziecka. Kate C. Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła kierunek muzyka i edukacja na Uniwersytecie Surrey w Wielkiej Brytanii, studiowała też u dr Rachel Pinney. Kate ma ponadtrzydziestoletnie doświadczenie w edukacji osób z autyzmem, a jej praca zyskała szerokie uznanie na całym świecie. Autorka jest współzałożycielką Safe to Connect Autism Approach. Prowadzi też prywatną praktykę, w ramach której pomaga rodzinom z różnych krajów.
To historia o akceptacji, tolerancji i szacunku do każdego człowieka. To wędrówka po meandrach życia Kosmy oraz okazja do porzucenia stereotypów i przesądów.Mimo poruszenia ważnego tematu, jakim są całościowe zaburzenia ze spektrum autyzmu, książka ta zawiera potężną dawkę humoru...
Książka - poradnik dla wychowawców jest próbą graficznego przedstawienia pewnych istotnych elementów osobowości powiązanych ze sobą pod względem wpływu na rozwój zachowania asertywnego. Pokazuje, jak można wykorzystać matematykę, a zwłaszcza geometrię wykreślną, do zobrazowania niemierzalnych wielkości, takich jak agresja, asertywność i uległość, które po „obróbce” będą podlegać prawom nauk ścisłych. Niniejsza publikacja może się zatem okazać bardzo przydatna dla nauczycieli-wychowawców, którzy studiowali na kierunkach przyrodniczych i przyzwyczajeni są do określenia problemu za pomocą liczb i wykresów...
Ta wspaniała książka to prawdziwa perełka wśród poradników o wychowaniu dzieci. Opowiada nie tylko o strategiach i technikach wychowawczych, lecz także o niezwykłej relacji między autorką a jej synem. To pełna humoru, szczerości i ciepła opowieść, która przybliża czytelnikowi codzienne wyzwania i radości rodzicielstwa. Zainspirowana własnymi doświadczeniami autorka dzieli się praktycznymi wskazówkami, które są jak świetliste drogowskazy na pełnej przygód trasie wychowania dziecka. Śmiało prowadzi czytelnika przez labirynt rodzicielskich trudności, pokazując, że każdy z nas popełnia błędy, ale to właśnie one uczą nas najwięcej. Czytając tę książkę, przekonasz się, że wychowanie dziecka to nie tylko wyzwanie, ale również niezwykła przygoda, pełna uśmiechu i niezapomnianych chwil. To idealna lektura dla wszystkich rodziców, którzy chcą wychowywać swoje dzieci na luzie, zachowując przy tym bliskość i zrozumienie.
Czy chciałbyś, aby twoje dzieci miały takie samo dzieciństwo jak ty?
Nawet jeśli uważasz swoje dzieciństwo za udane, twoi opiekunowie z całą pewnością popełnili wiele błędów, a twoje przekonanie może wynikać z chęci wyparcia trudnych przeżyć. Niewłaściwe postępowanie rodziców mogło się brać między innymi z tego, że sami doznali w życiu wielu krzywd. Można jednak przerwać tę sztafetę pokoleń. Szczere rozliczenie z przeszłością może odmienić życie nie tylko nam, ale także naszym dzieciom.
Dzięki tej książce:
dowiesz się, jaki wpływ mają przeżycia z dzieciństwa na zdrowie fizyczne, psychiczne i emocjonalne w dorosłości,
poznasz wiele nieuświadomionych przekonań na temat dorosłości, rodzicielstwa i rodziny, które cię ograniczają,
przestaniesz idealizować swoje dzieciństwo – a jednocześnie być może wybaczysz rodzicom, że nie byli idealni,
zyskasz wgląd w kluczowe chwile z przeszłości i dzięki temu lepiej zrozumiesz własne schematy zachowań,
nauczysz się rozpoznawać i interpretować potrzeby swoje i swoich dzieci,
pogłębisz relacje z członkami rodziny i samym sobą,
zyskasz cenne narzędzia samopoznania,
a także zdobędziesz mnóstwo innej praktycznej wiedzy, popartej najnowszymi badaniami i zilustrowanej przykładami z praktyki terapeutycznej, która pozwoli ci uzdrowić twoje wewnętrzne dziecko oraz stać się bardziej świadomym dorosłym i rodzicem.
Niniejsza publikacja została podzielona na trzy główne części. Pierwsza dotyczy teoretycznych podstaw badań nad spuścizną T. Strumiłły. W drugiej i trzeciej części książki autorka prezentuje wyniki badań własnych. W trzeciej części zrekonstruowała myśl pedagogiczną T. Strumiłły. Książka Justyny Legutko Myśl pedagogiczna Tadeusza Strumiłły… wypełnia lukę w dotychczasowym stanie wiedzy o bezapelacyjnie jednym z najwybitniejszych przedstawicieli chrześcijańskiej pedagogiki humanistycznej okresu dwudziestolecia międzywojennego, doktorze filozofii, Harcmistrzu Rzeczypospolitej. Zarówno we wspomnianym czasie, jak i w okresie dwóch totalitaryzmów Tadeusz Strumiłło wywarł ogromny wpływ na rozwój i jakość wychowawczą elit kadrowych powstałego na ziemiach polskich pod zaborami polskiego ruchu skautowego, a po odzyskaniu niepodległości – ruchu harcerskiego.
Dzieci, ich miejsce w społeczeństwie i przestrzeni publicznej, metody wychowawcze, rola i odpowiedzialność rodziców – każdy ma ten temat coś do powiedzenia. Wystarczy spojrzeć, ile komentarzy pojawia się pod dowolnym postem czy artykułem o rodzicielstwie. Zakaz gry w piłkę to mocna, polemiczna książka o przedmiotowym traktowaniu dzieci, które często stają się zakładnikami nie tylko domowych, ale także politycznych sporów. Michał R. Wiśniewski przekopuje internet, czyta bajki, ogląda kreskówki, analizuje popkulturowe wzorce i rozbraja szkodliwe hasła, którymi posługują się rodzice i autorytety: „bezstresowe wychowanie”, „mały terrorysta”, „bunt dwulatka”, „madka”, „bachor”. Przygląda się brutalnym żartom używanym jako wentyl bezpieczeństwa nie tylko przez zmęczonych rodziców. Pomstuje na antydziecięcą infrastrukturę i brak zrozumienia dla potrzeb najmłodszych, bezbronnych członków społeczeństwa. I choć pomysł na książkę zaczął się od hasła: „Polacy nienawidzą dzieci”, Wiśniewski nie traci nadziei, że ZAKAZ zmieni się w ZAPROSZENIE: do rozmowy, wspólnej zabawy i wzajemnego zrozumienia.
Książka analizuje rolę ucznia we współczesnym świecie, w którym społeczność i media odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu zachowań i wartości. Autorzy omawiają wpływ społeczności i mediów na rozwój i edukację ucznia, zwracając uwagę na różnorodne aspekty takie jak cyberprzemoc, uzależnienia od internetu czy manipulacje informacyjne. To istotna lektura dla wszystkich zainteresowanych tematyką edukacji, rozwoju młodzieży i wpływu społeczności i mediów na nasze życie codzienne. Pozwala zrozumieć, jak wykorzystać nowoczesne technologie w sposób pozytywny i jak chronić ucznia przed negatywnymi skutkami nadmiernego eksponowania się w mediach społecznościowych.
Karty pracy są przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych. Stanowią część pakietu ""Jestem aktywny zawodowo"" - zestawu adresowanego do uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Korzystając z kart pracy, uczniowie poznają zadania zawodowe, stroje robocze i zasady BHP obowiązujące wykonawców następujących profesji: pomocnik obsługi hotelowej fotograf pomocnik kucharza sprzedawca pomocnik ogrodnika pomocnik mechanika pomocnik introligatora pomoc biurowa.Ponadto poznają lepiej swoje możliwości i predyspozycje, a także poszerzą wiedzę dotyczącą procesu szukania, podejmowania i kończenia pracy oraz praw przysługujących pracownikom.W teczce wraz z kartami pracy znajdują się również dzienniczek coachingowy oraz plansze do nauki doboru stroju roboczego.
Tessa Morton i Jane Gurnett – autorki książki i założycielki organizacji Act for Autism – prezentują sprawdzone przez siebiemetody nawiązywania kontaktu i komunikowania się, stawiając na pierwszym miejscu zrozumienie i wzmocnienie dziecka autystycznego. To prosta, lecz skuteczna strategia polegająca na uwolnieniu się od bodźców rozpraszających, a następnie nawiązaniu kontaktu z dzieckiem, uspokojeniu go i komunikacji. Każdemu z kroków przedstawionych w książce przypisano zestaw ćwiczeń – wykorzystujących elementy dramy, łatwych do wprowadzenia i gruntownie przetestowanych w trakcie warsztatów. Publikacja będzie skarbnicą pomysłów dla rodziców i specjalistów pragnących budować skuteczną, pozytywną i opartą na zaufaniu relację z autystycznymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi, z którymi dzielą życie lub pracują.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych. Stanowi część pakietu „Jestem aktywny zawodowo” – zestawu adresowanego do uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Korzystając z podręcznika, uczniowie poznają zadania zawodowe, stroje robocze i zasady BHP obowiązujące wykonawców następujących profesji: pomocnik obsługi hotelowej fotograf pomocnik małej gastronomii sprzedawca pomocnik ogrodnika pomocnik mechanika pomocnik introligatora pomoc biurowa. Ponadto poznają lepiej swoje możliwości i predyspozycje, a także poszerzą wiedzę dotyczącą procesu szukania, podejmowania i kończenia pracy oraz praw przysługujących pracownikom. Uzupełnieniem podręcznika są wydane w osobnej teczce karty pracy wraz z dzienniczkiem coachingowym oraz planszami do nauki doboru stroju roboczego.
Książka doktora Arkadiusza Kamińskiego znakomicie wypełnia publikacyjną lukę. Dzięki niej możemy bowiem poznać funkcjonowanie młodzieżowych ośrodków wychowawczych w Polsce w ciągu trzynastu lat (1981-1994) pod koniec ubiegłego stulecia, w okresie zmian przełomu politycznego. Ponadto dodatkowym walorem recenzowanej rozprawy jest kompleksowa analiza tytułowych instytucji - taki zabieg postrzegam jako nowatorski na gruncie polskiej resocjalizacji. W efekcie powstała monografia stanowiąca istotne źródło wiedzy adresowane nie tylko do osób związanych z resocjalizacją, ale także do nauczycieli, osób zajmujących się studiami nad młodzieżą czy najnowszą historią (zwłaszcza historią wychowania).
Historyjki o emocjach to pomoc przeznaczona do pracy ze starszymi uczniami, którzy mają trudności z rozpoznawaniem i określaniem uczuć innych osób oraz z wyrażaniem tego, co czują, za pomocą mimiki twarzy. Ich prosta forma (krótkie teksty i pozbawione szczegółów rysunki) umożliwi skupienie się na ćwiczeniu nawet osobom z problemami w zakresie kompetencji społecznych i komunikacyjnych.W publikacji położono szczególny nacisk na nazywanie uczuć okazywanych w różnych sytuacjach społecznych. Celem książki jest także uświadomienie uczniowi, że w jednym miejscu, na przykład w domu, szkole czy sklepie, może czuć rozmaite emocje, w zależności od sytuacji, w której się znalazł.Na każdej rozkładówce przedstawiono cztery sytuacje, które mogą się wydarzyć w jednym miejscu i z którymi łączą się odmienne emocje. Omówione zostały przestrzenie interakcji społecznych, doskonale znane z codziennych aktywności starszych uczniów, takie jak dom, szkoła, sklep, restauracja, przychodnia, ulica, kino, zoo, hotel, wesołe miasteczko, podwórko, boisko, park czy środki transportu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?