Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Publikacja w sposób kompleksowy przedstawia kompetencje rady pedagogicznej publicznego przedszkola, szkoły i placówki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa - ustaw i rozporządzeń, w tym związanych z kształceniem na odległość, a także ramowych planów nauczania dla publicznych szkół. Autor szczegółowo omawia: kompetencje stanowiące, opinie oraz wystąpienia rady pedagogicznej o opinie i zgody, a także porozumienia, zgody i wnioski. Dla każdej kompetencji została wskazana podstawa prawna oraz informacja, w jakim typie jednostki oświatowej jest wykonywana. Opisy uzupełniono przykładami uchwał rady pedagogicznej podjętymi w zakresie każdej z nich. W najnowszym wydaniu zmodyfikowano istniejące i dodano nowe kompetencje, przykłady i wzory uchwał rady pedagogicznej, w tym wzór regulaminu działalności rady pedagogicznej. Wzory zostały sporządzone zgodnie z zasadami techniki prawodawczej, zatem zawierają odniesienie do wszystkich Dzienników Ustaw publikujących zmiany aktów prawnych, na podstawie których są przyjmowane uchwały.
Inicjatywa cyklicznego publikowania prac w ramach serii Twórczość i Edukacja wyrosła z potrzeby stworzenia miejsca spotkania badaczy i praktyków zainteresowanych rozwijaniem oraz wspieraniem zdolności twórczych dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W serii publikowane są prace poruszające problematykę edukacyjnych oraz społeczno-kulturowych uwarunkowań rozwoju szeroko pojętej aktywności twórczej w różnych dziedzinach. W publikacji kierowanej zarówno do badaczy, jak i studentów oraz pedagogów oraz psychologów zainteresowanych edukacyjnymi uwarunkowaniami rozwoju kreatywności autor przedstawia wybrane dylematy związane z tą młodą dyscypliną naukową. Dotyczą one: samego pojęcia kreatywności i prób jego poszerzenia na działalność zbrodniczą, problemów edukacyjnych związanych z rolą autorytetu i wzoru wychowawczego odgrywaną przez twórców, znaczenia nagród dla rozwoju twórczej produktywności, a także zagadnień metodologii badań nad twórczością, profesji pedagoga twórczości oraz nauczania umiejętności twórczych. Czytelnik znajdzie tu także wyniki badań i refleksje dotyczące tabu w twórczości. Kolejne rozdziały książki autor, twórca teorii twórczego myślenia pytajnego, kończy pytaniami pobudzającymi odbiorcę do głębszej głębszej refleksji nad prezentowaną tematyką. Publikacja jest skierowana do czytelników, którym leży na sercu rozwój osoby przez twórczość w szerokim jej rozumieniu zarówno artystycznym, edukacyjnym i codziennym. Autor nie boi się prowokować czytelnika do dyskusji, twórczego sporu o obronę dobra, prawdy i piękna.Z recenzji prof. dr hab. Urszuli Szuścik Z racji polemicznego charakteru pracy, jej oryginalności oraz nowości tez będzie ona bardzo atrakcyjnym dopełnieniem istniejących publikacji na temat twórczości, zdolności i wybitności. Na podkreślenie zasługuje wielka erudycja autora, znajomość i wyczucie współczesnych dylematów, związanych z recepcją i kanonami twórczości, problemami kształcenia akademickiego, rozwojem osobowym i kulturowym młodego człowieka.Z recenzji dr hab. Iwony Czai Chudyby, prof. UKEN
Podręcznik ten zawiera spójną i wyczerpującą interpretację zaburzeń mowy. Publikujemy go z przekonaniem, że współczesna logopedia jest w stanie satysfakcjonująco diagnozować zaburzenia mowy, budować program terapii i prowadzić terapię. Mamy też nadzieję, że dotrze on do słuchaczy tych kierunków studiów, których przedmiotem jest człowiek i jego umysł - szczególnie do studentów logopedii. Teoria prezentowana w tej książce kształtowała się przez lata w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS - ośrodku badawczym, który może poszczycić się najdłuższą w Polsce tradycją kształcenia logopedów.
W grach strategicznych tkwi niewykorzystany potencjał wspierania rozwoju dzieci. Gra, jako pochodna zabawy, w naturalny sposób tworzy warunki do rywalizacji, a umiejętnie wykorzystana stymuluje rozwój dzieci. W książce przedstawiono 50 gier strategicznych, które uporządkowane od prostych do złożonych, wytyczają ścieżkę rozwijania spostrzegawczości, uwagi, myślenia i relacji społecznych, podnoszą poziom rozwoju umysłowego i hartują odporność emocjonalną u dzieci. Ścieżka postępowania edukacyjnego, potwierdzona wynikami badań, tworzy skuteczną metodę wspierania rozwoju umysłowego dzieci poprzez gry strategiczne. Książkę polecamy przede wszystkim nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, a także rodzicom zainteresowanym rozwojem poznawczym, społecznym i emocjonalnym swoich dzieci. Walory gier strategicznych będą także atrakcyjne dla wychowawców kolonijnych, opiekunów świetlic oraz osób pracujących z osobami starszymi.
Bajkoterapia kojące opowieści na trudne emocje Zapraszamy do odkrycia Bajkoterapii, wyjątkowego zbioru bajek terapeutycznych autorstwa Joanny Stawińskiej. To niezwykle piękna publikacja, która łączy mądrość psychologii z magicznym światem bajek, oferując dzieciom oraz ich opiekunom narzędzie do radzenia sobie z trudnymi emocjami.Oto, co znajdziesz w tej książce 27 bajek terapeutycznych, które pomogą w zrozumieniu emocji Historia o Zuzi i Filipie, rodzeństwie, które przeżywa radosne chwile, ale i trudności Pouczające przygody w otoczeniu natury, które uczą, jak radzić sobie z uczuciami Ilustracje autorstwa Aleksandry Włodarskiej, które ożywiają każde słowo Bajkoterapia to nie tylko literatura dla dzieci, ale również doskonałe wsparcie dla rodziców, opiekunów i nauczycieli. Dzięki tej książce, każdy dorosły znajdzie w sobie siłę, by pomóc dziecku w trudnych momentach. Jeśli kiedykolwiek poczułeś bezradność wobec emocji swojego dziecka, ta książka będzie dla Ciebie niezwykle przydatna.Emocje w świecie Zuzi i Filipa W świecie Bajkoterapii, Zuzia i Filip doświadczają kalejdoskopu emocji. Przechodząc przez różnorodne wyzwania, uczą się radzić sobie z radością, smutkiem, a także lękiem. Mieszkając w urokliwym domu pod lasem, ich przygody są pełne fascynujących spotkań z leśnymi zwierzętami, które nie tylko dostarczają emocjonujących wrażeń, ale także pomagają dzieciom w nauce i zrozumieniu swoich uczuć.Joanna Stawińska autorka pełna pasji Joanna Stawińska, psycholog i autorka, stworzyła Bajkoterapię z myślą o najmłodszych. Jej doświadczenie w pracy z dziećmi sprawia, że każda bajka jest nie tylko opowieścią, ale również skutecznym narzędziem terapeutycznym. Dzięki jej pasji i zrozumieniu dla dziecięcych emocji, publikacja staje się niezastąpionym wsparciem w rozwoju emocjonalnym.Dlaczego warto sięgnąć po Bajkoterapię? Bajkoterapia to idealna lektura dla wszystkich, którzy pragną zbliżyć się do dziecka i zrozumieć jego emocjonalny świat. Książka zachęca do wspólnego czytania, co sprzyja budowaniu więzi oraz otwartości na dyskusje o uczuciach. To doskonały wybór w kategorii literatura polska dla dzieci, zwłaszcza dla maluchów do lat 6. Niech Bajkoterapia stanie się częścią Waszego codziennego życia, a wspólne czytanie przyniesie radość oraz zrozumienie dla emocji, które odczuwają dzieci. Zainwestuj w rozwój swojego dziecka i wybierz tę wartościową książkę już dziś!
Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem to książeczka PUS skierowana przede wszystkim do uczniów klas trzecich i starszych, która pomaga w opanowaniu zasad gramatyki języka polskiego i rozwijaniu kompetencji językowych. Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem to nowa książeczka PUS skierowana głównie do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego. Książeczka jest kontynuacją wydanych wcześniej Gramatycznych zabaw z czasownikiem.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce mają na celu rozwijanie i doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, jak również rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego i zachęta do używania poprawnych form językowych w języku mówionym i pisanym.Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem Uszeregowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności ćwiczenia łączą zagadnienia gramatyczne, frazeologiczne, jak również stylistyczne. Niektóre zawierają elementy kodowania. Dodatkowo ćwiczenia te rozwijają inne kompetencje i umiejętności, takie jak: logiczne myślenie, analizowanie i wnioskowanie, kategoryzowanie i szeregowanie, poszukiwanie analogii i kojarzenie. Całość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomoże im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je i dążąc do uzyskania właściwego wzoru kontrolnego, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę. Dzięki temu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce. Książeczka Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem pełni jeszcze jedną ważną rolę pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem to książeczka, która doskonale uzupełnia serię wydanych wcześniej książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego. Może być wykorzystywana jako materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego w edukacji systemowej, jak również w edukacji domowej, a także jako materiał wspomagający terapię pedagogiczną oraz jako materiał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.
Jak znaleźć drogę do swoich nastoletnich dzieci? Jesper Juul radzi, aby zamiast skupiać się na wychowaniu, zająć się po prostu budowaniem dobrych relacji. Jak to się robi? Kierunkowskazem może być idea równej godności: dorośli i dzieci nie są równi, ale mają jednakowe prawo do bycia traktowanym poważnie.Dobra relacja z rodzicem to najlepszy fundament dla zdrowia psychicznego i rozwoju młodego człowieka. Szczególnie gdy w jego życiu coś się nie układa, rodzic powinien zawsze lojalnie stawać po jego stronie. Zamiast stosować strategie wychowawcze albo przykręcać śrubę dyscypliny, spróbujmy więc traktować nastolatki podmiotowo i sprawdźmy, czy nie przyniesie to lepszych rezultatów. Czy na pewno jesteśmy gotowi, żeby mieć zdrowe i silne dzieci?Czy rodzic musi być wyłącznie dobrym wzorem?Dlaczego autorefleksja rodzicielska jest taka ważna?Jak rozmawiać z nastolatkami o pornografii? Czy można być przywódcą w rodzinie bez stosowania krytyki?Jak radzić sobie z wszechobecnością elektroniki w życiu rodzinnym?
Rusz głową i znajdź rozwiązanie 25 zagadek naukowych!Ta książka pomoże Ci utrzymać umysł w dobrej formie. Wiesz, że mózg potrzebuje takiego samego treningu jak reszta ciała? Szukając rozwiązań zagadek, dasz mu niezły wycisk! Bądź dociekliwy, zadawaj pytania, główkuj, eksperymentuj... Myśl jak naukowiec!Wszystkie "tajemnicze" sytuacje, o których tu przeczytasz, mają związek z różnymi dyscyplinami nauki. Na końcu książki znajdziesz dodatkowe wyjaśnienia i propozycje ciekawych eksperymentów. A jeśli przy okazji stwierdzisz, że nauka Cię fascynuje, to pamiętaj: jest na świecie jeszcze mnóstwo naukowych zagadek do rozwiązania.
Rerki to kolejna książka z serii „Szkoła poprawnej wymowy”. Przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 3 lat, które mają trudności z wymową głosek r, l. Zawiera wiele ćwiczeń wymagających od dziecka samodzielnego działania: rysunki, wycinanki, zaznaczanie ilości powtórzeń. Zadania te są dla malucha zabawą, a jednocześnie pomagają w nauce poprawnej artykulacji i zwiększają motywację do dalszej pracy.
Zadania ułożone są według zasad terapii logopedycznej: ćwiczenie wywołanej głoski następuje w sylabach, grupach spółgłoskowych, wyrazach i zdaniach, na końcu zaś w mowie spontanicznej dziecka. Ilustracje są kolorowe, zabawne i czasem zaskakujące, dzięki czemu umilają dziecku terapię.
Z książki mogą korzystać rodzice, logopedzi i nauczyciele przedszkolni oraz nauczania początkowego.
Zestaw terapeutyczny Neurotrening zawiera 300 realistycznych zdjęć, które zostały stworzone do terapii osób powyżej 16. roku życia, mających trudności w komunikacji spowodowane de? cytami neuro-logicznymi. Jest przeznaczony do pracy z pacjentami z afazją, dysfazją, chorobami otępiennymi oraz innymi zaburzeniami neurologicznymi. Zdjęcia podzielone są na trzy grupy: rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki, co umożliwia ich wszechstronne zastosowanie w terapii językowej. Zestaw sprawdzi się zarówno podczas ćwiczeń indywidualnych, jak i grupowych, a także jako wsparcie w tworzeniu książek komunikacyjnych oraz tablic obrazkowych. O Autorce: Aleksandra Załustowicz - doktor nauk społecznych, neurologopeda z wieloletnim doświadczeniem. Specjalistka w terapii osób po udarach i urazach mózgu oraz twórczyni innowacyjnych narzędzi terapeutycznych, w tym aplikacji Phasis. Prowadzi terapię mowy w Centrum Logopedii, Uzależnień i Mediacji Sądowych w Środzie Wielkopolskiej. Jej autorskie metody wspierają rozwój komunikacji u pacjentów z afazją.
Jak wzmocnić więź z dzieckiem? Ta książka tłumaczy, dlaczego budowanie zaufania wspiera pewność siebie dziecka.
W książce "Podróż do nieznanej krainy zaufania" Stern dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, przedstawiając historię dwojga dzieci. Pokazuje, jak możemy wspierać rozwój dziecka i jednocześnie dawać mu przestrzeń do podejmowania własnych decyzji.
Wszyscy jako rodzice troszczymy się o to, by nasze dzieci wyrosły na pewnych siebie dorosłych, którzy potrafią dokonywać właściwych wyborów. Jak budować z dzieckiem relację opartą na zaufaniu i akceptacji taką, która stanie się fundamentem jego rozwoju?
Niestety, wielu z nas boryka się z obawami, że jeśli damy dziecku wolność, może ono podjąć niewłaściwe decyzje. Często próbujemy kontrolować jego życie, co prowadzi do narastania napięć w relacji. Brak zaufania i akceptacji może sprawić, że dziecko zacznie oddalać się od nas, co w efekcie pogłębia frustrację wszystkich i osłabia więź.
Książka Andr Sterna "Podróż do nieznanej krainy zaufania. O tęsknocie za akceptacją" to niezwykła opowieść o dziecku, które idzie przez życie obdarzone szczególnym darem: zaufaniem.
Ta historia pomoże Ci budować z dzieckiem lepsze relacje oraz świadomie wspierać je w dokonywaniu samodzielnych wyborów.
Kiedy rodzi się kolejne dziecko, to naturalne, że jako rodzice poświęcamy mu większość uwagi. Jego starsze rodzeństwo może czuć się złe, smutne, zranione czy nawet zdradzone. Wtedy pojawiają się prowokacyjne zachowania, bicie, szczypanie czy napady złości.
Niestety, w takich sytuacjach nie zawsze potrafimy odpowiednio zareagować. Często nie wiemy, jak zaspokoić potrzeby starszych dzieci i karzemy je, licząc na to, że zaprzestaną problematycznych zachowań.
W Księdze rodzeństwa Danielle Graf i Katja Seide omawiają sytuacje z życia, podają przykłady, przedstawiają rozwiązania i proponują skuteczne sposoby, jak odpowiednio reagować na trudne zachowania dzieci oraz sprawić, by wszystkie czuły się jednakowo kochane.
Jeśli kłótnie potomstwa dają ci w kość lub jeśli dopiero spodziewasz się drugiego albo trzeciego dziecka, niech nasza książka będzie dla ciebie praktyczną pomocą – D. Graf i K. Seide
Danuta Kądziołka przedstawia w książce dogłębną i szeroko ujętą analizę problematyki wychowania chrześcijańskiego w rodzinie, z odniesieniem do kontekstu dialogu międzywyznaniowego. Autorka podjęła znaczący trud szczegółowej analizy literatury przedmiotu. Warto podkreślić, że analizy te mają charakter interdyscyplinarny, co świadczy o jej szerokich horyzontach poznawczych. Jest to interesująca pozycja naukową, której lektura przybliży istotne zagadnienie, jakim jest dynamika wychowania w rodzinie chrześcijańskiej w odniesieniu do trzech wybranych wyznań: rzymskokatolickiego, prawosławnego i ewangelicko-augsburskiego. Autorka przedstawia czytelnikowi pogłębione analizy pedagogiczne, a także historyczno-teologiczne, psychologiczne i socjologiczne. Wyniki badań przedstawione w książce mogą wzmocnić dialog ekumeniczny i współpracę pomiędzy wyznawcami poszczególnych Kościołów w obszarze wychowania. Lektura książki może pomóc także rodzicom, którzy starają się wychować dzieci w oparciu o istotne dla nich wartości i tradycje. Ks. dr hab. Grzegorz Godawa, prof. UPJPIIPrzedłożone do recenzji opracowanie dotyczy ważnej poznawczo i społecznie problematyki podejmowanej w inspiracji chrześcijańskiej i wpisuje się w naukową dyskusję nad przebiegiem procesu wychowania w rodzinie wielopokoleniowej. Przyjęcie perspektywy pedagogicznej w oglądzie znaczenia tradycji chrześcijańskich w wychowaniu w rodzinie wielopokoleniowej to ważny i potrzebny współcześnie przedmiot badań i analiz pedagogicznych. Implikuje on wiele istotnych kwestii dotyczących między innymi złożonych uwarunkowań wychowania, efektów oddziaływań wychowawczych czy też zagadnień dotyczących integralności rozwoju i wychowania człowieka. Odnosi się do złożonej struktury biologicznej, psychicznej i duchowej człowieka, co obecnie - w szczególnym kontekście społeczno-kulturowym - wymaga zaakcentowania, rekomendacji i promocji. Autorka sprostała wyzwaniom, jakie stawia przed badaczem opis, wyjaśnienie, rozumienie i interpretacja tak subtelnej, intymnej, a jednocześnie wieloaspektowej i zróżnicowanej rzeczywistości, jaką jest życie rodzinne i wychowanie w rodzinie. Książka może znaleźć wielu odbiorców wśród studentów, młodych badaczy i tych doświadczonych, wśród teoretyków i praktyków, pedagogów i psychologów, przedstawicieli innych dyscyplin społecznych, a także wśród teologów i familiologów, rodziców, duszpasterzy i wychowawców. Dr hab. Danuta Opozda, prof. KUL
W ostatnich latach coraz większym zainteresowaniem na polu resocjalizacji cieszy się wspomaganie tradycyjnych metod pracy wychowawczej alternatywnymi rodzajami interwencji terapeutyczno-wychowawczych. Jedną z nich jest arteterapia, rozumiana w szerokim ujęciu jako działanie przez sztukę. [...]. Wykorzystanie sztuki do różnych działań nie tylko identyfikuje potrzeby wychowanka, ale też prowadzi do ujawnienia drzemiącego w nim potencjału, pomaga podnieść jego samoocenę i wzmocnić wiarę w swoje możliwości. Udział w różnych formach aktywności przez sztukę rozwija u młodych ludzi kompetencje społeczne, pozwala zmienić ich dotychczasowe schematy poznawcze, aby w przyszłości mogli oni lepiej funkcjonować w społeczeństwie. Ponadto młodzi ludzie uczą się samodyscypliny, pracowitości, odpowiedzialności, poznają siebie, własne możliwości i umiejętności. W niniejszej publikacji zamieszczono badania na temat wykorzystania arteterapii (terapii przez sztukę) w pracy z wychowankami salezjańskich Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych w Polsce. Fragment Wprowadzenia do książkiKs. dr hab. Bogdan Stańkowski - prof. Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie. Obszary zainteresowań naukowych i badawczych: resocjalizacja, system prewencyjny ks. Bosko, wychowanie w społeczeństwie pluralistycznym, relacyjność w systemie wychowawczym i pomocowym. Dr hab. Barbara Skałbania - prof. Uczelni Korczaka w Warszawie. Obszary zainteresowań naukowych i badawczych: terapia pedagogiczna i wychowawcza, wspomaganie osób w procesie edukacji i rozwoju, inkluzja edukacyjna i społeczna, poradnictwo i pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Szerokie i dogłębne uzasadnienie związków, jakie zachodzą między wychowaniem a twórczym życiem człowieka zostało zaprezentowane w książce pt. Wychowanie do twórczego życia. Perspektywa młodych dorosłych. Na tle innych opracowań recenzowane dzieło charakteryzuje się nowością ujęcia i jest wyjściem naprzeciw wyzwaniom, jakie stawia człowiekowi - zwłaszcza młodemu, współczesna cywilizacja. [...]Niezaprzeczalną wartością recenzowanej książki są badania empiryczne, których wyniki nie tylko posłużyły do poznania jak wygląda wychowanie do twórczego życia w obecnych warunkach społecznych, kulturowych i edukacyjnych, ale też pozwoliły na wypracowanie określonych rozwiązań dla współczesnej i przyszłej praktyki pedagogicznej. Książka, mimo że dotyka wielu kwestii trudnych dla współczesnego wychowania, budzi nadzieję, że w dzisiejszym świecie jest możliwość wychowania do twórczego życia. Lektura dzieła pozwala też odkryć, jaką rolę w wychowaniu do życia twórczego może i odgrywa dzisiaj pedagogika religii czy w ogóle pedagogika personalistyczna uprawiana na gruncie chrześcijaństwa. Ks. prof. dr hab. Stanisław DziekońskiKsiążka jest pracą rzetelną oraz oryginalną, wnosząc wkład do rozumienia uwarunkowań relacji między religijnością a zachowaniami twórczymi młodych ludzi w czasie szybkich zmian społecznych. Istotna jest również refleksja pedagogiczna, społeczna i religijna nad kształtowaniem się postaw i zachowań obecnych studentów. [...]Jestem przekonany, że praca wzbogaci literaturę sensu largo pedagogiczną i znajdzie szeroki krąg czytelników. Dr hab. Edward Nycz, prof. UO
„Recenzowana publikacja stanowi interesujący, wieloaspektowy i wielowątkowy zbiór tematyczny, poświęcony kategorii i zjawisku wolności. W zakresie prezentowanych treści wyróżnić można zagadnienia historyczne, koncepcyjne i definicyjne, badania empiryczne oraz ich interpretacje, osadzone głównie w aspekcie społecznym, kulturowym oraz w refleksji o sztuce.
Podstawowy walor poznawczy publikacji upatruję w przedstawionych badaniach empirycznych. O ile część historyczno-teoretyczna w zasadzie porządkuje wiedzę z zakresu przedmiotu badań, co oczywiście też ma znaczenie poznawcze, a niewątpliwie metodologiczne; o tyle oparte na wywiadach badania pokazują współczesne rozumienie istoty wolności przez badane osoby (głównie młodzież akademicką) oraz jej ograniczenia i zagrożenia. Badania przeprowadzone przeważnie w modelu jakościowym dały Autorkom możliwość interpretacji uzyskanych wyników (wypowiedzi) w kontekście teoretycznych problemów dotyczących wolności. Interpretacje wyników badań wykraczają zatem poza wąsko pojęte sprawozdanie, raport z badań. Stanowią one pretekst do szerszego odniesienia się do struktury, zadań i funkcji wolności w życiu indywidualnym i społecznym”.
Z recenzji dr. hab. Piotra Magiera
(Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Społecznych KUL, Lublin)
Czy poczucie humoru może być skutecznym narzędziem w nauczaniu i wychowaniu? W jaki sposób pomaga w budowaniu relacji nauczyciel-uczeń? Jakich rekomendacji udzieli Autor wszystkim nauczycielom, wyciągając wnioski z przeprowadzonych badań?Niezwykle interesując publikacja!Książkę poświęconą stylom poczucia humoru nauczycieli i przyszłych nauczycieli warto rozpocząć od prowokacyjnej tezy: Nauczyciele też są ludźmi! Tak, tak, wiem – czasami trudno w to uwierzyć… Jeżeli jednak choć na chwilę założy się, że ludźmi są, to znaczy, że mają także poczucie humoru! Jakieś pewnie mają… To znaczy niektórzy z nich twierdzą, że mają…
Publikacja dotyczy zaburzeń mowy u dzieci urodzonych z izolowanym rozszczepem podniebienia lub z rozszczepem podniebienia i wargi. Szczególną uwagę poświęcono w niej zaburzeniom w postaci nosowania otwartego, które wynikają z niewydolności podniebienno-gardłowej pacjentów i znacznie wpływają na wyrazistość mowy. Najważniejsza część monografii omawia sposoby postępowania logopedycznego w różnych okresach życia dzieci z tą wadą.
Logopaedic and Linguistic Aspects of Diagnosis and Therapy of Children with Cleft Palate
The publication concerns speech disorders in children born with the isolated cleft palate or with the orofacial cleft. Particular attention is paid to the disorders in the form of open nose deformity, which result from velopharyngeal dysfunction and influence patients’ ability to speak clearly. The most important part of the monograph discusses speech therapy methods used in different periods of lives of children with this defect.
Autorki analizują umiejętności budowania wypowiedzi pisemnych przez uczniów. Łączą prezentację wyników badań empirycznych z praktycznymi rozwiązaniami w zakresie doskonalenia kompetencji piśmiennych nastolatków. Pokazują, jak młodzież radzi sobie z kluczowymi umiejętnościami piśmiennymi – wnioskowaniem, parafrazowaniem, rozważaniem (analizą), rekontekstualizacją i podsumowywaniem – oraz jakie cechy komunikacji mówionej odnaleźć można w tekstach uczniów. Przedstawiają sprawdzone rozwiązania metodyczne, które mogą wspierać młodych ludzi w doskonaleniu umiejętności tworzenia tekstów.
Writing is a Challenge. Young People’s Texts in School Education
The authors analyze the students’ ability to complete written assignments. They combine the presentation of the results of the empirical studies with practical solutions in terms of improving the writing competence of teenagers. They show how youth deals with important writing skills – deduction, paraphrasing, contemplation (analysis), recontextualization, and summarising – and which characteristics of verbal communication can be found in the students’ texts. They present proven methodical solutions, which can support young people in improving their ability to create texts.
Jak mądrze gospodarować pieniędzmi?W jaki sposób przygotować się do podróży?Jak bezpiecznie korzystać z Internetu?To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy.Seria Poradzę sobie sam powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną.Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji w usamodzielnieniu się. Ćwiczenia w części drugiej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne: Finanse i bankowość Sprzęt elektroniczny Podróże małe i duże W sklepie. Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań np: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem obliczenia pieniężne krzyżówki szukanie różnic puzzle wykreślanki ćwiczenia typu prawdafałsz. Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować. Oliwia Szulc oligofrenopedagog, logopeda, nauczyciel z dwudziestoletnim doświadczeniem.Od wielu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zaburzeniami mowy.Szczególny nacisk kładzie na komunikację jako punkt wyjścia do nawiązywania relacji interpersonalnych, co przekłada się na prawidłowy przebieg rozwoju dziecka.Stosuje alternatywne metody komunikacyjne wspierające lub kształtujące umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną. Monika Rajca pedagog opiekuńczo-wychowawczy, oligofrenopedagog, logopeda.Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi i dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, a od kilku lat jako logopeda także z osobami po udarach i wylewach.Swoim doświadczeniem i umiejętnościami dzieliła się na zajęciach ze studentami logopedii i neurologopedii Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.Prywatnie i zawodowo pasjonuje się komunikacją z drugim człowiekiem bez względu na bariery, które trzeba pokonać, aby uzyskać porozumienie
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?