Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Ważne słowa, które pomagają przedszkolakom nazwać emocje i zrozumieć świat.Słowa są niezwykle ważnym narzędziem wyrażania siebie i rozumienia świata. Elementarz Ważnych Słów to przyjazna, ilustrowana seria dla przedszkolaków, która wprowadza dzieci w świat Dorosłych Słów. Czasami dzieciom trudno jest zrozumieć, o co chodzi dorosłym, gdy używają abstrakcyjnych pojęć. Książki z tej serii w przyjazny sposób tłumaczą więc, o co chodzi. Budują w ten sposób pewność siebie, zaufanie do języka, umiejętność wyrażania się, kształtują empatię. Pozwalają zrozumieć kwestie, o których tyle mówią dorośli zdrowie, życzliwość, zaufanie, rozwój.Z tomu Spokój dziecko dowie się o sile i wielkim potencjale drzemiącym w spokoju!Na końcu tomu znajduje się lista dziesięciu pomysłów dla rodziców i pedagogów, jak wspierać dziecko w nauce i jak rozbudzać w nim ciekawość. Strategie te wspierają dziecko, ale mogą być wykorzystane również przez dorosłych w ich własnym życiu bo nauka nie kończy się wraz z dzieciństwem.
Ważne słowa, które pomagają przedszkolakom nazwać emocje i zrozumieć świat.Słowa są niezwykle ważnym narzędziem wyrażania siebie i rozumienia świata. Elementarz Ważnych Słów to przyjazna, ilustrowana seria dla przedszkolaków, która wprowadza dzieci w świat Dorosłych Słów. Czasami dzieciom trudno jest zrozumieć, o co chodzi dorosłym, gdy używają abstrakcyjnych pojęć. Książki z tej serii w przyjazny sposób tłumaczą więc, o co chodzi. Budują w ten sposób pewność siebie, zaufanie do języka, umiejętność wyrażania się, kształtują empatię. Pozwalają zrozumieć kwestie, o których tyle mówią dorośli zdrowie, życzliwość, zaufanie, rozwój.Tom Szczęście to idealny pretekst, by wspólnie cieszyć się szczęściem płynącym z relacji; omówić też sytuacje, które były dla malucha trudniejsze.Na końcu tomu znajduje się lista dziesięciu pomysłów dla rodziców i pedagogów, jak wspierać dziecko w nauce i jak rozbudzać w nim ciekawość. Strategie te wspierają dziecko, ale mogą być wykorzystane również przez dorosłych w ich własnym życiu bo nauka nie kończy się wraz z dzieciństwem.
Ważne słowa, które pomagają przedszkolakom nazwać emocje i zrozumieć świat.Słowa są niezwykle ważnym narzędziem wyrażania siebie i rozumienia świata. Elementarz Ważnych Słów to przyjazna, ilustrowana seria dla przedszkolaków, która wprowadza dzieci w świat Dorosłych Słów. Czasami dzieciom trudno jest zrozumieć, o co chodzi dorosłym, gdy używają abstrakcyjnych pojęć. Książki z tej serii w przyjazny sposób tłumaczą więc, o co chodzi. Budują w ten sposób pewność siebie, zaufanie do języka, umiejętność wyrażania się, kształtują empatię. Pozwalają zrozumieć kwestie, o których tyle mówią dorośli zdrowie, życzliwość, zaufanie, rozwój.Z tomu Miłość dziecko dowie się, czym jest to uczucie, jak ważne jest w życiu każdego z nas.Na końcu tomu znajduje się lista dziesięciu pomysłów dla rodziców i pedagogów, jak wspierać dziecko w nauce i jak rozbudzać w nim ciekawość. Strategie te wspierają dziecko, ale mogą być wykorzystane również przez dorosłych w ich własnym życiu bo nauka nie kończy się wraz z dzieciństwem.
Konstatując należy stwierdzić, iż publikacja wydana wypełni niewątpliwą lukę w obszarze badań historii wychowania nad dziejami II Rzeczypospolitej w zakresie działalności charytatywnej i opiekuńczej w szkołach Okręgu Szkolnego Krakowskiego w II Rzeczypospolitej. Książka stanowić będzie szczególną formę oddziaływania patriotycznego i wychowawczego wobec młodzieży i dorosłych, ukazując znaczenie Okręgu dla kształtowania podwalin państwowości po odzyskaniu niepodległości po 123 latach zniewolenia.Tak szeroko przeprowadzone kwerendy historyczne, jakich dokonali Autorzy pozwalają wierzyć, że niniejsza publikacja będzie stanowić cenną publikację na rynku wydawniczym w kultywowaniu tradycji polskiego narodu.dr hab. Danuta Grzesiak-Witek, UJK Kielce
Zamierzeniem redaktorek monografii było przybliżenie Czytelnikom narodzin i rozwoju powojennej stosowanej psychologii klinicznej, jak również jednej z jej najmłodszych dziedzin-psychologii kryzysu i interwencji kryzysowej. Prezentowane opracowania ukazują badania naukowe psychologii kryzysu, jak i strategie działań interwencyjnych wobec nowych rodzajów zjawisk kryzysowych oraz stanów traumatycznych będących konsekwencją wyzwań współczesniości.Ostatnie opracowania w monografii wprowqwadzająw problematykę społecznych oczekiwań wobec psychologicznych działań interwencyjnych, nieuchronnie powiązanych z zaangażowaniem ideologiczno-politycznym.Tak rozumiana, niełatwa, rodząca liczne dylematywspólczesna droga interwencji kryzysowej zdaje równocześnie otwierać nowe, szerokie perspektywy przyszłości przed psychologią i psychologami.Dorota Kubacka-JasieckaMałgorzata Kuleta-Krzyszkowiak
Przygotowaną monografię naukową oceniam bardzo wysoko. […] Uważam, że zapełni ona lukę w zakresie tego rodzaju literatury, jako opracowanie ważne poznawczo i jednocześnie praktycznie przydatne. Można tę książkę polecić nie tylko miłośnikom judo i badaczom sztuk walki, ale zwłaszcza pedagogom, nauczycielom wychowania fizycznego i instruktorom, jak również rodzicom szkolnych dzieci i dyrekcjom szkół.
prof. zw. dr hab. Wojciech J. Cynarski
Opracowanie ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej autor dokonał wnikliwej analizy literatury przedmiotu na temat teoretycznych podstaw uprawiania sportu przez dzieci i młodzież, w szczególności zaś miejsca sportu w wychowaniu dzieci i młodzieży, istoty i założeń Dalekowschodniej Sztuki Walki – Judo oraz merytorycznych i wychowawczych aspektów funkcjonowania sekcji Judo PKS Kolping Jarosław. Część empiryczna pracy zawiera założenia metodologiczne, prezentację i analizę wyników badań własnych. […] Celem badań była diagnoza w zakresie motywów podejmowania treningu, wpływu treningów na zachowania zdrowotne dzieci i młodzieży trenującej judo w PKS Kolping w Jarosławiu oraz ich hierarchię wartości.
Dzięki przeprowadzonym badaniom została zaktualizowana i wzbogacona wiedza na temat roli sportu, ze szczególnym uwzględnieniem judo uprawianego przez młodzież szkół podstawowych i gimnazjalnych, jego przejawów i konsekwencji. Wyniki przeprowadzonych badań mogą być wykorzystane w praktyce wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej.
dr hab. Czesław Lewicki
ks. Stanisław Dyndał – doktor nauk teologicznych w zakresie teologii pastoralnej, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, oficer Wojska Polskiego. Absolwent podyplomowych kwalifikacyjnych studiów etycznych (KUL Lublin), kursu oficerskiego (Wyższa Szkoła Wojsk Lądowych we Wrocławiu), kursu kierowników duchowych (Szkoła Formatorów w Krakowie), instruktor ratownictwa drogowego. Przez kilka lat pracował jako wykładowca pedagogiki w PWSTE w Jarosławiu, PWSZ w Sanoku oraz w Wyższym Metropolitalnym Seminarium Duchownym we Lwowie. Wychowawca i trener judo klasy III (trzeci dan) dzieci i młodzieży w Parafialnym Klubie Sportowym Kolping Jarosław, trener wielu medalistów Mistrzostw Polski Uczniowskich i Parafialnych Klubów Sportowych w kategoriach dziecięcych w judo. Dwukrotny medalista Mistrzostw Polski Weteranów w judo.
Zestaw aktywności czuciowo-przedsionkowych przeznaczony jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Można go używać do ćwiczeń (przerw) śródlekcyjnych w nauczaniu zintegrowanym, na zajęciach wychowania fizycznego, gimnastyki korekcyjnej, integracji sensorycznej czy zajęciach rehabilitacji ruchowej. Posłuży także nauczycielom prowadzącym zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz rodzicom w domu. Zestaw może być wykorzystywany w zajęciach indywidualnych i grupowych.Idea aktywności czuciowo-przedsionkwoych polega na dostarczaniu dzieciom bodźców z trzech najważniejszych systemów sensorycznych t.j. z systemu przedsionkowego, z systemu proprioceptywnego i systemu dotykowego. Proponowane aktywności czuciowo-przedsionkowe są atrakcyjne dla dzieci i proste do przeprowadzenia w każdych warunkach. Usprawniają motorykę dużą, planowanie motoryczne, koordynację obustronną ciała, orientację przestrzenną i schemat ciała. Mogą być wykonywane kilka razy dziennie codziennie.Karty są dwustronne. Jedna strona przedstawia ilustrację danego ćwiczenia a druga to opis/nazwa ćwiczenia.
Tempo życia, stres, nadmiar bodźców to wszystko sprawia, że dzieci coraz częściej mają problemy z poprawną wymową. Jak im pomóc? Jak zachęcić do ćwiczeń? Malowanki i zabawy logopedyczne to zbiór ciekawych i zróżnicowanych zadań zachęcających dzieci do zabawy w kolorowanie połączonej z utrwaleniem poprawnej wymowy poszczególnych głosek oraz całych wyrazów.
Tempo życia, stres, nadmiar bodźców to wszystko sprawia, że dzieci coraz częściej mają problemy z poprawną wymową. Jak im pomóc? Jak zachęcić do ćwiczeń? Łamigłówki i zabawy logopedyczne to zbiór ciekawych i zróżnicowanych zadań zachęcających dzieci do mówienia i utrwalania poprawnej wymowy głosek oraz całych wyrazów.
Co zrobić, aby uczeń czytał lektury w sposób uważny i krytyczny? Aby potrafił selekcjonować, przetwarzać i wykorzystywać informacje z tekstu? Aby uniknął czytania mechanicznego, bez zrozumienia? Z pomocą przychodzą Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 46 oparte na idei myślenia wizualnego.Publikacja składa się z 57 arkuszy z grafikami ułatwiających proces czytania ze zrozumieniem, analizowania i interpretowania lektur szkolnych omawianych w klasach 46. Sprawdzi się na lekcjach języka polskiego, zajęciach dodatkowych i w domu.Punkt wyjścia do rozmowy o lekturze, pomoc do redagowania tekstów, alternatywa dla kartkówki wachlarz możliwości zastosowania kart jest szeroki. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia!
Kiedy chętniej komunikujemy się z innymi? Kiedy wiemy, że to, co mamy do przekazania, jest ważne i bliskie naszemu sercu.Karty pracy Opowiem wam o sobie ukierunkowują ucznia na pozytywne emocje i zachęcają do mówienia o sobie. Uzupełniając kolejne karty, ma on okazję opowiedzieć o tym, co jest mu bliskie. Pomogą mu w tym rysunki, podpisy, a także zdjęcia z rodzinnego archiwum pokazujące najbliższe osoby, zainteresowania, ważne wydarzenia, ulubione miejsca oraz czynności. W ten sposób uczeń stworzy na kartach pracy własną historię o sobie.Dzięki publikacji uczeń:- poszerzy swoje kompetencje komunikacyjne,- otrzyma szansę skonstruowania narzędzia pomocnego w porozumiewaniu się z innymi.
Mądrej głowie dość dwie słowie to zbiór rymowanych wierszyków o przysłowiach. W tej książce w poetyckiej formie zaprezentowano najpopularniejsze polskie przysłowia oraz ich znaczenie. Młodzi czytelnicy dowiedzą się m.in. dlaczego nie święci garnki lepią, a fortuna kołem się toczy. Poznają znaczenie przysłowia bez zachodu nie ma miodu czy lepszy rydz niż nic. Całość wzbogacają kolorowe, korespondujące z tekstem ilustracje.
Wykreślanki 2. Zbiór ćwiczeń dla młodzieży i dorosłych z trudnościami językowymi"" to zestaw zróżnicowanych zadań, na który składają się wykreślanki typowe, obrazkowe, z kategoryzacją, słowotwórcze i literowe.Publikacja przychodzi z pomocą osobom z różnego rodzaju problemami, m.in.:- dysleksją,- afazją,- niedosłuchem,- niepełnosprawnością intelektualną,- chorobami neurodegeneracyjnymi.Wykreślanki 2 przydadzą się zarówno w szkole na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych, w gabinecie terapeutycznym u logopedy, pedagoga, psychologa, jak i w domu. Publikacja ma atrakcyjną formułę łamigłówek, może być więc także świetnym sposobem na spędzenie wolnego czasu.Polecamy również pierwszą część serii, ""Wykreślanki"".
W książce przedstawiono - umieszczając w wielu kontekstach - zagadnienia dotyczące doktoratów i studiów doktoranckich. Scharakteryzowano w niej ich społeczne znaczenie, biorąc pod uwagę społeczną wartość oraz wyjaśniono utrzymującą się popularność.Publikacja ma uporządkowaną strukturę, składającą się z siedmiu rozdziałów.W pierwszym i drugim rozdziale dokonano rekonstrukcji pojęcia doktoratu, rozpoczynając od jego historii, a następnie przechodząc do możliwych sposobów rozumienia i postrzegania; wzięto pod uwagę typy, rodzaje doktoratu i różne jego ujęcia.Trzeci rozdział został poświęcony rytuałom związanym z przyznawaniem doktoratów. Skupiono się w nim na immatrykulacji rozumianej jako rytuał akademicki oraz społecznym znaczeniu rytuałów i symboli akademickich, jak również charakterze i przebiegu obrony pracy doktorskiej.W kolejnym, czwartym rozdziale opisano rolę doktoratu, stanowiącego niejednokrotnie świadomy i przemyślany punkt zwrotny w karierze zarówno akademickiej, jak i pozaakademickiej i/lub w wymiarze stricte prywatnym.W rozdziale piątym dokonano syntetycznej analizy przeobrażeń współczesnego uniwersytetu. Poruszono w nim kwestię komercjalizacji procesu nabywania wiedzy, którą obserwujemy współcześnie. Ponadto zaprezentowano aktualne ujęcia badań oraz kariery naukowej, jak również odniesiono się do zagadnienia inflacji dyplomu (m.in. w kontekście teorii kredencjałów).W książce tej - w rozdziale szóstym - zarysowano także wybrane konteksty dostępu do doktoratu. Dokonano w niej analizy uczestnictwa kobiet w studiach doktoranckich, jak również określono możliwości realizowania ambicji naukowych przez obcokrajowców.W ostatnim rozdziale zaprezentowano psychospołeczne aspekty pisania doktoratu, rozpoczynając od sposobów selekcjonowania kandydatów na studia doktoranckie. Odniesiono się w nim do różnorodnych kwestii, począwszy od wyboru tematu pracy doktorskiej, przez seminaria doktorskie, zagadnienie tutoringu i mentoringu w ramach studiów doktoranckich, miejsce i znaczenie osoby promotora w procesie tworzenia dysertacji oraz prowadzenia badań naukowych (również w kontekście zjawiska wskaźnikowania i wszechobecnej walki o punkty), a skończywszy na problemach i sytuacjach trudnych występujących w trakcie tworzenia dysertacji, m.in. izolacji w przestrzeni akademickiej.Tydzień poradników >>
Publikacja poświęcona jest występującemu obecnie zjawisku przeedukowania społeczeństwa i inflacji dyplomu akademickiego. Jej problematyka wpisuje się w polską oraz międzynarodową dyskusję na temat relacji między funkcjami uniwersytetu a rynkiem pracy oraz strukturą społeczną. Autorka podjęła próbę przeanalizowania tytułowego zagadnienia zarówno w kontekście teoretycznym, jak i w odniesieniu do rzeczywistości społecznej. W tym drugim przypadku dokonała jego rekonstrukcji tak, jak przejawia się on w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych, opierając się na literaturze przedmiotu, a także przedstawiła wyniki badań własnych dotyczących postrzegania inflacji dyplomu przez absolwentów polskich szkół wyższych. W książce wskazano, iż inflacja dyplomu akademickiego stanowi oczywiste wyzwanie społeczne i edukacyjne dla współczesnego społeczeństwa oraz opisano możliwe sfery działania w tym zakresie.
Dasz radę! to karty pracy do zajęć rewalidacyjnych stworzone przez nauczycielkę dla uczniów. Autorka, Małgorzata Leduchowska, pracuje z młodzieżą z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w szkole ponadpodstawowej. Zauważyła, że uczniowie na tym poziomie kształcenia często mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem i analizą prostych tabel czy wykresów.Publikacja przeznaczona jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Składa się z trzech głównych części:Praca z tekstemPraca z danymi liczbowymiPraca nad sobą.Dzięki pracy z publikacją uczniowie zyskają umiejętności potrzebne nie tylko w szkole, ale również w codziennym życiu. Zadania związane z wyzwaniami każdego dnia, od analizowania przepisów kulinarnych przez odczytywanie danych z ogłoszeń po rozpoznawanie własnych emocji, to cenna pomoc dla młodych ludzi.
Nowa seria napisana przez doświadczoną logopedkę i animatorkę!Olo, Awa i ich sympatyczna rodzinka zapraszają do wspólnej zabawy. Poznajcie ciekawe historyjki z ich życia i przyłączcie się do wspólnego śpiewania, rysowania, zgadywania i pokazywania.Często nie jesteśmy świadomi, że rozwój językowy i motoryczny dziecka idą w parze. Wykorzystując rączki podczas lektury, maluch aktywizuje elementy kory mózgowej odpowiedzialne za ruch, a tym samym pobudza ośrodek ruchowy mowy.Wspólne czytanie i zadania wspierające rozwój gwarantują, że czas spędzony z książką Moniki Skikiewicz zaprocentuje, a sympatyczne obrazki podbiją serca maluchów.
Aktualność podjętej w książce problematyki podkreśla z jednej strony stale wzrastająca liczba rodzin wielokulturowych pochodzących z europejskiego i pozaeuropejskiego kręgu kulturowego, a z drugiej – brak przygotowania m.in. ze strony szkoły i nauczycieli do pracy edukacyjnej z tego typu rodzinami. Lektura publikacji pozwala na poznanie z konieczności cząstkowego, ale wielostronnego oglądu złożonych zagadnień dotyczących małżeństw i rodzin wielokulturowych oraz edukacji międzykulturowej. (…)
Ze względu na poruszaną problematykę, jej aktualność dla rozwoju teorii i praktyki edukacji międzykulturowej wydanie książki Ewy Sowy-Behtane jest w pełni pożądane i uzasadnione. Jestem przekonana, że doświadczenia nabyte podczas zbierania materiałów do niniejszej pracy pozwoliły Autorce zauważyć wyzwania i zadania w zakresie pracy edukacyjnej z rodzinami wielokulturowymi, tak istotne i ważne do podjęcia w naszym środowisku pedagogów międzykulturowych.
prof. dr hab. Ewa Ogrodzka-Mazur
Tematyka omawianej książki jako projektu wydawniczego jest z pewnością nie tylko dla mnie fascynująca i zasługująca na staranną promocję. Jej wielką wartością jest pokazywany, jako coraz bardziej naturalny, choć trudny a z pewnością nieunikniony, fenomen społeczny (w niektórych regionach kraju już znaczący) tzw. małżeństw mieszanych kulturowo (światopoglądowo, narodowościowo, językowo…).
Badanie tego środowiska wychowawczego dzieci i losów życiowych całych rodzin jest znaczącym wyzwaniem, mającym swoje problemy metodologiczne i etyczne. Powstają tu pułapki, jak też rodzą się zagrożenia zbyt słabo uświadamiane, a przy tym znamionujące bariery wyobraźni i tolerancji w środowisku społecznym, a co dopiero mówić o wykorzystaniu i wspieraniu konkretnych, ważnych egzystencjalnie szans rozwojowych, jakie sytuacje spotkania międzykulturowego niosą życiowo. Ciągle mamy zbyt mało opracowań czy badań, a także diagnoz dotyczących tego, jak takim sytuacjom wychowawczym pomagać i chronić je przed typowymi dla nich pułapkami rozwojowymi. W tym kontekście trudno wręcz przecenić zamysł badawczy i próbę autorską Ewy Sowy-Behtane dla dalszych dyskusji i dociekań oraz uwrażliwień kulturowych na ten ciągle niedoceniany problem.
prof. zw. dr hab. Lech Witkowski
Ewa Sowa-Behtane – doktor nauk humanistycznych, pedagog-profilaktyk społeczny, socjolog-psychosocjolog rozwoju osobowego. Autorka monografii: Wartości członków subkultur młodzieżowych (2015), Młodzież ponowoczesna (2015), Rodziny wielokulturowe (2016) oraz ponad 100 artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach zbiorowych. Koordynatorka wielu projektów badawczych, uczestniczka ponad 70 konferencji naukowych. Członek Zespołu Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej PAN, Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego oraz Global Association for Humanities and Social Science Research (GAHSSR). Aktywna działaczka organizacji pozarządowych: założycielska i prezeska Stowarzyszenia Rodzin Wielokulturowych, sekretarz Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej.
Urszula Sołtys-Para
Moc relacji. Jak dogadać się z dzieckiem, by zyskać spokój.
Czy zastanawiasz się czasem, w jaki sposób rozmawiać z dzieckiem, żeby się dogadać?
Czy zdarza się, że osłabia Cię bezradność i bezsilność rodzicielska?
Czy masz czasem wrażenie, że Twoje dziecko jest za mało samodzielne albo martwisz się, że ma ciągle bałagan w pokoju?
A może zastanawiasz się, czy dziecko potrzebuje mieć jakieś obowiązki i jak pozyskać je do współpracy?
Mam nadzieję, że ta książka pomoże rozwiać Twoje wątpliwości (przynamniej niektóre) i sprawi, że zyskasz więcej zaufania do siebie i dzięki temu poczujesz się bardziej kompetentnym rodzicem.
Urszula Sołtys-Para
Absolwentka UJ. Ukończyła czteroletni Podyplomowy Kurs Psychoterapii akredytowany przez Polskie Towarzystwa Psychiatryczne i Psychologiczne oraz Curriculum – całościowe szkolenie z terapii ericksonowskiej w Polskim Instytucie Ericksonowskim (w 2011 roku). Dwanaście lat związana z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną na Katowickim Nikiszowcu (2005–2017). Aktualnie prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną. Współautorka podcastu „Wspólne słowa” (z Anną Dankowską). Na co dzień przebywa w Tychach, ale jej ulubione miejsca to Kraków, Lizbona, Suwalszczyzna i Tatry˘ Mieszka z mężem, dwiema córkami, psem i kotem.
Jakie są rodzaje chmur? Skąd się bierze tęcza? Jakie są rodzaje deszczu? Czy deszcz pada wszędzie na świecie? Książka popularnonaukowa dla najmłodszych. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedzi na (prawie) wszystkie pytanie dotyczące deszczu. A co najważniejsze - wszystko napisane językiem zrozumiałym dla najmłodszych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?