W czym należy upatrywać przyczyn trudności dzieci w czytaniu i pisaniu? Przede wszystkim w:niewystarczającej znajomości liter;niedostatecznie wykształconej umiejętności dokonywania syntezy i analizy fonemowej;braku znajomości właściwej techniki czytania.Uczniowie, których dotyczą dwie pierwsze przyczyny, nie osiągnęli gotowości do nauki czytania i pisania. Paradoks polega na tym, że mimo braku gotowości oczekuje się od nich, aby nauczyli się czytać i pisać w czasie przewidzianym programem nauczania.Rozwiązaniem problemu często okazuje się zwiększenie liczby właściwych ćwiczeń mających na celu:powiązanie znaków graficznych (liter, dwuznaków, trójznaku) z głoskami;wykształcenie umiejętności scalania głosek w wyrazy oraz dzielenia wyrazów na głoski.Zawarte w publikacji pomoce dydaktyczne oraz ćwiczenia mają na celu przede wszystkim ułatwienie dziecku zapamiętania wszystkich 44 liter, dwuznaków i trójznaku w czterech wariantach graficznych: litery małe i wielkie drukowane oraz małe i wielkie pisane.W skład publikacji wchodzą:1. pomoce dydaktyczne do różnorodnego, wielokrotnego wykorzystania;2. karty ćwiczeń3. broszurka z propozycjami zabaw i gier.
W mowie malucha onomatopeje, czyli wyrazy naśladujące dźwięki otoczenia, pojawiają się zwykle wcześniej niż nazwy ludzi, zwierząt, przedmiotów, zjawisk przyrody i czynności. Dziecko bawi się dźwiękami, a przy okazji ćwiczy to wszystko, co nieodzowne, aby jego mowa prawidłowo się wykształciła: sprawność narządów artykulacyjnych, oddychanie, głos, a także melodię, akcent i rytm wypowiedzi. W ćwiczeniach tych pomogą zawarte w książce wierszyki, które – dzięki krótkiej formie, licznym wyrazom dźwiękonaśladowczym i towarzyszącym ilustracjom – zachęcą najmłodszych do komunikacji, powtarzania, a w efekcie – rozwijania mowy.
Celem niniejszej książeczki jest pomoc w doskonaleniu u dziecka orientacji w przestrzeni, ale w ścisłym powiązaniu z rozwijaniem sprawności językowej. Książeczka składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich dotyczy przede wszystkim położenia w przestrzeni, drugi głównie ruchu w przestrzeni, a trzeci stron lewa prawa oraz kierunków w lewo, w prawo, na lewo od, na prawo od, czyli tego, co dość często sprawia dzieciom kłopot. Pierwszy rozdział zawiera dwadzieścia pięć scenariuszy, drugi piętnaście, a trzeci dziesięć. Osią każdego scenariusza jest wierszyk. Z książeczki skorzystają nauczyciele przedszkolaków, uczniów klasy pierwszej oraz dzieci, które z jakiegokolwiek powodu potrzebują szczególnego wsparcia w rozwoju.
Książka powstała z myślą o dorosłych i dzieciach, którzy mogą się razem bawić w to, co służy rozwojowi integracji sensorycznej. Po publikację sięgną więc osoby pracujące z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych, nauczyciele przedszkoli i klas młodszych, a także rodzice i dziadkowie.
Zabawy z towarzyszącymi im wierszykami zostały podzielone na pięć części odnoszących się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Są to: propriocepcja, układ przedsionkowy, dotyk, słuch i wzrok.
Piosenki do rysowania to program Metody Dobrego Startu oparty na materiale nieliterowym (25 abstrakcyjnych wzorów ułożonych według stopnia trudności). Przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym (jest to obecnie najłatwiejsza wersja Metody Dobrego Startu) wszechstronnie wspomaga ich rozwój psychoruchowy, przygotowuje do nauki pisania. Ćwiczenia - zabawy przedstawione w tym programie można stosować w celu profilaktyki niepowodzeń szkolnych (przez korygowanie zaburzeń funkcji wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, ruchowych oraz ich współdziałania), kształtowania lateralizacji oraz orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni. Teczka dla dziecka zawiera: 25 kart z wzorami do uczenia się polisensorycznego, 64 karty z ćwiczeniami utrwalającymi znajomości wzorów oraz kolorowe naklejki, którymi dzieci ozdobią obrazki na kartach ćwiczeń. Do książki można dokupić płytę o tym samym tytule
Niniejszy program Metody Dobrego Startu służy do nauki cyfr, znaków matematycznych oraz figur geometrycznych. Mogą z niego korzystać pedagodzy podczas pracy ze starszymi przedszkolakami, których rozwój przebiega prawidłowo, uczniami klasy pierwszej, dziećmi, u których występującą parcjalne deficyty rozwojowe lub inne zaburzenia rozwojowe. Publikacja zawiera broszurę ze wskazówkami metodycznymi, 20 kolorowych rysunków będących ilustracjami wierszyków, 20 wzorów graficznych będących znakami matematycznymi oraz 20 zestawów kart pracy. Każdy zestaw składa się z trzech kart. Karta a zawiera wierszyk, jego ilustrację (tę samą, która również znajduje się w teczce w wersji kolorowej) oraz ćwiczenie nawiązujące do danego pojęcia matematycznego (np. liczby, figury geometrycznej). Karta b zawiera ćwiczenie ruchowo-słuchowe, wierszyk podzielony ukośnymi kreskami na części odpowiadające kolejnym ruchom ręki potrzebnym do napisania wzoru graficznego oraz odpowiedni wzór graficzny. Karta c składa się z czterech ćwiczeń, które służą kształtowaniu danego pojęcia matematycznego oraz doskonaleniu umiejętności zapisywania odpowiadającego mu znaku graficznego. Wierszyki, podobnie jak piosenki i wierszyki we wszystkich programach MDS, stanowią ważny element. Zostały napisane w taki sposób, aby treść każdego z nich kojarzyła się z wybranym pojęciem matematycznym. Rytm wierszyków jest ściśle związany ze sposobem pisania wzorów graficznych odpowiadających pojęciom matematycznym. Dzięki temu możliwe jest jednoczesne rytmiczne mówienie wierszyka i kreślenie wzoru. Wierszyki są również punktem wyjścia do rozwijania kompetencji językowych oraz do ćwiczeń ruchowo-słuchowych.
to posłucha, ten usłyszy jest wyjątkową pozycją wydawniczą. W jej skład wchodzą książka oraz dwie płyty CD, na których zapisano cały materiał potrzebny do ćwiczeń, a także polecenia kierowane do dziecka. Z ćwiczeń zawartych w publikacji mogą korzystać dzieci przygotowujące się do nauki czytania i pisania, a także dzieci, które tę naukę już rozpoczęły. Cały materiał do ćwiczeń percepcji słuchowej został starannie uporządkowany. Zachowano zasadę stopniowania trudności. Zadania dotyczą więc kolejno: odgłosów z bliższego i dalszego otoczenia dziecka, rytmów, wyrazów, sylab i głosek.
Od wierszyka do rysunku to program Metody Dobrego Startu oparty na materiale nieliterowym (24 abstrakcyjne wzory ułożone według stopnia trudności). Przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym (5-latkach) wszechstronnie wspomaga ich rozwój psychoruchowy, przygotowuje do nauki pisania. Ćwiczenia-zabawy przedstawione w tym programie można stosować w celu profilaktyki niepowodzeń szkolnych (przez korygowanie zaburzeń funkcji wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, ruchowych oraz ich współdziałania), kształtowania lateralizacji oraz orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni. Publikacja składa się w dwóch teczek, do kupienia osobno. W zestawie pomocy dydaktycznych znajdują się 24 wzory, 24 kolorowe ilustracje oraz broszura ze wskazówkami metodycznymi. Natomiast w teczce dla dziecka są 72 karty pracy: po trzy do każdego wzoru. Karty pracy zostały przygotowane w sposób odpowiedni dla małych dzieci: zawierają duże elementy, których ilość na jednej karcie jest niewielka, co ułatwia dziecku ich postrzeganie oraz pracę z ich wykorzystaniem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?