Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Niniejsza publikacja to zbiór ćwiczeń dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum mających kłopoty z rozpoznawaniem liter podobnych graficznie: m, n, u, w, b, d, g, p, l, ł, t, a, o. Wszystkie zadania w urozmaicony sposób koncentrują się na rozwijaniu i utrwalaniu percepcji wzrokowej, w jej aspekcie globalnym i kierunkowo-przestrzennym, jak również pamięci wzrokowej. Ćwiczenia są zróżnicowane pod względem doboru materiału językowego oraz stopnia trudności. Bazują na wyrazach jedno- i wielosylabowych, zdaniach prostych i rozwiniętych, zawsze z wyeksponowaniem liter graficznie podobnych. Ćwiczenia zachęcają ucznia do aktywności, pomysłowości i samodzielności, angażując jego logiczne, operacyjne myślenie. Publikacja może być wykorzystywana przez nauczycieli, logopedów i terapeutów do pracy z uczniami, a także jako materiał ćwiczebny dla dzieci i ich rodziców do samodzielnej pracy w domu.
Publikacja przygotowana została z myślą o uczniach początkowych klas szkoły podstawowej, którzy nieprawidłowo wymawiają głoski szumiące: sz, ż (rz), cz, dż. Mogą z niej korzystać również dzieci, które nie mają takich problemów i potraktować zadania jako miły i wartościowy sposób spędzania czasu wolnego.W teczce znajduje się 20 kolorowych kart z materiałem do ćwiczenia wymowy głoski szumiącej sz, broszura wyjaśniająca sposób pracy oraz plastikowe pudełko. Każda karta jest dwustronna. Na awersie znajdują się trzy podpisane zdjęcia, które mają w nazwie głoskę sz. W podpisach na czerwono zaznaczono litery lub sylaby, z których dziecko ma ułożyć nowy wyraz. Na rewersie karty znajduje się zdjęcie przedstawiające wyraz ułożony z liter lub sylab wyróżnionych na awersie oraz podpis do tej fotografii - dzięki temu dziecko może samodzielnie sprawdzić poprawność swojej odpowiedzi
Każdy pedagog wie, jak ciężko jest wzbudzić w dzieciach zainteresowanie i ciekawość. Niniejsza książka jest propozycją, w której nauczyciele pracujący w świetlicach szkolnych mogą znaleźć przykłady codziennych zajęć, pełnych ciekawych pomysłów, zachęcających dzieci do działania, rozwijających ich kreatywność i pobudzających wyobraźnię, a także uczących współpracy w grupie i wspólnej zabawy. Książka z pewnością będzie służyć zarówno dzieciom, które będą brały udział w ciekawych zajęciach, jak i nauczycielom, którzy znajdą w niej: cele i zadania funkcjonowania świetlicy szkolnej, rozkład treści zajęć z podziałem tematów na poszczególne dni, 55 scenariuszy zajęć świetlicowych, wiele ciekawych zabaw integrujących dzieci i uczących zdrowej rywalizacji, szablony do wykorzystania przez nauczyciela podczas realizacji scenariuszy.
Zestaw zawiera dwadzieścia jeden historyjek obrazkowych. Każda historyjka składa się z trzech obrazków przedstawiających kolejne etapy jednego zdarzenia. Głównymi bohaterami tych wydarzeń są przede wszystkim dzieci. Pod każdym obrazkiem zapisano pytanie związane z jego treścią, a odpowiedzi na te pytania podano na osobnych paskach.Historyjki podzielono ze względu na stopień trudności na trzy poziomy, po siedem historyjek w każdym poziomie. Różnica w poziomie trudności polega przede wszystkim na długości pytań i odpowiedzi, a także budowie wyrazów.Dziecko - pracując z pomocą dorosłego lub pod jego kontrolą - powinno przyjrzeć się uważnie wszystkim trzem obrazkom należącym do jednej historyjki, a następnie ułożyć je w odpowiedniej kolejności. Następnie powinno przeczytać pytania i dobrać do nich odpowiedzi. Ułożone historyjki nauczyciel może wykorzystać do ćwiczeń w czytaniu, rozwijaniu mowy czynnej, a zwłaszcza umiejętności mówienia zdaniami, opowiadania. Historyjki obrazkowo-zdaniowe z pytaniami przeznaczone są dla dzieci 6-letnich (a nawet młodszych), które rozpoczęły już naukę czytania. Mogą służyć również dzieciom starszym, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub jest globalnie opóźniony. Historyjki mogą być pomocą dydaktyczną do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych, prowadzonych zarówno indywidualnie, jak i z kilkorgiem dzieci. Maluchy mogą układać je również w domu, bawiąc się z rodzicami.
W pudełku znajdują się dwa zestawy kart ze zdjęciami ludzi, którzy okazują różne emocje, na przykład: radość, zadowolenie, spokój, gniew, strach, zaskoczenie, wstyd, smutek. W jednym zestawie okazywane na zdjęciach emocje zostały uchwycone w konkretnej sytuacji (np. podczas kłótni, tuż przed bolesnym zastrzykiem, w czasie radosnej zabawy czy w obliczu utraty bliskiej osoby). Emocje na zdjęciach z drugiego zestawu można z kolei odczytać tylko na podstawie wyrazu i mimiki twarzy. Na odwrotach wszystkich kart znajdują się emotikony, które w symboliczny sposób określają ukazane uczucia.W czasie zabawy kartami dzieci mogą nazywać różne emocje i wskazywać elementy (takie jak wyraz twarzy, spojrzenie, układ warg i brwi, gesty i ruch ciała), za pomocą których można rozpoznać poszczególne stany emocjonalne u siebie i innych. Maluchy mogą zastanawiać się także, skąd biorą się emocje i czy są nam potrzebne. Ćwiczenia z kartami to także dobry wstęp do rozmowy na temat różnych sposobów wyrażania emocji.
Książka zawiera trzydzieści zabawnych wierszyków z wplecionymi opisami ćwiczeń narządów mowy. Dziecko trenuje poprawną wymowę, doskonali słuch fonemowy, kształci prawidłowy oddech, słuchając wesołych historyjek, dzięki czemu terapia logopedyczna staje się przyjemna i ciekawa.
Ćwiczenia zawarte w książeczce sprawdzą się zarówno w terapii logopedycznej, jak i w profilaktyce. Sprawne narządy artykulacyjne mogą wspomóc, a nawet przyspieszyć prawidłową wymowę. U dzieci, których mowa nie budzi zastrzeżeń, ćwiczenia przyczynią się do jej jeszcze piękniejszego emitowania.
Publikacja przeznaczona jest do wykorzystania przez rodziców, logopedów, nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych do indywidualnej lub grupowej pracy z dziećmi.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie.
Dziennik zajęć logopedy został opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 r. Jest pozycją dostosowaną do pracy logopedy w szkole i zawiera takie elementy, jak:
– krótkie omówienie zadań logopedy, procedur i narzędzi badawczych;
– zestawienie danych dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej;
– dane ucznia, diagnoza i indywidualny program terapii, ocena postępów dziecka;
– treść prowadzonych zajęć;
– wykaz obecności uczniów na zajęciach;
– kontakty z rodzicami;
– hospitacje i wizytacje;
– miejsce na notatki.
W dzienniku przewidziano rubryki dla 80 uczniów.
Książka „Czy tu, czy tam – czytam!” zawiera 20 testów kształcących umiejętność czytania ze zrozumieniem. Wszystkie testy mają taką samą konstrukcję. Składają się z tekstu, pytań dotyczących jego treści oraz odpowiedzi podanych do wyboru. Niektóre teksty są fragmentami książek stanowiących literaturę dla dzieci, inne pochodzą z publikacji popularnonaukowych.
Testy podzielono na trzy części. Pierwsza część zawiera 5 najłatwiejszych testów, druga część składa się z 10 testów o średnim stopniu trudności, trzecia część to 5 najtrudniejszych testów. W początkowych testach zastosowano pewne ułatwienie: jeśli na dane pytanie należy odpowiedzieć, wybierając więcej niż jedną odpowiedź, to polecenie zawiera informację, ile odpowiedzi należy wskazać. Z ułatwień tych zrezygnowano w kolejnych testach; w nich dziecko samodzielnie decyduje, ile odpowiedzi zaznaczyć.
Testy kształcące umiejętność czytania ze zrozumieniem można wykorzystywać podczas lekcji z całą klasą, w czasie zajęć pozalekcyjnych, na które uczęszczają dzieci lubiące tego typu zadania, a także w pracy z uczniami wymagającymi szczególnej pomocy w zdobywaniu umiejętności szkolnych.
W każdej części książki znajduje się 15 diagramów. Rozwiązując je, uczeń utrwala znajomość pisowni wyrazów z trudnością ortograficzną (ó, ż, rz, h), ćwiczy percepcję wzrokową i koncentrację uwagi. Wyszukuje w diagramie kolejnych sylab i przepisuje je. Nagrodą za wysiłek jest rozwiązanie - niedługa, zabawna rymowanka. Każda może być podstawą do dalszych ćwiczeń, takich jak: pisanie z pamięci, gromadzenie wyrazów pokrewnych, układanie zdań z wyrazami z wierszyka. Rymowanki, które są rozwiązaniem diagramów, mogą być także tekstami dyktand.Zbiorek przeznaczony jest przede wszystkim dla uczniów klas II i III, ale z powodzeniem może posłużyć również starszym uczniom z dysleksją lub innymi trudnościami w nauce. Ćwiczenia można wykorzystywać w czasie lekcji oraz na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, wyrównawczych itp.
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem wydanie książki opisującej problem mowy osób upośledzonych umysłowo [...]. Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka.
ze Wstępu
Książka zawiera 35 ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych zróżnicowanych pod względem formy (m.in. labirynty, historyjki obrazkowe, rysowanie po śladzie), przeznaczonych dla dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Ćwiczenia te można wykorzystać nie tylko w pracy indywidualnej z dzieckiem, ale także w pracy z grupą podczas zajęć w przedszkolu czy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Przy każdym zadaniu sformułowano jego cel. Do zadań, które mogłyby sprawić dziecku trudność, dodano krótki komentarz dotyczący sposobu ich wykonania. W niektórych przypadkach komentarz został wzbogacony o fotografię dziewczynki demonstrującej sposób wykonania ćwiczenia.Książka została podzielona na dwie części. Pierwsza zawiera 14 propozycji ćwiczeń-zabaw umożliwiających pogłębienie oddechu, wydłużenie fazy wdechowej i wydechowej, a w wyniku tego zwiększenie wydolności płuc, poprawę siły głosu i napięcia mięśni. Są to podstawowe ćwiczenia wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi jąkającymi się i tymi, u których występuje opóźnienie rozwoju mowy lub mowa bezdźwięczna. W drugiej części przedstawiono 21 ćwiczeń-zabaw artykulacyjnych, które odgrywają zasadniczą rolę zarówno w profilaktyce, jak i terapii logopedycznej. Stanowią ważny etap pracy w terapii dzieci z dyslalią, dysartrią oraz dzieci, u których stwierdzono opóźnienie rozwoju mowy. W obu rozdziałach znajdują się ponadto zabawy ćwiczące dykcję. Do książki dołączono dwie gry: planszową i pamięciową.
Publikacja przedstawia dźwięki naszego otoczenia. W skład publikacji wchodzi książeczka z wierszykami i ich ilustracjami oraz płyta CD z naturalnymi dźwiękami.
„Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju” to książka, która dokładnie definiuje, czym jest, a czym nie jest zaburzenie autystyczne. Autor, opierając się na najnowszych klasyfikacjach zaburzeń, doniesieniach z literatury przedmiotu oraz własnych badaniach, charakteryzuje autyzm, różnicując go od innych deficytów rozwoju oraz takich zaburzeń, jak zespół Aspergera, Retta czy zespół Krzywego Chromosomu X.
Dzięki zawartym w książce opisom cech autyzmu oraz zaproponowanej przez autora Skali Oceny Zaburzeń Autystycznych możliwa jest właściwa diagnoza tego zaburzenia oraz zaplanowanie potrzebnej danemu dziecku terapii. Warte podkreślenia jest także podejście prezentowane przez Jacka Błeszyńskiego, który postuluje głęboko humanistyczne rozumienie autyzmu, będące jednocześnie rozumieniem człowieka i podkreśleniem jego potencjału.
Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 3 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastykowych kieszonek.Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt - duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków. Historyjki przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różne, czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię. Część historyjek dodatkowo ułatwi dziecku poznanie pewnych procesów mających miejsce w przyrodzie (np. jak gąsienica przeistacza się w motyla) i nauczy zachowania w niektórych sytuacjach (np. dbania o czystość środowiska, bezpieczeństwa na drogach). Pomoże również poznać niektóre zawody (np. strażak) i efekty ludzkiej pracy (np. miód, mleko).plansze: 21 kolorowych kartdodatki: plastikowe kieszonki
Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 4 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastykowych kieszonek. Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt - duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków.Historyjki przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różne, czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię.Dodatkowo dzięki historyjkom dziecko pozna wybrane procesy mające miejsce w przyrodzie (np. rozmnażanie ptaków lub kotów) i nauczy się zachowania w wyjątkowych sytuacjach (np. dokarmiania zwierząt leśnych zimą). Pozna również niektóre zawody (np. krawcowej) i dowie się, jak powstają wybrane przedmioty (np. wełniany sweterek, sukienka).
Niniejsza publikacja to rodzaj poradnika dla wszystkich, którzy z problemami afazji stykają się na co dzień, a także dla tych, którzy chcą poznać bliżej istotę tego zaburzenia.
Autorka w rzeczowy i przystępny sposób wyjaśnia, czym jest afazja, opisuje jej przyczyny, rodzaje i przejawy, ilustrując te wiadomości przykładami wypowiedzi pacjentów. Przedstawia również problemy, z jakimi muszą się zmierzyć afatycy oraz ich bliscy w codziennym życiu, i podpowiada, jak pokonywać takie trudności. Cenne są informacje dotyczące rodzajów i przebiegu terapii, a także porady, u jakich specjalistów oraz w jakich placówkach można uzyskać wsparcie i fachową pomoc medyczną lub prawną. Czytelnik znajdzie tu też ćwiczenia wspomagające i usprawniające zdolności komunikacyjne osób z afazją oraz słowniczek najważniejszych pojęć dotyczących zaburzeń mowy.
Poradnik z pewnością będzie cenną pozycją dla afatyków, ich rodzin, opiekunów, a także dla tych, którzy na co dzień współpracują z osobami cierpiącymi na zaburzenia mowy.
Książka zawiera ćwiczenia dla dzieci mających trudności w uczeniu się matematyki. Kolejne rozdziały to: Pamięć i operacje pamięciowe, Spostrzeganie oraz Orientacja przestrzenna
To pozycja przeznaczona dla uczniów przedszkoli i nauczania początkowego, wspomagająca ćwiczenie ręki, rozwijająca wyobraźnię i przygotowująca do pisania. Zbiór ponad 1000 szlaczków podzielona na 50 tematów, pogrupowanych w bliskie doświadczeniu młodych uczniów kategorie:proste szlaczkipory rokukrajobrazyprzyrodamiastodomświęta.
Program wychowawczy świetlic - Liście wielkiego drzewa życia. Program wspomagający rozwój aktywności twórczej dzieci, dopuszczony do użytku szkolnego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?