Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Ciekawy świat to wyjątkowa seria edukacyjna dla dzieci w wieku 45 lat. Każda z części poświęcona jest innemu obszarowi, tak ważnemu w rozwoju każdego przedszkolaka. Atrakcyjną formę, przypominającą obrazkowy atlas, dopełniają strony aktywnościowe, które należy uzupełnić naklejkami. W każdej części serii znajdują się też informacje i ciekawostki, napisane w przystępny dla dziecka sposób.Przyroda w tej części dzieci przyjrzą się przyrodzie, którą spotkamy nie tylko w lesie, w górach, na wsi czy nad wodą, ale również w mieście, w naszym domu czy na balkonie! Dzieci poznają zagrożone gatunki zwierząt, dowiedzą się, czym jest smog i szacunek dla przyrody. Sięgnijcie wspólnie po tę książkę, jeżeli przyroda nie jest wam obojętna.
Ciekawy świat to wyjątkowa seria edukacyjna dla dzieci w wieku 45 lat. Każda z części poświęcona jest innemu obszarowi, tak ważnemu w rozwoju każdego przedszkolaka. Atrakcyjną formę, przypominającą obrazkowy atlas, dopełniają strony aktywnościowe, które należy uzupełnić naklejkami. W każdej części serii znajdują się też informacje i ciekawostki, napisane w przystępny dla dziecka sposób.Przyjaźń w tej części dzieci dowiedzą się, na czym polega przyjaźń, jak ważna jest w życiu każdego człowieka i jak być dobrym przyjacielem.
Ciekawy świat to wyjątkowa seria edukacyjna dla dzieci w wieku 45 lat. Każda z części poświęcona jest innemu obszarowi tak ważnemu w rozwoju każdego przedszkolaka. Atrakcyjną formę, przypominającą obrazkowy atlas, dopełniają strony aktywnościowe, które należy uzupełnić naklejkami. W każdej części serii znajdują się też informacje i ciekawostki, napisane w przystępny dla dziecka sposób.Dzień w przedszkolu w tej części dzieci zapoznają się z różnymi sytuacjami, jakie mogą je spotkać w przedszkolu na przykład pożegnanie z rodzicami, wspólny posiłek, zabawa czy leżakowanie. Dzieci dowiedzą się również, jak wygląda budynek przedszkola, i sprawdzą, co się dzieje w szatni i kuchni.
Fascynująca opowieść o studentach z globalnego Południa, którzy uczyli się w Polsce w czasach zimnej wojny.
Łódź, jako drugie co do wielkości miasto w Polsce, była punktem węzłowym dla zagranicznych studentów, którzy uczyli się w PRL od połowy lat 60. ubiegłego wieku do transformacji ustrojowej. Łódzka Filmówka, należąca od 1955 roku do Międzynarodowego Stowarzyszenia Szkół Filmowych i Telewizyjnych (CILECT), była szczególnie lubianym celem studenckich podróży. Młodzi adepci sztuki filmowej z Afryki, Ameryki Łacińskiej i Bliskiego Wschodu stanowili jedną trzecią populacji zagranicznych studentów. Szkoła w obiegu międzynarodowym cieszy się znakomitą reputacją, a jednak doświadczenia uczących się w niej filmowców z Globalnego Południa są nadal bardzo słabo znane – zarówno w Polsce, jak i poza nią. Jest to więc publikacja pionierska.
Książka Hope Is of a Different Color przedstawia historię wymiany studenckiej między – używając ówczesnej nomenklatury – krajami rozwijającymi się i Polską Republiką Ludową w czasach zimnej wojny. Jej autorzy i autorki rzucają światło na doświadczenia i kariery pokolenia młodych filmowców w Łodzi, z których liczni osiągnęli później sukces artystyczny w swoich krajach rodzinnych.
Książka ukazuje nowe pole badawcze i rosnące zainteresowanie kwestią stosunków rasowych w Europie Wschodniej i Centralnej. Eseje, które się na nią składają, pisane są z rozmaitych perspektyw: socjologicznej, politologicznej oraz z punktu widzenia historii sztuki i filmu.
Tom zawiera również niepublikowane wcześniej fotografie i ujęcia z filmów, pochodzące z archiwów prywatnych oraz materiał wizualny i tekstowy z kolekcji łódzkiej Szkoły Filmowej.
Magda Lipska jest kuratorką i teoretyczką sztuki. Od 2008 roku pracuje w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wśród jej ostatnich projektów kuratorskich wyróżniają się „Global Socialist Realisms” (w przygotowaniu), „Niepodległe: kobiet a dyskurs narodowy” (2018), „Dziennik. Awangarda w Chinach 1993-2003” (2017), „Gdyby dwa morza miały się spotkać: (2015, współkurator: Tarek Abou El Fetouh).
Monika Talarczyk jest filmoznawczynią i profesorką w PWSFTVIT. Jest autorką licznych publikacji poświęconych reżyserkom filmowym. Jej głównym obszarem badawczym jest kino mniejszościowe (kino kobiet, mniejszości w kulturze filmowej). W 2014 roku otrzymała nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Jest członkinią EWA (European Women's Audiovisual network), ruchu Kobiety Filmu i Stowarzyszenia Kobiet Filmowców oraz FIPRESCI (Międzynarodowe Zrzeszenie Krytyków Filmowych).
In Poland, the family assistant is appointed to perform family assistance and foster care work. The key responsibilities of the family assistant include helping parents to suitably fulfil their care and educational functions and enhancing family members' skills in finding solutions to everyday challenges. The monograph presents a historical outline of family assistantships in Poland and the current state of implementation of this service. The formal and legal foundations of the work of a family assistant and a model of methodical operation developed by the author based on the idea of empowerment were presented. This model is recommended by the Ministry of Family and Social Policy in Poland. It was also implemented by Caritas in Ukraine in work with families affected by the war crisis. This monograph may also provide inspiration for action researchers and social workers in other countries.
Zabawna lektura dla dzieci, ktore własnie wybieraja sie do pierwszej klasy.Lekkie, humorystyczne historyjki przedstawiaja szkolne realia, widziane oczyma rezolutnej małej Niny i jej przyjacioł z I a. Ksiazka nie tylko rozsmieszy młodych czytelnikow, ale takze przekaze wazne informacje o funkcjonowaniu szkoły, podpowie jak sobie poradzic w trudnych sytuacjach i doda otuchy przed zblizajacym sie szkolnym debiutem.Z niej dzieci dowiedza sie miedzy innymi: jak bedzie wygladał pierwszy dzien w szkole, co kryje sie w duzych tekturowych tubach wreczanych pierwszoklasistom, czym jest slubowanie, jak wygladaja lekcje i kim jest wychowawca.Sympatyczny nastroj ksiazki doskonale buduja takze wesołe ilustracje i smieszne grafiki, przypominajace stylem rysuneczki na marginesach szkolnych zeszytow.
W wysoko rozwiniętym współczesnym świecie zaburzenia rozwoju o różnej etiologii dotyczą około 3% populacji dzieci i chociaż w ostatnich latach zaszły ogromne zmiany w poglądach na wrodzone zaburzenia rozwoju, to jednak nadal jest zbyt dużo niewiadomych i kontrowersji, a także zaniedbań w sferze diagnostycznej i terapeutyczno-rehabilitacyjnej. Przede wszystkim nie docenia się dostatecznie potencjału rozwojowego dzieci z zaburzeniem rozwoju: w pierwszych latach życia, szczególnie w pierwszym roku, istnieją największe możliwości przyspieszenia i wyrównania sprawności psychoruchowej dziecka, a w przyszłości jego rozwoju intelektualnego, toteż Autorzy w każdym rozdziale podkreślają rolę wczesnej rehabilitacji, jak również wczesnej interwencji logopedycznej we wspomaganiu rozwoju dziecka z rzadkim zaburzeniem rozwoju.Celem książki jest zestawienie i przedstawienie aktualnej wiedzy medycznej, rehabilitacyjnej i logopedycznej, a dokładnie tych jej wątków, które służą wspomaganiu rozwoju dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi; celem pośrednim publikacji jest przekazanie doświadczenia Autorów, nabytego w ciągu wieloletniej pracy z dziećmi z wrodzonymi zaburzeniami. Prezentowane zagadnienia rehabilitacyjno-logopedyczne przedstawiono na podstawie wybranych zespołów genetycznych, uwarunkowanych odmiennymi mechanizmami (zespół Downa, zespół Pradera-Willego, zespół CHARGE, zespół Freemana-Sheldona etc.), oraz złożonych problemów rozwojowych (brak i/lub niedorozwój ciała modzelowatego oraz sekwencja zaburzeń tyłomózgowia Dandy-Walkera).Autorzy podręcznika prezentują holistyczne podejście do dziecka z nieprawidłowościami rozwojowymi, opieką i wsparciem obejmując również i jego rodzinę. O ile pierwszy rozdział stanowi wprowadzenie do złożonego zagadnienia wrodzonych zaburzeń rozwoju, wad narządów wewnętrznych oraz zespołów genetycznych (definicja, podziały, diagnostyka), o tyle kolejne rozdziały koncentrują się na zagadnieniu wspomagania rozwoju dzieci z konkretnymi zespołami genetycznymi. Układ każdego z rozdziałów jest stały: najpierw Autorzy przedstawiają najnowszą wiedzę na temat patomechanizmu powstawania danego zespołu, jego dziedziczenia i objawów, po czym wskazują aspekty praktyczne wczesnej interwencji w leczeniu dzieci z konkretnym zespołem genetycznym lub grupami zaburzeń.Podkreślając partnerską współpracę z rodzicami dzieci z wrodzonymi zaburzeniami rozwojowymi, w Ostatni rozdział publikacji przedstawia rozważania i przemyślenia rodzica na temat jego roli w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą genetyczną, podkreślając tym samym konieczność partnerskiej współpracy między domem a gabinetem rehabilitacyjnym; nie jest tajemnicą, że to właśnie rodzice stają się najlepszymi specjalistami dla swoich dzieci z rzadkimi chorobami, szybko i precyzyjnie identyfikując pojawiające się problemy, wskazując przy tym optymalne rozwiązania.
Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD.
Zawarte w przygotowywanej do druku książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników.
Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia. Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań omawianej publikacji.
z recenzji Profesora Tadeusza Gałkowskiego
Odczytanie i zrozumienie komunikatów dziecka daje szansę na wprowadzenie alternatywnych i wspomagających form terapii.
Książka Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem jest dziełem wielu autorów – naukowców i praktyków. Jest ona cennym wkładem do badań nad budowaniem takich form postępowania terapeutycznego, które umożliwią dziecku autystycznemu komunikację społeczną. Prezentowane formy pracy z dzieckiem i jego otoczeniem budzą nadzieję na zbudowanie drogi, która umożliwi dziecku autystycznemu odnalezienie się w środowisku społecznym.
Książka winna być podstawowym źródłem wiedzy dla wszystkich terapeutów pracujących z dziećmi z deficytami rozwojowymi.
Prof. Hanna Jaklewicz
Co to jest savoir-vivre? Mniej więcej to samo, co bon ton, tylko że trudniej się to wymawia. No dobrze, a co to jest bon ton? Wiedza o tym, jak człowiek dobrze wychowany zachowuje się w różnych sytuacjach. Hm... a kto to jest właściwie ten dobrze wychowany człowiek? Ktoś, kto nie zachowuje się jak małpa i kogo nie trzeba chować do szafy, gdy przychodzą goście. Czyli każdy, kto przeczyta tę książkę i czegoś się z niej nauczy! Miłej lektury! Grzegorz Kasdepke
W moim przekonaniu recenzowana praca naukowa stanowi cenne opracowanie z zakresu resocjalizacji, którego odbiorcami będą: funkcjonariusze penitencjarni, kuratorzy sądowi, terapeuci, pedagodzy resocjalizacyjni, psycholodzy, kryminolodzy, prawnicy oraz studenci wielu kierunków studiów i pracownicy naukowi. Takie szerokie grono Czytelników wynika z wszechstronnie ukazanej problematyki resocjalizacji przestępców i nieletnich. Odbiorcy zaspokoją swoje wielorakie potrzeby poznawcze. Uzyskają podstawową wiedzę lub utrwalą ją w zakresie terminologii stosowanej w naukach społecznych. Poza tym będą mieli okazję do pogłębionej refleksji nad zjawiskami powiązanymi z: nieprzystosowaniem społecznym, niedostosowaniem społecznym, wykolejeniem społecznym, a także zaburzeniami w zachowaniu i emocjonalnymi. Praktycy skorzystają zapewne z tzw. dobrych praktyk dotyczących: karania, terapii i resocjalizacji, wybierając najlepsze rozwiązania.
Fragment recenzji 1
Problematyka resocjalizacji wciąż stanowi obszar wielu dyskusji, właściwie w dużej mierze sprowadzających się do wskazywania jej wad i ograniczeń. Redaktorki tomu dobrały teksty konstytuujące publikację w taki sposób, aby odzwierciedlić złożoność tego procesu, czyli pokazać w obiektywny sposób jego wady i zalety. Ponadto Czytelnik może prześledzić cały ciąg podejmowanych działań od karania poprzez podejmowanie odpowiednich działań resocjalizacyjnych po konkretne działania, czyli terapię, wsparcie i readaptację. Ujęcie takie jest w pełni nowatorskie, ponieważ nie tylko prezentuje zagadnienia związane z procesem resocjalizacji, ale rozszerza jego postrzeganie o środki leczniczo-terapeutyczne, które w efekcie przekładają się na readaptację do środowiska zewnętrznego.
Fragment recenzji 2
Autorka przedstawia przemiany architektoniczne i przestrzenne kompleksów uniwersyteckich w Europie i Ameryce Północnej, począwszy od wieków średnich, kiedy kształtujące się wówczas uczelnie sięgały głównie po wzorce monastyczne, po połowę wieku XIX, gdy architektura uniwersytecka stała się ucieleśnieniem porządku politycznego wprowadzonego po wojnach napoleońskich i wyrazem ambicji nowych państw narodowych. Prezentuje najważniejsze obiekty i zespoły architektoniczne oraz opisuje złożone przemiany kulturowe stojące za zmieniającym się kształtem gmachów uniwersyteckich.
******
Architecture and Spatial Planning of Universities from the Middle Ages to the Mid-19th Century
The author presents architectural and spatial changes of university complexes in Europe and North America, from the Middle Ages, when colleges used mainly monastic designs, until the mid-19th century, when university architecture became an embodiment of the political order introduced after the Napoleonic wars and the ambition of new national states. She shows the most important buildings and architectural complexes and describes major cultural transformations leading to the changes in the form of college buildings.
Idealna pozycja dla urodzonych naukowców, która zaciekawi każdego młodego badacza.Chcesz wiedzieć, jak to działa? Świetnie trafiłeś, ponieważ właśnie z tej książki dowiesz się, jak działają nowoczesne przedmioty, urządzenia i maszyny, takie jak: tablet, rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona, inteligentna bransoletka, smartfon, komputer, roboty domowe, dron, kuchenka mikrofalowa, dźwig, filmy 3D, wóz strażacki, GPS, helikopter, statek kosmiczny i wiele innych! A wszystko to opisane i wyjaśnione w atrakcyjny i przystępny sposób.
„Podręcznik stanowi kompendium aktualnej wiedzy i cennych wskazówek dla nauczycieli biologii w szkołach ponadpodstawowych i studentów kierunków przyrodniczych przygotowujących się do zawodu nauczyciela. Może być także inspiracją dla nauczycieli biologii i przyrody na niższych etapach edukacyjnych. Przedstawiono w nim potrzebę i podano podstawy teoretyczne prowadzenia szkolnych prac badawczych, a także opisano szczegółowo zjawisko osmozy, jej znaczenie w życiu organizmów żywych, ze szczególnym uwzględnieniem roli osmozy w roślinach oraz zaproponowano szereg eksperymentów, które można przeprowadzić w warunkach szkolnych”.
Dr hab. Małgorzata Wójcik, prof. UMCS
„Publikacja jest drogowskazem w kształceniu studentów przygotowywanych do zawodu nauczyciela, a także w prowadzeniu zajęć dydaktycznych przez doświadczonych nauczycieli szkół ponadpodstawowych. Stanowi nowe ujęcie problemu w zakresie wymagań reformy związanej z przygotowaniem do egzaminu maturalnego w 2023 roku. Jako podręcznik z eksperymentami i statystyką wypełnia lukę na rynku wydawniczym i może stać się przepustką do zdobycia wiedzy praktycznej nauczycieli, studentów oraz do uzyskania wyższych ocen z przedmiotu biologia przez uczniów”.
Dr hab. Ilona Żeber-Dzikowska, prof. UJK
Posyłając dziecko do szkoły, chcemy, aby uczęszczało ono do niej z radością i odnosiło sukcesy. Czasem wymaga to dodatkowych ćwiczeń, które utrwalą wiadomości i umiejętności nabywane w przedszkolu czy w początkowym okresie nauki szkolnej.W trakcie uważnego czytania przygód Michała znajdziecie Państwo wiele podpowiedzi, jak podążając za dzieckiem w codziennych sytuacjach, można pomóc mu przygotować się do czytania i pisania. Każdy rozdział jest propozycją do nabywania nowej umiejętności i utrwalania poprzedniej.
Posyłając dzieci do szkoły, chcemy, aby szły do niej z radością i odnosiły sukcesy. Czasem wymagają one dodatkowych zadań, które utrwalą i poszerzą wiadomości i umiejętności nabywane w przedszkolu czy pierwszej klasie. Niniejsza książeczka jest kolejną propozycją, jak przez różne gry i zabawy można wspomóc dziecko i lepiej przygotować je do dodawania i odejmowania. Opieram się na moich doświadczeniach zdobytych podczas prowadzenia grupowych i indywidualnych zajęć usprawniających umiejętności liczenia (wykorzystuje również elementy metody Marii Montessori i książki Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej).
Kolorowanki logopedyczne zostały przygotowane z myślą o dzieciach, uczących się poprawnego wypowiadania głosek. Zawierają ilustracje do kolorowania wraz z materiałem wyrazowym do ćwiczeń oraz rymowane wierszyki służące utrwalaniu prawidłowej wymowy. Są uzupełnieniem wcześniej wydanych Rymowanek logopedycznych oraz świetną zabawą dla maluchów. Podzielone zostały według artykulacji głosek: FW MBP TDN KGH SZCDZ ŚŹĆDŹ SZ Ż CZ DŻ JRLUłatwi to dziecku koncentrowanie się dłuższy czas na głoskach, które wypowiada się w podobnym ułożeniu narządów artykulacyjnych.To doskonały trening logopedyczny, opracowany pod nadzorem specjalisty.
Czwarty tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole diagnozy i otwarcia stanowi kontynuację namysłu nad edukacją w kontekście zmediatyzowanej kultury współczesnej implikowanej rozwojem nowoczesnych technologii.Autorzy tekstów podejmują tropy badawcze i dokonują analiz, wyłaniając wyzwania stojące przed edukacją w dobie nowoczesnych technologii, edukacją ""dotkniętą"" pandemią, wreszcie edukacją - jak się wydaje - stojącą w obliczu obligatoryjnych zmian paradygmatu kształcenia.Wyrażamy nadzieję, że czwarty tom o cyfrowym tubylcu przyniesie Czytelnikom kolejne interesujące diagnozy rzeczywistości pedagogicznej i zainicjuje nowe otwarcia na problematykę mediatyzacji edukacji.Fragment Wstępu
Koncentracja z detektywem Motywem (6?9 lat) to bestsellerowy zestaw edukacyjny z serii Rysuję i zgaduję, nagrodzony w konkursie Świat Przyjazny Dziecku organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka.Został przygotowany przez doświadczoną psycholog Agnieszkę Bielę. Zawiera 100 kreatywnych zabaw (książka + karty ścieralne) doskonalących umiejętność skupienia uwagi, spostrzegawczości i pamięci, które mają znaczący wpływ na myślenie i kreatywność u dzieci. Książka zawiera również wskazówki, jak wspierać u uczniów koncentrację na jednej czynności lub przedmiocie oraz eliminować rozpraszacze, by wspomagać proces uczenia się nowych umiejętności.Trening skupiania uwagi dla uczniówZestaw zabaw z sympatycznym detektywem Motywem zawiera różnorodne zadania ćwiczące koncentrację u dzieci, m.in. wyszukiwanie właściwych symboli i przedmiotów oraz wykreślanie niepasujących, łączenie w pary, odczytywanie szyfrów i kodów obrazkowych, porównywanie figur i kształtów, labirynty, sudoku czy lustrzane odbicia.Pakiet zawiera 100 wciągających zadań (książka + 30kart ścieralnych) aktywizujących pamięć wzrokową i kształtujących myślenie logiczne, uwagę oraz orientację przestrzenną. Dzięki flamastrowi suchościeralnemu łamigłówki można rozwiązywać wielokrotnie. W Poradniku dla opiekunów znajdują się wskazówki, czego dziecko potrzebuje, aby się skoncentrować, jak organizować mu procesu uczenia się oraz wspierać rozwój koncentracji z przykładami różnych rodzajów zabaw.
A kuku! Kontrastowe obrazki to wyjątkowy zestaw wspierający rozwój wzroku już od pierwszych dni życia malucha. W pakiecie znajduje się 17 starannie wykonanych kart z kontrastowymi rysunkami, które można wykorzystać do zabaw opisanych w poradniku dla opiekunów lub wymyślić własne!Na kartach maluch zobaczy obrazki przedstawiające przedmioty ze swojego najbliższego otoczenia, zwierzęta i zabawki. Poradnik podpowie, jak wykorzystać je do twórczej zabawy, stymulującej wzrok niemowląt. Znajdują się w nim też informacje, co, kiedy i w jaki sposób widzi dziecko.A kuku! to edukacyjna seria wspierająca rozwój dzieci już od pierwszych dni życia. Autorką publikacji jest Anna Zych, pedagog, terapeuta pedagogiczny i doradca metodyczny. Tytułyz serii zostały wyprodukowane w Polsce z najwyższą troską o bezpieczeństwo najmłodszych.W serii również:A kuku! Kontrastowe wzory
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?