Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Mówienie i myślenie jest trzecią częścią cyklu Uczę się rozumieć innych. Publikacja służy nauce zrozumienia zasad rządzących komunikacją międzyludzką oraz doskonaleniu umiejętności prawidłowego interpretowania dialogów prowadzonych w różnych kontekstach sytuacyjnych. W książce znajduje się zbiór zdjęć przedstawiających osoby w rozmaitych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy żal. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka. W ramach ćwiczeń dzieci przyporządkowują wypowiedzi do osób ze zdjęcia, dobierają lub wymyślają dialogi pasujące do przedstawionych sytuacji, zastanawiają się, o czym mogą myśleć ukazane osoby. Na końcu książki znajdują się karty z wypowiedziami osób (w dymkach) oraz z towarzyszącymi tym wypowiedziom myślami (w chmurkach), będącymi kopią zdań umieszczonych przy każdym zdjęciu. Wypowiedzi i myśli służą do samodzielnego układania ich na fotografii, zgodnie z kontekstem. Karty te można skopiować, wyciąć potrzebne elementy, a następnie dopasować je do zdjęcia, kładąc obok osób, które wypowiedziały lub pomyślały dane słowa.Publikacja ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.Książeczka Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień
Kiedy rodzice uczą się wraz z dziećmi i są na nie otwarte, pojęcia typu moc, kontrola czy dominacja przestają być potrzebne, a głównym celem podróży staje się wzajemna życzliwość oraz duchowe partnerstwo. Niestety, wielu rodziców nieświadomie przekazuje swoim dzieciom nabyty ból psychologiczny i emocjonalne traumy z przeszłości, mimo że świadomie wcale nie chcą tak postępować. Tradycyjne książki dotyczące tematu rodzicielstwa podają mnóstwo technik dotyczących kontrolowania dzieci oraz doraźnych rozwiązań pewnych zaburzeń, które mają być pomocne w radzeniu sobie w trudnych sytuacjach. Dr Shefali Tsabary podchodzi do tematu w odmienny sposób. Według niej, dzieci stanowią dla rodziców zwierciadło dawno zapomnianego ja. Rodzic który zechce spojrzeć w to lustro, zdobędzie możliwość zbudowania relacji ze swoim wewnętrznym stanem pełni. Książka odpowiada na pytania:Dlaczego wszyscy rodzice zaczynają od NIEŚWIADOMEGO rodzicielstwa czy świadomy rodzic pojawia się nagleDlaczego, żeby mieć kontakt z dzieckiem, najpierw należy nawiązać więź z samym sobąJaką cenę za nasz brak świadomości płacą dzieciJak wejść w stan prawdziwej łączności z dzieckiemJak stworzyć prawdziwe poczucie więzi w rodzinieCzym jest świadomość i w jaki sposób zmienia sposób wychowania dzieciJaki jest duchowy powód posiadania potomstwaW jaki sposób dziecko może przebudzić dorosłegoJak uwolnić dzieci od potrzeby naszej aprobatyCzy akceptacja oznacza biernośćCzy dziecko w istocie pozwala nam dorosnąćCo oznacza stanąć twarzą w twarz z naszą reaktywnościąJak zintegrować swój własny ból i jak radzić sobie z bólem dzieckaCzy życiu można zaufaćW jaki sposób przyciągamy do siebie życiowe okolicznościJakie są podstawowe lekcje rodziców w poszczególnych etapach życia dzieckaCo jest źródłem naszego lęku przed teraźniejszościąCzym jest CUD ZWYCZAJNOŚCI i czy jako rodzic potrafisz cieszyć się zwyczajnością swojego dzieckaJak właściwie ustawiać poprzeczkę dla dzieckaDlaczego wyrażanie wdzięczności stanowi pełne mocy narzędzie wychowawczeCo liczy się bardziej zachowanie czy osoba
Autorka, dr psychologii i terapeutka dziecięca, od lat z powodzeniem zajmuje się metodą bajkoterapii. Opublikowała dwa zbiory cieszących się powodzeniem oraz wielokrotnie wznawianych bajek terapeutycznych. Ma również na swoim koncie kilka książek teoretycznych. W niniejszej publikacji postanowiła połączyć teorię z praktyką, zachęcając rodziców, opiekunów i terapeutów do samodzielnego układania bajek terapeutycznych. Okazuje się, że metodę tę można przyswoić, daje ona dużo satysfakcji, wzmacnia więź z dzieckiem, służy relaksacji, a co najważniejsze, pomaga nie tylko przepracować urazy, ale także im zapobiegać.
„Ja kłębuszek, ty niteczka” to subtelna opowieść o delikatnej więzi, która łączy mamę i dziecko. Każdy wers tka historię miłości, która pomaga stawiać pierwsze kroki w świecie pełnym wyzwań. Miłości mądrej i czułej, która rozumie, że dzieci są z nami tylko przez pewien czas. Alberto Pellai, włoski psychoterapeuta i psycholog dziecięcy, przypomina, że bliskość odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu emocjonalnego rozwoju najmłodszych i budowaniu fundamentów dorosłego życia.
Książka składa się z dwóch części – teoretycznej i empirycznej. W rozdziale pierwszym dokonano analizy cech samodzielności, by na jej podstawie sformułować autorską definicję tego pojęcia. W dalszej części dokonano przeglądu wyników badań i doniesień literatury przedmiotu na temat cech osobowości wychowanków placówek resocjalizacyjnych. Omówione zostały związki cech samodzielności z wybranymi, charakterystycznymi ze względu na niedostosowanie społeczne, cechami podopiecznych MOW. W rozdziale drugim ukazano znaczenie samodzielności w kontekście celu resocjalizacji nieletnich, jakim jest przygotowanie wychowanków do prawidłowej readaptacji społecznej po opuszczeniu przez nich młodzieżowego ośrodka wychowawczego. Zwrócono w tej części pracy uwagę na zadania kadry pedagogicznej, do których należą: diagnozowanie, motywowanie oraz organizowanie sytuacji usamodzielniających opierających się na założeniach koncepcji twórczej resocjalizacji. Dodatkowo omówiono ważne z punktu widzenia rozwoju samodzielności postawy wychowawcze oraz kompetencje kadry pedagogicznej. Zwrócono również uwagę na formalno-organizacyjne aspekty funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych, które mogą sprzyjać bądź utrudniać podejmowane w placówce oddziaływania usamodzielniające. Rozdział kończy przegląd trudności, z jakimi mierzy się młodzież po opuszczeniu instytucjonalnej formy wychowania i resocjalizacji.
Trzeci rozdział zawiera założenia metodologiczne oraz sformułowane: przedmiot, cele, problemy i hipotezy badawcze. Ze względu na przyjęte założenia w projekcie badawczym wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i technikę ankiety audytoryjnej. Skonstruowano dwa autorskie narzędzia do zbadania samodzielności i poziomu demoralizacji nieletnich, a do pomiaru cech osobowości posłużono się standaryzowanymi narzędziami, tj. Skalą Samooceny (SES) autorstwa M. Rosenberga, Skalą Jawnego Niepokoju „Jaki Jesteś?” (SJN), autorstwa E. Skrzypek i M. Choynowskiego, Kwestionariuszem Badania Poczucia Kontroli (KBPK), autorstwa G. Krasowicz, A. Kurzyp-Wojnarskiej oraz Kwestionariuszem Umiejętności Prospołecznych Wychowanka (ART) autorstwa A. Goldsteina. Grupę badanych stanowiło 491 wychowanków MOW z Polski.
Na podstawie uzyskanych wyników w rozdziale czwartym dokonano analizy i interpretacji związków samodzielności z poszczególnymi cechami osobowości nieletnich. Najważniejsze wnioski zawarte zostały w podsumowaniu, w którym sformułowano także zalecenia dla praktyki resocjalizacyjnej.
Ze wstępu
Publikacja wychodzi naprzeciw wieloletnim staraniom środowiska nauczycieli bibliotekarzy o ujednolicenie warunków funkcjonowania polskich bibliotek szkolnych. Jesteśmy przekonani,
że efekty działań dobrze zorganizowanej biblioteki szkolnej i kompetentnego nauczyciela bibliotekarza są ważnym składnikiem tworzenia edukacyjnej wartości dodanej. Mamy nadzieję, że niniejsza publikacja Wytycznych IFLA dla bibliotek szkolnych w języku polskim, którą oddajemy do rąk Czytelników będzie doceniona i wykorzystana w celu stworzenia w Polsce solidnych fundamentów dla bibliotek służących wszechstronnemu rozwojowi dzieci i młodzieży.
W swoim zwięzłym poradniku Temple Grandin omawia istotne kwestie dotyczące nauki w szkole, z którymi każdego dnia mierzą się dzieci z ASD oraz ich rodzice i nauczyciele. Autorka, znana propagatorka wiedzy o autyzmie, wskazuje, co jej zdaniem stanowi wyzwanie w obszarze edukacji. Najważniejsze z omawianych zagadnień to:uczenie osób z autyzmem myślenia różnego typuznaczenie wczesnej interwencji w kontekście szkolnymrozwijanie talentów u uczniów w spektrum autyzmusposoby motywowania osoby z ASDstawianie wysokich wymagań uczniom w spektrum.Autorka wskazuje, co należy robić i czego należy unikać. Proponuje również praktyczne strategie oraz rozwiązania gotowe do zastosowania od razu. Wszystkie te porady opiera na własnym doświadczeniu jako osoby z autyzmem oraz na obszernych badaniach. Uważa, że edukacja dzieci z ASD powinna być skupiona wokół - zazwyczaj pomijanych - mocnych stron tych osób, tak aby uczniowie w spektrum mogli zaznaczyć swój wyjątkowy wkład w otaczającą ich rzeczywistość.
Monografiatajest opowieścią o nauczycielach i mężczyznach - jednostkach konstruujących swoje życie, o wyborach i ich konsekwencjach, o codzienności, o konfrontowaniu się ze sfeminizowanym polem zawodowym, o trudnościach związanych z przynależnością do grupy mniejszościowej, a jednocześnie o swoistych przywilejach wynikających z przynależności płciowej.[...]Celem prezentowanego projektu badawczego było ukazanie doświadczeń biograficznych związanych z realizacją drogi zawodowej przez mężczyzn pracujących jako nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
Rama czy lama? Różnicowanie głosek R L to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których korekcja głoski r dobiegła końca, jednak prawidłowa artykulacja wymaga jeszcze ostatniego etapu terapii logopedycznej, czyli różnicowania. W tym przypadku różnicowania głosek r i l . Publikacja zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwicz
Prezentowane materiały przygotowane zostały z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Głównym celem publikacji jest ćwiczenie kategoryzowania, czyli umiejętności dostrzegania cech wspólnych różnych rzeczy i grupowania ich według określonych właściwości. Pracując z kartami z tej teczki, dziecko ćwiczy także logiczne myślenie, skupienie, percepcję wzrokową, procesy analizowania, porównywania i wnioskowania, a także uczy się czytania globalnego.
"Jak rodzi się bliskość. Inspiracje dla rodziców"Co to znaczy być po stronie dziecka i wspierać je w tym, co przeżywa? Którędy biegną granice pomiędzy razem i odrębnie? Jak pomóc dziecku stawać się sobą? Czy złość musi złościć, a trudne zachowania zawsze są trudne? Dlaczego wszystkie pytania są ważne i potrzebują odpowiedzi? Czym są bezpieczna obecność, emocjonalna uważność i akceptacja? Co je wzmacnia, co im zagraża? Jak pomieścić w sobie rodzicielstwo i zgodę na wystarczającość? Kiedy więź prowadzi do bliskości?Ta książka to zbiór rozmów Małgorzaty Stańczyk z Agnieszką Stein przygotowanych dla magazynu "Newsweek Psychologia". Tym, którzy szukają rodzicielskich inspiracji, pomogą zrozumieć wspólną drogę rodzica i dziecka. Połączyć dwie ścieżki, które biegną obok siebie, by co krok się przeciąć. Zbudować most, by dwa brzegi, poddane przypływom i odpływom, mogły na stałe się zbliżyć. Z tego miejsca jest już tylko krok do prawdziwej bliskości.
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
W kolejnej książce z serii Studia z pedagogiki szkoły szkoła została opisana z uwzględnieniem wielowymiarowego spostrzegania integracji w przestrzeni szkoły - zarówno w zakresie propozycji teoretycznych, jak i rozwiązań praktycznych, w tym jako wyjątkowego miejsca wzajemnych spotkań Innych i Obcych, przebiegających na zasadzie dialogu międzypokoleniowego i międzykulturowego w oparciu o podejmowanie prób integracji mimo różnic. Oprócz charakterystyki teoretycznych, ideowych, organizacyjnych i metodycznych założeń funkcjonowania szkoły w kontekście integracji, monografia ta zawiera materiały dla nauczycieli wspierające pracę dydaktyczno-wychowawczą w obszarze integracji. Jest to wybór publikacji (wiele z nich znajduje się w wolnym dostępie w Internecie) oraz stron internetowych dotyczących praktycznej sfery integracji możliwych do wykorzystania w edukacji i refleksji pedagogicznej o szkole.
Krzyś uwielbia zakupy z mamą w supermarkecie, Jolka nigdy nie sprząta swojego pokoju, Majka nie lubi swojej młodszej siostry, a Zdzisio często się leni. Wszyscy różnimy się od siebie. Ale co zrobić, aby te różnice nie przeszkadzały nam żyć ze sobą? Musimy nauczyć się tego, że nasze zachowania niekoniecznie muszą być akceptowane przez innych, a my sami powinniśmy częściej zwracać uwagę na to, czy przypadkiem nie sprawiamy komuś przykrości i czy zawsze zachowujemy się stosownie. Zabawne i pouczające wierszyki opatrzone zostały mądrymi radami, dzięki którym każde dziecko będzie potrafiło ocenić, czy w danej sytuacji postępuje właściwie. Całość wzbogacają dowcipne, duże, kolorowe ilustracje.
Klara lubi mówić, co myśli, nawet jeśli czasem kogoś tym zaskakuje.Tomek ciągle się spóźnia i nie widzi w tym nic złego. Ania nie chce dzielić się swoimi zabawkami, a Kamil uwielbia robić psikusy, które nie zawsze są śmieszne dla innych. Każdy z nas jest inny i to jest piękne! Ale jak sprawić, by nasze różnice pomagały nam lepiej się rozumieć, zamiast nas dzielić? Te zabawne i mądre wierszyki uczą dzieci, że każde zachowanie ma znaczenie dla nas i dla innych. Dzięki prostym, ale ważnym wskazówkom, młodzi czytelnicy dowiedzą się, jak być bardziej uprzejmym, wyrozumiałym i uważnym na uczucia innych. Wiersze dopełniają kolorowe, pełne humoru ilustracje, które zachwycą każde dziecko. Dowiedz się, jak budować przyjaźń, szanować innych i być najlepszą wersją siebie w sposób lekki i pełen zabawy!
Koala obchodzi dzisiaj swoje urodziny. Na gości czekają już balony, gry oraz pyszne przekąski i napoje. Dzień będzie pełen emocji. Szykuje się świetna zabawa, ale w czasie imprezy warto wziąć pod uwagę również inne potrzeby gości... Do lekkiej opowieści o urodzinach autorka zręcznie wplata kilka zasad korzystania z łazienki. Maluchy dowiedzą się z książki, że nie warto czekać do ostatniej chwili z pójściem do toalety (nawet jeśli akurat świetnie się bawią). Zobaczą, dlaczego trzeba pukać przed wejściem oraz usłyszą że należy oszczędzać papier toaletowy (bo może zabraknąć go dla innych). Innymi słowy: poznają wiele cennych wskazówek na temat higieny i używania wspólnej przestrzeni łazienkowej. A wszystko to podczas czytania historii wziętej prosto z życia. Oto poradnik jakiego jeszcze nie było!
Ćwicz poprawną wymowę razem z kapibarą Logusiem!Zabawy stworzone z myślą o potrzebach dwulatkówSeria Zabawy logopedyczne to zbiór zeszytów z zabawami aktywizującymi dziecko i zachęcającymi je do mówienia.Zadania opracowane przez specjalistę wspierają rozwój mowy.Sympatyczni bohaterowie i kolorowe ilustracje zachęcają najmłodszych do nauki przez zabawę!Ciekawe polecenia z użyciem naklejek pomagają ćwiczyć motorykę małą!Miedzy pierwszym a drugim rokiem życia dziecko intensywnie się rozwija przyspiesza jego rozwój poznawczy i zwiększa się zasób słownictwa. Maluch tworzy onomatopeje, naśladuje dźwięki otoczenia. Wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi czy pojedynczymi sylabami określa przedmioty. Wypowiada słowa o prostej konstrukcji głównie rzeczowniki a także tworzy własne określenia. Konstruuje nieskomplikowane, dwuelementowe zdania. Dwulatek mówi od kilkudziesięciu do kilkuset słów, a rozumie znacznie więcej.Ćwiczenia przedstawione w tym zeszycie pozwolą na doskonałą zabawę z maluchem wspólnie nasłuchujcie odgłosów otoczenia i próbujcie je naśladować.Zadania zostały stworzone i opracowane graficznie przez Ewelinę Protasewicz.Ewelina Protasewicz Autorka i ilustratorka książek dla dzieci. Rysuje od zawsze, a wiedzę i umiejętności o podejściu do maluchów zdobywała przez lata jako logopedka, nauczycielka, pedagożka i animatorka kultury. Pierwszymi recenzentami publikacji Eweliny są jej synowie, którzy dostarczają jej pomysłów i motywacji do pracy. Jest twórczynią projektu Rysopisy, w ramach którego dzieli się autorskimi kartami pracy, z których korzystają dzieci, nauczyciele i rodzice w całej Polsce.Kapitan Nauka to marka, która powstała dzięki rodzicom poszukującym mądrej, pełnej radości, ale i wymagającej rozrywki dla dzieci. Skupiamy się na zagadkach, grach, puzzlach i książeczkach, które uczą przez kreatywną zabawę i wspomagają rozwój dziecka.Produkty Kapitana Nauki dostosowane są do potrzeb dzieci od narodzin do 11. roku życia. Stymulują rozwój kluczowych umiejętności, takich jak koncentracja, pamięć, spostrzegawczość, myślenie logiczne, kreatywność. Są świetną alternatywą dla smartfona czy komputera, a czas spędzony przy wspólnych rozgrywkach, w gronie rodziny lub rówieśników wzmacnia więzi i umiejętności komunikacyjne.
Ćwicz poprawną wymowę razem z kapibarą Logusiem!Zabawy stworzone z myślą o potrzebach trzylatków.Seria Zabawy logopedyczne to zbiór zeszytów z zabawami aktywizującymi dziecko i zachęcającymi je do mówienia.Zadania opracowane przez specjalistę wspierają rozwój mowy.Sympatyczni bohaterowie i kolorowe ilustracje zachęcają najmłodszych do nauki przez zabawę!Ciekawe polecenia z użyciem naklejek pomagają ćwiczyć motorykę małą!Pomiędzy drugim a trzecim rokiem życia występuje u dziecka tak zwany okres zdania. To czas, gdy maluch od wypowiedzi dwuwyrazowych przechodzi do zdań złożonych. Dziecko zaczyna zadawać dużo pytań, bawi się w zabawy tematyczne, intensywnie rozwija swój słownik. Mowa trzylatka powinna być zrozumiała dla otoczenia.Ćwiczenia narządów mowy przedstawione w tym zeszycie usprawniają pracę aparatu artykulacyjnego, dzięki czemu dziecko będzie mogło prawidłowo realizować głoski.Zadania zostały stworzone i opracowane graficznie przez Ewelinę Protasewicz.Ewelina Protasewicz Autorka i ilustratorka książek dla dzieci. Rysuje od zawsze, a wiedzę i umiejętności o podejściu do maluchów zdobywała przez lata jako logopedka, nauczycielka, pedagożka i animatorka kultury. Pierwszymi recenzentami publikacji Eweliny są jej synowie, którzy dostarczają jej pomysłów i motywacji do pracy. Jest twórczynią projektu Rysopisy, w ramach którego dzieli się autorskimi kartami pracy, z których korzystają dzieci, nauczyciele i rodzice w całej Polsce.Kapitan Nauka to marka, która powstała dzięki rodzicom poszukującym mądrej, pełnej radości, ale i wymagającej rozrywki dla dzieci. Skupiamy się na zagadkach, grach, puzzlach i książeczkach, które uczą przez kreatywną zabawę i wspomagają rozwój dziecka.Produkty Kapitana Nauki dostosowane są do potrzeb dzieci od narodzin do 11. roku życia. Stymulują rozwój kluczowych umiejętności, takich jak koncentracja, pamięć, spostrzegawczość, myślenie logiczne, kreatywność. Są świetną alternatywą dla smartfona czy komputera, a czas spędzony przy wspólnych rozgrywkach, w gronie rodziny lub rówieśników wzmacnia więzi i umiejętności komunikacyjne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?