Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Podręcznik zawiera opis programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14–17 lat. Autorzy krok po kroku omawiają składających się nań 16 sesji terapeutycznych: ich cele, kolejne etapy i stosowane strategie. Poszczególne sesje poświęcone są takim zagadnieniom, jak: rozpoznawanie objawów lęku, myślenie osoby odczuwającej lęk i jego skutki, plan radzenia sobie czy wykorzystanie nabytych umiejętności w sytuacjach budzących lęk. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest zeszyt ćwiczeń dla pacjenta. Całość składa się na program terapeutyczny „Lęk”.
W książce zostały omówione elementy harcerskiej kultury śmiechu w Polsce. Oprócz definicji gelotologicznych kategorii pojęciowych, takich jak śmiech, uśmiech, komizm, kultura śmiechu i wspólnota śmiechu, czytelnik znajdzie w publikacji między innymi bogaty wybór przykładów komicznych utworów harcerskich i o harcerzach, analizę wywiadu Harcerskiego Instytutu Badawczego ZHP "Śmiech w harcerskiej edukacji i służbie", uwagi o zjawisku śmiechu w harcerskim Prawie, twórczości i edukacji, a także opowieść o unikalnej działalności harcerzy podczas drugiej wojny światowej w Polsce, którzy również za pomocą śmiechu pomagali potrzebującym.
Książka to, jest propozycją wydawniczą ważną ze względu na istotne znaczenie podjętej tematyki zmian demograficznych.Publikacja jest pod względem zawartości merytorycznej ważnym opracowaniem problemów z zakresu badań demograficznych oraz społeczno-ekonomicznych.Książka składa się z wstępu oraz ośmiu rozdziałów i podsumowania. (fragment z recenzji prof. dr hab. Grażynya Trzpiot UE w Katowicach})
Myślenie krytyczne, czyli jak żyć mądrzej to książka o tym, jak porządkować nasze myślenie, jak unikać pułapek, jak podejmować lepsze decyzje i jak lepiej rozumieć otaczający nas skomplikowany świat. Nasz zdrowy rozsądek, który wyewoluował na afrykańskiej sawannie, płata nam obecnie rozliczne figle. Wpadamy w pułapki stereotypów i różnych -izmów i fobii, bo nie umiemy żyć bez klasyfikowania ludzi według lepszych i gorszych kategorii. Napędzane jest to albo przez irracjonalne poczucie wyższości rasowej, narodowej, klasowej, religijnej, albo silne – i także na ogół bezmyślne – przekonania na temat tego, co w ludzkiej seksualności jest „normalne”, a co nie jest.Gdy podejmujemy decyzje, wikłamy się w nasze niezrozumienie, co to znaczy, że pewne zdarzenia dzieją się przez przypadek, a inne są spowodowane przez wiele splątanych przyczyn, których nie umiemy rozplątać. Na szczęście istnieją metody mogące nam w tym pomóc. Nie tylko o nich jest ta książka, lecz także o tym, dlaczego wiara w horoskopy, homeopatię, różdżkarstwo i cuda to zabobony niegodne nowoczesnego człowieka, odciągające nas od rozwiązywania prawdziwych problemów XXI wieku.
Myślenie kreatywne, czyli coś z niczego to książka o tym, jak tworzyć nowe idee z wykorzystaniem prostych sztuczek otwierających nam klapki w głowach. Przeczytamy w niej o tym, jakie są przyczyny porażki geniusza, który chciał w XIX wieku zbudować prawdziwy komputer, oraz o tym, co ma z tym wspólnego system numeryczny, którego używali Majowie. Albo o tym, jak (za wszelką cenę!) nie napisać melodii i odnieść sukces, tak jak udało się to kompozytorom muzyki atonalnej. Albo jak nie zagrać w ogóle ani jednej nuty i zostać współautorem kompozycji, co udało się pewnemu perkusiście zespołu rockowego. Dowiemy się też, czym różni się katoblepas od gryfa, jak wyglądał Jasieński w objęciach chimery oraz co to jest googleinteligencja. |W publikacji opisanych jest wiele metod stymulujących kreatywne myślenie, takich jak burza mózgów (ale w wersji, w której nikt, z wyjątkiem moderatora, nie wie, jaki jest jej temat!), imaginowanie (czyli generowanie skojarzeń na podstawie obrazków) lub używanie słów wybranych za pomocą losowania.Są też przedstawione metody twórcze, które porządkują myślenie i chronią uczestników sesji kreatywności przed presją towarzyską, a polegają na noszeniu kolorowych kapeluszy (zob. okładka). Inne pokazują, że anonimowość może być świetnym lekarstwem na brak kreatywności oraz że należy koniecznie korzystać z inspiracji, które są symetryczne pod względem kobiecości i męskości.A co ma gender z tym wspólnego? O tym opowiada cały rozdział…
Autyzm. Rozumiem – książka, która otwiera drzwi do zrozumienia
Poznaj bohaterów, którzy pokażą Ci swój niezwykły świat. Szymek, Antek, Mikołaj, Olek i Maks – to pięciu wyjątkowych chłopców, których historie spotkasz na kartach tej książki. Chłopcy, jak każde dziecko, są pełni energii i ciekawości, ale jest coś, co sprawia, że postrzegają świat trochę inaczej. To spektrum autyzmu, które wpływa na ich zmysły – czasem widzą, słyszą czy czują inaczej niż my. Może ich dotyk nie działa tak samo, a smak lub zapach potrafią ich zaskakiwać.
Ich zachowania mogą budzić zdziwienie, czasem nawet frustrację u innych, bo są inne, a to, co nieznane, często budzi w nas lęk. Książka „Autyzm. Rozumiem” wprowadza nas w ten unikalny świat z czułością i zrozumieniem. To nie jest naukowa lektura o objawach autyzmu – to opowieść o codzienności, którą możesz odkrywać razem ze swoim dzieckiem, uczniem czy przyjacielem.
Dzięki tej książce zrozumiesz, dlaczego osoby w spektrum autyzmu mogą potrzebować czegoś innego niż większość z nas, a jednocześnie nauczysz się, jak być przyjacielem i wsparciem dla kogoś, kto funkcjonuje nieco inaczej.
„Autyzm. Rozumiem” – Jak ta książka zmieni Twoje spojrzenie na autyzm?
Książka „Autyzm. Rozumiem” to coś więcej niż tylko opowieść – to klucz do zrozumienia świata dzieci w spektrum autyzmu, które często spotykamy w naszym codziennym życiu – w szkołach, przedszkolach czy na placach zabaw.
Dzięki niej możemy lepiej pojąć, dlaczego te dzieci mogą zachowywać się inaczej, dlaczego ich reakcje bywają dla nas trudne do zrozumienia. To doskonałe narzędzie, które pomaga przełamać bariery i obawy przed nieznanym, ucząc empatii i akceptacji.
Gdzie i jak wykorzystać książkę „AUTYZM. Rozumiem”?
W przedszkolach i szkołach
Książka idealnie nadaje się do wykorzystania podczas zajęć edukacyjnych w przedszkolach i szkołach. Czytanie jej na lekcjach może pomóc uczniom lepiej zrozumieć kolegów i koleżanki w spektrum autyzmu, a także nauczyć się, jak wspólnie budować relacje oparte na zrozumieniu i szacunku.
Na zajęciach terapeutycznych
Pedagodzy specjalni oraz terapeuci mogą wykorzystać tę książkę jako narzędzie do wprowadzenia tematyki autyzmu w sposób przystępny i pełen ciepła. Ilustracje i historie chłopców będą doskonałym punktem wyjścia do rozmowy o autyzmie i o tym, jak dzieci mogą sobie wzajemnie pomagać.
W domach rodzinnych
To świetna lektura do czytania razem z dziećmi, która stwarza przestrzeń do otwartych rozmów o różnorodności i odmienności. Rodzice, którzy pragną, aby ich dzieci rozumiały innych i były otwarte na różnorodność, mogą dzięki tej książce uczyć empatii i tolerancji od najmłodszych lat.
Książka, pokazując naszych małych przyjaciół w barwny, pięknie zilustrowany, kolorowy i dostępny dla każdego sposób, przybliża zarówno młodszym, jak i starszym czytelnikom tematykę spektrum autyzmu. Nie jest to pozycja naukowa, opisująca wnikliwie objawy autyzmu. To książka, którą możesz przeczytać sam, ze swoim dzieckiem, ze swoim uczniem, ze swoim przyjacielem.
Ważne jest jedno – chęć lepszego zrozumienia osób z autyzmem, chęć ich poznania i otwarcia się na ten odmienny, a coraz częściej pojawiający się wśród nas sposób funkcjonowania.
To książka, którą napisało życie. Książka dająca głos tym, którzy sami go zabrać nie mogą, nie chcą, nie potrafią. To książka pisana przy współpracy tych, dla których autyzm stanowi element dnia codziennego.
Dałyśmy głos osobom w spektrum autyzmu oraz ich najbliższym. To oni wołają o Twój czas i Twoje zrozumienie.
Opracowanie ma charakter teoretyczny. Jego problematyka koncentruje się na obszarze resocjalizacji penitencjarnej. W publikacji wyodrębnione zostały dwa aspekty poruszanych zagadnień.
W pierwszym prezentowane są podstawy teoretyczne resocjalizacji oraz kary pozbawienia wolności. Poruszone zostały m.in. następujące kwestie:
• pojęcie resocjalizacji i pedagogiki resocjalizacyjnej,
• pojęcie diagnozy i niedostosowania społecznego,
• zadania realizatorów oddziaływań resocjalizacyjnych,
• funkcjonowanie systemu odbywania kary pozbawienia wolności.
Drugi obszar zagadnień związany jest z metodyką pracy w warunkach izolacji penitencjarnej. Poruszone w tej części tekstu zagadnienia koncentrują się wokół takich aspektów jak:
• wybrane oddziaływania penitencjarne,
• przykłady programów wykorzystywanych w pracy resocjalizacyjnej.
Publikacja skierowana jest do osób zainteresowanych problematyką resocjalizacji penitencjarnej, które chcą zdobyć wiedzę z tego obszaru, a także do osób kształcących się w tym kierunku i podmiotów organizujących proces przygotowania przyszłych pedagogów resocjalizacji.
Kilka słów wstępu sygnalizuje kontynuację wyrażonych we wcześniejszej książce (Osobista filozofia relacji) myśli, ponieważ nie wyczerpałam wielu podjętych tematów. Warto do nich wrócić. Czuję taką konieczność. Dla mnie pisanie jest drogą wyrażania siebie, obcowania ze sztuką tworzenia, tłumaczenia, ale także przekazywania myśli, spostrzeżeń, które mogą być inspiracją do zmian w myśleniu i zachowywaniu się ludzi w relacjach bardzo bliskich, koleżeńskich, rodzinnych, intymnych czy biznesowych.
„Nie lubię łaskotek” to opowieść o prawie dziecka do powiedzenia „nie”, kiedy jest dotykane w sposób, który sprawia, że odczuwa przykrość lub zakłopotanie. Także wtedy, gdy kochający członek rodziny zdaje się niewinnie z nim bawić.
Łaskotanie, chociaż może się wydawać nieszkodliwą zabawą, często stanowi ogromną przykrość. Fizycznie bywa bolesne i nadmiernie pobudzające, a pod względem emocjonalnym budzi złość, żal, poczucie utraty panowania nad ciałem i światem.
Z tej książki dziecko dowie się, że:
jego ciało należy wyłącznie do niego
musi powiedzieć o tym rodzicom lub innym opiekunom, jeśli czuje dyskomfort albo ma poczucie zagrożenia
ma prawo powiedzieć „nie”, gdy nie ma na coś ochoty.
Dodatkową wartość publikacji stanowi komentarz psychologa skierowany do rodziców i opiekunów.
Staś jest nieśmiały. Zbyt nieśmiały, by porozmawiać z panem Górskim, z którym kiedyś obserwował ptaki, czy z miłym panem Koleckim, sprzedawcą lodów. Ale gdy pewnego dnia jego ukochany piesek Wigorek się gubi, chłopiec zapomina o swojej nieśmiałości i myśli tylko o tym, by odnaleźć zwierzaka. Nagle się okazuje, że Staś potrafi rozmawiać ze wszystkimi! Na nieśmiałość składa się wiele innych uczuć, w tym: lęk, wstyd, zakłopotanie, niepewność. Na różnych etapach dorastania doświadczają jej w jakimś stopniu prawie wszystkie dzieci.Książka "Chyba jestem nieśmiały" zapoznaje dziecko ze sposobami radzenia sobie z nieśmiałością i innymi ograniczającymi uczuciami. Zawiera także część dla rodziców, w której znajdą oni wiele praktycznych wskazówek, jak pomagać dziecku w rozwijaniu umiejętności społecznych i nabieraniu pewności siebie.
Książka Profesor Janiny Kostkiewicz stanowi wnikliwe, całościowe i wielostronne studium zagadnień podejmowanych przez ks. Stanisława Podoleńskiego, które – w sposób kompetentny i rzetelny – autorka poddała analizie i obiektywnej ocenie. Temat opracowania i jego kompozycja ujawniają dogłębną znajomość naukowej spuścizny jezuity oraz umiejętność jej […] prezentacji w płynnym toku narracji. Ksiądz Podoleński należy do reprezentantów katolickiego nurtu pedagogiki. Otrzymał solidne wykształcenie humanistyczne, był uformowany w szkole duchowości św. Ignacego Loyoli. Znał pedagogikę ignacjańską, której zasady zapisano między innymi w słynnej Ratio studiorum. Nic zatem dziwnego, że wykazuje integralne spojrzenie – wypływające z jego chrześcijańskiej wizji – na człowieka jako osobę stworzoną na obraz i podobieństwo Boga (Rdz 1, 27). W wizji tej istotne były: godność osoby ludzkiej, jej podmiotowość, wolność i otwarcie na transcendentalia. Autorka podkreśliła, że prace pedagogiczne ks. Podoleńskiego „mają interdyscyplinarny charakter, tworzą jeden z najszerszych i najoryginalniej wyrażony w warunkach dwudziestolecia międzywojennego obszar pedagogiki społecznej”, cechują się prospołecznym i wspólnotowym wymiarem, a wyjątkowe „zaangażowanie ks. Podoleńskiego we wdrażanie katolickiej nauki społecznej i moralności katolickiej było przede wszystkim wynikiem osobistych decyzji w kwestiach pracy dla dobra wspólnego”. Z recenzji ks. dra hab. Stanisława Cieślaka SJ, prof. UIK Janina Kostkiewicz – pedagog, profesor na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przewodnicząca Rady Dyscypliny Pedagogika UJ, założycielka i redaktor naczelna czasopisma „Polska Myśl Pedagogiczna”. Badaczka konserwatywnego nurtu polskiej myśli pedagogicznej, głównie katolickiej. Jej prace dotyczą pedagogiki ogólnej, historii pedagogiki oraz filozofii wychowania. Autorka, współautorka i redaktorka 23 książek, między innymi: Wychowanie do wolności wyboru. Ponadczasowy wymiar pedagogiki F.W. Foerstera, Kierunki i koncepcje pedagogiki katolickiej w Polsce (1918–1939), Pedagogika humanizmu społecznego Andrzeja Niesiołowskiego, Crime without Punishment… The Extermination and Suffering of Polish Children during the German Occupation 1939–1945, Polski nurt krytyki nazizmu. Aspekty ideologiczne i pedagogiczne.
Książka Co oni mówią? Co oni myślą? powstała z myślą o osobach, głównie dzieciach, które mają problemy z rozpoznawaniem myśli i emocji innych. Pomaga ona odczytywać to, co niewypowiedziane, to, co widać dzięki mimice twarzy oraz ruchom i postawie ciała. W publikacji opracowano 54 fotografie. Na stronach parzystych znajdują się zdjęcia dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono pytania, które czyta dorosły pracujący z uczniem. Dodatkowo uczeń musi określić, co mówi lub myśli oraz czuje każda z osób przedstawionych na zdjęciu.
Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje „uszyte na miarę” i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD. Przydzielaj krótkie zadania. Dzięki temu dziecku łatwiej będzie sprostać wyzwaniom i przyswoić nowe umiejętności Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie karć. Stosuj skuteczne metody, które nie zniechęcą dziecka. Zawsze pamiętaj, że dziecko z ADHD może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym.
Potrzebujesz skutecznych strategii, jak postępować z dzieckiem z AUTYZMEM w szkole? W tej książce znajdziesz praktyczne porady i sugestie, przedstawione na przykładzie 15 sytuacji wynikających z typowych trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum autyzmu. Zadbaj o przejrzyste polecenia. Dowiedz się, jak przekazywać informacje, żeby dziecko nie miało trudności z ich zrozumieniem Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie zmuszaj. Uwzględnij indywidualne potrzeby dziecka i jego trudności sensoryczne, a praca w klasie będzie skuteczniejsza i przyjemniejsza. Zawsze pamiętaj, że dziecko z autyzmem może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Publikacja powstała również z myślą o uczniach:
posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego
posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia
ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia)
ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD
słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem
przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe)
w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
Wydanie zaktualizowane, zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2024 r. poz. 996).
Teczka dla dziecka zawiera 47 kart z literami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć umieszczone w podręczniku), 48 kart ćwiczeń oraz obrazki z literami (symbole nawiązujące do treści piosenek). Dodatkowo znajduje się w niej broszura, w której opisano zestaw. Karty z literami służą do analizowania budowy liter (kształtu elementów tworzących literę, ich liczby, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do prezentacji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Każda karta ćwiczeń dotyczy jednej litery pisanej małej lub wielkiej. Karty te opracowano tak, aby kolejne zadania sprzyjały rozwojowi określonej funkcji. I tak po kolei ćwiczenia: usprawniają percepcję wzrokową i grafomotorykę na materiale nieliterowym, umożliwiają doskonalenie percepcji wzrokowej na materiale literowym, utrwalają umiejętność pisania litery i na końcu kształtują pisanie litery w powiększonej liniaturze. Obrazki można wykorzystać jako nagrody dla dzieci wręczane im na zakończenie zajęć. Dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystywać w inny sposób. Każde dziecko biorące udział w zajęciach Metody Dobrego Startu powinno mieć własną teczkę z pomocami.
W biografii każdego człowieka są miejsca, o których może powiedzieć, że wpłynęły na jego życie. Z biegiem lat nabierają szczególnego znaczenia, coraz bardziej uświadamiamy sobie, że gdyby się nie pojawiły, to zapewne większość przeżytych chwil nigdy nie byłaby naszym doświadczeniem. Zawsze te miejsca łączą się w naszej pamięci z określonymi osobami.Dla mnie tą najważniejszą przestrzenią był i jest Uniwersytet Jagielloński, gdzie istotną rolę odegrało kilka postaci. Pół wieku obecności w tej Jagiellońskiej Wszechnicy stwarza perspektywę pozwalającą nie tylko na przywołanie pewnych zdarzeń, ale i na przekazanie wyrazów wdzięczności. Ten świat uniwersyteckich wartości, które mnie kształtowały, i wspomnienia ludzi, których spotkałem na drodze mojego akademickiego życia, były niezwykłym wsparciem w chwilach, kiedy jako nauczyciel akademicki, rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego w kadencji 2020-2024 stawałem przed koniecznością obrony wartości, które uważałem za powiązane z ideą uniwersytetu.Ze WstępuJacek Popiel, profesor nauk humanistycznych na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, teatrolog, literaturoznawca, rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego (2020-2024), w latach 1996-2002 rektor Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (obecnie Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego), członek korespondent Polskiej Akademii Umiejętności; autor prac z historii teatru i dramatu polskiego, opublikował między innymi: Sztuka dramatyczna Karola Huberta Rostworowskiego (1990); Dramat a teatr polski dwudziestolecia międzywojennego (1995); Historia dramatu. Antyk - średniowiecze (1996, wyd. II 2000); Los artysty w czasach zniewolenia. Teatr Rapsodyczny 1941-1967 (2006); Teatr Danuty Michałowskiej. Od "Króla-Ducha" do "Tryptyku rzymskiego" (2011): Czy teatr może zbawić człowieka? Karol Wojtyła w labiryncie sztuki (2024).
Ziołolecznictwo rozwijało się aż do końca wieku XIX, kiedy to pojawiły się pierwsze leki syntetyczne. W "wieku pary i elektryczności" wydawało się, że chemia wyprze całkowicie starą tradycję, ale opamiętanie przyszło już w połowie wieku XX, wraz z rozwojem farmakologii leku roślinnego. Okazało się, że spychane do kąta naturalne specyfiki mogą stanowić źródło współczesnych informacji - przecież ogromna większość roślin leczniczych zawiera dziesiątki, o ile nie setki mozolnie izolowanych składników czynnych, które znalazły zastosowanie we wszystkich dziedzinach współczesnej wiedzy klinicznej, onkologii nie wykluczając. Książka nie jest słownikiem, almanachem ani przewodnikiem terapeutycznym - naszym zadaniem było przedstawienie wyboru tekstów publikowanych w "Leku w Polsce" przez różnych autorów opisujących leczenie ziołami, a także krótkich monografii wybranych surowców roślinnych. Zachęcamy do jej czytania nie "jednym tchem", ale do powolnego jej smakowania - przecież ziołolecznictwo jest domeną cierpliwych terapeutów i rozumnych pacjentów, nieoczekujących poprawy swego stanu zdrowia po zażyciu kilku tabletek, najlepiej w ciągu niewielu godzin Spis treści Przedmowa Zioła wspomagające pracę układu pokarmowego. dr n. farm. Anna Nowicka-Zuchowska Zioła wspomagające oczyszczanie organizmu. mgr Arkadiusz Ciołkowski Zioła wspomagające funkcjonowanie układu trawiennego. mgr Arkadiusz Ciołkowski Wybrane surowce zielarskie stosowane w terapii zaparć. mgr Arkadiusz Ciołkowski Soki roślinne jako sposób suplementacji biologicznie czynnych związków pochodzenia naturalnego. dr Paweł Siudem Wspomaganie odporności w sezonie grypowym substancjami pochodzenia naturalnego. dr Paweł Siudem Rośliny o właściwościach immunomodulujących - przegląd najważniejszych przykładów. mgr farm. Mateusz Jabłoński Wspomaganie leczenia cukrzycy preparatami obniżającymi poziom cukru. dr n. farm. Anna Nowicka-Zuchowska Substancje pochodzenia naturalnego w terapii bólu gardła. mgr farm. Mateusz Jabłoński Substancje pochodzenia naturalnego o działaniu uszczelniającym naczynia i poprawiającym krążenie żylne - na przykładzie hemoroidów. mgr farm. Mateusz Jabłoński Rola bylicy rocznej - wzmacnianie odporności w terapii boreliozy. mgr Arkadiusz Ciołkowski Głóg (Crataegus spp.) w terapii chorób układu krążenia. dr n. farm. Agnieszka Zielińska Wspomagające działanie tymianku w problemach z drogami oddechowymi. mgr Arkadiusz Ciołkowski Szafran - naturalny sposób na poprawę zdrowia. Przegląd badań. mgr farm. Beata Rychlewska-Kłaput Dziesięć korzyści ze stosowania preparatów z ashwagandhą. dr n. farm. Agnieszka Zielińska Winorośl właściwa - wysoko ceniony gatunek leczniczy, spożywczy i kosmetyczny. Marta Sharafan, Magdalena Anna Malinowska, Marta Kubicz, Arnaud Lanoue, Manon Ferrier, Christophe Hano, Nathalie Giglioli-Givarc'h, Elżbieta Sikora, Agnieszka Szopa Zastosowanie palmy sabałowej w terapii łagodnego przerostu prostaty. dr n. farm. Agnieszka Zielińska Nasiona chia w nowoczesnej dietoterapii. mgr Sara Motyka, prof. dr hab. n. farm. Halina Ekiert, dr hab. n. farm. Agnieszka Szopa prof. UJ 110 Bez czarny jako źródło związków o wielokierunkowym działaniu biologicznym. dr Paweł Siudem Kurkumina jako składnik suplementów diety. Barbara Misiło, dr Paweł Siudem Szałwia lekarska (Salvia officinalis): właściwości i zastosowanie. mgr farm. Mateusz Jabłoński
Publikacja powstała z myślą o osobach, przede wszystkim dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem i nazywaniem emocji swoich i innych lub dopiero się tego uczą. W książce znajduje się 57 fotografii przedstawiających ludzi, którzy coś przeżywają w różnych sytuacjach. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które mają dorosłemu ułatwić rozmowę z dzieckiem na jego temat. Dziecko, pracując z tą publikacją, nie tylko poznaje lub utrwala nazwy emocji, uczuć i relacji, ale także rozwija spostrzegawczość i myślenie przyczynowo-skutkowe, doskonali umiejętność postrzegania tych samych sytuacji z perspektywy różnych osób, uczy się lepiej rozumieć siebie, innych oraz określone zachowania społeczne. Dowiaduje się także, że wszystkie nasze emocje są ważne i potrzebne, chociaż niektóre z nich są trudne i sprawiają kłopot.
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one np:relacji rówieśniczych,bezpieczeństwa i dobrych nawyków,skutecznej komunikacji,rozwiązywania konfliktów,dylematów moralnych,budowania asertywnej postawy,empatii,bezpiecznego surfowania po internecie oraz korzystania z urządzeń mobilnych.Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 713 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?