Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka zawiera różnorodne zadania, łamigłówki i aktywności przygotowane w duchu metody Marii Montessori. Zabawy koncentrują się wokół 4 modułów: "Ja", "Rodzina", "Grupa rówieśnicza" i "Świat (ludzie przyroda kosmos)" i realizują atrakcyjne treści z edukacji m.in. polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i plastycznej. Zachęcają do samodzielnego poznania ciała człowieka, odkrywania fascynujących ciekawostek dotyczących świata roślin i zwierząt, Ziemi i kosmosu. Dołączone do książki naklejki, karty do wycinania i lupa sprawiają, że dziecko zgodnie z Montessoriańskią ideą staje się małym odkrywcą świata, a tym samym "budowniczym samego siebie".
To autorska propozycja duetu: pedagożki i psycholożki zachęcająca do wspólnych rozmów i twórczych zabaw dorosłych z dziećmi w wieku przedszkolnym 3-4 lata na temat bogatego, różnorodnego i fascynującego świata przeżyć, uczuć i eMOCji. Książka jest zbudowana wokół 10 modułów: radości, smutku, złości, strachu, spokoju, zazdrości, wstydu, dumy, wstrętu i miłości. Angażujące aktywności i zadania mają na celu nauczyć młodsze przedszkolaki nazywać emocje, rozpoznawać je u siebie i innych, wyrażać je w bezpieczny sposób i podejmować próby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Wybrane strony w kartach są opatrzone "poMOCnikiem", czyli wskazówkami dla opiekunów dzieci, na co warto zwracać szczególną uwagę czy o co należy zadbać w relacji z dzieckiem. Ćwiczenia rozwijają umiejętności społeczne, w tym empatię, i pokazują, że eMOCje mają MOC budowania pewności siebie! Dołączone do książki naklejki i proste elementy wycinankowe uatrakcyjniają zabawę.
"Czytanie ze zrozumieniem" to nowość w ramach serii "Idę do szkoły" opracowana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Autorka powołuje się na różnorodne teksty kultury, takie jak obraz, baśń czy wiersz, dzięki czemu dziecko może ćwiczyć swoje kompetencje w zakresie rozumienia czytanego tekstu i interpretacji dzieł sztuki. "Czytanie ze zrozumieniem" odwołuje się także do tekstów użytkowych, takich, z którymi dziecko spotyka się w codziennym życiu, są to m.in. rozkład jazdy, SMS, tekst reklamowy, przepis kulinarny czy artykuł popularnonaukowy. Praca z tekstami odbywa się w formie atrakcyjnych quizów, zagadek, diagramów, szyfrowanek i innych łamigłówek. Ćwiczenie umiejętności obcowania z różnymi gatunkowo tekstami zachęca dzieci do czytania i zaznajamiania się z kulturą oraz wzmacnia ich samodzielność i poczucie sprawczości. Czytanie ze zrozumieniem w dzisiejszym pełnym chaosu informacyjnego świecie jest umiejętnością nie do przecenienia.
"Czytanie ze zrozumieniem" to nowość w ramach serii "Idę do szkoły" opracowana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Autorka powołuje się na różnorodne teksty kultury, takie jak obraz, baśń czy wiersz, dzięki czemu dziecko może ćwiczyć swoje kompetencje w zakresie rozumienia czytanego tekstu i interpretacji dzieł sztuki. "Czytanie ze zrozumieniem" odwołuje się także do tekstów użytkowych, takich, z którymi dziecko spotyka się w codziennym życiu, są to m.in. przepis kulinarny, artykuł popularnonaukowy, instrukcja obsługi biletomatu czy etykieta na opakowaniu. Praca z tekstami odbywa się w formie atrakcyjnych quizów, zagadek, diagramów, szyfrowanek i innych łamigłówek. Ćwiczenie umiejętności obcowania z różnymi gatunkowo tekstami zachęca dzieci do czytania i zaznajamiania się z kulturą oraz wzmacnia ich samodzielność i poczucie sprawczości. Czytanie ze zrozumieniem i rozwijanie myślenia krytycznego w dzisiejszym pełnym chaosu informacyjnego świecie są umiejętnościami nie do przecenienia
"Czytanie ze zrozumieniem" to nowość w ramach serii "Idę do szkoły" opracowana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Autorka powołuje się na różnorodne teksty kultury, takie jak baśń, biografia czy wiersz, dzięki czemu dziecko może ćwiczyć swoje kompetencje w zakresie rozumienia czytanego tekstu i interpretacji dzieł sztuki. "Czytanie ze zrozumieniem" odwołuje się także do tekstów użytkowych, takich, z którymi dziecko spotyka się w codziennym życiu, są to m.in. instrukcja nadania przesyłki w paczkomacie, tablica przylotów na lotnisku, artykuł popularnonaukowy czy SMS i e-mail pokazujące, na czym polega phishing. Ćwiczenie umiejętności obcowania z różnymi gatunkowo tekstami zachęca dzieci do czytania i obcowania z kulturą oraz wzmacnia ich samodzielność i poczucie sprawczości. Czytanie ze zrozumieniem w dzisiejszym pełnym chaosu informacyjnego świecie jest umiejętnością nie do przecenienia.
Kolejna odsłona popularnej serii "Idę do szkoły". Tym razem jest to publikacja zawierająca materiał związany z mnożeniem realizowany w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Czytelny układ treści od mnożenia przez 0 do mnożenia przez 10, przez mnożenie liczb jednocyfrowych przez dwucyfrowe, aż do utrwalania związku mnożenia i dzielenia sprawia, że rodzic z dzieckiem w szybki sposób znajdą interesujące ich zagadnienie. Książka zawiera różnorodne typy zadań: kolumny (słupki), uzupełnianki, piramidy matematyczne, grafy, ślimaki, labirynty, kodowanki, działania tekstowe, obliczenia pieniężne, łamigłówki, quizy. Na końcu znajduje się wycinanka, która uatrakcyjnia pracę dziecka. Dodatkowo na skrzydełku okładki zamieszczono tabliczkę mnożenia, którą można oderwać i wielokrotnie wykorzystywać do trenowania działań.
Rozwijanie motoryki małej, czyli sprawności dłoni i palców, to jeden z filarów gwarantujących sukces w nauce pisania. Umiejętność prawidłowego trzymania nożyczek i posługiwania się nimi: cięcia papieru, układania wycinków i dopasowywania ich to kamień milowy usprawniania motoryki małej.
• „Wycinankowo” to zestaw 32 kart z atrakcyjnymi pracami plastyczno-technicznymi, do których dziecko potrzebuje jedynie nożyczek, kleju i niekiedy zwykłej kartki. Karty nie tylko rozbudzają kreatywność i wyobraźnię dzieci, ale przede wszystkim stymulują rozwój motoryki małej: koordynacji ręka–oko i ćwiczeń mięśni dłoni.
• Tworzenie zaproponowanych prac to tylko początek fantastycznej przygody – zrobione zwierzątko może być elementem większej makiety. Liczy się kreatywność i pomysłowość dzieci. Twórcze działania wyzwalają uczucia i emocje dzieci, a także pozwalają na samorealizację!
• Do tej znakomitej zabawy można zaangażować całą rodzinę – dzieci dzięki temu uczą się zgodnej współpracy i odpowiedzialności za powierzone zadania oraz budują poczucie ważności i siły sprawczej. • Do książki są dołączone lekkie, bezpieczne dla dzieci nożyczki.
Książka zawiera różnorodne zadania, łamigłówki i aktywności przygotowane w duchu metody Marii Montessori. Zabawy koncentrują się wokół 4 modułów: "Ja", "Rodzina", "Grupa rówieśnicza" "Świat (ludzie przyroda kosmos)" i realizują atrakcyjne treści z edukacji m.in. polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i plastycznej. Zachęcają do samodzielnego poznania ciała człowieka, odkrywania fascynujących ciekawostek dotyczących świata roślin i zwierząt, Ziemi i kosmosu. Dołączone do książki naklejki, karty do wycinania i lupa sprawiają, że dziecko zgodnie z Montessoriańskią ideą staje się małym odkrywcą świata, a tym samym "budowniczym samego siebie".
Kolejna odsłona popularnej serii "Idę do szkoły". Tym razem są to karty pracy z matematyki - z zadaniami, ćwiczeniami i grami edukacyjnymi - przygotowane przez nauczycielkę matematyki dla uczniów klasy trzeciej. Materiał został uporządkowany zgodnie z zasadą stopniowania trudności i porusza między innymi zagadnienia takie jak: wskazywanie setek, dziesiątek, jedności, mnożenie i dzielenie w zakresie do 100, właściwości figur geometrycznych, obliczenia pieniężne, mierzenie długości. Polecenia są różnorodne i odwołują się do codzienności trzecioklasistów, a zadania z elementami do wycięcia urozmaicają naukę i pozytywnie wpływają na ćwiczenie skupienia przez ucznia.
Publikacja W sieci kryzysu. Od hejtu do samobójstw - jak szkoła może pomóc młodym to praktyczny przewodnik dla nauczycieli, wychowawców, dyrektorów szkół i wszystkich dorosłych, którzy chcą lepiej rozumieć, rozpoznawać i skutecznie reagować na symptomy depresji, przemocy, hejtu oraz prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży. Pokazujemy, jak budować sieć wsparcia w szkole i poza nią, jak rozmawiać o trudnych emocjach, jak przeciwdziałać eskalacji problemów i jak skutecznie interweniować, zanim będzie za późno. Uzupełnieniem są liczne przykłady postępowania, procedury, scenariusze zajęć.
Rozważając zjawisko niedopasowania kompetencyjnego z perspektywy osób poszukujących zatrudnienia, można mówić o zatrudnialności (ang. employability). Często spotykanym określeniem jest również zdolność do zatrudnienia lub zdolność zatrudnieniowa. I choć sam konstrukt jakim jest zatrudnialność dotyczy tak ważnej dla absolwentów szkół wyższych tematyki jak doskonalenie kompetencji, wejście na rynek pracy i rozwój kariery zawodowej, nie ma wielu publikacji traktujących o jego kształtowaniu. Można w literaturze przedmiotu spotkać publikacje dotyczące poszczególnych, wąskich działań, jednak brakuje publikacji kompleksowo traktujących o metodach rozwijających zatrudnialność. Dlatego też przedmiotem niniejszej publiakcji jest komplekoswe kształtowanie zatrudnialności absolwentów uczelni ekonomicznych w Polsce uwzględniające cztery czynniki: edukacyjny, podmiotowy, biznesowy oraz rynek pracy.
W tradycyjnym modelu uniwersytetu, nakreślonym jeszcze przez Wilhelma von Humboldta, niemieckiego filozofa, na przełomie XVIII i XIX wieku, wykładowca był uczonym, który przedstawiał studentom wyniki swoich przemyśleń i eksperymentów. Współcześnie, gdy większość dydaktyków przekazuje słuchaczom wiedzę nabytą, niezwykle ważne stają się technika oraz forma jej przekazu. Istotne jest również zwrócenie uwagi na to, do kogo mówimy, jakie są oczekiwania i zdolności recepcyjne odbiorców, jaką rolę - w swojej biografii życiowej - przypisują edukacji. Równocześnie sama edukacja nie przebiega w wyizolowanych warunkach, jest czuła na zmienne i wyzwania cywilizacyjne oraz szczegółowe cele, które stawiają przed nią różni interesariusze z otoczenia uczelni. Nauczyciele akademiccy znajdą w tej książce odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań - od pozornie banalnych (Jak sobie poradzić ze ściąganiem na egzaminach? Jak zręcznie wpleść dowcip w treść wykładu?) do zasadniczych: Jak mówić, by studenci słuchali? Jak przygotować dobry wykład, ciekawe ćwiczenia i porywającą prezentację? Jak prowadzić zajęcia i przygotować materiały dydaktyczne w zgodzie z prawem autorskim? Jak oceniać pracę studentów? Jak odnosić się do studentów z niepełnosprawnościami? Jak podchodzić do studentów z innych kręgów kulturowych? Jak używać języka inkluzywnego i postępować etycznie? Jak umiejętnie implementować do swoich zajęć nowe, cyfrowe technologie? ,,Niezależnie od wybranej czy preferowanej roli, w którą wcielą się nauczyciele akademiccy, potrzeba doskonalenia i ciągłej pracy nad sobą jest oczywista i niezaprzeczalna. Przy czym doskonałość zawarta w tytule tej książki jest traktowana przez jej autorów nie jako cel i finał zawodowego rozwoju, ale raczej jako droga, która sama w sobie może być satysfakcjonująca i stymulująca. Aha, jeszcze jedno. To już nie wykładowca doskonały, czyli on, a wykładowcy doskonali. Wydaje nam się to bardziej adekwatne do naszych czasów, pojemne znaczeniowo i włączające". ze wstępu dr. hab. Andrzeja Rozmusa
Jeśli twoje dziecko spędza zbyt dużo czasu na graniu, a temat gier prowadzi do napięć w waszym domu, ta książka jest dla ciebie.Wielu rodziców czuje się zagubionych w świecie gier, który wciąga nasze dzieci. Próbujemy zrozumieć ich fascynację nimi, ale często jest to dla nas zupełnie obcy teren. Obawiamy się negatywnych skutków godzin spędzanych przez naszych synów i córki z konsolą. Nie bardzo wiemy, gdzie kończy się pasja i rozrywka, a zaczyna uzależnienie. Próbujemy ustalić zasady dotyczące grania, wyznaczać zdrowe granice, ale brakuje nam wzorców. Zresztą młodzi ludzie są niestrudzeni w znajdowaniu sposobów na obejście zasad i ograniczeń. Z pomocą przychodzi dr Alok Kanojia - uznany psychiatra, były wykładowca Harvard Medical School i zarazem były zapalony gracz, znany milionom użytkowników internetu jako "Dr. K". Jego własne doświadczenie z uzależnieniem od gier oraz lata pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi zaowocowały stworzeniem skutecznego, opartego na nauce planu wsparcia rodziców.W książce znajdziesz praktyczny, ośmiotygodniowy program, który pomoże Ci:wyznaczyć i egzekwować zdrowe granice dotyczące grania,poradzić sobie z emocjonalnymi reakcjami dziecka - od rozdrażnienia po agresję,komunikować się z dzieckiem uzależnionym od gier,zrozumieć, jakie potrzeby psychiczne i neurobiologiczne zaspokajają gry oraz jak można je zaspakajać w świecie rzeczywistym,dowiedzieć się, jak gry wpływają na dzieci z ADHD, spektrum autyzmu, depresją czy stanami lękowymiALOK KANOJIA, ZNANY W INTERNECIE JAKO "DR. K", to ceniony psychiatra i ekspert w dziedzinie zdrowia psychicznego graczy. Pracował jako wykładowca w Harvard Medical School. Specjalizuje się w pracy z młodymi ludźmi zmagającymi się z uzależnieniem od gier i innymi wyzwaniami psychicznymi typowymi dla współczesnego świata.Jest współzałożycielem i prezesem Healthy Gamer - innowacyjnej platformy wspierającej zdrowie psychiczne graczy, oferującej treści edukacyjne, coaching oraz przestrzeń do budowania społeczności. Ukończył Tufts University School of Medicine, a rezydenturę odbył w prestiżowych Massachusetts General Hospital oraz McLean Hospital w stanie Massachusetts. Mieszka w Teksasie z żoną i dwiema córkami, które również są pasjonatkami gier.
Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest nauka rozróżniania, nazywania oraz opisywania części ludzkiego ciała. Zawiera zeszyt dla nauczycieli, terapeutów i rodziców z krótkim omówieniem tematu oraz propozycjami zabaw, a także 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi różne części ciała. Zestaw może zostać wykorzystany do pracy z osobami w różnymi wieku i z rozmaitymi potrzebami. Sprawdzi się m.in.:podczas rewalidacji w szkole i przedszkoluw gabinecie logopedycznym, podczas terapii mowyw pracy z osobami dorosłymi cierpiącymi na zaburzenia funkcji poznawczychpodczas zajęć z języków obcychw domu, podczas codziennej zabawy z dzieckiem.Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi (10 cm 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu.
Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest nauka rozróżniania, nazywania oraz opisywania wybranych zawodów. Zawiera zeszyt dla nauczycieli, terapeutów i rodziców z krótkim omówieniem tematu oraz propozycjami zabaw, a także 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi wykonawców różnych profesji. Zestaw może zostać wykorzystany do pracy z osobami w różnymi wieku i z rozmaitymi potrzebami. Sprawdzi się m.in.:podczas rewalidacji w szkole i przedszkoluw gabinecie logopedycznym, podczas terapii mowyw pracy z osobami dorosłymi cierpiącymi na zaburzenia funkcji poznawczychpodczas zajęć z języków obcychw domu, podczas codziennej zabawy z dzieckiem.Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi (10 cm 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu.
Prezentowane karty pracy mają służyć doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem.Materiały są realizacją podstawy programowej edukacji polonistycznej wczesnoszkolnego poziomu nauczania (klasy I-III). Zawierają również ćwiczenia związane z edukacją społeczną, przyrodniczą, techniczną i informatyczną.Każda karta pracy występuje w 5 wariantach. Liczba ta wynika z tego, że grupa podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych może liczyć maksymalnie 5 uczniów. W związku z tym wszyscy uczestnicy zajęć będą mogli pracować na indywidualnych kartach - takich samych pod względem formy, ale treściowo odmiennych. Stwarza to szereg dodatkowych możliwości, takich jak dobór karty pod względem stopnia trudności czy powtórzenie przez ucznia konkretnego ćwiczenia na innej treściowo karcie. Ma to również zastosowanie podczas wykorzystywania kart w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych.W tę część wplecione zostały zagadnienia dotyczące między innymi:praw i obowiązków obywatelskichpatriotyzmuznaczenia symboli narodowych i ich genezywybranych postaci wielkich Polakówgeografii Polskipopularnych gatunków roślin i zwierzątekosystemówochrony przyrody i parków narodowychzasad bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym.
"Przez pory roku" to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację.Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną (AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne.Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego.
"Przez pory roku" to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację.Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną (AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne.Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego.
"Przez pory roku" to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację.Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną (AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne.Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego.
Książka naświetla historię uniwersytetu kolegialnego jako instytucji i jako społeczności - a może wielu instytucji i społeczności. Stanowi przegląd zmian zachodzących na Uniwersytecie Oksfordzkim na przestrzeni wieków oraz wyjaśnia jego dość bizantyjską strukturę i sposób działania, po czym skupia się na jego obecnej sytuacji po Brexicie. Autor umiejętnie ocenia wyzwania, przed którymi stoi Oksford []. Książka będzie szczególnie interesująca dla polskich czytelników nie tylko dlatego, że opierając się na szeroko zakrojonych badaniach, autor pokazuje funkcjonowanie uniwersytetu, o którym wszyscy słyszeli, choć niewielu o nim zbyt wiele wie, ale także dlatego, że jego argumentacja wynika na osobistej, zakulisowej wiedzy o tym miejscu i wywiadów z tymi, którzy tu studiowali. Nie ma lepszego wglądu w Oksford niż przez pryzmat ludzi, nawet jeśli to, co mówią, musi być krytycznie analizowane i oceniane.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?