Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Czułość jest najpotężniejszą więzią, jaka istnieje. Elementem niezbędnym do stworzenia silnych i zdrowych relacji z innymi, ponieważ pomaga budować zaufanie, intymność i połączenie. Niniejsza książka pełna jest propozycji aktywności wspierających dawanie czułości sobie i innym; czułości dla i poprzez ciało, dla i poprzez zmysły, a także czułości dla siebie, w trudnych i miłych momentach życia, dla dużych i małych. Bycie czułym wobec siebie zwiększa szanse na: zbudowanie pozytywnego obrazu siebie i rozpoznawanie swoich mocnych stron i zdolnościzmniejszanie stresu i niepokoju oraz poczucie się bardziej zrelaksowanymdobre relacje z innymi, bo w ten sam sposób możesz traktować innychradzenie sobie w trudnych sytuacjach z większą odpornością i optymizmem Praktyka uważności i czułości może być przygodą dla całej rodziny. Ta książeczka pełna jest przygód związanych z uważnością, z których mogą skorzystać zarówno dzieci, jak i dorośli, samodzielnie lub razem, indywidualnie bądź w grupie. Są tu aktywności ruchowe, dźwiękowe, smakowe i zapachowe oraz miejsca bezpieczne, szczęśliwe i spokojne. Bo w praktyce uważności wcale nie chodzi o to, żeby siedzieć spokojnie i nieruchomo. Chodzi o ćwiczenie zwracania, utrzymania i kierowania uwagi na to, co się teraz dzieje w nas i wokół nas. Zarówno w ćwiczeniach, jak i w naszej codzienności. A gdy skupiasz się lepiej, prościej ci przenieść i zatrzymać uwagę tam, gdzie chcesz. Przez cołatwiej będzie zasnąć wieczorem i zmniejszyć niepokój w ciągu dnia. Agnieszka Jankowska-Figaj to nauczycielka uważności oraz praktyczka NVC. Towarzyszy małym, średnim i dużym w odkrywaniu ich świadomości w programach MBSR, Eline Snel, Mindful Schools oraz Growing up Mindful. Mama trójki chłopców. Autorka książki Przygody psa i sowy oraz współautorka kart mindfulness dla dzieci Magiczna chwila. Szydełkuje, rysuje oraz tworzy ilustracje, w tym do niniejszej książki.
Jako rodzic na pewno pragniesz, by twoje dziecko czuło się otoczone opieką, wspierane i bezpieczne. Jednak w stresującym i niepewnym świecie jest to niezmiernie trudne, zwłaszcza gdy rodzice sami zmagają się z lękiem. Nie jesteś w stanie ochronić dziecka przed wszelkimi problemami, ale możesz mu pomóc zbudować odporność psychiczną, dzięki której poradzi sobie bez względu na to, jakie kłody życie rzuci mu pod nogi. Niniejsza książka wesprze cię w tym. Autorzy proponują podejście oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, które pomaga dzieciom radzić sobie z lękiem, w elastyczny sposób podchodzić do trudności i rozwinąć skrzydła.
Z tego poradnika dowiesz się, jak pomóc dziecku:
rozpoznać niepomocne myśli i zachowania, które podtrzymują przytłaczające
emocje;
mierzyć się z nowymi, także nieprzyjemnymi sytuacjami i wyzwaniami zamiast ich unikać;
traktować wszelkie niepowodzenia jako okazje do rozwoju.
Z tą książką przekażesz swojemu dziecku dar odporności psychicznej - zdolności reagowania na przeciwności losu w przystosowawczy sposób, ze spokojem i pewnością siebie. Przedstawione w niej umiejętności nie tylko ułatwią mu radzenie sobie w trudnych chwilach, ale także pozwolą przejść przez życie z poczuciem mocy i sprawczości. Pozwolą mu żyć z pasją. Książka zawiera także porady i strategie, które pomogą i tobie radzić sobie z lękiem. Jako rodzic odgrywasz ważną rolę w życiu swojego dziecka - jesteś dla niego wzorem do naśladowania i twoje reakcje kształtują jego zachowania. Dlatego tak ważne jest dla ciebie przyswojenie umiejętności opisanych w tym poradniku. Znajdziesz w nim konkretny plan działania, który pozwoli ci wesprzeć dziecko w budowaniu pewności siebie i poczucia kompetencji w obliczu życiowych wyzwań.
Książka opiera się na programie „Zaradny Kot". Problem lęku dotyczy wszystkich dzieci. Lęk może dopaść dziecko w szkole, w par- ku linowym czy w czasie towarzyskiego spotkania. I niestety może sprawić, że ono zacznie unikać wyzwań, a z jego życia zniknie wiele magicznych chwil. Że przestanie doświadczać sukcesów. Ta książka to mądry poradnik o tym, jak wspierać swoje dziecko w radzeniu sobie z lękiem, w pokonywaniu go i w zdobywaniu odporności pozwalającej przezwyciężać codzienne trudności. Bo sposoby radzenia sobie z lękiem zawarte w programie Zaradny Kot" można stosować też na co dzień.
Trzecia część Matematycznych kart pracy, podobnie jak pierwsza i druga, przeznaczona jest dla uczniów mających problemy z osiągnięciem elementarnych celów edukacyjnych w zakresie umiejętności matematycznych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i dla niektórych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Karty mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie pracy w systemie lekcyjnym, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych. Część trzecia zawiera zadania dotyczące:dodawania i odejmowania liczb dwucyfrowych;mnożenia i dzielenia w zakresie tabliczki mnożenia;zapisywania i odczytywania liczb trzycyfrowych. Niektóre zadania, podobnie jak w części pierwszej i drugiej, dotyczą obliczeń pieniężnych i jednostek miar:mierzenie długości;mierzenie masy;mierzenie temperatury;mierzenie czasu.
Aneta Gromanowska opiekuje się szkolnym kołem teatralnym, dla którego pisze własne scenariusze, lekkie, zabawne, z przymrużeniem oka, pokazujące ważne dla młodych ludzi sprawy, takie jak miłość, akceptacja czy relacje rodzinne. Bo szkolny teatr to nie tylko poważne akademie i konkursy recytatorskie, to także zabawa pozostawiająca na twarzy uśmiech i pobudzająca do refleksji. Inscenizacje, które powstaną na podstawie zgromadzonych w książce scenariuszy, na pewno ubarwią szkolną rzeczywistość i dostarczą wielu pozytywnych emocji widzom oraz aktorom.
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Połącz punkty to czwarta część zestawu Terapia ręki… Składa się z 14 kart z ćwiczeniami. Zadaniem dziecka jest łączenie punktów w kolejności, zaczynając od tego oznaczonego cyfrą 1. Dziecko na początku może tylko wskazywać palcem poszczególne cyfry i liczby, a następnie przy użyciu mazaka, pisaka, ołówka, kredki może połączyć wszystkie kropki ze sobą. Połączone punkty utworzą obrazek, który maluch może pokolorować. Celem ćwiczenia jest kształtowanie prawidłowej postawy, polepszenie chwytu u dziecka, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, dostosowanie siły chwytu do narzędzia pisarskiego, poprawa rotacji w przedramieniu oraz usprawnienie wyizolowanych ruchów palców, a także doskonalenie liczenia, kształtowanie wyobraźni oraz poszerzanie słownictwa.
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej.
Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej.
Publikacja Cztery pory roku z piosenką powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie nauczycieli, którzy nie grają na pianinie, a chcą zapewnić przedszkolakom udział w aktywnościach o charakterze zajęć rytmicznych.Gwarantem polubienia przez dzieci muzyki i aktywności podejmowanych przy niej jest proponowanie im łatwych i atrakcyjnych sposobów jej poznawania i wykonywania poprzez różne formy wychowania muzycznego, jakimi są ruch przy muzyce, śpiew, gra na instrumentach, słuchanie muzyki oraz jej tworzenie wszystkie one zostały uwzględnione w niniejszej publikacji. W skład publikacji wchodzą: 2 płyty CD pierwsza z dwunastoma piosenkami (po trzy na każdą z pór roku) i z trzema specjalnie skomponowanymi utworami instrumentalnymi, druga z podkładami muzycznymi do piosenek; książeczka zawierająca słowa piosenek, a także propozycje zabaw muzyczno-rytmicznych im towarzyszących. Punktem wyjścia dla proponowanych aktywności jest zawsze właściwie dobrana piosenka. Dodatkowym atutem jest jej staranne wykonanie, o co zadbali specjaliści z Krakowskiego Centrum Artystycznego, przygotowując pieczołowicie małych i większych wokalistów do zrealizowanych nagrań.
Czy wiesz, jak zdolne może być Twoje dziecko? Czy wiesz, że nowo narodzone dziecko ma większa potencjalną inteligencję niż Leonardo da Vinci kiedykolwiek wykorzystał, a trzylatek może czytać, liczyć i mówić w dwóch językach? Pierwsze lata życia są kluczowe dla rozwoju dziecka i umożliwiają uwolnienie jego ogromnego potencjału. Dlatego jeśli chcesz zapewnić mu dobry start bez presji i stresu, sięgnij po ten poradnik. Autorzy doświadczenie psycholodzy i rodzice pokazują, jak rozwijać i kształtować nowe zdolności w codziennej zabawie. Dzięki licznym wskazówkom przekonasz się, że nauka czytania, matematyki czy języków obcych może być okazją do fantastycznej zabawy i sposobem na przyjemne spędzenie czasu. A uważność na emocje i indywidualne potrzeby malucha nie tylko obudzi w nim pasję odkrywcy, lecz także zapewni mu szczęśliwe dzieciństwo.W nowym wydaniu m.in.: nowe pomysły na zabawy, których nie znajdziesz w internecie podpowiedzi, jak przygotować dziecko do życia w cyfrowym świecie wskazówki, jak zatroszczyć się o siebie i swoje potrzeby, by uniknąć rodzicielskiego wypalenia
Magdalena Tecław - wieloletni nauczyciel w szkołach podstawowych i średnich w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Absolwentka Wydziału Zarządzania oraz Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego, ukończyła także studia z zakresu edukacji w University College London, East London University oraz St Mary's University. Na Wydziale Edukacji University of York otrzymała tytuł MA, a obecnie kontynuuje studia na University of Oxford, gdzie zajmuje się tematem oceniania. Na co dzień pracuje w szkole średniej w hrabstwie Oxfordshire jako koordynator zespołu. Jest mężatką i mamą czwórki dzieci.
Rozpoczęcie edukacji przedszkolnej może budzić wiele lęków we wszystkich osobach stojących przed tym wyzwaniem. Jak je przezwyciężyć i zapewnić dziecku dobry start adaptacyjny, rodzicom spokój, a nauczycielom i pozostałym pracownikom przedszkola wzrost poczucia kompetencji i sprawczości w tym obszarze? Sposób jest tylko jeden: dając im określoną wiedzę i konkretne wskazówki! I niniejsza książka powstała właśnie w tym celu. Siłą naszej publikacji jest jej różnorodność zawdzięczamy to temu, że jest ona dziełem wielu Autorów. Do współpracy zaprosiliśmy nauczycieli edukacji przedszkolnej, dyrektorów, psychologów, pedagogów, w wielu przypadkach będących jednocześnie rodzicami. Podzielili się oni z Czytelnikami swoim niemałym doświadczeniem dydaktyczno-wychowawczym. Część treści została zaczerpnięta z artykułów opublikowanych na łamach miesięcznika Bliżej przedszkola, jednak znakomitą większość stanowią nowe teksty. W publikacji znajdziesz: 9 specjalistycznych artykułów pełnych wartościowych wskazówek dotyczących procesu adaptacji - ich Autorkami są m.in. dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska (Pani Zuzia), Agnieszka Czeglik i Jolanta Jastrzębska; kilkadziesiąt zabaw do wykorzystania podczas zajęć adaptacyjnych i w pierwszych tygodniach nowego roku (przed)szkolnego; 7 rozbudowanych scenariuszy zajęć adaptacyjnych z elementami multisensorycznymi opracowanymi przez Agnieszkę Bugajską, Annę Wiktor-Stępień oraz Karinę Perkowską; 4 scenariusze uroczystości pasowania na przedszkolaka stworzone przez Aldonę Kazimierską, Marię Brodę-Bajak, Izabelę Michtę i Annę Bombę; 42 zagadki autorstwa Agnieszki Kornackiej; 14 piosenek (z zapisami nutowymi i podkładami muzycznymi), które przybliżają dzieciom rzeczywistość przedszkolną lub mają charakter zabaw integrujących grupę Autorką tekstów większości z nich jest Dorota Kluska, muzyki Maria Broda-Bajak, zaś aranżacji Mateusz Hrynkiewicz z Krakowskiego Centrum Artystycznego.
Opowieści z Krainy Spokoju to cykl opowiadań będących pomocnym narzędziem zarówno dla nauczycieli, jak i dla samych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Młodzi odbiorcy w czasie słuchania opowiadań relaksacyjnych nie tylko regenerują swoje zasoby, ale także odbywają podróż do świata wyobraźni, co dodatkowo rozwija ich zdolności poznawcze między innymi tak ważną we współczesnym świecie kreatywność. Nauczyciele natomiast otrzymują pomoc we wsparciu grupy w czasie odczuwania intensywnych emocji czy nadmiernej pobudliwości i rozkojarzenia.
Żadnemu świadomemu nauczycielowi czy opiekunowi nie trzeba tłumaczyć, jak cenne są zabawy realizowane w ramach zajęć z rytmiki łączące wspieranie rozwoju potencjału muzycznego i ruchowego. Aktywności z tego obszaru warto więc proponować dzieciom nie tylko w czasie przeznaczonym na rytmikę, ale także w innych momentach przedszkolnego dnia. Publikacja Marsze, tupanki, klaskanki to zbiór różnego rodzaju zabaw przy muzyce, które rozwijają poczucie rytmu i muzykalność u dzieci, a także przyczyniają się do ich ogólnego rozwoju. Prosta forma piosenek ma zachęcać dzieci do śpiewania podczas wspólnej zabawy.
W Porusz dłonie, porusz ciało zamieszczone zostały propozycje zabaw opartych o piosenki, mające na celu wspieranie rozwoju motoryki małej i ogólnej sprawności ruchowej u dziecka. Motoryka mała to sprawność dłoni ze szczególnym uwzględnieniem sprawności palców, czyli zdolność do ruchu bardziej precyzyjnego (np. pisanie, rysowanie, majsterkowanie, zapinanie guzików). By mogła się ona rozwijać, potrzeba wielu prób i powtórzeń oraz ciągłych okazji do jej ćwiczenia. Warto więc w tym obszarze proponować dzieciom zorganizowane zabawy. Nie wolno jednak zapominać o ogólnym rozwoju ruchowym i o tym, że żeby móc zwiększyć skuteczność ćwiczeń z zakresu motoryki małej, trzeba najpierw rozruszać cały organizm i zadbać o rozwój motoryki dużej. Poziom rozwoju motoryki dużej ma znaczny wpływ na poziom rozwoju motoryki małej. W niniejszej publikacji zamieszczone zostały propozycje zabaw, mające na celu rozwój dużej i małej motoryki u dzieci w wieku przedszkolnym oraz u dzieci starszych, u których występują problemy motoryczne i grafomotoryczne.
Pobawmy się razem to zbiór ponad 400 zabaw i gier, który oddajemy w ręce Czytelników z przekonaniem o jego ogromnej wartości. Książka zawiera propozycje aktywności, których celem jest dostarczanie i bogacenie dziecięcych doświadczeń. Uczestnicząc w zaproponowanych w nim zabawach, dzieci mają szansę na utrwalenie posiadanych umiejętności i nabywanie nowych. Zabawy te mogą stanowić pomysł na zagospodarowanie czasu przedszkolaków zarówno w momentach, kiedy trzeba zespół uaktywnić, jak i wyciszyć. Jedne propozycje, w zależności od potrzeb i możliwości grupy, dają okazję do zabawy poprzez ruch czy integrujące działania w kręgu; inne zaś wymagają większego skupienia i wysiłku umysłowego.
Publikacja powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie na pozycje, które pomogą ćwiczyć z dziećmi dobre maniery w czasie codziennych aktywności w przedszkolu. Znajdują się w niej krótkie wierszowane formy, które ułatwią poznanie zasad właściwego zachowania, używania magicznych słów (czyli zwrotów grzecznościowych), nauczą życzliwości, uprzejmości, tolerancji, empatii. W książce zostało zamieszczonych blisko 80 wierszyków ilustrowanych ruchami i gestami lub uzupełnionych zabawą oraz zapisy nutowe piosenek, a na płycie CD będącej częścią publikacji Czytelnik znajdzie 10 piosenek tematycznych, wraz z podkładami muzycznymi do nich.
Interaktywne zabawki, media społecznościowe, aplikacje do niemal wszystkich funkcji życiowych w telefonie - prawdopodobnie to one wychowują twoje dziecko, mając większy wpływ na jego rozwój niż Ty sam! Tymczasem Twoje dziecko nie potrzebuje ich w takim zakresie, w jakim ich używa. Ty zaś masz pełną władzę, aby ograniczyć jego czas spędzany przed ekranem. Książka Kto wychowuje nasze dzieci? Big Tech, Big Business a życie naszych dzieci: - prezentuje mechanizmy marketingu skierowanego do dzieci; - otwiera oczy na perswazję, jakiej poddawane są dzieci, także pod płaszczykiem edukacji i wspomagania ich rozwoju; - pokazuje, w jaki sposób konsumpcjonizm nadwyręża dobrostan dzieci, prowadząc do wielu trudności emocjonalnych i osamotnienia. Autorka nie poprzestaje na krytyce społecznej i uświadamianiu zagrożeń związanych z konsumpcjonizmem, ale - co ważne: - podpowiada sposoby, w jakie możemy swoje dzieci ochronić; - uczy, jak przywrócić porządek, w którym dziecko nie jest targetem przemysłu technologicznego, zabawkarskiego czy rozrywkowego; - pomaga przeciwstawić się korporacjom przejmującym kontrolę nad życiem dzieci i być rodzicem zapewniającym dzieciństwo potrzebne do rozwoju. Mimo trudnego w konsekwencjach społecznych tematu autorka nie stroni od poczucia humoru i optymizmu, co czyni lekturę przyjemną i dającą siłę do odważnego i odpowiedzialnego rodzicielstwa oraz nadzieję na zmniejszenie siły oddziaływania Big Tech i Big Business na nasze dzieci.
Odchodzimy od uniżoności wobec kobiet, seniorów, księży i innych osób wyższych rangą na rzecz wzajemnego poszanowania. Nie z uwagi na pozycję społeczną, a jednostkową godność należą się ludziom względy, stąd swoiste wypłaszczanie hierarchii i zastępowanie mechanicznego respektu czułą troską. Doświadczamy coraz dalej postępującej demokratyzacji, obejmującej nawet inne niż ludzie gatunki. A dawniej? W czym przejawiała się kulturalność Polek i Polaków? Czy chłop mógł być kulturalny? Jak z tym było w czasach PRL? Jaka w tym rola kultury artystycznej? Co to w ogóle znaczy być osobą kulturalną? Jakie znaczenie ma językowy savoir-vivre? Czy poradniki dobrych manier pasują do codzienności? Jak nas oceniają pod tym względem imigranci z Ukrainy? Książka Kulturalność. Rekonstrukcja wzorca człowieka kulturalnego w Polsce odpowiada na te pytania głosami autorki, różnych uczonych i osób badanych, a także ikon zbiorowej wyobraźni, czasem zupełnie nieoczekiwanych. Anna Jawor napisała obszerną i wielowątkową społeczną historię kulturalności w Polsce, w której zainteresowani i zainteresowane będą mogli odnaleźć konieczną wiedzę, jakiej nigdzie indziej nie znajdą. z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Szlendaka Rozprawa Anny Jawor ma niewątpliwie charakter pionierski. z recenzji prof. dr. hab. Rocha Sulimy
„Co jest nie tak?” to książka ucząca dostrzegać i wskazywać nierealność różnych sytuacji i przedmiotów. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi powiedzieć, co na zdjęciu nie pasuje, co jest dziwne. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Karty pracy przeznaczone są dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel mógł zastosować je na wiele sposobów, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.Książeczka "Tomcio rozwiązuje problemy. Strachy i lęki" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o oswajaniu strachów i lęków oraz część poradnikową. Powstała w odpowiedzi na potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, których codzienność obfituje w różnego rodzaju obawy, lęki, strachy i fobie. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?