Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
ODPUŚĆ SOBIE I SWOJEMU DZIECKU.I POZWÓL MU BYĆ SZCZĘŚLIWYM.Córka nie mówi jeszcze biegle po hiszpańsku i angielsku? Syn ledwo przechodzi z klasy do klasy? Zamartwiasz się o ich przyszłość i namawiasz na kolejne dodatkowe zajęcia w sobotę, bo tygodniowy grafik mają już wypełniony po brzegi?Twoje dziecko nie musi być najlepsze. A ty nie musisz być idealnym rodzicem. Możesz wypisać was z wyścigu o uznanie i przestać się porównywać.Jennifer Wallace, wybitna dziennikarka badająca trendy w wychowaniu, uświadamia nam, że żyjemy w toksycznej kulturze sukcesu. Najwyższą cenę za życie pod presją oczekiwań płacą nasze dzieci, co potwierdzają statystyki zachorowań na depresję wśród nastolatków. Media utwierdzają młodych ludzi w przekonaniu, że znaczą tyle, ile osiągną. Stworzyliśmy naszym córkom i synom świat, w którym czują się nieustannie oceniani. I my też. Ale można to zmienić.Na podstawie badań oraz setek wywiadów przeprowadzonych z rodzicami, nastolatkami i specjalistami Jennifer Wallace opracowała zestaw rozwiązań, które pozwolą nam, rodzicom, ochronić nasze dzieci przed presją otoczenia i pomogą wychować zdrowych i, owszem, odnoszących sukcesy, ale szczęśliwych dorosłych.Pokażmy naszym dzieciom, że to one są dla nas najważniejsze - a nie ich oceny, medale i dyplomy.
Książka ta to światowy bestseller. Autor proponuje wychowanie bez porażek, jako skuteczną metodę rozwiązywania konfliktów między rodzicami a dziećmi w rodzinie, a także w innych środowiskach i sytuacjach społecznych rodzących konflikty. Uświadamia czytelnikowi, jakie skutki niosą ze sobą postawy jednostronnej dominacji i proponuje „metodę bez przegranych”, która polega na wspólnym poszukiwaniu rozwiązań satysfakcjonujących dla obu stron. Metoda ta jest czymś więcej niż zwykłym kompromisem. Doktor Thomas Gordon to światowej sławy, nieżyjący już amerykański psycholog i psychoterapeuta. Był konsultantem i doradcą Białego Domu do spraw rodziny oraz członkiem rzeczywistym Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. W 1999 roku otrzymał złoty medal za zasługi dla psychologii w służbie społecznej. Był trzykrotnie nominowany do Pokojowej Nagrody Nobla. Jego książki ukazały się na całym świecie w blisko 30 językach.
Jak pomóc chłopcom wyrosnąć na szczęśliwych i zrównoważonych mężczyzn.Każdy chłopiec będzie kiedyś mężczyzną. Tylko jakim? Jeżeli pragniesz, aby twój syn stał się życzliwym, silnym i pełnym życia dorosłym, zacznij działać już dziś. To wydanie Wychowywania chłopców zostało uaktualnione i rozszerzone o najnowsze badania, m. in. dot. poszczególnych grup wiekowych, tożsamości płciowej i orientacji seksualnej. Ten mądry i wszechstronny poradnik może służyć pomocą w wychowywaniu synów we współczesnym świecie, w którym równość, szacunek i nowy wizerunek mężczyzny mają ogromne znaczenie, ale który nadal jest nękany widmem toksycznej męskości.Chłopcy różnią się między sobą, dlatego powinniśmy dobrze poznać naszych synów. "Jeśli ich rozumiemy, możemy wspierać ich rozwój i wejście w dorosłość" - to przesłanie niezmiennie sprawia, że książka cieszy się popularnością i zaufaniem milionów rodziców na całym świecie.
Mierzysz się z problemem buntowniczego dziecka, czy nastolatka? I wydaje ci się, że zrobiłaś już wszystko, a nic nie działa?A co, gdyby się okazało, że można pomóc sobie i zbuntowanemu dziecku, czy nastolatkowi?Sporadyczne konflikty między rodzicami i dziećmi to normalna sprawa. Jednak, gdy napady złości, opór wobec wszystkiego, odpowiedź "nie" na każdą prośbę i pytanie - staje się normą, cierpi na tym cała rodzina. Wszyscy chodzą na paluszkach. Nigdy nie wiadomo, kiedy nastąpi wybuch złości i buntu u dziecka. Atmosfera w domu robi się nie do zniesienia.Dr Bernstein, psycholog dziecięcy na podstawie ponad trzydziestu lat praktyki i swoich doświadczeń jako ojciec trójki dzieci opracował 10-stopniowy plan, by w domu zapanowały spokój i harmonia.Wyjaśniaco powoduje bunt u dzieci,dlaczego nieustający dziecięcy bunt jest tak destrukcyjny dla całej rodzinypokazuje rodzicom, jak stać się trenerem emocji dziecka i krok po kroku położyć kres temu zachowaniu - w domu, w szkole i wszędzie pomiędzy.Gdy naprawdę zrozumiesz swoje dziecko i nauczysz się nie brać jego słów tak bardzo do siebie, wszystko stanie się o wiele łatwiejsze.
Prezentowana monografia demonstruje wysoki poziom wiedzy i umiejętności autorki w zakresie pedagogiki medialnej oraz znajomości najnowszej literatury – nie tylko polskojęzycznej, ale także światowej, anglojęzycznej – dotyczącej teorii i wykorzystania współczesnych mediów cyfrowych w edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem rzeczywistości wirtualnej. (...) Wnosi znaczący wkład nie tylko w rozwój subdyscypliny, jaką jest pedagogika medialna, ale także całej pedagogiki.
Praca ta dotyczy nowatorskiej w Polsce propozycji wykorzystania w edukacji wczesnoszkolnej nowoczesnych, interaktywnych mediów cyfrowych w postaci wirtualnej rzeczywistości oraz narzędzi w postaci gogli z czujnikami ruchu, a także klasycznych już dziś mediów dydaktycznych, jakimi są tablet czy tablica multimedialna. Uczniowie uczestniczyli w przestrzeni wirtualnej o różnym poziomie interaktywności i immersyjności, co stanowiło dla nich nową sytuację – motywującą, pobudzającą do aktywności i rozwijającą wyobraźnię. Edukacja w przestrzeni trójwymiarowej daje uczniom nowe możliwości kształceniowe i szansę efektywnego uczenia się. W pracy widoczne jest przesunięcie uwagi z procesu nauczania na proces indywidualnego uczenia się w środowisku wykorzystującym interaktywne materiały dydaktyczne.
(...) Oryginalne wyniki badań skłoniły autorkę do podjęcia interesującego dyskursu naukowego oraz zaproponowania wielu nowatorskich wdrożeń do praktyki edukacji wczesnoszkolnej. Analizowana praca ma charakter perspektywiczny i będzie miała istotny wpływ na wykorzystanie w edukacji wczesnoszkolnej wirtualnej rzeczywistości przez dobrze przygotowanych nauczycieli w szkołach wyposażonych w nowoczesne instrumentarium medialne.
prof. dr hab. Stanisław Juszczyk
W skład książki wchodzą 24 scenariusze katechez, dedykowane po dwie jednostki lekcyjne na każdą klasę, dla trzech etapów edukacyjnych. Książka recenzowana przez Komisję Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski oraz szeroko konsultowana z Centrum Ochrony Dziecka. W całości sfinansowana przez Fundację Świętego Józefa Konferencji Episkopatu Polski. Scenariusze zajęć zamieszczone w książce zostały tak zaplanowane, aby wychowywać do rozwagi, roztropności, mądrości, krytycznego myślenia i kontrolowanej przez zaufanych dorosłych otwartości na treści i kontakty z osobami w świecie realnym i wirtualnym. Dzięki zajęciom przygotowanym na ich podstawie uczniowie będą mogli zrozumieć, czym jest zaufanie, miłość, odpowiedzialność oraz jak dążyć do dobra, prawdy i szczęścia, nie ulegając manipulacjom i fałszywym obrazom przyjaźni i miłości. Celem zajęć profilaktycznych jest kształtowanie postawy bycia odpornym na działania osób próbujących traktować młodych ludzi w sposób przedmiotowy. Wartością scenariuszy jest konsekwentne i obfite korzystanie ze skarbca Słowa Bożego jako podstawowego źródła katechezy i nieomylnego przewodnika przez życie dzieci i młodzieży. Niezaprzeczalnym walorem książki jest to, że tematykę prewencji wykorzystania osób małoletnich podejmujemy, ucząc stawiania granic, asertywności oraz świadomości wartości i godności własnej i drugiego człowieka. Recenzja Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski Aleksandra Bałoniak od ponad 30 lat pracuje dla katechezy w Polsce; jako nauczyciel religii w szkołach ponadpodstawowych; przez 19 lat zastępca redaktora naczelnego w czasopiśmie Katecheta. Członek zespołu ekspertów ds. opracowania nowej podstawy programowej katechezy Kościoła katolickiego w Polsce oraz nowego programu nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach (2015-2018), członek Stowarzyszenia Katechetów Polskich. Autorka podręczników do nauki religii, redaktor kilkudziesięciu książek metodycznych do nauki religii. Aktualnie redaktor w Wydawnictwie WAM w Krakowie. dr hab. Aneta Rayzacher-Majewska wykładowca katechetyki na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, nauczyciel religii w przedszkolach i szkołach, konsultor Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski i członek Zespołu Roboczego ds. Kontaktu z Rządem RP w sprawie lekcji religii; autorka i recenzent programów i podręczników do religii, autorka licznych artykułów naukowych nt. nauczania religii oraz materiałów katechetycznych oraz szkoleń dla katechetów.
Jak wspierać dzieci dorastające w świecie, w którym niemal każdy moment ich życia może być udostępniany i porównywany w mediach społecznościowych?Devorah Heitner jest specjalistką w dziedzinie dorastania "na oczach wszystkich" i proponuje odejście od nakładania zakazów, kontrolowania i grożenia konsekwencjami, co wzmaga stres młodego człowieka. W zamian proponuje skupienie się na charakterze i osobowości dziecka oraz empatycznym wspieraniu go w poznawaniu siebie.Możemy śledzić każdy ruch naszych dzieci za pomocą aplikacji, zobaczyć ich oceny w ciągu kilku minut od ich wystawienia i skupić się na ich cyfrowym śladzie, obawiając się, że jeden błąd może spowodować, że zostaną podsumowane i skomentowane przez innych.Dzięki mediom społecznościowym i stałej obecności online, granice prywatności są bardzo cienkie. Książka pokazuje rodzicom, jak pomóc nastolatkom w poruszaniu się po granicach, tożsamości, prywatności i reputacji w cyfrowym świecie. Jak mogą dowiedzieć się, kim naprawdę jest moje dziecko przy zerowej prywatności i ciągłej ocenie? Devorah Heitner pokazuje nam, że skupiając się na charakterze, a nie na groźbie złapania czy zdemaskowania, możemy wspierać nasze dzieci, by były autentycznie sobą.Opierając się na swojej wieloletniej pracy z rodzicami i szkołami, a także na setkach wywiadów z dziećmi, rodzicami, pedagogami, klinicystami i naukowcami, Heitner oferuje strategie wychowania naszych dzieci w świecie, w którym wszystko jest pod kontrolą. Dzięki przystępnym historiom i popartym badaniami poradom, książka "Dorastanie w sieci. Jak wspierać i chronić dziecko dojrzewające w cyfrowym świecie" daje rodzicom sposoby na pokonanie uczucia przytłoczenia oraz niepowtarzalną szansę, aby nawiązać kontakt ze swoimi dziećmi, rozpoznać, jak je wspierać i pomóc im zrozumieć, kim są, gdy wszyscy na nie patrzą.
Refleksja badawcza podjęta przez Autorkę może przyczynić się do przełamania wielu stereotypów myślowych, o które nietrudno w sytuacji braku usystematyzowanej wiedzy []. Określanie kierunków rozwoju twórczości rysunkowej osób niewidomych, ujawnienie indeksów (wzorców) w kreowaniu świata oraz ustalenie symptomów zwiastujących rozwój twórczości rysunkowej u dzieci i młodzieży niewidomej uznaję za nowatorskie i oryginalne []. Rzadko pojawiają się tego typu opracowania. Rzetelne, wielowarstwowe, ujęte całościowo i interdyscyplinarne, uniwersalne i dodałabym oryginalne w przedmiocie badań, uzupełniające i wypełniające luki w dotychczasowym dyskursie na-ukowym, służące praktyce. Elementem wyjątkowo wartościowym w kontekście praktyki edukacyjnej są analizy interpretacyjne i opisowe wytworów plastycznych badanych osób []. Z recenzji wydawniczej dr hab. Marty Uberman, prof. UR
Dzięki zamieszczonym tu ćwiczeniom dziecko wprawia rękę, poprawia płynność pisania , doskonali charakter pisma, ale także wyrabia nawyki poprawnej postawy i trzymania długopisu. Ponadto dziecko: ćwiczy koordynację ręka - oko, utrwala prawidłową pisownię liter, uczy się koncentracji, rozwija spostrzegawczość, poznaje i utrwala nazwy kolorów, wzbogaca swoje słownictwo. Dzięki tej książce dzieci poczują chęć do kreślenia i nauki pisania kolejnych liter, a to w procesie edukacyjnym jest najważniejsze.
Format: 165 x 235 mm
Ilość stron: 32
Praca merytorycznie i metodologicznie jest bowiem bardzo dobra, a nawet fascynująca. Aprobując całość przemyśleń Autorki, należy zwrócić uwagę na fundamentalną wartość recenzowanej pracy, jaką jest jej wkład w dyskusję naukową nad komunikacją interpersonalną w rodzinie z podkreśleniem milczenia jako jednej z jej form. I to jest istotny wkład w rozwój nauk o rodzinie, a także socjologii rodziny.
Ks. prof. dr hab. Henryk Skorowski
Powstała praca wybitna. Podjęty w recenzowanej pracy problem badawczy wydaje się niezwykle doniosły. Jest tak z kilku powiązanych ze sobą powodów. Przedstawiona mi do oceny praca to ważna – przynajmniej w obszarze języka polskiego – próba ukazania w syntetyczny sposób roli milczenia w procesach komunikacyjnych widzianych w rodzinie. Autorka poprzez wybór swego problemu badawczego sprzeciwia się też częstemu redukowaniu interesującej Ją problematyki zwykle do jakiegoś jednego aspektu. Autorce udało się ukazać świat człowieka jako rzeczywistość ze swej istoty komunikacyjną.
Prof. dr hab. Marek Melnyk
Dojrzewanie to podręcznik opracowany z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, ze sprzężeniami, autyzmem oraz innymi zaburzeniami rozwojowymi. Może być wykorzystany w szkołach specjalnych podstawowych i przysposabiających do pracy, w klasach integracyjnych, a także w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych. Będzie również nieocenioną pomocą dla rodziców i opiekunów, którzy w warunkach domowych chcą przygotować swoje dzieci do przejścia przez trudny okres dojrzewania. Uczniowie, pracując z podręcznikiem, zdobywają wiedzę o sobie, swoim ciele oraz procesach w nim zachodzących podczas okresu dojrzewania. Duża partia materiału została poświęcona higienie ogólnej i intymnej. Związane z dojrzewaniem zmiany hormonalne powodują niejasne lub nawet niepokojące dla nastolatków wahania nastroju, dlatego też część podręcznika poświęcono emocjom ich rozpoznawaniu oraz radzeniu sobie z nimi w trudnych sytuacjach. Ponadto omówiono w nim zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
"Autentyczna, empatyczna, wnikliwa i momentami osobista opowieść o doświadczeniu traumy relacyjnej w dzieciństwie. O tym, jak ją rozumieć, i o realistycznych sposobach wychodzenia z niej. Aby krok po kroku przesuwać się od życia, które jest zmaganiem z wewnętrznym cierpieniem, do życia, w którym coraz bardziej doświadczamy rozkwitu. Co ważne, autor pokazuje, jakie rany zostawia już samo zaniedbanie emocjonalne w młodych latach, nawet bez jawnej przemocy.
Książka zawiera wiele przykładów, pomagających lepiej zrozumieć opisywane mechanizmy. Zawiera też wiele praktycznych wskazówek, tworzących fundament pracy nad sobą dla osób, które doświadczyły w dzieciństwie zaniedbania emocjonalnego albo przemocy i w dorosłym życiu zmagają się z ich skutkami. Napisana uczciwie, bez składania fałszywych obietnic. A równocześnie niosąca nadzieję. Równie pomocna dla szerokiego grona odbiorców, jak i dla psychoterapeutów. Jedna z najlepszych książek dotyczących tematyki C-PTSD, z jakimi się spotkałem. Bardzo cieszę się, że mogła zostać wydana po polsku".
Paweł Malinowski certyfikowany psychoterapeuta, współzałożyciel i członek zarządu NTPP, od 20 lat związany z Laboratorium Psychoedukacji, autor książki Umysł, ciało, duchowość
Przedstawiamy zaktualizowane przez autorkę, nowe wydanie jednej z najpopularniejszych książek na temat przetwarzania sensorycznego (SI). Przełomową publikację Carol Stock Kranowitz Nie-zgrane dziecko przetłumaczono na 16 języków i sprzedano w nakładzie miliona egzemplarzy.
Czy twoje dziecko zbyt silnie lub zbyt słabo reaguje na dotyk lub ruch, jest nadwrażliwe na dźwięki i zapachy albo toleruje tylko potrawy o określonym smaku lub konsystencji? Może poszukuje wrażeń sensorycznych, na przykład uwielbia powtarzalny ruch, głośną muzykę, pikantne jedzenie czy zabawę, podczas której można się pobrudzić? A może ma trudności z zadaniami wymagającymi koordynacji ruchowej? To tylko niektóre z sygnałów wskazujących na różnice w przetwarzaniu sensorycznym (SPD) powszechny, choć często błędnie diagnozowany problem, polegający na tym, że układ nerwowy dziecka niepoprawnie interpretuje informacje docierające ze zmysłów. Książka Nie-zgrane dziecko stanowi podręczne kompendium wiedzy na ten temat dla rodziców oraz specjalistów: terapeutów SI, nauczycieli, lekarzy, psychologów i pedagogów szkolnych.
W nowym wydaniu uzupełniono informacje o zaburzeniach powiązanych z SPD, w tym o specyficznych trudnościach w uczeniu się, ADHD i autyzmie, a także na temat diagnozy i terapii.
Wielu rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu czasem chciałoby poznać magiczny przepis na zabawy i aktywności, który: sprawiłby, że dziecko ze spektrum naprawdę będzie zaciekawione zajęciami i chętnie weźmie w nich udział rozwijałby interakcyjną koncentrację uwagi dziecka i wspierał kształtowanie jego umiejętności społecznych. Jest na to sposób! Książka Autyzm? Abrakadabra! zawiera ponad 180 pomysłów na aktywności nawiązujące do najczęstszych szczególnych zainteresowań osób z autyzmem. W zabawach może uczestniczyć cała rodzina, co pozytywnie wpływa na relacje między wszystkimi jej członkami i pozwala wszechstronnie rozwijać umiejętności społeczne dziecka. Kate Wilde pokazuje, jak wykorzystać siedem magicznych składników zabawy i kreatywnie wprowadzić tematykę fascynującą dziecko, niezależnie od tego, czy do jego pasji należą pociągi, samoloty lub sprzęt AGD, czy też najbardziej ciekawią je zwierzęta, ludzkie ciało, owady albo bohaterowie filmów i seriali. Autorka opisuje, jak zastosować pięć przekonań potrzebnych, by nadać ćwiczeniom odpowiednią moc, pojąć, jak ważne jest rozpoczęcie i zakończenie zabawy w odpowiednim momencie, a także właściwie odczytać sygnały płynące z zachowania dziecka. Kate C. Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła kierunek muzyka i edukacja na Uniwersytecie Surrey w Wielkiej Brytanii, studiowała też u dr Rachel Pinney. Kate ma ponadtrzydziestoletnie doświadczenie w edukacji osób z autyzmem, a jej praca zyskała szerokie uznanie na całym świecie. Autorka jest współzałożycielką Safe to Connect Autism Approach. Prowadzi też prywatną praktykę, w ramach której pomaga rodzinom z różnych krajów.
To historia o akceptacji, tolerancji i szacunku do każdego człowieka. To wędrówka po meandrach życia Kosmy oraz okazja do porzucenia stereotypów i przesądów.Mimo poruszenia ważnego tematu, jakim są całościowe zaburzenia ze spektrum autyzmu, książka ta zawiera potężną dawkę humoru...
Książka - poradnik dla wychowawców jest próbą graficznego przedstawienia pewnych istotnych elementów osobowości powiązanych ze sobą pod względem wpływu na rozwój zachowania asertywnego. Pokazuje, jak można wykorzystać matematykę, a zwłaszcza geometrię wykreślną, do zobrazowania niemierzalnych wielkości, takich jak agresja, asertywność i uległość, które po „obróbce” będą podlegać prawom nauk ścisłych. Niniejsza publikacja może się zatem okazać bardzo przydatna dla nauczycieli-wychowawców, którzy studiowali na kierunkach przyrodniczych i przyzwyczajeni są do określenia problemu za pomocą liczb i wykresów...
Ta wspaniała książka to prawdziwa perełka wśród poradników o wychowaniu dzieci. Opowiada nie tylko o strategiach i technikach wychowawczych, lecz także o niezwykłej relacji między autorką a jej synem. To pełna humoru, szczerości i ciepła opowieść, która przybliża czytelnikowi codzienne wyzwania i radości rodzicielstwa. Zainspirowana własnymi doświadczeniami autorka dzieli się praktycznymi wskazówkami, które są jak świetliste drogowskazy na pełnej przygód trasie wychowania dziecka. Śmiało prowadzi czytelnika przez labirynt rodzicielskich trudności, pokazując, że każdy z nas popełnia błędy, ale to właśnie one uczą nas najwięcej. Czytając tę książkę, przekonasz się, że wychowanie dziecka to nie tylko wyzwanie, ale również niezwykła przygoda, pełna uśmiechu i niezapomnianych chwil. To idealna lektura dla wszystkich rodziców, którzy chcą wychowywać swoje dzieci na luzie, zachowując przy tym bliskość i zrozumienie.
Czy chciałbyś, aby twoje dzieci miały takie samo dzieciństwo jak ty?
Nawet jeśli uważasz swoje dzieciństwo za udane, twoi opiekunowie z całą pewnością popełnili wiele błędów, a twoje przekonanie może wynikać z chęci wyparcia trudnych przeżyć. Niewłaściwe postępowanie rodziców mogło się brać między innymi z tego, że sami doznali w życiu wielu krzywd. Można jednak przerwać tę sztafetę pokoleń. Szczere rozliczenie z przeszłością może odmienić życie nie tylko nam, ale także naszym dzieciom.
Dzięki tej książce:
dowiesz się, jaki wpływ mają przeżycia z dzieciństwa na zdrowie fizyczne, psychiczne i emocjonalne w dorosłości,
poznasz wiele nieuświadomionych przekonań na temat dorosłości, rodzicielstwa i rodziny, które cię ograniczają,
przestaniesz idealizować swoje dzieciństwo – a jednocześnie być może wybaczysz rodzicom, że nie byli idealni,
zyskasz wgląd w kluczowe chwile z przeszłości i dzięki temu lepiej zrozumiesz własne schematy zachowań,
nauczysz się rozpoznawać i interpretować potrzeby swoje i swoich dzieci,
pogłębisz relacje z członkami rodziny i samym sobą,
zyskasz cenne narzędzia samopoznania,
a także zdobędziesz mnóstwo innej praktycznej wiedzy, popartej najnowszymi badaniami i zilustrowanej przykładami z praktyki terapeutycznej, która pozwoli ci uzdrowić twoje wewnętrzne dziecko oraz stać się bardziej świadomym dorosłym i rodzicem.
Niniejsza publikacja została podzielona na trzy główne części. Pierwsza dotyczy teoretycznych podstaw badań nad spuścizną T. Strumiłły. W drugiej i trzeciej części książki autorka prezentuje wyniki badań własnych. W trzeciej części zrekonstruowała myśl pedagogiczną T. Strumiłły. Książka Justyny Legutko Myśl pedagogiczna Tadeusza Strumiłły… wypełnia lukę w dotychczasowym stanie wiedzy o bezapelacyjnie jednym z najwybitniejszych przedstawicieli chrześcijańskiej pedagogiki humanistycznej okresu dwudziestolecia międzywojennego, doktorze filozofii, Harcmistrzu Rzeczypospolitej. Zarówno we wspomnianym czasie, jak i w okresie dwóch totalitaryzmów Tadeusz Strumiłło wywarł ogromny wpływ na rozwój i jakość wychowawczą elit kadrowych powstałego na ziemiach polskich pod zaborami polskiego ruchu skautowego, a po odzyskaniu niepodległości – ruchu harcerskiego.
Dzieci, ich miejsce w społeczeństwie i przestrzeni publicznej, metody wychowawcze, rola i odpowiedzialność rodziców – każdy ma ten temat coś do powiedzenia. Wystarczy spojrzeć, ile komentarzy pojawia się pod dowolnym postem czy artykułem o rodzicielstwie. Zakaz gry w piłkę to mocna, polemiczna książka o przedmiotowym traktowaniu dzieci, które często stają się zakładnikami nie tylko domowych, ale także politycznych sporów. Michał R. Wiśniewski przekopuje internet, czyta bajki, ogląda kreskówki, analizuje popkulturowe wzorce i rozbraja szkodliwe hasła, którymi posługują się rodzice i autorytety: „bezstresowe wychowanie”, „mały terrorysta”, „bunt dwulatka”, „madka”, „bachor”. Przygląda się brutalnym żartom używanym jako wentyl bezpieczeństwa nie tylko przez zmęczonych rodziców. Pomstuje na antydziecięcą infrastrukturę i brak zrozumienia dla potrzeb najmłodszych, bezbronnych członków społeczeństwa. I choć pomysł na książkę zaczął się od hasła: „Polacy nienawidzą dzieci”, Wiśniewski nie traci nadziei, że ZAKAZ zmieni się w ZAPROSZENIE: do rozmowy, wspólnej zabawy i wzajemnego zrozumienia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?