Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do terapeutów integracji sensorycznej, którzy chcą wzbogacić własny zasób pomysłów oraz zapewnić radosne doświadczenia sensoryczno-motoryczne swoim małym podopiecznym. Publikacja przyda się też rodzicom, opiekunom, nauczycielom i pozostałym specjalistom mogą oni omówić opisane tu interwencje z terapeutą dziecka, a następnie wdrożyć je w innym otoczeniu.
Książka dla prawdziwych ojców! Gdy jesteś głową rodziny, gdy codzienna troska o najbliższych spędza Ci sen z powiek. Kiedy czasami bezsilnie opuszczasz ręce... Sięgnij po przewodnik, który jasno i przejrzyście pomoże Ci w pełnieniu tej jednej z najtrudniejszych ról w twoim życiu.
Nauczyciel powinien mieć swój świat, z własnymi uczuciami, pragnieniami i potrzebami. Mało tegodobrze by było, gdyby potrafił tym światem wewnętrznym dzielić się ze swoimi uczniami. Należy zdaćsobie sprawę z tego, że codziennie podlegamy krytycznej obserwacji uczniowskiej, a to, jakimi ludźmijesteśmy, najbardziej interesuje podopiecznych i wywiera największy wpływ na ich rozwój osobowy.Nauczyciel, który nie podejmie próby poznania siebie i zaakceptowania siebie oraz swojej przeszłości,swojego dzieciństwa, nigdy nie będzie dobrym pedagogiem. Najpierw trzeba zmierzyć się z własnymilękami, wewnętrznymi smokami, aby być wspierającym wychowawcą.fragment książki Anna Konarzewska niestrudzona, stale dokształcająca się edukatorka, tutorka i polonistka. Kreatywna,pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wychowawczyni.Należy do społeczności Superbelfrów RP oraz jest Ambasadorką Wiosny Edukacji.Blogerka Być nauczycielem... strony, za pomocą której inspiruje pedagogów na całym świecie. Autorkaksiążki Być (nie)zwykłym wychowawcą, w której dzieli się pomysłami na (nie)zwykłe lekcjewychowawcze.Od 2020 roku należy do społeczności MIEE (Microsoft Innovative Educator Expert), która zrzeszanajbardziej innowacyjnych i przedsiębiorczych nauczycieli z całego świata.Finalistka prestiżowych ogólnokrajowych konkursów: Nauczyciel Roku 2021 oraz Nagrody im. IrenySendlerowej w 2021 roku.
Książka prezentuje stosunkowo nową metodę psychoterapeutyczną, która zyskała już szerokie grono zwolenników. Autorzy, kontynuujący myśl Habiba Davanloo, przedstawiają założenia ISTDP w sposób klarowny i precyzyjny. Poprzez sugestywne opisy interakcji pomiędzy terapeutą a pacjentem wskazują, jak stosować tę metodę, by spełniała warunki krótkoterminowej, efektywnej oraz bezpiecznej psychoterapii dla pacjentów. To cenne źródło wiedzy dla terapeutów i studentów, jak również wszystkich zainteresowanych rozwojem współczesnej psychoterapii.Lęk jest nieodłączną częścią naszego życia i jako taki nie może być całkowicie wyeliminowany, jednak może stać się bardziej świadomą, podlegającą regulacji, a przez to zdrową i użyteczną jego częścią.Joanna Duchniewicz, Przemysław Duchniewicz
Materiały dydaktyczne zawierają 10 gotowych scenariuszy lekcji o świadomej modzie, które pomagają nauczycielom szkół podstawowych i średnich kształtować odpowiedzialne postawy konsumenckie wśród młodzieży.
„Scenariusze godzin wychowawczych. Slow fashion. Świadoma moda” to kompleksowy zbiór 10 scenariuszy lekcji wychowawczych poświęconych tematyce świadomej mody, stworzony z myślą o nauczycielach pracujących z uczniami starszych klas szkół podstawowych oraz szkół średnich. Materiały dydaktyczne o świadomej modzie pomagają edukatorom kształtować odpowiedzialne postawy konsumenckie wśród młodzieży.
Każdy scenariusz został zaplanowany na 45 minut i zawiera:
• szczegółowe cele lekcji, metody pracy i wykaz potrzebnych materiałów,
• dokładny przebieg zajęć z propozycjami pracy domowej,
• praktyczne wskazówki dla nauczyciela.
Publikacja opiera się na aktualnych badaniach naukowych, które podkreślają znaczenie świadomej mody w kontekście zrównoważonego rozwoju, etyki oraz trwałości produktów. Scenariusze tworzą spójną całość i zawierają tak skonstruowane poszczególne tematy, że można je wykorzystać również jako pojedyncze jednostki lekcyjne.
„Scenariusze godzin wychowawczych. Slow fashion. Świadoma moda” Sylwii Chrabałowskiej to doskonałe narzędzie do realizacji celów programu wychowawczego szkoły i edukacji zdrowotnej uczniów, a także kształtowania postaw odpowiedzialności społecznej i ekologicznej wśród młodzieży, która coraz częściej staje się aktywnymi konsumentami. Osobom, które chciałyby samodzielnie poszerzyć wiedzę z obszaru świadomej mody, autorka poleca poradnik Moniki Szymor pt. „Slow fashion. II wydanie” jako lekturę uzupełniającą.
O AUTORCE: Sylwia Chrabałowska – ekspertka ds. zarządzania i komunikacji z bogatym doświadczeniem dydaktycznym i metodycznym. Jako praktyk edukacji również na poziomie szkół podstawowych i średnich doskonale rozumie wyzwania współczesnej szkoły, co pozwoliło jej stworzyć scenariusze lekcji odpowiadające realnym potrzebom nauczycieli i wychowawców.
Jest fundatorką i prezeską Fundacji Moc Kobiet oraz właścicielką wydawnictwa Moc Media, a także doktorantką w Instytucie Zarządzania i wieloletnią mentorką w Programie Mentoringowym SGH. Jej doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu kursów zawodowych, warsztatów oraz innowacji społecznych gwarantuje najwyższą jakość merytoryczną prezentowanych materiałów edukacyjnych.
Szczególną zaletą [] publikacji jest wyraźne wskazanie zależności rozwojowych i społecznych, które powinny stanowić treść edukacji społecznej. Autorka w znaczący i wartościowy sposób wyjaśnia jej teoretyczne podstawy oraz ich egzemplifikacje praktyczne. Książka jako jedna z nielicznych wpisuje się w ten obszar edukacji, odnosząc się do jej szczególnego okresu - nauczania na pierwszym etapie szkolnego kształcenia i treści dotyczących przygotowania człowieka do życia w społeczeństwie. Roli szkoły w edukacji społecznej nie sposób przecenić. []Walorem tej publikacji są zamieszczone pod każdym rozdziałem ćwiczenia oraz spis literatury cytowanej. [...]
Zestaw łamigłówek zawierający 100 różnorodnych zadań umysłowych dla przedszkolaków. Mali szaradziści znajdą tutaj między innymi krzyżówki i szyfrogramy, labirynty i proste ćwiczenia logiczne. To książka nie tylko rozrywkowa, ale dzięki zadaniom rozwijającym intelekt także edukacyjna.
Zestaw łamigłówek zawierający 100 różnorodnych zadań umysłowych dla przedszkolaków. Mali szaradziści znajdą tutaj między innymi krzyżówki i szyfrogramy, labirynty i proste ćwiczenia logiczne. To książka nie tylko rozrywkowa, ale dzięki zadaniom rozwijającym intelekt także edukacyjna.
All kids occasionally space out, get sidetracked, run out of time, or explode in frustration—but some do it much more often than others. If you have a “smart but scattered” child, take heart. This encouraging guide is grounded in research on the crucial brain-based skills that 4- to 13-year-olds need to get organized, stay focused, and control their impulses and emotions. The expert authors guide you to identify your child's executive strengths and weaknesses, boost skills that are lacking, fix everyday routines that don't work, and reduce everyone's stress. Including new research, new and updated vignettes, and “A Good Place to Start” suggestions for each skill, the revised and updated second edition features a new chapter on technology and a greatly expanded school chapter. Helpful practical tools can be downloaded and printed.
Edukacja domowa zatacza coraz szersze kręgi. Co za tym idzie, coraz więcej osób poszukuje na jej temat informacji. Najlepiej od rodziców, którzy edukację domową już poznali. Autorka od lat prowadzi bloga, w którym wyjaśnia, czym jest edukacja domowa. Książka natomiast to zbiór wywiadów z rodzicami, którzy ją praktykują. Z przeprowadzonych rozmów czytelnik uzyska odpowiedzi na kilkanaście najważniejszych pytań. Kornelia Orwat zapytała rodziców między innymi o: organizację czasu; jak radzą sobie z niechęcią dzieci do robienia tego, czego od nich się oczekuje; jak opiekunowie godzą własne różnorodne obowiązki i potrzeby dzieci w różnym wieku, a przy tym pamiętają o własnych potrzebach; co w edukacji domowej jest najtrudniejsze, a co najpiękniejsze; co się sprawdziło, a co nie; jaki styl edukacji wybrali; jak radzą sobie z wypaleniem zawodowym; czy wypracowali rodzinne rytuały; jak małżonkowie dzielą się obowiązkami; jak radzą sobie z krytyką i niezrozumieniem otoczenia oraz nauczaniem podstawy programowej; gdzie i jakiego szukają wsparcia; na jakie zajęcia chodzą ich dzieci; czy mają obawy związane z socjalizacją i jak ją zapewniają; co doradziliby innym rodzicom i oczywiście jakie są owoce edukacji domowej.Książkę serdecznie poleca ks. dr Krzysztof Mielnicki, autor i redaktor ogólnopolskich programów i podręczników do nauczania religii w szkole. () Rodzice towarzyszący swoim dzieciom w rozwoju jako mistrzowie edukacji na własnym przykładzie pokazują, w jaki sposób można skutecznie organizować naukę i czym tak naprawdę powinna być indywidualizacja nauczania, nazywana przez nich personalizacją, niezależnością i elastycznością.Lektura tej książki była dla mnie budującym spotkaniem z mentorami home based education edukacji opartej na domu z jego bogactwem i różnorodnością znaczeń.
Jaki jest współczesny świat nastolatków i dorosłych przedstawiany w literaturze, sztuce, przestrzeni medialnej? Są to światy spójne czy odrębne? Co możemy sobie nawzajem dać? Jak edukacja polonistyczna może wspierać relacje, na których buduje się świat wartości? Odpowiadając na te pytania, proponujemy nowe lektury oraz inne niż dotychczas odczytania tekstów już znanych, w imię międzypokoleniowej solidarności. Staramy się przerzucać mosty i znajdować to, co może łączyć. Pytamy o punkty wspólne w relacjach nastolatków z dorosłymi; o współczesny wymiar więzi rówieśniczych - przyjaźnie, miłości, potrzeby i oczekiwania; o tabu i jego sens; o lektury młodych czytane przez dorosłych, a także lektury dorosłych czytane przez nastolatków; o świat (szkoły, literatury, sztuki) jako wspólna przestrzeń; a przede wszystkim o szanse, jakie daje literatura. To poszukiwanie "miejsc wspólnych" nie jest jednak tylko tropieniem tego, co łączy generacje, ale także dostrzeganiem potencjału w pokoleniowych odrębnościach, stwarzających okazję do wzajemnego poznawania i zrozumienia, uczenia się obopólnej akceptacji i czerpania radości z bycia razem.
Mówienie i myślenie jest trzecią częścią cyklu Uczę się rozumieć innych. Publikacja służy nauce zrozumienia zasad rządzących komunikacją międzyludzką oraz doskonaleniu umiejętności prawidłowego interpretowania dialogów prowadzonych w różnych kontekstach sytuacyjnych. W książce znajduje się zbiór zdjęć przedstawiających osoby w rozmaitych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy żal. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka. W ramach ćwiczeń dzieci przyporządkowują wypowiedzi do osób ze zdjęcia, dobierają lub wymyślają dialogi pasujące do przedstawionych sytuacji, zastanawiają się, o czym mogą myśleć ukazane osoby. Na końcu książki znajdują się karty z wypowiedziami osób (w dymkach) oraz z towarzyszącymi tym wypowiedziom myślami (w chmurkach), będącymi kopią zdań umieszczonych przy każdym zdjęciu. Wypowiedzi i myśli służą do samodzielnego układania ich na fotografii, zgodnie z kontekstem. Karty te można skopiować, wyciąć potrzebne elementy, a następnie dopasować je do zdjęcia, kładąc obok osób, które wypowiedziały lub pomyślały dane słowa.Publikacja ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.Książeczka Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień
Kiedy rodzice uczą się wraz z dziećmi i są na nie otwarte, pojęcia typu moc, kontrola czy dominacja przestają być potrzebne, a głównym celem podróży staje się wzajemna życzliwość oraz duchowe partnerstwo. Niestety, wielu rodziców nieświadomie przekazuje swoim dzieciom nabyty ból psychologiczny i emocjonalne traumy z przeszłości, mimo że świadomie wcale nie chcą tak postępować. Tradycyjne książki dotyczące tematu rodzicielstwa podają mnóstwo technik dotyczących kontrolowania dzieci oraz doraźnych rozwiązań pewnych zaburzeń, które mają być pomocne w radzeniu sobie w trudnych sytuacjach. Dr Shefali Tsabary podchodzi do tematu w odmienny sposób. Według niej, dzieci stanowią dla rodziców zwierciadło dawno zapomnianego ja. Rodzic który zechce spojrzeć w to lustro, zdobędzie możliwość zbudowania relacji ze swoim wewnętrznym stanem pełni. Książka odpowiada na pytania:Dlaczego wszyscy rodzice zaczynają od NIEŚWIADOMEGO rodzicielstwa czy świadomy rodzic pojawia się nagleDlaczego, żeby mieć kontakt z dzieckiem, najpierw należy nawiązać więź z samym sobąJaką cenę za nasz brak świadomości płacą dzieciJak wejść w stan prawdziwej łączności z dzieckiemJak stworzyć prawdziwe poczucie więzi w rodzinieCzym jest świadomość i w jaki sposób zmienia sposób wychowania dzieciJaki jest duchowy powód posiadania potomstwaW jaki sposób dziecko może przebudzić dorosłegoJak uwolnić dzieci od potrzeby naszej aprobatyCzy akceptacja oznacza biernośćCzy dziecko w istocie pozwala nam dorosnąćCo oznacza stanąć twarzą w twarz z naszą reaktywnościąJak zintegrować swój własny ból i jak radzić sobie z bólem dzieckaCzy życiu można zaufaćW jaki sposób przyciągamy do siebie życiowe okolicznościJakie są podstawowe lekcje rodziców w poszczególnych etapach życia dzieckaCo jest źródłem naszego lęku przed teraźniejszościąCzym jest CUD ZWYCZAJNOŚCI i czy jako rodzic potrafisz cieszyć się zwyczajnością swojego dzieckaJak właściwie ustawiać poprzeczkę dla dzieckaDlaczego wyrażanie wdzięczności stanowi pełne mocy narzędzie wychowawczeCo liczy się bardziej zachowanie czy osoba
Autorka, dr psychologii i terapeutka dziecięca, od lat z powodzeniem zajmuje się metodą bajkoterapii. Opublikowała dwa zbiory cieszących się powodzeniem oraz wielokrotnie wznawianych bajek terapeutycznych. Ma również na swoim koncie kilka książek teoretycznych. W niniejszej publikacji postanowiła połączyć teorię z praktyką, zachęcając rodziców, opiekunów i terapeutów do samodzielnego układania bajek terapeutycznych. Okazuje się, że metodę tę można przyswoić, daje ona dużo satysfakcji, wzmacnia więź z dzieckiem, służy relaksacji, a co najważniejsze, pomaga nie tylko przepracować urazy, ale także im zapobiegać.
„Ja kłębuszek, ty niteczka” to subtelna opowieść o delikatnej więzi, która łączy mamę i dziecko. Każdy wers tka historię miłości, która pomaga stawiać pierwsze kroki w świecie pełnym wyzwań. Miłości mądrej i czułej, która rozumie, że dzieci są z nami tylko przez pewien czas. Alberto Pellai, włoski psychoterapeuta i psycholog dziecięcy, przypomina, że bliskość odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu emocjonalnego rozwoju najmłodszych i budowaniu fundamentów dorosłego życia.
Książka składa się z dwóch części – teoretycznej i empirycznej. W rozdziale pierwszym dokonano analizy cech samodzielności, by na jej podstawie sformułować autorską definicję tego pojęcia. W dalszej części dokonano przeglądu wyników badań i doniesień literatury przedmiotu na temat cech osobowości wychowanków placówek resocjalizacyjnych. Omówione zostały związki cech samodzielności z wybranymi, charakterystycznymi ze względu na niedostosowanie społeczne, cechami podopiecznych MOW. W rozdziale drugim ukazano znaczenie samodzielności w kontekście celu resocjalizacji nieletnich, jakim jest przygotowanie wychowanków do prawidłowej readaptacji społecznej po opuszczeniu przez nich młodzieżowego ośrodka wychowawczego. Zwrócono w tej części pracy uwagę na zadania kadry pedagogicznej, do których należą: diagnozowanie, motywowanie oraz organizowanie sytuacji usamodzielniających opierających się na założeniach koncepcji twórczej resocjalizacji. Dodatkowo omówiono ważne z punktu widzenia rozwoju samodzielności postawy wychowawcze oraz kompetencje kadry pedagogicznej. Zwrócono również uwagę na formalno-organizacyjne aspekty funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych, które mogą sprzyjać bądź utrudniać podejmowane w placówce oddziaływania usamodzielniające. Rozdział kończy przegląd trudności, z jakimi mierzy się młodzież po opuszczeniu instytucjonalnej formy wychowania i resocjalizacji.
Trzeci rozdział zawiera założenia metodologiczne oraz sformułowane: przedmiot, cele, problemy i hipotezy badawcze. Ze względu na przyjęte założenia w projekcie badawczym wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i technikę ankiety audytoryjnej. Skonstruowano dwa autorskie narzędzia do zbadania samodzielności i poziomu demoralizacji nieletnich, a do pomiaru cech osobowości posłużono się standaryzowanymi narzędziami, tj. Skalą Samooceny (SES) autorstwa M. Rosenberga, Skalą Jawnego Niepokoju „Jaki Jesteś?” (SJN), autorstwa E. Skrzypek i M. Choynowskiego, Kwestionariuszem Badania Poczucia Kontroli (KBPK), autorstwa G. Krasowicz, A. Kurzyp-Wojnarskiej oraz Kwestionariuszem Umiejętności Prospołecznych Wychowanka (ART) autorstwa A. Goldsteina. Grupę badanych stanowiło 491 wychowanków MOW z Polski.
Na podstawie uzyskanych wyników w rozdziale czwartym dokonano analizy i interpretacji związków samodzielności z poszczególnymi cechami osobowości nieletnich. Najważniejsze wnioski zawarte zostały w podsumowaniu, w którym sformułowano także zalecenia dla praktyki resocjalizacyjnej.
Ze wstępu
Publikacja wychodzi naprzeciw wieloletnim staraniom środowiska nauczycieli bibliotekarzy o ujednolicenie warunków funkcjonowania polskich bibliotek szkolnych. Jesteśmy przekonani,
że efekty działań dobrze zorganizowanej biblioteki szkolnej i kompetentnego nauczyciela bibliotekarza są ważnym składnikiem tworzenia edukacyjnej wartości dodanej. Mamy nadzieję, że niniejsza publikacja Wytycznych IFLA dla bibliotek szkolnych w języku polskim, którą oddajemy do rąk Czytelników będzie doceniona i wykorzystana w celu stworzenia w Polsce solidnych fundamentów dla bibliotek służących wszechstronnemu rozwojowi dzieci i młodzieży.
W swoim zwięzłym poradniku Temple Grandin omawia istotne kwestie dotyczące nauki w szkole, z którymi każdego dnia mierzą się dzieci z ASD oraz ich rodzice i nauczyciele. Autorka, znana propagatorka wiedzy o autyzmie, wskazuje, co jej zdaniem stanowi wyzwanie w obszarze edukacji. Najważniejsze z omawianych zagadnień to:uczenie osób z autyzmem myślenia różnego typuznaczenie wczesnej interwencji w kontekście szkolnymrozwijanie talentów u uczniów w spektrum autyzmusposoby motywowania osoby z ASDstawianie wysokich wymagań uczniom w spektrum.Autorka wskazuje, co należy robić i czego należy unikać. Proponuje również praktyczne strategie oraz rozwiązania gotowe do zastosowania od razu. Wszystkie te porady opiera na własnym doświadczeniu jako osoby z autyzmem oraz na obszernych badaniach. Uważa, że edukacja dzieci z ASD powinna być skupiona wokół - zazwyczaj pomijanych - mocnych stron tych osób, tak aby uczniowie w spektrum mogli zaznaczyć swój wyjątkowy wkład w otaczającą ich rzeczywistość.
Monografiatajest opowieścią o nauczycielach i mężczyznach - jednostkach konstruujących swoje życie, o wyborach i ich konsekwencjach, o codzienności, o konfrontowaniu się ze sfeminizowanym polem zawodowym, o trudnościach związanych z przynależnością do grupy mniejszościowej, a jednocześnie o swoistych przywilejach wynikających z przynależności płciowej.[...]Celem prezentowanego projektu badawczego było ukazanie doświadczeń biograficznych związanych z realizacją drogi zawodowej przez mężczyzn pracujących jako nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?