KATEGORIE [rozwiń]

Pedagogika i wychowanie

Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.

Okładka książki Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi cz1 (teczka)

45,00 zł 33,48 zł


Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Okładka książki Nastolatki na zakręcie

59,00 zł 50,71 zł


Czy czujesz niepokój, patrząc na świat, w którym dorasta Twoje dziecko? Czy chciałbyś lepiej zrozumieć jego emocje, lęki i marzenia? W obliczu alarmujących raportów dotyczących zdrowia psychicznego naszej młodzieży, przedstawiamy Ci poradnik “Nastolatki na zakręcie”. Jest to jeden z kluczowych projektów w ramach ogólnopolskiej akcji społecznej #zdrowiewglowie. Nasza misja w tej akcji jest prosta, lecz ambitna: dotrzeć do tych, którzy mają realny wpływ na życie młodych ludzi i dostarczyć im kompetencji, by skutecznie wspierać ich zdrowie psychiczne. Z poradnikiem w ręku nie tylko poszerzysz swoją wiedzę, ale przede wszystkim zdobędziesz konkretne narzędzia, które pomogą Ci zbudować trwałe i oparte na zaufaniu relacje z Twoim nastolatkiem. Razem dla zdrowia psychicznego młodzieży! EDUKUJEMY, WSPIERAMY, UWRAŻLIWIAMY I DOSTARCZAMY NARZĘDZIA DO PRACY Z MŁODYMI LUDŹMI W KRYZYSIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO! Partnerzy strategiczni: Fundacja TVN, Zdrowie w głowie, Amazon Partnerzy merytoryczni: UAM Wydział Psychologii i Kognitywistyki, Stowarzyszenie MONAR, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Stowarzyszenie Polskie Towarzystwo Suicydologiczne
Okładka książki Pracuję z kartami przez cały rok cz.3

41,00 zł 30,50 zł


Seria Pracuję z kartami przez cały rok przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
Okładka książki Metoda dobrego startu. Od wierszyka do literki cz1

21,00 zł 14,01 zł


Ten program Metody Dobrego Startu powstał z myślą o dzieciach, które przystępują do nauki czytania i pisania. W skład publikacji wchodzą dwa zeszyty ćwiczeń zawierające materiał potrzebny do wprowadzenia 24 liter małych i wielkich. Litery uporządkowano zgodnie z kolejnością przyjętą w podręczniku dla klasy 0 pt. Wielka podróż sześciolatka autorstwa Małgorzaty Barańskiej i Ewy Jakackiej. W zeszycie pierwszym zamieszczono ćwiczenia związane z literami: o, O, t, T, a, A, m, M, i, I, l, L, k, K, u, U, d, D, e, E, s, S. Wierszyki napisane zostały w taki sposób, aby kilkakrotnie występowała w nich głoska odpowiadająca poznawanej literze. Stanowią one punkt wyjścia do ćwiczeń językowych dotyczących przede wszystkim analizy i syntezy słuchowej (wyrazowej, sylabowej i głoskowej), ale także analizy wzrokowej (wyróżnianie określonej litery w tekście). Pamięciowe opanowanie tekstu ułatwi dzieciom wykonanie kolejnych ćwiczeń językowych, ruchowo-słuchowych, ruchowo-słuchowo-wzrokowych.
Okładka książki Rymowanki do ćwiczeń kinestezji artykulacyjnej

39,90 zł 27,62 zł


Rymowanki do ćwiczeń kinestezji artykulacyjnej - Teresa Bogdańska, Grażyna Olszewska-Drwęcka
Okładka książki 100 kart pracy z ćwiczeniami korekcyjno-kompensacyjnymi doskonalącymi umiejętność czytania i pisania. Poziom 2

50,00 zł 37,18 zł


100 KART PRACY Z ĆWICZENIAMI KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYMI DOSKONALĄCYMI UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIA I PISANIA. POZIOM 2Prezentowane karty pracy służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem.Dobór zadań wynika z założenia, że techniki, które kładą nacisk na skrupulatne nauczanie treści szkolnych, oraz podejścia związane z przetwarzaniem informacji są na ogół skuteczniejsze niż metody pośrednie, w których próbuje się ćwiczyć zaburzone procesy utrudniające uczniom uczenie się. Celem tych ćwiczeń jest zatem to, aby doskonalenie motoryki małej, percepcji wzrokowej i słuchowej dokonywało się w trakcie realizacji treści wynikających z podstawy programowej.Materiały są realizacją podstawy programowej edukacji polonistycznej wczesnoszkolnego poziomu nauczania (klasy IIII). Zawierają również ćwiczenia związane z edukacją społeczną, przyrodniczą i informatyczną.
Okładka książki Mój smutasek, czyli jak nauczyć dzieci mądrego..

55,00 zł 42,27 zł


Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania: - Jak pomóc dziecku doświadczającemu smutku? - W jaki sposób odróżnić smutek od rzeczywistych zaburzeń nastroju? - Jak rozmawiać z dzieckiem o odczuwaniu przykrych emocji? - W jaki sposób wspomagać młodego człowieka, którego rodzice się rozstają? lub szukasz gotowych programów pracy dla dzieci i młodzieży dotyczących przeżywania smutku ten poradnik jest właśnie dla Ciebie. Autorki w prosty sposób, bazując na wieloletnim praktycznym doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą, wyjaśniają, skąd bierze się smutek, oraz uczą skutecznych sposobów wspierania młodego człowieka w przeżywaniu przykrych emocji. Spis treści: PRZEDMOWA DO WYDANIA I Rozdział 1. DLACZEGO DZIECI SIĘ SMUCĄ Czyli o poznawczych i biologicznych aspektach powstawania smutku Rozdział 2. OD FOCHA DO DEPRESJI Czyli kiedy powinniśmy zacząć się martwić Rozdział 3. JAK DZIECI WIDZĄ SMUTEK Czyli o badaniach nad rozumieniem przez dziecko smutku Rozdział 4. CZY SMUTEK MOŻNA WYLECZYĆ Czyli jak praktycznie pomagać dzieciom w przeżywaniu smutku Rozdział 5. SMUTEK TEMATEM TABU Czyli jak (nie)rozmawiać z dzieckiem o smutku Rozdział 6. O TYM SIĘ NIE MÓWI Czyli o dzieciach rodziców chorujących na depresję i pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych Rozdział 7. ROZSTANIE W RODZINIE Czyli jak wspomóc dziecko w smutku związanym z rozwodem rodziców i przeżywaniem straty Rozdział 8. BIBLIOTECZKA SMUTASKA Czyli o tym, co czytać, aby dowiedzieć się więcej ZAKOŃCZENIE
Opakowanie Dziennik zajęć psychologa szkolnego

25,01 zł 16,68 zł


Publikacja ułatwi dokumentowanie przebiegu wszystkich podstawowych czynności psychologa zgodnie z rozporządzeniem MEN. Ponadto znajdziemy w niej m.in.: terminarz, wzór zgody na stałe spotkania z psychologiem czy miejsce na wpisanie innych aktywności, takich jak odbyte szkolenia, warsztaty, konferencje czy superwizje. Dziennik przewidziano dla 34 uczniów. Dziennik został opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1646) z późniejszymi zmianami.
Okładka książki Uczę się rozumieć innych

21,00 zł 14,01 zł


311 SZLACZKÓW I ZYGZACZKÓW Ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącąKsiążkę przygotowano z myślą o dzieciach, u których obserwuje się specyficzne trudności w nauce pisania. Rysowanie przedstawionych tu szlaczków sprzyja kształtowaniu płynności i precyzji ruchów ręki piszącej, doskonaleniu techniki pisania, ćwiczeniu koncentracji uwagi oraz rozwijaniu spostrzegawczości. Systematyczne wykonywanie ćwiczeń powoduje u dziecka wyrobienie nawyku prawidłowego trzymania przyboru do pisania (lub rysowania) oraz przyjmowania w tym czasie odpowiedniej pozycji (plecy wyprostowane, właściwe ułożenie rąk na stoliku).
Okładka książki Od „Przymknij oko” do „Działaj, nie bądź jak ja”

84,00 zł 49,35 zł


Sam wybór problematyki doświadczeń rodziców dzieci doświadczających przemocy i jakości wsparcia (poradnictwa) im udzielanego oceniam jako bardzo trafny i potrzebny oraz słabo rozpoznany w polskiej literaturze specjalistycznej. Prof. dr hab. Jacek Pyżalski Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu Już pierwsza część tytułu książki zachęca do sięgnięcia po nią: Od „Przymknij oko” do „Działaj, nie bądź jak ja”… Książka napisana ze swadą (to jej duża zaleta), podejmuje tematy bardzo ważne nie tylko dla samych zainteresowanych (rodziców krzywdzonych dzieci przez rówieśników w szkole), ale także dla szerokiego grona pedagogów, psychologów, prawników, pracowników socjalnych, doradców życia rodzinnego, jak zaznacza Autorka we wstępie, jak również – z mojego punktu widzenia – lekarzy psychiatrów, a nade wszystko dziennikarzy, reporterów, piszących i informujących o problemach dzieci i młodzieży. Szczególnie tym ostatnim pomoże ona lepiej zrozumieć zjawisko przemocy rówieśniczej w szkole. Czytając tę książkę, stale zastanawiałem się, skąd w młodych ludziach tyle agresji, zła, chęci prześladowania rówieśników? Czy źródłem tego jest zazdrość o to, że ktoś jest delikatniejszy, może nawet mądrzejszy, lepszy, nie taki, jak ukrywający się pod maską despoty i cynika młody prześladowca, człowiek już lichy? Prof. zw. dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński Uniwersytet Śląski w Katowicach
Okładka książki Uczę się z kartami pracy Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z elementami przysposobienia do pracy część 4

39,50 zł 29,38 zł


Karty pracy przygotowano z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów szkół przysposabiających do pracy, ale można ją także wykorzystać w szkołach specjalnych - podstawowych i gimnazjach, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i klasach integracyjnych.Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel korzystał z gotowych poleceń, a stosując zasadę indywidualizacji - sam mógł je modyfikować, dostosowując zadania do możliwości intelektualnych ucznia. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową.
Okładka książki Zjadam beczkę soli Współpracuję nawiązuję relacje i poznaję perspektywę innych

70,00 zł 46,68 zł


Wszyscy znamy powiedzenie, które mówi, że żeby kogoś dobrze poznać, trzeba zjeść z nim beczkę soli. Uczestnicy gry spróbują zjeść przysłowiową beczkę soli, by zbudować bliższe relacje, zaprzyjaźnić się, odkryć wspólne obszary i zainteresowania. Treść kart zamieszczonych w grze jest okazją do nawiązania dialogu oraz szansą doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Gra pozytywnie wpływa na rozwój społeczny, emocjonalny, poznawczy uczestników. Podnosi ich kompetencje komunikacyjne i umożliwia kształtowanie pozytywnej samooceny, a także integruje uczestników zajęć. Idealnie sprawdzi się podczas treningu umiejętności społecznych (TUS). Przeznaczona jest dla 28 graczy w wieku 1418 lat. W skład zestawu wchodzą: instrukcja 100 kart z pytaniami 15 żetonów z zadaniami integrującymi grupę oraz uczącymi współpracy 3 karty BECZKA SOLI oznaczające konieczność losowania żetonu beczka soli, czyli woreczek, z którego uczestnicy losują żetony. JOANNA STALKA-JARSKA nauczycielka, terapeutka dzieci z autyzmem. Magister nauk o rodzinie, oligofrenopedagog, trener metody wideotreningu komunikacji (VIT Video Interaction Training), absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach: diagnoza i terapia integracji sensorycznej, a także rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu, w tym zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
Okładka książki Psychopedagogika relacji

120,00 zł 92,22 zł


Analiza transakcyjna (AT) to koncepcja psychoterapeutyczna zapoczątkowana przez Erica Berne'a (1910-1970) w końcu lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Szybko znalazła szerokie zastosowanie w innych obszarach wiedzy i praktyki m.in. poradnictwie, coachingu, usprawnianiu struktur organizacyjnych firm i przedsiębiorstw oraz w edukacji. Ta ostatnia dziedzina jest stosunkowo mało znana w Polsce. Książka w sposób całościowy przybliża najważniejsze zagadnienia tej koncepcji i na tym tle ukazuje różnorodne problemy wiążące się z nauczaniem i wychowaniem. Koncentruje się głównie na relacjach, jakie mają miejsce między nauczycielem a uczniami oraz ich rodzicami. Przekazuje aktualny stan badań na ten temat i stanowi cenną inspirację dla własnych twórczych poszukiwań. Może być wartościową pomocą dla nauczycieli i wychowawców, ale też pedagogów szkolnych, doradców i socjoterapeutów oraz wszystkich tych, którzy w pracy z dziećmi i młodzieżą dążą do ich zrozumienia oraz wypracowania praktycznych metod trafnego postępowania.
Okładka książki Zapobieganie samobójstwom T.3

120,00 zł 92,22 zł


Tom 3 serii wydawniczej Biblioteka Suicydologiczna ma na celu uaktualnić i uzupełnić informacje w literaturze dotyczące zapobiegania samobójstwom dzieci i młodzieży. Jej zadaniem jest analiza procesów motywacyjnych oraz promocja nowych metod zapobiegania przypadkom śmierci nieletnich, a szczególnie dzieci. Dzięki tej publikacji czytelnicy będą mogli dowiedzieć się o samobójstwie jako zjawisku indywidualnym i społecznym. Polskie Towarzystwo Suicydologiczne jest przekonane, że ta seria odegra znaczącą rolę informacyjną i naukową. Zachęcam czytelników do dzielenia się komentarzami, które pozwolą redaktorom rozwinąć temat aktualnych problemów suicydologicznych. Autorzy tomu 3 są specjalistami z różnych dziedzin nauki, pracującymi na rzecz rozwiązywania problemów suicydalnych. Reprezentują prawo, kryminologię, kryminalistykę, wiktymologię, socjologię, neuropsychologię, psychiatrię, zdrowie publiczne i pedagogikę. Patronat: Polskie Towarzystwo Suicydologiczne.
Okładka książki Rodzicielstwo może być łatwiejsze. O dzieciach i wychowaniu bez presji

49,90 zł 27,44 zł


Podobno wychowanie dzieci mamy we krwi, więc skąd to uczucie przytłoczenia, paniczne szukanie wiedzy w internecie czy pragnienie bycia rodzicem idealnym? Dlaczego polscy rodzice są w czołówce najbardziej wypalonych rodzicielstwem?Zdecydowanie za bardzo oddaliliśmy się od swojej intuicji i zamiast podążać za nią oraz sygnałami płynącymi od naszych dzieci, kierujemy się tym, co mówią nam inni. Dlatego często wpadamy w pułapkę presji, napięcia i nerwów.Autorka (psycholog, coach i mama) z czułością i wielką empatią pokazuje, jak czerpać radość z rodzicielstwa i jak pracować z własnymi przekonaniami czy powielanymi schematami.Wyjaśnia, co kryje się pod powierzchnią dziecięcych emocji i zachowań oraz jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Obala wciąż obecne i mocno krzywdzące mity oraz przekonania dotyczące bycia rodzicem, zdejmując ciężar, który na swoich barkach niosą każdego dnia matki i ojcowie. Dlatego lektura tej książki przynosi uczucie ulgi i lekkości.
Okładka książki Mali dyplomaci, czyli jak zasady pomagają...

54,99 zł 35,16 zł


Nowe wydanie bestsellera dla dzieci i ich rodziców z dodatkowym rozdziałem o tym, jak należy się zachować w hotelu – Marysiu, napiszemy razem książkę. Co ty na to? – Ekstra! – ucieszyła się dziewczynka. – A o czym? – Podniosła się na łokciach i patrzyła na tatę z zainteresowaniem. – O dobrym wychowaniu, właściwym zachowaniu, manierach i zasadach, a także o tym, skąd się wzięły. Bo popatrz: dlaczego niektóre nam pasują, a innych zupełnie nie mamy ochoty przestrzegać? I dlaczego ich mimo to przestrzegamy, wierząc, że jednak warto? W Waszym domu codziennie słychać: „Proszę”, „Dziękuję” i „Przepraszam”? Znakomicie! Czasem to jednak nie wystarczy, a rodzice zapominają, że dzieci nie należy ciągle poprawiać, ale naprowadzać na właściwe rozwiązanie. To nie jest kolejny poradnik o dobrym wychowaniu! Ta książka pokazuje, że nakazy i zakazy nie są drogą do wychowania „małego dyplomaty”. Jest nią dialog. *** Tę książkę powinno przeczytać i przećwiczyć każde dziecko wraz z rodzicem (bo każdy rozdział zawiera propozycję ćwiczeń). Nie po to, by się stresować wymaganiami, ale po to, by wiedzieć, jak żyć i nikogo nie urazić. Redakcja Portalu CzasDzieci.pl Autor nie mówi, że „tak trzeba robić”, ale wszystko cierpliwie tłumaczy i pokazuje, że dialog, a nie nakazy i zakazy, jest najlepszą pomocą wychowawczą. MaliCzytelnicy.pl To świetna książka dla dzieci i rodziców, którzy chcą popracować nad komunikacją w rodzinie. Przyda się też do rozmów między rodzeństwem i rówieśnikami. Można z niej świetnie korzystać podczas zajęć w grupach szkolnych i ze starszymi przedszkolakami lub po prostu czytać każdego dnia z dzieckiem. Anna Jankowska, AktywneCzytanie.pl *** Łukasz Walewski, wieloletni dziennikarz, tata dwóch dziewczynek i znawca savoir-vivre’u, z pomocą swojej córeczki Marysi udowadnia, że zasad nie trzeba się bać, bo to one pomagają nam poznać i zrozumieć świat. Wspólnie szukają rozwiązań, które uczą szacunku do innych ludzi. Mali dyplomaci to książka, która stanie się inspiracją do ważnych rozmów o inności, stereotypach, walce z hejtem czy życiu w czasie pandemii. Dzięki niej dowiecie się także, że etykieta to nie tylko naklejka na słoiku dżemu, a szparagi kroi się widelcem. Będziecie mogli zaprojektować wspólnie zaproszenie na przyjęcie urodzinowe lub stworzyć listę obowiązków domowych dla rodziców i dzieci, co pozwoli Wam lepiej zrozumieć siebie nawzajem i zbliżyć się do siebie. BIOGRAM Łukasz Walewski – PR-owiec, założyciel WalewskiPR, dziennikarz, autor książek Przywitaj się z królową (Wydawnictwo SQN, 2015), Władza w sieci. Jak nami rządzą social media (Wydawnictwo Mando, 2020), Jak ograć tyranów. Negocjuj skutecznie (Wydawnictwo Mando, 2022) oraz współautor (z Marcinem Pośpiechem) publikacji Ambasadorowie. Czego nie powie ci królowa (Wydawnictwo SQN, 2016), a także wspomnień ambasadora Jana Wojciecha Piekarskiego Polski most szpiegów (Wydawnictwo SQN, 2018). Absolwent stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Łódzkim, wykładowca dziennikarstwa. Szczęśliwy mąż i ojciec, miłośnik Hiszpanii, żeglarstwa, narciarstwa i dobrego poczucia humoru.
Okładka książki CD MP3 Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały. Poradnik przetrwania dla rodziców dzieci w wieku 2-7 lat. Jak mówić
audiobook

39,90 zł 24,40 zł


Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, nazwanego przez „The Boston Globe” „biblią wychowania”. Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich. Czyta Paulina Holtz
Okładka książki Edukacja wczoraj, dziś, jutro

59,75 zł 36,36 zł


Monografia Edukacja wczoraj, dziś, jutro jest wspólnym przedsięwzięciem pedagogów skupionych wokół środowiska naukowego Uniwersytetu Zielonogórskiego i ma charakter pracy zbiorowej. Jej konstrukcja z podziałem na część poświęconą wspomnieniom i część prezentującą bieżącą refleksję teoretyczną oraz jej praktyczne zastosowanie jest następstwem przemyślanej strategii wpisanej w tytuł publikacji. [...] dzięki zastosowanemu podziałowi praca nabiera wyjątkowego waloru, opartego na zróżnicowaniu zawartych w książce narracji. Mocną stroną jest właśnie jej różnorodność, dostrzegalna już od pierwszych stron, które wprowadzają Czytelnika we wspomnienia o profesorach, doktorach i wykładowcach (dawnego) Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Pedeutologii zatrudnionych na Uniwersytecie Zielonogórskim, a następnie towarzysząca w dalszej części książki w bogactwie zagadnień, analiz, interpretacji i poglądów reprezentowanych przez autorki i autorów poszczególnych rozdziałów. Fragment recenzji dr. hab. Łukasza Albańskiego, prof. UP
Okładka książki My i świat wokół nas Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

99,50 zł 74,00 zł


My i świat wokół nas to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Przyda się także rodzicom do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego.Publikacja może być wykorzystywana do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne, umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii.Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń są dostosowane do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEiN.Zadania są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, co daje nauczycielom wiele możliwości ich zastosowania, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów. Ćwiczenia są skonstruowane w taki sposób, aby poszerzać zakres pojęciowy, doskonalić technikę czytania, mówienia, pisania i liczenia, a także myślenie przyczynowo-skutkowe. Zakres ćwiczeniowy to przede wszystkim rozumienie mowy, nazywanie przedmiotów, czynności i zjawisk.W teczce znajdują się cztery bloczki z kartami pracy: Jesień, Zima, Wiosna, Lato. Materiał przewidziany jest na jeden rok szkolny.
Okładka książki My i świat wokół nas Podręcznik dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

25,00 zł 18,59 zł


My i świat wokół nas to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Przyda się także rodzicom do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego.Publikacja może być wykorzystywana do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne, umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii.Podręcznik zawiera duże zdjęcia i ilustracje oraz teksty zapisane wielkimi literami. Układ i treść są dostosowane do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEiN.
Bestsellery

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj