Książki o aktywności fizycznej i hobby - sport, podróże i turystyka, gry i łamigłówki. W tym dziale znajdziecie Państwo książki związane z szeroko pojetą aktywnością fizyczną, bieganiem,pływaniem, nurkowaniem , graniem. Ciekawa lektura zarówno dla starszych jak i młodszych. Chcąc rozwijać swoje hobby, nabyć ciekawą grę dla siebie i swojej rodziny zapraszamy po najciekawsze i najbardziej popularne książki z zakresu aktywności fizycznej do naszego sklepu internetowego dobreksiazki.pl
To już trzecia część Gór z duszą. Nie czytaliście poprzednich? Nie szkodzi – każda opisuje inne góry i jest zbiorem niezależnych od siebie opowieści. Relacje z trekingów czy wspinaczek wzbogacają ciekawostki i najróżniejszego typu informacje: przyrodnicze, kulturowe, historyczne, a także praktyczne rady dla tych, którzy zechcą podążyć śladami podróżniczki.
Z tego tomu dowiemy się m.in.:
– Dlaczego o Annapurnie I mówi się, że to góra zabójczyni? Czemu zamieszkujący wokół tej góry Gurungowie Nowy Rok witają aż trzy razy?
– Co łączy gruziński Kazbek z Betlejem, na czym polega praca dyżurujących na tej górze polskich ratowników i co dobrego zrobił dla Gruzji hrabia Potocki?
– Skąd się wzięły w Bieszczadach anioły, gdzie znajduje się grób Hrabiny i kim był Majster Bieda?
– Jak się dostać do najwyższej góry Australii i Oceanii, czyli Piramidy Carstensza? Czy Papuasi, którzy zamieszkują ten rejon, nadal są kanibalami i ile świniaków płacą za żonę?
– Czym są via ferraty i które z nich, będąc w Dolomitach, warto przejść?
– Jak zaplanować wejście na Teide, by po drodze zobaczyć kwitnące żmijowce?
– Co się robi w oczekiwaniu na okno pogodowe na Mount Vinson, najwyższej górze Antarktydy, i jak wygląda Sylwester do białego rana podczas dnia polarnego?
Monika Witkowska – jeśli tylko nie pisze akurat kolejnej książki, najprawdopodobniej jest gdzieś na wyprawie. Pasjonują ją podróże (odwiedziła ponad 180 krajów), żeglarstwo morsko-oceaniczne oraz góry. Zdobyła Koronę Ziemi, stanęła na szczycie dwóch ośmiotysięczników (Mount Everest i Manaslu) i wielu innych ciekawych gór (m.in. Ama Dablam czy Matterhorn), również w Polsce.
Więcej o autorce na monikawitkowska.pl lub na Facebooku: monikawitkowska/travel
Robert Macfarlane nareszcie po polsku! Znakomity brytyjski pisarz i podróżnik tym razem poszukuje źródeł osobliwej, nieracjonalnej i intrygującej miłości do wspinaczki wysokogórskiej.
Chodzenie w góry jest od dwudziestu lat jedną z najszybciej upowszechniających się form spędzania czasu wolnego – tym, co wyróżnia ją na tle innych, jest nieodłącznie związane z nią ryzyko śmierci.
Ryzykowanie życia, by wspiąć się na jakąś górę, jeszcze trzy wieki temu uznano by za dowód szaleństwa. Dziki krajobraz nie był pociągający; atrakcyjne było to, co człowiek uporządkował. Poza tym przebywanie w górach wiązało się z niebezpieczeństwami: uważano, że lawinę potrafi wywołać nawet kaszlnięcie lub muśnięcie skrzydła ptaka, przelatującego nisko nad ośnieżonym zboczem. Można było wpaść w szczelinę; lodowce czasami po latach „wypluwały” zesztywniałe zwłoki.
Dopiero w drugiej połowie XVIII wieku ludzie zaczęli podróżować w góry nie tylko z konieczności i uznawać wspaniałość górskiego krajobrazu. Góry zaczęły wywierać ogromny, często tragiczny w skutkach wpływ na ludzkie umysły. W 1865 roku człowiek po raz pierwszy stanął na szczycie Matterhornu; w czasie zejścia czterech ze zdobywców zginęło, spadając w przepaść.
Do końca wieku zdobyto wszystkie szczyty Alp i sporządzono mapy niemal wszystkich alpejskich przełęczy. Tym samym dobiegła końca tak zwana złota era wspinaczki. Wielu zwróciło swoją uwagę na wielkie pasma górskie; zaczęto zdobywać szczyty Kaukazu, Andów i Himalajów. Na przełomie XIX i XX wieku często stawały się one obiektami obsesji.
Uczucia i postawy, które popychały do działania pierwszych wspinaczy, do dziś pozostają żywe w wyobraźni Zachodu. Respekt odczuwany przed górami wydaje nam się naturalny. Strzeliste, srogie, oblodzone – wszystkie tego typu formy krajobrazu cieszą się naszym uwielbieniem; wydajemy się coraz bardziej spragnieni choćby zapośredniczonego kontaktu z „dzikością”.
Robert Macfarlane rzetelnie opisuje fenomen radykalnej zmiany: co stało się na przełomie kilku stuleci, że cechy gór, które budziły wcześniej odrazę – stromizna, odosobnienie, śmiertelne niebezpieczeństwa – zaczęto zaliczać do ich największych zalet.
"Ta zadziwiająca książka pomaga nam wspiąć się na nowe wyżyny intelektualne jeśli chodzi o zgłębianie ludzkiej obsesji na punkcie zawrotnych wysokości. Jest w niej coś, co zadowoli każdego." THE SUNDAY TIMES
Gra pełna magii.....
The Mind to kooperacyjna, imprezowa gra karciana. Sercem rozgrywki jest talia kart z numerami od 1 do 100. Żeby wygrać, gracze muszą przebrnąć przez 12 etapów. Na każdym z nich, każdy z graczy otrzymuje liczbę kart zgodną z aktualnym etapem (np. w 5 etapie każdy otrzyma po 5 kart). Zaczynamy na słowo "start". Naszym zadaniem jest zgrać się ze wszystkich kart - od najmniejszej do największej. Co w tym trudnego? Ano to, że nie możemy się ze sobą komunikować - ani werbalnie, ani za pomocą gestów.
Jak więc wygrać? W tym kryje się cała magia!
Gra została nominowana do Spiel des Jahres 2018!
Czy jesteś wystarczająco szybki i na tyle zręczny, żeby połączyć ze sobą dwie połówki owocu zanim zrobi to ktoś inny? Czy uda Ci się zebrać najwięcej owoców? Gra pełna kolorów, witamin i emocji doda wam energii oraz umili każde spotkanie.
Takiej sałatki owocowej na pewno jeszcze nie próbowałeś.
Gatunki to gra, w której gracze starają się przyporządkować wybranym gatunkom zwierząt ich cechy. Na przemian rzucają kośćmi i muszą jak najszybciej znaleźć zwierzę, do którego pasują wylosowane właściwości.
W tej grze liczy się wiedza, refleks i spostrzegawczość. Bądź szczwany jak lis, szybki jak gepard i czujny jak ważka. Ucz się grając!
Kolekcjonerskie praktyki prowokują do namysłu nad naszym związkiem z rzeczami, ich znaczeniem dla naszej tożsamości i wspólnoty. Skłaniają do refleksji nad sztuką, kulturą pamięci, społeczeństwem konsumpcyjnym, a także imperialnymi i kolonialnymi aspiracjami. Co o nas mówią rzeczy, które namiętnie zbieramy, eksponujemy, pielęgnujemy? Czy kolekcjonowanie – jako forma uprawiania nauki, zachowywania dziedzictwa, estetycznego i artystycznego wyrafinowania, wreszcie edukacji – usprawiedliwia niepohamowane pragnienie posiadania, przekraczanie kulturowych reguł wartościowania, norm etycznych wyznaczających stosunek do rzeczy i ich pozyskiwania? Tym rozważaniom poświęcona jest najnowsza książka Renaty Tańczuk.
Meble są przedmiotami, które użytkujemy przez całe życie. Łóżka, fotele czy krzesła mają bezpośredni kontakt z naszym ciałem – szafy, regały, komody zaś pośredni. Wszystkie mają znaczący wpływ na estetykę wnętrz, lecz co ważniejsze – na nasze bezpieczeństwo i stan zdrowia. Powstanie atrakcyjnego w formie, funkcjonalnego, ergonomicznego i bezpiecznego mebla jest wysiłkiem wielu osób pracujących w interdyscyplinarnych zespołach. Współpraca architektów, projektantów, konstruktorów i technologów podczas formułowania założeń projektowych nowego wyrobu, często ujawnia nieporozumienia i uporczywe narzucanie własnych koncepcji, co istotnie ogranicza pasję twórczego poszukiwania rozwiązań satysfakcjonujących wszystkich członków zespołu projektowego. Niniejsza książka jest drugim, rozszerzonym wydaniem opracowania, które może przybliżyć niektóre zagadnienia wspólne dla twórców nowego mebla.
Opracowanie to przygotowano nie tylko z myślą o studentach wydziałów technologii drewna Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu i SGGW w Warszawie, ale kierowane jest ono także do studentów architektury uczelni technicznych czy akademii sztuk pięknych podejmujących się kształcenia na kierunku projektowanie mebli. Podręcznik powinien być także pomocny inżynierom rozwiązującym na co dzień problemy techniczne w projektowaniu mebli.
Ta wspaniała książka proponuje dzieciom fantastyczną zabawę w lepienie zwierzątek z plasteliny. Mali artyści najpierw tworzyć będą nieskomplikowane kulki, kiełbaski i naleśniki, a następnie bardziej złożone figury. Nauczą się myśleć kreatywnie, będą rozwijać i poszerzać wyobraźnię, ćwiczyć myślenie przestrzenne, a także motorykę małą i wytrwałość.
W książce znajdziemy nie tylko przydatne wskazówki, dzięki którym praca z plasteliną okaże się łatwa i przyjemna, ale także ponad 30 modeli plastelinowych zwierzątek wraz z przejrzystymi instrukcjami ich wykonania, które pozwolą lepić kształty z plasteliny nawet mniej uzdolnionym plastycznie dzieciom.
Rudy kot, płetwal błękitny, żyrafa, płaszczka, kurka z kurczętami... i wiele innych wesołych zwierzątek czeka na małe rączki!
Odbiorcy
– rodzice, którzy chcą zadbać o kompleksowy rozwój swoich dzieci;
– nauczyciele żłobków i przedszkoli, którzy znajdą w tej książce cenną pomoc dydaktyczną.
Dlaczego warto nabyć tę książkę
– zawiera aż 32 plastelinowe zwierzątka wraz z przejrzystymi instrukcjami ich wykonania – to doskonały trening rozwijający wyobraźnię, ćwiczący myślenie przestrzenne, motorykę małą i wytrwałość;
– zaprasza dzieci do twórczej zabawy.
Dziś wszystko się zmieniło. W końcu zrozumieliśmy, z czym mamy do czynienia. Wszystko, czego my wieśniacy uczyliśmy się w szkole wszystko, czego ludzie dowiedzieli się z gry to były jedynie podstawy. Zabawa dla dzieci. Teraz jednak musimy wznieść się na zupełnie nowy poziom i rozpocząć treningi na serio. Bo na murze i za nim wciąż jesteśmy noobami.Treningi stają się bardziej intensywne. Po ostatnim ataku mobów cała wioska przygotowuje się do kolejnej bitwy. Wzmacnia systemy obronne, tropi szpiega, szuka nowych sojusznikówAle Herobrine nic sobie z tego nie robiCzy Runt da z siebie na tyle dużo, by znaleźć się wśród pięciu najlepszych uczniów i zostać wymarzonym wojownikiem? Jedno jest pewne: razem z przyjaciółmi Breeze, Maksem, Emerald i Stumpem stanie do walki z największym zagrożeniem, z jakim kiedykolwiek miał do czynienia.
To koniec. Wyglądało na to, że nasza wioska wkrótce przestanie istnieć. Nasza niesamowita wioska, ostatnia linia brony w promieniu tysięcy bloków, najzwyczajniej w świecie upadnie. Najbardziej absurdalne jest to, że moby nie miały z tym nic wspólnego. Do klęski przyczynił się jeden z najlepszych uczniów.
Runt ma poważne kłopoty. Młody wojownik musi przetrwać jeden z najbardziej brutalnych ataków w historii i stanąć do walki ze znanym sobie uczniem. Jakby tego było mało, zostało mu już tylko kilka dni na przygotowanie się do sprawdzianu z redstone’u, a póki co nic jeszcze nie umie. Kiedy Lola, geniusz redstone’u, nieoczekiwanie dołącza do jego drużyny, problem wydaje się rozwiązany. Ale związana z tym dziwna sytuacja może kosztować Runta jego marzenia…
Witaj w swoim najgorszym koszmarze, poczciwy Tropicielu. Ci, którzy odważą się iść dalej w głąb lochów, zobaczą, co znaczy prawdziwa ciemność. Jedynym twoim przewodnikiem będzie upiorne światło Runy Carylla.
W tym rozszerzeniu do gry Bloodborne znajdziecie nowe wyzwania i możliwości, wzbogacające rozgrywkę. Każdy Tropiciel może wyryć swą własną Runę Carylla i zdobyć unikatową moc, która wpłynie na całą grę. Żetony Śmierci czynią ją jeszcze boleśniejszą, ograniczając możliwości zdobycia Trofeów. Nowe karty Potworów, Bossów i Ulepszeń Tropiciela uczynią każdą rozgrywkę niepowtarzalną. Jeśli szukasz nowych wyzwań - witaj w Koszmarze Tropiciela...
Jest to rozszerzenie do gry Bloodborne: Gra Karciana, do gry potrzebna jest podstawowa wersja.
Zawartość:
15 żetonów Śmierci
12 kart Run
38 kart Ulepszeń Tropiciela
8 kart Ostatnich Bossów
17 kart Lochu Kielicha
8 kart Bossów Lochu Kielicha
1 instrukcja
Wiek 14+
Liczba graczy 3 - 5
Czas gry 40 - 50 min.
Najlepszy niemiecki czołg II wojny światowej.
Panzerkampfwagen V Panther, zwany w Polsce Panterą, był wzorem dla wielu czołgów po II wojnie światowej. W tym bogato ilustrowanym kompendium zrekonstruowano jego historię i znaczenie na podstawie oryginalnych materiałów źródłowych. Omówiono też system uzbrojenia czołgu, jego zalety i wady, a także zanalizowano raporty z czasów wojny, porównano go również z pojazdami będącymi na wyposażeniu wrogich armii. Przeglądu dopełniają niepublikowane dotychczas fotografie i artykuły prasowe.
Książka powstała w wyniku drobiazgowych prac archiwalnych, zawiera autentyczne raporty, kolorowe rysunki oraz rzadkie dokumenty i zdjęcia.
Thomas Anderson jest ekspertem w dziedzinie historii niemieckiego wojska w latach 1933–1945. Podając dane historyczne i techniczne, polega nie tylko na własnej pamięci i literaturze przedmiotu, lecz także na rzetelnych danych archiwalnych. Od lat prowadzi badania w archiwach wojskowych w USA, Niemczech oraz innych krajach europejskich.
Przygotowanie koktajlu nie jest sztuką zastrzeżoną dla wyszkolonych barmanów. Bez większych problemów możemy przygotować je w domu, korzystając z tradycyjnych sprzętów kuchennych i tym samym zaskoczyć naszych gości. Książka Patryka Mitręgi to nie tylko 40 gotowych receptur, które urozmaicą niejedną domówkę. To również podróż przez świat alkoholu. Wędrówka drogą prowadząca przez fascynujące historie, ciekawostki oraz anegdoty, dzięki którym każdy przygotowany przez nas koktajl będzie jeszcze bardziej wyjątkowy.
Książka zawiera opis 52 najsłynniejszych lotniskowców w historii, od czasów przebudowanego pancernika MHS Eagle z lat pierwszej wojny światowej, poprzez japońskie Shokaku i Taiho – obydwa zatopione przez amerykańskie lotnictwo pokładowe w czasie decydującej bitwy na Morzu Filipińskim w czerwcu 1944 roku - po wielkie superlotniskowce z napędem nuklearnym USS Enterprise i USS Nimitz z ery zimnej wojny oraz najważniejsze lotniskowce i śmigłowcowce doby współczesnej – takie jak USS Gerald R. Ford, HMS Queen Elizabeth, francuski Mistral, japoński Izumo, chiński Liaoning i indyjski Vikrant.
Publikacja została zilustrowana ponad 200 zdjęciami i rycinami, przedstawiającymi szczegółowo opisywane lotniskowce.
Do opisu każdego z okrętów załączono tabelę z podstawowymi danymi techniczno-taktycznymi.
David Ross jest specjalistą od historii marynarki i kolei. Napisał wiele książek poruszających te dziedziny, między innymi: North American Trains, George and Robert Stephensons: A Passion for Succes, Statki i okręty. Ilustrowana encyklopedia oraz The Essential Naval Identification Guide: Submarines 1914-Present.
I. TOWARZYSTWO GIMNASTYCZNE „SOKÓŁ” NA ZIEMIACH POLSKICH PRZED I WOJNĄ ŚWIATOWĄ, W CZASIE JEJ TRWANIA I W POLSCE W PIERWSZYCH LATACH PO JEJ WYZWOLENIU (1918–1921)
1.1. Powstanie i rozwój ruchu sokolego na ziemiach polskich w latach 1867-1914
1.2. „Sokół” w czasie I wojny światowej
1.3. Udział sokolstwa w głównych wydarzeniach okresu kształtowania się polskich granic
II. POWSTANIE I ROZWÓJ ZWIĄZKU TOWARZYSTW GIMNASTYCZNYCH „SOKÓŁ” W POLSCE (ZTG„S”) W LATACH 1920–1939
2.1. Proces zjednoczenia sokolstwa polskiego, utworzenie ZTG„S”, jego program i naczelne władze
2.2. Nowy podział terytorialny i rozwój organizacyjny ZTG„S”
2.3. Baza lokalowa i infrastruktura sportowo-rekreacyjna
III. SPOŁECZNO-POLITYCZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA RUCHU SOKOLEGO W II RZECZYPOSPOLITEJ
3.1. Struktura społeczna członków towarzystwa
3.2. Związki „Sokoła” z Kościołem katolickim
3.3. Kontakty stowarzyszeń sokolich z organizacjami społecznymi, społecznościami lokalnymi i mniejszościami narodowymi
3.4. Oblicze polityczne sokolstwa i relacje na linii Towarzystwo Gimnastyczne „Sokół”– państwo
IV. DZIAŁALNOŚĆ SPORTOWA I REKREACYJNA
4.1. Sport sokoli i lustracje techniczne
4.2. Zloty sokole
4.3. Sport kwalifikowany, udział w Mistrzostwach Polski oraz zawodach organizowanych przez związki sportowe i inne kluby
4.4. Sokolstwo na międzynarodowej arenie sportowej
4.5. Wycieczki turystyczne i obozownictwo
4.6. Kształcenie kadr instruktorskich i kursy organizowane w „Sokole”
V. PRACA NA NIWIE KULTURALNO-OŚWIATOWEJ I PATRIOTYCZNEJ
5.1. Działalność kulturalna, edukacyjno-wychowawcza i patriotyczna
5.2. Sokole przysposobienie wojskowe
VI. POZOSTAŁE DZIEDZINY DZIAŁALNOŚCI CZŁONKÓW STOWARZYSZEŃ SOKOLICH
6.1. Działania na niwie gospodarczo-finansowej
6.2. Aktywność wydawnicza sokolstwa II Rzeczypospolitej
6.3. Akcje społeczno-humanitarne
6.4. Kontakty z polonijnym środowiskiem sokolim, Związkiem Sokolstwa Słowiańskiego (ZSS) i Międzynarodową Federacją Gimnastyczną (FIG)
Wszyscy się zgodzą, że przydomowy ogród z roślinami leczniczymi i przyprawowymi to znakomite rozwiązanie. W latach osiemdziesiątych XX w. pojawił się pomysł, żeby uprawiać rośliny w kwadratowych skrzynkach, podzielonych na mniejsze kwatery. Zalet takiej uprawy jest wiele, na przykład łatwiej jest dzięki temu zapewnić ziołom odpowiednie podłoże i drenaż, a rolę dekoracyjną poza roślinami pełnią także same skrzynki. Poza tym skrzynki można ustawić wszędzie, także na tarasach i balkonach. Warto mieć w zasięgu ręki tymianek, żeby móc szybko zerwać kilka łodyżek i nadać wyjątkowy aromat daniom z grilla, czy na przykład melisę i ze świeżych listków przygotować sobie herbatkę ziołową.
Odbiorcy
- wszyscy, którym marzy się wyjątkowy ogródek z pięknymi i zdrowymi roślinami
- osoby, które lubią mieć w pobliżu kuchni świeży zapas ziół i przypraw
Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę
- autor podaje w niej dokładne wskazówki dotyczące wszystkich etapów założenia pięknego i praktycznego ogrodu w skrzynkach
- tłumaczy krok po kroku, jak i z czego zrobić skrzynki, gdzie je ustawić oraz jak uniknąć typowych błędów przy planowaniu wymarzonego ogródka
- wyjaśnia, jak wysiewać nasiona lub sadzić rozsady, jak nawozić, podlewać i przycinać poszczególne rośliny, a także jak je zbierać i przechowywać w zimie
- podpowiada, jak dobierać rośliny, by uzyskać w skrzynkach optymalne połączenia
- podaje również zastosowania kulinarne poszczególnych roślin oraz podsuwa ciekawe przepisy na herbatki, konfitury, masło, pesto czy nawet mydło
- warto poznać tajniki uprawy i właściwości lecznicze takich roślin jak koper, anyż, ogórecznik, melisa, kolendra, hyzop, mięta, rozmaryn, rukola, cząber, szałwia, tymianek, werbena i wielu innych
Pomóż dokończyć budowę jednej z najbardziej epickich konstrukcji, jakie widział świat! Twoim zadaniem będzie stworzenie efektownego witrażu w legendarnej bazylice Sagrada Familia. Wybierz odpowiednie kostki i ułóż z nich witraż, który zapewni najwięcej punktów zwycięstwa! • Dobieraj kostki i układaj je tak, aby pasowały do wybranego wzoru. • Używaj narzędzi, które pomogą stworzyć witraż idealny. • Realizuj cele, które zapewnią dodatkowe punkty zwycięstwa. • 90 transparentnych kostek! • 3 dodatkowe karty promocyjne witraży. Jedna z dodatkowych kart dostępna jest wyłącznie w edycji polskiej. Zawiera ona dwa wzory witraży autorstwa Stanisława Wyspiańskiego – „Apollo” i „Bóg Ojciec”. Tak więc w polskiej edycji będzie dostępnych 30, zamiast 24 wzorów witraży.
Wyjątkowa kolekcja aut - od niezapomnianych klasyków po nowoczesne modele! Każda część składa się z książki zawierającej szczegółowe informacje na temat wybranego modelu takie jak: specyfikacja techniczna, historia i ciekawostki. Do każdej książki dołączona jest replika auta. Kolekcja składa się z 50 tomów.
— Ever wanted to save the world? —
It’s easy to feel like we can’t make a difference. But small, easy actions, if taken by enough people, can move mountains – and save planets.
Written in collaboration with leading environmental experts from WWF, this short book provides simple changes we can all make to our everyday lives, from morning to night.
These aren’t the only things you can do. Nor are they things you have to do. But these 12 small acts are basic steps anybody can take, and if even one of them sticks, our children will inherit a better world.
Acts like:
– Turning off devices instead of leaving them on standby
– Buying less cotton clothing (a T-shirt needs 2,400 litres of water to make!)
– Using reusable straws when possible
– Turning off the tap while you brush your teeth
will take only moments, but if enough people commit to them, we can make a real difference to our planet.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?