W monografii przedstawiono problematykę opodatkowania rodzin w Polsce z uwzględnieniem ewolucji systemu podatkowego. Prezentacje tematu przeprowadzono w szerszym kontekście, obejmującym zagadnienia związane zarówno z socjologicznymi aspektami rodziny, jak i z polityka podatkowa wobec rodzin. Porównano także rozwiązania krajowe w zakresie opodatkowania dochodów członków rodziny z wzorcami obowiązującymi w wybranych państwach Unii Europejskiej.
Omówienia materii dokonano na podstawie tradycyjnego podziału podatków (według kryterium przedmiotowego) na dochodowe, przychodowe oraz majątkowe.
Autorka poddaje rozważaniom m.in. następujące problemy:
- jak kształtuje się wysokość obciążeń podatkowych członków rodziny;
- czy charakter podatku ma związek z sytuacja rodzinna (osobista) podatnika;
- które z elementów w konstrukcji poszczególnych podatków w najszerszym zakresie warunkują pozycje podatkowoprawna rodziny.
Proces uczenia się od dawna stanowi przedmiot zainteresowania pedagogów oraz jest obiektem badań naukowców. Zarówno nauczycieli, jak i polityków oświaty nurtują m.in. następujące pytania:
Co wiemy o sposobie, w jaki zdobywamy wiedzę i nabywamy nowe umiejętności?
Jakie są biologiczne podstawy tego procesu?
W jaki sposób motywacja, emocje oraz sposób oceniania wpływają na efektywność uczenia się?
Jakie korzyści może przynieść praca w grupach, realizacja projektów przez uczniów, ocena kształtująca oraz zastosowanie nowoczesnych technologii?
Jaki wpływ na skuteczność uczenia się ma środowisko rodzinne?
Jest to lektura dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć, w jaki sposób zoptymalizować proces pracy z uczniami w klasie oraz poza nią. Jej głównym celem jest dostarczenie niezbędnych informacji do zastosowania nie tylko w praktyce nauczania, ale także przy kształtowaniu polityki edukacyjnej. Czołowi badacze z całego świata przedstawiają w książce wyniki badań dotyczących zarówno procesu uczenia się, jak również metod i technik stosowanych w szkołach i innych ośrodkach edukacyjnych.
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat zakładania i prowadzenia aptek oraz punktów aptecznych, a także funkcjonowania aptek internetowych w nowych realiach prawnych. Publikacja przedstawia szczegółową analizę kluczowych aktów prawnych z zakresu prawa farmaceutycznego, w tym zapisów ustawy refundacyjnej. Prezentuje również aktualne orzecznictwo, decyzje inspekcji farmaceutycznej, urzędowe interpretacje przepisów prawnych oraz praktyczne rozwiązania problemów nurtujących środowisko aptekarskie, m.in. związanych ze zmianami wprowadzonymi ustawą refundacyjną. Opracowanie zawiera ponadto wzory dokumentów z objaśnieniami niezbędnych do funkcjonowania apteki, a także informacje dotyczące zawodu farmaceuty, w tym koniecznych kwalifikacji i wymogów do jego wykonywania.
Autor książki przybliża problematykę efektywności metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstw w zakresie oceny ich kondycji finansowej w erze globalizacji, powszechnej niepewności i ryzyka oraz szybko zachodzących zmian w otoczeniu firm. Dokonuje oceny powiązań systemowych wskaźników finansowych, a następnie próby implementacji logiki rozmytej w wykorzystywanej w przedsiębiorstwach analizie wskaźnikowej. W opracowaniu szczegółowo omówiono:
* etapy rozwoju metod analizy finansowej przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem analizy wskaźnikowej dotyczącej: rentowności, płynności, sprawności i zadłużenia,
* nowe warianty dezagregacji wskaźników,
* optymalne wartości dla każdego wskaźnika finansowego z uwzględnieniem ich wpływu na sytuację ekonomiczną przedsiębiorstw (stymulanta, dominanta, destymulanta),
* wady i ograniczenia tradycyjnej analizy wskaźnikowej,
* teoretyczne założenia logiki rozmytej i możliwości jej zastosowania w analizie wskaźnikowej firm,
* nowe, opracowane przez autora, modele logiki rozmytej dla dwunastu wskaźników finansowych wraz z ich interpretacją.
W publikacji zaprezentowano także wyniki testów skuteczności modeli logiki rozmytej dla 166 spółek akcyjnych. Cennym uzupełnieniem książki jest aneks, w którym na przykładzie jednej spółki przedstawiono działanie dwóch modeli logiki rozmytej opracowanych przez autora.
Książka przeznaczona jest dla dyrektorów finansowych, prezesów firm, głównych księgowych, biegłych rewidentów, doradców, analityków, kontrolerów finansowych, a także studentów finansów i rachunkowości.
Książka jest pierwszym w literaturze prawniczej wszechstronnym opracowaniem problematyki stosunków pracy u małych pracodawców. Szczegółowej analizie prawnej poddane zostały różne aspekty zatrudnienia - jego nawiązanie, rola umowy o prace w kształtowaniu wzajemnych zobowiązań pomiędzy pracodawca a pracownikiem oraz elementy jej treści, w tym prawa i obowiązki stron.
W publikacji omówiono także ważne i praktyczne zagadnienia dotyczące m.in.: problemu wielkości zatrudnienia jako kryterium dyferencjacji w prawie pracy, analizy źródeł prawa pracy u małego pracodawcy, zapewnienia pracownikom ochrony zbiorowej i socjalnej, obowiązku pracodawcy jako płatnika składek z tytułu ubezpieczenia społecznego, ochrony informacji poufnych małych pracodawców, zabezpieczenia wierzytelności małych pracodawców, ochrony trwałości zatrudnienia u małych pracodawców. Przedstawiono również aktualny problem stosunków pracy u pracodawcy domowego.
W pracy zawarto również refleksje na temat oczekiwań zmian ustawodawstwa zarówno w zakresie statusu prawnego małych pracodawców (z perspektywy organizacji pracodawców), jak i zatrudnionych przez nich pracowników (postulaty ze strony związków zawodowych).
W podręczniku zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z działalnością marketingową na rynku międzynarodowym. Autor wyjaśnia:
* w jaki sposób prowadzone są badania marketingowe rynków
zagranicznych,
* jakie metody wykorzystuje się przy wyborze rynku, na którym warto rozpocząć działalność,
* jakimi kryteriami powinny kierować się firmy przy wyborze formy
działalności,
* jakie strategie można realizować na rynkach zagranicznych,
* na czym polega strategia marketing mix realizowana w skali międzynarodowej,
* k należy zorganizować komórką marketingową przedsiębiorstwa, która nie ogranicza swojej działalności do rynku krajowego.
Opisane w książce strategie ekspansji na rynki zagraniczne i funkcjonowania na nich zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków. Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zarządza¬nia, marketingu i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz dla menedżerów przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych.
Monografia stanowi pierwsze na polskim rynku kompleksowe opracowanie tematyki ochrony patentowej produktów leczniczych.
W książce szczegółowo opisane zostały zasady udzielania patentów krajowych i europejskich na wynalazki z dziedziny farmacji oraz zakres ochrony wynikający z patentów w poszczególnych kategoriach zastrzeżeń.
Obok zagadnień o charakterze teoretycznoprawnym w publikacji omówiono również praktyczne aspekty patentowania leków oraz prowadzenia polityki patentowej w sektorze farmaceutycznym, a także konsekwencje takiego kształtu ochrony patentowej dla budżetu państwa oraz pacjentów.
Walorem opracowania jest przedstawienie specyfiki zasad ochrony patentowej produktów leczniczych zarówno w odniesieniu do regulacji krajowych, jak i systemu opartego na Konwencji o udzielaniu patentów europejskich.
Stan prawny na 31 grudnia 2012 roku.
Książka stanowi unikatowy na polskim rynku przegląd najważniejszych współczesnych koncepcji zarządzania publicznego, w tym nowego zarządzania publicznego (New Public Management) i governance. Zostały one przedstawione nie tylko od strony teoretycznej, ale też w oparciu o przykłady z praktyki administracji publicznej wielu państw.
W opracowaniu znajdują się liczne nawiązania do zmian zachodzących w polskiej administracji publicznej od początku transformacji ustrojowej. Opisano też najważniejsze plany i projekty modernizacji polskiej administracji na najbliższe lata.
Publikacja może być wykorzystywana przede wszystkim jako podręcznik akademicki do przedmiotu „zarządzanie publiczne”, a także jako lektura uzupełniająca z zakresu nauki o administracji publicznej. Jednocześnie może stanowić cenną pomoc zarówno dla teoretyków zarządzania publicznego i administracji publicznej, jak i praktyków – urzędników, menedżerów publicznych, polityków.
Stan prawny na 30 października 2012 roku.
Do rozpoznania i oceny rzeczywistości, szczególnie kryzysowej, oraz prognozowania przyszłości konieczna jest nie tylko głębsza refleksja, ale i dystans czasowy . Ważną rolę w tym procesie pełnią filozofia i historia. Jednym z celów tej książki jest właśnie próba uchwycenia dystansu wobec współczesnego zarządzania, które wykazuje symptomy dezorientacji i zadyszki.
Książka doskonale wpisuje się w dyskurs na temat natury współczesnego zarządzania, jego interdyscyplinarności, ewolucji, różnych koncepcji i rozterek. Jej autorzy, specjaliści z wielu dziedzin, podkreślają wagę filozofii w kształceniu przyszłych specjalistów zarządzania i menedżerów. Ponieważ jest to kształcenie masowe, obejmujące w skali kraju setki tysięcy osób rocznie, powinno być prowadzone w sposób dobry jakościowo, odpowiedzialny i społecznie użyteczny, aby wywierało pozytywny wpływ zarówno na stronę etyczną, jak i merytoryczną zarządzania. Filozofia kształtuje umiejętność abstrakcyjnego, twórczego i krytycznego myślenia, podejścia analitycznego i systemowego, uczy argumentacji, etycznego postępowania, rozpoznawania wartości i szacunku dla nich. Zdobyte dzięki niej umiejętności ułatwiają zarządzanie strategiczne, taktyczne, rozwiązywanie problemów, wspierają proces podejmowania decyzji, komunikację i negocjacje.
Autorzy wyjaśniają znaczenie terminu filozofia zarządzania, opisują antynomie w zakresie filozofii zarządzania w przedsiębiorstwach, odnosząc się do kryzysu zarządzania strategicznego. Sporo miejsca poświęcają krytyce współczesnej nauki o zarządzaniu. Wypowiadają się na temat etosu i filozofii zarządzania klasycznych przedsiębiorców, specyfiki zarządzania zawodowych menedżerów oraz blasków i cieni filozofii menedżeryzmu. Dokonują przeglądu inspiracji religijnych, filozoficznych i etycznych związanych z kategoriami obowiązku i odpowiedzialności. Prowadzą rozważania na temat kultury jakości jako specyficznej i wyrazistej filozofii zarządzania.
Publikacja zawiera zbiór porad dotyczących kluczowych zagadnień funkcjonowania i organizacji podmiotów leczniczych. Zaprezentowano je w czytelnej i przejrzystej formie jako wybór pytań zgłaszanych przez czytelników Serwisu Prawo i Zdrowie w okresie ostatnich kilkunastu miesięcy oraz odpowiedzi na nie. Autorzy publikacji uwzględnili zagadnienia i wątpliwości pojawiające się obecnie w związku z praktycznym funkcjonowaniem podmiotów leczniczych w warunkach nowej ustawy o działalności leczniczej. Dużym zainteresowaniem czytelników będzie cieszyć się rozdział obejmujący tematykę obowiązków dostosowawczych, które muszą spełnić podmioty wykonujące działalność leczniczą w warunkach nowej ustawy.
Stan prawny na 31 października 2012 roku.
Jaką rolę odgrywają emocje w pracy nauczyciela? Co mówią na ten temat badania naukowe i jakie badania na gruncie pedagogiki były do tej pory prowadzone? Czym są kompetencje nauczyciela? Co jest wyróżnikiem kompetencji emocjonalnych nauczyciela? Co składa się na kompetencje emocjonalne nauczyciela? Jak nauczyciel może rozpoznawać swoje emocje i jak może nimi kierować? Jak nauczyciel może zadbać o rozwijanie własnych kompetencji emocjonalnych? Autorki książki starają się udzielić odpowiedzi na te i inne pytania, koncentrujące się wokół problematyki kompetencji emocjonalnych nauczycieli i sposobów ich rozwijania".
(ze wstępu)
"W tym miejscu chciałabym przede wszystkim pogratulować Autorkom przygotowania wartościowej od strony teoretycznej i praktycznej książki. Środowisko teoretyków i praktyków edukacji otrzymuje niezwykle przydatne w pracy zawodowej opracowanie. Na polskim rynku wydawniczym będzie to pierwsza publikacja naukowa z programem edukacyjnym dotyczącym rozwijania kompetencji emocjonalnych adresowana do nauczycieli i pedagogów".
(z recenzji dr hab. Hanny Solarczyk-Szwec, prof. UMK)
Książka odpowiada na pytanie, jakie znaczenie w procesie osiągania przez organizacje wysokiej efektywności ma zarządzanie pozytywne, a w szczególności orientacja pozytywna organizacji. Opracowanie zawiera krytyczny opis nurtów wysokiej efektywności organizacyjnej i pozytywnej teorii organizacji, konceptualizację i operacjonalizację orientacji pozytywnej. Autor zaprezentował również wyniki badań w zakresie kształtowania orientacji pozytywnej przez kontekst organizacyjny i zewnętrzny oraz jej wpływu na efektywność organizacji.
To już 6. wydanie vademecum dla każdego, kto chce poznać prawo autorskie w praktyce. Czytelnik znajdzie tu szczegółowe omówienie podstawowych zasad prawa autorskiego, obejmujące kwestie zarówno ochrony i przeniesienia praw autorskich, jak i ich naruszenia oraz odpowiedzialności wynikającej z tego tytułu.
Dodatkowo tekst został wzbogacony o szereg praktycznych porad dotyczących stosunków wydawcy z autorem. Zaprezentowano również bogate orzecznictwo sądów w sprawach z zakresu prawa autorskiego.
W obszernym aneksie zamieszczone zostały wzory umów niezbędnych w pracy każdego wydawcy i autora - m.in. umowy wydawniczej z autorem, umowy z tłumaczem, umowy z wydawcą zagranicznym czy umowy z grafikiem - obowiązujące w prawie polskim oraz w zagranicznych systemach prawnych.
Publikacja zawiera kompleksowe omówienie wszystkich podstawowych zagadnień dotyczących marketingu placówek służby zdrowia, zasad budowania ich przewagi konkurencyjnej i umacniania pozycji na rynku. Książka pomaga:
- zrozumieć, na czym polega plan marketingowy,
- poznać role i funkcjonowanie systemu informacji w działalności placówek opieki zdrowotnej,
- zdobyć umiejętność zastosowania metody SWOT do wyboru strategii marketingowej,
- posiąść umiejętność dokonywania segmentacji rynku usług zdrowotnych,
- zrozumieć znaczenie koncepcji marketingu-mix i jej elementów.
Przejrzysty układ treści ułatwia Czytelnikowi szybkie przejęcie od teorii i definicji kluczowych pojęć marketingu usług zdrowotnych do praktycznych wskazówek dotyczących budowy planu marketingowego.
W monografii przedstawiono analizę szeregu instytucji prawnych związanych ze specyficzną sytuacją oskarżonego z zaburzeniami psychicznymi. Autor szczegółowo omawia zagadnienia związane z:
- zasadą domniemania niewinności,
- zdolnością do dokonywania czynności procesowych,
- zawieszeniem postępowania,
- swobodą wypowiedzi osoby przesłuchiwanej,
- ochroną tajemnicy psychiatrycznej.
Szczególną uwagę poświęcono problematyce prawa do obrony, m.in. w kontekście instytucji konsensualnych. Omówiono też kwestie kolizji celów procesu z leczeniem osób zaburzonych psychicznie oraz dylematów orzeczniczych związanych ze stosowaniem reguły in dubio pro reo.
Osobna część została poświęcona sytuacji prawnej osób niepoczytalnych oraz problematyce dowodowego znaczenia wywiadu lekarskiego w postępowaniu karnym. W tym kontekście zwrócono też uwagę na pozycję prawną lekarza występującego w roli biegłego. Omawiane zagadnienia w dużej mierze zilustrowano przykładami z praktyki sądowej.
Przełom w optymalizacji szpitalnych oddziałów ratunkowych
Sprawne funkcjonowanie szpitalnych oddziałów ratunkowych jest bardzo ważne dla zarządzających placówkami opieki zdrowotnej. Ich decyzje są istotne nie tylko dla pacjentów, personelu, ale i całej społeczności lokalnej. Autorzy książki pokazują, jak dzięki odpowiedniemu zarządzaniu zapewnić odpowiednie funkcjonowanie oddziałów ratunkowych i całych szpitali.
W publikacji kompleksowo omówiono, jak:
- dzięki wykorzystaniu metody Lean Six Sigma, mapowania procesów i modelowania symulacyjnego poprawić wydajność szpitalnego oddziału ratunkowego,
- modelować przepływ zwiększającej się liczby pacjentów, w jaki sposób szukać słabych ogniw w szpitalnym oddziale ratunkowym i jak je eliminować,
- zwiększyć przewidywalność przepływu pracy i udoskonalić tworzenie grafików,
- sprawić, aby pacjenci i personel byli bardziej usatysfakcjonowani.
Autorzy są najbardziej postępowymi reformatorami opieki zdrowotnej w Stanach Zjednoczonych. Książka opiera się na ich wieloletnim doświadczeniu i wypracowanych przez nich najlepszych modelach zarządzania. Wskazówki zawarte w książce pomogą, dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi, rozwiązać najbardziej dotkliwe problemy takie jak brak funduszy czy okresowe przeciążenie liczbą pacjentów.
Zaproponowane w książce rozwiązania oraz aplikacja informatyczna zawierająca proste, choć bardzo użyteczne narzędzie kompetencyjnej oceny pracownika, odwołują się do podstawowej zasady: Oceniaj to, co widzisz, nie to, co nazywasz. Zrozum, co widziałeś, zanim wydasz sąd. Reguła ta nawiązuje do prostoty podejścia behawioralnego w obserwacji i złożoności analizy podczas wnioskowania. Zestawia informacyjną wartość jednoznacznych wskaźników z szeroką i skomplikowaną wiedzą na temat motywów funkcjonowania ludzi. Jednocześnie uwalnia użytkownika od konieczności samodzielnej analizy znacznej części materiału. Dzieje się to za pośrednictwem połączonych ze sobą trzech baz danych: bazy kompetencji i wskaźników, bazy potencjalnych przyczyn występowania zachowań niepożądanych oraz bazy wskazówek na temat rekomendowanych działań korygujących. Dzięki powiązaniu tych elementów użytkownik może skoncentrować się na obserwacji pracownika oraz precyzyjnym i wiarygodnym wypełnieniu arkusza obserwacji ? dalej wiele rzeczy dzieje się automatycznie. Efekt wypełnionego arkusza to różne zestawienia zachowań pozytywnych i negatywnych, sugestie znaczeń tych układów, opis potencjalnych przyczyn oraz wskazówki, co warto dalej robić, by działania związane z oceną ostatecznie okazały się efektywne i dla pracownika, i dla firmy.
Praktyczne wskazówki w zakresie prowadzenia handlu w Internecie.
Powołując się na własne badania empiryczne oraz dostępną literaturę, autorka:
- omawia różnice między e-konsumentkami i e-konsumentami na poszczególnych etapach procesu podejmowania decyzji zakupowych oraz w sferze zachowań pozakupowych,
- podpowiada, jak dostosować sklep internetowy i procedurę dokonywania w nim zakupów do preferencji klientów obu płci,
- zwraca uwagę na nowe tendencje na rynku, które mogą stanowić szanse lub zagrożenia dla sklepów internetowych,
- dostarcza przeglądu najważniejszych statystyk dotyczących rynku e-commerce,
- podpowiada, jak przeprowadzić analizę SWOT czy badanie wizerunku własnego sklepu internetowego,
- przywołuje przykłady rozwiązań stosowanych przez krajowe i zagraniczne e-sklepy odnoszące sukcesy na rynku.
Pierwsza część podręcznika poświęcona została problematyce formułowania myśli. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia logiczne, problemowo omawia zagadnienia naturalnych nieścisłości wyrażeń języka oraz największe paradoksy myślenia, wskazuje granice możliwości komunikacyjnych języka naturalnego i sposoby racjonalnego przezwyciężania tych barier.
W drugiej części książki omówione zostały zagadnienia wszelkiego rodzaju rozumowań, w tym głównie rozumowań potocznych takich jak myślenie stereotypem ? często niesłusznie pomijane w innych podręcznikach do logiki.
Ponadto publikacja zawiera dodatek poświęcony elementom teorii manipulacji. Omówiono w nim fakty niezbędne do zrozumienia procesu manipulacji, w tym niezwykle niebezpiecznej dla człowieka automanipulacji.
Aktualne teorie i najnowsze światowe osiągnięcia nauk organizacji i zarządzania
Książka jest podręcznikiem akademickim teorii organizacji i zarządzania, przeznaczanym dla studentów nauk ekonomicznych i zarządzania starszych lat. Poświęcana jest wybranym aktualnym i istotnym z punktu widzenia dyscypliny kierunkom, które są powszechnie znane na świecie i wchodzą w zakres kanonów nauczania zarządzania. Materiał zawarty w publikacji wykracza poza typowy program kursu podstawowego zarządzania i teorii organizacji. Obejmuje wybór aktualnych zagadnień przedmiotu, od tematyki zarządzania postkolonialnego, przez zarządzanie w kulturze i zarządzanie jakością, do twórczości organizacyjnej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?