Książka dotyczy problematyki zarządzania misjami zagranicznymi pracowników, głównie menedżerów i specjalistów, delegowanych przez firmę poza granice kraju ich pochodzenia. Przedstawiono w niej kwestie związane z pozyskaniem właściwych kandydatów do pracy, ich przygotowaniem do misji zagranicznych, wsparciem w trakcie pobytu w krajach goszczących, repatriacją i retencją po powrocie do kraju. Publikacja powstała na podstawie badań przeprowadzonych przez autorów, obejmujących m.in. wywiady z ekspatriantami oraz menedżerami personalnymi w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych, w tym w centralach polskich firm i polskich filiach firm zagranicznych.
W publikacji szczegółowo omówiono:
- tradycyjne i współczesne formy ekspatriacji oraz typowe role odgrywane przez ekspatrianta podczas misji zagranicznych,
- zagadnienie przeplatania się kultury narodowej kraju pochodzenia firmy wysyłającej pracowników za granicę, kultury kraju goszczącego i kultury kraju pochodzenia ekspatrianta,
- proces zarządzania misjami zagranicznymi pracowników (preparacja, ekspatriacja i repatriacja),
- sposób przygotowania do wyjazdu na misję zagraniczną (poszukiwanie kandydatów, ich selekcja, szkolenie i wynagradzanie),
- proces adaptacji umożliwiającej złagodzenie napięć wynikających z różnic w kontekstach pracy kraju pochodzenia i kraju goszczącego,
- metody oceny pracy ekspatriantów i model kariery w wymiarze międzynarodowym,
- rolę czynników osobistych, zawodowych i pozazawodowych oraz cele i aspiracje ekspatriantów,
- zagadnienie efektywności misji ekspatriantów.
Podstawowym celem tej książki jest wskazanie, w jaki sposób można w praktyce uzyskiwać wartość dodaną dzięki ludziom, stosując taką politykę i takie praktyki zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL), które jednocześnie zapewnią zaspokajanie aspiracji i potrzeb zatrudnionych osób. W książce zostały omówione procesy pomiaru i raportowania, ale autorzy skupili się przede wszystkim na procesie krytycznej oceny danych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych - oraz na wykorzystaniu analizy predykcyjnej do określania przyszłych wyników, które można osiągnąć dzięki już stosowanym oraz proponowanym praktykom.
Szczegółowo omówiono:
- koncepcję kapitału ludzkiego i proces zarządzania nim,
- praktyczne podejście do ZKL, czyli sekwencję działań od zbierania danych poprzez pomiar i raportowanie aż po proces podejmowania decyzji,
- różnorodne zastosowania ZKL - w formułowaniu strategii personalnej, zarządzaniu talentami, procesie uczenia się i rozwoju, zarządzaniu przez efekty i zarządzaniu wynagrodzeniami,
- rolę funkcji personalnej w ZKL,
- umiejętności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi wymagane dla celów ZKL,
- zagadnienia dotyczące przyszłości ZKL.
Zamieszczony na końcu książki aneks zawiera omówienie zestawu narzędzi, który kierownictwo organizacji może wykorzystać do tworzenia własnej polityki i praktyk z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim.
Połączenie teorii ze wskazówkami dotyczącymi praktycznych rozwiązań sprawia, że publikacja jest doskonałym przewodnikiem dla pracowników działów HR, kadry zarządzającej, a także cennym źródłem wiedzy dla pracowników naukowych.
W książce omówiono całokształt regulacji prawnych dotyczących wykonywania zawodu lekarza, przywołano kluczowe wyroki sądowe w tym zakresie oraz wybrane opinie wybitnych znawców tej problematyki.
Zarówno lekarze, jak i prawnicy odnajdą tu uporządkowany opis kilkudziesięciu praw związanych ze specyfiką udzielanych świadczeń zdrowotnych, a więc praw stanowiących istotę zawodu lekarza, tylko i wyłącznie mu przysługujących, m.in.:
- prawo do swobodnego podejmowania decyzji przy wyborze metody i sposobu leczenia,
- prawo do przeprowadzenia eksperymentu medycznego,
- prawo do niepodjęcia lub odstąpienia od leczenia pacjenta,
- prawo do powstrzymania się w określonych sytuacjach od świadczeń medycznych niezgodnych z sumieniem lekarza.
Dla lekarzy przydatne będzie również zapoznanie się z kolejnymi kilkudziesięcioma prawami związanymi z formalną stroną wykonywania zawodu, np. z odbywaniem szkoleń specjalizacyjnych, procedurą postępowania w przedmiocie odpowiedzialności zawodowej lekarzy i innymi kwestiami.
Stan prawny na 2 lipca 2012 roku.
Tematyka tej unikatowej na polskim rynku publikacji dotyczącej ekonomiki oświaty koncentruje się na problemach szkolnictwa podstawowego i średniego. Autor szeroko omawia zagadnienia polskiego systemu oświaty, konfrontując je z przykładami z innych państw. Zamieszcza też wnioski i konkluzje z oryginalnych rodzimych badań realizowanych w ramach międzynarodowych i polskich programów badawczych, w tym także rezultaty badań własnych. Publikacja ma na celu:
?przybliżyć polskiemu czytelnikowi obszary badawcze intensywnie rozwijającej się na świecie nowej specjalności ekonomicznej ? ekonomiki edukacji ? i pokazać w zarysie największe jej dokonania,
?ukazać niekwestionowane osiągnięcia polskich naukowców w zakresie ekonomiki edukacji po to, by w miarę szybko znalazły zastosowanie w naszej praktyce oświatowej,
?dowieść, że występują zależności między nakładami na edukację a jej efektami, pod warunkiem że jak największa część nakładów będzie przeznaczona na bezpośrednią edukację,
?wykazać, że efektywność wydatkowania środków publicznych w obszarze edukacji zależy przede wszystkim od dyrektora szkoły, jego wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zarządzania finansami publicznymi,
?ukazać zależności między efektywnością edukacji a jej wpływem na kapitał ludzki i społeczny w Polsce.
Książka adresowana jest do osób zarządzających oświatą, dyrektorów szkół, studentów ekonomii jako podręcznik do przedmiotu ekonomika oświaty i słuchaczy podyplomowych studiów zarządzania w oświacie.
Rynek celów to książka o nowoczesnym zarządzaniu. Autor nie tylko przedstawia w niej konkretną i sprawdzoną technikę zarządzania zasobami ludzkimi, ale także porusza najważniejsze problemy, takie jak premiowanie, motywowanie czy szkolenia pracowników. Burzy przy tym stereotypowe przekonania i mity, proponując praktyczne rozwiązania. Zwraca się do menedżerów językiem zrozumiałym, podaje konkretne przykłady i opisuje własne doświadczenia. Tezy przedstawione w książce są czasem kontrowersyjne, ale niezwykle inspirujące.
Prezentowana publikacja jest monografią z zakresu prawa międzynarodowego publicznego i prawa europejskiego, w której poruszono problematykę starzenia się społeczeństw w kontekście praw człowieka.
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat globalnego zjawiska starzenia się ludzkości oraz jego społecznych i ekonomicznych konsekwencji.
W monografii prześledzono, w jakim stopniu przepisy prawa chronią godność człowieka starszego i gwarantują mu uczestnictwo w życiu społecznym. Autorka przedstawia również światowe tendencje ochrony osób starszych oraz potencjalne kierunki jej rozwoju i proponuje konkretne rozwiązanie problemu starzenia się społeczeństw na gruncie prawa międzynarodowego.
W komentarzu, poza obszernym omówieniem przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, przedstawiono również modelowe rozwiązania w tym zakresie funkcjonujące w Europie.
W publikacji uwzględniono zmiany wprowadzone nowa ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz analizę przepisów wprowadzonych dużą nowelą z 2010 r. do innych ustaw, w tym do kodeksu karnego, kodeksu postępowania karnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
Autorka przybliża zagadnienia dotyczące w szczególności:
- nowego środka zapobiegawczego - nakazu opuszczenia lokalu,
- zakazu zbliżania się jako środka karnego i probacyjnego,
- zakazu stosowania kar cielesnych wobec dzieci,
- odebrania dziecka z rodziny przez pracownika socjalnego oraz
- gminnych zespołów interdyscyplinarnych.
Książka zawiera również przydatne teksty aktów prawnych (ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie i wydanych do niej aktów wykonawczych) oraz tekst Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
Zamierzeniem autorów książki jest analiza najbardziej aktualnych zjawisk i tendencji obserwowanych na globalizującym rynku turystycznym. Uwzględniono w niej zarówno dynamiczne zmiany zachodzące po stronie popytu i podaży turystycznej, jak i najnowsze osiągnięcia myśli ekonomicznej. Ważnym elementem publikacji są zamieszczone w każdym rozdziale studia przypadków przedsiębiorstw i regionów turystycznych, pokazujące, w jaki sposób można zastosować podejście ekonomiczne do analizy konkretnych zjawisk rynku turystycznego.
Ta nowatorska publikacja pokazuje, jak zorganizować system kontroli zarządczej.
Kontrola zarządcza została wprowadzona w 2010 r. Ustawą o finansach publicznych. Kierownicy jednostek administracji rządowej ustawowo zostali zobligowani do oceny systemu kontroli zarządczej w swoich jednostkach, w formie oświadczenia o stanie kontroli zarządczej. Również coraz więcej jednostek samorządowych sporządza to oświadczenie.
Autorzy publikacji, pracownicy naukowi i praktycy sektora finansów publicznych, połączyli rozważania teoretyczne z praktycznymi wskazówkami. W książce czytelnik znajdzie odpowiedzi na następujące pytania:
- Co to jest kontrola zarządcza?
- Jak ją zorganizować?
- Jak określić cele kontroli i mierniki poziomu ich osiągnięcia?
- Jak przygotować oświadczenie o stanie kontroli zarządczej?
Głównym celem tej książki jest pokazanie, jak użytecznym, jednak w praktyce menedżerskiej niedocenianym narzędziem pozostaje rozmowa. Czytelnicy dowiedzą się z niej, jak powinny wyglądać konstruktywne rozmowy z pracownikami oraz jak wiele może zmienić coaching. Autorzy zachęcają do refleksji nad coachingowym stylem zarządzania, w którym podstawowym sposobem rozwiązywania problemów jest dialog oparty na partnerskich relacjach. Umiejętność rozmawiania, budowania kultury dialogu, kultury opartej na wzajemnym szacunku, docenianiu i zaufaniu, stanowi bowiem najważniejszy atrybut współczesnego lidera.
Książka składa się z czterech części: Grunt, Fundamenty, Filary, Dach, stanowiących metaforyczne nawiązanie do procesu wznoszenia budowli. Udzielono w niej odpowiedzi na następujące pytania:
Jak lepiej radzić sobie z codziennymi zadaniami?
Jak skuteczniej pracować z ludźmi?
Jak uczynić pracowników współodpowiedzialnymi za pomyślność firmy?
Jak wykorzystać ich talenty i wiedzę oraz skłonić do rozwoju?
Jak pozwolić pracownikom na więcej autonomii, nie tracąc przy tym
kontroli ani autorytetu?
Dlaczego coaching jest obecnie tak popularny?
W czym pomaga postawa menedżera-coacha?
Co można zyskać, ucząc się coachingu?
Publikacja jest wynikiem kilkuletniej pracy autorów z menedżerami różnych szczebli polskich firm. Stanowi także efekt przemyśleń dotyczących zwiększenia efektywności i satysfakcji z pracy.
W książce w sposób kompleksowy przedstawiono wszystkie zbiorowe obowiązki informacyjne spoczywające na pracodawcy i innych podmiotach działających w jego imieniu oraz uprawnienia informacyjne przysługujące stronie pracowniczej. Zaprezentowane zostały instrumenty prawne mające na celu z jednej strony zagwarantowanie pracownikom dostępu do informacji i umożliwienie im wykorzystania jej do ochrony własnych interesów, z drugiej strony zaś - poszanowanie i ochronę tajemnicy pracodawcy.
Autorka omawia takie zagadnienia, jak:
- procedury realizacji zbiorowego prawa pracowników do informacji,
- uprawnienia realizowane przez rady pracowników i rady pracownicze, ponadnarodowe przedstawicielstwa pracownicze oraz związki zawodowe,
- skutki prawne naruszenia zbiorowego prawa pracowników do informacji.
W opracowaniu przedstawiono bogaty wybór orzecznictwa oraz poglądy doktryny dotyczące zbiorowego prawa pracowników do informacji.
Książka stanowi cenne źródło wiedzy o kosztach ponoszonych w systemie ochrony zdrowia. Jej walorem jest interdyscyplinarny charakter, zawiera bowiem opinie i analizy dyrektorów i menedżerów szpitali, prawników, ekonomistów, specjalistów od zdrowia publicznego, organizacji i zarządzania, finansów, marketingu, rachunkowości oraz ubezpieczeń.
Publikacja składa się z trzech części, z których każda z innej perspektywy przedstawia problematykę kosztów w ochronie zdrowia. Część pierwsza poświęcona jest analizie ekonomicznej. Omówiono w niej m.in. metodę pay for performance (P4P), kwestie konsolidacji świadczeniodawców w Polsce, ładu finansowego i ekonomicznego, który stanowi warunek efektywnego funkcjonowania świadczeniodawców, a także problem wydatków gospodarstw domowych na leczenie i współpłacenia w ochronie zdrowia.
Cześć druga zawiera analizę menedżerską kosztów ponoszonych przez świadczeniodawców. Przedstawiono w niej m.in. propozycje zmian w organizacji rachunku kosztów ze względu na potrzeby zarządzania szpitalem, rozważania na temat zadłużenia szpitali, zasady racjonalizacji kosztów w szpitalach powiatowych, które zawiązały konsorcjum, oraz w szpitalach prywatnych, a także systemy zarządzania jakością w szpitalach klinicznych.
Część trzecia poświęcona jest analizie prawnej. Zaprezentowano w niej m.in. skutki nowej ustawy o działalności leczniczej, zagadnienia realizacji zasady pomocniczości w Polsce, misji publicznej szpitala w konfrontacji z rynkiem świadczeń medycznych, racjonalizacji finansowania ochrony zdrowia z perspektywy pacjentów, a także kwestie systemu kompensacji szkód z tytułu zdarzeń medycznych oraz prawne aspekty dokumentacji medycznej.
Przedmiotem publikacji jest charakterystyka procesu dostosowania funkcjonowania szpitali, będących kluczowym elementem reformy systemu ochrony zdrowia, do nowych realiów gospodarczych poprzez:
- podejmowanie działań restrukturyzacyjnych,
- usystematyzowanie wiedzy z zakresu etapów restrukturyzacji charakterystycznych dla sektora opieki zdrowotnej w Polsce oraz
- zaprezentowanie zmian zachodzących w funkcjonowaniu polskich szpitali.
Autor przedstawił analizę rozwiązań systemowych dotyczących restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej oraz programów restrukturyzacyjnych realizowanych na poziomie krajowym i regionalnym, jak również studia przypadków działań restrukturyzacyjnych podejmowanych w wybranych szpitalach.
Jak sprawić, aby ludzie byli prawdziwie zaangażowani w swoją pracę?
Jak zbudować system wynagrodzeń, z którego wszyscy będą zadowoleni?
Jak prowadzić dialog społeczny w firmie?
Co zrobić, aby ludzie myśleli o swojej firmie, jakby była ich własnością?
Jak przyczynić się do tego, aby menedżer czuł się nie tylko kierownikiem, ale i nauczycielem swoich podwładnych?
Na czym polega tajemnica sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata?
Zbudowanie systemu wynagrodzeń, który byłby dopasowany do strategii, struktury i kultury firmy oraz skutecznie motywował pracowników, nie jest sprawą łatwą. Nie wystarczy do tego wiedza teoretyczna ? konieczne są umiejętności praktyczne. Najczęściej zdobywa się je bardzo kosztowną metodą prób i błędów. Zamiast eksperymentować na żywym organizmie firmy, warto zweryfikować swoją wiedzę, wykonując ćwiczenia, rozwiązując zadania i testy, oraz skorzystać ze sprawdzonych wzorców. To właśnie umożliwia ta książka.
Zasadniczą jej część stanowią studia przypadków. Obejmują one takie zagadnienia, jak:
projektowanie systemów wynagrodzeń,
wartościowanie pracy i ocena jej efektów,
rynkowe przeglądy wynagrodzeń,
projektowanie tabel płac i podwyższanie płac,
wynagradzanie różnorodnych grup pracowników,
negocjacje płacowe ze związkami zawodowymi.
Ten wyjątkowy zbiór studiów przypadków zawiera także wzory formularzy i dokumentów. Publikacja stanowi znakomite uzupełnienie książki prof. Stanisławy Borkowskiej Skuteczne strategie wynagrodzeń tworzenie i zastosowanie. Jest przeznaczona dla pracowników działów ZZL, właścicieli firm i kadry kierowniczej, a także dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem i ekonomią oraz wykładowców, trenerów i konsultantów biznesowych.
Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń dydaktycznych autorów z Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Przedstawiono w nim najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem współczesnymi organizacjami. Informacje teoretyczne uzupełnione są o zestaw ćwiczeń. Mają one różnorodną formę, od analizy studiów przypadków, poprzez gry menedżerskie, testy samooceny, odgrywanie ról, aż po dyskusje, dzięki czemu pozwalają nabyć Czytelnikowi różnorodne umiejętności.
Trzy lata po ukazaniu się pozycji Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, która szybko stała się bestsellerem, Małgorzata Sidor-Rządkowska przygotowała kolejną książkę. Tym razem przedmiot rozważań stanowi odpowiedź na pytanie, czym jest profesjonalny coaching - jakie zasady i standardy etyczne muszą być przestrzegane, aby proces ten przebiegał prawidłowo, autentycznie wspierając rozwój jednostek i zespołów.
W książce omówiono:
-istotę i rodzaje coachingu,
-relacje między coachingiem a innymi formami wspierania rozwoju, taki mi jak mentoring, konsulting, szkolenia,
-różnice między coachingiem a psychoterapią,
-najważniejsze zasady etyczne coachingu,
-dylematy etyczne pojawiające się w codziennej pracy oraz propozycje ich rozstrzygania - w tej części swoim doświadczeniem dzieli się kilkunastu coachów wywodzących się z różnych -nurtów i szkół omawianej profesji.
Praktyczny poradnik o marketingu, sprzedaży, public relations on-line i promocji w mediach społecznościowych
Jeśli prowadzisz firmę w jakiejkolwiek branży i nie wykorzystujesz jeszcze biznesowego potencjału internetu, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Została przygotowana przez specjalistów od lat związanych z biznesem internetowym w Polsce, pracujących dla Money.pl, jednej z największych grup internetowych w kraju.
Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi m.in. na pytania:
Co zrobić, by szybko zbudować wizerunek firmy w internecie?
Jak sprzedawać w sieci i skutecznie się w niej reklamować?
W jaki sposób wypromować markę w wyszukiwarce Google?
Kiedy warto, a kiedy nie, promować się na Facebooku?
Ile kosztuje promocja on-line i na co zwracać szczególną uwagę przy planowaniu kampanii reklamowych?
Książka jest kompleksowym poradnikiem o promowaniu, sprzedaży oraz budowaniu wizerunku marek, firm, produktów i osób w najszybciej rozwijającym się dziś medium. Autorzy opisują w nim szczegółowo wszystkie istotne narzędzia on-line i radzą, jak je wykorzystać w praktyce.
Czytelnik dowie się, jak stworzyć dobrą stronę WWW lub sklep internetowy, jakie metody są najlepsze do promowania sprzedaży, a jakie sprawdzają się w działaniach PR. Znajdzie tu także rady, jak wybrać agencję bądź freelancera do przygotowania strony WWW lub kampanii promocyjnej i na co uważać przy współpracy ze zleceniobiorcą. Dowie się też, jak badać skuteczność prowadzonych działań.
Niniejsza publikacja to kompendium wiedzy na temat zasad prowadzenia obrotu produktami leczniczymi, uwzględniające dotychczasowe orzecznictwo sądów krajowych i Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Praca w przystępny sposób przedstawia reguły związane z obrotem produktami leczniczymi, począwszy od badań klinicznych, poprzez postępowanie przed organami państwowymi, po sposób funkcjonowania produktu leczniczego na rynku po wprowadzeniu go do obrotu.
Autorka zastosowała podział tematyczny na określone obszary związane z obrotem produktami leczniczymi, co ułatwi czytelnikowi znalezienie informacji dotyczących konkretnych zagadnień prawnych.
Książka przedstawia opis i analizę procesu Jezusa w świetle norm rzymskiego prawa karnego materialnego i procesowego. Analizując materiał źródłowy, autorka poszukuje odpowiedzi na pytania:
- Kto skazał Jezusa na śmierć - Żydzi czy Rzymianie?
- Z jakiego powodu Jezus został w rzeczywistości skazany? Religijnego czy politycznego?
- Czy wyrok skazujący został wydany zgodnie z regułami proceduralnymi, czy proces może być określony jako proces nielegalny?
- Czy wina Jezusa została wystarczająco udowodniona, czy Jezus był raczej ofiarą ogromnego błędu procesowego?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?