KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo PWE

Okładka książki Nowoczesne zarządzanie projektami

64,90 zł 43,84 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,84 zł

Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw w globalizującej się gospodarce światowej sprawia, że coraz częściej swoją organizację pracy nastawiają one na realizację złożonych (a często unikatowych) przedsięwzięć, czyli projektów. Dlatego właśnie na co dzień mamy już do czynienia z projektami w niemal każdej dziedzinie ludzkiej aktywności (m.in. w pracy zawodowej, działalności gospodarczej, nauce, kulturze, sporcie, administracji), co rodzi zapotrzebowanie na wiedzę, jak zarządzać w warunkach realizacji wielu projektów. Autorzy niniejszej książki, kompleksowo ujmując zagadnienia nowoczesnego zarządzania projektami, zwrócili szczególną uwagę na jego aspekty menedżerskie, przydatne do zdobywania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej, odnoszące się między innymi do: ? zarządzania przebiegiem projektu; ? zarządzania ryzykiem, jakością i komunikacją w projekcie; ? organizacji projektowej, dojrzałości projektowej i funkcjonowania biur projektów; ? wsparcia metodycznego i informatycznego zarządzania projektem. Omawiane zagadnienia zostały obudowane licznymi przykładami ułatwiającymi opanowanie prezentowanej wiedzy. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania projektami, uczestników specjalistycznych szkoleń z tego zakresu, a także praktyków gospodarczych (kadry kierowniczej, przedsiębiorców, menedżerów) oraz konsultantów.
Okładka książki Zarządzanie wiedzą
nowość

59,90 zł 42,31 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,51 zł

We współczesnej gospodarce o sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa często przesądza wiedza zgromadzona przez jego pracowników oraz zawarta w danych przez nie gromadzonych. W podręczniku została zawarta wiedza dotycząca umiejętności formułowania problemów i wykorzystania metod zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Autorzy przedstawili: podstawowe informacje dotyczące zasobów wiedzy w przedsiębiorstwie, wybrane narzędzia zarządzania wiedzą (logika rozmyta, systemy eksperckie, drążenie danych), konkretne przypadki zastosowań biznesowych. Szczególny nacisk autorzy położyli na przekazanie praktycznych umiejętności projektowania i efektywnego wykorzystania informatycznych systemów analityki biznesowej do wspierania analiz finansowych, marketingowych i rynkowych w celu zwiększenia wartości przedsiębiorstwa oraz podniesienia jego konkurencyjności. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach rożnych typów.
Okładka książki Logistyka w przedsiębiorstwie

64,90 zł 43,84 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,55 zł

Logistyka to sfera działalności gospodarczej, której przedmiotem są przede wszystkim rzeczowe i informacyjne procesy przepływu produktów materialnych w przedsiębiorstwie oraz między podmiotami gospodarującymi. Strumienie przepływu są tym elementem, który łączy ogół zjawisk i procesów logistycznych. Zarządzanie tymi procesami w ich integralnym rozumieniu to także domena logistyki. Logistyka jest jednocześnie dziedziną wiedzy, która bada zjawiska i procesy związane z transportem, magazynowaniem, kształtowaniem zapasów i innymi czynnościami oraz dostarcza praktyce gospodarczej odpowiednich metod i sposobów sterowania tymi procesami. Ostatnie lata przyniosły szerokie zainteresowanie nauki, a zwłaszcza praktyki gospodarczej problematyką logistyki. Globalizacja rynku towarów i usług oraz rewolucyjne zmiany w technice komunikowania się wymuszają zapewnienie sprawności fizycznych strumieni dostaw, które są warunkiem zachowania wymaganej ciągłości procesów gospodarczych. Sprawność procesów logistycznych, wykorzystanie nowoczesnych instrumentów sterowania tymi procesami, ekonomizacja działalności i redukcja kosztów logistycznych to niezbędne warunki zachowania pozycji rynkowej oraz uzyskania przewagi konkurencyjnej każdej firmy. Piąte wydanie „Logistyki w przedsiębiorstwie” ukazuje się po szesnastu latach od wydania pierwszego. Był to okres dynamicznych zmian w gospodarce, zwłaszcza światowej, wywierających istotny wpływ także na procesy logistyczne. W roku 1995 pierwsze wydanie było jedną z pierwszych publikacji, jakie ukazały się na polskim rynku wydawniczym, traktujących o funkcjonowaniu procesów logistycznych w przedsiębiorstwie. W obecnym kształcie książka składa się z trzynastu rozdziałów, w których kolejno, w sposób logiczny, zostały omówione podstawowe problemy z zakresu logistyki w przedsiębiorstwie. Dane przytaczane w książce dotyczą 2009 r. i zostały zaczerpnięte głównie z Rocznika Statystycznego 2010, który ukazał się na początku 2011 r. W polskiej gospodarce — będącej pod wpływem gospodarki globalnej — w ostatnich latach zachodziły dynamiczne zmiany, światowy kryzys gospodarczy i finansowy lat 2008-2009 miał swoje odbicie także w naszym kraju. Autorzy zwrócili uwagę na te zjawiska i zdarzenia, które miały związek z logistyką. Treść książki oraz koncepcja jej ujęcia wskazują, że nie jest to ani klasyczna monografia, ani też wyłącznie podręcznik akademicki. Książka ta ma pewne cechy obu wymienionych typów publikacji. Może być wykorzystywana zarówno przez studentów, zwłaszcza kierunków ekonomii, zarządzania i marketingu wyższych uczelni wszystkich typów, jak i przez praktyków gospodarczych.
Okładka książki Zaangażowanie pracowników

54,90 zł 37,09 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,79 zł

Wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim staje się zaangażowany pracownik, czyli taki, którego charakteryzują trzy równocześnie występujące cechy: 1) identyfikacja z celami i wartościami firmy, 2) pragnienie przynależności do organizacji, 3) podejmowanie działań wykraczających poza standardy. Dążenie do ukształtowania takiej postawy jest dowodem wzrastającej świadomości, że pełni energii, kreatywni, nastawieni entuzjastycznie pracownicy są głównym źródłem tworzenia wartości firmy i to oni decydują o przewadze konkurencyjnej w większym stopniu niż czynniki technologiczne lub finansowe. Tymczasem w długim okresie eksperci sygnalizują zjawisko spadku poziomu zaangażowania pracowników, a także duże potencjalne rezerwy w tym zakresie. Równocześnie liczne badania prowadzone na świecie ukazują wiele korzyści wysokiego zaangażowania, jak większa produktywność, wysoki poziom kreatywności i innowacyjności, większe poczucie lojalności w stosunku do organizacji, a tym samym niższy poziom fluktuacji kluczowych pracowników oraz stabilizacja talentów. Firmy z niezaangażowanymi pracownikami cechuje duża absencja, wysoki poziom stresu, trudności w podejmowaniu decyzji, brak efektywnej komunikacji, rozgrywki polityczne. S. Cook wskazuje dwa główne powody rosnącego w skali światowej znaczenia zaangażowania pracowników. Są to coraz większa siła klienta i siła pracownika. Dlatego zaangażowanie pracowników stało się obowiązującym standardem w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Świadome budowanie w organizacji efektywnego zaangażowania wymaga systematycznego badania poziomu i czynników determinujących, a także podejmowania działań kreujących odpowiednie postawy i zachowania pracowników. Zagadnienia te stanowią główny przedmiot rozważań w niniejszej książce. Ponad to zostały omówione metody i techniki wpływania na aktywność zawodową pracowników, ukierunkowane na kształtowanie zaangażowania w pracę i działalność organizacji wspomagających kreowanie wartości firmy dla interesariuszy. Marta Juchnowicz przedstawiła: zmiany zachodzące w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji; istotę koncepcji zarządzania przez zaangażowanie; problemy oceny i pomiaru zaangażowania pracowników; metody oceny zaangażowania organizacyjnego i zaangażowania w pracę; motywowanie w zarządzaniu przez zaangażowanie; system motywowania do zaangażowania pracowników. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych, a także menedżerów i przedsiębiorców.
Okładka książki Zarządzanie wieloma projektami
nowość

59,90 zł 40,46 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,31 zł

W skomplikowanej rzeczywistości gospodarczej firmy coraz częściej muszą realizować jednocześnie wiele projektów. Stwarza to liczne problemy i wymaga innego podejścia niż realizacja pojedynczego projektu. Autorka, Ewa Sońta-Drączkowska, przedstawiła w książce: - koncepcje i kierunki rozwoju zarządzania wieloma projektami, - planowanie strategiczne jako źródło inicjowania projektów, - zarządzanie portfelem projektów, - zarządzanie wieloma projektami z wykorzystaniem teorii ograniczeń, - zarządzanie programami projektów, - elementy wspierające zarządzanie wieloma projektami. Książka jest przeznaczona dla praktyków zarządzania projektami, zwłaszcza kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla, oraz zarządów przedsiębiorstw. Będzie ona również wartościową pozycją dla studentów zarządzania oraz słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania projektami.
Okładka książki Marketing

69,90 zł 47,22 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,22 zł

Książka ta jest uzupełnieniem podręcznika MARKETING. Koncepcja skutecznych działań, przygotowanego przez ten sam zespół autorski. Zawiera między innymi przykłady z rynku, praktyczne wskazówki oraz zestawienia, omówienia i koncepcje rozproszone w literaturze przedmiotu, a także zagadnienia wykraczające poza treść wspomnianego podręcznika, takie jak współpraca przedsiębiorstwa z agencjami badawczymi i reklamowymi, aspekty finansowe marketingu czy koncepcje ułatwiające pisanie prac dyplomowych. Autorami książki są pracownicy Katedry Rynku i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej oraz Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, mający duże doświadczenie praktyczne wynikające ze współpracy z wieloma przedsiębiorstwami i organizacjami. Są oni współautorami znanych w Polsce i cenionych opracowań z dziedziny marketingu, takich jak Strategie marketingowe, Efektywność marketingu oraz Koszty i efekty działań marketingowych. Publikacja jest przeznaczona dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, uczestników studiów podyplomowych oraz programów MBA, wykładowców szkół wyższych i nauczycieli średnich szkół ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych.
Okładka książki Marketing

69,90 zł 58,04 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,04 zł

Nowoczesny podręcznik prezentujący przede wszystkim podstawy marketingu. Przedstawiono w nim m.in. niektóre nowe zagadnienia dotyczące: stosowania marketingu w różnych sytuacjach rynkowych, wartości klienta, zarządzania działalnością marketingową, skuteczności i efektywności działalności marketingowej oraz organizacji i audytu działań marketingowych. Opracowanie zawiera zarówno ugruntowaną wiedzę wspartą doświadczeniem kilkudziesięciu lat stosowania marketingu na świecie, jak i wiedzę wypracowaną w ostatnich latach. Zrozumienie oraz systematyzację opisywanych zagadnień ułatwia modułowy układ treści. Książka jest przeznaczona dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, uczestników studiów podyplomowych w zakresie problematyki zarządzania i marketingu oraz programów MBA, wykładowców szkół wyższych i nauczycieli średnich szkół ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych. Autorami podręcznika są pracownicy Katedry Rynku i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej oraz Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, mający duże doświadczenie praktyczne wynikające ze współpracy z wieloma przedsiębiorstwami i organizacjami. Są oni współautorami znanych w Polsce i cenionych książek z dziedziny marketingu, takich jak Strategie marketingowe, Efektywność marketingu oraz Koszty i efekty działań marketingowych. Uzupełnieniem podręcznika MARKETING. Koncepcja skutecznych działań jest przygotowana przez ten sam zespół autorski książka MARKETING. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania. Publikacja ta, tworząc spójną całość z podręcznikiem, zawiera między innymi przykłady z rynku, praktyczne wskazówki i zestawienia dla menedżerów, omówienia i koncepcje rozproszone w literaturze przedmiotu oraz zagadnienia wykraczające poza treść podręcznika, na przykład współpraca przedsiębiorstwa z agencjami badawczymi i reklamowymi, finansowe aspekty marketingu czy koncepcje ułatwiające pisanie prac dyplomowych.
Okładka książki Socjologia dla ekonomistów

70,00 zł 56,38 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,31 zł

Podręcznik obejmuje wiedzę o istocie zjawisk i procesów życia gospodarczego jako podstawowych mechanizmach wyznaczających treść i formę przebiegu interakcji społecznych. Autorka poruszyła wiele bardzo aktualnych zagadnień, takich jak: kształtowanie ról społecznych, zaufanie i kapitał społeczny, wizerunek organizacji, kultura organizacyjna, grupy społeczne i style kierowania grupami, naród jako zbiorowość o charakterze kulturowym, struktura społeczna i nierówności społeczne, globalizacja a procesy zachodzące w społeczeństwie, zjawiska i procesy społeczne (korupcja, adaptacja społeczna, konflikt społeczny), polskie społeczeństwo w okresie transformacji. Podręcznik jest przeznaczony głównie dla studentów ekonomii, zarządzania, międzynarodowych stosunków gospodarczych, finansów, bankowości, logistyki, informatyki ekonomicznej, administracji, politologii, ale może też być przydatny dla studentów socjologii i psychologii.
Okładka książki Podstawy gastronomii

65,00 zł 52,35 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,00 zł

Książka stanowi kompendium wiedzy dotyczącej gastronomii. Zawiera on: historię gastronomii w Polsce i na świecie, podstawowe pojęcia stosowane w gastronomii, opis produktu gastronomicznego, prezentację produktu gastronomicznego od strony jego atrakcyjności w turystyce, wybrane organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne, rolę informacji i promocji w gastronomii oraz trendy w rozwoju współczesnej gastronomii. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni tyrystycznych, hotelarskich, technicznych (np. kierunku technologia żywności), rolniczych, szkół policealnych o profilu gastronomicznym, turystycznym i hotelarskim oraz osób zarządzających obiektami gastronomicznymi.
Okładka książki Organizacja wirtualna

51,90 zł 41,86 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,39 zł

W dzisiejszych czasach coraz większą rolę w zarządzaniu firmami odgrywają informacja i technologie informacyjne. Dzieje się tak, ponieważ przetrwanie na konkurencyjnym rynku wymusza ciągłe zmiany zwiększające efektywność działania. Koncepcja organizacji wirtualnej jako koncepcja zarządzania wpisuje się w dokonujące się przeobrażenia w funkcjonowaniu firm i postępującą globalizację. Autor omówił w książce: koncepcję organizacji wirtualnej w świetle współczesnych tendencji zarządzania, główne elementy koncepcji organizacji wirtualnej, proces tworzenia organizacji wirtualnej i zarządzania nią, analizę krytyczną i perspektywy rozwoju koncepcji organizacji wirtualnej. Książka jest przeznaczona dla studentów i wykładowców zarządzania w wyższych uczelniach różnych typów oraz przedsiębiorców i menedżerów.
Okładka książki Marketing usług hotelarskich

61,90 zł 49,92 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,01 zł

Książka zawiera kompletne studium usługi hotelarskiej jako produktu, a także zagadnień związanych z jakością, ceną i promocją usług hotelarskich. Za szczególną zaletę książki można uznać liczne przykłady z praktyki hotelarskiej w kraju i za granicą, których w niniejszym, uaktualnionym i rozszerzonym III wydaniu znajdzie Czytelnik około 160. Zmiany w obecnym wydaniu polegają na uwzględnieniu najnowszej wiedzy na temat nowych form produktu, globalizacji, łańcuchów hotelarskich, nowych narzędzi promocji i dystrybucji (Internet, sprzedaż bezpośrednia, telefonia komórkowa). Autor podaje też nowe dane statystyczne. Książka jest przeznaczona dla uczniów oraz studentów kierunków związanych z turystyką i hotelarstwem. Hotelarzom książka pomoże zaś usystematyzować oraz uzupełnić wiedzę praktyczną.
Okładka książki Zachowanie przedsiębiorstwa w procesie internacjonalizacji
nowość

47,90 zł 33,84 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,42 zł

W książce autorzy rozważają czynniki, które determinują długookresowe sukcesy firmy uczestniczącej w wymianie międzynarodowej, a więc w procesach internacjonalizacji. W związku z tym autorzy skupili uwagę na: istocie procesu internacjonalizacji firmy, podejściu sieciowym do procesu internacjonalizacji, typologii zachowań firm w procesie internacjonalizacji oraz analizie tych zachowań. Zaletą książki jest przedstawienie studiów przypadków, obrazujących zachowania realnych firm w procesie internacjonalizacji. Książka jest przeznaczona dla studentów marketingu, ekonomii, zarządzania, międzynarodowych stosunków gospodarczych, a także menedżerów firm funkcjonujących na rynkach międzynarodowych.
Okładka książki Zarządzanie projektami informatycznymi

99,90 zł 75,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,32 zł

Rozwój społeczno-gospodarczy ostatnich kilkudziesięciu lat to w dużej mierze efekt postępu technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), które są rozwijane najczęściej w formie projektowej. Można zatem postawić tezę, że jednym z kluczowych czynników postępu technologicznego jest skuteczne i efektywne zarządzanie projektami informatycznymi. Celem prezentowanej książki jest wskazanie, jak można zarządzać tworzeniem i rozwojem technologii informatycznych w formie projektowej. W opracowaniu skupiono się na aspektach zarządczych realizacji projektu informatycznego (planowanie, organizowanie zasobów, komunikacja i motywowanie zespołu, monitorowanie i kontrola realizacji, dostarczanie produktu do klienta). Niniejsza książka nie jest konkurencją dla istniejących podejść metodycznych stosowanych w zarządzaniu projektami. Ma stanowić komplementarne źródło wiedzy i dobrych praktyk w zarządzaniu z uwzględnieniem specyfiki projektów informatycznych (wytwórczych, wdrożeniowych, związanych z tworzeniem infrastruktury sprzętowej, systemów wykorzystujących generatywną sztuczną inteligencję). Publikacja podzielona jest na sześć zasadniczych części. Po wprowadzeniu w tematykę oraz prezentacji celów książki w rozdziale pierwszym zdefiniowano główne pojęcia związane z zarządzaniem projektami informatycznymi, wskazano różnorodność klasyfikacji tego typu projektów, opisano specyfikę wybranych rodzajów projektów. W rozdziale drugim opisano rolę projektów informatycznych w gospodarce. Wskazano istotne zjawiska, które stały się czynnikami rozwoju ICT zarówno w ujęciu technicznym, jak i społecznym np. transformację cyfrową przedsiębiorstw czy cyfryzację państwa. Rozdział trzeci poświęcono metodycznemu wsparciu projektów. Opisano tu zróżnicowane podejścia metodyczne, z których mogą korzystać członkowie informatycznych zespołów projektowych. Rozdział czwarty stanowi prezentację ważnych zagadnień, które mogą być wyzwaniem dla informatycznych zespołów projektowych. Są to zarówno aspekty „miękkie” związane z zarządzaniem ludźmi i współpracą z partnerami biznesowymi, jak również „twarde” związane z obszarami wiedzy i procesami projektowymi, które wymagają stosowania rozwiązań metodycznych i narzędziowych. Rozdział piąty zawiera opis wybranych instrumentów istotnych dla zarządzania projektami informatycznymi. Przedstawia bogaty – choć wycinkowy ze względu na ograniczoną objętość książki – zestaw metod i technik zarządczych oraz rozwiązań informatycznych, które można zastosować w codziennej pracy zespołu projektowego dostawcy rozwiązania informatycznego lub klienta. Książka jest kierowana do szerokiego grona odbiorców: poczatkujących menedżerów, członków informatycznych zespołów projektowych (może być wartościowym źródłem zdobycia podstawowej wiedzy), ekspertów projektów IT (systematyzując ich wiedzę i poszerzając umiejętności) oraz młodych badaczy tej problematyki (inspirując do tworzenia potencjalnych rozwiązań oraz wskazując lukę dla dalszych badań). Może być ona źródłem wiedzy i inspiracji również dla studentów rozwijających swoje kompetencje cyfrowe w ramach zespołów tworzących czy adaptujących rozwiązania IT.
Okładka książki Cyfryzacja zarządzania logistycznego

99,90 zł 75,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,32 zł

Zarządzanie logistyczne to działalność w obrębie danej organizacji zmierzająca do implementacji różnych procesów dotyczących planowania, wdrażania, kontroli i sterowania przepływem i przechowywaniem (składowaniem) surowców, zapasów produkcyjnych, dóbr końcowych (w uogólnieniu – materiałów). Występuje konsolidacja pomiędzy przepływami materiałów a odpowiadających im informacji, przebiegająca od punktu pozyskania surowców do punktu konsumpcji. Przy czym w dobie ciągłej komunikacji z klientami zarządzanie logistyczne zaczyna wykraczać poza te ramy, nie kończąc się w momencie dostarczenia produktów do punktu konsumpcji, a rozszerza na ciągłą komunikację z klientami, wywołując w ten sposób efekty wzmożonej synergii pomiędzy oferentem produktów a szeroko pojmowanym klientem i ekstropii usług w zakresie zachodzących procesów logistycznych. Zarządzanie logistyczne podlega cyfryzacji od kilku dziesięcioleci. W efekcie pojawiających się nowych technologii, zarówno o charakterze technicznym, jak i informatycznym, podlega nieustającemu rozwojowi o charakterze ewolucyjnym. Rozwiązania zmierzające do zwiększenia skuteczności i efektywności procesów logistycznych w kontekście zarządzania nimi czerpią z takich technologii, jak chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, blockchain, mobilny Internet, rozszerzona i wirtualna rzeczywistość czy nowatorskie rozwiązania z grupy modeli cyfrowych, tj. cyfrowych cieni oraz cyfrowych bliźniaków. Zarządzanie logistyczne jest nieodłącznie powiązane z inżynierią logistyczną – skupiającą uwagę w głównej mierze na technicznych aspektach funkcjonowania procesów logistycznych. Para ta przyświecała autorom niniejszego opracowania, tym bardziej że jedno i drugie wymaga spójnego, ujednoliconego, nieskrępowanego współistnienia, podobnie jak przepływy materiałów i towarzyszących im informacji. Publikacja, podobnie jak poprzednie pozycje z serii, jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców – zarówno z branży przemysłowej, produkcyjnej, informatycznej, transportowej, a zatem praktyków biznesowych, jak i grona akademickiego, czyli praktyków naukowych. Dzieło to może stanowić źródło prymarnej wiedzy na temat zagadnień zarządzania logistycznego skupionych wokół jego aspektów cyfrowych i zastosowań technologii informatycznych w praktyce. Cieszyć się może przy tym zainteresowaniem studentów na kierunkach: transport, logistyka, zarządzanie, uczestników kursów specjalistycznych i słuchaczy studiów podyplomowych z wielu dyscyplin dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych i specjalistów z innych dziedzin, a zatem wszystkich tych, którzy szukają̨ możliwości zastosowania technologii informatycznych w zakresie działań związanych z zarządzaniem logistycznym.
Okładka książki Państwo

59,90 zł 45,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,50 zł

Powstanie państwa i jego istnienie to dwa różne zagadnienia. Państwa powstawały w celu realizacji ważnych potrzeb mieszkańców regionu, które niekoniecznie były później podstawą ich trwałości. Przetrwanie państwa zależało przede wszystkim od możliwości utrzymania wewnętrznej równowagi, kształtowanej przez interesy różnych grup społecznych. Choć prawie zawsze były one bardziej lub mniej rozbieżne, decydowało przekonanie, że razem jest jednak lepiej ale nie zawsze to wystarczało. Wspólnota jest bowiem wartością, szczególnie tam, gdzie nie ma różnic kulturowych. Nie jest jednak dominująca w grze interesów przede wszystkim ekonomicznych. Bogatsi są mało zainteresowani sojuszem z biednymi, chyba że ci ostatni są im potrzebni. Państwo spełnia więc swoją funkcję, gdy jego elementy współgrają ze sobą i tworzą przekonanie o efektywności oraz bezpieczeństwie bycia razem. Przekonanie to niekoniecznie musi być oparte na obiektywnych podstawach. Ludzie są częścią państwa wraz z mitami i wyobrażeniami o nim, o sobie i o sąsiadach. Ukształtowany przez nich ustrój także nie tworzy konstrukcji optymalizującej strukturę społeczną w ich interesie. Jest również wynikiem ścierania się rozmaitych wizji i wyobrażeń. Efektem niekoniecznie jest demokracja często zwycięża wizja państwa wodzowskiego, autorytarnego, tworzącego iluzję realizacji marzeń na skróty.
Okładka książki Kształtowanie Europejskiej Wartości Dodanej za pomocą ponadnarodowych dóbr publicznych

69,90 zł 57,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,20 zł

Europejska wartość dodana jest pojęciem szeroko komentowanym w zagranicznej literaturze przedmiotu oraz w debacie publicznej. Komisja Europejska wielokrotnie wspomina o europejskiej wartości dodanej przy okazji raportów ewaluacyjnych cząstkowych lub całościowych, jednak zazwyczaj są to oceny jakościowe i rzadko można znaleźć opinię, iż cel w postaci europejskiej wartości dodanej nie został osiągnięty. W polskiej literaturze przedmiotu brak jest publikacji, które dotyczą problemu europejskiej wartości dodanej w szerszym zakresie. W niniejszej publikacji podjęto próbę zbadania zjawiska europejskiej wartości dodanej wybranych działań finansowanych z budżetu UE. A zatem zaprezentowane badania nie wyczerpują podjętej tematyki, stanowiąc przyczynek do dalszych rozważań poprzez przynajmniej częściowe wypełnienie luki badawczej. Ze względu na fakt, że europejska wartość dodana jest różnie definiowana w literaturze przedmiotu, w monografii wybrano spojrzenie makroekonomiczne, biorąc pod uwagę PKB wszystkich 28 krajów członkowskich w latach 20002019 .Głównym celem monografii było znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy budżet Unii Europejskiej stwarza dogodne warunki dla integracji społeczno-gospodarczej z punktu widzenia europejskiej wartości dodanej i jakie są tego konsekwencje dla państw członkowskich Unii Europejskiej w kontekście wzrostu gospodarczego i rozwoju społeczno-gospodarczego. Zmiany te dotyczą obu stron budżetu ogólnego. Reformy po stronie dochodów są obecnie związane z istnieniem mechanizmów korekcyjnych i ewentualnym wprowadzeniem europejskich podatków. Dyskusja na temat strony wydatków dotyczy z kolei wielkości budżetu UE i niektórych zmian w strukturze budżetu, które mogłyby uwzględniać perspektywy globalizacji i rozwoju UE.
Okładka książki Finanse powiatów ziemskich w polskim systemie budżetowym

69,90 zł 49,38 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,58 zł

Książka stanowi pionierską publikację z tematyki finansów ziemskich w Polsce. W monografii w sposób usystematyzowany, kompletny i zarazem dostępny zaprezentowane zostały kwestie dotyczące historii powiatów ziemskich, ewolucji tego szczebla samorządu terytorialnego w Polsce, tematyki ich ustroju, a także problematyki organizacji powiatów i wnikliwej oceny ekonomicznej dochodów i ponoszonych wydatków. Autor podjął również próbę stworzenia modeli statystycznych, które mogą zostać wykorzystane w szczególności przez decydentów samorządowych w bieżącym zarządzaniu finansami powiatów i innych szczebli JST. Książka jest przeznaczona zwłaszcza dla przedstawicieli władz stanowiących i wykonawczych samorządu terytorialnego. Będzie także cennym źródłem wiedzy dla środowiska akademickiego, tj. pracowników naukowych i studentów ekonomii, finansów, prawa i administracji.
Okładka książki Law and International Strategic Management Managing the Complexity of Multilevel Regulation

79,90 zł 56,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,68 zł

This text is the result of cooperation between Polish and Dutch academics and lawyers who both are involved in research, University lecturing and business consulting. The idea to develop a practical guide for (future) business managers and lawyers that presents law from an international business perspective emerged when the authors met at an international study week in Valencia in 2017.This book combines legal and business concepts into a concise overview of the relationships between regulation and international strategic management and, more specifically, between the legal function in a company and that firm's corporate strategy. The publication aims to increase awareness among lawyers and managers on the complexity of the regulatory environment(s) in which they respectively manage and support businesses.
Okładka książki Ekonomia rozwoju trwałego

59,90 zł 42,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,50 zł

Celem monografii jest zebranie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu ekonomii rozwoju trwałego oraz wskazanie zasad dalszego rozwoju cywilizacyjnego. Potrzeba podjęcia tej tematyki wynika z przekonania, że dotychczasowe podejście w sterowaniu procesami gospodarczymi na skutek zmieniających się uwarunkowań uległo poważnej dewaluacji, nie wyjaśnia w sposób właściwy zachodzących obecnie procesów rynkowych i jest niewystarczające do ich modelowania w przyszłości. Realizacja przyjętego celu wymagało sformułowania głównej hipotezy badawczej, która zakłada, że we współczesnych uwarunkowaniach społecznych i gospodarczych jedynie konsekwentne stosowanie zasad ekonomii rozwoju trwałego zapewni utrzymanie, a w długim okresie - również poprawę jakości życia społeczeństwa.Monografia stanowi kontynuację rozważań zawartych we wcześniejszej publikacji autora pt. Wprowadzenie do ekonomii rozwoju trwałego. Podobnie jak poprzednia pozycja, skierowana jest całego środowiska akademickiego i to nie tylko do ekonomistów, ale także do inżynierów. Książka polecana jest również wszystkim czytelnikom poszukującym odpowiedzi na pytania o charakter przyszłego rozwoju cywilizacyjnego. Zawiera bowiem możliwie pełny opis paradygmatu rozwoju społeczno-gospodarczego stanowiącego alternatywę dla współczesnych sposobów gospodarowania.
Okładka książki Model wewnętrznej oceny jakości kształcenia na uczelni

39,90 zł 28,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,30 zł

Jednym z zamysłów autorów było zdefiniowanie kryteriów jakości procesu kształcenia z punktu widzenia różnych grup interesariuszy szkoły wyższej, które mogłyby służyć do przeprowadzenia wewnętrznej oceny jakości kształcenia. W opinii autorów ocenę taką należałoby przeprowadzać na podstawie kryteriów związanych z oczekiwaniami różnych grup interesariuszy dotyczących różnych obszarów realizacji procesu kształcenia.Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny, ale także wdrożeniowy, a wyniki prowadzonych badań mogą znaleźć ścisłe zastosowanie w wewnętrznych systemach zapewnienia jakości kształcenia w instytucjach systemu szkolnictwa wyższego.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

10. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,90 zł
Okładka książki Złota Księga

37,90 zł
39,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,80 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj