KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo PWE

Okładka książki Rynek zdrowia seniorów

59,90 zł 42,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,50 zł

Autorka ocenia w książce przygotowanie polskiego systemu zdrowia do stawienia czoła problemowi starzenia się społeczeństwa oraz prezentuje narzędzia ekonometryczne ukierunkowane na szacowanie popytu na świadczenia opieki długoterminowej wraz z wynikami badań własnych. W sposób kompleksowy diagnozuje główne problemy zdrowotne seniorów, ocenia stopień zaspokojenia ich potrzeb, ze szczególnym naciskiem na potrzeby opieki długoterminowej, ocenia systemowe zabezpieczenie zdrowia seniorów na świecie i w Polsce oraz skupia się na konstrukcji modeli popytu na opiekę długoterminową w Polsce wybranych spośród współcześnie wykorzystywanych w tym celu na świecie narzędzi i metod.Książka skierowana jest do wszystkich tych, którzy interesują się ekonomią społeczną i ekonomiką zdrowia. W głównej mierze stanowić jednak może pomoc dla decydentów i kreatorów polityki zdrowotnej kraju, osób podejmujących decyzje związane z alokacją środków finansowych, zasobów ludzkich i materiałowych, planujących ich rozkład terytorialny.
Okładka książki Pozagiełdowe instrumenty pochodne na rynku wschodzącym

64,90 zł 45,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,55 zł

Oddajemy do rąk Czytelników nowatorską publikację opisującą rynek instrumentów pochodnych z punktu widzenia praktyki zarządzania ryzykiem finansowym. Książka jest przeznaczona dla studentów, doktorantów i pracowników naukowych oraz dla praktyków rynku i przedstawicieli organów nadzoru, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji finansowych, w tym banków. Opracowanie skupia się na instrumentach faktycznie wykorzystywanych w gospodarkach wschodzących, na których gros aktywności odnosi się do rynku walutowego i rynku stopy procentowej. Płynność instrumentów pochodnych na tych rynkach jest dostarczana głównie przez nierezydentów na rynku nieregulowanym. Autor, na podstawie własnych doświadczeń związanych z animowaniem rynku instrumentów pochodnych w walutach krajów Europy Środkowo-Wschodniej, szczegółowo opisuje zmiany, które zachodziły na rynku w ostatnim ćwierćwieczu, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu kryzysu z lat 2007–2009. Kryzys ten zmienił istotnie obowiązujące paradygmaty ekonomiczne i przyczynił się do wdrożenia nowych regulacji, które kształtują współczesny rynek finansowy. Perspektywa animatora sprzyja dogłębnej analizie ryzyka finansowego generowanego przez instrumenty pochodne i prezentacji determinant cenowych opisywanych kontraktów. Książka prezentuje problem wyceny i ryzyka instrumentów pochodnych od strony osoby, która tworzy ceny, a więc jest aktywnym kreatorem trendów, a nie jedynie odbiorcą istniejących produktów. Opisuje też przykłady zastosowania instrumentów pochodnych na rynkach wschodzących, a więc rynkach o ograniczonej płynności z wykorzystaniem rynków pozagiełdowych, o niższym poziomie przejrzystości i, co za tym idzie, znajomości wśród uczestników rynku. Publikacja prezentuje aktualne zjawiska obserwowane na rynku instrumentów pochodnych, który znacznie się zmienił w ciągu ostatniej dekady. Publikacja dofinansowana przez Bank Ochrony Środowiska
Okładka książki Ograniczanie krótkiej sprzedaży w trakcie globalnego kryzysu finansowego lat 2007–2009 a stabilność systemu finansowego

59,90 zł 31,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,69 zł

Recenzowana książka dotyczy zagadnienia o doniosłym znaczeniu dla funkcjonowania rynku kapitałowego, jakim jest wpływ ograniczeń w zakresie tzw. krótkiej sprzedaży na stabilność systemu finansowego w okresie ostatniego kryzysu finansowego. () Ustalenia poczynione przez Autora są jak najbardziej aktualne również w aktualnym kryzysie wywołanym pandemią Covid-19 czy też w okresie wzrostowym w ramach cyklu koniunkturalnego. Wypada przy tym podkreślić, że Autor wykonał badania naukowe, tj. nie mamy do czynienia z forsowaniem poglądu na zasadzie ex cathedra czy też analizą tego, co zostało uprzednio napisane. Temat ma doniosłe znaczenie praktyczne, gdyż zajmowanie w okresie kryzysu tzw. dużych pozycji krótkich jest zjawiskiem powszechnym i jednocześnie budzącym obawy inwestorów i włodarzy rynku kapitałowego. Temat szeroko rozumianej krótkiej sprzedaży do tej pory nie był opracowany () w krajowym piśmiennictwie.Z recenzji dr hab. Pawła Wajdy, prof. UWNiezależnie od samej istoty krótkiej sprzedaży, ukazanej w świetle zdarzeń z lat 20072009, publikacja ta wpisuje się w szerszy kontekst badań naukowych nad efektywnością współczesnego rynku kapitałowego, a jednocześnie nad zagadnieniami związanymi z zapewnianiem bezpieczeństwa rynku finansowego, jak również oddziaływania występujących na nim turbulencji i innych negatywnych zjawisk na procesy gospodarcze gospodarek wolnorynkowych. Autor nie pomija istotnych dla tej tematyki zagadnień odnoszących się do bezpieczeństwa, stabilności finansowej oraz zarządzania ryzykiem i określonej polityki regulacyjnej, tym samym ukazując instrument krótkiej sprzedaży w pewnym szerszym kontekście (). Publikacja może być interesująca dla szerszego niż ekonomiści kręgu adresatów, w tym w szczególności dla naukowców i praktyków zajmujących się rynkiem kapitałowym, rynkiem giełdowym, funkcjonowaniem firm inwestycyjnych, a także stabilnością rynku finansowego.Z recenzji dr hab. Piotra Zapadki, prof. UKSW
Okładka książki Prawo statystyki publicznej

39,90 zł 28,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,30 zł

W dobie dynamicznego rozwoju społeczeństwa informacyjnego dostarczanie wiarygodnych i rzetelnych informacji statystycznych przez statystykę publiczną należy postrzegać jako ważny element planowania prac rozwojowych, badawczych albo przygotowywania określonych strategii działań, polityk lub też procesów inwestycyjnych. Ma to znaczenie zarówno w sferze prywatnej, jak i w sferze publicznej, na poziomie regionalnym i krajowym. Właściwe wspomaganie procesów decyzyjnych i planistycznych organów administracji państwowej przez adekwatne wykorzystanie w ich pracach profesjonalnie przygotowanych danych statystycznych pozyskanych w ramach statystyki publicznej warunkuje należyte prowadzenie nowoczesnej, efektywnej i spójnej polityki wewnętrznej przez polskie państwo. Ustawa Prawo Statystyki Publicznej tworzy ramy prawno-instytucjonalnej dla funkcjonowania statystyki publicznej i przeprowadzania przez nią badań statystycznych, zaś konstrukcja przepisów tej ustawy wpisuje się w dorobek międzynarodowych regulacji prawnych. Regulacje prawne w tym obszarze mają węzłowe znaczenie, są bowiem gwarantem zapewnienia najwyższej pieczy nad organizacją procesu prowadzenia niezależnych i obiektywnych badań statystycznych. Normy prawne obwarowane sankcją pozwalają na zapewnienie niezależności służb statystyki publicznej, rzetelności przeprowadzania badań, a także zapewniają bezpieczeństwo danych przekazywanych statystyce publicznej przez podmioty obserwacji statystycznej, co jest gwarantem zaufania do statystyki publicznej.Monografia składa się z sześciu rozdziałów. Przedmiotem rozważań zawartych w rozdziale 1 są przepisy ogólne i cele statystyki publicznej. Rozdział 2 dotyczy organizacji badań statystycznych statystyki publicznej. Przedmiotem rozważań w rozdziale 3 jest tajemnica statystyczna. Rozdział 4 omawia regulacje prawne dotyczące przeprowadzania badań statystycznych, w ujęciu sekwencyjnym - począwszy od zdefiniowania przedmiotu badań statystycznych, źródeł danych statystycznych, zasad gromadzenia danych statystycznych, poprzez etap opracowywania danych statystycznych i finalnie publikowania wynikowych informacji statystycznych. W rozdziale 5 zawarto rozważanie dotyczące przetwarzania danych osobowych do celów statystycznych, przeanalizowano aksjologiczne uwarunkowania przetwarzania danych osobowych w statystyce oficjalnej, poddano analizie status prawny danych osobowych i danych statystycznych, opisano cel statystyczny przetwarzania danych osobowych, a także odniesiono się do środków ochronnych danych osobowych i opisano zasady przetwarzania danych osobowych w celach statystycznych. Rozdział 6 omawia regulacje prawne określające zasady odpowiedzialności karnej sprawców czynów zabronionych na gruncie regulacji ustawy.
Okładka książki Harmony in Chinese economic culture The perspective of contemporary socio-economic aspects

59,90 zł 43,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,50 zł

W książce przedstawiono jedną ze składowych kultury chińskiej, jaką jest kategoria harmonii z punktu widzenia elementów mających wpływ zarówno na zachowania ekonomiczne - kulturę gospodarczą, jak i organizacyjne/ zarządcze - kulturę gospodarowania.W Chinach postrzeganie kategorii harmonii jest dalekie od jednorodnego. Wynika to nie tylko z wyjątkowo zróżnicowanego społeczeństwa chińskiego ze względu m.in. na występujące na terenach ChRL grupy etniczne, przynależność pokoleniową czy sytuację społeczno-ekonomiczną jej mieszkańców, ale również z uwagi na przestrzenie życia, jakich kategoria harmonii dotyczy. Powyższe czynniki przekładają się nie tylko na zachowania i interakcje dnia codziennego, ale również na wybory o podłożu ekonomicznym. Harmonia jest wyjątkowo szerokim terminem: począwszy od jej postrzegania jako dynamicznej równowagi, poprzez sposób osiągania zdrowia fizycznego i psychicznego, przejaw estetyki, drogę do tao, doktrynę środka, brak zakłóceń pomiędzy zjawiskami, zrównoważony rozwój, narzędzie służące budowaniu silnej pozycji w przestrzeni międzynarodowej, aż po wymiar socjalistyczny. Znajomość kategorii harmonii, jej złożoności i bogactwa, w tym również uwarunkowań i sposobów aplikowania, pozwala m.in. na zorientowanie się i nakreślenie sposobu rozumowania mieszkańców ChRL egzystujących w świecie wielu uzupełniających się sprzeczności, jak również na ułatwienie komunikacji z jej przedstawicielami, również o podłożu biznesowym.Autorka stara się odpowiedzieć na następujące grupy pytań: Jak rozumiana jest współcześnie w Chinach kategoria harmonii? Co ma wpływ na harmonię w ChRL? Czy harmonia faktycznie nadal jest ważna w życiu współczesnego Chińczyka? I przede wszystkim: Czy dążenie do harmonii jest widoczne w Chinach w powiązaniu z aktywnością ekonomiczną?
Okładka książki Financial reporting of micro and small enterprises (mse) in transition economies of Central and Eastern Europe

69,90 zł 50,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,58 zł

The study attempts to address three research problems: 1. What is the status and significance of the MSE-sector enterprises in selected CEE countries? 2. What reporting obligations do enterprises from the MSE sector have? 3. What is the possible improvement orientation with regard to MSE-sector reporting in the CEE countries in terms of sustainable development? This monograph aims to conduct a cross-country comparative analysis of the financial reporting requirements of micro and small enterprises a few years after the introduction of Directive 2013/34/EU. It assesses the reporting requirements of micro and small enterprises in 9 Central and Eastern European countries that have undergone systemic transformations. Since these countries are diverse in terms of the geographical, historical, systemic and political factors that affect them and the economic policy directions adopted after the changes, they have been divided into two groups: 1. European Union Member States – Croatia, Lithuania, Latvia, Poland, Slovenia, Romania; 2. countries that are not members of the European Union – Belarus, Moldova, and Ukraine. The study consists of 11 chapters, divided into three parts. The content of individual parts is related to: 1. The socio-economic environment of the MSE sector in selected countries of Central and Eastern Europe (CEE) and the financial reporting in global economy (chapters 1 and 2). 2. The financial reporting of micro and small enterprises in selected CEE countries – Belarus, Croatia, Latvia, Lithuania, Moldova, Romania, Poland, Slovenia, Ukraine (chapters 3–11). 3. A comparative analysis of the reporting requirements of micro and small enterprises surveyed (Summary). Due to the role the MSE-sector enterprises play in global economy, the research and analysis conclusion indicates recommendations regarding the harmonization of the reporting requirements for the enterprises of the MSE sector in the CEE countries that have undergone systemic transformations.
Okładka książki Tworzenie ekoinnowacji

64,90 zł 44,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,86 zł

Rozwój gospodarczy jest ściśle powiązany z konkurencyjnością gospodarki, na którą ma wpływ działalność innowacyjna. Jednym z typów innowacji są innowacje ekologiczne zwane ekoinnowacjami. Idea ekoinnowacji została zapoczątkowana w pierwszej połowie lat 90. XX wieku. Kryzys ekonomiczny zmusił społeczeństwa do przemyślenia poczynań i zmiany nastawienia w działaniu obejmującym środowisko. Zaczęto zauważać, że wdrażanie samych rozwiązań innowacyjnych, bez uwzględnienia aspektów ekologicznych, nie przyczyni się do poprawy jakości środowiska naturalnego. Wdrażanie ekoinnowacji ma szczególne znaczenie dla przedsiębiorstw, które z jednej strony są coraz bardziej świadome swojej odpowiedzialności za środowisko w perspektywie długoterminowej, a z drugiej muszą stosować się do coraz bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących ochrony środowiska. Ekoinnowacje dzieli się obecnie na ekoinnowacje w obrębie produktów i procesów biznesowych. Przejście z technologii tradycyjnych na środowiskowe nie jest proste. Z reguły jest to proces długotrwały i złożony, który wiąże się z różnym barierami, np.: ekonomicznymi czy wynikającymi z braku wiedzy fachowej.Celem książki jest syntetyczne i kompleksowe przedstawienie problematyki tworzenia i wdrażania ekoinnowacji. Jest ona skierowana do naukowców, studentów, praktyków (kadry zarządzającej, zespołów wdrążających ekoinnowacje). Natomiast dla czytelników, którzy do tej pory nie mieli styczności z ekoinnowacjami, może stanowić cenne źródło wiedzy wprowadzające w tę tematykę.W opracowaniu położono nacisk na aspekty związane z zarządzaniem procesem ekoinnowacji, opisano trudności pojawiające się w tym procesie, przybliżono wymagania środowiskowe stawiane przed państwami, regionami i przedsiębiorcami w obszarze ochrony środowiska. Podjęto próbę zdefiniowania pojęcia. Opisano metody wprowadzania ekoinnowacji oraz przedstawiono przykład opracowania projektu ekoinnowacyjnego.
Okładka książki Otoczenie regulacyjne upraw i produkcji tytoniu w Polsce oraz znaczenie sektora tytoniowego dla gospodarki krajowej

49,90 zł 35,25 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,40 zł

Przedmiotem monografii jest szczegółowa i wieloaspektowa ocena wpływu otoczenia regulacyjnego na rozwój upraw i produkcję tytoniu w Polsce oraz oddziaływania norm prawnych na pozycję sektora tytoniowego w gospodarce krajowej. Analiza wybranych regulacji prawnych dotyczących zróżnicowanych aspektów funkcjonowania państwa i społeczeństwa, m.in. takich jak: prowadzenie działalności rolniczej, system opodatkowania, system ochrony zdrowia, wykazała ich bezpośrednie lub pośrednie zaangażowanie w kształtowanie sytuacji prawnej uczestników branży tytoniowej. Dokonana identyfikacja w tym zakresie pozwoliła na przedstawienie osądu w kwestii spójności przedmiotowo istotnej polityki legislacyjnej Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej oraz wniosków dotyczących skuteczności ustanowionych regulacji, w tych ich faktycznego oddziaływania na sytuację ekonomiczną plantatorów tytoniu i innych uczestników branży tytoniowej. Przeprowadzone badania wykazały istotne niedomagania systemu prawnego w zakresie spójności celów i adekwatności regulacyjnych instrumentów prawnych obieranych przez prawodawcę przy kształtowaniu uwarunkowań prowadzenia produkcji tytoniu oraz innych aspektów funkcjonowania branży tytoniowej. Chodzi tu przede wszystkim o brak konsekwencji w kwestii ustalenia charakteru prawnego uprawy tytoniu w ramach krajowej i unijnej polityki rolnej, regulacji procesu przetworzenia przemysłowego tytoniu, dopuszczalności spożywania wyrobów tytoniowych, obrotu nimi, opodatkowania, zwalczania szarej strefy oraz redukowania negatywnych skutków zdrowotnych używania wyrobów tytoniowych przez społeczeństwo. W świetle powyższego ukazano również oddziaływanie zmieniających się przedmiotowo istotnych regulacji prawnych oraz ich wzajemnych relacji na pogarszającą się pozycję sektora tytoniowego w ramach gospodarki krajowej.
Okładka książki Inżynieria zarządzania. Cyfryzacja produkcji. Aktualności badawcze 2

99,90 zł 70,57 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 70,57 zł

Niniejsza książka jest kontynuacją rozpoczętego rok temu cyklu wydawniczego „Inżynieria Zarządzania. Cyfryzacja Produkcji”. Książka zawiera 115 raportów z badań przeprowadzonych w niemal wszystkich ośrodkach naukowych w Polsce w 2019 r. w dwunastu obszarach tematycznych: innowacyjności procesów i produktów, zarządzania organizacjami i zespołami ludzkimi, efektywności i produktywności przedsiębiorstw, organizacji i zarządzania produkcją, inżynierii procesów wytwarzania, cyfryzacji produkcji, zarządzania projektami, logistyki, zarządzania wiedzą i wspomagania decyzji, inżynierii jakości, kształtowania środowiska i bezpieczeństwa pracy oraz zarządzania utrzymaniem ruchu. Tegoroczne wydanie książki zawiera większą liczbę raportów z badań poświęconych Przemysłowi 4.0 oraz cyfryzacji produkcji i, jak sądzę, jest to początek intensywnego rozwoju tej tematyki badań. Wszystkie prezentowane prace uzyskały pozytywne merytoryczne recenzje opracowane przez duże grono wybitnych ekspertów. Książka przeznaczona jest dla dyplomantów, doktorantów oraz ludzi nauki i przemysłu. Trzecia pozycja z tego cyklu ukaże się w pierwszej połowie 2021 r. i będzie zawierała prace z obecnie prowadzonych badań.
Okładka książki Marketing Międzynarodowy (wyd. 2009)

59,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W podręczniku Autorka, prof. Elżbieta Duliniec, omawia złożoną problematykę współczesnego marketingu na rynkach zagranicznych na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw. Koncentruje się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak:- istota marketingu międzynarodowego,- analiza międzynarodowego otoczenia przedsiębiorstw,- strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne,- badania marketingowe rynków zagranicznych,- kształtowanie elementów marketingu na rynkach zagranicznych (produkt i marka, kanały dystrybucji, promocja, ceny),- organizacja marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach.
Okładka książki Negocjacje

38,00 zł 24,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,19 zł

Negocjacje nie mogą polegać na szybkim ataku, który ma rozstrzygnąć, kto zwyciężył, a kto przegrał. To musi być rozłożony w czasie proces dochodzenia do rozwiązania akceptowalnego przez wszystkie strony. Dlatego autor - opierając się na technikach wypracowanych w ramach Harwardzkiego Projektu Negocjacyjnego - proponuje swoistą ścieżkę nabierania umiejętności dobrego negocjatora, złożoną z 10 pytań: co chodzi? czy znasz swoich rozmówców? czego tak naprawdę chcesz ty i oni? co zrobisz, gdy nie uzyskasz tego, czego chcesz? jak przedstawić ofertę i jak jej bronić? jakie relacje preferować? kto wykazuje inicjatywę i uzyskuje przewagę? jak reagować na agresję i zapobiegać konfliktom? jak stosować perswazję? jak radzić sobie z wieloma rozmówcami? Książka jest przeznaczona dla: studentów zarządzania, marketingu, socjologii, stosunków międzynarodowych, handlu zagranicznego menedżerów i przedsiębiorców kierowników na wszystkich szczeblach zarządzania osób, które chcą poznać tajniki negocjacji, aby bardziej świadomie je podejmować i częściej rozstrzygać na swoją korzyść.
Okładka książki Przedsiębiorczość imigrantów z Dalekiego Wschodu w Polsce

59,90 zł 43,39 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,39 zł

Migracje są współcześnie zjawiskiem masowym, w którym Polska bierze aktywny udział – tradycyjnie jako kraj wysyłający. W XXI wieku zaczyna się jednak rysować także trend odwrotny – coraz większe grupy osób decydują się na przyjazd, czasowy lub stały do Polski. Wprawdzie na tle innych krajów Europy w Polsce udział migrantów w społeczności wciąż jest relatywnie niewielki, ich rola jednak rośnie. Autorzy publikacji zdecydowali się podjąć tematykę bardzo specyficznej grupy migrantów, osób, które do Polski przybywają z krajów odległych geograficznie i kulturowo – Dalekiego Wschodu. Z recenzji prof. dr hab. Aldony Glińskiej-Neweś, Uniwersytet Mikołaja Kopernika Badacze i obserwatorzy współczesnych fenomenów społecznych są zgodni co do konieczności nieustannego poznawania wyzwań migracji. To dynamiczne i wielowymiarowe zjawisko angażuje zarówno samych migrantów, społeczeństwa w których funkcjonują, jak również rządy państw do których migrują. Nie inaczej prezentuje się sytuacja w Polsce, gdzie imigranci stanowią ważną część populacji, której charakterystyka w obszarze przedsiębiorczości nie pozostała obojętna uwadze autorów monografii. Z recenzji dr hab. Ewy Trojnar, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Okładka książki Inkluzywna gospodarka światowa szanse i wyzwania

49,90 zł 36,25 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,40 zł

"(...) to pierwsza na polskim ekonomicznym rynku piśmienniczym publikacja naukowa poświęcona w tak kompleksowy, wieloaspektowy, wszechstronny i pogłębiony sposób problematyce wyzwań inkluzywnego rozwoju gospodarki światowej. (…) Monografia sygnalizuje jedne z największych, o ile nie najważniejsze wyzwania stojące przed światowym systemem gospodarczym w XXI wieku, z którymi wszystkie podmioty gospodarki światowej, bez względu na swój poziom rozwoju społeczno-gospodarczego, muszą się zmierzyć. Wskazuje to na jej unikatowość i nowatorstwo. (…) Książka w sposób naukowy i jednocześnie przystępny oraz przejrzysty przedstawia problem inkluzywnego rozwoju gospodarki światowej i będzie pełnić też rolę popularyzatorską tego ważnego i ważkiego problemu. Ma wszelkie atrybuty, by znaleźć czytelników wśród naukowców, studentów, praktyków i decydentów gospodarczych”. Z recenzji dr hab. Krystyny Żołądkiewicz, prof. Uniwersytetu Gdańskiego
Okładka książki Zaskakujący kapitalizm. Miraże ekonomii XXI wieku

49,90 zł 37,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,40 zł

W książce Autor próbuje wyjaśnić przyczyny obecnego rozwarstwienia społecznego, przede wszystkim osłabienia klasy średniej. Obecnie, przynajmniej w krajach rozwiniętych, ta właśnie klasa ulega osłabieniu. Proces ten jeszcze nie dotknął krajów rozwijających się, ale można się obawiać, że wkrótce tam też się pojawi. Przykłady idą od góry, czyli z krajów ze światowej czołówki. Statystyki są tu niepokojące, ale jeszcze gorzej jest z analizą źródeł i procesów prowadzących do pogłębiających się różnic. O faktach wiedzą wszyscy zainteresowani, znacznie gorzej jest z ich przyczynami. Zdaniem Autora za rozwarstwienia społeczne odpowiedzialne są procesy, będące zarazem signum temporis obecnych czasów, a wiec: globalizacja, sekurytyzacja, cyfryzacja i komputeryzacja. Sposoby ich działania różnią się od siebie ale łączy jedno w podstawowej części są zupełnie odmienne od zakorzenionych w świadomości społecznej oczekiwań i poglądów. Konstrukcję książki oparto więc na obalaniu istniejących przekonań, przedstawianych jako miraże.
Okładka książki Kreatywność pracowników i twórcze zespoły

64,90 zł 48,93 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,55 zł

Przedsiębiorstwo, aby było innowacyjne, musi poszukiwać pracowników o najwyższej zdolności do kreatywnego myślenia i twórczego rozwiazywania problemów. Wyłonienie takich osób wymaga odpowiednich narzędzi pomiaru i oceny kreatywności. Autorzy książki opracowali takie narzędzia i wielokrotnie je przetestowali w różnych przedsiębiorstwach. Kreatywne myślenie wymagane jest nie tylko od przyszłych pracowników, ale również od już zatrudnionych w przedsiębiorstwach. Dokonując oceny kreatywności pracowników, można wyłowić spośród nich twórcze osoby i umożliwić im odpowiednią ścieżkę kariery i rozwoju. Ocena kreatywności pracowników jest też niezbędnym elementem budowy zespołów twórczych profesjonalistów. Książka w przystępny sposób opisuje, jak tworzyć takie zespoły, zawiera wyniki prowadzonych badań własnych autorów oraz propozycje rozwoju kreatywności powstałe na bazie współpracy z przedsiębiorstwami.
Okładka książki Strategie i modelowanie rozwoju produktów innowacyjnych

64,90 zł 48,93 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,55 zł

Wysokie tempo postępu naukowo-technicznego jest jednym z ważnych czynników rozwoju społeczno-gospodarczego. Wpływa ono także na przedsiębiorstwa funkcjonujące w warunkach silnej konkurencji rynkowej. Aby skutecznie konkurować na globalnym rynku, przedsiębiorstwa powinny oprzeć rozwój na nowych technologiach oraz wprowadzać na rynek innowacyjne produkty. W książce zaprezentowano najnowszą wiedzę w zakresie strategii i modelowania produktów innowacyjnych. Podkreślono wielowymiarowy charakter innowacji oraz omówiono najważniejsze strategie oraz modele rozwoju innowacji. Zaprezentowano również metody projektowania i modelowania produktów innowacyjnych. Książka jest doskonałym źródłem informacji dla menedżerów, którzy chcą podejmować działania ukierunkowane na wprowadzanie produktów innowacyjnych na rynek. Może być także przydatna jako podręcznik dla studentów wszystkich uczelni, na których są wykładane przedmioty z zakresu zarządzania innowacjami oraz strategii i rozwoju produktów innowacyjnych.
Okładka książki Mobilność korporacyjna na przykładzie Krakowa

59,90 zł 45,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,50 zł

Tematem książki, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest mobilność – ruch jednostek stanowiący niejednokrotnie podstawę przemian gospodarczych, społecznych i politycznych obserwowanych we współczesnym świecie. Analizowany ruch nie dotyczy jednak wszystkich członków społeczeństwa, a jedynie wybranych grup profesjonalistów, którzy w ramach realizowanych obowiązków zmieniają miejsce pobytu i pracy, zwykle kierując uwagę ku wielkim ośrodkom miejskim. Zasadniczym zamierzeniem Autorki książki jest uzupełnienie wiedzy naukowej z zakresu mobilności korporacyjnej, która choć rozpoznawana w literaturze, nie jest wystarczająco przebadana. Głównym celem pracy jest potwierdzenie istnienia pozytywnego wpływu obecności korporacji transnarodowych na mobilność korporacyjną. Wyniki analiz Autorki mogą mieć bezpośrednie zastosowanie w praktyce.
Okładka książki Makromarketing

79,90 zł 56,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,68 zł

Makromarketing jest obszarem nauki o marketingu, który bardziej niż marketingiem jako funkcją zarządzania i narzędziem menedżera jest zainteresowany społeczną i środowiskową rolą marketingu. Traktuje on marketing jako proces społeczny, główny akcent zainteresowania kładąc na oddziaływanie marketingu na społeczeństwo oraz społeczeństwa na marketing. Książka jest jednym z nielicznych i pierwszym na polskim rynku wydawniczym opracowaniem z zakresu teorii marketingu oraz historii myśli marketingowej poświęconym makromarketingowi. Jej głównym celem jest przedstawienie istoty, historii, przedmiotu i zakresu makromarketingu jako części nauki o marketingu oraz ukazanie roli, jaką spełnia on w jej rozwoju, a także szans, jakie w związku z rozwojem problematyki makromarketingowej stają przed nauką o marketingu.
Okładka książki The Essence and Determinants of Innovation Management in Tourism Enterpris

39,90 zł 30,09 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,30 zł

The monograph discusses an overview of issues related to an empirical analysis of the determinants of innovation management in tourism enterprises. From among the determinants of innovation, particular attention is paid here to: anthropogenic determinants of innovation – the role of people and their creativity, cooperation and partnership – coopetition and tourism clusters, and conditions for the division of roles on the market – the role of efficient relations with customers and demand approach to the development of innovation in tourism. The element linking these conditions and simultaneously increasing their aptitude is knowledge, and its transfer within the framework of the innovative environment. The results presented in this monograph derive from research conducted in Poland among tourism enterprises. The research has allowed identification of the most important actions, which have a significant impact on the innovation of tourism enterprises. On the basis of analysis of secondary sources, new primary research, a catalogue of the activities these entities must undertake was developed. These activities apply to both innovators and to the final recipients of innovative solutions (open innovation). Creating innovation in tourism should result from the implementation of public sector activities, both at the local, regional and national level, the private sector and the sector of supporting institutions, including: universities, research and development units, advisory centres, guarantee funds, business incubators, and also technology transfer centres, local associations and organizations. However, cooperation between individual entities in these sectors is also important. In modern society, oriented to the development of new information techniques, innovations have more and more utility in creating preferences in the tourism market. Innovation implies new solutions to problems of tourism services and issues, which involve a change of actual state, and it has an important part to play in the development of some fields of the tourism business. This monograph is intended for tourism industry entrepreneurs, students of management and tourism faculties. and all those interested in innovations. We współczesnym społeczeństwie, nastawionym na rozwój nowoczesnych technik informacyjnych, coraz większe znaczenie w kształtowaniu preferencji na rynku turystycznym mają innowacje. Monografia ma na celu analizę i empiryczną weryfikację uwarunkowań zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwach turystycznych. Szczególną uwagę zwrócono na znaczącą rolę: zasobów ludzkich i ich kreatywności w podnoszeniu innowacyjności przedsiębiorstwa, uwarunkowań współpracy, w tym koopetycji oraz klastrów turystycznych, a także uwarunkowań podziału ról na rynku. Elementem spajającym te uwarunkowania i podnoszącym ich użyteczność jest wiedza i jej transfer w ramach środowiska innowacyjnego. W monografii przedstawione zostały wyniki badań, którymi zostały objęte polskie przedsiębiorstwa turystyczne. Na podstawie analizy źródeł wtórnych oraz przeprowadzonych badań pierwotnych opracowany został katalog działań koniecznych do podjęcia przez poszczególne podmioty kreujące usługi turystyczne i wspierające ich rozwój. Działania te dotyczą zarówno twórców innowacji, jak i finalnych odbiorców rozwiązań innowacyjnych (open innovation). Kreowanie innowacji w turystyce powinno być efektem realizacji działań sektora publicznego, zarówno na poziomie lokalnym, regionalnym, jak i krajowym, sektora prywatnego oraz sektora instytucji wspomagających, obejmujących: szkoły wyższe, jednostki badawczo-rozwojowe, ośrodki doradcze, fundusze poręczeń, inkubatory przedsiębiorczości, a także centra transferu technologii, lokalne stowarzyszenia i organizacje. Z drugiej strony istotna jest również współpraca poszczególnych podmiotów tych sektorów.
Okładka książki Rewitalizacja obszarów wiejskich. Uwarunkowania - modele - konsekwencje

64,90 zł 47,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,02 zł

Książka "Rewitalizacja obszarów wiejskich. Uwarunkowania - modele - konsekwencje" ukazuje rozległą wiedzę na temat procesów rewitalizacji zachodzących na terenach wiejskich. Praca powstała w odpowiedzi na niedosyt opracowań dotyczących tej problematyki w kontekście wsi. Stanowi ona również swoistą reakcję na aktualnie zachodzące procesy rewitalizacji na terenach wiejskich, w których upatruje się szans na rozwój obszarów, szczególnie tych, które doznały głębokiego kryzysu. Problemem badawczym rozpatrywanym w opracowaniu jest identyfikacja rewitalizacji jako drogi rozwoju obszarów wiejskich. Stan wiedzy na ten temat wskazuje, że jest to ważny i aktualny problem naukowy. Rewitalizacja jest jednym z większych wyzwań stojących przed obszarami wiejskimi w Polsce. Zyskuje ona coraz większe zainteresowanie naukowców, samorządów, lokalnych grup społecznych, organizacji pozarządowych i mediów. Publikacja, oprócz aspektów badawczych, może być pomocna dla praktyków, którzy czują potrzebę poszerzenia swojej wiedzy w tym zakresie. Opracowanie jest też skierowane do szerokiej grupy interesariuszy rewitalizacji, tj. władz samorządowych, organizacji pozarządowych, przedstawicieli instytucji publicznych, służb społecznych, przedsiębiorców działających na obszarach wiejskich oraz wszystkich, którzy działają lub planują rozpocząć działania w obszarze rewitalizacji.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

10. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,90 zł
Okładka książki Złota Księga

37,90 zł
39,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,80 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,95 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj