Książka stanowi efekt wieloletnich badań prowadzonych przez Autorkę na Wydziale Zarządzania
Uniwersytetu Warszawskiego. Praca ma na celu zbadanie czterech kluczowych obszarów w zakresie
credit ratingów banków, tj.:
• determinant credit ratingów banków i krajów oraz współzależności między nimi,
• reakcji instrumentów finansowych na zmiany credit ratingów banków,
• wpływu strategii podejmowanych przez agencje ratingowe na finalne credit ratingi banków
• procykliczności credit ratingów przy uwzględnieniu poziomu rozwoju gospodarczego krajów,
podziałów politycznych, rozmiarów agencji ratingowych czy typu credit ratingów.
Głównym celem pracy jest poznanie, zrozumienie i opis oraz wyjaśnienie specyfiki i znaczenia kapitału intelektualnego oraz integrującej roli instrumentu compliance w procesie dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, przez pryzmat wagi — doniosłości w tym procesie liderów charakteryzujących się szczególnymi kompetencjami moralnymi, nadającymi racjonalny kierunek postępowaniu liderów, a tym samym rozwojowi organizacji jako społecznie odpowiedzialnej.
W rozdziale pierwszym zidentyfikowano trendy i tendencje determinujące zarządzanie przedsiębiorstwami w kierunku osiągania przez nie wizji społecznie odpowiedzialnych organizacji. Punkt odniesienia w tym zakresie stanowiły konstatacje związane z etycznymi i społecznymi uwarunkowaniami zarządzania współczesnymi organizacjami. Rozdział drugi został ukierunkowany przede wszystkim na prezentację zagadnień związanych z problematyką kapitału intelektualnego w aspekcie jego roli w konstytuowaniu społecznej odpowiedzialności organizacji. W rozdziale trzecim skupiono się na mechanizmie compliance z perspektywy jego integrujących funkcji w systemach społecznej odpowiedzialności organizacji. Rozważania podjęte w rozdziale czwartym, stanowią wprowadzenie do części empirycznej pracy. Autorka konstruuje metodykę badań własnych wraz z procedurą procesu badawczego. W rozdziale piątym skupiono się na prezentacji wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez autorkę. Sprecyzowano w nim metodę badawczą zastosowaną w badaniu case study i w badaniu ilościowym. Opisane rozdziały pracy stanowią kanwę opracowania w rozdziale ostatnim, szóstym, koncepcji Modelu Dochodzenia do Doskonałości Systemów Społecznej Odpowiedzialności. Charakterystyka autorskiego modelu poprzedzona została przedstawieniem głównych założeń teoretycznych, stanowiących podbudowę modelu. W rozdziale przedstawiono także rekomendacje wynikające z modelu, W zakończeniu zamieszczono wnioski będące wynikiem przeprowadzonych rozważań teoretyczno-empirycznych w zakresie podjętego tematu, a także przesłanki dla przyszłych poszukiwań badawczych związanych z konstytuowaniem procesów dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności.
Monografia jest dziełem ciekawym i oryginalnym. Jest opracowaniem naukowym osadzonym w teorii zarządzania. Ma również istotne walory empiryczne. Przedstawione ujęcie architektury biznesu jest podejściem nie tylko nowatorskim, ale też kompleksowym, integruje bowiem w jeden konstrukt elementy, które dotychczas były rozpatrywane i badane oddzielnie.
dr hab. inż. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, prof. Politechniki Łódzkiej
Monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe. Omawiana w monografii problematyka, osadzona w teorii organizacji i zarządzania oraz w zarządzaniu strategicznym, jest ważna i aktualna, Zaproponowane przez Autora zintegrowanie elementów modelu biznesu, strategii organizacyjnej i systemu zarządzania w postaci konstruktu „architektura biznesu przedsiębiorstwa” i odniesienie go do efektywności organizacyjnej z uwzględnieniem temporalności stanowi niewątpliwie o oryginalności pracy.
dr hab. inż. Katarzyna Piórkowska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Przedstawione w monografii studium rozwoju zdywersyfikowanych form współpracy międzyorganizacyjnej obejmuje charakterystykę i analizę zachodzących obecnie gwałtownych zmian w procesach i modelach biznesowych pod wpływem dynamicznych procesów wymuszanych przez otoczenie przedsiębiorstw. Biorąc pod uwagę negatywne i pozytywne strony współpracy międzyorganizacyjnej, wydaje się, że obiektywnie zachodzące procesy zacieśniania relacji pomiędzy samodzielnymi podmiotami gospodarczymi i innymi interesariuszami biznesu będą postępowały i w związku z tym muszą one odpowiednio wcześniej pozyskiwać wiedzę i umiejętności adaptacji do związanych z tym wyzwań, czemu przysłużyć się może – chociaż w pewnym stopniu – niniejsze opracowanie.
Współczesne przedsiębiorstwa, dostosowujące działalność do dynamicznych zmian zachodzących w gospodarce, są nastawione na zwiększanie swojej wartości.Oznacza to, że ich podstawowym celem stało się maksymalizowanie bogactwa właścicieli firmy. Wybór strategii, dzięki której ten cel będzie osiągnięty w największym stopniu, i ustalenie wartości firmy wymagają rozległej wiedzy, obejmującej m.in. takie zagadnienia, jak:
finansowa charakterystyka decyzji,
analiza zarządzania przez wartość,
fazy życia firmy,
prognozowanie przyszłych przychodów ze sprzedaży,
sposoby szacowania stopy dyskontowej,
zastosowanie zmodyfikowanego modelu MVA w zarządzaniu firmą.
Z przykładów przytoczonych w książce Zarządzanie międzynarodowe z perspektywy polskich przedsiębiorstw wyłania się obraz dużego, ale niewykorzystanego na rynku międzynarodowym potencjału polskich przedsiębiorstw. Kwalifikacje, połączone z wiarą we własne siły, mają zatem decydujące znaczenie w podejmowaniu działań w zakresie internacjonalizacji.
Niniejsza monografia nie jest popularnonaukowym zbiorem jedynie słusznych reguł i wskazówek, jak zarządzać firmą, aby osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej. Gdyby uprawianie biznesu polegało jedynie na stosowaniu się do wytycznych teoretyków, byłoby być może mniej wolne od frustracji i upadłości, ale prawdopodobnie nie przyniosłoby spektakularnych rozwiązań, pozwalających zarabiać pieniądze wbrew głoszonym regułom, i nie odkryto by zbyt wielu nowych obszarów dla ludzkiej aktywności gospodarczej.
Jaka jest więc ostateczna, najistotniejsza puenta prowadzonych w niniejszej książce rozważań?
Pokornie zgłębiaj teorię internacjonalizacji i zarządzania międzynarodowego, ucz się od najlepszych w biznesie, ale nie myśl, że sukces jest przypisany tylko im. Wszystko zależy od Twoich umiejętności, wiedzy, determinacji i entuzjazmu. Biznes nie musi być lokalny, bo od stuleci nie uznaje granic za barierę.
Książka jest przeznaczona dla kadry naukowej i studentów uczelni ekonomicznych, praktyków i wszystkich osób zainteresowanych tematyką zarządzania międzynarodowego.
„Książka jest jednym z nielicznych opracowań z zakresu agroturystyki, w którym przedstawiono tak szerokie spektrum zagadnień dotyczących problematyki uwarunkowań rozwoju usług agroturystycznych i funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych w Polsce. Temat jest bardzo aktualny i wychodzi naprzeciw potrzebom nauki oraz praktyki rolniczej i turystycznej.
Książka powinna znaleźć szerokie grono odbiorców: studentów kierunku agroturystyka, turystyka i rekreacja i kierunków pokrewnych (przydatne w dydaktyce są m.in. zagadnienia do dyskusji i zalecana lektura – przedstawione w książce na zakończenie każdego rozdziału głównego), przedstawicieli samorządów lokalnych (zwłaszcza tych, które czynnie wspierają rozwój agroturystyki, ale i tych, które mają dopiero takie plany, przedstawicieli nauki, branży turystycznej i ekonomicznej, a także branży rolniczej czy ogrodniczej (zwłaszcza osób rozważających podjęcie działalności agroturystycznej), jak też samych usługodawców agroturystyki”.
z recenzji dr. hab. prof. nadzw. Cezarego Kwiatkowskiego
Rodząca się cywilizacja globalna niesie wiele szans, ale towarzyszą jej także różnorakie zagrożenia. Przegląd zjawisk skorelowanych z globalizacją stał się punktem wyjścia rozważań podjętych w niniejszej monografii. W rozdziale pierwszym przedstawiono rekonstrukcję pojęciową globalizacji, uwypuklając jej aspekty społeczne i kulturowe. Rozdział drugi stanowi studium nad światową mobilnością, w której przedstawiono jej specyfikę, wychodząc poza klasyczne ramy mobilności, gdy traktowana jest jako przemieszczanie przestrzenne, czyli migracje i podróże. Z zagadnieniami powyższymi sprzężone są kwestie nierówności oraz zmiany na rynku pracy, zaprezentowane odpowiednio w rozdziałach trzecim i czwartym. Rozdział piąty odnosi się do zmian demograficznych w Polsce i na świecie w kontekście systemu zabezpieczenia społecznego omówionego na przykładzie Polski. W rozdziale szóstym zawarto rzadko spotykane ujęcie sportu — jego rozwoju powiązanego z procesami globalizacyjnymi. Ostatni, siódmy rozdział umożliwia spojrzenie na globalizację widzianą z perspektywy Dalekiego Wschodu. Jej rozumienie za Wielkim Murem autorzy skojarzyli z pomysłem chińskich strategów na wykorzystanie możliwości stwarzanych przez globalizację w postaci Nowego Jedwabnego Szlaku.
Współczesne przedsiębiorstwa są szczególnie zainteresowane wdrażaniem innowacyjnych procesów i produktów. Fundamentem takiego wdrożenia jest zawsze posiadanie optymalnego rozwiązania innowacyjnego. W książce wykorzystano dotychczas nagromadzoną wiedzę z obszaru innowacji oraz przedstawiono efekty prac badawczych Autorów prowadzonych w ostatnich latach. Zwrócono szczególną uwagę na dobór odpowiedniej do potrzeb metody twórczego myślenia w celu wygenerowania pola możliwych rozwiązań innowacyjnych. Dobór ten może być wspomagany komputerowo. W tym celu został opracowany specjalny program komputerowy zaprezentowany w książce. Program ten wraz z przynależną bazą opisu metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań jest zapisany na załączonej do książki płycie i może być szeroko stosowany przez Czytelników. W książce szczególnie wiele miejsca poświęcono przykładom z praktyki przemysłowej. Przykłady te są w dużym stopniu autorskie i mają pokazać możliwości zastosowania Teorii Rozwiazywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ), a także przedstawią właściwie zaprojektowane sesje twórcze, które stanowią podstawę generowania innowacyjnych rozwiązań procesowych i produktowych.
W dobie ostrej walki konkurencyjnej o zdobycie dominacji na rynku coraz więcej przedsiębiorstw uznaje działanie marketingowe za niezbędnie do osiągnięcia sukcesu w gospodarowaniu. W tym kontekście priorytetowego znaczenia nabiera prawidłowa organizacja marketingu wspomagana odpowiednimi narzędziami controllingu.
Zadanie to ułatwia zaproponowana w książce koncepcja połączenia obu odrębnych obszarów wiedzy: marketingu i controllingu. Stworzony w ten sposób instrument -- controlling działalności marketingowej -- pozwala na zwiększenie efektywności działalności marketingowej przedsiębiorstwa przez zastosowanie odpowiednich narzędzi controllingu.
Książka składa się z czterech rozdziałów, w których przedstawiono:
- działalność marketingową przedsiębiorstwa wraz z psychologicznymi i zarządczymi aspektami marketingu, rolą interesariuszy i wyeksponowaniem najważniejszych instrumentów marketingowych;
- filozofię controllingowego zarządzania marketingiem na tle całego systemu controllingu przedsiębiorstwa oraz profil controllera marketingowego;
- bazę informacyjną controllingu działalności marketingowej;
- instrumenty controllingu działalności marketingowej.
Książkę można odbierać zarówno w kategoriach aplikacyjnych, jak i poznawczych. Z jednej strony zawiera walory poradnika dla praktyków gospodarczych i kadry kierowniczej przedsiębiorstw wspartego wieloma przykładami, z drugiej -- stanowi cenną pomoc dydaktyczną dla studentów kierunków ekonomicznych, a przede wszystkim zarządzania, finansów i rachunkowości, marketingu i controllingu.
Od czasów zagranicznej ekspansji japońskich korporacji w latach 70. XX w. wraca pytanie o możliwości i bariery przenoszenia japońskich metod i technik zarządzania do krajów o zupełnie innych uwarunkowaniach społeczno-kulturowych. Książka stanowi próbę pogłębienia wiedzy o funkcjonowaniu japońskich przedsiębiorstw w Europie z perspektywy harmonijnej współpracy z otoczeniem oraz możliwości transferowania japońskich metod zarządzania łańcuchami dostaw do krajów znajdujących się na różnych etapach rozwoju społeczno-gospodarczego.
Książka składa się z sześciu rozdziałów. Dwa pierwsze stanowią wprowadzenie do problematyki zarządzania międzynarodowymi łańcuchami dostaw oraz wskazują najważniejsze trendy w zarządzaniu japońskimi przedsiębiorstwami w warunkach ich internacjonalizacji. Trzeci rozdział jest poświęcony charakterystyce i analizie porównawczej najważniejszych uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju japońskich łańcuchów dostaw zlokalizowanych w Polsce i w Wielkiej Brytanii. W czwartym rozdziale zaprezentowano procesy planowania, organizacji i kontroli w zarządzaniu japońskimi łańcuchami dostaw w Europie. W rozdziale piątym kontynuowano rozważania dotyczące praktyki zarządzania łańcuchami dostaw badanych firm japońskich w Polsce z uwzględnieniem podziału na poszczególne rodzaje decyzji i działań logistycznych (działalność transportowo-magazynowa, zakupy i zarządzanie zapasami, system produkcyjny just-in-time, logistyczna obsługa klienta, ekologistyka). W rozdziale szóstym podjęto próbę prognozy i określenia możliwych scenariuszy rozwoju struktury i funkcjonowania japońskich łańcuchów dostaw w Europie.
Książka zainteresuje nie tylko menedżerów logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw dużych korporacji międzynarodowych, ale również przedstawicieli władz lokalnych, którzy dążą do pozyskiwania japońskich inwestorów. Zaprezentowane wyniki badań mogą być również źródłem aktualnych informacji dla wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych i technicznych, specjalizujących się w logistyce oraz międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
Książka składa się z czterech, powiązanych ze sobą części dotyczących: podstaw polityki międzynarodowej, gospodarki światowej, współczesnego ładu międzynarodowego oraz pozycji Polski w świecie. Przejrzysty układ całości pozwala łatwo zorientować się w mechanizmach kreujących współczesne stosunki międzynarodowe zarówno polityczne, gospodarcze, społeczne, jak i regionalne, a także lepiej rozumieć międzynarodowe otoczenie naszego kraju i pozycję, jaką zajmuje on we współczesnym świecie.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów zajmujących się szeroko pojętą problematyką stosunków międzynarodowych w zakresie ekonomii, politologii, socjologii i innych nauk społecznych. Jest także adresowana do wszystkich, którzy chcą poznać mechanizmy rządzące współczesnym światem. Jej studiowanie ułatwi selekcję i analizę międzynarodowych wiadomości napływających ze środków masowego przekazu.
W książce przedstawiono systemowe, prawne, organizacyjne i sektorowe uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw wodociągowych oraz opisano dogłębnie najważniejsze współczesne koncepcje zarządzania, które z powodzeniem można zastosować w ich działalności. Ważną część książki stanowi omówienie społecznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstw wodociągowych oraz kwestie pomiaru efektywności ich funkcjonowania.
W książce kompleksowo przedstawiono zasady organizacji oraz funkcjonowanie obiektu hotelarskiego. Autorzy przedstawili: rolę obiektów noclegowych we współczesnej gospodarce; tworzenie struktury funkcjonalnej takiego obiektu i jej główne elementy; kształtowanie komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa hotelarskiego i ich zakres pracy; najistotniejsze cechy osobowości i niezbędne kwalifikacje hotelarzy; charakterystykę grup i segmentów gości hotelowych; zasady komunikacji między gospodarzami a gośćmi; reklamacje usług hotelowych oraz kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy w obiekcie hotelarskim.Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów kierunków związanych z hotelarstwem i turystyką w wyższych uczelniach różnych typów. Może też być wykorzystywana przez nauczycieli i wykładowców w szkołach średnich i pomaturalnych kształcących w specjalnościach: hotelarstwo i turystyka. Z pewnością przyda się również osobom, które chciałyby pokusić się o zorganizowanie i prowadzenie obiektu oferującego noclegi
We współczesnej gospodarce światowej przedsiębiorstwa dążą do zdobycia i utrzymania przewagi konkurencyjnej, wykorzystując różne mechanizmy łączące zasoby wiedzy i zdolności na wielu rynkach. Ponieważ przepływ wiedzy napotyka wiele trudności, coraz większego znaczenia nabierają takie jego metody, które umożliwiają bezpośredni kontakt między ludźmi, w tym wzajemną obserwację, dialogi i współdziałanie. Do takich metod należy ekspatriacja, rozumiana jako ogół stosowanych w korporacjach form mobilności międzynarodowej, których istotą jest czasowe oddelegowanie pracowników z jednostki korporacyjnej działającej w jednym kraju do innej funkcjonującej w innym kraju w celu realizacji określonych zadań. Autorka przedstawiła ekspatriację jako mechanizm wewnątrzkorporacyjnego transferu wiedzy, a swoje rozważania wsparła badaniami empirycznymi.
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi czy zarządzaniem wiedzą, a także profesjonalistów w wymienionych dziedzinach, chcących uzupełnić lub poszerzyć znajomość omawianych zagadnień.
We współczesnym świecie miliony ludzi zwiedzają placówki muzealne. Powstanie Muzeum zwykle oznacza „wpisanie” go na turystyczną mapę kraju, a nawet Europy, dzięki czemu w przewodnikach turystycznych pojawiają się nowe miejsca czy miejscowości. Muzea należą do najważniejszych dóbr kultury, stanowiąc znaczącą atrakcję turystyczną, dzięki posiadanym zbiorom, realizowanym wystawom, podejmowanym działaniom edukacyjnym i popularyzatorskim oraz często samej siedzibie. Książka stanowi swego rodzaju kompendium wiedzy o muzealnictwie, muzeach w turystyce i turystyce muzealnej.
Książka adresowana jest do studentów na kierunkach związanych z turystyką, muzealnictwem, historią kultury. Może być także przydatna pilotom wycieczek i przewodnikom, turystom oraz wszystkim miłośnikom muzeów.
Obecnie nie da się nie mieć żadnej styczności z rynkami finansowymi, a przypadku jakichkolwiek działań na nich łatwo o kosztowne błędy. Niestety, błędów nie da się unikać, jeśli sami nie będziemy rozumieli sposobu funkcjonowania tych rynków. Konieczna jest więc świadomość nie tylko ewentualnych korzyści, ale zagrożeń wiążących się z ich wykorzystywaniem. Przeczytanie tej książki może być szybkim, niekosztownym, a nawet przyjemnym sposobem dowiedzenia się, czym są rynki finansowe, jak działają i jak się na nich odnaleźć.
Z uwagi na interdyscyplinarność monografii, łączenie wiedzy psychologicznej i z zakresu zarządzania, zawarta wiedza może być przydatna szerokiemu gronu specjalistów i praktyków, zainteresowanych problematyką zjawisk, zachodzących na współczesnym rynku pracy oraz w relacjach między pracodawcami i pracownikami.
Czytelnikowi daje obraz jego sytuacji na rynku pracy. Dostarcza wiedzy o mechanizmach, jakie nimi rządzą i pomaga świadomie kierować rozwojem zawodowym przy jednoczesnym poczuciu kontroli dzięki zaproponowanemu kwestionariuszowi Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej.
Współczesne organizacje są ukierunkowane na osiąganie celów gospodarczych. Wymaga to wykazania się odpowiednimi dokonaniami w procesie wdrażania i realizacji przyjętej strategii. Autorzy przedstawili: dokonania przedsiębiorstwa w zarządzaniu, pomiar dokonań przedsiębiorstwa, projektowanie systemu zarządzania dokonaniami, zarządzanie dokonaniami w ujęciu strategicznym i w ujęciu operacyjnym, psychologiczne i etyczne aspekty zarządzania dokonaniami, rolę i formy wynagradzania dokonań kierowniczych, ryzyko w zarządzaniu dokonaniami przedsiębiorstwa, rachunkowość jako źródło informacji w zarządzaniu dokonaniami oraz zarządzanie dokonaniami w sektorze publicznym.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych (szczególnie zarządzania oraz finansów i rachunkowości), a także profesjonalistów (menedżerów, specjalistów w zakresie rachunkowości zarządczej, doradców biznesowych).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?