Rozwój gospodarczy jest ściśle powiązany z konkurencyjnością gospodarki, na którą ma wpływ działalność innowacyjna. Jednym z typów innowacji są innowacje ekologiczne zwane ekoinnowacjami. Idea ekoinnowacji została zapoczątkowana w pierwszej połowie lat 90. XX wieku. Kryzys ekonomiczny zmusił społeczeństwa do przemyślenia poczynań i zmiany nastawienia w działaniu obejmującym środowisko. Zaczęto zauważać, że wdrażanie samych rozwiązań innowacyjnych, bez uwzględnienia aspektów ekologicznych, nie przyczyni się do poprawy jakości środowiska naturalnego. Wdrażanie ekoinnowacji ma szczególne znaczenie dla przedsiębiorstw, które z jednej strony są coraz bardziej świadome swojej odpowiedzialności za środowisko w perspektywie długoterminowej, a z drugiej muszą stosować się do coraz bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących ochrony środowiska. Ekoinnowacje dzieli się obecnie na ekoinnowacje w obrębie produktów i procesów biznesowych. Przejście z technologii tradycyjnych na środowiskowe nie jest proste. Z reguły jest to proces długotrwały i złożony, który wiąże się z różnym barierami, np.: ekonomicznymi czy wynikającymi z braku wiedzy fachowej.Celem książki jest syntetyczne i kompleksowe przedstawienie problematyki tworzenia i wdrażania ekoinnowacji. Jest ona skierowana do naukowców, studentów, praktyków (kadry zarządzającej, zespołów wdrążających ekoinnowacje). Natomiast dla czytelników, którzy do tej pory nie mieli styczności z ekoinnowacjami, może stanowić cenne źródło wiedzy wprowadzające w tę tematykę.W opracowaniu położono nacisk na aspekty związane z zarządzaniem procesem ekoinnowacji, opisano trudności pojawiające się w tym procesie, przybliżono wymagania środowiskowe stawiane przed państwami, regionami i przedsiębiorcami w obszarze ochrony środowiska. Podjęto próbę zdefiniowania pojęcia. Opisano metody wprowadzania ekoinnowacji oraz przedstawiono przykład opracowania projektu ekoinnowacyjnego.
Przedmiotem monografii jest szczegółowa i wieloaspektowa ocena wpływu otoczenia regulacyjnego na rozwój upraw i produkcję tytoniu w Polsce oraz oddziaływania norm prawnych na pozycję sektora tytoniowego w gospodarce krajowej. Analiza wybranych regulacji prawnych dotyczących zróżnicowanych aspektów funkcjonowania państwa i społeczeństwa, m.in. takich jak: prowadzenie działalności rolniczej, system opodatkowania, system ochrony zdrowia, wykazała ich bezpośrednie lub pośrednie zaangażowanie w kształtowanie sytuacji prawnej uczestników branży tytoniowej. Dokonana identyfikacja w tym zakresie pozwoliła na przedstawienie osądu w kwestii spójności przedmiotowo istotnej polityki legislacyjnej Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej oraz wniosków dotyczących skuteczności ustanowionych regulacji, w tych ich faktycznego oddziaływania na sytuację ekonomiczną plantatorów tytoniu i innych uczestników branży tytoniowej.
Przeprowadzone badania wykazały istotne niedomagania systemu prawnego w zakresie spójności celów i adekwatności regulacyjnych instrumentów prawnych obieranych przez prawodawcę przy kształtowaniu uwarunkowań prowadzenia produkcji tytoniu oraz innych aspektów funkcjonowania branży tytoniowej. Chodzi tu przede wszystkim o brak konsekwencji w kwestii ustalenia charakteru prawnego uprawy tytoniu w ramach krajowej i unijnej polityki rolnej, regulacji procesu przetworzenia przemysłowego tytoniu, dopuszczalności spożywania wyrobów tytoniowych, obrotu nimi, opodatkowania, zwalczania szarej strefy oraz redukowania negatywnych skutków zdrowotnych używania wyrobów tytoniowych przez społeczeństwo. W świetle powyższego ukazano również oddziaływanie zmieniających się przedmiotowo istotnych regulacji prawnych oraz ich wzajemnych relacji na pogarszającą się pozycję sektora tytoniowego w ramach gospodarki krajowej.
Niniejsza książka jest kontynuacją rozpoczętego rok temu cyklu wydawniczego „Inżynieria Zarządzania. Cyfryzacja Produkcji”. Książka zawiera 115 raportów z badań przeprowadzonych w niemal wszystkich ośrodkach naukowych w Polsce w 2019 r. w dwunastu obszarach tematycznych: innowacyjności procesów i produktów, zarządzania organizacjami i zespołami ludzkimi, efektywności i produktywności przedsiębiorstw, organizacji i zarządzania produkcją, inżynierii procesów wytwarzania, cyfryzacji produkcji, zarządzania projektami, logistyki, zarządzania wiedzą i wspomagania decyzji, inżynierii jakości, kształtowania środowiska i bezpieczeństwa pracy oraz zarządzania utrzymaniem ruchu. Tegoroczne wydanie książki zawiera większą liczbę raportów z badań poświęconych Przemysłowi 4.0 oraz cyfryzacji produkcji i, jak sądzę, jest to początek intensywnego rozwoju tej tematyki badań. Wszystkie prezentowane prace uzyskały pozytywne merytoryczne recenzje opracowane przez duże grono wybitnych ekspertów.
Książka przeznaczona jest dla dyplomantów, doktorantów oraz ludzi nauki i przemysłu. Trzecia pozycja z tego cyklu ukaże się w pierwszej połowie 2021 r. i będzie zawierała prace z obecnie prowadzonych badań.
W podręczniku Autorka, prof. Elżbieta Duliniec, omawia złożoną problematykę współczesnego marketingu na rynkach zagranicznych na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw. Koncentruje się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak:- istota marketingu międzynarodowego,- analiza międzynarodowego otoczenia przedsiębiorstw,- strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne,- badania marketingowe rynków zagranicznych,- kształtowanie elementów marketingu na rynkach zagranicznych (produkt i marka, kanały dystrybucji, promocja, ceny),- organizacja marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach.
Negocjacje nie mogą polegać na szybkim ataku, który ma rozstrzygnąć, kto zwyciężył, a kto przegrał. To musi być rozłożony w czasie proces dochodzenia do rozwiązania akceptowalnego przez wszystkie strony. Dlatego autor - opierając się na technikach wypracowanych w ramach Harwardzkiego Projektu Negocjacyjnego - proponuje swoistą ścieżkę nabierania umiejętności dobrego negocjatora, złożoną z 10 pytań:
co chodzi?
czy znasz swoich rozmówców?
czego tak naprawdę chcesz ty i oni?
co zrobisz, gdy nie uzyskasz tego, czego chcesz?
jak przedstawić ofertę i jak jej bronić?
jakie relacje preferować?
kto wykazuje inicjatywę i uzyskuje przewagę?
jak reagować na agresję i zapobiegać konfliktom?
jak stosować perswazję?
jak radzić sobie z wieloma rozmówcami?
Książka jest przeznaczona dla:
studentów zarządzania, marketingu, socjologii,
stosunków międzynarodowych, handlu zagranicznego
menedżerów i przedsiębiorców
kierowników na wszystkich szczeblach zarządzania
osób, które chcą poznać tajniki negocjacji, aby bardziej
świadomie je podejmować i częściej rozstrzygać na swoją korzyść.
Migracje są współcześnie zjawiskiem masowym, w którym Polska bierze aktywny udział – tradycyjnie jako kraj wysyłający. W XXI wieku zaczyna się jednak rysować także trend odwrotny – coraz większe grupy osób decydują się na przyjazd, czasowy lub stały do Polski. Wprawdzie na tle innych krajów Europy w Polsce udział migrantów w społeczności wciąż jest relatywnie niewielki, ich rola jednak rośnie. Autorzy publikacji zdecydowali się podjąć tematykę bardzo specyficznej grupy migrantów, osób, które do Polski przybywają z krajów odległych geograficznie i kulturowo – Dalekiego Wschodu.
Z recenzji prof. dr hab. Aldony Glińskiej-Neweś, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Badacze i obserwatorzy współczesnych fenomenów społecznych są zgodni co do konieczności nieustannego poznawania wyzwań migracji. To dynamiczne i wielowymiarowe zjawisko angażuje zarówno samych migrantów, społeczeństwa w których funkcjonują, jak również rządy państw do których migrują. Nie inaczej prezentuje się sytuacja w Polsce, gdzie imigranci stanowią ważną część populacji, której charakterystyka w obszarze przedsiębiorczości nie pozostała obojętna uwadze autorów monografii.
Z recenzji dr hab. Ewy Trojnar, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
"(...) to pierwsza na polskim ekonomicznym rynku piśmienniczym publikacja naukowa poświęcona w tak kompleksowy, wieloaspektowy, wszechstronny i pogłębiony sposób problematyce wyzwań inkluzywnego rozwoju gospodarki światowej. (…) Monografia sygnalizuje jedne z największych, o ile nie najważniejsze wyzwania stojące przed światowym systemem gospodarczym w XXI wieku, z którymi wszystkie podmioty gospodarki światowej, bez względu na swój poziom rozwoju społeczno-gospodarczego, muszą się zmierzyć. Wskazuje to na jej unikatowość i nowatorstwo. (…) Książka w sposób naukowy i jednocześnie przystępny oraz przejrzysty przedstawia problem inkluzywnego rozwoju gospodarki światowej i będzie pełnić też rolę popularyzatorską tego ważnego i ważkiego problemu. Ma wszelkie atrybuty, by znaleźć czytelników wśród naukowców, studentów, praktyków i decydentów gospodarczych”.
Z recenzji dr hab. Krystyny Żołądkiewicz, prof. Uniwersytetu Gdańskiego
W książce Autor próbuje wyjaśnić przyczyny obecnego rozwarstwienia społecznego, przede wszystkim osłabienia klasy średniej. Obecnie, przynajmniej w krajach rozwiniętych, ta właśnie klasa ulega osłabieniu. Proces ten jeszcze nie dotknął krajów rozwijających się, ale można się obawiać, że wkrótce tam też się pojawi. Przykłady idą od góry, czyli z krajów ze światowej czołówki. Statystyki są tu niepokojące, ale jeszcze gorzej jest z analizą źródeł i procesów prowadzących do pogłębiających się różnic. O faktach wiedzą wszyscy zainteresowani, znacznie gorzej jest z ich przyczynami. Zdaniem Autora za rozwarstwienia społeczne odpowiedzialne są procesy, będące zarazem signum temporis obecnych czasów, a wiec: globalizacja, sekurytyzacja, cyfryzacja i komputeryzacja. Sposoby ich działania różnią się od siebie ale łączy jedno w podstawowej części są zupełnie odmienne od zakorzenionych w świadomości społecznej oczekiwań i poglądów. Konstrukcję książki oparto więc na obalaniu istniejących przekonań, przedstawianych jako miraże.
Przedsiębiorstwo, aby było innowacyjne, musi poszukiwać pracowników o najwyższej zdolności do kreatywnego myślenia i twórczego rozwiazywania problemów. Wyłonienie takich osób wymaga odpowiednich narzędzi pomiaru i oceny kreatywności. Autorzy książki opracowali takie narzędzia i wielokrotnie je przetestowali w różnych przedsiębiorstwach. Kreatywne myślenie wymagane jest nie tylko od przyszłych pracowników, ale również od już zatrudnionych w przedsiębiorstwach. Dokonując oceny kreatywności pracowników, można wyłowić spośród nich twórcze osoby i umożliwić im odpowiednią ścieżkę kariery i rozwoju. Ocena kreatywności pracowników jest też niezbędnym elementem budowy zespołów twórczych profesjonalistów. Książka w przystępny sposób opisuje, jak tworzyć takie zespoły, zawiera wyniki prowadzonych badań własnych autorów oraz propozycje rozwoju kreatywności powstałe na bazie współpracy z przedsiębiorstwami.
Wysokie tempo postępu naukowo-technicznego jest jednym z ważnych czynników rozwoju społeczno-gospodarczego. Wpływa ono także na przedsiębiorstwa funkcjonujące w warunkach silnej konkurencji rynkowej. Aby skutecznie konkurować na globalnym rynku, przedsiębiorstwa powinny oprzeć rozwój na nowych technologiach oraz wprowadzać na rynek innowacyjne produkty. W książce zaprezentowano najnowszą wiedzę w zakresie strategii i modelowania produktów innowacyjnych. Podkreślono wielowymiarowy charakter innowacji oraz omówiono najważniejsze strategie oraz modele rozwoju innowacji. Zaprezentowano również metody projektowania i modelowania produktów innowacyjnych.
Książka jest doskonałym źródłem informacji dla menedżerów, którzy chcą podejmować działania ukierunkowane na wprowadzanie produktów innowacyjnych na rynek. Może być także przydatna jako podręcznik dla studentów wszystkich uczelni, na których są wykładane przedmioty z zakresu zarządzania innowacjami oraz strategii i rozwoju produktów innowacyjnych.
Tematem książki, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest mobilność – ruch jednostek stanowiący niejednokrotnie podstawę przemian gospodarczych, społecznych i politycznych obserwowanych we współczesnym świecie. Analizowany ruch nie dotyczy jednak wszystkich członków społeczeństwa, a jedynie wybranych grup profesjonalistów, którzy w ramach realizowanych obowiązków zmieniają miejsce pobytu i pracy, zwykle kierując uwagę ku wielkim ośrodkom miejskim. Zasadniczym zamierzeniem Autorki książki jest uzupełnienie wiedzy naukowej z zakresu mobilności korporacyjnej, która choć rozpoznawana w literaturze, nie jest wystarczająco przebadana. Głównym celem pracy jest potwierdzenie istnienia pozytywnego wpływu obecności korporacji transnarodowych na mobilność korporacyjną. Wyniki analiz Autorki mogą mieć bezpośrednie zastosowanie w praktyce.
Makromarketing jest obszarem nauki o marketingu, który bardziej niż marketingiem jako funkcją zarządzania i narzędziem menedżera jest zainteresowany społeczną i środowiskową rolą marketingu. Traktuje on marketing jako proces społeczny, główny akcent zainteresowania kładąc na oddziaływanie marketingu na społeczeństwo oraz społeczeństwa na marketing. Książka jest jednym z nielicznych i pierwszym na polskim rynku wydawniczym opracowaniem z zakresu teorii marketingu oraz historii myśli marketingowej poświęconym makromarketingowi. Jej głównym celem jest przedstawienie istoty, historii, przedmiotu i zakresu makromarketingu jako części nauki o marketingu oraz ukazanie roli, jaką spełnia on w jej rozwoju, a także szans, jakie w związku z rozwojem problematyki makromarketingowej stają przed nauką o marketingu.
The monograph discusses an overview of issues related to an empirical analysis of the determinants of innovation management in tourism enterprises. From among the determinants of innovation, particular attention is paid here to: anthropogenic determinants of innovation – the role of people and their creativity, cooperation and partnership – coopetition and tourism clusters, and conditions for the division of roles on the market – the role of efficient relations with customers and demand approach to the development of innovation in tourism. The element linking these conditions and simultaneously increasing their aptitude is knowledge, and its transfer within the framework of the innovative environment.
The results presented in this monograph derive from research conducted in Poland among tourism enterprises. The research has allowed identification of the most important actions, which have a significant impact on the innovation of tourism enterprises. On the basis of analysis of secondary sources, new primary research, a catalogue of the activities these entities must undertake was developed. These activities apply to both innovators and to the final recipients of innovative solutions (open innovation). Creating innovation in tourism should result from the implementation of public sector activities, both at the local, regional and national level, the private sector and the sector of supporting institutions, including: universities, research and development units, advisory centres, guarantee funds, business incubators, and also technology transfer centres, local associations and organizations. However, cooperation between individual entities in these sectors is also important.
In modern society, oriented to the development of new information techniques, innovations have more and more utility in creating preferences in the tourism market. Innovation implies new solutions to problems of tourism services and issues, which involve a change of actual state, and it has an important part to play in the development of some fields of the tourism business. This monograph is intended for tourism industry entrepreneurs, students of management and tourism faculties. and all those interested in innovations.
We współczesnym społeczeństwie, nastawionym na rozwój nowoczesnych technik informacyjnych, coraz większe znaczenie w kształtowaniu preferencji na rynku turystycznym mają innowacje. Monografia ma na celu analizę i empiryczną weryfikację uwarunkowań zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwach turystycznych. Szczególną uwagę zwrócono na znaczącą rolę: zasobów ludzkich i ich kreatywności w podnoszeniu innowacyjności przedsiębiorstwa, uwarunkowań współpracy, w tym koopetycji oraz klastrów turystycznych, a także uwarunkowań podziału ról na rynku. Elementem spajającym te uwarunkowania i podnoszącym ich użyteczność jest wiedza i jej transfer w ramach środowiska innowacyjnego.
W monografii przedstawione zostały wyniki badań, którymi zostały objęte polskie przedsiębiorstwa turystyczne. Na podstawie analizy źródeł wtórnych oraz przeprowadzonych badań pierwotnych opracowany został katalog działań koniecznych do podjęcia przez poszczególne podmioty kreujące usługi turystyczne i wspierające ich rozwój. Działania te dotyczą zarówno twórców innowacji, jak i finalnych odbiorców rozwiązań innowacyjnych (open innovation). Kreowanie innowacji w turystyce powinno być efektem realizacji działań sektora publicznego, zarówno na poziomie lokalnym, regionalnym, jak i krajowym, sektora prywatnego oraz sektora instytucji wspomagających, obejmujących: szkoły wyższe, jednostki badawczo-rozwojowe, ośrodki doradcze, fundusze poręczeń, inkubatory przedsiębiorczości, a także centra transferu technologii, lokalne stowarzyszenia i organizacje. Z drugiej strony istotna jest również współpraca poszczególnych podmiotów tych sektorów.
Książka "Rewitalizacja obszarów wiejskich. Uwarunkowania - modele - konsekwencje" ukazuje rozległą wiedzę na temat procesów rewitalizacji zachodzących na terenach wiejskich. Praca powstała w odpowiedzi na niedosyt opracowań dotyczących tej problematyki w kontekście wsi. Stanowi ona również swoistą reakcję na aktualnie zachodzące procesy rewitalizacji na terenach wiejskich, w których upatruje się szans na rozwój obszarów, szczególnie tych, które doznały głębokiego kryzysu. Problemem badawczym rozpatrywanym w opracowaniu jest identyfikacja rewitalizacji jako drogi rozwoju obszarów wiejskich. Stan wiedzy na ten temat wskazuje, że jest to ważny i aktualny problem naukowy. Rewitalizacja jest jednym z większych wyzwań stojących przed obszarami wiejskimi w Polsce. Zyskuje ona coraz większe zainteresowanie naukowców, samorządów, lokalnych grup społecznych, organizacji pozarządowych i mediów.
Publikacja, oprócz aspektów badawczych, może być pomocna dla praktyków, którzy czują potrzebę poszerzenia swojej wiedzy w tym zakresie. Opracowanie jest też skierowane do szerokiej grupy interesariuszy rewitalizacji, tj. władz samorządowych, organizacji pozarządowych, przedstawicieli instytucji publicznych, służb społecznych, przedsiębiorców działających na obszarach wiejskich oraz wszystkich, którzy działają lub planują rozpocząć działania w obszarze rewitalizacji.
Książka stanowi efekt wieloletnich badań prowadzonych przez Autorkę na Wydziale Zarządzania
Uniwersytetu Warszawskiego. Praca ma na celu zbadanie czterech kluczowych obszarów w zakresie
credit ratingów banków, tj.:
• determinant credit ratingów banków i krajów oraz współzależności między nimi,
• reakcji instrumentów finansowych na zmiany credit ratingów banków,
• wpływu strategii podejmowanych przez agencje ratingowe na finalne credit ratingi banków
• procykliczności credit ratingów przy uwzględnieniu poziomu rozwoju gospodarczego krajów,
podziałów politycznych, rozmiarów agencji ratingowych czy typu credit ratingów.
Głównym celem pracy jest poznanie, zrozumienie i opis oraz wyjaśnienie specyfiki i znaczenia kapitału intelektualnego oraz integrującej roli instrumentu compliance w procesie dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, przez pryzmat wagi — doniosłości w tym procesie liderów charakteryzujących się szczególnymi kompetencjami moralnymi, nadającymi racjonalny kierunek postępowaniu liderów, a tym samym rozwojowi organizacji jako społecznie odpowiedzialnej.
W rozdziale pierwszym zidentyfikowano trendy i tendencje determinujące zarządzanie przedsiębiorstwami w kierunku osiągania przez nie wizji społecznie odpowiedzialnych organizacji. Punkt odniesienia w tym zakresie stanowiły konstatacje związane z etycznymi i społecznymi uwarunkowaniami zarządzania współczesnymi organizacjami. Rozdział drugi został ukierunkowany przede wszystkim na prezentację zagadnień związanych z problematyką kapitału intelektualnego w aspekcie jego roli w konstytuowaniu społecznej odpowiedzialności organizacji. W rozdziale trzecim skupiono się na mechanizmie compliance z perspektywy jego integrujących funkcji w systemach społecznej odpowiedzialności organizacji. Rozważania podjęte w rozdziale czwartym, stanowią wprowadzenie do części empirycznej pracy. Autorka konstruuje metodykę badań własnych wraz z procedurą procesu badawczego. W rozdziale piątym skupiono się na prezentacji wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez autorkę. Sprecyzowano w nim metodę badawczą zastosowaną w badaniu case study i w badaniu ilościowym. Opisane rozdziały pracy stanowią kanwę opracowania w rozdziale ostatnim, szóstym, koncepcji Modelu Dochodzenia do Doskonałości Systemów Społecznej Odpowiedzialności. Charakterystyka autorskiego modelu poprzedzona została przedstawieniem głównych założeń teoretycznych, stanowiących podbudowę modelu. W rozdziale przedstawiono także rekomendacje wynikające z modelu, W zakończeniu zamieszczono wnioski będące wynikiem przeprowadzonych rozważań teoretyczno-empirycznych w zakresie podjętego tematu, a także przesłanki dla przyszłych poszukiwań badawczych związanych z konstytuowaniem procesów dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności.
Monografia jest dziełem ciekawym i oryginalnym. Jest opracowaniem naukowym osadzonym w teorii zarządzania. Ma również istotne walory empiryczne. Przedstawione ujęcie architektury biznesu jest podejściem nie tylko nowatorskim, ale też kompleksowym, integruje bowiem w jeden konstrukt elementy, które dotychczas były rozpatrywane i badane oddzielnie.
dr hab. inż. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, prof. Politechniki Łódzkiej
Monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe. Omawiana w monografii problematyka, osadzona w teorii organizacji i zarządzania oraz w zarządzaniu strategicznym, jest ważna i aktualna, Zaproponowane przez Autora zintegrowanie elementów modelu biznesu, strategii organizacyjnej i systemu zarządzania w postaci konstruktu „architektura biznesu przedsiębiorstwa” i odniesienie go do efektywności organizacyjnej z uwzględnieniem temporalności stanowi niewątpliwie o oryginalności pracy.
dr hab. inż. Katarzyna Piórkowska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Przedstawione w monografii studium rozwoju zdywersyfikowanych form współpracy międzyorganizacyjnej obejmuje charakterystykę i analizę zachodzących obecnie gwałtownych zmian w procesach i modelach biznesowych pod wpływem dynamicznych procesów wymuszanych przez otoczenie przedsiębiorstw. Biorąc pod uwagę negatywne i pozytywne strony współpracy międzyorganizacyjnej, wydaje się, że obiektywnie zachodzące procesy zacieśniania relacji pomiędzy samodzielnymi podmiotami gospodarczymi i innymi interesariuszami biznesu będą postępowały i w związku z tym muszą one odpowiednio wcześniej pozyskiwać wiedzę i umiejętności adaptacji do związanych z tym wyzwań, czemu przysłużyć się może – chociaż w pewnym stopniu – niniejsze opracowanie.
Współczesne przedsiębiorstwa, dostosowujące działalność do dynamicznych zmian zachodzących w gospodarce, są nastawione na zwiększanie swojej wartości.Oznacza to, że ich podstawowym celem stało się maksymalizowanie bogactwa właścicieli firmy. Wybór strategii, dzięki której ten cel będzie osiągnięty w największym stopniu, i ustalenie wartości firmy wymagają rozległej wiedzy, obejmującej m.in. takie zagadnienia, jak:
finansowa charakterystyka decyzji,
analiza zarządzania przez wartość,
fazy życia firmy,
prognozowanie przyszłych przychodów ze sprzedaży,
sposoby szacowania stopy dyskontowej,
zastosowanie zmodyfikowanego modelu MVA w zarządzaniu firmą.
Z przykładów przytoczonych w książce Zarządzanie międzynarodowe z perspektywy polskich przedsiębiorstw wyłania się obraz dużego, ale niewykorzystanego na rynku międzynarodowym potencjału polskich przedsiębiorstw. Kwalifikacje, połączone z wiarą we własne siły, mają zatem decydujące znaczenie w podejmowaniu działań w zakresie internacjonalizacji.
Niniejsza monografia nie jest popularnonaukowym zbiorem jedynie słusznych reguł i wskazówek, jak zarządzać firmą, aby osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej. Gdyby uprawianie biznesu polegało jedynie na stosowaniu się do wytycznych teoretyków, byłoby być może mniej wolne od frustracji i upadłości, ale prawdopodobnie nie przyniosłoby spektakularnych rozwiązań, pozwalających zarabiać pieniądze wbrew głoszonym regułom, i nie odkryto by zbyt wielu nowych obszarów dla ludzkiej aktywności gospodarczej.
Jaka jest więc ostateczna, najistotniejsza puenta prowadzonych w niniejszej książce rozważań?
Pokornie zgłębiaj teorię internacjonalizacji i zarządzania międzynarodowego, ucz się od najlepszych w biznesie, ale nie myśl, że sukces jest przypisany tylko im. Wszystko zależy od Twoich umiejętności, wiedzy, determinacji i entuzjazmu. Biznes nie musi być lokalny, bo od stuleci nie uznaje granic za barierę.
Książka jest przeznaczona dla kadry naukowej i studentów uczelni ekonomicznych, praktyków i wszystkich osób zainteresowanych tematyką zarządzania międzynarodowego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?