Książka zawiera najważniejsze informacje dotyczące radia publicznego w Europie, które pozwalają zarówno na opis, jak i analizę kondycji tego medium na naszym kontynencie. Użycie określenia radio publiczne od razu informuje o tym, że chodzi tu o demokratyczną część Europy, a nie cały kontynent, ponieważ w wielu krajach niedemokratycznych nadal działają media państwowe, co zupełnie inaczej sytuuje je w stosunku do władz.Ponadto użycie @ w tytule sugeruje, że nie da się dzisiaj omawiać i analizować jakiegokolwiek medium bez uwzględnienia roli, jaką odgrywa internet. Radio nie jest tu wyjątkiem.Według Autora książka jest przeznaczona przede wszystkim dla ludzi radia, ludzi pracujących w tym medium, jak również dla osób, które to medium badają. Moim zdaniem ważnym adresatem tej książki są także studenci dziennikarstwa i dziedzin pokrewnych. Oceniając bardzo wysoko wartość książki, pisanej z perspektywy nadawcy i właściciela mediów, należałoby życzyć sobie wydania książki o podobnej objętości i rozmaitości podejmowanych zagadnień, która byłaby napisana z perspektywy odbiorcy. Myślę, że byłoby to bardzo dobre dopełnienie wiedzy na temat radia jako medium.z recenzji prof. dra hab. Michała Gajlewicza, Społeczna Akademia NaukDr hab. Stanisław Jędrzejewski, prof. ALK ukończył Instytut Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim i studia MBA w Międzynarodowym Centrum Zarządzania UW. Od 2008 r. wykłada w Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 19891990 był wiceprzewodniczącym Komisji ds. Reformy Polskiego Radia i Telewizji. Od 1990 do 1993 r. był dyrektorem programowym Polskiego Radia, a następnie w latach 19941998 członkiem zarządu Polskiego Radia S.A. W latach 20032005 był dyrektorem Programu I Polskiego Radia, a w 2005 r. członkiem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W latach 20112014 pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej Polskiego Radia S.A. W latach 19952007 był wiceprzewodniczącym i członkiem Komisji Radiowej EBU (European Broadcasting Union) w Genewie. W latach 20092011 pracował w Communication and Society Research Centre University of Minho w Bradze, w Portugalii. W latach 20062012 był wiceprzewodniczącym Sekcji Badań nad Radiem ECREA (European Communication Research and Education Association). Członek rad redakcyjnych periodyków Radio Journal. International Studies in Broadcast & Audio Media, Central European Journal of Communication oraz Nowe Media.Autor książek i artykułów z socjologii mediów, badań nad masowym komunikowaniem i zagadnień radia, m.in. Radio w komunikacji społecznej oraz Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfro
Autorski wybór 5 opowiadań autora Wielkiego Gatsby'ego. Większość opowiadań pochodzi ze słynnego zbioru Tales of the Jazz Age, w sugestywny sposób opisującego amerykańskie społeczeństwo z początku lat 20. XX wieku, zwanych erą jazzu.Fitzgerald zasłynął powieścią Wielki Gatsby, ale był także autorem znakomitych opowiadań, nadal wznawianych przez najlepszych wydawców amerykańskich.Jak poprzednie książki w serii Poltextu z angielskim, oryginalny tekst został starannie opracowany w formie podręcznika do nauki języka angielskiego.W serii dotychczas ukazały się: Wielki Gatsby z angielskim, Portret Doriana Graya z angielskim oraz Czarnoksiężnik z Krainy Oz z angielskim.
Książka objaśnia jak lepsze zrozumienie potencjału mediów społecznościowych pod kątem biznesowym może przynieść korzyści przedsiębiorcom i menedżerom, konsumentom, pracownikom i pozostałym grupom interesariuszy, którzy jak nigdy wcześniej mogą aktywnie włączać się w działania firm.
Książka jest zbiorem 21 artykułów wyselekcjonowanych spośród tekstów zgłoszonych na II Ogólnopolską Konferencję Naukową Doktorantów, którą zorganizowała Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie. Autorzy to doktoranci z sześciu uczelni: Akademii Leona Koźmińskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Do udziału w konferencji zaproszono doktorantów reprezentujących trzy dyscypliny z dziedziny nauk ekonomicznych: zarządzanie, ekonomię oraz finanse. Książka składa się z czterech następujących części: - zarządzanie strategiczne i nowe nurty w zarządzaniu, - międzynarodowe aspekty zarządzania, - zarządzanie ludźmi, - ekonomia, bankowość i finanse.
Książka zawiera studia przypadku oraz „ćwiczenia” do podstawowego i obowiązkowego dla wszystkich studentów uczelni biznesowych przedmiotu „Podstawy teorii organizacji i zarządzania”.
Ten przedmiot jest wykładany na I roku studiów z dziedziny biznesu i musi go zaliczyć każdy student.
Jest to nowe wydanie „Ćwiczeń” wydanych po raz pierwszy w 2005 r. Autorami są młodzi, ale już znani z bogatego dorobku naukowego profesorowie z Akademii Leona Koźmińskiego.
Książka w pakiecie z płytą CD.20 autorskich piosenek w formacie MP3Dzieci uczą się pierwszych 25 angielskich słówek przy pomocy piosenek. Pakiet (książka + CD) został przygotowany tak, aby dziecko podczas zabawy uczyło się języka angielskiego. Specjalnie z myślą o rodzicachi nauczycielach opracowano praktyczne wskazówki oraz zamieszczono opis każdego z 25 słów.Autorem książki jest Terence Clark-Ward ojciec dwójki dzieci, które stały się inspiracją do napisania książki. Terry jest Anglikiem mieszkającym w Polsce od 10 lat, gdzie prowadzi szkołę językową we Wrocławiu i ma duże doświadczenie w uczeniu Polaków (małych i dużych) języka angielskiego.
Redaktorzy tej publikacji postawili sobie za cel zwrócenie uwagi menedżerów na różnorodność szans i wyzwań związanych z wdrożeniem outsourcingu w organizacji. Jest to powód, dla którego tematyka przedstawiona w niniejszej publikacji dotyczy najróżniejszych kwestii związanych z zarządzaniem outsourcingiem począwszy od zarządzania strategicznego, finansów, aspektów prawnych, a skończywszy na zagadnieniach psychologicznych. Osiągnięcie powyższego celu było możliwe dzięki włączeniu przynajmniej części dotychczasowej wiedzy i doświadczeń do wdrażania outsourcingu i zaprezentowania ich w formie przydatnej menedżerom oraz wszystkim pogłębiającym wiedzę o tym, jak wprowadzić outsourcing w organizacji. Z tego też powodu redaktorzy tej książki do współpracy w jej przygotowaniu zaprosili zarówno naukowców od lat zajmujących się praktycznymi aspektami wdrażania outsourcingu, jak i menedżerów, na co dzień wdrażających projekty outsourcingowe. Struktura opracowania została zaprojektowana tak, aby przeanalizować najważniejsze elementy poszczególnych etapów wdrażania projektu outsourcingowego.
Autorzy książki podejmują w niej tematykę zarządzania wartością przedsiębiorstwa, bez wątpienia jest to więc praca, której treść wpisuje się w zbiór zagadnień będących przedmiotem zainteresowania nauki o finansach firm. Zwraca jednak uwagę ciekawy dobór problemów. Po pierwsze, autorzy analizują systemy zarządzania wartością przedsiębiorstwa (systemy VBM) jako systemy kontroli menedżerskiej, mające na celu wspieranie procesu realizowania strategii przedsiębiorstwa. Spojrzenie na systemy VBM z tej perspektywy nie zostało do tej pory należycie zaprezentowane w polskiej literaturze przedmiotu. Po drugie, autorzy słusznie piszą, że kluczową rolę dla powodzenia realizacji strategii przedsiębiorstwa ma program motywacyjnego wynagradzania, który zawsze wymaga zastosowania odpowiednio dobranych mierników osiągnięć jako kryteriów ich oceny. Stąd eksponowana w książce motywacyjno-ewaluacyjna rola pomiarów dokonań w firmach. Po trzecie, nigdzie wcześniej w literaturze poświęconej systemom VBM nie dokonano tak klarownego rozróżnienia dwóch funkcji mierników osiągnięć: motywacyjno-ewaluacyjnej oraz informacyjno-sygnalizacyjnej – i nie uzasadniono tego rozróżnienia w tak przekonujący sposób. W wyniku takiej selekcji wątków książka ma cechy pracy interdyscyplinarnej, łączącej najnowszą wiedzę nie tylko z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstw, ale także zarządzania strategicznego, rachunkowości zarządczej oraz nauk o organizacji i zarządzaniu. Książka ma walory praktycznej użyteczności, dzięki którym może ona stać się nie tylko frapującą lekturą dla osób reprezentujących różnorodne środowiska (właścicieli i menedżerów przedsiębiorstw, przedstawicieli tzw. rynku – maklerów, brokerów, doradców inwestycyjnych, jak również samych inwestorów, nauczycieli akademickich i studentów), ale także swoistym, fachowo opracowanym przewodnikiem po stosunkowo młodej dziedzinie wiedzy, jaką jest zarządzanie wartością przedsiębiorstwa. Decyduje o tym zarówno bardzo sugestywny i komunikatywny język, jak i zwięzłe studia przypadków, czy swoiste dygresje pozwalające spojrzeć na omawiane zagadnienia z różnych perspektyw. Z recenzji prof. dr. hab. Witolda Kozińskiego, kierownika Katedry Bankowości i Finansów, Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego
Telepraca jest ciekawym osiągnięciem XXI wieku, jako elastyczna forma zatrudnienia wykonawcy, który może dowolnie kształtować miejsce i rodzaj swojego stanowiska pracy oraz komunikować się z pracodawcą, wykorzystując techniki informatyczne i telekomunikacyjne. Książka przygotowuje Czytelnika do zmiany poglądów i sposobów myślenia, aby lepiej znaleźć się w nowej rzeczywistości rynku pracy. Autorka przedstawia rozwiązania organizacyjne i zarządcze telepracy, prowadzące do większej efektywności i skuteczności tej wartościowej techniki nie tylko organizowania pracy, ale także bardziej humanitarnego stylu życia. Dzięki możliwościom, jakie stwarza wykonywanie pracy na odległość, wchodzimy na wyższy poziom rozwoju cywilizacyjnego – społeczeństwa informacyjnego.
z recenzji prof. zw. dr. hab. Jana D. Antoszkiewicza
Wiele jest na naszym rynku podręczników z zakresu zarządzania; niektóre z nich są bardzo dobre, część zawiera krótkie studia przypadków i przykłady. Wciąż jednak mało jest pozycji, które stanowią opisy polskich przedsiębiorstw, a przez to stają się cennym materiałem dydaktycznym dla studentów i praktyków biznesu. Książka napisana przez zespół autorów pod redakcją prof. Moniki Kostery wypełnia tę lukę – zawiera pięć takich wnikliwie opracowanych studiów przypadku. Nie mam wątpliwości co do tego, że ta interesująca pozycja wykaże swoją użyteczność w procesach edukacji menedżerskiej. dr hab. Beata Glinka, prof. Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Zarządzania
Książka pozwala zrozumieć i wykorzystać potężną siłę, jaką jest kultura organizacji. Napisana w sposób lekki i łatwy w czytaniu, łączy wiedzę naukową z praktycznymi przykładami ze świata biznesu. Menedżerowie będą w stanie dzięki niej skuteczniej kierować swoimi zespołami. Konsultanci i trenerzy biznesu mogą ją wykorzystać, aby podnieść jakość swoich usług. Dla studentów kierunków zarządzania, administracji, ekonomii czy socjologii może stanowić doskonałe uzupełnienie podręczników akademickich.
Dr Łukasz Srokowski – socjolog, konsultant i trener biznesu. Specjalizuje się w przywództwie organizacyjnym, zarządzaniu kulturą organizacyjną i komunikacją. Obecnie prodziekan i wykładowca Wydziału Menadżersko-Ekonomicznego Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu. Jako trener i konsultant biznesowy doradzał największym firmom w Polsce.
Książka Łukasza Srokowskiego to doskonały przykład udanej publikacji napisanej przez naukowca, która nie jest hermetyczna. Chociaż Autor zajmuje się dosyć skomplikowanymi tematami, związanymi z kulturą organizacji i wielokulturowością w zarządzaniu, czyni to w sposób niezwykle zrozumiały i przystępny. Książkę doskonale się czyta, a Autor świadomie i celowo posługuje się narracją literacką, co znacznie uprzyjemnia i ułatwia lekturę. Zdecydowanie polecam książkę wszystkim, którzy szukają jednego przystępnego i nastawionego przede wszystkim na praktykę kompendium wiedzy o kulturze organizacyjnej.
z recenzji dra hab. Dariusza Jemielniaka, prof. Akademii Leona Koźmińskiego
Książka prezentuje aktualny stan wiedzy z zakresu szeroko rozumianej innowacyjności. Nowoczesne przedsiębiorstwo, oparte na informacji i wiedzy, ukierunkowane na klienta, rozpatrywane jest w szerokim kontekście technologicznym, ekonomicznym i społecznym, z uwzględnieniem uwarunkowań, jakie stwarza otoczenie, a także różnorodnych konsekwencji innowacji oraz przejawów oporu przed ich wdrażaniem. Podjęta została także tematyka kształtowania innowacyjnego społeczeństwo oraz oczekiwań wobec innowatorów. Autor koncentruje się na zagadnieniach poszukiwania, wdrażania i realizowania innowacyjnych projektów, wyróżniając sześć sfer zarządzania tymi procesami, obejmujących: zmianę strategii, realizację projektów badawczo-rozwojowych, budowanie kompetencji dla innowacji, poszukiwanie okazji do innowacji, bezpieczeństwo własności intelektualnej oraz wspieranie i finansowanie działalności innowacyjnej. Omawia także metody i narzędzia zarządzania innowacjami. W ostatnim rozdziale przedstawiona jest problematyka diagnozowania i prognozowania funkcjonowania systemu zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie. Do tego celu został wykorzystany autorski model siedmiokąta zarządzania innowacjami, rozpatrywany na przykładzie funkcjonowania sektora teleinformatycznego, ze względu na wysoki poziom jego innowacyjności. Treść książki uzupełniona jest o krótkie teksty - „kapsułki” - które pozwalają praktycznie spojrzeć na zagadnienie zarządzania innowacjami. Zawierają one przykłady innowacyjnych przedsiębiorstw oraz znanych innowatorów, mogą stanowić inspirację dla osób poszukujących nowych pomysłów rozwojowych dla swoich firm. Załączniki obejmują formularz identyfikacji innowacji, ankietę umożliwiającą zdiagnozowanie stanu systemu zarządzania innowacjami oraz przykładową procedurę wdrażania innowacji. Książka adresowana jest do dwóch grup Czytelników: właścicieli, menedżerów i specjalistów nastawionych na tworzenie nowatorskich rozwiązań i kreowanie pomysłów, które wspierałyby rozwój przedsiębiorstwa, oraz pracowników naukowych uczelni wyższych i ośrodków badawczo-rozwojowych i studentów poszukujących aktualnej wiedzy z zakresu szeroko pojętej innowacyjności. Marcin Karlik – doktor nauk ekonomicznych, absolwent studiów magisterskich i podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na Wydziale Ekonomii oraz studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Pracownik Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu. Specjalista ds. marketingu i public relation; twórca strategii promocyjnych tego Ośrodka oraz kreator licznych projektów w zakresie promocji, marketingu, public relations i fundraisingu; dziennikarz. Autor i współautor wielu artykułów poświęconych problematyce innowacji w społeczeństwie informacyjnym, w globalnej przestrzeni, także w segmencie „network goods”; zastosowaniu technologii teleinformatycznych, ICT; sektora high-tech, transferu wiedzy i dobrych praktyk. Książka ukazuje się w serii Biblioteka Nowoczesnego Menedżera.
Jest to publikacja szczególna, która powstała po to, aby przybliżyć młodzieży, rodzicom i nauczycielom problematykę przestępstw najczęściej popełnianych przez młodocianych. Autorka wybrała czyny, które najbardziej bulwersują i wzmagają poczucie zagrożenia. W stu felietonach przedstawiła przypadki z życia wzięte, sytuacje w których nastolatki popełniają przestępstwa lub czyny niedozwolone, często nie zdając sobie z tego sprawy. Pani sędzia Anna Maria Wesołowska ukazuje ich przyczyny i konsekwencje, chce czytelników sprowokować do dyskusji i działania. Bo to od rodziców, opiekunów, sąsiadów, szkoły i całego społeczeństwa zależy czy młodych na ławie oskarżonych będzie przybywać, czy ubywać. Ta książka na pewno nie tylko wywoła ogólną dyskusję na ten temat, ale także przyczyni się do uświadomienia młodzieży, że wiele problemów można rozwiązać w inny sposób, nie wchodzącw konflikt z prawem. Autorka jest prowadzącą program telewizji TVN Sędzia Anna Maria WesołowskaCzyta Anna Maria WesołowskaCzas nagrania - 8 godz 35 min
Nowatorskie ujęcie problematyki gospodarki finansowej w powiązaniu z procesami biznesowymi zakładów ubezpieczeń. Autor omawia: strukturę i specyfikę finansów tych przedsiębiorstw; zagadnienia gospodarki finansowej, w tym sprawozdawczość finansową; procesy podstawowe (sprzedaż produktów, ocena realizacji celów finansowych, likwidacja szkód) i pomocnicze (marketing, zarządzanie produktami i siecią sprzedaży, rachunkowość finansowa, działalność inwestycyjna/lokacyjna, rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe, reasekuracja ryzyk, obsługa prawna i windykacja należności, zarządzanie zasobami ludzkimi) oraz ich wpływ na wyniki finansowe. Ostatnia część książki dotyczy sytuacji zakładów na krajowym rynku oraz zmian, jakie nastąpią w zakresie wypłacalności po wprowadzeniu dyrektywy Solvency II. Książka zawiera wiele przykładów z praktyki, które ilustrują zasady, metody i narzędzia gospodarowania finansami w zakładach ubezpieczeń majątkowych.
Książka jest efektem analiz wybitnych ekspertów z Deloitte, znanej międzynarodowej firmy doradczej, nad sposobami rozwiązywania najważniejszych problemów ekonomicznych i społecznych wspólnych dla wielu krajów. Zawiera wiele ciekawych przykładów konkretnych rozwiązań zastosowanych w różnych krajach i regionach. Autorzy diagnozują, że nadmiernie zadłużone rządy nie są w stanie poradzić sobie z rozwiązywaniem nabrzmiałych problemów, a z kolei świadomi tego biznesmeni rozumieją, że dobre systemy edukacyjne czy sprawna infrastruktura są w interesie biznesu. To samo dotyczy samorządów i władz lokalnych, na które wszędzie w świecie przypada rosnąca odpowiedzialność za rozwiązywanie wielu problemów. Książka, choć pisana z perspektywy globalnej, zawiera wiele pośrednich i bezpośrednich odniesień do polskiej rzeczywistości.
Klasyczna powieść Oscara Wilde''a w opracowaniu anglistów - w wersji do nauki języka angielskiego i do czytania dla przyjemności - w oryginale.- Połączenie pożytecznego z przyjemnym, czyli nauka przy okazji czytania znakomitej powieści.- Przedstawienie zagadnień gramatycznych, które sprawiają uczącym się najwięcej problemów (pułapki językowe, niuanse gramatyczne, różnice znaczeniowe itp.).- Ćwiczenia utrwalające słownictwo i struktury gramatyczne występujące w powieści oraz zadania rozwijające umiejętność rozumienia tekstu (osobny zestaw ćwiczeń po każdym rozdziale).- Klucze do zadań, umożliwiające samodzielną naukę.- Minisłowniczki umieszczone bezpośrednio przy tekście oryginału, pozwalające na płynne czytanie i przyswajanie na bieżąco nowych wyrazów.Marta Fihel - anglistka i nauczycielka języka angielskiego, była redaktor naczelna popularnego serwisu internetowegoDr hab. Dariusz Jemielniak - profesor Akademii Leona Koźmińskiego i kierownik centrum badawczego CROW (Center for Research on Organizations and Workplaces). Odbywał jedno- i dwusemestralne staże badawcze na Cornell University (2004-2005), Harvard University (2007, 2011-2012) oraz University of California Berkeley (2008). Był beneficjentem m.in. stypendiów Collegium Invisibile, Fundacji Fulbrighta, Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, tygodnika ""Polityka"", programu dla wybitnych młodych naukowców Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Członek Akademii Młodych Uczonych Polskiej Akademii Nauk.Grzegorz Komerski - absolwent filozofii, tłumacz języka angielskiego, zajmuje się historią języków i perypetiami słów, zwanymi przez naukowców etymologią, o czym można się przekonać odwiedzając jego blog . Maciej Polak - z wykształcenia filozof, z zamiłowania historyk obyczajowości i kultury w czasach nowożytnych, prowadzi blog.
Książka prezentuje w sposób kompleksowy koncepcję zarządzania wartością klienta. Jest to nowoczesne podejście do marketingu polegające na traktowaniu klientów jako głównego aktywu firmy, którego wartość jest w procesie zarządczym mierzona i maksymalizowana. Rozwój trwałych i rentownych relacji z klientami stanowi bowiem determinantę wzrostu zysku firmy oraz jej wartości. Problematyka zarządzania wartością klienta rozpatrywana jest z perspektywy:
podejścia do pomiaru wartości klienta,
zarządzania wiedzą o kliencie,
tworzenia wartości dla klienta,
społecznie odpowiedzialnego marketingu jako wartości dla klienta,
budowy wartości klienta w marketingu relacji.
Książka zawiera najnowszą wiedzę oraz propozycje konkretnych rozwiązań w zakresie budowy i zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Value Based Management koncentruje uwagę menedżerów na długoterminowym budowaniu wartości spółek kapitałowych, niezbędnym w czasach globalizacji i migracji kapitału, dynamicznego rozprzestrzeniania się nowych technologii oraz presji rynków kapitałowych na trwałą poprawę wyników firm. Rozważania zostały ujęte w trzech częściach: system zarządzania wartością przedsiębiorstwa; kluczowe obszary zarządzania wartością; strategie podnoszenia wartości. W części pierwszej autorzy, partnerzy i menedżerowie Deloitte prezentują całościowy system zarządzania wartością, formułują pogląd, iż przedsiębiorstwa potrzebują jasnej strategii, która określa cel wzrostu wartości i jest odpowiednio komunikowana właścicielom, menedżerom i pracownikom. W drugiej części pracownicy Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH przedstawiają kluczowe obszary zarządzania wartością przedsiębiorstwa oraz analizują czynniki decydujące o wzroście wartości, to jest budowa kapitału i wartości klienta, realizacja projektów inwestycyjnych, fundusze venture capital, wykupy menedżerskie, fuzje i przejęcia, polityka dywidendy i wykupu akcji, wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych. Trzecia część prezentuje najlepsze praktyki strategii podnoszenia wartości stosowane przez: Gazprom, Google, PKN Orlen, TVN i Boryszew.
To jest książka o polskiej strategii cywilizacyjnej, napisana z intelektualnym rozmachem, zapraszająca czytelnika do innowacyjnego i śmiałego myślenia o sprawach polskich, europejskich i światowych.
Na szerokim tle procesów globalizacji, wyłaniającego się nowego porządku świata, integracji (dezintegracji?) europejskiej oraz rewolucji technologicznej autorzy pytają o polski interes narodowy i udzielają odpowiedzi, które na pewno wywołają burzliwą dyskusję:
jak rozwiązać polski problem demograficzny
jak wygrywać polskie interesy w Unii Europejskiej
jak szukać polskich szans na szybszy rozwój gospodarczy poza Europą
jak zdefiniować pozycję Polski na osi Północ-Południe
jak wybrnąć z polskiej energetycznej kwadratury koła
jak stworzyć polskie społeczeństwo wiedzy
Nie ma biznesu bez biznesplanu. Autor, wybitny praktyk w dziedzinie sporządzania biznesplanów i wykładowca na kursach i treningach menedżerskich z zakresu przedsiębiorczości, prowadzi czytelnika za ręką przez cały proces przygotowania biznesplanu. W kolejnych krokach omawia m.in. elementy modelu, proces tworzenia studium wykonalności i biznesplanu, plan strategiczny, plany dziedzinowe i plan finansowy. Dodatkowo na stronie internetowej autora są dostępne pliki elektroniczne umożliwiające przygotowanie biznesplanu oraz symulację różnych jego wariantów. Książka w połączeniu z tymi narzędziami pozwala nawet najmniejszej firmie opracować profesjonalny biznesplan, konieczny np. przy staraniu się o kredyty bankowe czy dofinansowanie z funduszy unijnych. Poradnik jest napisany prostym i przystępnym językiem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?