KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Poltext

Okładka książki Pasja i dyscyplina strategii

39,90 zł 25,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Sukces firmy jest zawsze pochodną strategicznych wyborów i szczęścia. Na szczęście nie mamy wpływu, możemy mu jednak pomagać – dyscypliną. Dyscyplina strategii wymaga od menedżerów starannej analizy i interpretacji zmian w otoczeniu, klarownego ustalenia granic firmy, wyznaczenia ambitnych celów i zbudowania zyskownego mode-lu biznesowego. Taka jest dobra praktyka zarządzania, bez względu na stopień złożoności organizacji i dynamiki rynku. Praktykę można uczy-nić jednak jeszcze lepszą, dodając do dyscypliny marzenia i pasję. Tylko pasja jest bowiem źródłem prawdziwych innowacji i zmian. Każe sięgać w przyszłość, przekraczać oczywiste granice, łamać branżowe kanony myślenia, zadawać nieoczywiste pytania: dlaczego tak? i dlaczego nie? Pasja buduje także motywację i zaangażowanie, które dają firmie sens istnienia, a pracownikom odrobinę zwyczajnej radości. Dlatego dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy strategie i firmy, które wygrywają w zderzeniu z konkurencją. O nich i dla ich liderów jest ta książka. Prof. dr hab. Krzysztof Obłój jest znanym specjalistą z zakresu zarzą-dzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Za-rządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskie-go oraz w renomowanych zagranicznych szkołach biznesu, m.in. University of Illinois, ESCP Europe Business School, Henley Business School, IEDC-Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m.in. jest współautorem Change Management in Transition Economies – New York 2003, Strategy in Transition – Oxford 2005, Contemporary Cor-porate Strategy: Global Perspective – London 2007). Książki wydane w Polsce: Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej oraz Refleksje o zarządzaniu stały się bestsellerami. Prof. Krzysztof Obłój pracował jako doradca zarządów wielu firm zagranicznych oraz krajowych, m.in. ABB, Allianz, Budimex, Fresenius-Kabi, Goodyear, Eurozet, GSK, LPP, Orange, PressGlass, Sanitec, SAP, TZMO. Był członkiem rad nadzorczych spó-łek Agora, Ambra, Alior Bank, Eurobank, Orlen i PZU, a w chwili obecnej jest członkiem rad nadzorczych Impel SA oraz Prochem SA.
Okładka książki Wielki Gatsby z angielskim

39,90 zł 25,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Język angielski Poziom B2 Long Island w stanie Nowy Jork, lata 20. XX wieku. Era jazzu, prohibicji, gangsterów i mafijnych porachunków. I wielka chęć życia po Wielkiej Wojnie: przyjęcia, alkohol i rozpaczliwe poszukiwanie szczęścia, prowadzące do dramatu. Jedna z najwybitniejszych powieści amerykańskich autorstwa Francisa Scotta Fitzgeralda to zarazem interesująca lektura i doskonały materiał edukacyjny. W odróżnieniu od tradycyjnych podręczników, nauka oparta na książce mistrza pióra daje czytelnikowi bezpośredni kontakt z naturalnym językiem. Co więcej, wciągająca treść powieści sprawia, że każda lekcja jest nową przygodą i przyjemnością. Podręcznik oparty na oryginalnym tekście powieści (w wersji skróconej) został skonstruowany według przejrzystego schematu: • Na marginesach tekstu podano objaśnienia trudniejszych wyrazów. • Każdy rozdział jest zakończony krótkim testem sprawdzającym stopień rozumienia tekstu. • Zawarty po każdym rozdziale dział O słowach jest poświęcony poszerzeniu słownictwa z danej dziedziny, wyrazom kłopotliwym dla polskich uczniów (np. wyrazom wieloznacznym lub trudnym w użyciu) i słowotwórstwu. • W dziale poświęconym gramatyce omówiono wybrane zagadnienie gramatyczne, ilustrowane fragmentem rozdziału. • Dla dociekliwych został również opracowany komentarz do wybranych tematów związanych z kulturą i historią. Różnorodne ćwiczenia pozwolą Czytelnikowi powtórzyć i sprawdzić omówione w podręczniku zagadnienia leksykalne i gramatyczne. Alfabetyczny wykaz wyrazów objaśnianych na marginesie tekstu znajduje się w słowniczku. Odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych są podane w kluczu na końcu książki. Marta Fihel – anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników. Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak – wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, pracował jako tłumacz agencyjny i książkowy, współautor kilkunastu podręczników do nauki języka angielskiego, twórca największego polskiego darmowego słownika internetowego ling.pl. Grzegorz Komerski – absolwent filozofii, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego. Prowadzi blog poświęcony historii języków i etymologii.
Okładka książki Coaching jako konstruktywny dialog

54,90 zł 33,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Dialog jest sercem każdej istotnej relacji, w tym relacji coachingowej, a zarazem koniecznym warunkiem rozwoju indywidualnego i społecznego – to właśnie dzięki niemu można mówić o prawdziwym spotkaniu dwóch osób. Bez takiego spotkania, bez możliwości przejrzenia się w oczach innego podmiotu, bez nazwania i wyrażenia własnych myśli, bez empatycznego otwarcia się i usłyszenia myśli drugiego człowieka oraz bez wymiany poglądów prowadzącej do współtworzenia nowych idei – niemożliwe byłoby ani samopoznanie, ani tworzenie więzi, ani też indywidualny, czy społeczny progres. Można uznać, że nawiązywanie dialogu jest nie tylko naturalną, wrodzoną potrzebą homo sociologicus, ale wręcz konstytuuje nasze człowieczeństwo. W tym kontekście coaching, rozumiany jako konstruktywny dialog staje się nie tylko sposobem na zaspokojenie jednej z fundamentalnych ludzkich potrzeb, ale także pięknym i skutecznym narzędziem służącym do facylitacji indywidualnego i społecznego rozwoju. Z Wprowadzenia Podejmowany dotychczas w nieznacznym stopniu temat szeroko rozumianego dialogu, mającego wielowiekową tradycję, staje się w tej publikacji nowym polem badawczym, a także nowym wyznacznikiem rozwoju, postępu i innowacyjności – zarówno w relacjach międzyludzkich, jak i w obszarze zarządzania i edukacji. Przedstawione w książce interesujące konteksty analiz i interpretacji procesu coachingu jako dialogu potwierdzają jego aktualność i niezwykłą dynamikę rozwojową. Pokazują nowe paradygmaty i trendy. Wskazywanie interdyscyplinarnych relacji i zależności stanowi zarówno szansę, jak i wyzwanie stojące przed światem nauki, biznesu i edukacji, z którymi muszą się zmierzyć instytucje zajmujące się kształceniem i doskonaleniem kompetencji pracowników i nauczycieli. Tutaj właśnie coaching uzupełnia lukę między kształceniem sformalizowanym i ustawicznym rozwojem człowieka. Książka jest przeznaczona nie tylko dla praktyków i teoretyków coachingu, lecz także dla wszystkich, którzy widzą w tej metodzie szansę na rozwój własnego potencjału. prof. dr hab. Józef Bednarek
Okładka książki Paradoks euro

44,90 zł 24,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Dlaczego Unia Europejska i wspólny rynek odniosły sukces i stanowią wielką wartość dla Europy? Dlaczego wspólna waluta jest zagrożeniem dla integracji europejskiej? Czy można „naprawić” strefę euro i spowodować, aby mogła ona bezpiecznie funkcjonować? Czy można rozwiązać strefę euro, zachowując UE i wspólny rynek? Jaką strategię powinna przyjąć Polska wobec euro? Paradoksem jest to, że „projekt euro”, który miał stanowić ukoronowanie procesu integracji europejskiej, rozsadza go od środka. Uporczywa obrona euro prowadzi do poważnych konfliktów i może spowodować dezintegrację UE i rozpad wspólnego rynku. Autorzy stawiają dramatyczną tezę, że jedynie zorganizowane rozwiązanie strefy euro i wprowadzenie nowego systemu koordynacji walutowej w Europie może uratować projekt integracji europejskiej. Przedstawiają propozycję przeprowadzenia tego procesu w taki sposób, aby zachować największe, epokowe osiągnięcia powojennej Europy: Unię Europejską i wspólny rynek. Stefan Kawalec – ekonomista, były wiceminister finansów, współtwórca „planu Balcerowicza”. Był doradcą Banku Światowego i Międzynarodowego Funduszu Walutowego oraz instytucji rządowych i komercyjnych w kilku krajach. W okresie PRL działacz opozycji demokratycznej i „Solidarności”, internowany w stanie wojennym. Obecnie prezes firmy doradztwa strategicznego Capital Strategy. Ukończył matematykę na Uniwersytecie Warszawskim. Ernest Pytlarczyk – Główny Ekonomista w mBank S.A. Kieruje zespołem nagradzanym za najlepsze prognozy dotyczące polskiej gospodarki. Pracował na Uniwersytecie w Hamburgu, w Banku Centralnym Niemiec (Deutsche Bundesbank) we Frankfurcie oraz w Banku Handlowym w Warszawie S.A. Uzyskał tytuł doktora ekonomii na Uniwersytecie w Hamburgu.
Okładka książki Przygody Sherlocka Holmesa z angielskim Ciąg dalszy

44,90 zł 28,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka ukazuje się w popularnej serii klasyki literatury światowej z angielskim, w której dotychczas ukazały się m.in. Wielki Gatsby z angielskim oraz Opowieść wigilijna z angielskim, a także tom I Przygód Sherlocka Holmesa z angielskim. Ciąg dalszy przygód Sherlocka Holmesa stanowi znakomitą okazję ponownego spotkania z największym detektywem w historii świata, przy jednoczesnym doskonaleniu języka angielskiego. Wersja audio oryginalnego tekstu książki w języku angielskim jest dostępna nieodpłatnie w serwisie internetowym librivox.org. Marta Fihel – anglistka i nauczycielka języka angielskiego, była redaktor naczelna popularnego serwisu internetowego. Prof. Dariusz Jemielniak – wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, pracował jako tłumacz agencyjny i książkowy, współautor kilkunastu podręczników do nauki języka angielskiego, twórca największego polskiego darmowego słownika internetowego ling.pl. Grzegorz Komerski – absolwent filozofii, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego. Prowadzi blog poświęcony historii języków i etymologii. Maciej Polak – z wykształcenia filozof, z zamiłowania historyk obyczajowości i kultury w czasach nowożytnych, prowadzi blog poświęcony historii.
Okładka książki Alicja w Krainie Czarów z angielskim

24,90 zł 15,92 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Alicja w Krainie Czarów (wierniejsze tłumaczenie tytułu: Przygody Alicji w Krainie Czarów) to rzadki przykład powieści, którą chętnie czytają zarówno dorośli, jak i młodsi czytelnicy. Jak zauważa wybitny tłumacz Maciej Słomczyński w przedmowie do polskiego wydania książki w jego przekładzie: „Jest to zapewne jedyny wypadek w dziejach piśmiennictwa, gdzie jeden tekst zawiera dwie zupełnie różne książki: jedną dla dzieci i drugą dla bardzo dorosłych”. Dodajmy, tekst lekko i współcześnie napisany, pomimo upływu ponad 150 lat. Podręcznik oparty na oryginalnym tekście powieści (w wersji skróconej) został skonstruowany według przejrzystego schematu: • Na marginesach tekstu podano objaśnienia trudniejszych wyrazów. • Każdy rozdział jest zakończony krótkim testem sprawdzającym stopień rozumienia tekstu. • Zawarty po każdym rozdziale dział O słowach jest poświęcony poszerzeniu słownictwa z danej dziedziny, wyrazom kłopotliwym dla polskich uczniów (np. wyrazom wieloznacznym lub trudnym w użyciu) i słowotwórstwu. • W dziale poświęconym gramatyce omówiono wybrane zagadnienie gramatyczne, ilustrowane fragmentem rozdziału. • Dla dociekliwych został również opracowany komentarz do wybranych tematów związanych z kulturą i historią. Różnorodne ćwiczenia pozwolą Czytelnikowi powtórzyć i sprawdzić omówione w podręczniku zagadnienia leksykalne i gramatyczne. Alfabetyczny wykaz wyrazów objaśnianych na marginesie tekstu znajduje się w słowniczku. Odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych są podane w kluczu na końcu książki. Marta Fihel – anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników. Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak – wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, pracował jako tłumacz agencyjny i książkowy, współautor kilkunastu podręczników do nauki języka angielskiego, twórca największego polskiego darmowego słownika internetowego ling.pl. Grzegorz Komerski – absolwent filozofii, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego. Prowadzi blog poświęcony historii języków i etymologii.
Okładka książki Alchemia kariery kobiety

34,90 zł 24,07 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Nie ma większej wartości w życiu człowieka niż chęć życia dobrze. Dobre życie daje szczęście w życiu prywatnym i zawodowym. O dobrym życiu kobiety w pracy jest ten poradnik. Alchemia kariery kobiety została napisana przez kobietę dla kobiet i dla mężczyzn, dla których kobiety są ważne. Poradnik opowiada o życiu współczesnej kobiety z perspektywy samej kobiety w okresie intensywnych zmian społecznych i transformacji gospodarczej Polski po 1989 roku. Autorka obserwuje i przedstawia nie tylko historie z własnego życia zawodowego – wspinania się przez lata po drabinie kariery, ale opisuje także kobiety na rozdrożu. Ukazuje ich sytuacje w obliczy wzorców wyniesionych z domu i stereotypów wpajanych w szkole. Książka jest dawką inspiracji dla każdej kobiety, która stoi przed trudnymi decyzjami; każdej kobiety, która odczuwa niemoc i bezsilność, a pragnie się rozwijać; każdej kobiety, która zadaje sobie pytanie o sens życia, poszukuje spełnienia nie rezygnując z robienia kariery. Autorka napisała ten poradnik wraz z innymi kobietami, które opowiadają swoje historie o tym, jak odnaleźć się zawodowo i pogodzić rozsądek z sercem. Znaleźć balans w życiu i czuć, że żyje się dobrze. Magda Stawska – pasjonatka dobrego życia. Od 20 lat zakorzeniona w biznesie. Wieloletnia dyrektor personalna, praktyk i teoretyk zarządzania. Obserwatorka życia i rzeczywistości funkcjonowania organizacji. Doradza biznesowo zarządom firm, które stawiają na tworzenie angażującego środowiska pracy i budują współczesny model przywództwa. Mentorka rozwoju kariery StartUpYourFuture oraz think tanku Start W Przyszłość. Założycielka społeczności StartUpWoman, inicjatywy społecznej, która ma na celu propagowanie idei pivotowania (radykalnej zmiany) kariery, aby wykorzystywać w pełni swój potencjał i dobrze żyć.
Okładka książki Przygody Sherlocka Holmesa z angielskim

44,90 zł 28,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka ukazuje się w niezwykle popularnej serii klasyki literatury światowej z angielskim, w której dotychczas ukazały się m.in. Wielki Gatsby z angielskim oraz Opowieść wigilijna z angielskim. Lektura książki stanowi znakomitą okazję ponownego spotkania z największym detektywem w historii świata, przy jednoczesnym doskonaleniu języka angielskiego. Książka zawiera wiele ćwiczeń oraz liczne mini-eseje o kulturze i czasach Sherlocka Holmesa. Pliki audio poszczególnych opowiadań są dostępne nieodpłatnie w serwisie internetowym LibriVox.org.
Okładka książki Uwolnij swój potencjał. Przez umysł i ciało do sukcesu

29,90 zł 23,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Uwolnij swój potencjał Krzysztofa Janowskiego jest swoistym kanonem wiedzy, który pozwoli ci odkryć swój wewnętrzny potencjał i wznieść swoje życie na wyższy poziom. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, energię, zdrowie, witalność, chcesz zmienić swoje życie na lepsze – możesz to zrobić dzięki nietuzinkowym wskazówkom zawartym w tej książce. Przy jej lekturze poczujesz się tak, jakbyś czytał instrukcję obsługi własnego ciała i umysłu, posiądziesz wiedzę, która jest niby oczywista, a zagrzebana tak głęboko, że do tej pory nieużywana. Ta książka to zbiór praktycznych informacji – gotowych do zastosowania OD ZARAZ – które spowodują, że odkryjesz w sobie więcej. To znakomite połączenie wiedzy mentalnej z przykładem najlepszych praktyków doprowadzania ciała do najlepszej formy witalnej, a umysłu na wyżyny możliwości. Z tej książki dowiesz się również: • jak zachować równowagę w najważniejszych obszarach w życiu i nie zatracić się w pędzącym świecie, • jakie dwie kompetencje są uważane za 'ponadczasowe umiejętności XXI wieku', • jak obudzić w sobie chęć do realizacji celu, • jak zmieniać ograniczenia w życiowe szanse, • jak wprowadzić się w najlepszy stan emocjonalny bez żadnych używek. Jeśli jeszcze nie wiesz, co oznacza czuć w sobie witalność, to druga część książki pokaże ci jak na dłoni gotowe praktyki do wprowadzenia w życie. Krzysztof Janowski jest trenerem, praktykiem biznesu oraz mówcą motywacyjnym. Przekazuje innym wiedzę będącą wynikiem wielu lat studiów i badań, sprawiając, że uczestnicy jego szkoleń odkrywają w sobie to, co przenosi ich życie prywatne i zawodowe na wyższy poziom. Odkrył klucz, który otworzył mu drzwi do zmian wewnętrznych i zewnętrznych, a w efekcie pozwolił odnaleźć swoje pasje i realizować własną misję życiową. Od kilku lat pomaga ludziom odnajdywać ich najskrytsze pragnienia i cele. Jak mówi: 'Razem wyjmujemy z szafy zakopane marzenia i skutecznie je realizujemy'. Wiedzę zdobywał u światowej sławy trenerów i mentorów, m.in. u Anthony’ego Robbinsa, kończąc jego Leadership Academy oraz Mastery University w Stanach Zjednoczonych, oraz u Briana Tracy, biorąc udział w serii jego seminariów. Jednocześnie ciągle się rozwija. Przeprowadził ponad 500 szkoleń, goszcząc w salach szkoleniowych ponad 10 000 osób. Jest praktykiem sprzedaży i zarządzania z 10-letnim doświadczeniem, autorem licznych programów motywacyjnych, np. dostępnego na DVD 'Wyznacz cel – 10 zasad' czy 'Power and Health Day'. Pełni również rolę eksperta ds. motywacji w biznesie i życiu prywatnym w cenionych polskich stacjach radiowych i telewizyjnych.
Okładka książki Dylematy teorii i praktyki ubezpieczeń

64,90 zł 41,36 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Niniejsza publikacja jest rezultatem jednej z wielu dyskusji toczących się w środowiskach osób zajmujących się ubezpieczeniami w teorii, jak i głosów praktyków dostrzegających potrzebę doskonalenia bądź zmian w istotnych dla gospodarki obszarach. W przekonaniu autorów i redaktorów książka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom środowisk zajmujących się zagadnieniami zarządzania ryzykiem z wykorzystaniem ubezpieczeń. Stanowi również głos w dyskusji na temat kierunków i możliwych rozwiązań w dostosowywaniu zabezpieczenia emerytalnego do zmieniających się warunków demograficznych, ekonomicznych i gospodarczych.
Okładka książki I can sing in English + CD

19,90 zł 12,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka zupełnie inna niż pozostałe: - napisana zarówno po polsku i angielsku, klarownie wyjaśnia w jaki sposób korzystać z każdej piosenki, ponadto zawiera szczegóły takie jak: liczba słów, zestaw słownictwa, słowa kluczowe użyte w danej piosence oraz dodatkowe ćwiczenia uzupełniające, - książka praktyczna, z której korzystać mogą zarówno dzieci, rodzice, a nawet dziadkowie na równi z nauczycielami i wychowawcami. Książka jest na tyle przystępna dla wszystkich, iż można promować ją hasłem np. „ Ucz się angielskiego z dziadkiem”, - przeznaczona jest dla ściśle określonej grupy wiekowej (dzieci w wieku 2-5 lat). Każda inna książka o podobnej tematyce zawiera niejasną charakterystykę „dla najmłodszych”, -podstawą do napisania książki jest sławna lista 25 słów kluczowych, które każdy dwulatek powinien znać. Artykuł na ten temat, wieńczący 20 lat badań amerykańskiej profesor, Leslie Rescorla, specjalistki w dziedzinie dziecięcej psychologii, został opublikowany na łamach The New York Times i The Daily Mail. Profesor Rescorla wspiera swoim autorytetem książkę (nota na tylnej okładce książki), - każda stworzona przez autora piosenka została napisać w taki sposób, aby zawierała wszystkie kluczowe słowa po angielsku. Każde z tych słów jest powtarzane kilkukrotnie w celu lepszego zapamiętania i nauki języka. Nie są to typowe angielskie piosenki, - wszystkie zawarte na płycie CD piosenki zostały nagrane w profesjonalnym studiu muzycznym przy użyciu prawdziwych instrumentów muzycznych. Piosenki zostały wykonane przez 4 wokalistów.
Okładka książki Klasyka teorii zarządzania. Ćwiczenia, przykłady, testy.

34,90 zł 19,53 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Materiał pomocniczy dla studentów oraz prowadzących ćwiczenia w ramach przedmiotu 'Podstawy organizacji i zarządzania' w wymiarze jednego semestru na pierwszym roku studiów. Skrypt w sposób skondensowany przedstawia najważniejsze informacje przekazywane na ćwiczeniach, stąd może stanowić użyteczne narzędzie do przygotowania się do zajęć bądź powtórki materiału. Charakter uzupełniający wobec podstawowego podręcznika przedmiotu – do opanowania wiedzy z zakresu podstaw organizacji i zarządzania niezbędne jest korzystanie z podręcznika. Dariusz Jemielniak – prof. dr hab., kierownik Katedry Zarządzania Międzynarodowego w Akademii Leona Koźmińskiego, członek Rady Powierniczej Fundacji Wikimedia, Berkman Center for Internet and Society fellow na Harvard University. Autor m.in. Życia wirtualnego dzikich. Netnografia Wikipedii (2013, Poltext),Zarządzania od podstaw (2011, Wolters Kluwer, współautorzy A.K. Koźmiński i D. Latusek-Jurczak). Laureatm.in. stypendiów Fundacji Fulbrighta, dla wybitnych młodych naukowców MNiSW oraz Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Członek Komitetu Nauk  Organizacji i Zarządzania PAN. Dominika Latusek-Jurczak – prof. ALK, kierownik Katedry Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Stypendystka Fundacji Fulbrighta, laureatka nagrody dla wybitnych młodych naukowców Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, beneficjentka grantów NCN i NCBR. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Zajmuje się badaniem praktyk zarządzania w relacjach międzyorganizacyjnych oraz teorią sieci społecznych i zaufania w zarządzaniu. Kaja Prystupa – doktor zarządzania, adiunkt w Katedrze Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują tematykę zarządzania wiedzą, dynamicznego rozwoju małych przedsiębiorstw oraz zarządzania zespołami wirtualnymi. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu teorii organizacji, współczesnych teorii zarządzania oraz zarządzania organizacjami typu born global.     
Okładka książki Opowieść wigilijna z angielskim. Ponadczasowy moralitet o skąpcu Ebenezerze Scrooge'u w wersji do nauki angielskiego

34,90 zł 22,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jedna z najsłynniejszych książek w historii literatury w wersji 'z angielskim' do nauki języka angielskiego, czyli połączenie geniuszu Dickensa z praktycznymi korzyściami.  Ebenezer Scrooge nie musiał bać się śmierci, ponieważ Dickens uczynił go nieśmiertelnym! Jak w poprzednich książkach w tej serii, poza tekstem oryginalnym ze słownikiem i objaśnieniami trudniejszych wyrazów, autorzy zamieścili w książce komentarze z zakresu kultury i historii, wyrażenia idiomatyczne, wyrazy kłopotliwe (tzw. false friends) oraz omówienia wybranych zagadnień gramatycznych. Oryginalny tekst w wersji audio jest dostępny nieodpłatnie w serwisie librivox.com Marta Fihel – anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników.  Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak – wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, pracował jako tłumacz agencyjny i książkowy, współautor kilkunastu podręczników do nauki języka angielskiego, twórca największego polskiego darmowego słownika internetowego ling.pl.  Grzegorz Komerski – absolwent filozofii, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego. Prowadzi blog komerski.pl, poświęcony historii języków i etymologii.
Okładka książki Twoja firma w Google, czyli jak przeprowadzić skuteczną kampanię AdWords

34,90 zł 26,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Google AdWords to reklamowa kopalnia złota nie tylko dla firmy Google, ale także dla tysięcy małych, średnich i dużych firm. Google jako jedna z pierwszych firm na świecie dostarczyła reklamodawcom tak rozbudowany system. Każdy jego użytkownik, bez głębokiej wiedzy technicznej jest w stanie skonfigurować i uruchomić kampanię reklamową dla swojej strony internetowej. Niemniej zanim wyda się pieniądze na reklamę w internecie, warto poznać podstawowe zasady jak najlepszego wykorzystania AdWords – i o tym właśnie jest ten poradnik napisany przez młodego i wyjątkowo kompetentnego autora. Za pomocą AdWords możesz dotrzeć do każdego! Zasięg tej reklamy obejmuje 97% internautów. Za pomocą tego systemu reklamowego masz dostęp do każdej grupy wiekowej, do klientów indywidualnych i biznesowych, a swój przekaz reklamowy komunikować możesz na wielu płaszczyznach. Z książki dowiesz się między innymi o tym: - jak rozpocząć swoją przygodę z Google AdWords, - jak dobrać odpowiednią strategię do swojej kampanii, - na co zwrócić uwagę przy tworzeniu kampanii,  Damian Sałkowski na co dzień tworzy SENUTO – narzędzie do audytu, automatyzacji i wspomagania optymalizacji SEO witryn internetowych. Od kilku lat realizuje projekty z zakresu marketingu internetowego dla dużych i małych przedsiębiorstw, także na rynkach zagranicznych. Autor książek: Analiza SEO w pigułce i Kurs Google Analytics oraz współautor książki Marketing internetowy: Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki. Na Uczelni Łazarskiego prowadził wykłady z marketingu internetowego. Posiadacz certyfikatu specjalisty Google AdWords (Google AdWords Individual Qualification) oraz Google Analytics (Google Analytics Individual Qualification). Mistrz Polski SEO.
Okładka książki Czy kultura ma znaczenie?. ZZL w japońskich fabrykach w Polsce

49,90 zł 39,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Od lat 50. XX wieku japońskie przedsiębiorstwa produkcyjne i stosowane w nich metody zarządzania były źródłem fascynacji badaczy zarządzania, a w latach późniejszych – zazdrości praktyków. Mimo usilnych starań wiele przedsiębiorstw próbujących imitować japońskie rozwiązania ponosiło porażkę, co przyczyniło się do utrwalenia stereotypu na temat japońskich praktyk produkcyjnych jako determinowanych przez kulturę narodową i niemożliwych do przetransferowania poza granice Japonii. Celem książki był opis procesu ewolucji ZZL i praktyk produkcyjnych w dwunastu japońskich przedsiębiorstwach w Polsce oraz ukazanie roli kultury jako jednego z czynników determinujących przebieg tego procesu.  Wnioski płynące z badania są niezwykle optymistyczne i motywujące. Okazuje się bowiem, że słynna japońska wydajność i praktyki produkcyjne są w znacznie mniejszym stopniu, niż się powszechnie uważa, determinowane przez japońską kulturę narodową. Fakt, iż niektóre z badanych przedsiębiorstw, nawet w oczach japońskich menedżerów, osiągały wyniki porównywalne do zakładów japońskich, oznacza, że szanse mają wszystkie polskie firmy produkcyjne, które w świadomy i konsekwentny sposób rozwijać będą swoją funkcję personalną. Autor podejmuje ważną dla dyscypliny nauk o zarządzaniu problematykę kształtowania funkcji personalnej w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Praca jest osadzona w obszarze zarządzania japońskiego, który obejmuje w ujęciu zarówno teoretycznym, jak i praktycznym – zestaw założeń, zasad i narzędzi wyróżniających się na tle innych narodowych czy kulturowych podejść do zarządzania.  Podejście zastosowane przez dra Tomasza Olejniczaka należy uznać za oryginalne i znaczące dla rozwoju nauk o zarządzaniu. Na szczególne uznanie zasługują tu dojrzałość syntezy dorobku międzynarodowego i unikalne wykorzystanie materiałów w języku japońskim. dr hab. Maria Aluchna, prof. SGH Dr Tomasz Olejniczak jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego. Absolwent Japonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Zarządzania The University of Tokyo. Stypendysta Japan Foundation oraz japońskiego Ministerstwa Edukacji. Członek Polskiego Stowarzyszenia Badań Japonistycznych, Association of Japanese Business Studies oraz Japan Academy of International Business Studies. Jego zainteresowania badawcze obejmują zarządzanie międzynarodowe i międzykulturowe, zarządzanie zasobami ludzkimi oraz historię biznesu.
Okładka książki Kreatywni w biznesie. . Dlaczego twoja firma ich potrzebuje? Jak ich rekrutować i zatrzymać w firmie? Co robić, aby byli szczęśliwi dla dobra firmy?

39,90 zł 31,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

We współczesnym biznesie wygrywają kreatywni: Apple, Nike, Honda, CD PROJEKT, Reserved – i wiele innych firm, które zatrudniają ludzi kreatywnych. Autor wyjaśnia, czym jest kreatywność, jak wykorzystać ją w biznesie i jak zarządzać firmą kreatywną. Książka zawiera wiele ciekawych przykładów ze świata i z Polski praktycznego wykorzystania kreatywności w biznesie. Polskiego czytelnika zainteresują przede wszystkim przykłady polskich firm, które postawiły na kreatywność – i wygrywają. Książka łączy ciekawą narrację z elementami poradnika zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Prof. Jan Fazlagić specjalizuje się w zarządzaniu wiedzą, zrealizował ponad 40 projektów badawczych, był stypendystą Komisji Europejskiej Marie Curie Research Fellow oraz Komisji Fulbrighta, wykłada na uczelniach krajowych i zagranicznych, jest autorem 10 monografii naukowych oraz ponad 200 innych publikacji. 
Okładka książki Twoja firma widoczna w internecie. Marketing internetowy. Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki

34,90 zł 22,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Pierwsza książka w serii 'Twoja firma widoczna w internecie', omawiającej najnowsze trendy oraz metody obecności i działania firm w internecie. Poszczególne publikacje będą mieć charakter pisanych na gorąco raportów z pierwszej linii cyfrowego frontu. Autorami są młodzi profesjonaliści, przedstawiciele generacji określanej jako digital native, dzielący się swoimi praktycznymi doświadczeniami. Każda książka w tej serii stanowi dawkę najnowszej wiedzy, z której skorzysta zarówno przedsiębiorca startujący z małą firmą, jak i pracownik korporacji.
Okładka książki Patologia transformacji

55,00 zł 43,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Całościowe i krytyczne spojrzenie na proces polskiej transformacji po 1989 roku dokonane przez wybitnego uczonego i eksperta do spraw organizacji i zarządzania. Książka jest poświęcona idei pokazania negatywnej, patologicznej strony procesu renesansu kapitalizmu w Polsce na tle światowej agresywnej gry międzynarodowego kapitału ery neoliberalizmu. Część pierwsza to teoretyczne rozważania nad istotą patologii organizacji w świetle światowej literatury. Część druga jest relacją kolejnych form procesu kształtowania się postaw społeczeństwa polskiego w bez mała 45-letnim okresie rządów komunistycznych i światowej sławy fenomenu etosu Solidarności. Część trzecia zawiera opis procesu światowej dekolonizacji i, na jej tle, antypolskiej polityki prezydenta Franklina Delano Roosevelta w czasie II wojny światowej, a następnie okrutnej rekolonizacji na terenie Afryki Centralnej. Kolejna część obejmuje analizę kapitalistycznej neokolonizacji transformującej się Polski ze zbiorem krytycznych ocen tzw. Wielkiego Przełomu. Dla zachowania ich pełnego autentyzmu cytuję ich najistotniejsze fragmenty. Dalsza część poświęcona jest udowadnianiu patologicznego charakteru reform administracyjnych postkomunistycznej Polski. Zakończenie stanowi zarys radykalnych usprawnień zarządzania publicznego. Książka w niektórych fragmentach ma charakter opisu obserwacji uczestniczącej. z Wprowadzenia O AUTORZE Prof. zw. dr hab. Witold Kieżun, doktor honoris causa i profesor Akademii Leona Koźmińskiego, członek International Academy of Management (USA), honorowy członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN, członek zarządu europejskiej grupy Institut International des Sciences Administratives w Brukseli, były dyrektor Biura Studiów Organizacyjnych centrali Narodowego Banku Polskiego i doradca naukowy prezesa NBP, kierownik Zakładu Prakseologii PAN, kierownik Zakładu Teorii Organizacji Wydziału Zarządzania UW. Wykładał też w Université Paris Sorbonne II, Paris Dauphine Sorbonne IX i School of Management Bradford University. W latach 1980–2000 profesor Temple University w Filadelfii, Université de Montréal, Université du Québec ŕ Montréal, Duquesne University Pittsburgh, Przewodniczący Rady Programowej Polish Institute of Arts and Sciences Mc- Gill University w Montrealu. W roku 1981 wizytował 14 uniwersytetów w USA i Kanadzie z publicznym odczytem Spirit of Solidarity. Kierownik projektów ONZ dotyczących modernizacji zarządzania w Afryce Centralnej (w Burundi i Rwandzie), doradca rządu Burkina Faso. Autor i redaktor 72 zwartych publikacji: książek i skryptów, w tym trzech podręczników zarządzania po polsku i trzech po francusku, a także ponad 350 referatów i artykułów w językach: polskim, angielskim, francuskim, rosyjskim, hiszpańskim i czeskim. Oficer Armii Krajowej, powstaniec warszawski, odznaczony w czasie Powstania osobiście przez naczelnego dowódcę AK Orderem Virtuti Militari. W latach 1945–1946 więziony w Polsce i w radzieckim gułagu na pustyni Kara-Kum.
Okładka książki Business-Coaching jako dźwignia rozwoju ...

54,90 zł 43,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka powstała pod redakcją dr Lidii D. Czarkowskiej jest pozycją niezwykle interesującą, a to, że taką jest, jedynie częściowo wyjaśnia się jej nowatorstwem.Jest interesująca, gdyż o zebranych tu pracach można powiedzieć, że wręcz prowokują do dalszej dyskusji nad podejmowanymi w nich kwestiami. Nie zatrzymują Czytelnika na sobie, lecz raczej prowadzą do dalszych przemyśleń, studiów, dyskusji a to chyba najcenniejsze w publikacjach naukowych.Rzetelna i wszechstronna wiedza autorów poszczególnych rozdziałów dotycząca zagadnień poznawczo interesujących, o bardzo dużym znaczeniu praktycznym dla business coachingu, a wraz z nim w ogóle dla biznesu, sprawia, że o książce tej można powiedzieć także, że jest ważną i potrzebną publikacją z racji swojej użyteczności w praktyce zawodowej coachingu, w praktyce społecznej działalności gospodarczej.Nie sposób wreszcie nie zauważyć, że sposób przedstawiania tej ważnej, potrzebnej i interesującej wiedzy jest niezwykle klarowny. Można wręcz zaryzykować tezę, że książka ta może być także bardzo dobrym podręcznikiem wprowadzającym w arkana business coachingu.Jeżeli zatem ktoś szuka publikacji z zakresu coachingu, która w sposób nowatorski i interesujący podejmuje zagadnienia ważne i praktycznie potrzebne, a do tego czyni to w sposób jasny i klarowny, to właśnie taką książkę znalazł w niniejszej pracy.dr hab. n. hum. Lesław Niebrój
Okładka książki Nowy słownik turystyki i hotelarstwa angielsko-polski polsko-angielski

54,90 zł 35,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Nowe, uzupełnione i poszerzone wydanie słownika ułatwiającego komunikowanie się osobom pracującym w przedsiębiorstwach i instytucjach turystycznych oraz tym, którzy turystykę uprawiają. Obejmuje słownictwo z zakresu: - hotelarstwa, - gastronomii, - transportu (szczególnie lotniczego), - geografii i kultury, - wzbogacone o terminologię finansową, marketingową i statystyczną. Zawiera także interesujące dodatki: - słynne atrakcje turystyczne, - skróty stosowane w branży turystycznej, - kody IATA portów lotniczych, - ważniejsze nazwy geograficzne, - nazwy państw, - stolice i kody ISO ich walut.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj