W warstwie badawczej Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na obecne wyzwania w obszarze badań nad zaufaniem w naukach o zarządzaniu, takie jak:
- budowanie zaufania w środowisku charakteryzującym się niskim poziomem zaufania lub nieufnością
- doświadczanie zaufania w codziennym funkcjonowaniu
- wielopoziomowość i kontekstowość pojęcia zaufania
Podręcznik Zasady zarządzania przygotowany został przez grono naukowców i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, z jednym z najwybitniejszych współczesnych polskich uczonych z zakresu nauk o zarządzaniu, profesorem Andrzejem K. Koźmińskim na czele.
Podejmowane w książce zagadnienia są równie silnie osadzone w praktyce, jak i w teorii. Gwarantuje to przyjęta w niej koncepcja metodyczna - każdy rozdział zbudowany jest według tej samej konwencji, która ułatwia nie tylko swobodne przyswojenie formułowanych treści merytorycznych, ale także ich odniesienie do implementacji rzeczywistej. Podręcznik odbiega więc od typowego wzorca takich opracowań spotykanego w literaturze polskiej i zagranicznej. Ambicją autorów jest "nie tylko zapoznanie czytelników ze sposobem myślenia leżącym u podstaw zarządzania, z siatką najważniejszych pojęć i z zestawem kluczowych koncepcji, reguł i teorii, którymi posługują się menedżerowie, ale przede wszystkim umożliwienie im zrozumienia, na czym polega zarządzanie, i rozbudzenie "apetytu" na głębsze poznanie bardziej szczegółowych zagadnień i subdyscyplin nauki zarządzania" [ze Wstępu].
Prof. dr hab. Bogdan Nogalski, Przewodniczący Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk, Uniwersytet Gdański
Jak się spowiadać? Czy wierzysz, że Bóg chce dla Ciebie dobra? Co to znaczy, że Jezus nazywa Cię swoim przyjacielem?
Chrześcijaństwo to droga, którą masz przejść, by odkryć Bożą wielkość. I nie chodzi w nim o ideę, lecz o relację z Bogiem-człowiekiem. Kontemplacja Boga w codzienności jest życiodajną siłą, a sens wielkopostnych wyrzeczeń tkwi w zrobieniu Mu przestrzeni. Pozwól Panu ponownie zająć pierwsze miejsce.
Niniejszy zbiór to zapis rekolekcji wygłoszonych w marcu 2018 roku dla studentów gromadzących się przy klasztorze ojców dominikanów na warszawskim Służewie.
Publikacja stanowi unikalny zbiór dydaktycznych studiów przypadków polskich organizacji: małych, średnich i dużych polskich firm oraz podmiotów sektora publicznego i pozarządowego. Studia przypadków to jedna z najskuteczniejszych technik uczenia się zarządzania – pozwala wcielić się w rolę faktycznych decydentów, w rzeczywistych sytuacjach, w konkretnym, znanym nam kontekście. Na polskim rynku wydawniczym dotychczas brakowało profesjonalnych case studies – przygotowanych we współpracy z praktykami, z myślą o potrzebach dydaktycznych.
Ta publikacja przynajmniej częściowo wypełnia tę lukę.
W książce znajdują się trzy rodzaje studiów przypadków. Po pierwsze, są to case studies realizowane we współpracy z praktykami i przez nich autoryzowane. Opowiedziane w nich zostały historie prawdziwych wyzwań zarządczych i sposobów ich rozwiązywania. Po drugie, są to studia przypadków opisujące ciekawe i powszechnie znane zdarzenia z rzeczywistości gospodarczej, oparte na ogólnodostępnych danych. Zarówno opisywane zdarzenia, jak i podmioty będą Czytelnikom choćby pobieżnie znane. Po trzecie, zbiór zawiera studia przypadków, które po przygotowaniu zostały zanonimizowane – przedstawiają faktyczne osoby, firmy i sytuacje, jednak ze względu na wrażliwość pewnych danych autorzy musieli ukryć prawdziwą tożsamość bohaterów i kontekst ich działalności.
Case studies zawarte w tym zbiorze są atrakcyjnym narzędziem dla uczestników szkoleń, studentów studiów pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Mogą służyć także jako inspirujący materiał w wewnętrznych programach rozwojowych firm. Wykładowców autorzy publikacji zapraszają na stronę studiomprzypadku.edu.pl, gdzie można uzyskać dostęp do notatek dydaktycznych. Zawierają one gotowe scenariusze zajęć, schematy pracy ze słuchaczami oraz omówienie najważniejszych koncepcji i teorii przydatnych w pracy nad konkretnym case study.
Publikacja jest efektem projektu badawczego realizowane-go w latach 2013–2017 w Akademii Leona Koźmińskiego
i finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Lider IV”.
Materiał pomocniczy dla studentów oraz prowadzących ćwiczenia w ramach przedmiotu 'Podstawy organizacji i zarządzania' w wymiarze jednego semestru na pierwszym roku studiów. Skrypt w sposób skondensowany przedstawia najważniejsze informacje przekazywane na ćwiczeniach, stąd może stanowić użyteczne narzędzie do przygotowania się do zajęć bądź powtórki materiału. Charakter uzupełniający wobec podstawowego podręcznika przedmiotu – do opanowania wiedzy z zakresu podstaw organizacji i zarządzania niezbędne jest korzystanie z podręcznika. Dariusz Jemielniak – prof. dr hab., kierownik Katedry Zarządzania Międzynarodowego w Akademii Leona Koźmińskiego, członek Rady Powierniczej Fundacji Wikimedia, Berkman Center for Internet and Society fellow na Harvard University. Autor m.in. Życia wirtualnego dzikich. Netnografia Wikipedii (2013, Poltext),Zarządzania od podstaw (2011, Wolters Kluwer, współautorzy A.K. Koźmiński i D. Latusek-Jurczak). Laureatm.in. stypendiów Fundacji Fulbrighta, dla wybitnych młodych naukowców MNiSW oraz Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Dominika Latusek-Jurczak – prof. ALK, kierownik Katedry Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Stypendystka Fundacji Fulbrighta, laureatka nagrody dla wybitnych młodych naukowców Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, beneficjentka grantów NCN i NCBR. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Zajmuje się badaniem praktyk zarządzania w relacjach międzyorganizacyjnych oraz teorią sieci społecznych i zaufania w zarządzaniu. Kaja Prystupa – doktor zarządzania, adiunkt w Katedrze Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują tematykę zarządzania wiedzą, dynamicznego rozwoju małych przedsiębiorstw oraz zarządzania zespołami wirtualnymi. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu teorii organizacji, współczesnych teorii zarządzania oraz zarządzania organizacjami typu born global.
Książka zawiera studia przypadku oraz „ćwiczenia” do podstawowego i obowiązkowego dla wszystkich studentów uczelni biznesowych przedmiotu „Podstawy teorii organizacji i zarządzania”.
Ten przedmiot jest wykładany na I roku studiów z dziedziny biznesu i musi go zaliczyć każdy student.
Jest to nowe wydanie „Ćwiczeń” wydanych po raz pierwszy w 2005 r. Autorami są młodzi, ale już znani z bogatego dorobku naukowego profesorowie z Akademii Leona Koźmińskiego.
"Bardzo wysoko oceniam wybór tematu badawczego, który nabiera szczególnego znaczenia w istniejącym stanie gospodarki światowej, jak również proponowany zakres badań, w którym autorka stara się przedstawić dotychczasowy stan badań problematyki rozwoju relacji między organizacyjnych w literaturze światowej, a także polskiej. Autorka dokonała również oceny istniejącego stanu badań, wskazując szczegółowo na wybrane mechanizmy koordynacji współpracy między różnymi organizacjami".
Prof. dr hab. Wiesław M. Grudzewski
Członek korespondent Polskiej Akademii Nauk,
Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ"
Problemy związane z naturą i istotą relacji międzyorganizacyjnych należą do tych, które jednoznacznie lokują się. w głównym nurcie dyskusji w naukach o zarządzaniu, ale też stanowią centralny punkt zainteresowania praktyki gospodarczej. Publikacja pod redakcją naukową Andrzeja K. Koźmińskiego i Dominiki Latusek-Jurczak wyróżnia się pozytywnie na tle dostępnych na rynku wydawniczym pozycji zajmujących się, zagadnieniem sieci i relacji międzyorganizacyjnych. Po pierwsze, omawiając zagadnienia krytyczne dla zrozumienia natury i istoty relacji międzyorganizacyjnych, Autorzy przedstawiają różne konteksty opisu tychże relacji. Po drugie, Autorzy podjęli próbę, osadzenia rozważań o charakterze teoretycznym w praktyce zarządzania, co pozytywnie wpływa na zrozumienie i przyswojenie omawianych zagadnień. Po trzecie, książka została napisana w niezwykle przejrzysty i logiczny sposób, zaś poszczególne rozdziały opracowania charakteryzują się w miarę jednolitą strukturą i formą prezentacji zawartych w nich treści.
Publikacja może i powinna być przedmiotem zainteresowania studentów kierunków ekonomicznych, dla których będzie stanowiła bogate kompendium wiedzy, pozwalające im na pełniejsze zrozumienie natury kształtowania relacji międzyorganizacyjnych, ale także, i być może przede wszystkim, praktyków zarządzania, którzy w postaci niniejszego opracowania otrzymają zestaw zasad i wytycznych odnoszących się do optymalnych sposobów projektowania i doskonalenia współpracy w sieci.
Prof. dr hab. Szymon Cyfert
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania
„Jest to książka świetna, a zarazem w swojej warstwie narracyjnej nietypowa dla nauk o zarządzaniu.(…) Dostarcza intelektualnych przeżyć, a także zapewnia, według starannie zaplanowanej marszruty, praktyczna wędrówkę po koncepcjach zarządzania organizacjami i postrzegania ich rozwoju. Myślę, że m.in. z tego powodu każdy doktorant czy student, aby lepiej zrozumieć złożony świat współczesnych organizacji, oraz menedżer, aby sprawniej nimi zarządzać, winien się z nią zapoznać.”
Prof. dr hab. Bogdan Nogalski – Uniwersytet Gdański
Przewodniczący Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?