Książka nie jest typowym podręcznikiem akademickim, ale może być wykorzystywana do nauki przedmiotu o nazwie „Zarządzanie jakością”, który jest obowiązujący w minimach programowych na wielu uczelniach publicznych i niepublicznych.
Autorka dostarczyła informacje o kilkudziesięciu dużych uczelniach na których ten przedmiot jest wykładany, włącznie z nazwiskami i danymi kontaktowymi wykładowców, co umożliwi wysłanie egzemplarzy promocyjnych do grupy docelowej dla tej publikacji.
Recenzje książki ukażą się w publikacjach akademickich i branżowych: „Problemy Jakości”, „ABC Jakości. Quality Review”, „Współczesne Zarządzanie”.
Informacja o książce ukaże się w serwisie internetowym Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.
Coaching transformacyjny jest to proces osobistej przemiany i dotyczy tego, kim klient jest, a nie tego, co robi. Nie jest to praca na płytszych poziomach neurologicznych piramidy Batesona-Diltsa, czyli praca nad zmianą zachowań, rozwojem wybranych kompetencji, ani też nad przepracowywaniem ograniczających przekonań klienta. Coaching transformacyjny dotyczy całej jego osoby, jego tożsamości oraz wizji i misji, dlatego też jest to szczególny rodzaj coachingu, w którym rola coacha polega na byciu świadkiem zachodzącego procesu, a nie aktywatorem zmiany. W tym znaczeniu transformacja wydarza się sama - kiedy klient jest na nią gotowy. Coach swoją obecnością tworzy przestrzeń, a jako towarzysz buduje coachingową relację opartą o zaufanie, w którą poprzez pytania wnosi uważność i poszerza świadomość klienta. Poprzez odkrywanie prawdy o sobie, następuje integracja na głębszym poziomie tego, co początkowo jawi się jako dysharmonia a nawet sprzeczność. Niniejsza książka prezentuje szeroki wachlarz koncepcji teoretycznych oraz modeli i narzędzi wspierających transformacyjny wymiar pracy coachingowej, a także opisy przypadków zastosowania transformacji ludzi i zespołów w praktyce.
Biznesmeni mówią po rosyjsku to cykl podręczników zawierający pełny kurs współczesnego biznesowego języka rosyjskiego składający się z trzech części: ♦ dla początkujących ♦ dla średnio zaawansowanych ♦ dla zaawansowanych Program kursu i sposób prezentacji materiału uwzględnia najnowsze osiągnięcia w metodyce nauczania języków obcych w zakresie doskonalenia sprawności aktywnego komunikowania się. Biznesmeni mówią po rosyjsku - dla początkujących to podręcznik przeznaczony dla osób, które miały wcześniej kontakt z językiem rosyjskim ogólnym i pragną poznać terminologię języka biznesu. Skierowany jest do studentów i uczniów szkół o profilu ekonomicznym. Korzystający z niego mają możliwość doskonalenia swoich umiejętności w mówieniu i rozumieniu ze słuchu. Podręcznik można wykorzystać zarówno do pracy samodzielnej, jak i do zajęć w grupie. Każda książka zawiera 10 sytuacji tematycznych, które umożliwiają ćwiczenie języka ogólnego oraz biznesowego głównie w zakresie mówienia. Wszystkie lekcje tematyczne zostały opracowane według jednego schematu: ♦ Wprowadzenie (ćwiczenia z płytą) - utrwalanie nowego słownictwa, rozumienie ze słuchu. ♦ Mikrotrendy - wzory odmiany części mowy występujących w danej jednostce tematycznej, komentarze gramatyczne, a także przykłady typowych sytuacji w firmie. ♦ Komunikacja językowa - ćwiczenia inspirujące do samodzielnego formułowania wypowiedzi w języku rosyjskim. Do każdego tematu dołączony jest alfabetyczny słowniczek rosyjsko-polski. Aneks zawiera: ♦ teksty dla nauczycieli (nagrane na płytę), przeznaczone do rozumienia ze słuchu, ♦ klucze dla niektórych ćwiczeń, ♦ alfabetyczny słownik rosyjsko-polski. Książka z CD w formie MP3
Kilka najbliższych lat może zadecydować o przyszłości Izraela. Wciąż nierozwiązana kwestia palestyńska, rosnący w siłę islamscy fundamentaliści oraz irańska bomba atomowa - to tylko niektóre z wyzwań stojących przed państwem Izrael. Autorka chłodnym okiem analityka dokonuje przeglądu problemów i możliwych rozwiązań. W centrum rozważań umieszcza fundamentalny i dramatyczny dylemat Izraela: jak chronić państwo przed zagrożeniami zewnętrznymi dzięki potędze militarnej, jednocześnie chroniąc społeczeństwo przed skutkami militaryzacji państwa?
Kim są single i jak wygląda ich życie, czy ma coś wspólnego z obrazem przedstawianym w mediach? To pytanie towarzyszy wielu dyskusjom na portalach internetowych, debatom w telewizji, radiu i prasie. Książka pogłębia dotychczasową wiedzę o wielkomiejskich singlach, ich stylu życia oraz przyczynach bycia „solo”. Single mówią o swoich wymaganiach wobec potencjalnego partnera i wyobrażeniu idealnej miłości, dzielą się refleksjami dotyczącymi ich związków. Mówią też o znaczeniu kariery zawodowej, pasjach, i w końcu o zaletach
i wadach życia w pojedynkę. Książka ujawnia podobieństwa i różnice między polskimi singlami oraz wyjaśnia, czemu jednych nazywa się „bezkompromisowymi”, a innych „oswojonymi” lub „romantykami”.
Niemal każdego z nas intryguje, dlaczego część osób jest/pozostaje singlami? Autorka podjęła próbę znalezienia przyczyn życia w pojedynkę. Z uzyskanych danych wyłaniają się trzy przyczyny: praca zawodowa, środowisko rodzinne zarówno z dobrymi, jak i złymi wzorami, osobiste doświadczenia. Ten materiał badawczy jest bardzo rozbudowany, został poddany wnikliwej analizie według przyjętych grup powodów. Część publikacji dotyczy stylu życia singli (…). Praca jest „dominującym elementem ich stylu życia”, jest ich pasją, sensem życia, zabiera im wiele czasu – po godzinach jest kontynuowana w domu, trwa w weekendy, zaburza granice między pracą a czasem wolnym. (…) To opracowanie ma swoją niezaprzeczalną wartość, jest ważnym wkładem w socjologiczne rozważania dotyczące przemian życia społecznego. Ta analiza rozwijającego się zjawiska życia w pojedynkę (…) nie zamyka tematu, a raczej pobudza do refleksji.
z recenzji prof. zw. dr hab. Anny Kwak,
Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Uniwersytet Warszawski
Fachowy poradnik dotyczący zarządzania m.in.centrami handlowymi. Znani praktycy zawarli w książce niezbędne informacje konieczne do efektywnego zarządzania obiektami handlowymi. Ponadto zwracają uwagę na współczesne trendy w zakresie tworzenia centrów handlowych, ich roli w przestrzeni miejskiej, a także kreowania nowych przestrzeni publicznych. Autorzy podają przykłady ze świata oraz dzielą się swoimi doświadczeniami zawodowymi zdobytymi w kraju i za granicą. Książka ma charakter praktyczny, a zarazem inspiruje i poszerza fachową wiedzę specjalistów zarządzających obiektami handlowymi. Istotną wartość książki stanowią wzory umów najmu i zarządzania obiektami handlowymi oraz przykłady dokumentów technicznych Autorzy książki omawiają współczesne trendy w zakresie tworzenia centrów handlowych, akcentując konieczność wprowadzania w nich zmian - modernizacji i rewitalizacji - w celu dostosowania do otoczenia rynkowego, nowych funkcji oraz coraz bardziej wyrafinowanych potrzeb i oczekiwań klientów. W procesach tych ważną rolę pełnią zarządcy specjalizujący się w obsłudze nieruchomości handlowych. Skuteczność zarządzania obiektem handlowym zależy od tego, jakie uprawnienia i możliwości daje zarządcy umowa najmu. Kształtuje ona relacje pomiędzy najemcami a wynajmującym, a równocześnie określa wartość nieruchomości. Autorzy zwracają szczególną uwagę na precyzyjne opracowanie zapisów umów w trakcie ich negocjacji. Omawiają także działania marketingowe, które wzmacniają pozycję rynkową nieruchomości handlowej, a tym samym podnoszą jej wartość. Wiele uwagi poświęcono zagadnieniom związanym z zarządzaniem operacyjnym, takim jak: przychody i koszty, restrukturyzacja najemców oraz cedowanie na podmioty zewnętrzne różnorodnych ryzyk poprzez ubezpieczenia. Za równie ważne uznano zarządzanie techniczne nieruchomością handlową, które wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedzialności za bezpieczeństwo użytkowników i majątku. Autorzy - wybitni specjaliści w dziedzinie zarządzania i gospodarowania nieruchomościami, marketingu, prawa, finansów, ubezpieczeń, Facility Management i zarządzania technicznego - korzystają ze swoich bogatych doświadczeń zawodowych, podają liczne przykłady z praktyki, a także wzory sprawdzonych umów i dokumentów wykorzystywanych w działalności zarządców. W ostatnich latach nastąpiły zasadnicze zmiany organizacji i struktury obiektów handlowych w Polsce. Wprowadzane są nowoczesne technologie sprzedaży, nasila się konkurencja, integracja i koncentracja firm handlowych, które stosują w walce o klienta zaawansowane techniki i strategie marketingowe. Książka wprowadza Czytelnika w wyjątkowo złożoną problematykę zarządzania nieruchomościami handlowymi i rozbudza zainteresowanie specjalistycznymi problemami. Na tle kwestii ogólnych, takich jak stan rynku, globalizacja handlu, struktura, wartość, zużycie i rewitalizacja obiektów, przedstawia zagadnienia związane z bieżącym zarządzaniem - od umowy o zarządzanie, umowy najmu, ustalania czynszów, poprzez zarządzanie operacyjne aż po rozwiązywanie problemów technicznych. Tak szerokie ujęcie sprawia, że książka będzie pomocna w codziennej pracy zarządców nieruchomości handlowych. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Henryka Gawrona
Jednym z następstw polskiej transformacji po 1989 r. jest powstanie ogromnej liczby nowych organizacji oraz instytucji. Specjaliści z zakresu zarządzania i socjologii organizacji coraz częściej pytają w związku z tym, jak powstają, żyją i umierają instytucje i organizacje? Pytania te nie mają bynajmniej charakteru teoretycznego, ponieważ to za pomocą konkretnych organizacji i instytucji realizowane są cele gospodarcze i społeczne, świadczone są usługi i redystrybuowane są wypracowane przez społeczeństwo dochody. Autor podaje wiele przykładów funkcjonowania organizacji i instytucji różnego typu zarówno w świecie, jak i w Polsce. Książka ukazuje się w koedycji z Akademią Leona Koźmińskiego.
Czy wzajemne zaufanie między uczestnikami rynków finansowych wpływa na wycenę wartości firm? Czy używanie słowa „zaufanie” ma w ogóle sens w odniesieniu do „finansowych graczy”? Książka w zaskakujący dla wielu sposób udowadnia, że tak, zaufanie ma znaczenie na rynkach finansowych. Autorka wspiera to stwierdzenie wynikami badań, przeprowadzonych na polskim rynku kapitałowym. Książka ukazuje się serii wydawanej wspólnie przez Poltext oraz Instytut Zarządzania Wartością SGH.
Kolorowy, praktyczny i... apetyczny poradnik. Marketing sensoryczny jest użyteczny i sprawdza się w praktyce. Książka przedstawia wykorzystanie marketingu sensorycznego w kilkunastu branżach w Polsce i na świecie. Intencją autorki było napisanie poradnika i ten cel osiąga za pomocą wartkiej narracji oraz dużej liczby często fascynujących przykładów. Istotną wartość książki stanowi 90 pięknych, kolorowych zdjęć ilustrujących udane wykorzystanie marketingu sensorycznego w praktyce. Jak pisze sama autorka: „Książka jest zbiorem najlepszych praktyk (best practices) z zakresu marketingu sensorycznego wykorzystywanych przez największe światowe marki. Iwona Skowronek – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca Studiów Podyplomowych Zarządzanie Wartością Klienta w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka książki Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy, a także publikacji z zakresu zarządzania, PR, budowy satysfakcji klienta, brandingu. Prelegent na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Teoretyk i praktyk zarządzania. Zajmowała samodzielne stanowiska kierownicze odpowiadając za prace koncepcyjne, implementację marketingu sensorycznego oraz decyzje strategiczne.
Inspirowane wspomnieniami opowiadania Witolda Kieżuna, powstańca warszawskiego, znanego ekonomisty, autora ""Patologii transformacji"". Na książkę składa się 17 opowiadań pisanych przez autora podczas wielu lat pobytu poza Polską. Czasowo obejmują one okres od roku 1938 do 1989. Zbigniew Herbert tak pisał o tym zbiorze opowiadań: ""Proza Witolda Kieżuna, nasycona wszystkimi zapachami, smakami, kolorami tej ziemi, mimo szczupłej objętości sprawia wrażenie ogromnego, apokaliptycznego fresku z narodowej Kaplicy Sykstyńskiej. Z Kieżunem łączy mnie nierozerwalnie prawie wszystko, bo i pasje młodości, i naukowe zacięcie, precyzja obserwacji, wreszcie spokojna ekspresja tej wiernej rzeki słów. Powiedzcie, czyż nie jest to doprawdy wszystko, albo prawie wszystko? Ze spokojnym sumieniem polecam Niezapomniane twarze każdemu, niezależnie od tego, z jakiej warstwy społecznej pochodzi czy też jaką szkołę pięknego pisania ceni najbardziej. Nigdy dotąd nie zdarzyło mi się pisać w poczuciu, że oto dotykam prawdy, że uczestniczę niejako w wielkim spisku Historii"".Prof. zw. dr hab. Witold Kieżun, doktor honoris causa i profesor Akademii Leona Koźmińskiego, członek International Academy of Management (USA), honorowy członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN, członek zarządu europejskiej grupy Institut International des Sciences Administratives w Brukseli, były dyrektor Biura Studiów Organizacyjnych centrali Narodowego Banku Polskiego i doradca naukowy prezesa NBP, kierownik Zakładu Prakseologii PAN, kierownik Zakładu Teorii Organizacji Wydziału Zarządzania UW. Wykładał też w Université Paris Sorbonne II, Paris Dauphine Sorbonne IX i School of Management Bradford University. W latach 1980-2000 profesor Temple University w Filadelfii, Université de Montréal, Université du Québec ŕ Montréal, Duquesne University Pittsburgh, Przewodniczący Rady Programowej Polish Institute of Arts and Sciences Mc- Gill University w Montrealu. W roku 1981 wizytował 14 uniwersytetów w USA i Kanadzie z publicznym odczytem Spirit of Solidarity. Kierownik projektów ONZ dotyczących modernizacji zarządzania w Afryce Centralnej (w Burundi i Rwandzie), doradca rządu Burkina Faso. Autor i redaktor 72 zwartych publikacji: książek i skryptów, w tym trzech podręczników zarządzania po polsku i trzech po francusku, a także ponad 350 referatów i artykułów w językach: polskim, angielskim, francuskim, rosyjskim, hiszpańskim i czeskim. Oficer Armii Krajowej, powstaniec warszawski, odznaczony w czasie Powstania osobiście przez naczelnego dowódcę AK Orderem Virtuti Militari. W latach 1945-1946 więziony w Polsce i w radzieckim gułagu na pustyni Kara-Kum.
Jednym z efektów trwającego od ponad dwudziestu lat procesu niezwykle dynamicznych zmian społecznych i ekonomicznych w naszym kraju jest aktywizacja środowiska naukowego, które próbuje analizować te zmiany, oceniać ich efektywność, ukazywać nowe horyzonty. Wśród wielu pracowników nauki zajmujących się problemami zarządzania i ekonomii znaczącą rolę zaczęła ostatnio odgrywać zbiorowość wyróżniająca się młodością, ambicją, skłonnością do przekraczania barier, pomysłowością. Są to doktoranci. Dwadzieścia artykułów zawartych w niniejszej publikacji to wyselekcjonowane teksty zgłoszone na I Ogólnopolską Konferencję Doktorantów, zorganizowaną przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie. Autorzy reprezentują zarówno grono doktorantów ALK, jak i kilku innych uczelni: Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Problematyka opracowań w znacznej mierze determinuje układ książki, która została podzielona na cztery obszary. Są to: zarządzanie ludźmi, marketing, ekonomia i finanse oraz nowe nurty w zarządzaniu. Wszystkie teksty łączy nowatorstwo ujęć, oryginalność i pasja badawcza. Czytelnikom życzę wielu inspiracji do własnych badań i przemyśleń, a autorom – pomyślnej realizacji dalszego procesu badawczego.
Prof. ALK dr hab. Czesław Szmidt
Kierownik Studium Doktoranckiego
Prorektor ds. Studiów Ekonomiczno-Społecznych
Międzynarodowy projekt badawczy Zarządzanie i polityka ekonomiczna dla rozwoju realizowany w Akademii Leona Koźmińskiego zwieńczył obchody 20-lecia uczelni. Prezentowane na kartach tej książki ujęcie łączy w sobie podejście mikro- i makroekonomiczne, co jest niezbędne przy poszukiwaniu sposobów na poprawę konkurencyjności przedsiębiorstw i efektywności całej gospodarki narodowej. Tylko bowiem pozytywna synergia zarządzania firmą i polityki gospodarczej stwarza szansę na zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy.
Prezentowane tu wyniki kompleksowych, nieortodoksyjnych, niekiedy interdyscyplinarnych, badań z pewnością staną się inspiracją do dalszych studiów i kolejnych publikacji. Niektóre z nich mogę wręcz wytyczać drogę do dalszych poszukiwań teoretycznych oraz formowania sugestii, których nieustannie oczekuje środowisko krajowego, międzynarodowego i globalnego biznesu. Upoważnia nas do tego stwierdzenia zarówno lista osób, które przygotowały poszczególne rozdziały, jak i tematyka podejmowanych zagadnień. Mamy nadzieję, że znalazły się wśród nich projekty badawcze, które okażą się przełomowe.
Nasza uczelnia ma bowiem ambicje, by stać się znaczącym międzynarodowym centrum badawczym, tak jak staliśmy się liderem szkolnictwa biznesowego w naszej części Europy. Jesteśmy szkołą biznesu szerokiego profilu, który prócz zarządzania obejmuje ekonomię i politykę ekonomiczną, prawo, socjologię i psychologię. Naszym powołaniem naukowym są przeto interdyscyplinarne badania nad gospodarką, społeczeństwem i państwem we wzajemnym związku. Ufamy, że mamy potencjał, by sprostać temu ambitnemu wyzwaniu, o czym mogą się Państwo przekonać, zapoznając się z tą książką.
W realizacji projektu, którego koordynatorem był profesor Grzegorz W. Kołodko, od 2000 roku dyrektor Centrum Badawczego Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER, wzięli udział uczeni, praktycy zarządzania, politycy, konsultanci i eksperci organizacji międzynarodowych nie tylko z Polski, lecz także z innych krajów: Francji, Niemiec, Rosji, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Włoch oraz z Węgier. Prezentują oni zróżnicowane odpowiedzi na ważne pytania, które zaprzątają uwagę ekonomistów, polityków, przedsiębiorców, publicystów, a także – co bardzo ważne – studentów. Jak odwrócić niekorzystne tendencje w gospodarce światowej? Jak ratować finanse publiczne? Jak zarządzać bankami? Czy dług publiczny to rzeczywiste zagrożenie dla rozwoju krajów? Jaka polityka podatkowa jest potrzebna, a jaka możliwa? Czy nierówności dochodowe szkodzą rozwojowi? A może winna jest globalizacja? Czy kluczem do sukcesu w przyszłości będą edukacja i innowacje? Czyli – co zależy od zarządzania przez menedżerów, a co od sterowania przez polityków?
Gościem specjalnym projektu jest profesor Edmund S. Phelps, laureat Nagrody Nobla z ekonomii w 2006 roku, który akcentuje, że nie produkty, lecz idee leżą u podstaw wzrostu gospodarczego. Dziś dążenie do posiadania dóbr materialnych nie motywuje już do wysiłku tak jak kiedyś, liczą się za to chęć samorealizacji i niezależność, osiągane częściej za pomocą niematerialnych sukcesów, talentów czy innowacyjnych pomysłów.
Ta książka to kolejny nasz głos w nieustannie toczącej się dyskusji. Licząc na krytyczną lekturę tomu, będziemy w jej dalszym toku żywo uczestniczyć.
Profesor Witold T. Bielecki Profesor Andrzej K. Koźmiński
Rektor Akademii Leona Koźmińskiego Prezydent Akademii Leona Koźmińskiego
Książka przedstawia praktyczne aspekty nowoczesnego zawodowego zarządzania nieruchomościami. Autorka opisuje korzyści płynące ze zlecenia usług zarządzania nieruchomościami profesjonalnym podmiotom. Przedstawia procedury, metody, narzędzia i rozwiązania określające pełen cykl zarządzania nieruchomością - od wyboru zarządcy, poprzez przejęcie nieruchomości do zarządzania aż do sprawnego nadzoru, kontroli i oceny jego funkcjonowania. Istotna część książki jest poświęcona ekonomiczno-finansowym i prawnym aspektom zarządzania nieruchomościami. W książce omówione są także kierunki rozwoju rynku usług zarządczych w Polsce w kontekście rozwiązań stosowanych w USA i Niemczech - krajach, które mają największe doświadczenia w tej dziedzinie. Aneks zawiera sprawdzone wzory ważnych dokumentów, takich jak: umowa o zarządzanie nieruchomością oraz kwestionariusze ankiet, w tym oceniającej kandydatów na zarządcę. Książka jest niezwykle aktualna i przydatna w związku z deregulacją zawodu zarządcy nieruchomościami.
We współczesnej, niezwykle złożonej i usieciowionej gospodarce globalnej wyzwaniem dla praktycznie każdej firmy staje się odnalezienie swojego miejsca i sposobu na sukces w nowym, usieciowionym świecie. Jednym z fenomenów społecznych staje się to, że rozproszone i luźno połączone ze sobą jednostki (konsumenci) potrafią się samoorganizować, tworzyć wirtualne społeczności i dobrowolnie ze sobą współpracować. Jak dokładnie przebiega ten proces? Jak zjawiska wywołane rozwojem i ekspansją technologii sieciowych przekształcają biznes? Czy wymuszają zmianę dotychczasowych praktyk i stwarzają warunki dla nowej jakości społecznej odpowiedzialności biznesu? Książka odpowiada na te pytania, a także na pytania związane z zarządzaniem w czasach produkcji partnerskiej i mediów społecznościowych.
Polscy imigranci działają etnicznie, lokalnie, międzynarodowo i globalnie. Produkują pierogi i lasery, świadczą usługi sprzątające i zaawansowane usługi finansowe, budują domy w klasycznych i ekologicznych technologiach, sprowadzają z Polski wódkę i zaawansowany sprzęt, wydają gazety papierowe i elektroniczne. W długotrwałych niekiedy procesach budują swoją identyfikację przedsiębiorcy ? polskiego Amerykanina. Planują przyszłość swoich przedsiębiorstw, zakładając, że doskonalenie własnych kompetencji i działanie w amerykańskich warunkach pozwala im tę przyszłość kształtować.
Książka prof. Beaty Glinki to próba charakterystyki zjawiska przedsiębiorczości polskich imigrantów, którzy zdecydowali się założyć własne firmy w Stanach Zjednoczonych.
Ameryka, jak powiada Andrzej Zawiślak, to ?państwo w powszechnej świadomości uchodzące za sanktuarium światowego kapitalizmu i wzorzec gospodarki wolnorynkowej?, ale jest też krainą wolnej przedsiębiorczości, w której ?najbardziej szaleje zaraza państwowego interwencjonizmu?. Pochwale przedsiębiorczości, tak bliskiej sercom zwolenników ideologii neoliberalnej, towarzyszy coraz częstsze zwątpienie w amerykańskiego ducha przedsiębiorczości. Te paradoksy stanowią kontekst, na którym przedsiębiorcy ? imigranci podejmują swoje działania?
W Polsce nie ukazała się dotychczas żadna książka opisująca przedsiębiorczość polskich imigrantów w USA, zwłaszcza imigrantów posierpniowych (czyli imigrantów po sierpniu 1980 r.).
Beata Glinka ? dr hab., prof. UW, wykładowca na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W 2012 r. przebywała przez rok w USA, gdzie przeprowadziła badania nad fenomenem przedsiębiorczości polskich imigrantów (były to pierwsze badania tego typu).
Pierwsze wydanie Patologii transformacji ze stycznia 2012 r. wzbudziło od razu duże zainteresowanie zawartym w książce opisem negatywnej, patologicznej strony renesansu kapitalizmu w Polsce na tle światowej agresywnej gry międzynarodowego kapitału ery neoliberalizmu - jak to określił jej autor. Mimo że intencją prof. Witolda Kieżuna nie było napisanie książki politycznej, wielu tak właśnie ją odebrało. W efekcie reakcje na książkę były bardzo różne, od poparcia do całkowitego przemilczenia zawartych w niej faktów i analiz. Decydując się na wznowienie książki, wydawca postanowił uzupełnić to wydanie o rozmowę z autorem zarówno o zawartości książki, jak i reakcjach na jej ukazanie się. Rozmówcą prof. Witolda Kieżuna jest Czesław Bielecki - autor książek, działacz opozycji demokratycznej przed 1989 r. i wydawca prasy podziemnej, ale także architekt i dr nauk technicznych, założyciel firmy architektonicznej i były poseł na sejm. Obu rozmówców łączy bogate doświadczenie życiowe, antykonformizm i uparte poszukiwanie pozytywnych odpowiedzi na ważne i aktualne pytania w kwestiach narodowych. Prof. zw. dr hab. Witold Kieżun wykłada na Akademii Leona Koźmińskiego, jest członkiem International Academy of Management (USA), wykładał na wielu uczelniach zagranicznych w Europie, USA i Kanadzie, był kierownikiem projektów ONZ w Afryce, jest autorem wielu książek, w czasie II wojny światowej był oficerem Armii Krajowej i powstańcem warszawskim, odznaczonym Orderem Virtuti Militari, po wojnie był więziony w Polsce i w sowieckim gułagu na pustyni Kara-Kum. Czesław Bielecki jest absolwentem Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej i drem nauk technicznych, jako architekt pracował i odbywał staże zawodowe we Francji, Izraelu i RFN, od 1984 r. prowadzi założoną przez siebie firmę architektoniczną Dom i Miasto w 1968 r. brał udział w wydarzeniach marcowych, w 1979 r. rozpoczął współpracę z paryską Kulturą, od 1980 r. należał do NSZZ Solidarność, w stanie wojennym zaangażował się w działalność wydawnictw podziemnych, był aresztowany i więziony, po 1989 r. był posłem na sejm.
Ograniczone przywództwo jest próbą naukowej analizy przywództwa na podstawie wywiadów przeprowadzonych przez autora z 29 wybitnymi osobami, znanymi z życia publicznego liderami politycznymi, gospodarczymi, społecznymi, artystycznymi, naukowymi i religijnymi.
Wnioski, do jakich dochodzi prof. Andrzej K. Koźmiński, są zaskakujące: lepiej radzą sobie liderzy, którzy napotykają więcej obiektywnych i subiektywnych ograniczeń oraz nieustannie muszą z nimi walczyć, by powiększać sferę własnej autonomii i podejmowania decyzji.
Droga lidera to nieustanne ?wykuwanie stopni w lodowcu,? jak to określa jeden z rozmówców autora. Te stopnie to: pokonywanie braku wiedzy i fachowego przygotowania do rządzenia, radzenie sobie z konkurencją wewnętrzną i zewnętrzną, zarządzanie ludźmi, a nawet doskonalenie warsztatu aktorskiego, który w wielu wypadkach okazuje się pomocny. Wspólnie z rozmówcami autor poszukuje narzędzi, które pozwalają liderom sprawniej wspinać się na pokrytą lodowcem górę. I odnajduje w ich plecakach zarówno system wartości i etykę, jak i bezwzględność w dążeniu do celu. Spora miejsca zajmują rekwizyty teatralne, bo ?bez teatru byłoby nijako?, jak mówi jeden z liderów. Im częściej ten ekwipunek będzie w użyciu, tym silniejszym liderem stanie się jego dysponent.
Przeprowadzone badanie pozwoliło autorowi na sformułowanie teorii ?ograniczonego przywództwa?, bo ? jak przyznaje ? przywództwo absolutne, w czystej postaci nie istnieje. To pocieszająca konstatacja dla wszystkich, którzy pełni obaw, ale też determinacji, dopiero rozpoczęli wspinaczkę na szczyt.
W podręczniku przedstawione zostały podstawowe zasady i uwarunkowania funkcjonowania systemu bankowego w powiązaniu ze zmianami i wyzwaniami wywołanymi przez trwający od 2007 roku kryzys finansowy. W czterech częściach omówione są kolejno:♦ System bankowy, jego relacje z otoczeniem, elementy warunkujące funkcjonowanie banków, w tym polityka pieniężna banku centralnego i sieć bezpieczeństwa finansowego.♦ Operacje bankowe finansujące działalność banków, operacje finansujące i prefinansujące klientów oraz pozostałe operacje świadczone przez banki.♦ Zarządzanie bankiem - cele, strategie, polityka, kapitały własne, analiza i ocena kondycji banku, marketing bankowy.♦ Zarządzanie ryzykiem (płynności, kredytowym, kraju, stopy procentowej, walutowym i operacyjnym) - metody jego pomiaru i ograniczania oraz transakcje instrumentami pochodnymi.Książka powstała na bazie wykorzystywanego od lat przez uczelnie i szkoły o profilu ekonomicznym podręcznika ,,Bankowość. Zagadnienia podstawowe"". Ze względu na konieczność uwzględnienia wielu zjawisk występujących w skali światowej, a także nowoczesnych technologii i procedur zastępujących tradycyjne operacje bankowe, przygotowany został nowy podręcznik, w którym wprowadzono aktualne tematy, a pozostałe ujęto w sposób odpowiadający dzisiejszym realiom.Podręcznik jest zgodny z programami wykładu bankowości na studiach licencjackich. Szeroki przegląd problematyki związanej z bankowością jako nauką o przedsiębiorstwie bankowym i jego otoczeniu sprawia, że będzie przydatny także dla studentów na poziomie magisterskim oraz praktyków bankowych.
Przyszłość zarządzania nurtuje rzesze naukowców i praktyków. Ustosunkowując się do tej kwestii, Autorzy książki proponują nowe paradygmaty, formułują nowe interpretacje teorii i praktyki zarządzania, zwracają uwagę na konsekwencje rewolucyjnych zmian w nauce dla zarządzania. Jednak przede wszystkim podążają w kierunku nowej interpretacji przedsiębiorstwa przyszłości ? sustainable enterprise, które na ogół kojarzone jest z ideą zrównoważonego rozwoju, tymczasem może mieć zupełnie nową, dopełniającą racjonalność. Jaką? Sustainablity to nowatorski pomysł na biznes trwały, odnawialny, zdolny przetrwać różne okoliczności, biznes, którego procesy zapewniają mu witalność w nieprzewidywalnym i turbulentnym otoczeniu.
Książka odpowiada w szczególności na następujące pytania:
? Jak wyglądać będzie przedsiębiorstwo przyszłości?
? Co stanowi główne czynniki krytyczne jego sukcesu?
? Na czym polegają nowe paradygmaty w zarządzaniu?
? Jakie są konsekwencje teorii chaosu dla zarządzania?
? Na czym polega zarządzanie kluczowymi obszarami w przedsiębiorstwie, takimi jak: zmiana, zaufanie, innowacje, ekologia, wiedza, wirtualizacja, przywództwo, wartość ...
Te i wiele innych istotnych zagadnień wyjaśnia ta publikacja, którą odróżnia od innych pozycji na rynku kompleksowe, odważne i przyszłościowe spojrzenie na problemy zarządzania. Jest więc ona niezbędną pozycją dla Czytelników, którzy pragną być na bieżąco w nowych realiach zarządzania.
Wystąpienia perswazyjne to książka, którą bezwzględnie powinny przeczytać wszystkie osoby zainteresowane poprawą umiejętności w zakresie wygłaszania publicznych przemówień, prezentowania własnych idei, przekonywania do swoich racji. Ten krąg obejmuje nie tylko rzeczników firm i personel działów public relations, polityków czy zawodowych mówców, ale także wszystkich, którzy wiedzą, że zawsze mogą znaleźć się w takiej (czasem nieoczekiwanej) sytuacji. Bardzo ważna jest świadomość, że można nauczyć się, jak ze swobodą oraz pewnością siebie wygłosić mowę okolicznościową czy przeprowadzić świetne wystąpienie.
W swojej książce autorka zwróciła uwagę na najróżniejsze aspekty przygotowań do dłuższej wypowiedzi na forum ? od właściwego przygotowania merytorycznej zawartości wystąpienia, przez wygląd, modulację głosu i sposób zachowywania się prelegenta w sali prezentacyjnej, aż po szczegółowe dopracowanie elementów wizualnych (zarówno wzbogacających prezentację, jak i rozdawanych jej uczestnikom). Wyjaśniła, jak nawiązywać i utrzymywać kontakt z audytorium, a także reagować na potrzeby słuchaczy, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych i kłopotliwych, jak pilnować porządku wystąpienia i nie dać się zbić z tropu. Podkreśliła także konieczność stałej pracy nad swoim wizerunkiem osobistym, a ponadto wskazała najważniejsze zasady współpracy z dziennikarzami oraz kwestie związane ze specyfiką występowania przed kamerą.
Wystąpienia perswazyjne powinny być lekturą obowiązkową dla każdego prelegenta, wykładowcy, polityka, menedżera? oraz każdego, kto chce lub musi choć raz wystąpić publicznie.
"Umiejętność występowania publicznego, przemawiania i wygłaszania mów w różnych okolicznościach, prezentowania opinii oraz przekonywania do swoich idei to element, bez którego nie sposób wyobrazić sobie współczesnego lidera, menedżera, polityka. Okazuje się, że obecnie nie wystarczy już po prostu mówić, głosić czy przedstawiać: należy czynić to w sposób odpowiedni i dostosowany do oczekiwań odbiorców, a przede wszystkim ciekawy, niebanalny i obrazowy.
Czy trudno jest mówić tak, aby osiągnąć zamierzony cel? Czy można przemawiać w sposób, który zapewni nam nie tylko uwagę i zainteresowanie słuchaczy, ale także ich szacunek? Jak zachwycić swoją mową i olśnić wystąpieniem? Czy trudno jest oczarować, a nawet porwać publiczność? W jaki sposób skutecznie przekonać innych do swoich poglądów, wzbudzić poklask i wywołać entuzjazm?"
- Elżbieta Żurek
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?