KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Poltext

Okładka książki Spółka komandytowa Praktyczny przewodnik dla przedsiębiorcy

49,90 zł 31,83 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,83 zł

Jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi lub zamierza prowadzić działalność gospodarczą w formie spółki komandytowej? Ten poradnik jest właśnie dla Ciebie i znajdziesz w nim zagadnienia prawne i podatkowe związane z funkcjonowaniem spółki komandytowe,j a w szczególności: - zakładanie i funkcjonowanie spółki, - przygotowanie umowy spółki z uwzględnieniem potrzeb przedsiębiorcy, - przekształcenie spółki handlowej w spółkę komandytową, - zasady wypłaty z zysku, - korzyści podatkowe, - podejmowanie uchwał związanych z bieżącymi sprawami spółki. Zaletą książki są liczne przykłady oraz wzory uchwał, pism procesowych i formularzy. Z książki skorzystają także kancelarie zajmujące się obsługą prawną takich przedsiębiorców. Autorzy są radcami prawnymi specjalizującymi się w tematyce omawianej w książce. M. Nieradka-Bernaciak oraz J. Rodek-Kietlińska są autorkami książki „Przedsiębiorca w Internecie. Kompendium” (Poltext 2016), która zdobyła I miejsce w kategorii „Najlepszy poradnik ekonomiczny” w konkursie ECONOMICUS 2016.
Okładka książki Niemiecki w marketingu Marketingdeutsch

34,90 zł 27,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,80 zł

Język angielski Poziom B1 – B2 Chciałbyś poszerzyć swoje słownictwo w języku niemieckim z zakresu marketingu? Interesujesz się obszarem przedstawiającym zarządzanie marketingiem w Niemczech? Marketingdeutsch jest idealnym rozwiązaniem – znajdziesz tutaj przykłady zastosowania wyrażeń i terminów z dziedziny marketingu. Ponadto narzędzia, które można stosować przy analizie, planowaniu oraz kontroli marketingowej. Informacje dotyczące prawnych aspektów działalności marketingowej w Niemczech, np. dokumentów jak Impressum czy Widerrufsrecht opartych na aktualnych informacjach z niemieckiego kodeksu cywilnego. Autorka podaje także adresy stron internetowych na których można znaleźć bieżące informacje z dziedziny marketingu po niemiecku oraz tłumaczenia na język polski najważniejszych pojawiających się w tych serwisach terminów marketingowych. Całość jest wzbogacona rysunkami, grafikami oraz przykładami zewnętrznych reklam internetowych, które autorka sfotografowała podczas swoich wyjazdów i pobytu w Niemczech. Każdy rozdział zawiera wprowadzenie leksykalne w języku polskim oraz w języku niemieckim. W książce podany jest kod umożliwiający bezpłatne pobranie ze strony wydawnictwa pliku dźwiękowego mp3
Okładka książki English for Business and Politics

44,90 zł 35,37 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,48 zł

Kultowy podręcznik Dagmary Świdy teraz dostępny z nagraniem dźwiękowym w formie pliku mp3! Dzięki tej książce z łatwością przyswoisz słownictwo z zakresu gospodarki i polityki a czytanie oryginalnych tekstów czy śledzenie wypowiedzi po angielsku np. na konferencjach, w radiu i telewizji nie będzie już problemem. Książka jest przeznaczona dla studentów szkół wyższych i pomaturalnych kształcących przyszłych ekonomistów, finansistów, biznesmenów, dyplomatów, dziennikarzy, specjalistów z zakresu zarządzania i innych pokrewnych dziedzin. Może być stosowana już na średnim poziomie nauczania „języka ogólnego”, a także może służyć do samodzielnej nauki tym wszystkim, którzy interesują się tą tematyką. Teksty oparto na materiałach dobranych z prasy codziennej i specjalistycznej. Są one odpowiednio adaptowane do potrzeb dydaktycznych i zawierają kluczową dla wybranej tematyki leksykę, połączenia wyrazowe i konstrukcje syntaktyczne. Każdy tekst jest zaopatrzony w słowniczek. Graficzna organizacja słownictwa specjalistycznego jest nowością w podręcznikach przeznaczonych do nauczania języka fachowego. Mapy i diagramy ilustrują w sposób syntetyczny użycie kluczowych słów we właściwych połączeniach wyrazowych. Umożliwia to ich szybkie zapamiętywanie i prawidłowe stosowanie. Ćwiczenia utrwalają terminologię i połączenia wyrazowe, pomagając przezwyciężyć interferencję języka ojczystego oraz pozwalają na opanowanie standardów obowiązujących w języku angielskim. W książce podany jest kod umożliwiający bezpłatne pobranie ze strony wydawnictwa pliku dźwiękowego mp3 z nagraniami wybranych tekstów z książki.
Okładka książki Pride and Prejudice

29,90 zł 23,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,96 zł

Język angielski Poziom C1 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ CZYTAJ – dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści Pride and Prejudice przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. SŁUCHAJ – pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Pride and Prejudice dostępne na librivox.org. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. ĆWICZ – do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY Angielska prowincja na przełomie XVIII i XIX wieku. Niezbyt zamożni państwo Bennetowie mają nie lada kłopot – nadeszła pora, by wydać za mąż ich pięć dorosłych córek. Sęk w tym, że niełatwo jest znaleźć odpowiedniego męża na prowincji. Pojawia się jednak iskierka nadziei, bo oto posiadłość po sąsiedzku postanawia dzierżawić pewien młody człowiek - przystojny i bogaty... *** Marta Fihel – anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników. Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak – wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, pracował jako tłumacz agencyjny i książkowy, współautor kilkunastu podręczników do nauki języka angielskiego, twórca największego polskiego darmowego słownika internetowego ling.pl. Grzegorz Komerski – absolwent filozofii, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego. Prowadzi blog komerski.pl, poświęcony historii języków i etymologii. Znakomita literatura, z którą nauka angielskiego to prawdziwa przyjemność! Wersja audio jest dostępna nieodpłatnie w serwisie internetowym librivox.org.
Okładka książki Nagrody biznesowe. Etnografia rytuałów..

44,90 zł 35,37 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,95 zł

Laur Innowacyjności, Gazele Biznesu, Przedsiębiorstwo Fair Play, Złoty Produkt, Perły Polskiej Gospodarki to tylko przykładowe nagrody przyznawane polskim firmom każdego roku. Do tego dochodzą nagrody w innych kategoriach, takie jak Fryderyki czy Perła Medycyny.Czy przyznawanie tak wielu nagród ma jeszcze jakiś sens, czy naprawdę budują one prestiż i wizerunek laureatów?Jak pisze autor Nagród biznesowych: Współczesne nagrody to temat doniosły i mało poważny zarazem. Jak bowiem można poważnie traktować zjawisko, które urosło do wręcz karykaturalnych rozmiarów?.A jedocześnie ludzie i firmy chcą być zauważani i doceniani zarówno przez swoje środowisko zawodowe, jak i przez konsumentów ich produktów czy usług. Na to pole minowe wchodzi z ostrym piórem autor, z wykształcenia i zamiłowania etnograf, co daje mu unikatową perspektywę na to, co naprawdę i co na niby dzieje się w pełnym emocji świecie tytułowych nagród biznesowych.Książka stanowi rzadkie połączenie ciekawej opowieści o biznesie z dużą dawką wiedzy i danych.Przeczytaj ją, zanim ogłosisz kolejny konkurs lub zgodzisz się zostać laureatem!
Okładka książki Nieuniknione. Jak inteligentne technologie..

49,90 zł 39,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,32 zł

Jest rok 2047. Nie masz samochodu, ani w ogóle zbyt dużo rzeczy, za to subskrybujesz odpłatnie to, co potrzebujesz. Wirtualna rzeczywistość jest tak powszechna, jak telefony komórkowe. Z urządzeniami, które cię otaczają, porozumiewasz się za pomocą gestów. Niemal wszystkie płaskie powierzchnie stały się ekranami, a kiedy patrzysz na nie, one patrzą na ciebie. Reklamodawcy płacą ci za oglądanie reklam. Roboty i sztuczna inteligencja wykonują twoją starą pracę, ale dzięki nim dostałeś nową – zajmujesz się czymś, o czym nawet nie śniłoby ci się w dawnych czasach roku 2017. Kevin Kelly, myśliciel i wizjoner, który kiedyś przewidział, jaki zasięg będzie miała internetowa rewolucja, kreśli wiarygodną i pełną optymizmu drogę, którą będziemy podążać przez najbliższe 30 lat w świecie, w którym sztuczna inteligencja stanie się codziennością. Nadchodące zmiany to rezultat długookresowych tendencji, których oddziaływanie na nasz świat już się rozpoczęło. Kelly opisuje 12 z nich, m.in. wyposażanie w sztuczną inteligencję rzeczy, z którymi stykamy się na co dzień oraz przedkładanie dostępu nad posiadanie na własność – i pokazuje ich wzajemne relacje. Te procesy zrewolucjonizują całkowicie to, jak pracujemy, uczymy się, kupujemy, spędzamy czas wolny i komunikujemy się ze sobą. Jeżeli zrozumiemy i wykorzystamy te nadciągające zmiany, łatwiej nam będzie ułożyć sobie nasze codzienne relacje w taki sposób, by nowe technologie przyniosły nam jak najwięcej korzyści. Nieuniknione to książka dla każdego, kto szuka rady, jak znaleźć swoje miejsce w tym wyłaniającym się nowym świecie. *** Kevin Kelly przyczynił się do powstania magazynu „Wired” i kierował nim przez pierwsze siedem lat. Publikuje m.in. w „The New York Times”, „The Economist”, „Science” oraz „The Wall Street Journal”. Jego wcześniejsze książki to w szczególności Out of Control (Poza kontrolą), New Rules for the New Economy (Nowe reguły nowej gospodarki) – wydanie polskie w 2001 r., Cool Tools (Naprawdę fajne rzeczy) oraz What Technology Wants (Czego chce technologia). Mieszka w Kalifornii i jest nadal związany z „Wired”.
Okładka książki Przewodnik po metodzie QFD

39,90 zł 31,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,76 zł

Kompendium na temat QFD (Quality Function Deployment). QFD definiuje się jako metodę planowania i rozwoju produktu lub usługi, umożliwiającą dokonanie precyzyjnej specyfikacji potrzeb i wymagań klientów, a następnie ich przełożenia na parametry pro-duktu lub usługi. Podejście to, znane także pod nazwą rozwinięcie funkcji jakości, jest jednym z najważniejszych w zarządzaniu jakością, a także w procesach innowacyjnych ukierunkowanych na klienta. Metoda QFD wpisuje się w aktualne trendy dostosowania produktów do oczekiwań użytkowników. *** Marek Ćwiklicki - profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Autor i współautor ponad 200 publikacji obejmujących tematykę: koncepcji i metod zarządzania, metodologii zarządzania i teorii organizacji, zarządzania jakością. Członek Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, European Academy of Management, European Group for Organizational Studies. Oprócz prac naukowo-badawczych podejmowanych w obszarze metodologii zarządzania bierze udział w projektach szkoleniowo-doradczych w roli eksperta do spraw zarządzania organizacją doskonalących funkcjonowanie instytucji sektora prywatnego i państwowego.
Okładka książki Wolny Strzelec. Jak zarabiać 3 razy więcej i mieć 2 razy więcej czasu dla siebie

39,90 zł 31,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,64 zł

Etat czy własna działalność gospodarcza? Co robić, by odnieść sukces jako wolny strzelec? Na te i inne pytania musisz sobie odpowiedzieć, zanim zaczniesz własną działalność: • Jaka forma prowadzenia działalności? • Praca w domu czy w wynajętym biurze? Czy muszę mieć księgową? • Organizacja dnia pracy. Jak zwiększyć wydajność, kiedy jestem sam? • Komputer, laptop, komórka, nowoczesne oprogramowanie i jak je dobierać do swoich potrzeb? Bazy danych, kopie zapasowe – co mają zawierać? • Metody negocjowania wynagrodzenia. Od czego zależą stawki, jak określać wartość swojej pracy? • Ilu powinienem mieć klientów? Praca pośrednia czy bezpośrednia? • Z czego składa się zysk freelancera? Aktywne i pasywne elementy zysku i jak można na nie wpływać? • Jak zwiększać zysk przy wykonywaniu ciągle tego samego rodzaju pracy? • Jak mogę sprawić, żeby mi płacili szybciej za wykonaną pracę? *** Marek Kądzielski przekonuje, że „bycie na swoim” oznacza liczne korzyści: wyższe zarobki, więcej czasu wolnego, satysfakcję płynącą z kontroli swego losu. Druga strona tego wyboru to ogromna samodyscyplina, wyrobienie w sobie „mentalności biznesmena”, umiejętne zarządzanie sobą. W książce Wolny strzelec Kądzielski w barwny i ciekawy sposób przedstawia zakręty i rozdroża drogi wiodącej od etatowca do freelancera – drogi, którą sam przebył. Dokładnie omawia specyfikę sytuacji wolnego strzelca na polskim rynku biznesowym, podaje wiele praktycznych i niebanalnych rad i przykładów, a także wskazuje najczęściej popełniane błędy i zdradza, jak ich unikać.
Okładka książki Coaching jako klucz do wewnętrznej motywacji

54,90 zł 35,03 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,03 zł

Co sprawia, że niektórzy ludzie nie tylko rezygnują z realizacji swoich marzeń, ale nawet nie pozwalają sobie na to, aby marzyć? Czy jest to lęk przed porażką, rozczarowaniem sobą lub światem, odkryciem własnej niedoskonałości, czy ryzykiem związanym z opuszczeniem strefy komfortu, a może przed podjęciem wysiłku, jakiego wymaga każda zmiana? W każdym z tych przypadków pierwszym darem, jaki coaching ma do zaoferowania, jest nadzieja. Celem książki Coaching jako klucz do wewnętrznej motywacji jest zebranie wiedzy i narzędzi przydatnych coachom i innym osobom zajmującym się rozwojem ludzkiego potencjału, aby mogli oni wspierać swoich klientów na ich drodze do realizacji marzeń .
Okładka książki Nowe technologie a sektor finansowy

49,90 zł 31,83 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,31 zł

Firmy FinTech działające na rynku finansowym stanowią nową, szczególną kategorię parabanków. Ich cechą szczególną jest wykorzystanie nowoczesnych technologii komputerowych oraz sieciowych do projektowania usług i dodawania nowych ogniw w łańcuchu wartości. Bez internetu i cyfryzacji, a także nowych doświadczeń, nawyków i zaufania konsumentów świadczenie tych usług nie byłoby możliwe. Dzięki technologii ICT i zaawansowanemu oprogramowaniu komputerowemu, firmy FinTech oferują nowe usługi (np. bankowe, ubezpieczeniowe, inwestycyjne czy płatnicze), których nie świadczą tradycyjni, licencjonowani usługodawcy. Poszerzają się ramy „obchodzenia” prawa bankowego, przy czym coraz trudniejsze staje się wykazanie, że dzieje się to na granicy prawa lub wbrew prawu. Poszerzają się zatem możliwości arbitrażu prawnego i konkurencji regulacyjnej. Na firmy FinTech można spojrzeć również w kontekście przenikania się sektora finansowego i niefinansowego oraz fenomenu innowacji finansowych „obchodzących” regulacje. Pionierska na polskim rynku książka prof. Włodzimierza Szpringera, wykładowcy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, odpowiada m.in. na pytania: - Czy udzielanie i zaciąganie kredytów może odbywać się bez udziału banków? - Jak nowe i stare formy pieniądza mogą konkurować, aby lepiej służyć różnym potrzebom społeczeństwa? - Jak różnorakie projekty mogą polegać na „finansowaniu społecznościowym” (crowdfunding), bez konieczności korzystania z usług banków? - Jak w erze cyfrowej można współdziałać z nowymi firmami, które funkcjonują bez udziału człowieka, w oparciu o oprogramowanie? - Jakie modele biznesowe wyłonią się dzięki nowym platformom technologicznym? - Jakie są nowe rodzaje ryzyka, które mogą zdestabilizować system finansowy? *** Książka jest niezwykle cenna dla każdego, kto chce zrozumieć procesy współczesnych zjawisk gospodarczych, zwłaszcza ich ogromne skomplikowanie i powiązanie z systemem finansowym. Dotyczy to przede wszystkim zjawisk zachodzących w europejskim systemie finansowym i prób sformułowania oraz wdrożenia do praktyki mechanizmów i instytucji chroniących klientów przed skutkami zawirowań na rynkach finansowych. Wszystkie zagadnienia Autor omawia w odniesieniu do UE, krajów spoza UE, Polski oraz zjawisk na globalnym rynku finansowym. prof. zw. dr hab. Wiesław Czyżowicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ***** Prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer – profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Zarządzania). Wykładowca i ekspert z zakresu bankowości i prawa bankowego, polityki i prawa konkurencji, prawnych i ekonomicznych zagadnień e-biznesu, prawa nowych technologii oraz ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji. Współpracuje z Consumer Finance Network (European Credit Research Institute), European Consumer Debt Network, European Coalition for Responsible Credit, European Financial Inclusion Network. Członek European Association of Law and Economics. Wykładał jako Visiting Professor na uniwersytetach niemieckich, kierował polską grupą badawczą European Net-work for Better Regulation – VI Program Ramowy UE. Autor ponad 200 publikacji naukowych i licznych ekspertyz dla naczelnych organów państwa, rządu, UOKiK, UKIE, ZBP, KPF i SKEF. Autor wielu książek.
Okładka książki Innowacje w miejscu pracy

49,90 zł 31,83 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,83 zł

W dyskursie publicznym innowacyjność jest chyba najczęściej używanym terminem – i to nie tylko w Polsce. Dominujące podejście koncentruje się jednak na rozwoju i wdrażaniu innowacji technologicznych, na zarządzaniu procesem zmiany oraz dopasowywaniu możliwości danego przedsiębiorstwa do oczekiwań rynkowych. Wyzwania społeczne i wpływ innowacji na podnoszenie jakości miejsc pracy nie są zwykle przedmiotem analizy. A przecież wzrost poziomu innowacyjności jest nie tylko kluczowym wyzwaniem z punktu widzenia konkurencyjności gospodarki, ale również z punktu widzenia podejmowania największych wyzwań stojących przed społeczeństwem, w tym tworzenia i utrzymywania wartościowych miejsc pracy. Książka przedstawia najważniejsze koncepcje oraz badania dotyczące innowacyjności w miejscu pracy, a międzynarodowy zespół autorów składa się z najlepszych ekspertów w tym obszarze. Publikacja składa się z czterech części, w których przedstawiona jest perspektywa teoretyczna, kontekst instytucjonalny, organizacyjny, a także kontekst jakości życia. Dowodzi, że w dłuższej perspektywie pełne zaangażowanie pracowników i ich partycypacja w procesach innowacyjnych będą miały większy wpływ niż np. zmiany technologiczne na proces doskonalenia systemów zarządzania. Książka zawiera także konkretne rekomendacje dla praktyków zarządzania. Publikacja ukazuje się we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego.
Okładka książki Portret Doriana Graya z angielskim

29,90 zł 23,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,56 zł

Język angielski - Poziom B2 Doskonal swój angielski na oryginalnym tekście klasycznej powieści Oscara Wilde'a Dorian Gray, młodzieniec o hipnotyzującej urodzie, pozuje do portretu malarzowi Bazylemu Hallwardowi. To wydarzenie rozpoczyna historię, która pozwala wniknąć w świat grupy młodych wielbicieli sztuki i wyznawców hedonizmu. Czy w drodze do absolutnego piękna można bezkarnie porzucić kategorie moralne i dotrzeć do wiecznego szczęścia? Klasyczna powieść Oscara Wilde'a w opracowaniu anglistów - w wersji do nauki języka angielskiego i do czytania dla przyjemności - w oryginale. Podręcznik oparty na oryginalnym tekście powieści został skonstruowany według przejrzystego schematu: - na marginesach tekstu podano objaśnienia trudniejszych wyrazów, - każdy rozdział jest zakończony krótkim testem sprawdzającym stopień rozumienia tekstu, - zawarty po każdym rozdziale dział O słowach jest poświęcony poszerzeniu słownictwa z danej dziedziny, wyrazom kłopotliwym dla polskich uczniów (tzw. false friends), phrasal verbs, słowotwórstwu oraz wyrażeniom idiomatycznym, - w dziale poświęconym gramatyce omówiono wybrane zagadnienie gramatyczne, ilustrowane fragmentem rozdziału, - dla dociekliwych został również opracowany komentarz do wybranych tematów związanych z kulturą i historią, - różnorodne ćwiczenia pozwolą czytelnikowi powtórzyć i sprawdzić omówione w podręczniku zagadnienia leksykalne i gramatyczne. Alfabetyczny wykaz wyrazów objaśnianych na marginesach tekstu znajduje się w słowniczku. Odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych są podane w kluczu na końcu książki.
Okładka książki Wycena przedsiębiorstwa

69,90 zł 44,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,59 zł

Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania długoterminowej strategii budowania jej wartości. Podstawowe znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, przez którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki. Akcent jest zatem położony na przyszłość, a nie na przeszłość, oraz na realne przychody, a nie zysk księgowy. Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych. Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć i rodzajów kategorii wartości − od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne. Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż wycena jest zarówno teorią (jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających. Trzeba jednak mieć pełną świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów. Marek Panfil, Andrzej Szablewski
Okładka książki Odwołanie warunkowego zwolnienia

64,90 zł 41,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,56 zł

Monografia Odwołanie warunkowego zwolnienia jest wynikiem badań Autorki nad dogmatycznymi i empirycznymi zagadnieniami związanymi z instytucją warunkowego zwolnienia. Jakkolwiek warunkowe zwolnienie od wielu lat pozostawało w kręgu zainteresowania przedstawicieli nauki, dostrzegalny był brak opracowań koncentrujących się wokół podstaw odwołania warunkowego zwolnienia oraz ustalenia przyczyn negatywnego zakończenia okresu próby. Mając w polu widzenia powszechność stosowania warunkowego zwolnienia, a tym samym szeroką grupę skazanych, do których ma zastosowanie warunkowe zwolnienie, warto było skoncentrować się na tym zagadnieniu nie tylko w celu uzyskania odpowiedzi na pytanie, dlaczego niektórym się nie udało, ale również dla poznania okoliczności sprzyjających takiemu wynikowi próby. Anna Jaworska-Wieloch – doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Karnego i Kryminologii Uniwersytetu Śląskiego. Ukończyła aplikację ogólną w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury, obecnie odbywa staż referendarski w związku z aplikacją sędziowską. Były sądowy kurator społeczny do spraw karnych. Autorka publikacji z zakresu prawa karnego i prawa karnego wykonawczego.
Okładka książki Zakupy w przedsiębiorstwie

39,90 zł 25,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,45 zł

Sprawne stworzenie skutecznych procedur zakupowych to jeden z największych problemów w przedsiębiorstwach, które wdrażają nowe systemy ograniczania poziomu zapasów i redukcji kosztów. Powodzenie takich działań może zapewnić jedynie dostawca, na którego można liczyć w zakresie jakości, terminu dostawy i rozsądnego poziomu ceny. I tu pojawia się problem-jak znaleźć właściwego dostawcę i rozwinąć efektywną współpracę. We współczesnych przedsiębiorstwach nadal pojawia się problem sprawnego połączenia działań z zakresu logistyki zaopatrzenia, w tym-w szczególności-zarządzania informacją, siecią zaopatrzenia, zapasami czy kwalifikowaniem i oceną dostawców-a typową- realizowaną od lat działalnością kupiecką. To kupiec realizuje podstawowe funkcje zaopatrzeniowe, polegające na znalezieniu dostawcy, przeprowadzeniu z nim negocjacji zakupowych, zawarciu umowy ramowej lub na pojedynczy zakup, niejednokrotnie zorganizowaniu transportu, rozliczeniu zrealizowanej transakcji i ewentualnie– dochodzeniu reklamacji. „Zakupy w przedsiębiorstwie” to praktyczny poradnik dla kupujących: - jak kupić korzystnie, z odpowiednim terminem dostawy, produkt właściwej jakości? - jak sprawić, żeby z trudem zdobyty, dobry dostawca, stał się lojalnym kontrahentem i wartościowym partnerem biznesowym?
Okładka książki Opowiadania Edgara Allana Poe z angielskim

44,90 zł 35,37 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,37 zł

Edgar Allan Poe jest uważany za jednego z prekursorów powieści grozy, horroru, ale także science-fiction i fantasy, jak i powieści detektywistycznej. Był jedną z kluczowych postaci amerykańskiego romantyzmu i stworzył podwaliny współczesnej kultury popularnej. Większość jego wczesnej twórczości wpisuje się w nurt literatury gotyckiej. Po sukcesie w USA stał się znany także w Europie, a to za sprawą doskonałych przekładów jego wierszy autorstwa Charlesa Baudelaire’a. Z kolei postać C. Auguste’a Dupina, detektywa-amatora z przebłyskami genialnej refleksji, wnikliwej obserwacji i zdolności wczuwania się w psychikę złoczyńcy, dała mu zasłużoną renomę ojca kryminałów. Opowiadania Edgara Allana Poe to znakomita literatura na której nauka angielskiego to prawdziwa przyjemność! Książka ukazuje się w popularnej serii Poltextu klasyki literatury światowej z angielskim, w której dotychczas ukazały się m.in. Wielki Gatsby z angielskim, Przygody Alicji w Krainie Czarów z angielskim oraz dwa tomy Przygód Sherlocka Holmesa z angielskim. Wersja audio opowiadań w języku angielskim jest dostępna nieodpłatnie w serwisie internetowym li-brivox.org.
Okładka książki Pasja i dyscyplina strategii

39,90 zł 25,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,45 zł

Sukces firmy jest zawsze pochodną strategicznych wyborów i szczęścia. Na szczęście nie mamy wpływu, możemy mu jednak pomagać – dyscypliną. Dyscyplina strategii wymaga od menedżerów starannej analizy i interpretacji zmian w otoczeniu, klarownego ustalenia granic firmy, wyznaczenia ambitnych celów i zbudowania zyskownego mode-lu biznesowego. Taka jest dobra praktyka zarządzania, bez względu na stopień złożoności organizacji i dynamiki rynku. Praktykę można uczy-nić jednak jeszcze lepszą, dodając do dyscypliny marzenia i pasję. Tylko pasja jest bowiem źródłem prawdziwych innowacji i zmian. Każe sięgać w przyszłość, przekraczać oczywiste granice, łamać branżowe kanony myślenia, zadawać nieoczywiste pytania: dlaczego tak? i dlaczego nie? Pasja buduje także motywację i zaangażowanie, które dają firmie sens istnienia, a pracownikom odrobinę zwyczajnej radości. Dlatego dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy strategie i firmy, które wygrywają w zderzeniu z konkurencją. O nich i dla ich liderów jest ta książka. Prof. dr hab. Krzysztof Obłój jest znanym specjalistą z zakresu zarzą-dzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Za-rządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskie-go oraz w renomowanych zagranicznych szkołach biznesu, m.in. University of Illinois, ESCP Europe Business School, Henley Business School, IEDC-Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m.in. jest współautorem Change Management in Transition Economies – New York 2003, Strategy in Transition – Oxford 2005, Contemporary Cor-porate Strategy: Global Perspective – London 2007). Książki wydane w Polsce: Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej oraz Refleksje o zarządzaniu stały się bestsellerami. Prof. Krzysztof Obłój pracował jako doradca zarządów wielu firm zagranicznych oraz krajowych, m.in. ABB, Allianz, Budimex, Fresenius-Kabi, Goodyear, Eurozet, GSK, LPP, Orange, PressGlass, Sanitec, SAP, TZMO. Był członkiem rad nadzorczych spó-łek Agora, Ambra, Alior Bank, Eurobank, Orlen i PZU, a w chwili obecnej jest członkiem rad nadzorczych Impel SA oraz Prochem SA.
Okładka książki Wielki Gatsby z angielskim

39,90 zł 25,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,45 zł

Język angielski Poziom B2 Long Island w stanie Nowy Jork, lata 20. XX wieku. Era jazzu, prohibicji, gangsterów i mafijnych porachunków. I wielka chęć życia po Wielkiej Wojnie: przyjęcia, alkohol i rozpaczliwe poszukiwanie szczęścia, prowadzące do dramatu. Jedna z najwybitniejszych powieści amerykańskich autorstwa Francisa Scotta Fitzgeralda to zarazem interesująca lektura i doskonały materiał edukacyjny. W odróżnieniu od tradycyjnych podręczników, nauka oparta na książce mistrza pióra daje czytelnikowi bezpośredni kontakt z naturalnym językiem. Co więcej, wciągająca treść powieści sprawia, że każda lekcja jest nową przygodą i przyjemnością. Podręcznik oparty na oryginalnym tekście powieści (w wersji skróconej) został skonstruowany według przejrzystego schematu: • Na marginesach tekstu podano objaśnienia trudniejszych wyrazów. • Każdy rozdział jest zakończony krótkim testem sprawdzającym stopień rozumienia tekstu. • Zawarty po każdym rozdziale dział O słowach jest poświęcony poszerzeniu słownictwa z danej dziedziny, wyrazom kłopotliwym dla polskich uczniów (np. wyrazom wieloznacznym lub trudnym w użyciu) i słowotwórstwu. • W dziale poświęconym gramatyce omówiono wybrane zagadnienie gramatyczne, ilustrowane fragmentem rozdziału. • Dla dociekliwych został również opracowany komentarz do wybranych tematów związanych z kulturą i historią. Różnorodne ćwiczenia pozwolą Czytelnikowi powtórzyć i sprawdzić omówione w podręczniku zagadnienia leksykalne i gramatyczne. Alfabetyczny wykaz wyrazów objaśnianych na marginesie tekstu znajduje się w słowniczku. Odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych są podane w kluczu na końcu książki. Marta Fihel – anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników. Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak – wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, pracował jako tłumacz agencyjny i książkowy, współautor kilkunastu podręczników do nauki języka angielskiego, twórca największego polskiego darmowego słownika internetowego ling.pl. Grzegorz Komerski – absolwent filozofii, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego. Prowadzi blog poświęcony historii języków i etymologii.
Okładka książki Coaching jako konstruktywny dialog

54,90 zł 33,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,56 zł

Dialog jest sercem każdej istotnej relacji, w tym relacji coachingowej, a zarazem koniecznym warunkiem rozwoju indywidualnego i społecznego – to właśnie dzięki niemu można mówić o prawdziwym spotkaniu dwóch osób. Bez takiego spotkania, bez możliwości przejrzenia się w oczach innego podmiotu, bez nazwania i wyrażenia własnych myśli, bez empatycznego otwarcia się i usłyszenia myśli drugiego człowieka oraz bez wymiany poglądów prowadzącej do współtworzenia nowych idei – niemożliwe byłoby ani samopoznanie, ani tworzenie więzi, ani też indywidualny, czy społeczny progres. Można uznać, że nawiązywanie dialogu jest nie tylko naturalną, wrodzoną potrzebą homo sociologicus, ale wręcz konstytuuje nasze człowieczeństwo. W tym kontekście coaching, rozumiany jako konstruktywny dialog staje się nie tylko sposobem na zaspokojenie jednej z fundamentalnych ludzkich potrzeb, ale także pięknym i skutecznym narzędziem służącym do facylitacji indywidualnego i społecznego rozwoju. Z Wprowadzenia Podejmowany dotychczas w nieznacznym stopniu temat szeroko rozumianego dialogu, mającego wielowiekową tradycję, staje się w tej publikacji nowym polem badawczym, a także nowym wyznacznikiem rozwoju, postępu i innowacyjności – zarówno w relacjach międzyludzkich, jak i w obszarze zarządzania i edukacji. Przedstawione w książce interesujące konteksty analiz i interpretacji procesu coachingu jako dialogu potwierdzają jego aktualność i niezwykłą dynamikę rozwojową. Pokazują nowe paradygmaty i trendy. Wskazywanie interdyscyplinarnych relacji i zależności stanowi zarówno szansę, jak i wyzwanie stojące przed światem nauki, biznesu i edukacji, z którymi muszą się zmierzyć instytucje zajmujące się kształceniem i doskonaleniem kompetencji pracowników i nauczycieli. Tutaj właśnie coaching uzupełnia lukę między kształceniem sformalizowanym i ustawicznym rozwojem człowieka. Książka jest przeznaczona nie tylko dla praktyków i teoretyków coachingu, lecz także dla wszystkich, którzy widzą w tej metodzie szansę na rozwój własnego potencjału. prof. dr hab. Józef Bednarek
Okładka książki Moc sprawcza ludzi i organizacji

69,90 zł 55,07 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,07 zł

Prof. Lech W. Zacher z Akademii Leona Koźmińskiego jest najbardziej chyba znanym polskim uczonym od lat propagującym zagadnienia i problemy określane po angielsku jako STS, czyli Science, Technology, and Society. Podczas gdy w USA każdy większy uniwersytet oferuje tzw. STS studies, w Polsce jest to dziedzina nauki wciąż mało znana. Tym cenniejsza jest każda publikacja w języku polskim poświęcona krytycznej refleksji nad nauką i techniką oraz społecznym i gospodarczym skutkom ich rozwoju. Autorzy tej książki poszukują odpowiedzi na pytania o źródła i przyczyny „mocy sprawczej” wpływającej na zachowania ludzi oraz organizacji politycznych, biznesowych i społecznych. W jakim stopniu czynnikiem sprawczym może być technika? Jaka „moc sprawcza” powoduje, że społeczeństwa i państwa zdobywają się na wielkie wysiłki modernizacyjne? Skąd biorą się wśród nas liderzy? Jaką rolę odgrywają w świecie i w Polsce think tanki? Ta ciekawa książka zainteresuje czytelników chcących lepiej zrozumieć wpływ nauki i techniki na współczesną cywilizację.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,21 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Okładka książki Sól

22,31 zł
39,30 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,28 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,63 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Opakowanie Carcassonne Big Box 7

192,57 zł
249,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 192,57 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

10. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,90 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj