Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy.Arkusze umożliwiają:- dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia- określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej- ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego.Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Druga część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja i otoczenie":1. Ja - członek rodziny:- moja rodzina- moje miejsce zamieszkania2. Ja - uczeń:- moja klasa- moja szkoła3. Ja - w rozmowie4. Ja - członek społeczności lokalnej.
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy.Arkusze umożliwiają:- dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia- określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej- ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego.Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Trzecia część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja i otoczenie":5. Ja - członek społeczeństwa6. Ja i przyroda7. Moje zdrowie8. Ja w chorobie.
Przewodnik dla nauczyciela stanowi część serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne, w której skład wchodzi również podręcznik oraz karty pracy (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Jest przeznaczony dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Publikacja zawiera rozkład zajęć z podziałem na edukacje: polonistyczną, matematyczną i plastyczno techniczną; tematy zajęć; cele oraz sposoby opracowania danej karty. Oprócz ćwiczeń wskazanych w poleceniu na karcie w przewodniku opisano dodatkowe zadania, które można wykorzystać podczas opracowywania danego tematu.
Kolejna z serii FANTASTYCZNYCH książek Wydawnictwa Harmonia! Po Fantastycznych krzyżówkach ortograficznych i Fantastycznych zadaniach tematycznych pora na 46 zakreślanek, które służą rozwijaniu koncentracji i spostrzegawczości.Odszukiwanie ukrytych w tabelach wyrazów pozwala ćwiczyć umiejętność skupienia, percepcję wzrokową, cierpliwość, ale też wzbogaca słownictwo dziecka. Kolejne zakreślanki dotyczą tematyki bliskiej odbiorcom - zwierząt, przyborów szkolnych, dyscyplin sportowych itp.KATARZYNA MICHALEC - autorka ponad 100 książek oraz e-booków dla dzieci, w tym łamigłówek, zabaw kreatywnych, bajek, wierszy oraz opowiadań edukacyjnych. Współpracowała także z czasopismami (m.in. "Bliżej przedszkola", "Wychowanie w Przedszkolu", "Nauczycielka Przedszkola", "Promyczek", "Sygnał", "Życie Szkoły"), gdzie publikowała propozycje zabaw i zadań dla najmłodszych. W 2017 roku jej książka Zawiła historia niesfornego Kacperka była nominowana do Ogólnopolskiej Nagrody im. Kornela Makuszyńskiego.
Historyjki o emocjach to pomoc przeznaczona do pracy z dziećmi, które mają trudności z rozpoznawaniem i określaniem uczuć innych osób oraz z wyrażaniem tego, co czują, za pomocą mimiki twarzy. Ich prosta forma (krótkie, nieskomplikowane teksty i pozbawione szczegółów rysunki) umożliwi skupienie się na ćwiczeniu nawet dzieciom z problemami w zakresie kompetencji społecznych i komunikacyjnych.W publikacji położono szczególny nacisk na nazywanie uczuć okazywanych w różnych sytuacjach społecznych. Pracując z książką, dziecko powinno zauważyć, że w jednym miejscu, na przykład w domu, szkole czy sklepie, może czuć rozmaite emocje, w zależności od sytuacji, w której się znalazło.Na każdej rozkładówce przedstawiono cztery sytuacje, które mogą się wydarzyć w jednym miejscu i z którymi łączą się odmienne emocje. Omówione zostały przestrzenie interakcji społecznych, doskonale znane z codziennych aktywności najmłodszych, takie jak dom, szkoła, sklep, restauracja, przychodnia, ulica, kino, zoo, hotel, plac zabaw, podwórko, boisko, park czy środki transportu.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności.W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o trzylatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy ćwiczeń z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności.W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o czterolatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadań z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Kim są sensoryczne dzieciaki? To między innymi Tadek niejadek, co lubi tylko to, co mama ugotuje, i Zuzia, którą wszystko drapie. Bohaterów książki Małgorzaty Parchety łączy problem, jaki stanowią dla nich zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Dzięki atrakcyjnej dla najmłodszych i ich rodziców formie bajki terapeutycznej autorka w przystępny sposób pokazuje:- jak objawiają się zaburzenia SI,- jakie trudności spotykają "sensoryczne dzieciaki" w codziennym życiu (w przedszkolu, w szkole, na placu zabaw),- jak rozmawiać z dziećmi wymagającymi terapii SI i wspierać je, będąc rodzicem/terapeutą/nauczycielem,- jak rozwijać inteligencję emocjonalną dzieci, oswajając je z trudnymi sytuacjami i emocjami.Na książkę składają się:- 8 opowiadań terapeutycznych pozwalających utożsamić się małym czytelnikom z bohaterami, a przez to zrozumieć własne uczucia i oswoić problemy,- komentarze autorki - pytania do tekstów i propozycje ćwiczeń,- spis przykładowych objawów zaburzeń SI - przydatny rodzicom, którzy zastanawiają się nad konsultacją z terapeutą.MAŁGORZATA PARCHETA - psycholog wychowawczy, trenerka, terapeutka SI. W swojej firmie Kuźnia prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli i rodziców oraz zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci. Autorka bajek terapeutycznych Emocjonalki. Jako terapeutka SI pracuje z dziećmi, pomagając lepiej funkcjonować im i ich zmysłom. Sama ma zaburzenia integracji sensorycznej, dlatego doskonale rozumie problemy swoich małych pacjentów i wie, że oprócz pracy ze zmysłami potrzebują też często wsparcia w wyjaśnieniu swojego funkcjonowania i wzmacnianiu samooceny. Stąd pomysł na opowieści, które pomogą im lepiej zrozumieć siebie.
Na temat autyzmu i zespołu Aspergera napisano wiele książek, jednak w większości skierowane są do osób neurotypowych albo ich autorami są autystyczni dorośli, którzy dzieciństwo i okres nastoletni mają dawno za sobą. "Niezbędnik dziewczyny ze spektrum" to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inną autystyczną dziewczynę - osobę, która wie, jak to jest być nastolatką w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTube'a i selfików, i dobrze to rozumie.Czytelniczki znajdą tu mnóstwo życiowych porad oraz wszelkie narzędzia, dzięki którym rozkwitną i łatwiej osiągną w życiu to, czego pragną. Praktyczne wskazówki dotyczące przyjaźni, randek, szkoły, postrzegania ciała i stawiania własnych granic, a także dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zostały opracowane przez Sienę Castellon - uhonorowaną nagrodami rzeczniczkę neuroróżnorodności - na podstawie jej własnych doświadczeń. Dzięki nim przezwyciężysz każdą napotkaną trudność!Porady autorki dotyczą przede wszystkim takich obszarów, jak:- akceptacja samej siebie- maskowanie i wyczerpanie społeczne- radzenie sobie z wrażliwością sensoryczną i przeładowaniem sensorycznym- rozumienie własnych emocji i dbanie o zdrowie psychiczne- nawiązywanie przyjaźni i relacji romantycznych- tożsamość płciowa- trudności w szkole- zapewnienie sobie bezpieczeństwa w bezpośrednich relacjach z ludźmi oraz w internecie- celebrowanie neuroróżnorodności.Książka została napisana z myślą o dziewczynach ze spektrum autyzmu w wieku 12-20 lat, ale cieszy się popularnością także wśród starszych autystek oraz chłopaków ze spektrum. "Niezbędnik..." będzie też przystępnym źródłem informacji dla rodziców, rodzeństwa i przyjaciół osób z autyzmem, ich nauczycieli, terapeutów oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniem neuroróżnorodności."Niezbędnik dziewczyny ze spektrum" to niezastąpiony poradnik, jak przetrwać szalenie ważny etap w życiu. Czytelniczki znajdą tu bardzo potrzebne rozwiązania i odpowiedzi na życiowe wątpliwości.Barb Cook, autorka i redaktorka książki Spectrum Women: Walking to the Beat of AutismTa książka to dar nie tylko dla dziewczyn ze spektrum, ale także dla wszystkich bliskich im osób.
"Rysuję samodzielnie" to pomoc dydaktyczna stworzona dla terapeutów, nauczycieli, a także rodziców, którzy pracują z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Może być również wykorzystana w pracy z najmłodszymi rozpoczynającymi swoją przygodę z rysowaniem. Z publikacji można korzystać na zajęciach indywidualnych oraz grupowych, zarówno w przedszkolu, w szkole, jak i w domu.Prezentowane materiały mają pomóc dzieciom w nauce samodzielnego rysowania i rozwijaniu umiejętności grafomotorycznych, które są niezbędne dla okresu przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Do tego celu wykorzystano technikę uczenia, jaką jest plan aktywności.W teczce znajduje się zestaw 8 obrazków, których instrukcja rysowania znajduje się na 39 kartach, oraz zeszyt z opisem publikacji.
Uzupełnianki logiczne zostały przygotowane dla dzieci w wieku przedszkolnym. Mogą z nich korzystać także dzieci starsze rozwijające się nieprawidłowo. Materiały będą pomocą zarówno dla nauczycieli oraz pedagogów, jak i rodziców czy innych osób bawiących się z dzieckiem w domu.W publikacji znajduje się 18 tabel, które dziecko uzupełnia kartonikami z obrazkami lub figurami geometrycznymi mającymi określone cechy. Dzięki temu maluch ćwiczy logiczne myślenie, doskonali koncentrację, percepcję wzrokową i umiejętność słuchania ze zrozumieniem poleceń.
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne formularze, listy kontrolne i tabele służące do wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku. Wszystkie formularze są do wielokrotnego wykorzystania (format i układ wygodny do kopiowania).
Prezentowana publikacja zawiera ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Pierwsza część Lubię mówić to materiał obejmujący wyrazy dwusylabowe złożone z sylab otwartych (typu „mapa”, „buty”) oraz jednosylabowe, zakończone spółgłoską (typu „dom”). Z publikacji korzystać mogą zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice. W jaki sposób pracować z materiałem? Jeśli dziecko nie potrafi wypowiadać wyrazów dwusylabowych, zaczynamy od nauki powtarzania pierwszych sylab nazw obrazków. Czyli w wyrazie „mata” dziecko powtarza tylko sylabę „ma”, w wyrazie „buty” – powtarza tylko sylabę „bu”. Po opanowaniu sylab otwartych można przejść do łączenia ich w wyrazy dwusylabowe. Następnie pracujemy na wyrazach jednosylabowych zakończonych spółgłoską. Później wszystkie wyrazy utrwalamy w różnych kontekstach (wykonywanie ćwiczeń z kart pracy), by na końcu utrwalić je w wyrażeniach, zdaniach, krótkich opowiadaniach.
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie.ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983-2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych.Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
"Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 7-8. Rysunkowe karty pracy" to zestaw 63 arkuszy wspomagających proces czytania ze zrozumieniem utworów literackich omawianych na lekcjach w klasach 7-8. Praca z graficznymi kartami ułatwi uczniom zrozumienie tekstów, usprawni proces uważnego i krytycznego czytania dzieł literackich, pomoże dostrzec związki przyczynowo-skutkowe między wydarzeniami, zrozumieć i odtworzyć relacje między bohaterami, intencje postaci, a także formułować własne sądy na temat osób oraz wydarzeń.Materiały można wykorzystać do pracy na lekcji, w domu i na zajęciach dodatkowych. Doskonale sprawdzą się podczas pracy z uczniem z dysfunkcjami. Uniwersalność kart sprawia, że mogą być one wykorzystywane w toku różnorodnych oddziaływań edukacyjnych, zarówno indywidualnych, jak i grupowych.- Charles Dickens, Opowieść wigilijna- Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec- Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśnii trenów, w tym trenyI, V, VII i VIII- Aleksander Fredro, Zemsta- Antoine de Saint-Exupry, Mały Książę- Ignacy Krasicki, Żona modna- Henryk Sienkiewicz, Quo vadis- Henryk Sienkiewicz, Latarnik- Juliusz Słowacki, Balladyna- Adam Mickiewicz, Reduta Ordona- Adam Mickiewicz, Śmierć Pułkownika- Adam Mickiewicz, Świtezianka- Adam Mickiewicz, Dziady (część II)- Adam Mickiewicz, wybrany utwór z cyklu Sonety krymskie- Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (całość)- Stefan Żeromski, Syzyfowe prace- Sławomir Mrożek, Artysta- Melchior Wańkowicz, Ziele na kraterze
Brak planu na niebanalne zajęcia rewalidacyjne, niespodziewane zastępstwo lub uczeń, który nie ma ochoty pracować zgodnie z rozkładem zajęć - w odpowiedzi na te nauczycielskie trudności zaprojektowane zostało pudełko pełne fiszek służących rewalidacji.Zestaw to pomoc przygotowana specjalnie do zajęć rewalidacji lub innych zajęć indywidualnych z młodzieżą ostatnich klas szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej. Fiszki mogą stać się pomysłowym narzędziem edukacyjnym pozwalającym uczniom nabywać nowych kompetencji, wzmocnić zachowania lub je skorygować. Wystarczy wylosować kartę z pudełka i przeczytać pytanie/polecenie, które prowokuje do rozmowy na tematy związane m.in. z czasem wolnym, zdrowiem, potrzebami i trudnościami czy przyszłą pracą.Fiszki stanowią uzupełnienie publikacji Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć oraz Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Karty pracy. Zestaw koresponduje z treścią wymienionych wyżej książek w zakresie rozwijania umiejętności praktycznych uczniów z niepełnosprawnością na poziomie szkoły ponadpodstawowej. Tematyka zadań i pytań umieszczonych na fiszkach stanowi uzupełnienie zawartości kart pracy. Podjęcie poniższych zagadnień umożliwia uczniowi zdobycie wiedzy potrzebnej w dorosłości:1. Ja, uczeń2. Moje umiejętności3. Moje potrzeby4. Moje trudności5. Moja codzienność6. Moja przyszła praca7. Mój czas wolny8. Moje zdrowie9. Moje dorosłe życie
Ćwiczenia zawarte w elementarzu mają na celu pomoc uczniom w opanowaniu: rozpoznawania dwuznaków, spółgłosek miękkich oraz trójznaku dzi i spółgłoski ż techniki czytania wyrazów i zwrotów zawierających wymienione wyżej litery i głoski z uwzględnieniem zasady stopniowania trudności. Zawarte w książce materiały zostały opracowane tak, by nauczyciele, terapeuci i rodzice mieli pewną swobodę w korzystaniu z ćwiczeń i możliwość dostosowania ich do indywidualnych potrzeb dziecka. Materiał składa się z pięciu części poświęconych kolejno: dwuznakom i spółgłosce ż spółgłoskom miękkim łańcuchom sylabowo-wyrazowym (które służą do doskonalenia umiejętności czytania sylab otwartych i zamkniętych) znajdowaniu słów ukrytych w innych wyrazach ćwiczeniom utrwalającym pozwalającym na skuteczny trening czytania. Publikacja jest kontynuacją: Elementarza do nauki czytania dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi i innymi deficytami rozwojowymi. Może być stosowana w:- przedszkolach i szkołach specjalnych- klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych- podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Może być również wykorzystana jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej, czyli w przedszkolach masowych. Karty pracy mogą posłużyć także rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Zostały przygotowane z myślą zarówno o pracy z całym zespołem, jak i w trakcie zajęć indywidualnych.Materiał zawiera zadania dotyczące:- rozwijania umiejętności myślenia operacyjnego- utrwalania znajomości liczb w zakresie 100- utrwalania podstawowych działań arytmetycznych- poznawania i utrwalania ułamków- utrwalania podstawowych działań na ułamkach.Zadania zawarte na niemal 100 kartach pracy służą rozwojowi intuicji matematycznych i rozumowania operacyjnego, a więc podstaw uczenia się matematyki.
Czytanie harmonijne. Skuteczna nauka czytania dla małych dzieci oraz uczniów z trudnościami
Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania.
W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki.
Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów.
Na dołączonej do książki płycie CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
Dwie części kart pracy Percepcja wzrokowa to ponad 100 zadań przygotowanych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z:- niepełnosprawnością intelektualną- niepełnosprawnością sprzężoną- autyzmem- dysleksją- innymi deficytami rozwojowymi.Karty korekcyjno-kompensacyjne zawierają zadania, dzięki którym uczeń doskonali percepcję wzrokową poprzez ćwiczenie:- spostrzegawczości- dostrzegania logicznych związków- posługiwania się kolorami- posługiwania się liczbami- orientacji przestrzennej.Zadania polegają m.in. na:- przeliczaniu elementów- kolorowaniu według kodu- łączeniu zbiorów- dopasowywaniu elementów- dorysowywaniu brakujących części rysunków.Publikację można wykorzystać przede wszystkim na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, jako pomoc dydaktyczną w placówkach edukacyjnych, na każdym poziomie nauczania (w przedszkolach masowych i specjalnych, klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych), ale też podczas pracy w domu jako dodatkowy materiał dla rodziców.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?