Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc, zwyczajów i relacji z innymi osobami. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące wsi: budynki gospodarskie, uprawiane rośliny oraz wiejskie zwierzęta i korzyści płynące z ich hodowli.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Materiał można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych. Karty będą przydatne również rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową.W teczce znajdują się dwa bloki z kartami pracy: część 3 i część 4.CZĘŚĆ 3 zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:cech charakterystycznych wiosnyważnych świąt przypadających na okres wiosnywiosennych ptakówzwierząt hodowlanych i domowychprac ogrodowych w czasie wiosnyzdrowego żywienia i stylu życiawiedzy o środowiskuekologiiPolski i jej sąsiadów.CZĘŚĆ 4 zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:cech charakterystycznych latadomu, pomieszczeń i obowiązków domowychważnych świąt przypadających na okres latabudowy ciała człowieka, zmysłów i emocjibezpieczeństwa i telefonów alarmowychwakacji i podróżowania.
Książka powstała z myślą o osobach z uszkodzeniami mózgu, w wyniku których w różnym stopniu utraciły one swe dotychczasowe funkcje językowe. Zaburzenia odbiorcze i nadawcze mowy w różnych aspektach wykluczają człowieka z relacji międzyludzkich. Terapia mowy jest w takiej sytuacji niezbędna. W tym celu opracowany został prezentowany zestaw ćwiczeń, które w znacznym stopniu ułatwiać mają terapeucie oraz rodzinie chorego pracę nad odzyskaniem utraconych poprzez afazję umiejętności językowych i komunikacyjnych.
W książce zamieszczono ćwiczenia, których celem jest spowolnienie wystąpienia i rozwoju u osób starszych zaburzeń funkcji poznawczych, takich jak pamięć, myślenie, rozumienie. Są tu różnego rodzaju krzyżówki, testy i łamigłówki, których rozwiązanie wymaga między innymi: liczenia, porównywania, odróżniania, wyodrębniania, uzupełniania, przekształcania, odnajdywania, łączenia, wybierania, grupowania. Zadania oparte są na materiale graficznym, obrazkowym, cyfrowym, literowym oraz wyrazowym.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
Niezbędnik pedagoga specjalnego to zestaw materiałów dla nauczyciela współorganizującego kształcenie specjalne, pracującego z dziećmi w wieku szkolnym w szkole ogólnodostępnej lub z oddziałami integracyjnymi.Książka zawiera porady, wskazówki oraz wzory dokumentów do wykorzystania w bezpośredniej pracy z podopiecznymi i podczas konsultacji dla rodziców.Publikacja nie tylko pomoże pedagogom specjalnym sprostać wyzwaniom, jakie napotkają w szkole, ale także przypomni im, jak wspaniała, ważna i potrzebna jest ich praca.W skład książki wchodzą m.in.:wzór zgody na zajęcia rewalidacyjnewzór tablicy motywacyjnejdzienniczek korespondencji i informacjidzienniczek obserwacjipakiet szkolnych przywilejów dla uczniaankieta dla rodziców dotycząca współpracy z pedagogiem specjalnymarkusz obserwacji zachowań niepożądanych u uczniakarty do indywidualnej pracy z uczniem.
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 8 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 8 na lekcjach języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, chemii, fizyki, wiedzy o społeczeństwie i edukacji dla bezpieczeństwa.
Co robić, a czego się wystrzegać, by zdobyć przyjaciół i ich nie stracić? Jak odszyfrować wskazówki związane z mową ciała? Jak najlepiej podtrzymać rozmowę? Podobnie jak tabliczka mnożenia umiejętności społeczne nie są wrodzone każde dziecko musi się ich nauczyć. Na szczęście 50 ćwiczeń zawartych w tej książce sprawi, że zdobywanie umiejętności społecznych stanie się łatwe i przyjemne! Książka Umiejętności społeczne. Trening dla dzieci pomoże chłopcom i dziewczynkom w wieku od 6 do 10 lat nabrać pewności siebie i odnaleźć się w sytuacjach społecznych w domu, szkole oraz innych miejscach. Dzięki ciekawym i zabawnym ćwiczeniom dzieci zdobędą nowe supermoce między innymi nauczą się zręcznie utrzymywać piłkę konwersacyjną w grze, osiągać kompromis, a także przestrzegać zasad dobrego zachowania przy stole.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi, a także dla dzieci rozpoczynających naukę języka angielskiego. Może być stosowana jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Będzie przydatna na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Część 2 zawiera słownictwo z działów:szkolne akcesoriaciałorodzinadomprzyimkiprzymiotnikirokcodziennośćBoże NarodzenieWielkanoc.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi, a także dla dzieci rozpoczynających naukę języka angielskiego. Może być stosowana jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Będzie przydatna na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Część 1 zawiera słownictwo z działów:koloryliczbykształtyzabawkiowocewarzywazwierzęta hodowlanezwierzęta egzotyczne.
Książka powstała, aby wspomóc dzieci, którym nauka czytania sprawia spore trudności. Jest przeznaczona dla uczniów, którzy przeszli już etap czytania wyrazów oraz zdań i są w trakcie doskonalenia umiejętności czytania ze zrozumieniem.Zaproponowane teksty przybierają postać bardzo krótkich czytanek opisujących proste i konkretne sytuacje życiowe. W części 1 teksty zapisano wielkimi literami bez ozdobników, w części 2 zastosowano styl elementarzowy. Taki podział umożliwia indywidualne dostosowanie materiału do poziomu umiejętności ucznia oraz stopniowanie trudności.
Uczniowie szkół ponadpodstawowych powoli wchodzą w dorosłe życie i mają coraz więcej różnych doświadczeń. Warto przygotować młodzież na wyzwania stawiane przez otoczenie oraz na przyszłe zmiany. Pytania zamieszczone na kartach Porozmawiaj ze mną! dają możliwość poprowadzenia rozmowy w taki sposób, aby wspólnie z całą grupą zastanowić się, co można zrobić w sytuacjach zagrożenia lub jak ich uniknąć. Dodatkowo proponowane tematy dają możliwość poznania poglądów młodego człowieka, tego, jak postrzega świat i jak widzi siebie.Porozmawiaj ze mną! to materiał do wykorzystania na zajęciach z wychowawcą, rewalidacji oraz treningu umiejętności społecznych. Karty pomagają zaktywizować uczniów do podjęcia dyskusji na ważne dla nich tematy. Pozwalają ćwiczyć sztukę argumentowania, wyrażania swojego zdania oraz poszanowania odmienności perspektywy innych osób. Zajęcia z wykorzystaniem proponowanych tematów ułatwią naukę podejmowania odpowiedzialności za własne decyzje i zachęcą młodzież do rozwoju osobistego.Publikacja będzie inspiracją dla nauczycieli i terapeutów do prowadzenia otwartych dyskusji na ważne tematy i poszukiwania wraz z uczniami rozwiązań w sytuacjach problemowych, które mogą przydarzyć się każdemu.Spis tematów:1. Z życia wzięte2. Media społecznościowe3. Słowa w sieci4. Fabryka plotek i ploteczek5. Wirtualne uczucia6. Pierwsze wrażenie7. Przyjaźń, miłość czy zauroczenie?8. Portale randkowe9. Kulisy sławy10. Stereotypy11. Czy oceny w szkole mają sens?12. Być czy mieć?13. Konsumpcjonizm i minimalizm14. Reklama15. Sekrety sukcesu16. Zmiana siebie17. Mobbing18. Stres i depresja
Zabawa to najlepsza forma nauki. Prezentowany zbiór 100 bardzo różnorodnych zadań z pewnością uprzyjemni czas dzieciom w wieku wczesnoszkolnym. Ćwiczenia te rozwijają spostrzegawczość, kreatywność oraz logiczne myślenie. Publikacja może być pomocna nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, opiekunom dzieci, a także rodzicom. Zawiera takie typy zadań, jak:ćwiczenia ortograficznezadania z tekstemuzupełnianie i układanie zdańzadania z elementami kodowanialabiryntykolorowankikrzyżówkizagadki.
Seria Pracuję z kartami przez cały rok przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu zaawansowanego samoobsługowych, szkolnych i zawodowych, a także związanych innymi czynnościami życia codziennego.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności zaawansowanych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
Jadę, rysuję, opowiadam! to pomoc edukacyjna dedykowana dzieciom w wieku przedszkolnym. Zawiera dwie pozycje: Ścieżki grafomotoryczne z opowieścią i Ścieżki samochodowe z opowieścią.Ścieżki grafomotoryczne z opowieścią to 15 kolorowych torów do wodzenia paluszkiem lub rysowania mazakiem. Ścieżkom towarzyszą proste do zapamiętania rymowane wierszyki.Ścieżki samochodowe z opowieścią to pomoc edukacyjna wspierająca rozwój mowy. Ścieżki umieszczone są w teczce w formie osobnych plansz A3, które po połączeniu stworzą jedną dużą drogę, po której dziecko może jeździć samochodem typu resorak.Co daje dziecku zabawa ze ścieżkami?usprawnia koncentracjęwspomaga rozumienie mowyrozwija wyobraźniędwukanałowo stymuluje pamięć do zapamiętania wierszykarozwija koordynację wzrokowo-ruchowądoskonali precyzję ruchów, przygotowując rękę do późniejszego etapu pisania.
Motywacja wewnętrzna to zbiór 5 gier, których głównym zadaniem jest uświadomienie nastolatkom, jak ważne jest posiadanie celu oraz dążenie do jego realizacji. Każda z gier w prosty sposób pokazuje, czym jest motywacja i w jakim stopniu jest zależna od nas samych. Gry można wykorzystywać w pracy z grupą, ale także w ramach pracy indywidualnej: podczas spotkań z pedagogiem, na zajęciach terapeutycznych itp.Prezentowane gry powstały z myślą o uczniach z niską motywacją do pracy zarówno w szkole, jak i poza nią. W prosty i bezpośredni sposób pokazują, czym jest motywacja, w jaki sposób możemy ją rozwijać, a co wpływa na nią negatywnie. Gry na konkretnych przykładach ukazują, jak włożona praca skutkuje osiągnięciem zamierzonego celu.
Publikacja to zestaw kart pracy do treningu umiejętności komunikacyjnych skierowany do dzieci i młodzieży w wieku 8-15 lat. Dzięki pracy z publikacją uczeń m.in.:dowie się, czym jest komunikacja werbalna i niewerbalnanauczy się, kiedy i jak rozpoczynać rozmowęzrozumie, dlaczego nie warto przeklinaćpozna różnicę między komunikacją pozytywną a negatywnąnauczy się prosić o pomoc.Dodatkowo publikacja zawiera:dziennik umiejętności komunikacyjnych - pomoc do wizualnego przedstawienia procesu rozwijania umiejętności komunikacyjnychponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.Ćwiczenia znakomicie sprawdzą się podczas indywidualnej i grupowej pracy terapeutów, psychologów oraz nauczycieli z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.Publikacja wchodzi w skład kolekcji "Z relacjami za pan brat" dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych.
Kolorowe pikselki to ćwiczenia graficzne polegające na odwzorowywaniu rysunków. Na każdej stronie książki znajduje się obrazek wzorcowy, poniżej którego pozostawiono miejsce na stworzenie nowego, przekopiowanego przez dziecko z wzoru powyżej. Matryce rysunków składają się z szeregu licznych, kolorowych, drobnych kółeczek - pikseli. Zadanie polega na zamalowaniu odpowiednim kolorem tych samych punkcików (pikseli) co we wzorze. Liczy się precyzja, dokładność i uważność. Zabawa rozwija spostrzegawczość, percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową oraz uwagę wzrokową.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?