Prezentowana publikacja zawiera ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Pierwsza część Lubię mówić to materiał obejmujący wyrazy dwusylabowe złożone z sylab otwartych (typu „mapa”, „buty”) oraz jednosylabowe, zakończone spółgłoską (typu „dom”). Z publikacji korzystać mogą zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice. W jaki sposób pracować z materiałem? Jeśli dziecko nie potrafi wypowiadać wyrazów dwusylabowych, zaczynamy od nauki powtarzania pierwszych sylab nazw obrazków. Czyli w wyrazie „mata” dziecko powtarza tylko sylabę „ma”, w wyrazie „buty” – powtarza tylko sylabę „bu”. Po opanowaniu sylab otwartych można przejść do łączenia ich w wyrazy dwusylabowe. Następnie pracujemy na wyrazach jednosylabowych zakończonych spółgłoską. Później wszystkie wyrazy utrwalamy w różnych kontekstach (wykonywanie ćwiczeń z kart pracy), by na końcu utrwalić je w wyrażeniach, zdaniach, krótkich opowiadaniach.
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie.ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983-2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych.Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
"Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 7-8. Rysunkowe karty pracy" to zestaw 63 arkuszy wspomagających proces czytania ze zrozumieniem utworów literackich omawianych na lekcjach w klasach 7-8. Praca z graficznymi kartami ułatwi uczniom zrozumienie tekstów, usprawni proces uważnego i krytycznego czytania dzieł literackich, pomoże dostrzec związki przyczynowo-skutkowe między wydarzeniami, zrozumieć i odtworzyć relacje między bohaterami, intencje postaci, a także formułować własne sądy na temat osób oraz wydarzeń.Materiały można wykorzystać do pracy na lekcji, w domu i na zajęciach dodatkowych. Doskonale sprawdzą się podczas pracy z uczniem z dysfunkcjami. Uniwersalność kart sprawia, że mogą być one wykorzystywane w toku różnorodnych oddziaływań edukacyjnych, zarówno indywidualnych, jak i grupowych.- Charles Dickens, Opowieść wigilijna- Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec- Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśnii trenów, w tym trenyI, V, VII i VIII- Aleksander Fredro, Zemsta- Antoine de Saint-Exupry, Mały Książę- Ignacy Krasicki, Żona modna- Henryk Sienkiewicz, Quo vadis- Henryk Sienkiewicz, Latarnik- Juliusz Słowacki, Balladyna- Adam Mickiewicz, Reduta Ordona- Adam Mickiewicz, Śmierć Pułkownika- Adam Mickiewicz, Świtezianka- Adam Mickiewicz, Dziady (część II)- Adam Mickiewicz, wybrany utwór z cyklu Sonety krymskie- Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (całość)- Stefan Żeromski, Syzyfowe prace- Sławomir Mrożek, Artysta- Melchior Wańkowicz, Ziele na kraterze
Brak planu na niebanalne zajęcia rewalidacyjne, niespodziewane zastępstwo lub uczeń, który nie ma ochoty pracować zgodnie z rozkładem zajęć - w odpowiedzi na te nauczycielskie trudności zaprojektowane zostało pudełko pełne fiszek służących rewalidacji.Zestaw to pomoc przygotowana specjalnie do zajęć rewalidacji lub innych zajęć indywidualnych z młodzieżą ostatnich klas szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej. Fiszki mogą stać się pomysłowym narzędziem edukacyjnym pozwalającym uczniom nabywać nowych kompetencji, wzmocnić zachowania lub je skorygować. Wystarczy wylosować kartę z pudełka i przeczytać pytanie/polecenie, które prowokuje do rozmowy na tematy związane m.in. z czasem wolnym, zdrowiem, potrzebami i trudnościami czy przyszłą pracą.Fiszki stanowią uzupełnienie publikacji Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć oraz Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Karty pracy. Zestaw koresponduje z treścią wymienionych wyżej książek w zakresie rozwijania umiejętności praktycznych uczniów z niepełnosprawnością na poziomie szkoły ponadpodstawowej. Tematyka zadań i pytań umieszczonych na fiszkach stanowi uzupełnienie zawartości kart pracy. Podjęcie poniższych zagadnień umożliwia uczniowi zdobycie wiedzy potrzebnej w dorosłości:1. Ja, uczeń2. Moje umiejętności3. Moje potrzeby4. Moje trudności5. Moja codzienność6. Moja przyszła praca7. Mój czas wolny8. Moje zdrowie9. Moje dorosłe życie
Ćwiczenia zawarte w elementarzu mają na celu pomoc uczniom w opanowaniu: rozpoznawania dwuznaków, spółgłosek miękkich oraz trójznaku dzi i spółgłoski ż techniki czytania wyrazów i zwrotów zawierających wymienione wyżej litery i głoski z uwzględnieniem zasady stopniowania trudności. Zawarte w książce materiały zostały opracowane tak, by nauczyciele, terapeuci i rodzice mieli pewną swobodę w korzystaniu z ćwiczeń i możliwość dostosowania ich do indywidualnych potrzeb dziecka. Materiał składa się z pięciu części poświęconych kolejno: dwuznakom i spółgłosce ż spółgłoskom miękkim łańcuchom sylabowo-wyrazowym (które służą do doskonalenia umiejętności czytania sylab otwartych i zamkniętych) znajdowaniu słów ukrytych w innych wyrazach ćwiczeniom utrwalającym pozwalającym na skuteczny trening czytania. Publikacja jest kontynuacją: Elementarza do nauki czytania dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi i innymi deficytami rozwojowymi. Może być stosowana w:- przedszkolach i szkołach specjalnych- klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych- podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Może być również wykorzystana jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej, czyli w przedszkolach masowych. Karty pracy mogą posłużyć także rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Zostały przygotowane z myślą zarówno o pracy z całym zespołem, jak i w trakcie zajęć indywidualnych.Materiał zawiera zadania dotyczące:- rozwijania umiejętności myślenia operacyjnego- utrwalania znajomości liczb w zakresie 100- utrwalania podstawowych działań arytmetycznych- poznawania i utrwalania ułamków- utrwalania podstawowych działań na ułamkach.Zadania zawarte na niemal 100 kartach pracy służą rozwojowi intuicji matematycznych i rozumowania operacyjnego, a więc podstaw uczenia się matematyki.
Czytanie harmonijne. Skuteczna nauka czytania dla małych dzieci oraz uczniów z trudnościami
Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania.
W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki.
Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów.
Na dołączonej do książki płycie CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
Dwie części kart pracy Percepcja wzrokowa to ponad 100 zadań przygotowanych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z:- niepełnosprawnością intelektualną- niepełnosprawnością sprzężoną- autyzmem- dysleksją- innymi deficytami rozwojowymi.Karty korekcyjno-kompensacyjne zawierają zadania, dzięki którym uczeń doskonali percepcję wzrokową poprzez ćwiczenie:- spostrzegawczości- dostrzegania logicznych związków- posługiwania się kolorami- posługiwania się liczbami- orientacji przestrzennej.Zadania polegają m.in. na:- przeliczaniu elementów- kolorowaniu według kodu- łączeniu zbiorów- dopasowywaniu elementów- dorysowywaniu brakujących części rysunków.Publikację można wykorzystać przede wszystkim na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, jako pomoc dydaktyczną w placówkach edukacyjnych, na każdym poziomie nauczania (w przedszkolach masowych i specjalnych, klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych), ale też podczas pracy w domu jako dodatkowy materiał dla rodziców.
Dwie części kart pracy Percepcja wzrokowa to ponad 100 zadań przygotowanych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z:- niepełnosprawnością intelektualną- niepełnosprawnością sprzężoną- autyzmem- dysleksją- innymi deficytami rozwojowymi.Karty korekcyjno-kompensacyjne zawierają zadania, dzięki którym uczeń doskonali percepcję wzrokową poprzez ćwiczenie:- spostrzegawczości- dostrzegania logicznych związków- posługiwania się kolorami- posługiwania się liczbami- orientacji przestrzennej.Zadania polegają m.in. na:- przeliczaniu elementów- kolorowaniu według kodu- łączeniu zbiorów- dopasowywaniu elementów- dorysowywaniu brakujących części rysunków.Publikację można wykorzystać przede wszystkim na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, jako pomoc dydaktyczną w placówkach edukacyjnych, na każdym poziomie nauczania (w przedszkolach masowych i specjalnych, klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych), ale też podczas pracy w domu jako dodatkowy materiał dla rodziców.
Jak sobie poradzić, JEŻEli jesteś inny? Doskonale wiedzą o tym JEŻE! Takie jak malutka Ada, która pewnego dnia zawitała w ogródku pewnego przedszkola Jej perypetie zostały przedstawione w formie ilustrowanej historyjki o tym, jak kochać siebie za to, jakim się jest. Opowieść z pewnością zainteresuje nauczycieli, pedagogów i rodziców, ale przede wszystkim dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które:- przeżywają lęk związany z różnymi sytuacjami dnia codziennego,- chcą nauczyć się rozpoznawać swoje emocje i je nazywać,- pragną zdobyć umiejętność akceptacji siebie i innych,- potrzebują, by złagodzić ich smutek,- borykają się z poczuciem odmienności i osamotnienia.Książka może też stać się dobrą podpowiedzią, jak rozmawiać z dziećmi o ich lękach i trudnościach. Zadanie to ułatwia dołączony do każdej części barometr emocji - pracując z nim, mali czytelnicy szybko nauczą się, jak określać stany emocjonalne i jak sobie z nimi radzić.Mierząc się na co dzień ze zmorami, które zaburzają beztroski, dziecięcy świat, zainspirowałam się do stworzenia czegoś w rodzaju pomostu pomiędzy strachem, złością i smutkiem a rozmową z dorosłym i poczuciem bezpieczeństwa. Powstała w ten sposób opowieść bawi, a przede wszystkim uczy, mówi o tym, jak kochać siebie za to, jakim się jest. To historia, w której na kolorowych kartach przeplatają się barwne postacie, momenty niepewności, chwile radości i emocje spotykane przez nas w świecie realnym (fragment wstępu).
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Ścieżki grafomotoryczne to trzecia część zestawu Terapia ręki… Składa się z 28 kart z ćwiczeniami. Stanowi kontynuację atrakcyjnej i przyjemnej zabawy z pisaniem. Ćwiczenia doskonalą rotację w przedramieniu, kształtują wyizolowane ruchy palców oraz prawidłowy chwyt pisarski. Maluch podczas pokonywania ścieżki grafomotorycznej usprawnia ruchy precyzyjne. Zadaniem dziecka jest za pomocą trzymanej w ręku kredki, ołówka lub mazaka „pokonanie” wyznaczonej drogi i zaznaczenie jej od strony lewej do prawej albo zamalowanie całej ścieżki, zaczynając kolorowanie również od lewej strony. Zabawa ma na celu nauczenie dziecka kolejności ruchów podczas pisania
Wykreślanki to zeszyt z ćwiczeniami dla młodzieży i dorosłych, u których występują trudności z czytaniem i pisaniem, aktualizacją słów, linearnym przetwarzaniem informacji, koncentracją i uwagą. Zaburzenia te występują m.in. u osób z:dysleksją,afazją,niedosłuchem,niepełnosprawnością intelektualną,chorobami neurodegeneracyjnymi.Publikacja zawiera wykreślanki:typowe, w których należy odnaleźć podane pod planszą wyrazy,opisowe, w których należy odnaleźć wyrazy odpowiadające zamieszczonym opisom,obrazkowe, w których należy odnaleźć wyrazy odpowiadające zamieszczonym obrazkom,z kategoryzacją, w których należy samodzielnie odszukać wyrazy przynależące do podanej kategorii,słowotwórcze, w których należy odnaleźć na przykład synonimy bądź antonimy podanych wyrazów.
ublikację „Pisanie po śladzie” opracowano z myślą zarówno o dzieciach, które rozpoczynają naukę pisania, jak i uczniach mających trudności z płynnym i estetycznym pisaniem. Zamieszczone w zeszycie ćwiczenia kaligraficzne uczą prawidłowego kierunku kreślenia liter, wskazując ich właściwy kształt i proporcje. Wyrabiają płynność i tempo ruchu oraz kształcą koordynację wzrokowo-ruchową. W ćwiczeniach zastosowano zasadę stopniowania trudności.Na początku dziecko identyfikuje daną literę, zapoznaje się z kierunkiem jej kreślenia i ćwiczy pisanie znaku graficznego – najpierw po szarym śladzie, a następnie łącząc kropki.W dalszej kolejności dziecko pisze krótkie wyrazy oraz zdania zbudowane wyłącznie ze znaków graficznych, których pisownię opanowało.Dzięki temu uczeń nie tylko utrwala poznane już litery, ale także ćwiczy umiejętność ich płynnego i estetycznego łączenia.
TRENUJ WZROK – Ćwiczenia dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i licealistów z zaburzoną percepcją wzrokową Publikacja składa się z ośmiu kategorii ćwiczeń (np. dobieranie w pary, znajdowanie różnic, odbijanie wzoru, śledzenie labiryntu), które zawierają po dziesięć kart praktycznego treningu wzroku dziecka. W zależności od poziomu percepcji wzroku podopiecznego terapeuta może dobrać na zajęcia karty z poszczególnych kategorii. Przygotowane ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą małą grafomotorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę i syntezę wzrokową, koncentrację uwagi, spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów i całych układów, pamięć wzrokową i logiczne myślenie.
Trafna diagnoza wypalenia zawodowego, oparta na rzetelnym zrozumieniu jego istoty oraz determinant, zwiększa szansę skutecznej profilaktyki na wszystkich jej poziomach. Póki jednak sama istota wypalenia i mechanizmy jego rozwoju nie zostaną w pełni poznane, a spór wokół rozumienia pojęcia i postępujących objawów tego procesu nie zostanie rozstrzygnięty, trudno będzie wspierać osoby doświadczające wypalenia, a jeszcze trudniej - zapobiegać mu. Niniejsze opracowanie stanowi próbę ukazania z jednej strony aktualnego stanu wiedzy o wypaleniu zawodowym, szczególnie zaś podkreślenia obszarów zgodnych oraz różniących badaczy, z drugiej strony zmierza do pełniejszego wyjaśnienia zjawiska, przedstawiając istotne mechanizmy, na mocy których dochodzi do jego rozwoju.
Kolejny tytuł z logopedycznego cyklu Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski... tym razem został poświęcony terapii głosek SZ, Ż, CZ i DŻ!Publikacja powstała z myślą o rodzicach oraz logopedach i terapeutach pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce znajdują się:- zestawy ćwiczeń przygotowujących aparat artykulacyjny: wargi, język, podniebienie miękkie i drogi oddechowe do wymowy poszczególnych głosek- prezentacja rozmaitych sposobów na wywoływanie głosek, utrwalanie ich w izolacji oraz w nagłosie, śródgłosie i wygłosie sylab, cząstek słów, wyrazów, w wyrażeniach i zdaniach- zadania o zróżnicowanych formach, dzięki którym automatyzacja danej głoski może być ćwiczona poprzez recytację wiersza, opowiadanie o tym, co znajduje się na obrazku, a także poprzez wymawianie wyrazów z daną głoską.Celem materiałów jest przede wszystkim:- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, pamięci i spostrzegania- usprawnianie motoryki małej poprzez wycinanie i przyklejanie etykietek, rysowanie od lewej do prawej, z góry na dół, kolorowanie- ćwiczenie globalnego czytania wyrazów.Ćwiczenia logopedyczne, które proponuje autorka, są na tyle łatwe, że będą w stanie wykonać je nawet dzieci od 3. roku życia. A są to m.in.:- ćwiczenia artykulatorów- ćwiczenia oddechowe (kształtowanie prawidłowego toru wydechowego)- ćwiczenia różnicowania słuchowego- zadania polegające na kategoryzacji wyrazów- ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną- i wiele innych!
Karty pracy są przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych.Stanowią część pakietu "Wchodzę w dorosłość" - zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z kartami pracy, uczniowie zdobywają praktyczną wiedzę, niezbędną przed rozpoczęciem samodzielnego życia. Wśród różnorodnych materiałów znajdują się m.in.:- plakat - wizualna podpowiedź, jak zaplanować domowy budżet na cały rok- planery dzienny i tygodniowy - pomoc przy treningu samoobsługi i dbania o gospodarstwo domowe- planery świąteczne - tabele ułatwiające przygotowanie zakupów na Boże Narodzenie i Wielkanoc- naklejki i wypychanki - atrakcyjne dodatki, dzięki którym nauka nie zmieni się w przykrą konieczność- karty pracy - dostosowane do potrzeb szkół przysposabiających do pracy.Treści - praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób - odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z:- prowadzeniem gospodarstwa domowego (środki czystości, rośliny doniczkowe, prace domowe)- podstawami zarządzania pieniędzmi (zakładanie konta, formy płatności)- funkcjonowaniem w życiu społecznym (adresowanie koperty, realizowanie recepty).Uzupełnieniem kart pracy jest podręcznik. Publikacja może być też wykorzystana podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych.Stanowi część pakietu "Wchodzę w dorosłość" - zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z podręcznikiem, uczniowie zdobywają praktyczną wiedzę, niezbędną przed rozpoczęciem samodzielnego życia. Dowiadują się m.in.:- jak zaplanować domowy budżet- jak zachować się w restauracji, w banku czy na poczcie- jak skomponować zdrowy posiłek- jak umówić wizytę u lekarza- jak dbać o dom.Treści - praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób - odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z:- prowadzeniem gospodarstwa domowego (środki czystości, rośliny doniczkowe, prace domowe)- podstawami zarządzania pieniędzmi (zakładanie konta, formy płatności)- funkcjonowaniem w życiu społecznym (adresowanie koperty, realizowanie recepty).Podręcznik może być też wykorzystany podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Jego uzupełnieniem są karty pracy, planery i plakat ułatwiający uczniowi zaplanowanie pierwszego budżetu domowego.
Od narodzin do 3. roku życia (a także później) dzieci przyswajają wiedzę w oszałamiającym tempie. Zapewnij swojemu maluszkowi niezbędną swobodę i stwórz mu najlepsze warunki do nauki i wszechstronnego rozwoju dzięki metodzie Montessori.Dzięki praktycznym poradom zawartym w książce Montessori w domu poznasz podstawowe zasady opracowane przez Marię Montessori i odkryjesz, jak wykorzystać je w domu, zgodnie z waszymi potrzebami i możliwościami. Dowiesz się:jak wspierać rozwój dziecka od narodzin do 3. roku życia, wykorzystując możliwości chłonnego umysłujak przygotować otoczenie w poszczególnych latach życia dziecka, aby nie ograniczać jego ciekawości i samodzielnościjakie aktywności wybrać na danym etapie rozwojujak zadbać o to, by w przyszłości dziecko było pewne siebie i miało wysoką samoocenę, a zarazem potrafiło zachowywać się grzecznie i uprzejmiejak sprawić, by każdy dzień był przygodą i okazją do nowych doświadczeń.
101 ĆWICZEŃ, GIER I ZABAWdla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznejW książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?