"Przez pory roku" to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację.Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną (AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne.Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego.
"Moc relacji" to gra planszowa opracowana przede wszystkim dla uczniów z trudnościami w nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych. Doskonale sprawdzi się w pracy specjalistów prowadzących zajęcia z dziećmi w wieku szkolnym: trenerów TUS, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych. Może być także świetną pomocą dla rodziców szukających wartościowych sposobów spędzania wolnego czasu z dziećmi.Gracze kolejno rzucają kostką i poruszają się pionkami po planszy podzielonej na 4 obszary symbolizujące różne przestrzenie społeczne: dom, szkołę, sklep i inne miejsca publiczne. Po drodze trafiają na określone pola specjalne i wykonują różne akcje, np. losują karty z określonej kategorii, a następnie odpowiadają na pytania o odczuwane emocje czy sposoby zachowania w różnych sytuacjach. W ten sposób przy okazji dobrej zabawy gracze trenują różne kompetencje społeczne. Uczą się między innymi:inicjowania rozmowyzadawania pytańproszenia o pomocrozwiązywania konfliktów w sposób akceptowalny społecznieodczytywania intencji i przyjmowania perspektywy innych osóbrozpoznawania i nazywania emocji, a także swoich mocnych i słabszych stronwyrażania własnego zdania i szanowania przy tym granic innych osób.Gra przeznaczona jest dla 2-5 osób.W skład zestawu wchodzą:duża plansza do gry podzielona na 4 obszary: W DOMU, W SZKOLE, W SKLEPIE, RÓŻNE160 kart z pytaniami i poleceniami (40 z każdej kategorii)5 pionkówkostka do gryzeszyt z opisem gry i omówieniem trudności, z jakimi mierzą się uczniowie w różnych relacjach społecznych.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 6 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, plastyki, muzyki, informatyki i techniki.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 4 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 5 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 8 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 7 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, fizyki, chemii, plastyki, muzyki i informatyki.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne, które pomogą dziecku pokonać strach związany z wizytą u lekarza, pobytem w szpitalu i leczeniem zębów w gabinecie dentystycznym, a także pomogą przetrwać niełatwy czas zmagania się z chorobą w domu i oswoją z koniecznością przyjmowania lekarstw.
Książka Mam zespół Aspergera powstała z myślą o dzieciach i nastolatkach, którzy mają problemy z zaakceptowaniem swojej diagnozy, oraz tych, którzy zaczynają pytać rodziców lub terapeutów, "co im właściwie jest". Atrakcyjna grafika i niebanalny sposób przekazania ważnych treści sprawiają, że nie jest to kolejny poradnik poświęcony doświadczeniu życia w spektrum, lecz propozycja konkretnych ćwiczeń przeznaczonychdla dzieci i młodzieży z autyzmem wzbogacona o kompendiumwiedzy o realiach funkcjonowania z zespołem Aspergera.Kolejne części tego nietuzinkowego przewodnika zawierają między innymi:podstawowe informacje o zespole Aspergeraopis supermocy, jakie posiadają osoby ze spektrumprzedstawienie trudności, z którymi mogą się one borykaćwskazówki, jak osoby ze spektrum autyzmu mogą radzić sobie w codziennym funkcjonowaniurady, jak się zachowywać i postępować w stosunku do tych osób, aby czuły się one zrozumiane i akceptowaneliczne ćwiczenia pomagające zrozumieć korzyści oraz trudności, jakie wiążą się z doświadczaniem życia w spektrum.
Publikacja jest adresowana przede wszystkim do rodziców małych dzieci, niepokojących się o ich rozwój, oraz osób, które już znają diagnozę i chciałyby w związku z tym dowiedzieć się więcej o autyzmie.Jej lektura może okazać się przydatna także osobom, które z racji swoich studiów czy pracy zawodowej interesują się autyzmem.Wydanie zaktualizowane zostało znacznie zmienione w stosunku do pierwszej wersji książki, opublikowanej w 2010 roku. W nauce, zwłaszcza w odniesieniu do tak intensywnie eksplorowanych zagadnień jak autyzm, dekada to ogrom czasu. Rozwinęły się nowe kierunki badań, opublikowano dziesiątki artykułów, powstały nowe koncepcje.
Tymon i ja to publikacja, której celem jest stworzenie własnego bohatera i wymyślenie historii z jego udziałem. Tworzenie swojej postaci ma na celu możliwość znalezienia punktu odniesienia do własnych przeżyć, porównanie siebie i kogoś innego. Może to ułatwić rozmowę na temat swoich emocji i sposobów radzenia sobie z nimi.Książka składa się z dziesięciu rozdziałów - projektów, które przeprowadzą czytelnika przez proces tworzenia postaci i opowieści. Omówiono w nich jego najważniejsze elementy, takie jak wygląd i tożsamość bohatera, jego mocne i słabe strony czy struktura historii. Zaproponowano również stworzenie krótkich dzieł kultury - gry planszowej i komiksu, a także wskazano popularne i wykorzystywane przez innych twórców elementy, które można zawrzeć w stworzonej przez siebie charakterystyce postaci.
Książka to zbiór zakodowanych wyrazów zawartych w 111 kodowankach. Są one podzielone tematycznie na 37 kategorii (np. zawody, gatunki roślin, zwierzęta, miasta). Zadaniem dziecka jest odkodowanie ich za pomocą podanych szyfrów i zapisanie we wskazanym miejscu. Taka forma nauki to świetna zabawa, a zarazem doskonały sposób na rozwijanie koncentracji, spostrzegawczości oraz umiejętności kodowania u najmłodszych. Rozwiązania zadań można znaleźć na końcu książki.Książka należy do kolekcji i pakietu ZABAWY W KODOWANIE.
Publikacja jest przeznaczona do pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, a także ze starszymi uczniami, którzy mają trudności z rozpoznawaniem oraz określaniem emocji i uczuć innych osób.Krótkie opisy sytuacji oraz proste rysunki ułatwiają skupienie się na głównym celu publikacji - łączeniu wydarzeń z wywołanymi przez nie emocjami, które zostały przedstawione na twarzach postaci. Ponadto książka pomaga uświadomić uczniowi, że każda osoba może odczuwać bardzo różne emocje, czasami wiele ich w tym samym momencie.
Logopedia dla Praktyków, czyli jakość, efektywność i terapia oparta na dowodach Nienormatywna wymowa, podobnie jak dysfunkcje oddychania czy połykania, często wiąże się z nieprawidłową budową narządów mowy. To dlatego, że z jednej strony struktura warunkuje funkcję, a z drugiej nieprawidłowo przebiegająca funkcja może modyfikować rozwój anatomiczny narządu żucia, także artykulacji. Terminu czynności prymarne używa się w logopedii po to, by opisać właśnie takie zależności. Stoi za nim koncepcja zakładająca związki pomiędzy niewerbalnymi aktywnościami przestrzeni orofacjalnej a mową. Wykazanie tych zależności to wynik połączenia wiedzy z zakresu ortodoncji, neurologii, pediatrii, laryngologii i logopedii oraz przeprowadzonych badań, również logopedycznych. Czynności prymarne to system powiązanych niewerbalnych aktywności odbywających się w zespole ustno-twarzowo-gardłowym, które wpływają na rozwój sprawności artykulacyjnej na każdym etapie rozwoju człowieka. W kolejnych rozdziałach monografii są prezentowane obszary interdyscyplinarnej wiedzy od charakterystyki anatomii i fizjologii aparatu mowy po wskazanie związków między rozwojem artykulacji (lub jej zaburzeniami) a kształtowaniem odruchów w najwcześniejszym okresie życia, właściwą postawą, a także prawidłowym oddychaniem i spożywaniem pokarmów. [] Logopedzi dostają kompendium wiedzy, która pozwoli diagnozować dziecko od okresu prenatalnego po okres dorastania, szczególnie w zakresie zaburzeń rozwoju anatomii i funkcjonowania obszarów ze sfery orofacjalnej, oraz ułatwi postępowanie logopedyczne w ich normowaniu. Z recenzji dr hab. Aliny Maciejewskiej, prof. UwS
Książka prezentuje stosunkowo nową metodę psychoterapeutyczną, która zyskała już szerokie grono zwolenników. Autorzy, kontynuujący myśl Habiba Davanloo, przedstawiają założenia ISTDP w sposób klarowny i precyzyjny. Poprzez sugestywne opisy interakcji pomiędzy terapeutą a pacjentem wskazują, jak stosować tę metodę, by spełniała warunki krótkoterminowej, efektywnej oraz bezpiecznej psychoterapii dla pacjentów. To cenne źródło wiedzy dla terapeutów i studentów, jak również wszystkich zainteresowanych rozwojem współczesnej psychoterapii.Lęk jest nieodłączną częścią naszego życia i jako taki nie może być całkowicie wyeliminowany, jednak może stać się bardziej świadomą, podlegającą regulacji, a przez to zdrową i użyteczną jego częścią.Joanna Duchniewicz, Przemysław Duchniewicz
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Rama czy lama? Różnicowanie głosek R L to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których korekcja głoski r dobiegła końca, jednak prawidłowa artykulacja wymaga jeszcze ostatniego etapu terapii logopedycznej, czyli różnicowania. W tym przypadku różnicowania głosek r i l . Publikacja zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwicz
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?