"Autentyczna, empatyczna, wnikliwa i momentami osobista opowieść o doświadczeniu traumy relacyjnej w dzieciństwie. O tym, jak ją rozumieć, i o realistycznych sposobach wychodzenia z niej. Aby krok po kroku przesuwać się od życia, które jest zmaganiem z wewnętrznym cierpieniem, do życia, w którym coraz bardziej doświadczamy rozkwitu. Co ważne, autor pokazuje, jakie rany zostawia już samo zaniedbanie emocjonalne w młodych latach, nawet bez jawnej przemocy.
Książka zawiera wiele przykładów, pomagających lepiej zrozumieć opisywane mechanizmy. Zawiera też wiele praktycznych wskazówek, tworzących fundament pracy nad sobą dla osób, które doświadczyły w dzieciństwie zaniedbania emocjonalnego albo przemocy i w dorosłym życiu zmagają się z ich skutkami. Napisana uczciwie, bez składania fałszywych obietnic. A równocześnie niosąca nadzieję. Równie pomocna dla szerokiego grona odbiorców, jak i dla psychoterapeutów. Jedna z najlepszych książek dotyczących tematyki C-PTSD, z jakimi się spotkałem. Bardzo cieszę się, że mogła zostać wydana po polsku".
Paweł Malinowski certyfikowany psychoterapeuta, współzałożyciel i członek zarządu NTPP, od 20 lat związany z Laboratorium Psychoedukacji, autor książki Umysł, ciało, duchowość
W niniejszej książce autorzy, Leslie S. Greenberg i Jeanne C. Watson, eksperci w dziedzinie terapii skoncentrowanej na emocjach (emotion-focused therapy- EFT), opisują zastosowanie tej techniki u pacjentów z depresją. Greenberg i Watson przytaczają wyniki badań, w których EFT porównano z terapią poznawczo-behawioralną i terapią skoncentrowaną na kliencie oraz wskazują, w jaki sposób pokierować leczeniem EFT, by było ono skuteczne u pacjentów depresyjnych.W publikacji omówiono naturę depresji oraz różnorakie metody jej leczenia, a także rolę emocji w tym procesie.Terapia depresji skoncentrowana na emocjachma wymiar przede wszystkim praktyczny, choć rozważania mają solidne podstawy teoretyczne. Konkretnym narzędziom terapeutycznym towarzyszą opisy przypadków, tzn. zapisy z sesji oraz omówienie leczenia. Książka stanowi doskonałe wprowadzenie do EFT dla wszystkich, którzy chcieliby stosować tę technikę w leczeniu pacjentów z depresją.
Przedstawiamy zaktualizowane przez autorkę, nowe wydanie jednej z najpopularniejszych książek na temat przetwarzania sensorycznego (SI). Przełomową publikację Carol Stock Kranowitz Nie-zgrane dziecko przetłumaczono na 16 języków i sprzedano w nakładzie miliona egzemplarzy.
Czy twoje dziecko zbyt silnie lub zbyt słabo reaguje na dotyk lub ruch, jest nadwrażliwe na dźwięki i zapachy albo toleruje tylko potrawy o określonym smaku lub konsystencji? Może poszukuje wrażeń sensorycznych, na przykład uwielbia powtarzalny ruch, głośną muzykę, pikantne jedzenie czy zabawę, podczas której można się pobrudzić? A może ma trudności z zadaniami wymagającymi koordynacji ruchowej? To tylko niektóre z sygnałów wskazujących na różnice w przetwarzaniu sensorycznym (SPD) powszechny, choć często błędnie diagnozowany problem, polegający na tym, że układ nerwowy dziecka niepoprawnie interpretuje informacje docierające ze zmysłów. Książka Nie-zgrane dziecko stanowi podręczne kompendium wiedzy na ten temat dla rodziców oraz specjalistów: terapeutów SI, nauczycieli, lekarzy, psychologów i pedagogów szkolnych.
W nowym wydaniu uzupełniono informacje o zaburzeniach powiązanych z SPD, w tym o specyficznych trudnościach w uczeniu się, ADHD i autyzmie, a także na temat diagnozy i terapii.
Wielu rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu czasem chciałoby poznać „magiczny przepis” na zabawy i aktywności, który:
sprawiłby, że dziecko ze spektrum naprawdę będzie zaciekawione zajęciami i chętnie weźmie w nich udział
rozwijałby interakcyjną koncentrację uwagi dziecka i wspierał kształtowanie jego umiejętności społecznych.
Jest na to sposób! Książka Autyzm? Abrakadabra! zawiera ponad 180 pomysłów na aktywności nawiązujące do najczęstszych szczególnych zainteresowań osób z autyzmem. W zabawach może uczestniczyć cała rodzina, co pozytywnie wpływa na relacje między wszystkimi jej członkami i pozwala wszechstronnie rozwijać umiejętności społeczne dziecka. Kate Wilde pokazuje, jak wykorzystać siedem magicznych składników zabawy i kreatywnie wprowadzić tematykę fascynującą dziecko, niezależnie od tego, czy do jego pasji należą pociągi, samoloty lub sprzęt AGD, czy też najbardziej ciekawią je zwierzęta, ludzkie ciało, owady albo bohaterowie filmów i seriali. Autorka opisuje, jak zastosować pięć przekonań potrzebnych, by nadać ćwiczeniom odpowiednią moc, pojąć, jak ważne jest rozpoczęcie i zakończenie zabawy w odpowiednim momencie, a także właściwie odczytać sygnały płynące z zachowania dziecka.
Kate C. Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła kierunek muzyka i edukacja na Uniwersytecie Surrey w Wielkiej Brytanii, studiowała też u dr Rachel Pinney. Kate ma ponadtrzydziestoletnie doświadczenie w edukacji osób z autyzmem, a jej praca zyskała szerokie uznanie na całym świecie. Autorka jest współzałożycielką Safe to Connect Autism Approach. Prowadzi też prywatną praktykę, w ramach której pomaga rodzinom z różnych krajów.
Tessa Morton i Jane Gurnett – autorki książki i założycielki organizacji Act for Autism – prezentują sprawdzone przez siebiemetody nawiązywania kontaktu i komunikowania się, stawiając na pierwszym miejscu zrozumienie i wzmocnienie dziecka autystycznego. To prosta, lecz skuteczna strategia polegająca na uwolnieniu się od bodźców rozpraszających, a następnie nawiązaniu kontaktu z dzieckiem, uspokojeniu go i komunikacji. Każdemu z kroków przedstawionych w książce przypisano zestaw ćwiczeń – wykorzystujących elementy dramy, łatwych do wprowadzenia i gruntownie przetestowanych w trakcie warsztatów. Publikacja będzie skarbnicą pomysłów dla rodziców i specjalistów pragnących budować skuteczną, pozytywną i opartą na zaufaniu relację z autystycznymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi, z którymi dzielą życie lub pracują.
Historyjki o emocjach to pomoc przeznaczona do pracy ze starszymi uczniami, którzy mają trudności z rozpoznawaniem i określaniem uczuć innych osób oraz z wyrażaniem tego, co czują, za pomocą mimiki twarzy. Ich prosta forma (krótkie teksty i pozbawione szczegółów rysunki) umożliwi skupienie się na ćwiczeniu nawet osobom z problemami w zakresie kompetencji społecznych i komunikacyjnych.W publikacji położono szczególny nacisk na nazywanie uczuć okazywanych w różnych sytuacjach społecznych. Celem książki jest także uświadomienie uczniowi, że w jednym miejscu, na przykład w domu, szkole czy sklepie, może czuć rozmaite emocje, w zależności od sytuacji, w której się znalazł.Na każdej rozkładówce przedstawiono cztery sytuacje, które mogą się wydarzyć w jednym miejscu i z którymi łączą się odmienne emocje. Omówione zostały przestrzenie interakcji społecznych, doskonale znane z codziennych aktywności starszych uczniów, takie jak dom, szkoła, sklep, restauracja, przychodnia, ulica, kino, zoo, hotel, wesołe miasteczko, podwórko, boisko, park czy środki transportu.
Książka ta jest praktycznym narzędziem dla nauczycieli współorganizujących proces kształcenia, pracujących z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o niepełnosprawności. Publikacja zawiera:opis zadań i obowiązków nauczyciela wspomagającegowskazówki do pracy z uczniemprzykłady obowiązującej dokumentacji szkolnej: plan pracy nauczyciela wspomagającego, Indywidualny Program Rewalidacji, Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, Wielospecjalistyczną Ocenę Poziomu Funkcjonowania Uczniakarty pracy o zróżnicowanej tematyce do wykorzystania podczas zajęć rewalidacyjnych wraz z odpowiedziami.Całość stanowi niezbędne kompendium użytecznych porad dla każdego nauczyciela wspomagającego, który z takim Pomocnikiem łatwo zorganizuje pracę zarówno z materiałami rewalidacyjnymi, jak i szkolną dokumentacją.
Prezentowany poradnik powstał z myślą o uczniach szkół przysposabiających do pracy. Celem publikacji jest przygotowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami do uczestnictwa w praktykach wspomaganych, a także przybliżenie różnych aspektów życia zawodowego.Książka składa się z trzech rozdziałów:Szkoła przysposabiająca do pracy. Rodzaje zajęć i ćwiczone umiejętnościPraktyki wspomagane. Przygotowanie i zasady obowiązujące w zakładzie pracyAktywność zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną.Materiał został przedstawiony w przejrzysty, komunikatywny i przyjazny sposób. Prezentowane treści dodatkowo zilustrowano symbolami MÓWik, które są wykorzystywane w komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
Zestawy ćwiczeń proponowane w niniejszej publikacji mają służyć rozwijaniu u najmłodszych uczniów sprawności rachunkowej jako jednego z podstawowych celów elementarnej edukacji w zakresie umiejętności matematycznych. Poszczególne ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez nauczycieli (terapeutów pedagogicznych, rodziców) w formie kart pracy.W każdym z zadań po prawidłowym wykonaniu działań można odczytać hasło, co z jednej strony uatrakcyjnia ćwiczenie, z drugiej zaś pozwala na szybką ocenę prawidłowości obliczeń. Proponowane zadania doskonalą również percepcję wzrokową. Dodatkowym rodzajem ćwiczenia może być objaśnienie słów (wyrażeń, związków między wyrazami) stanowiących rozwiązanie zadania. Materiał ćwiczeniowy jest bardzo różnorodny i obejmuje zadania typu: domina, ciągi, piramidki, zakreślanki i krzyżówki.Pod każdym zadaniem znajduje się instrukcja jego wykonania. Wskazane jest, aby przeczytał ją i objaśnił dziecku nauczyciel (lub inny dorosły).
Publikacja stanowi bogaty zbiór pomysłów na oryginalne, nowoczesne i prawdziwie twórcze działania plastyczne wspierające wszechstronny rozwój dzieci. Zawiera inspirujące propozycje adresowane głównie do nauczycieli przedszkola, edukacji wczesnoszkolnej, świetlic szkolnych i plastyki oraz pedagogów specjalnych, terapeutów pedagogicznych, arteterapeutów, wychowawców, instruktorów zajęć plastycznych i rodziców. Znajdą oni w książce:pomysły na zabawy plastyczne dla dzieci od lat 2propozycje prac plastycznych z podziałem na cztery pory rokuaktywności uwalniające naturalną ekspresję twórczą i prowadzące do poznania różnych form wyrazu artystycznegoprzykłady tradycyjnych, nowoczesnych, eksperymentalnych i mieszanych technik plastycznychprojekty, które można zrealizować przy pomocy ogólnodostępnych, zwyczajnych i niedrogich lub pozyskanych z recyklingu plastycznego materiałów i przyborówzadania dostosowane do rzeczywistych możliwości i naturalnych faz rozwoju plastycznego dzieci.Zawarte w książce treści zgodne są z podstawą programową nauczania plastyki w przedszkolu i w szkole podstawowej, również dla uczniów z niepełnosprawnościami.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W bloku znajduje się ponad 60 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o młodszych przedszkolakach: trzy- i czterolatkach.Wykonując zadania, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadania z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W bloku znajduje się ponad 60 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o starszych przedszkolakach: pięcio- i sześciolatkach. Wykonując zadania, dziecko będzie poprawiało swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawiło. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadania z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Jak dbać o porządek w domu? Czego potrzebują zwierzęta domowe, aby były zdrowe i szczęśliwe? Jak złożyć zamówienie w kawiarni? To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy. Seria Poradzę sobie sam powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji w usamodzielnieniu się. Ćwiczenia w części trzeciej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne: W domu Kawa czy herbata Zwierzęta Pory roku. Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań, m. in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem obliczenia pieniężne krzyżówki szukanie różnic puzzle kodowanki ćwiczenia typu prawdafałsz. Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować. Oliwia Szulc oligofrenopedagog, logopeda, nauczyciel z dwudziestoletnim doświadczeniem. Od wielu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zaburzeniami mowy. Szczególny nacisk kładzie na komunikację jako punkt wyjścia do nawiązywania relacji interpersonalnych, co przekłada się na prawidłowy przebieg rozwoju dziecka. Stosuje alternatywne metody komunikacyjne wspierające lub kształtujące umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną. Monika Rajca pedagog opiekuńczo-wychowawczy, oligofrenopedagog, logopeda. Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi i dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, a od kilku lat jako logopeda także z osobami po udarach i wylewach. Swoim doświadczeniem i umiejętnościami dzieliła się na zajęciach ze studentami logopedii i neurologopedii Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prywatnie i zawodowo pasjonuje się komunikacją z drugim człowiekiem bez względu na bariery, które trzeba pokonać, aby uzyskać porozumienie.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na: korygowaniu zaburzonych funkcji zastępowaniu zaburzonej funkcji inną usprawnianiu funkcji będących w normie Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 1–3 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to: sprawność manualna grafomotoryka percepcja wzrokowa percepcja słuchowa pisanie czytanie Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
W niniejszej publikacji autor przedstawia integratywną teorię i model interwencji terapeutycznej oparty na bieżącym ocenianiu potrzeb pacjenta (moment-to-moment assessment) oraz budowaniu świadomej relacji pacjent – terapeuta, czyli przymierza terapeutycznego. Relacja ta ma pomóc pacjentowi w dotarciu do istoty jego problemu, zrozumieniu przyczyn i objawów, a następnie w uwolnieniu się od mechanizmów obronnych, które podtrzymują cierpienie. Proces ten opiera się przede wszystkim na zgłębianiu uczuć pacjenta, na ich nazywaniu i definiowaniu, a także na skutecznym normowaniu lęku. Dzięki stopniowo budowanemu, świadomemu przymierzu terapeutycznemu pacjent może wkroczyć na drogę autokreacji, aby dokonać wewnętrznej przemiany.
Publikacja została przygotowana z myślą o tych, którzy poszukują materiałów do ćwiczenia się w sztuce kaligrafii artystycznej. Dzięki zawartym w niej przykładom użycia pisma w stylu retro czytelnik ma szansę nie tylko przyjrzeć się kształtowi ozdobnych liter, ale także samodzielnie poćwiczyć ich wykonanie. Ułatwia to układ książki - prezentacji każdej litery alfabetu (małej i wielkiej) towarzyszy liniatura, w której można doskonalić umiejętność prowadzenia ręki, a przykłady znanych formuł i imion napisanych w stylistyce retro umożliwią stworzenie własnych, niepowtarzalnych zaproszeń, życzeń świątecznych i innych kartek okolicznościowych.
Komiks społeczny 3 to zestaw historyjek, które tym razem skupiają się na tym, jak należy zachować się w różnych miejscach, takich jak:teatr,restauracja,muzeum,poczta,biblioteka.Na końcu każdej historyjki znajdują się ciekawe ćwiczenia mające na celu rozszerzenie omawianego tematu oraz sprowokowanie do dyskusji. Komiks społeczny 3 to książka skierowana do dzieci i młodzieży w wieku 713 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Jest to jedna z części serii Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Serię tworzą 3 teczki:Jest już jesieńNadeszła zimaPrzyszła wiosna, idzie lato.Karty pracy umożliwiają realizację treści nauczania wskazanych w podstawie programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawierają ćwiczenia dotyczące trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej.Publikacja jest adresowana do:uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymnauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczychrodziców tych uczniów.
"Dojrzewanie" to materiały opracowane z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, ze sprzężeniami, autyzmem oraz innymi zaburzeniami rozwojowymi. Mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych podstawowych i przysposabiających do pracy, w klasach integracyjnych, a także w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych. Będą również nieocenioną pomocą dla rodziców i opiekunów, którzy w warunkach domowych chcą przygotować swoje dzieci do przejścia przez trudny okres dojrzewania. Publikacja zawiera materiał koedukacyjny oraz podzielony według płci. Karty mają bardzo przejrzysty układ, a zamieszczone zdjęcia oraz grafiki są duże i czytelne.Uczniowie, pracując z kartami, zdobywają oraz utrwalają wiedzę o sobie, swoim ciele oraz procesach w nim zachodzących podczas okresu dojrzewania. Duża część materiału została poświęcona treściom dotyczącym higieny ogólnej oraz intymnej. Związane z procesem dojrzewania zmiany hormonalne powodują niejasne lub nawet niepokojące dla nastolatków wahania nastroju, które wpływają na ich zachowanie. Dlatego też część kart została poświęcona emocjom - ich rozpoznawaniu, nazywaniu oraz radzeniu sobie z nimi w trudnych sytuacjach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?