Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje „uszyte na miarę” i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD. Przydzielaj krótkie zadania. Dzięki temu dziecku łatwiej będzie sprostać wyzwaniom i przyswoić nowe umiejętności Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie karć. Stosuj skuteczne metody, które nie zniechęcą dziecka. Zawsze pamiętaj, że dziecko z ADHD może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym.
Potrzebujesz skutecznych strategii, jak postępować z dzieckiem z AUTYZMEM w szkole? W tej książce znajdziesz praktyczne porady i sugestie, przedstawione na przykładzie 15 sytuacji wynikających z typowych trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum autyzmu. Zadbaj o przejrzyste polecenia. Dowiedz się, jak przekazywać informacje, żeby dziecko nie miało trudności z ich zrozumieniem Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie zmuszaj. Uwzględnij indywidualne potrzeby dziecka i jego trudności sensoryczne, a praca w klasie będzie skuteczniejsza i przyjemniejsza. Zawsze pamiętaj, że dziecko z autyzmem może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Publikacja powstała również z myślą o uczniach:
posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego
posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia
ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia)
ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD
słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem
przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe)
w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
Wydanie zaktualizowane, zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2024 r. poz. 996).
Teczka dla dziecka zawiera 47 kart z literami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć umieszczone w podręczniku), 48 kart ćwiczeń oraz obrazki z literami (symbole nawiązujące do treści piosenek). Dodatkowo znajduje się w niej broszura, w której opisano zestaw. Karty z literami służą do analizowania budowy liter (kształtu elementów tworzących literę, ich liczby, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do prezentacji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Każda karta ćwiczeń dotyczy jednej litery pisanej małej lub wielkiej. Karty te opracowano tak, aby kolejne zadania sprzyjały rozwojowi określonej funkcji. I tak po kolei ćwiczenia: usprawniają percepcję wzrokową i grafomotorykę na materiale nieliterowym, umożliwiają doskonalenie percepcji wzrokowej na materiale literowym, utrwalają umiejętność pisania litery i na końcu kształtują pisanie litery w powiększonej liniaturze. Obrazki można wykorzystać jako nagrody dla dzieci wręczane im na zakończenie zajęć. Dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystywać w inny sposób. Każde dziecko biorące udział w zajęciach Metody Dobrego Startu powinno mieć własną teczkę z pomocami.
Pokazuję, co czuję… to uniwersalna pomoc, po którą można sięgnąć zarówno w gabinecie terapeutycznym, podczas zajęć przedszkolnych czy wczesnoszkolnych, jak i w trakcie zabawy w domu.Publikacja składa się z 26 dwustronnych kart ze zdjęciami osób wyrażających różne uczucia oraz z książeczki zawierającej kilkanaście propozycji zabaw z kartami, które można wykorzystywać na wiele sposobów, dostosowując poziom trudności poleceń do wieku i możliwości rozwojowych swoich podopiecznych.Zabawy służą przede wszystkim poznawaniu emocji, nauce ich nazywania, akceptowania, wyrażania i radzenia sobie z nimi, a także rozpoznawania uczuć innych osób. Dziecko podczas zajęć z kartami rozwija również umiejętność koncentracji, pamięć, percepcję wzrokową i spostrzegawczość. Uczy się, a jednocześnie dobrze się bawi: odgrywa różne role, mówi językiem uczuć, wymyśla niezwykłe historie i rozwiązuje zagadki. W trakcie zabaw o uczuciach bez wątpienia samo doświadczy wielu z nich.Jedno jest więc pewne – emocji przy tej publikacji nie zabraknie!
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one np:relacji rówieśniczych,bezpieczeństwa i dobrych nawyków,skutecznej komunikacji,rozwiązywania konfliktów,dylematów moralnych,budowania asertywnej postawy,empatii,bezpiecznego surfowania po internecie oraz korzystania z urządzeń mobilnych.Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 713 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Historyjki emocjonalno-społeczne 1 to cykl krótkich opowiadań wprowadzających w zróżnicowany świat emocji: złości, radości, smutku, rozczarowania, znudzenia czy wstrętu.
Opracowana w formie kart pracy publikacja to gotowe propozycje zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz prowadzonych w ramach treningu umiejętności społecznych. Zostały stworzone specjalnie z myślą o nauczycielach, terapeutach, psychologach, pedagogach pracujących z dziećmi i młodzieżą w wieku 9–15 lat.
AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
STAW CZOŁO LĘKOWI, POCZUJ SPOKÓJ, SIŁĘ I PEWNOŚĆ SIEBIE
Zmartwienia nieustannie pojawiają w twojej głowie. Mogą przeszkadzać ci w zabawie z rówieśnikami, w zajmowaniu się twoim hobby czy sportem albo w nauce w szkole. Ten podręcznik pomoże ci wrócić do robienia tego, co kochasz! Znajdziesz w nim wiele propozycji działań, dzięki którym pokonasz lęk. Dla rodziców przydatne będą opisy aktualnych strategii terapii poznawczo-behawioralnej (CBT). To sprawdzona metoda, dzięki której poradzisz sobie z myślami, uczuciami i obawami – a może nawet je zmienisz.
Wyobraź sobie, że ta książka to skrzynka z narzędziami, które służą zmniejszaniu twojego lęku. Najpierw pomaga ci zrozumieć, co takiego dzieje się w twojej głowie, a następnie oferuje różne metody, żeby to zmienić. Wesołe pytania, zadania rysunkowe i ćwiczenia polegające na uzupełnianiu pozwalają ci w inny sposób spojrzeć na twoje zmartwienia. Dzięki temu weźmiesz głęboki oddech, staniesz twarzą w twarz ze swoimi lękami i wygrasz!
POMOCNE UMIEJĘTNOŚCI
Naucz się przydatnych technik wyrażania swoich uczuć, radzenia sobie z gniewem, utrzymywania koncentracji i podejmowania dobrych decyzji.
DOBRE POMYSŁY
Odkryj codzienne sposoby na zachowanie spokoju – jak tworzenie porannej rutyny, prośby o pomoc czy mierzenie się z własnym lękiem stopniowo.
NIE JESTEŚ SAM
W każdym rozdziale znajdują się opowieści o tym, jak dzieci takie jak ty doświadczają lęku. Dzięki temu zapamiętasz, że nie tylko ciebie spotykają takie sytuacje.
HEATHER DAVIDSON jest licencjonowaną w stanie Nowy Jork psycholożką dziecięcą. Uzyskała licencjat z psychologii na Uniwersytecie Wirginii Zachodniej oraz tytuł magistra i doktora w Chicago School of Professional Psychology. Posiada certyfikaty Uniwersytetu Columbia oraz Albert Ellis Institute z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) i terapii racjonalno-emotywnej (REBT).
ĆWICZ UWAŻNOŚĆ, BY ODNALEŹĆ SPOKÓJ I PODEJMOWAĆ WŁAŚCIWE DECYZJE
Uważność jest prostym sposobem na to, żeby nauczyć się żyć chwilą obecną i zdawać sobie sprawę, co się dzieje w naszym ciele oraz w otaczającym nas świecie. Dzięki tej książce dzieci w wieku od 8 do 12 lat nauczą się radzenia sobie w trudnych sytuacjach i opanowywania silnych emocji. Dowiedzą się również, jak pracować nad skupieniem i koncentracją. Przez ćwiczenia takie jak „Moje szczęśliwe miejsce” czy „Pełne serce” odzyskasz równowagę psychiczną, poradzisz sobie ze zmartwieniami i codziennymi wyzwaniami oraz zaczniesz podejmować lepsze decyzje. Uważność daje niesamowitą moc, która pozwala nam przyglądać się sobie, rozwijać się i wykorzystywać nasze możliwości w pełni.
ĆWICZENIA NA USPOKOJENIE
Odkryj ponad 60 ciekawych zadań, które służą rozwojowi ruchowemu, uczą medytacji i oddychania, a także zwiększają u dzieci świadomość siebie i świata.
DEFINICJA UWAŻNOŚCI
Dowiedz się, czym jest uważność i jak możesz stawać się dzięki niej coraz lepszym człowiekiem przez codzienne ćwiczenia.
PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ
Poznaj medytację opartą na uważności – możesz ją praktykować samodzielnie lub z całą rodziną.
HANNAH SHERMAN jest licencjonowaną pracownicą socjalną z Brooklynu i nauczycielką uważności. Jej rola jako pedagożki szkolnej i psychoterapeutki prowadzącej prywatną praktykę polega na wspieraniu dzieci, nastolatków i dorosłych oraz na wskazywaniu im drogi do uzdrowienia i rozwoju. Sherman przygotowała, a następnie wdrożyła do szkół w Nowym Jorku programy nauczania oparte na uważności. Prowadzi też coaching dla rodziców oraz opiekunów zainteresowanych tą tematyką.
DZIĘKI ĆWICZENIU UWAŻNOŚCI ŁATWIEJ OSIĄGNIESZ RADOŚĆ I SPOKÓJ
Uważność sprawia, że skupiasz się na chwili bieżącej i nie pozwalasz, aby twoje uczucia cię przytłoczyły. Ta prosta metoda pomoże ci zapanować nad zmartwieniami i przyjąć bardziej pozytywne nastawienie. Zebrane w książce ćwiczenia i polecenia są podpowiedzą, jak możesz okazywać uważność zawsze i wszędzie! Dzięki aktywnościom takim jak liczenie głębokich oddechów czy rysowanie nieba pełnego chmur nauczysz się, w jaki sposób osiągnąć stan odprężenia oraz radzić sobie z różnymi trudnościami – przy zachowaniu pewności siebie oraz rozbudzeniu ciekawości.
WSZYSTKO O UWAŻNOŚCI
Dowiedz się, czym jest i jak działa uważność. Pomogą ci w tym ćwiczenia i wyjaśnienia, atrakcyjne dla dzieci w wieku od 5 do 7 lat.
DEFINICJA UWAŻNOŚCI
Wykorzystaj uważność, aby zrozumieć swoje uczucia, okazać innym życzliwość i zachować koncentrację w kontakcie z rzeczami rozpraszającymi uwagę.
PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ
Ćwiczenia możesz wykonywać samodzielnie lub z osobą dorosłą. Przeczytaj opowieści o tym, jak inne dzieci dzięki uważności odniosły sukces.
LARA HOCHEISER mieszka wraz ze swoją rodziną w Brooklynie. Jest dydaktyczką i pisarką oraz mamą. Od ponad 20 lat zajmuje się jogą i uważnością – studiuje je oraz wprowadza w życie, a także uczy innych praktykowania tych metod.
Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest nauka podstawowych zasad higieny osobistej. Zawiera instrukcję dla nauczycieli, terapeutów i rodziców z krótkim omówieniem tematu oraz propozycjami zabaw, a także 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi czynności związane z dbaniem o higienę. Zestaw może zostać wykorzystany do pracy z osobami w różnymi wieku i z rozmaitymi potrzebami. Sprawdzi się m. in.: podczas rewalidacji w szkole i przedszkolu w gabinecie logopedycznym, podczas terapii mowy w pracy z osobami dorosłymi cierpiącymi na zaburzenia funkcji poznawczych w domu, podczas codziennej zabawy z dzieckiem. Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi (10 cm 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu.
Karty pracy, przeznaczone dla dzieci w wieku 4–9 lat, mają na celu zapoznać młodszych odbiorców z emocjami, które towarzyszą nam każdego dnia, oraz pokazać, w jaki sposób można sobie z nimi radzić. Kolorowe ilustracje oraz ciekawe i zróżnicowane ćwiczenia zostały zaprojektowane tak, by zachęcić najmłodszych do aktywnej pracy. Formę kart dopasowano do potrzeb i zainteresowań dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
nazywanie uczuć
rozpoznawanie i rozróżnianie emocji
okazywanie złości/strachu/wstrętu w sposób społecznie akceptowany
analiza sytuacji problemowych.
Dodatkowo publikacja zawiera:
historyjki i zagadki związane z emocjami
„emocjonalne” memory
ponad 55 naklejek.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Matematyczny trening… to książka adresowana do uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Publikacja zawiera bogato ilustrowany zestaw różnorodnych zadań rozwijających oraz doskonalących myślenie matematyczne. W książce znajdują się m.in. zadania tekstowe, ćwiczenia doskonalące technikę rachunkową, kolorowanki, piramidy, grafy, drzewka, obliczenia zegarowe i pieniężne. Materiał ćwiczeniowy dotyczy działań (dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia) w zakresie 50. W publikacji znajdują się zarówno zadania łatwe, jak i te o wyższym poziomie trudności, które dziecko może wykonać samodzielnie lub pod kierunkiem osoby dorosłej.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na:
korygowaniu zaburzonych funkcji
zastępowaniu zaburzonej funkcji inną
usprawnianiu funkcji będących w normie.
Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 4–6 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to:
sprawność manualna
grafomotoryka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
pisanieczytanie.
Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
UWAGA! KONCENTRUJĘ SIĘ! - Ćwiczenia na koncentrację i spostrzegawczość dla najmłodszychĆwiczenia zaprezentowane w tej książce przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi. Dodatkowo usprawniają wiele innych funkcji, między innymi percepcję wzrokową, motorykę małą, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację wzrokowo-przestrzenną i pamięć.Polecenia dobrane są tak, aby cały czas podtrzymywać zainteresowanie dziecka. Znajdują się tutaj różnorodne ćwiczenia, np. wyszukiwanie elementów, dobieranie par, przepisywanie, dorysowywanie, wyszukiwanie różnic.
Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których można zaobserwować niewielkie obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, a przez to zmuszają do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych) oraz utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
Ćwiczenia do kaligrafii liter łacińskich i polskich znaków, zmiękczeń i dwuznaków znajdujące się w tym zeszycie można wykorzystać w trakcie lekcji, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, wyrównawczych oraz podczas pracy indywidualnej z dzieckiem.
Każda karta pracy zaczyna się rysunkiem, którego kontur uczeń powinien poprawić. Jest to wstępne ćwiczenie grafomotoryczne, poprzedzające naukę pisania liter.
Kolejność zadań została ustalona według wzrastającego stopnia trudności. Najpierw uczeń pisze po wzorze literopodobnym umieszczonym w powiększonej liniaturze. Następnie kreśli litery po śladzie (najpierw wykonanym ciągłą linią, potem przerywaną). Dopiero po ćwiczeniach przygotowujących dziecko pisze litery, sylaby i wyrazy w potrójnej liniaturze.
W zeszycie znajduje się również – innowacyjna dla tego typu ćwiczeń do kaligrafii – jednoczesna nauka pisania liter, wyrazów, prostych zdań i cyfr w kratkach.
Aby umożliwić dzieciom samodzielną pracę i samokontrolę podczas wykonywania ćwiczeń, wprowadzono system kropek, strzałek, grotów i cyfr, które wskazują miejsce rozpoczęcia pisania, jego kierunek i kolejność ruchów. Podpowiedzi te są stopniowo wycofywane.
W części 1 niniejszej pozycji znajdują się ćwiczenia w kaligrafii liter łacińskich i polskich znaków.
W kontekście doradztwa edukacyjnego oraz zawodowego istotą jest pokazanie wszystkich edukacyjnych oraz zawodowych możliwości, a przede wszystkim budowanie i rozwijanie umiejętności, bez których nie uda się sprawnie poruszać na każdym etapie kształcenia oraz na rynku pracy (podejmowanie trudnych decyzji, praca w grupie, poznawanie siebie, planowanie, rozwijanie zainteresowań). Doradztwo zawodowe rozumiane jako wybór jednego konkretnego zawodu nie ma w dzisiejszych czasach większego sensu, ponieważ różne okoliczności mogą sprawić, że dana osoba będzie wiele razy zmieniała miejsce pracy oraz zawód.
W prezentowanej publikacji znaleźć można między innymi treści związane z powyższymi zagadnieniami. Ponieważ jest ona przeznaczona dla uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej, poruszona zostanie również kwestia wyboru szkoły ponadpodstawowej. Książka zawiera liczne zadania praktyczne, aktywizujące uczniów. Konkretna wiedza „podręcznikowa” stanowi potrzebny i ważny element, ale nie będzie ona pełna bez praktyki. Dlatego też warto zaproponować szereg zadań czy nawet niewielkich projektów, które sprawią, że uczniowie będą się uczyć poprzez bezpośrednie kontakty z instytucjami zatrudnienia oraz podejmowanie wspólnych aktywności, mających na celu nauczenie ich współpracy w grupie, organizacji, zdobywania nowej wiedzy, twórczego rozwiązywania problemów.
„Kropkowanki” to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wspomagający rozwój:
percepcji wzrokowej
koordynacji wzrokowo-ruchowej
koncentracji
orientacji przestrzennej
umiejętności grafomotorycznych.
Publikacja składa się z 30 rysunków umieszczonych na siatkach zbudowanych z kółek, ułożonych według wzrastającego stopnia trudności. Zadaniem dziecka jest jak najdokładniejsze odwzorowanie tych rysunków na sąsiadujących kartach.
Nowa metapsychologia nieświadomości pomaga pacjentom osiągnąć sukces terapeutyczny Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem – osoby, którą naprawdę jest? Aby terapia była skuteczna, trzeba rozpoznawać i podważać opór już od pierwszej sesji. Książka Dotrzeć poprzez opór pomoże ci: • zwrócić pacjenta przeciwko jego długotrwałym zachowaniom autosabotującym; • regulować intensywny lęk, gdy aktywowane zostaną silne uczucia; • aktywować i przetworzyć wcześniej unikane impulsy i uczucia. Dzięki interwencjom z tej książki, zastosowanym w celu radzenia sobie z oporami, możesz wzmocnić przymierze terapeutyczne oparte na współpracy i pełne wigoru, a także zmobilizować siły uzdrawiające wewnątrz pacjenta. Opisy przypadków klinicznych pokazują, jak przekuć teorię w praktykę i doprowadzić do trwałej zmiany. […] Jeśli chcesz wiedzieć, jak pomóc pacjentom się zmienić, ta książka stanowi lekturę obowiązkową. David Malan, DM, FRCPsych, uznany badacz i autor Abbass pokazuje, jak można dotrzeć poprzez opory nawet w przypadku silnego wyparcia i bardzo kruchej struktury charakteru i zaoferować pacjentom prawdziwą, trwałą zmianę. […] Skarbnica spostrzeżeń terapeutycznych. Stanley B. Messer, PhD, profesor i dziekan Graduate School of Applied and Professional Psychology, Rutgers University Allan Abbass – doktor nauk medycznych, nauczyciel i naukowiec. Profesor psychiatrii i psychologii, założyciel i dyrektor Centrum Emocji i Zdrowia przy Dalhousie University w Halifaxie, w Kanadzie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?