„Eksterytorialne stosunki pracy” to monografia prezentująca kształtowanie praw i obowiązków pracowników organizacji międzynarodowych oraz instytucji międzynarodowych występujących w stosunkach pracy w podwójnej roli: legislatorów i pracodawców. Charakterystyczną cechą eksterytorialnych stosunków pracy jest wyłączenie tych stosunków pracy spod zakresu oddziaływania krajowych systemów prawa pracy państw członkowskich, poddanie sporów o roszczenia z tych stosunków kognicji międzynarodowych organów wymiaru sprawiedliwości (Trybunałów Administracyjnych ONZ i MOP), ograniczenie uprawnień organów przedstawicielskich pracowników w sprawach odnoszących się do negocjowania warunków zatrudnienia i rozwiązywania sporów zbiorowych pracy, zwiększenie dyspozycyjności pracowników organizacji międzynarodowych względem pracodawcy, zmniejszenie stabilizacji zatrudnienia. W dziesięciu rozdziałach książki Autor analizuje przepisy: statuty i regulaminy personelu ONZ i MOP oraz judykaturę trybunałów administracyjnych w sprawach dotyczących indywidualnego (nawiązywanie, rozwiązywanie oraz specyficzna treść eksterytorialnych stosunków pracy) i zbiorowego (przedstawicielstwo pracownicze) prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych. Przedstawia specyfikę, odrębności, zalety i mankamenty eksterytorialnego systemu prawa pracy.
Serię BIBLIOTEKA MONITORA PRAWA PRACY stanowią opracowania wyczerpująco prezentujące wybrane zagadnienia z zakresu prawa pracy lub ubezpieczeń społecznych.
Problematyka podróży służbowej wywołuje wiele kontrowersji i trudności w praktyce. Specjaliści prawa pracy często prezentują rozbieżne poglądy, odnosząc się krytycznie do orzecznictwa SN.
W poradniku dokonano zestawienia najbardziej istotnych zagadnień związanych z odbywaniem przez pracownika podróży służbowych. Przedstawiono m.in.: analizę prawną pojęcia podróży służbowej, opis zdarzeń prawnych niebędących podróżą służbową, zasady rozliczania podróży służbowej oraz praktyczne aspekty związane z zatrudnianiem tzw. pracowników mobilnych, tj. tej grupy zawodowej, do których obowiązków należy stałe przemieszczanie się po określonym terenie. Omówiono również problematykę związaną z odpoczynkiem pracownika po odbyciu podróży służbowej oraz prawny charakter podróży samochodem prywatnym lub służbowym w celu wykonania zadania służbowego.
Opracowanie zawiera najnowsze orzecznictwo SN związane z problematyką podróży służbowych oraz zatrudnianiem pracowników mobilnych. Ponadto w ramach suplementu przedstawiono główne założenia projektu nowego rozporządzenia w sprawie podróży służbowych na terenie kraju i poza jego granicami.
Zatrudniasz cudzoziemców lub przygotowujesz listę płac dla obcokrajowca? –
skorzystaj z gotowych rozwiązań w oparciu o praktyczną interpretację przepisów!
Do chwili obecnej brakowało na polskim rynku wydawniczym praktycznego przewodnika po wszystkich aspektach procesu zatrudnienia obcokrajowca w ujęciu kadrowym, podatkowym i księgowym. Niniejsza książka wypełnia tę lukę, stanowiąc jedyne w swoim rodzaju kompendium wiedzy o zatrudnieniu cudzoziemców, poparte dodatkowo przykładowymi rozwiązaniami.
W publikacji w przystępny sposób wytłumaczono poszczególne etapy zatrudniania cudzoziemców, z wyszczególnieniem specyfiki form zatrudnienia i grup cudzoziemców, których dotyczą zróżnicowane przepisy polskiego prawa. Pierwsza część książki poświęcona została prezentacji zagadnień zatrudniania obywateli UE, EFTA i obywateli państw trzecich, znajdą w niej Państwo również omówienie aspektów legalizacji zatrudnienia i pobytu cudzoziemców podejmujących w Polsce pracę.
Druga część książki przybliży Państwu zagadnienia sporządzania deklaracji podatkowych i rozliczeniowych ZUS oraz rozliczania wynagrodzeń zatrudnionych w Polsce cudzoziemców.
Ponadto, w publikacji oprócz przykładów i obliczeń zamieszczono wzory dokumentów i tematyczne akty prawne.
W książce tej:
trudny proces związany z wdrożenia budżetu zadaniowego w jednostce ilustrujemy praktycznymi przykładami
interpretacje przepisów popieramy wskazówkami i wzorami dokumentów
wątpliwości rozwiązujemy przedstawiając konkretne rozwiązania
Dzięki publikacji dowiedzą się Państwo m.in.:
Jak stworzyć budżet zadaniowy i czym się on różni od budżetu tradycyjnego?
W jaki sposób monitorować stopień jego realizacji?
Jak dostosować budżet zadaniowy do specyfiki jednostki?
Jak dekretować operacje gospodarcze zgodnie z klasyfikacją budżetową i zadaniową?
Jakie informacje są niezbędne w sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym?
Wszystko to jest poparte licznymi przykładami wzorów (w tym wzór raportu wydatków w zakresie zadań budżetowych), kalkulacjami kosztów będących opracowaniami własnymi autorów (np. wskazanie klucza podziału zasobów sprzętowych pomiędzy zadania) itp.
Wraz z książką oferujemy Państwu bezpłatny miesięczny dostęp do serwisu EkspertBeck.pl – Księgowość budżetowa w sektorze publicznym, gdzie znajdziecie Państwo inne komentarze, porady, akty prawne regulujące funkcjonowanie samorządowych zakładów budżetowych.
Publikacja przyda się bezwzględnie: wójtom gmin, burmistrzom i prezydentom miast, członkom zarządów powiatu i województwa, skarbnikom i sekretarzom w JST, pozostałym pracownikom urzędów gmin i miast, starostw i urzędów marszałkowskich, w tym dyrektorom odpowiednich komórek organizacyjnych, pracownikom jednostek organizacyjnych JST,
radnym, ale także doradcom i konsultantom wspomagającym wdrażanie budżetu zadaniowego w JST*
Metody ilościowe w zarządzaniu organizacją
Poradnik z zastosowaniem Excela
Redakcja naukowa Iwona Staniec
Dla kogo napisana jest ta książka i czemu warto ją przeczytać?
Jeśli wydaje Ci się, że metody ilościowe są trudne, a chciałbyś lub musisz z nich korzystać, to ta książka jest właśnie dla Ciebie. Dzięki niej nie tylko zrozumiesz, czego dotyczą metody ilościowe, ale również zdobędziesz umiejętność ich stosowania w arkuszu Excel.
Co trzeba wiedzieć przed sięgnięciem po naszą książkę?
Do skutecznego przyswojenia jej treści potrzebna jest jedynie znajomość matematyki na poziomie szkoły średniej oraz umiejętność wykorzystania podstawowych funkcji w Excelu.
Czego nauczysz się z tej książki i do czego Ci się to przyda?
W toku lektury zauważysz szybko, że zamiast prezentacji skomplikowanych modeli matematycznych, znajdziesz przykłady zastosowania metod ilościowych w życiu codziennym i w rzeczywistych sytuacjach biznesowych. Chcemy Ci pokazać, że przykładając narzędzia modelowania do analizy wybranego problemu, nie tylko uzyskasz możliwości obliczenia poszukiwanych wielkości, ale przede wszystkim zdobędziesz szybki, a zarazem głęboki wgląd w dany proces.
Autorzy
Opiniowana pozycja jest zbiorem rozwiązanych problemów z zakresu zarządzania z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel. Nie jest to podręcznik w klasycznym rozumieniu, nie zawiera bowiem usystematyzowanego wykładu z zakresu wykorzystania technik decyzyjnych i analiz ilościowych w różnych sferach zarządzania organizacją. Każdy rozdział tej pracy stanowi w zasadzie odrębne studium przypadku: od opisu problemu, umiejscowienia go w teorii, przedstawienia metody i jej zastosowania – do rozwiązania problemu i interpretacji decyzji.
Dr hab. prof. US Janusz Korol
Katedra Ekonometrii i Statystyki
Uniwersytet Szczeciński
Zarządzanie niepubliczną jednostką oświatową to sprawa trudna i złożona. Wiąże się ono nie tylko z licznymi obowiązkami organu prowadzącego, ale także wszystkich jej pracowników, począwszy od dyrektora, przez księgowość, kadry, a kończąc na personelu pedagogicznym i niepedagogicznym. W przeciwieństwie do jednostek publicznych, te niepubliczne nie mają z reguły wsparcia w postaci licznego, wykwalifikowanego personelu urzędu gminy, bądź powiatu, pomagającego rozłożyć ciężar licznych obowiązków. Często pozostawione są ze swoimi problemami bez pomocy.
Mimo tego przepisy prawa stawiają im surowe wymagania, których niespełnienie jest czasem równoznaczne z ich likwidacją. Regulacje te są na dodatek niejednoznaczne, niejednokrotnie w gąszczu przepisów dotyczących oświaty publicznej jednostki niepubliczne muszą doszukiwać się tych przepisów, które są wiążące również dla nich. Często powstają wątpliwości, czy należy stosować przepisy ogólne, czy też lepiej dostosowywać na potrzeby oświaty niepublicznej przepisy przewidziane dla szkół i placówek publicznych, co dotyczy przykładowo odpowiedniego stosowania niektórych zapisów Karty Nauczyciela.
To komplet porad dla osób zajmujących się sprawami kadrowymi w podmiotach leczniczych. Poruszane problemy dotyczą:
zatrudniania i zwalniania, modyfikacji warunków zatrudnienia,
czasu pracy,
dyżurów medycznych,
urlopów,
wynagrodzeń oraz podnoszenia kwalifikacji.
This third edition of Lexicon of Law Terms aims to give practical guidance to law students, lawyers, legal secretaries, paralegals, legal executives, ESP teachers, interpreters, translators and professional people who need English for their present or future day-to-day work in the legal field. Arranged thematically in alphabetical format, the book consists of ten chapters devoted to civil law, commercial partnerships and companies, capital markets, accounting, bankruptcy and reorganisation law, customs and fiscal law as well as labour law. This edition includes two new chapters on civil procedure and family law.
Trzecie wydanie Leksykonu terminów prawnych jest adresowane do studentów prawa i ekonomii, pracowników kancelarii prawniczych, tłumaczy przysięgłych, przedsiębiorców, nauczycieli specjalistycznego języka angielskiego oraz wszystkich zainteresowanych pogłębianiem swej wiedzy z zakresu tekstów prawnych i prawniczych. Książka ta zawiera dziesięć rozdziałów obejmujących słownictwo z zakresu prawa cywilnego, spółek handlowych, rynków kapitałowych, rachunkowości, podatków oraz ceł. Dodano dwa nowe rozdziały poświęcone prawu rodzinnemu oraz procedurze cywilnej
Rozwód. Materialnoprawne podstawy rozwodu oraz postępowanie odrębne w sprawie o rozwód wraz z wzorami pism procesowych to pozycja o charakterze integracyjnym, stanowi bowiem kompleksowe opracowanie problematyki rozwodów: materialnoprawne i procesowe.
Książka w zwięzłej i przystępnej formie prezentuje wszelkie niezbędne informacje dotyczące materialnoprawnych podstaw rozwodu (Część I praktycznego komentarza):
ogólnej charakterystyki,
przyczyn rozkładu pożycia małżeńskiego,
przesłanek rozwodu,
obligatoryjnej i fakultatywnej treści wyroku rozwodowego.
Czytelnik znajdzie w niej również informację dotyczące postępowania odrębnego w sprawie o rozwód (Część II praktycznego komentarza), m.in:
podmiotów postępowania,
przedmiotu postępowania,
mediacji,
przebiegu posiedzenia sadowego,
specyfiki postępowania dowodowego,
zawieszenia i umorzenia postępowania,
rozstrzygnięć o roszczeniach dodatkowych,
skuteczności wyroku rozwodowego,
zabezpieczenia roszczeń dodatkowych i upadku zabezpieczenia,
środków zaskarżania
postępowania delibacyjnego.
Publikacja uwzględnia aktualny stan prawny, dorobek piśmiennictwa oraz najnowsze i najbardziej przydatne orzecznictwo.
Prezentowana książka zawiera również wzory pism procesowych z omawianego zakresu oraz bezpłatny dostęp on-line do wybranych aktów prawnych przydatnych do korzystania z prezentowanej publikacji.
Jest bardzo praktycznym i popartym wieloletnią praktyką adwokacką w prowadzeniu spraw rodzinnych spojrzeniem na prezentowaną tematykę.
Niniejsza pozycja jest w szczególności pomocna dla sędziów rodzinnych, adwokatów i radców prawnych, aplikantów adwokackich i radcowskich oraz osób zainteresowanych tą problematyką.
Władza rodzicielska i kontakty z dzieckiem w serii Sądowe Komentarze Tematyczne stanowi przekrojowe kompendium praktycznej wiedzy objętej tytułowym zagadnieniem. Obejmuje swym zakresem problematykę zarówno w ujęciu prawa krajowego, jak i norm prawa międzynarodowego. Tytułową problematykę wzbogacono o aspekt sporów w transgranicznym ujęciu oraz przez pryzmat orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka.
Nowością na wydawniczym rynku jest komentarz do Konwencji dotyczącej cywilnych aspektów uprowadzenia dziecka za granicę, której znaczenie i zastosowanie wydatnie wzrosło w ostatnich latach. Uzupełnieniem klasycznie rozumianej władzy rodzicielskiej jest odpowiedzialność deliktowa małoletniego i jego rodziców. W pracy omówiona został także problematyka mediacji.
Komentarz stanowi najobszerniejsze na rynku opracowanie poświęcone władzy rodzicielskiej i kontaktom z dzieckiem, obejmując problematykę zarówno w ujęciu materialnym, jak i procesowym.
Komentarz jest adresowany przede wszystkim do prawników oraz aplikantów. Ze względu na przedmiot opracowania, język oraz systematykę może być przydatny także samym adresatom norm prawa rodzinnego „uwikłanym” w spory na tle władzy rodzicielskiej lub kontaktów z dzieckiem.
Książka adresowana jest do instytucji kultury, takich jak: teatry, opery, operetki, filharmonie, orkiestry, instytucje filmowe, kina, muzea, biblioteki, domy kultury czy galerie sztuki. Tak szeroki katalog form organizacyjnych działalności kulturalnej przekłada się na wielość problemów związanych z zatrudnianiem pracowników tych instytucji.
Osoby odpowiedzialne za sprawy kadrowe często mogą mieć problemy z zastosowaniem właściwych przepisów. Aby ułatwić im to zadanie, stworzyliśmy książkę, w której znajdą odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania, począwszy od kwestii związanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem kadry kierowniczej instytucji kultury (dyrektor instytucji kultury, jego zastępca oraz główny księgowy), pracowników artystycznych (np. aktorów, solistów wokalistów, muzyków czy tancerzy) oraz pozostałych pracowników instytucji kultury, a skończywszy na odpowiedzialności porządkowej i materialnej tych pracowników.
W książce omówione zostały wszystkie odrębności dotyczące czasu pracy w instytucjach kultury oraz wynagradzania w oparciu o najnowsze rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury, które weszło w życie 2.7.2012 r.
Podmioty sektora bankowego to instytucje o specyficznym zakresie i modelu działania, których cele i stosowane praktyki biznesowe przynajmniej częściowo muszą respektować rolę, jaką bankom przypisano w gospodarce. To także podmioty o skomplikowanej strukturze własnościowej i organizacyjnej, dysponujące dużym potencjałem rozwojowym i realizujące swoje cele w warunkach globalizacji i wysokiej konkurencyjności. Niniejszy podręcznik to przekrojowe kompendium wiedzy z zakresu zarządzania instytucjami kredytowymi. Odnosi się on nie tylko do tego, czym te instytucje się zajmują, ale przede wszystkim skupia uwagę Czytelnika na tym, z jakimi uwarunkowaniami musza się liczyć i jakich używać metod czy mechanizmów, aby działać sprawnie i efektywnie. Na uwagę zasługują:
? przyjęcie kryterium tworzenia wartości jako motywu przewodniego i integrującego poszczególne części książki,
? akcentowanie specyfiki uwarunkowań i odmienności zasad funkcjonowania instytucji kredytowych, przy jednoczesnym identyfikowaniu tych rozwiązań czy inicjatyw, które maja charakter uniwersalnych rozwiązań biznesowych,
? zwracanie uwagi na potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy instytucji kredytowych,
? czytelna i konsekwentna strukturyzacja treści, uwzględniająca złożoność i interdyscyplinarność przedstawianego obszaru merytorycznego,
? wzbogacanie treści o liczne i interesujące przykłady rozwiązań z praktyki bankowej.
Jest to opracowanie godne polecenia studentom kierunków ekonomicznych i innym osobom zainteresowanym ta problematyka (?). Duża aktualność i znaczenie przekazywanej wiedzy, wysoki poziom merytoryczny podręcznika, właściwe z dydaktycznego punktu widzenia podejście do sposobu prezentacji treści nadają mu walory wyróżniające na tle, stosunkowo nielicznych, opracowań z tego zakresu tematycznego.
Prof. dr hab. Jerzy Węcławski
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Podręcznik powstał w odpowiedzi na potrzeby środowiska akademickiego i z inspiracji Komitetu Nauk o Finansach PAN. Twórcy podręcznika to międzyuczelniany zespół autorski złożony z pracowników naukowo-dydaktycznych katedr bankowych lub finansowych, dysponujących wieloletnim doświadczeniem w zakresie prowadzenia przedmiotów związanych z różnymi aspektami zarządzania instytucjami finansowymi, a także doświadczeniem praktycznym związanym z tym obszarem.
Książka powstała jako rezultat wieloletniego doświadczenia autorów, wyniesionego z prowadzenia zajęć dydaktycznych oraz zarządzania bankiem na różnych szczeblach decyzyjnych.
Podstawowa tematyka podręcznika dotyczy zmian, jakie zachodzą w systemie bankowym oraz w procesach zarządzania nim. Opisano w nim zarządzanie bankiem z perspektywy średniego szczebla decyzyjnego, z elementami niezbędnymi do zrozumienia intencji strategicznych.
Do najważniejszych zalet publikacji należą:
? optymalne połączenie teoretycznych aspektów bankowości z rozwiązaniami zarządczymi stosowanymi w praktyce, zwłaszcza na szczeblu oddziału,
? modelowe ujęcie zarządzania bankiem, integrujące dorobek wielu dyscyplin naukowych.
W publikacji zagadnienia podstaw bankowości zostały przedstawione jedynie w takim zakresie, jaki jest niezbędny do całościowego ujęcia tematyki zarządzania bankiem. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniu często pomijanemu w innych publikacjach ? zarządzaniu działalnością bankową w kontekście różnych modeli biznesowych oraz różnych szczebli zarządzania.
Adresatami publikacji są studenci kierunku finanse i rachunkowość, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu finansów i bankowości oraz pracownicy naukowi zajmujący się problematyką zarządzania bankami, pragnący uzyskać wiedzę o charakterze praktycznym.
Polecamy ją również pracownikom banków:
? o małym doświadczeniu zawodowym,
? mającym aspiracje do pełnienia funkcji kierowniczych,
? zainteresowanym wymianą doświadczeń.
Książka Hazard. Studium kryminologiczne i prawne stanowi pierwszą, pionierską monografię naukową z zakresu kryminologicznej problematyki hazardu oraz regulacji prawnych odnoszących się do tego zjawiska. Opracowanie to zawiera kryminologiczną analizę zagrożeń społecznych, jakie rodzi hazard, przyczyn i przejawów tego zjawiska oraz prawnych i pozaprawnych metod przeciwdziałania.
Problematyka prawna ma charakter interdyscyplinarny. Eksponuje ona ścisłe powiązania pomiędzy regulacjami prawa administracyjnego i gospodarczego, określającymi zakres i warunki legalnego organizowania i uprawiania hazardu a systemem sankcji ukierunkowanych na ochronę merytorycznych regulacji prawa ''hazardowego'', ze szczególnym uwzględnieniem sankcji karnych.
Większość podstawowych tez tej pracy ma charakter nowatorski. Dzięki temu, oprócz funkcji naukowej, książka ta może być bardzo przydatna także dla praktyków, w szczególności wymiaru sprawiedliwości, prokuratury, Służby Celnej oraz adwokatów i radców prawnych.
Agroturystyka w wielofunkcyjnym rozwoju obszarów wiejskich jest nie tylko jedną z form przedsiębiorczości pozarolniczej na wsi, lecz także częścią działań agrobiznesu. Wykorzystując rentę (korzyści) dobrostanu wiejskiego środowiska przyrodniczego, agroturystyka stanowi dodatkowe, pozarolnicze źródło dochodu, zwłaszcza dla małych gospodarstw rolnych.
W książce pokazano agroturystykę we wszystkich wymiarach badań naukowych, począwszy od makroskali (np. globalizacja a agroturystyka, funkcjonowanie agroturystyki w wybranych krajach Unii Europejskiej, ekonomiczno-społeczne uwarunkowania jej rozwoju w Polsce), przez mezoskalę (np. rola przestrzeni krajobrazowo-przyrodniczo-kulturowej w agroturystyce), aż do mikroskali (np. produkty agroturystyczne i ich promocja, zarządzanie gospodarstwem agroturystycznym). Potencjał agroturystyczny obszarów wiejskich w Polsce, zarówno strukturalny, jak i funkcjonalny, stanowi znaczącą bazę i obiecującą perspektywę jej rozwoju.
?Prawdziwa? agroturystyka rozwija się w Polsce od kilkunastu lat. Od samego początku prowadzone są także z tego zakresu badania. Jednak do tej pory nie ukazała się na polskim rynku wydawniczym tak obszerna monografia na ten temat i to na dodatek wykonana przez jednego autora. Można stwierdzić, że jest to prawie kompletne kompendium wiedzy związanej z tym sektorem turystyki (...). Ważnym osiągnięciem tej pracy jest także pokazanie istotnych problemów współczesnej polskiej wsi, które zmuszają rolników do zwiększonej aktywności na rzecz modnego na świecie, wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich.
Prof. dr hab. Aleksander Szwichtenberg
Instytut Ekonomii i Zarządzania Politechnika Koszalińska
Publikacja przygotowana przez prof. Jana Sikorę jest cennym źródłem informacji dla naukowców i praktyków zajmujących się przedsiębiorczością pozarolniczą, w tym agroturystyką. Stanowi interesującą propozycję dla osób pracujących w biznesie turystycznym, organizujących pracę w firmach turystycznych, rolników planujących uruchomienie czy też prowadzących działalność agroturystyczną, doradców ośrodków doradztwa rolniczego i przedstawicieli stowarzyszeń agroturystycznych oraz studentów studiujących na takich kierunkach, jak: turystyka i rekreacja czy zarządzanie turystyką, którzy w przyszłości będą menedżerami pełniącymi funkcje kierownicze.
Prof. dr hab. Krystyna Krzyżanowska
Wydział Nauk Ekonomicznych SGGW w Warszawie
Perspektywa koordynacji działań międzyorganizacyjnych oraz współpracy między organizacjami stawia problem funkcjonowania i efektywności sieci międzyorganizacyjnej w centrum zainteresowania całej teorii organizacji i zarządzania. Zasięg badań w tym obszarze znacznie się ostatnio poszerza i nie dotyczy już wyłącznie pozycji przedsiębiorstwa w sieci, lecz przedsiębiorstwa działającego w kontekście sieci. ukształtowanie się sieci międzyorganizacyjnych stanowi poważne wyzwanie wobec tradycyjnej postawy badawczej reprezentowanej w badaniach nad strategią i zachowaniem strategicznym podmiotów gospodarujących.
Celem przedstawianego opracowania jest pokazanie fenomenu sieci międzyorganizacyjnych z perspektywy współczesnych wyzwań zarządzania. Jest to studium teoretyczno-metodyczne sieci międzyorganizacyjnych w naukach o zarządzaniu i stanowi wynik długoletnich doświadczeń autorów opracowania w badaniach sieci międzyorganizacyjnych, zarówno na poziomie metateorii sieci jak i poszczególnych jej rodzajów.
Recenzowana książka potencjalnie stanowić może solidne wsparcie, służące zrozumieniu i ugruntowaniu wiedzy studentów kierunków biznesowych i menedżerskich oraz praktykujących menedżerów na temat problemów związanych z rozumieniem idei sieciowości, czy myślenia sieciowego oraz zasad posługiwania się nimi w budowaniu strategii, jako swoistego narzędzia służącego do rozwoju i adaptacji przedsiębiorstw do warunków tworzonych przez otoczenie.
Prof. zw. dr hab. Bogdan Nogalski
Instytut Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego
Leksykon prawa i protokołu dyplomatycznego został przygotowany przez pracowników naukowych Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Z uwagi na fakt, iż stanowi on syntetyczną prezentację najbardziej podstawowych pojęć używanych w stosunkach dyplomatycznych i konsularnych oraz w ramach protokołu dyplomatycznego, jego krąg adresatów został zakreślony bardzo szeroko. Są nimi bowiem zarówno studenci politologii, prawa, stosunków międzynarodowych, jak również pracownicy służby zagranicznej. Autorzy poszczególnych haseł koncentrują się bowiem nie tylko na obowiązujących normach prawa międzynarodowego (ius gentium), lecz także na regułach kurtuazji międzynarodowej (comitas gentium).
Prezentowany Leksykon ma do pewnego stopnia charakter popularyzatorski – zakładamy, że wiedza o instytucjach prawa dyplomatycznego i konsularnego oraz protokołu dyplomatycznego może stanowić przedmiot zainteresowania także osób niezwiązanych zawodowo z omawianą w nim problematyką.
Innowacje są obecnie najistotniejszym czynnikiem rozwoju i konkurencyjności współczesnych gospodarek. Doświadczenia polskich przedsiębiorstw wskazują, że jesteśmy bardzo mało innowacyjni. Zdaniem wielu przedsiębiorców przyczyną jest brak środków na rozwój i wdrażanie innowacji. Badania jednak dowodzą, że nie tylko trudności w pozyskaniu kapitału ograniczają innowacyjność. Przede wszystkim trzeba mieć wiedzę, pomysł, wolę działania i strategię. Celem tej publikacji jest takie przedstawienie najnowszej wiedzy związanej z innowacjami, które ułatwi przełożenie jej na praktykę gospodarczą.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy o innowacyjności. Obejmuje swym zakresem zarówno aspekty prawne i instytucjonalne, jak i organizacyjne czy ekonomiczne. Przedstawia również przykłady zastosowań, które mogą stać się inspiracją dla praktyków gospodarczych.
Książka składa się z czterech części, omawiających takie problemy, jak:
?współczesna gospodarka a innowacje;
?innowacje w obszarze marketingu, logistyki i obsługi klienta w procesie budowania przewagi konkurencyjnej;
?wspomaganie rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw;
?innowacje w praktyce ? studia przypadków.
Niniejsza praca stanowi próbę analizy wybranych zagadnień teorii i metodologii innowacji, ze szczególnym uwzględnieniem warunków i potrzeb praktyki gospodarczej. Można mieć nadzieję, że przyczyni się ona zarówno do rozwoju teorii w zakresie innowacji, jak i praktyki działań innowacyjnych, niezbędnych do rozwoju konkurencyjności firm.
Prof. zw. dr hab. Andrzej Pomykalski
Politechnika Łódzka
Prof. zw. dr hab. Józef Perenc - Prorektor ds. Finansów i Rozwoju Uniwersytetu Szczecińskiego.
Dr Joanna Hołub-Iwan ? pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.
Zespół autorski tworzą wybitni specjaliści - teoretycy i praktycy innowacyjności - związani z wiodącymi ośrodkami akademickimi w Polsce.
Książka kierowana jest zarówno do wykładowców, studentów i doktorantów szkół wyższych na kierunkach zarządzania i marketingu oraz ekonomicznych i menedżerskich, jak i dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz praktyków - przedsiębiorców, menedżerów i kadry kierowniczej przedsiębiorstw.
Publikacja stanowi materiały do ćwiczeń z podstaw marketingu, zawierające zbiór najważniejszych zagadnień z tego zakresu. Została podzielona na dwie części. Pierwsza poświęcona jest podstawom teoretycznym, druga zaś wybranym obszarom zastosowania marketingu.
Każdy rozdział składa się:
• z krótkiej części teoretycznej – teorii w pigułce,
• testów sprawdzających zrozumienie omówionych zagadnień (wraz z odpowiedziami zamieszczonymi na końcu książki),
• zdań do uzupełnienia,
• zadań problemowych do przedyskutowania (czasem w formie studiów przypadków), które mogą być wykorzystane przez wykładowców jako podstawa do prowadzenia ćwiczeń lub warsztatów.
Książka kierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania – jako pomoc dydaktyczna przy prowadzeniu wykładów i ćwiczeń z podstaw marketingu. Może być także użyteczna dla studentów innych kierunków (humanistycznych, medycznych, artystycznych), w których programie przewidziano zajęcia z marketingu, lub wykorzystana jako materiały szkoleniowe przez szkoleniowców oraz praktyków zajmujących się marketingiem na co dzień.
Zespół autorski tworzą pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Marketingu Usług na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego
Książka jest komentarzem do kilku przepisów ustawy alkoholowej i ustawy medialnej, w szczególności dotyczących zagadnienia reklamy, promocji i informowania o sponsorowaniu napojów alkoholowych i pierwszą tak pełną analizą tego zagadnienia w polskim piśmiennictwie prawniczym. Celem jej jest ułatwienie producentom oraz dystrybutorom napojów alkoholowych, a także mediom, z drugiej zaś strony jednostkom samorządu terytorialnego i organom ochrony prawnej poruszania się po obowiązujących w dziedzinie reklamy, promocji i informowania o sponsorowaniu napojów alkoholowych zawiłych przepisach prawa administracyjnego. Lektura książki ma stanowić również dla czytelnika zachętę do ogólniejszej refleksji nad zagadnieniem obecności alkoholu w życiu społecznym oraz założeniami, celami i instrumentami polityki państwa w tej dziedzinie. Powinny sięgnąć po nią również osoby odpowiedzialne za kształt tej polityki, a także studenci nauk społecznych i inne osoby zainteresowane tym zagadnieniem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?