Trzecie wydanie Władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem stanowi przekrojowe kompendium praktycznej wiedzy objętej tytułowym zagadnieniem. Obejmuje swym zakresem problematykę zarówno w ujęciu prawa krajowego, jak i norm prawa międzynarodowego. Tytułową problematykę wzbogacono o aspekt sporów w transgranicznym ujęciu oraz przez pryzmat orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka.
Nowością na wydawniczym rynku jest komentarz do Konwencji dotyczącej cywilnych aspektów uprowadzenia dziecka za granicę, której znaczenie i zastosowanie w ostatnich latach wyraźnie wzrosło. Uzupełnieniem klasycznie rozumianej władzy rodzicielskiej jest odpowiedzialność deliktowa małoletniego i jego rodziców. W pracy omówiona została także problematyka mediacji. Komentarz stanowi najobszerniejsze na rynku opracowanie poświęcone władzy rodzicielskiej i kontaktom z dzieckiem, obejmując problematykę zarówno w ujęciu materialnym, jak i procesowym.
Komentarz jest adresowany przede wszystkim do prawników oraz aplikantów. Ze względu na przedmiot opracowania, język oraz systematykę może być przydatny także samym adresatom norm prawa rodzinnego uwikłanym w spory na tle władzy rodzicielskiej lub kontaktów z dzieckiem
Podstawowym celem pracy jest ukazanie nowej instytucji w polskim prawie penitencjarnym – systemu terapeutycznego wykonywania kary pozbawienia wolności. W publikacji Autorka szczegółowo omawia zagadnienia dotyczący wykonywanie kary pozbawienia wolności wobec skazanych uzależnionych od środków odurzających lub substancji psychotropowych, począwszy od tła historycznego, poprzez ukazanie danych statystycznych i badań dotyczących danej kwestii, aż do regulacji systemu terapeutycznego.
Autorka analizuje kwestie, które budzą najwięcej kontrowersji, a także te stwarzające najwięcej problemów, wpływające na efektywność wykonywania kary pozbawienia wolności w systemie terapeutycznym.
W monografii zawarto ponadto wnioski i postulaty, których realizacja powinna przyczynić się do ewentualnego udoskonalenia funkcjonowania systemu terapeutycznego w kontekście skazanych uzależnionych od środków odurzających, a także do pełnej realizacji zadań postawionych przez ustawodawcę.
Leksykon prawa i protokołu dyplomatycznego został przygotowany przez pracowników naukowych Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Z uwagi na fakt, iż stanowi on syntetyczną prezentację najbardziej podstawowych pojęć używanych w stosunkach dyplomatycznych i konsularnych oraz w ramach protokołu dyplomatycznego, jego krąg adresatów został zakreślony bardzo szeroko. Są nimi bowiem zarówno studenci politologii, prawa, stosunków międzynarodowych, jak również pracownicy służby zagranicznej. Autorzy poszczególnych haseł koncentrują się bowiem nie tylko na obowiązujących normach prawa międzynarodowego (ius gentium), lecz także na regułach kurtuazji międzynarodowej (comitas gentium). Prezentowany Leksykon ma do pewnego stopnia charakter popularyzatorski ? zakładamy, że wiedza o instytucjach prawa dyplomatycznego i konsularnego oraz protokołu dyplomatycznego może stanowić przedmiot zainteresowania także osób niezwiązanych zawodowo z omawianą w nim problematyką.
Praktyczny poradnik, jak prawidłowo i zgodnie z prawem zatrudniać pracowników samorządowych w urzędach jednostek samorządu terytorialnego
Najważniejsze korzyści z zakupu książki:
pozwoli znaleźć optymalne rozwiązania w zakresie zatrudniania członków władz samorządowych oraz urzędników i innych pracowników urzędów miast i gmin, starostw powiatowych czy urzędów marszałkowskich w województwach;
pozwoli znaleźć wiele praktycznych rozwiązań dotyczących ułożenia stosunków pomiędzy dotychczasowym pracodawcą a nowowybranym wójtem, burmistrzem czy członkiem zarządu powiatu albo województwa;
pozwoli zapoznać się z wieloma interesującymi przykładami opartymi o rzeczywiste sytuacje i zadawane pytania, z którymi autorzy zetknęli się w czasie swojej praktyki zawodowej.
Jednostki samorządu terytorialnego są jednymi z nielicznych pracodawców, u których można spotkać trzy różne podstawy nawiązania stosunków pracy. Pracownicy samorządowi poza umowami o pracę mogą być bowiem zatrudniani także na podstawie wyboru oraz powołania. Problematyka dotycząca zatrudnienia tych grup pracowników samorządowych nie jest zbyt często poruszania w literaturze, a i orzecznictwo sądowe też nie należy do najobszerniejszych. Dlatego autorzy niniejszej publikacji starali się przybliżyć ją zainteresowanym Czytelnikom. I prezentowana książka w sposób kompleksowy, praktyczny i zrozumiały omawia wszystkie trzy podstawy nawiązywania stosunku pracy z pracownikami samorządowymi.
Pracownicy z wyboru to w skali kraju całkiem liczna i bardzo wpływowa grupa zatrudnionych. Pracownicy ci zajmują bowiem najwyższe stanowiska kierownicze w jednostkach samorządowych – wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, a także starostów, marszałków województw i członków zarządów powiatów oraz województw. Dodatkowo specyfiką samorządu na szczeblu miast i gmin jest obsadzanie na najwyższych stanowiskach – wójtów, burmistrzów i prezydentów miasta – pracowników samorządowych w drodze wyborów powszechnych.
Pracownicy powołani stanowią mniejszą, ale też istotną grupę zatrudnionych. Są nimi skarbnicy samorządów wszystkich szczebli oraz zastępcy wójtów (burmistrzów, prezydentów miast). Oni także zaliczani są do ścisłego kierownictwa w samorządzie.
Ponadto książka kompleksowo omawia problematykę zatrudniania pracowników samorządowych na podstawie umów o pracę, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki tego rodzaju zatrudnienia, czyli zasad odmiennych od tych, które wynikają z Kodeksu pracy.
Publikacja niezbędna szczególnie teraz,
po wyborach samorządowych 2014!
Wybory do władz samorządowych stanowią wyzwanie dla pracodawców, którzy dotychczas zatrudniali pracowników wybranych obecnie do najwyższych władz gmin, powiatów czy województw. Niniejsza publikacja przedstawia wiele praktycznych rozwiązań, dzięki którym będzie można ułożyć na nowo stosunki pomiędzy dotychczasowym pracodawcą a nowowybranym wójtem, burmistrzem czy członkiem zarządu powiatu albo województwa.
Monografia jest kompleksowym omówieniem przestępczości skierowanej przeciwko podwodnemu dziedzictwu kultury. Praca ma na celu przedstawienie systemu karnoprawnej ochrony podwodnego dziedzictwa kultury na płaszczyźnie normatywnej.
W niniejszej monografii, Czytelnik ma możliwość zapoznania się z takimi zagadnieniami jak m.in.:
objaśnienie podstawowych pojęć związanych z przedmiotem badań, takich jak np. dziedzictwo kultury, zabytek oraz zabytek archeologiczny, dobro kultury, dzieło sztuki;
cele ochrony i zagrożenia dla podwodnego dziedzictwa kultury, w tym główne zagrożenia dla podwodnego dziedzictwa kultury oraz przestępczość jako główne zagrożenie dla podwodnego dziedzictwa kultury;
problematyka podwodnego dziedzictwa kultury w wybranych regulacjach międzynarodowych, m.in. w:
konwencji dotyczącej środków zmierzających do zakazu i zapobiegania nielegalnemu przywozowi, wywozowi i przenoszeniu własności dóbr kultury z 1970 r.,
konwencji w sprawie ochrony światowego dziedzictwa kulturalnego i naturalnego z 1972 r.,
konwencji o ochronie podwodnego dziedzictwa kultury z 2001 r.;
karnoprawna ochrona podwodnego dziedzictwa kultury in situ, w tym m.in. sytuacja podwodnego dziedzictwa kultury w zależności od kategorii wód, znalezienie lub odkrycie zabytku, zasady nurkowań na wrakach statków, a także kradzież i przywłaszczenie zabytku oraz zniszczenie i uszkodzenie zabytku;
karnoprawna ochrona podwodnego dziedzictwa kultury wydobytego na powierzchnię, w zakres której wchodzą m.in.:
ochrona substancji zabytku,
ochrona obrotu zabytkami,
ochrona zabytków przez wywozem za granicę,
ochrona autentyczności zabytków,
problematyka zorganizowanej przestępczości.
Niniejsza pozycja jest pracą, która pozwala w szerszy sposób spojrzeć na problematykę ochrony podwodnego dziedzictwa kultury, zapoznać się z przedstawieniem doktryny oraz orzecznictwa. Dzieło to nie tylko poszerzy wiedzę praktyków prawa – adwokatów, radców prawnych, sędziów lecz również teoretyków prawa oraz aplikantów zawodów prawniczych, studentów pragnących pogłębić swoją wiedzę, a także osób zawodowo związanych z ochroną podwodnego dziedzictwa kulturowego.
Stan prawny: wrzesień 2014 r. Książka zawiera dogłębną analizę przepisów prawa w zakresie uprawnień osób niepełnosprawnych, która z pewnością pomoże potencjalnym pracodawcom przełamać się przed lękiem w zatrudnianiu takich osób, a innym ułatwi prawidłowe stosowanie obecnych regulacji prawnych w tym zakresie. Książka pisana przez praktyka dla praktyków. Publikacja skupia się na wszystkich obszarach związanych z obecnością osoby niepełnosprawnej w miejscu pracy, m.in.: Status osoby niepełnosprawnej, Szczególne uprawnienie pracownicze osób niepełnosprawnych, Otwarty i chroniony rynek pracy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Dofinansowanie do wynagrodzeń, refundacje, wydatkowanie zakładowego funduszu rehabilitacji, Kontrola wydatkowania pomocy publicznej. Grupą docelową czytelników są pracodawcy na otwartym i chronionym rynku pracy, zakłady pracy chronionej, kadrowe, specjaliści ds. kadrowych, pracodawcy zatrudniający osoby niepełnosprawne, kadrowe w zakładach pracy chronionej, kadrowe/osoby pracujące w działach personalnych oraz księgowości.
Informator kadrowo-księgowy to podręczny zbiór ponad 60 wskaźników, stawek i wykazów na 2015 r., przydatnych w Twojej codziennej pracy. Nie musisz pamiętać wszystkich terminów, danych liczbowych, wskaźników – wystarczy zajrzeć do naszego informatora!
Niniejsza publikacja to praktyczny komentarz do ustawy z 12.5.2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz.U. Nr 122, poz. 696 ze zm.), który stanowi kompleksowe omówienie zagadnień związanych z funkcjonowaniem systemu refundacji leków, środków spożywczych oraz wyrobów medycznych.
Komentarz uwzględnia aktualny stan prawny oraz wszystkie najnowsze nowelizacje ustawy ze wskazaniem istoty zmian i ich znaczenia dla praktyki funkcjonowania systemu refundacyjnego, m.in.:
ustawę z 11.10.2013 r. o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r. poz. 1290), która weszła w życie 21.11.2013 r. (zawiera zmiany dotyczące świadczeń chemioterapii niestandardowej),
ustawę z 24.5.2013 r. o zmianie ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 766), która weszła w życie 4.7.2013 r. (zawiera zmiany dotyczące ustalania urzędowej ceny zbytu oraz wyłączeń z zawartości wniosku),
ustawę z 14.6.2012 r. o zmianie ustawy o działalności leczniczej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. poz. 742 ze zm.), która weszła w życie 30.6.2012 r. (zawiera zmiany dotyczące zakazów przy zawieraniu umów z przedsiębiorcami, kar pieniężnych i ustalania ich wysokości),
ustawę z 13.1.2012 r. o zmianie ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. poz. 95), która weszła w życie 9.2.2012 r. (zawiera zmiany dotyczące ustalania urzędowej marży hurtowej, wydania decyzji o objęciu refundacją leków off-labell, kontroli recept oraz umowy upoważniającej do wystawiania recept refundowanych)
oraz
ustawę o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz niektórych innych ustaw (Druk sejmowy Nr 2504) (zawiera zmiany dotyczące rozszerzenia definicji osoby uprawnionej oraz zawierania umów upoważniających do wystawiania recept refundowanych),
ustawę o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw (Druk sejmowy Nr 2505) (zawiera zmianę definicji Agencji).
W niniejszej publikacji Autorzy nie ograniczają się jedynie do komentowania przepisów ustawy lecz także odnoszą się do zagadnień, które w sposób kompleksowy uzupełniają wiedzę na temat zasad funkcjonowania systemu refundacji, m.in. wskazują miejsce refundacji w całym systemie ochrony zdrowia oraz w szeroki sposób odnoszą się do ustaw regulujących finansowanie, obrót oraz reklamę produktów objętych refundacją. Komentarz stanowi swego rodzaju praktyczny przewodnik związany z funkcjonowaniem sytemu refundacji.
Ze względu na praktyczny wymiar komentarza, Autorzy przedstawiają także najważniejsze poglądy doktryny oraz odwołują się do licznego orzecznictwa. Dzięki temu Czytelnik uzyskuje wielowymiarowy i wieloaspektowy pogląd na poszczególne instytucje systemu refundacyjnego oraz ma szansę znaleźć praktyczne rozstrzygnięcia niektórych problemów pojawiających się w praktyce stosowania przepisów ustawy o refundacji.
Podręcznik ochrona danych osobowych i informacji niejawnych omawia najważniejsze aspekty ochrony danych osobowych i informacji niejawnych przed nieuprawnionym przetwarzaniem i ujawnianiem. Przedstawono w nim m.in.: pojęcie i rodzaje danych osobowych i informacji niejawnych; wymagania w zakresie ochrony danych osobowych i informacji niejawnych; zasady dostępu do danyh osobowych i informacji niejawnych; wymianę danych osobowych i informacji niejawnych w obrocie międzynarodowym; odpowiedzialność karną.
Celem publikacji jest dokonanie właściwej wykładni przepisów o związkach zawodowych. Książka opisuje m.in. uprawnienia związków zawodowych w indywidualnych sprawach ze stosunku pracy, kwestię uczestnictwa związków zawodowych w zarządzaniu zakładem pracy, obowiązki związków zawodowych, współdziałanie pracodawcy i zakładowej organizacji związkowej w procesie zwolnień grupowych i indywidualnych oraz spory zbiorowe. Każdy z rozdziałów zawartych w tej książce to esencja najnowszych poglądów prezentowanych ostatnio w orzecznictwie oraz w komentarzach. Poszczególne rozdziały zawierają omówienie i interpretację przepisów dotyczących zbiorowego prawa pracy zawartych w Kodeksie pracy, ustawie o związkach zawodowych, ustawie o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników oraz w ustawie o rozwiązywaniu sporów zbiorowych. Założeniem przyświecającym Autorce w trakcie pisania niniejszej publikacji było opracowanie materiału skierowanego do szerokiego kręgu odbiorców, przede wszystkim praktyków - menedżerów, kadrowców oraz osób zajmujących się obsługą prawną pracodawców. Skrócony spis treści: Rozdział I. Status związku zawodowego w zakładzie pracy Rozdział II. Szczególna ochrona stosunku pracy Rozdział III. Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy Rozdział IV. Spory zbiorowe Rozdział V. Udział związków zawodowych w procesie zwolnień grupowych
Publikacja prezentuje teorię i wyniki badań w zakresie teorii sieci w aspekcie działania partnerstw lokalnych w sektorze pomocy społecznej. Jest to publikacja naukowa, zawierająca jednak praktyczne wskazówki wyjaśniające zjawiska mające miejsce w partnerstwach lokalnych. Wyniki badań mogą stanowić benchmarki dla zarządzających, wskazują sposób zarządzania partnerstwami i pomiaru efektywności jego działania. Agata Austen – dr nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
ak działa mechanizm gospodarki świata, w którym przyszło nam żyć?
Dlaczego tak się dzieje i co z tego wynika?
Jakie zjawiska i czynniki mają wpływ na naszą sytuację i zachowania?
W jakim kierunku dokonują się zmiany w gospodarce?
Podręcznik ten zawiera kurs podstawowy, rozpoczynający studia wyższe z ekonomii i zarządzania. Jego podstawowym zadaniem jest opis i wyjaśnienie głównych elementów życia gospodarczego. Niepowtarzalny, komunikatywny styl Autora sprawia, że z książki mogą uczyć się również słuchacze kierunków nieekonomicznych i osoby zgłębiające wiedzę ekonomiczną na własną rękę.
Książka składa się z trzech części:
Wprowadzenie do ekonomii
Mikroekonomia
Makroekonomia
Systemy gospodarcze i ich dynamika
W stosunku do wydania z 2007 roku zostały dokonane istotne zmiany w części III – Makroekonomia i w części IV – Systemy gospodarcze i ich dynamika. Zmiany te dotyczą przede wszystkim nowych zjawisk, jakie w ostatnim dziesięcioleciu obserwujemy w gospodarce światowej. Wiążą się one głównie z kryzysem systemu pieniężnego
Książka „Pomoc materialna dla uczniów” poświęcona jest tematyce pomocy materialnej o charakterze socjalnym przyznawanej w postaci stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego oraz pomocy o charakterze motywacyjnym wypłacanej w postaci stypendiów za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe. Zawiera chronologiczny układ działań niezbędny przy udzielaniu i wypłacaniu świadczeń pomocy materialnej dla uczniów. Przeznaczona jest głównie dla osób zajmujących się udzielaniem świadczeń pomocy i ewentualnych świadczeniobiorców.
Niniejsza publikacja została podzielona na następujące zagadnienia tematyczne:
rodzaje pomocy i źródła ich finansowania,
beneficjenci pomocy socjalnej i motywacyjnej,
kryteria i procedury przyznawania świadczeń,
formy przyznawania i wysokości pomocy,
regulamin udzielania pomocy.
Dzięki tej publikacji dowiedzą się Państwo:
Jakie są obowiązki podatkowe płatników świadczeń dla uczniów?
Jakie znaczenie ma miejsce zamieszkania dla przyznania pomocy?
Jak obliczyć i udokumentować dochód uprawniający do ubiegania się o stypendium?
Jakie działania należy podjąć w przypadku zmiany dochodu w trakcie pobierania stypendium?
Jakie koszty udziału w zajęciach edukacyjnych mogą być pokryte przez JST?
Jakie sytuacje uprawniają do otrzymania zasiłku szkolnego?
O praktycznym wymiarze tej książki stanowią liczne odpowiedzi na pytania oraz zbiór rozstrzygnięć nadzorczych wojewodów. Integralną jej częścią jest 16 wzorów dokumentów związanych z udzielaniem pomocy materialnej (zawiadomienia, oświadczenia, decyzje, uchwały i regulaminy). Ponadto znajdą w niej Państwo wyciąg z 9 najważniejszych aktów prawnych z tematyki pomocy materialnej dla ucznia.
Wzory dostępne w publikacji, które są w cenie książki do ściągnięcia (po zalogowaniu) przez portal www.ekspertbeck.pl
Uchwała rady gminy w sprawie uchwalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy
Regulamin udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania z urzędu w celu przyznania stypendium szkolnego
Zawiadomienie o przesunięciu terminu załatwienia wniosku o przyznanie stypendium szkolnego
Oświadczenia wnioskodawcy o wysokości dochodów członków rodziny
Decyzja w sprawie przyznania stypendium szkolnego
Oświadczenie strony w sprawie wyrażenia zgody na zmianę decyzji przyznającej stypendium
Decyzja zmieniająca wysokość i okres przyznanego stypendium szkolnego
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania z urzędu w celu ustalenia prawa do stypendium szkolnego
Decyzja odmawiająca prawo do ubiegania się
o stypendium
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania z urzędu w celu wstrzymania/cofnięcia prawa do stypendium
Decyzja w sprawie wstrzymania prawa do stypendium szkolnego
Decyzja w sprawie cofnięcia prawa do stypendium szkolnego
Decyzja w sprawie cofnięcia prawa do stypendium szkolnego i odstąpienia od żądania jego zwrotu
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania z urzędu w celu wygaszenia decyzji przyznającej stypendium
Decyzja w sprawie wygaśnięcia decyzji przyznającej stypendium szkolne
Decyzja w sprawie przyznania zasiłku szkolnego
Projekt badawczy będący przedmiotem publikacji bazuje na założeniu, że wraz z rozwojem, a zwłaszcza wzrostem Przedsiębiorstw, ewoluują metody zarządzania strategicznego. Wpływ na to mają zarówno zmieniające się możliwości rozwojowe wynikające z doświadczenia, wiedzy, zasobów, jak też i inne wymagania wobec strategii, coraz bardziej formalne, a także związane z komunikacją i skuteczną realizacją. Owe zmiany nie zawsze mają charakter pozytywny. Mogą zarówno rozwijać zarządzanie strategiczne, jak i prowadzić do jego degeneracji. Celem naukowym projektu było rozpoznanie procesów ewolucji zarządzania strategicznego w toku rozwoju przedsiębiorstw, zidentyfikowanie trendów pozytywnych i negatywnych w tym zakresie i na tej podstawie zaprojektowanie modelu rozwoju metod zarządzania strategicznego odpowiedniego dla kolejnych faz ich dojrzewania.
Ankieta badawcza zawierała:
84 pytania w części zasadniczej,
4 pytania w części rekrutacyjnej,
11 pytań w części metryczkowej.
Pytania w kwestionariuszu pogrupowane zostały w ramach 19 obszarów badawczych, a odpowiedzi udzielne były przy wykorzystaniu skali Likerta. Otrzymane wyniki poddane zostały następnie analizom statystycznym w celu opracowania wniosków.
Zarządzanie strategiczne, rozwijane głównie w kontekście dużych firm, posiada ogromny potencjał, który może być wykorzystany oraz zaoferowany małym i średnim przedsiębiorstwom. Niniejsza monografia jest w tym aspekcie bardzo istotnym wkładem, gdyż dostosowanie teorii zarządzania strategicznego do potrzeb mniejszych firm może nastąpić tylko na podstawie intensywnych badań empirycznych i adekwatnych rekomendacji wynikających z teorii zarządzania strategicznego.
Dr hab. Justyna Światowiec-Szczepańska, prof. UE
Katedra Zarządzania Strategicznego
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Regulamin wynagradzania jest jedną z najważniejszych regulacji ustalanych przez pracodawcę. To w tym regulaminie następuje utrwalenie funkcjonujących warunków wynagradzania pracowników, dlatego treść powinna podlegać stałej kontroli i weryfikacji ze stanem faktycznym istniejącym w zakładzie pracy.
Celem poradnika jest pomoc przy opracowaniu nowego regulaminu lub zmianie aktu dotychczasowego, a także w kontroli zgodności z prawem przyjętych lub planowanych rozwiązań.
Dzięki książce dowiesz się m.in.:
kto i kiedy ma obowiązek wprowadzenia regulaminu wynagradzania
jak unikać typowych błędów w zapisie
jak przeprowadzić ujednolicenie treści regulaminu
kiedy powinno się przeprowadzać kontrolę regulaminu
Kompleksowe opracowanie, w którym znajdziesz wszystkie informacje na temat zasad zatrudniania pracowników medycznych. Nie musisz przeglądać kilkudziesięciu aktów prawnych, aby ustalić m.in. jakie są wymagania kwalifikacyjne, obowiązki zawodowe czy też odpowiedzialnośc zawodowa dla radiologa, fizjoterapeuty czy psychologa klinicznego.
Resort Zdrowia od kilku lat podejmuje próbę opracowania ustawy o niektórych zawodach medycznych i zasadach uzyskiwania tytułu specjalisty w innych dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, mającej na celu ustalenie zasad dostępu do wykonywania zawodów medycznych, wykonywania zawodów medycznych, kształcenia ustawicznego i odpowiedzialności zawodowej. Jednak temat ciągle pozostaje otwarty, a wymogi formalne - mające na celu zapewnienie rzetelności i fachowości w wykonywaniu świadczeń zdrowotnych – rozproszone są po różnych aktach prawnych.
Książka Zawody w ochronie zdrowia to zebranie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej wymagań i warunków, form i zasad wykonywania poszczególnych zawodów związanych z ochroną zdrowia.
Fachowe komentarze naszych ekspertów, którzy tematyką podejmowania pracy przez pracowników medycznych zajmują się w swojej codziennej praktyce i swoje opracowania popierają licznymi praktycznymi przykładami, dotyczą takich zagadnień, jak:
formy zatrudniania i formy podejmowania działalności
wymogi formalne podejmowania pracy
czas pracy i dni wolne
wymogi kwalifikacyjne i zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych
odpowiedzialność zawodowa i prawna
wynagradzanie
zwalnianie i rozwiązywanie współpracy
PRAKTYCZNY PORADNIK DLA ZARZĄDCÓW BUDYNKÓW BIUROWYCH!
Opracowanie jest praktycznym podręcznikiem dla zarządców nieruchomości komercyjnych popartym ponad 10-letnim doświadczeniem autorki na rynku nieruchomości. Autorka przedstawia wielopłaszczyznowość zawodu zarządcy nieruchomości, rysuje portret psychologiczny zarządcy nieruchomości oraz pokazuje zagadnienia, z jakimi zarządca spotyka się w codziennej pracy przy zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi na przykładzie budynku biurowego na kilku płaszczyznach:
zarządca a właściciel,
zarządca a najemca,
zarządca a budynek,
zarządca a podwykonawcy.
Autorka opisuje również inne role, jakie zarządca nieruchomości może odgrywać na rynku nieruchomości.
Obecne, 2. wydanie książki – poszerzone i zaktualizowane – uwzględnia najnowsze zmiany w obowiązującym prawie. Mając na uwadze praktyczny aspekt książki, dodano także liczne przykłady, wskazówki i załączniki, których celem jest przyczynienie się do efektywniejszej pracy w zakresie zarządzania nieruchomościami komercyjnymi.
W książce znajdują się ponadto przykładowe wzory takie jak:
umowa o zarządzanie nieruchomością,
budżet kosztów operacyjnych (opex) dla budynku biurowego,
budżet kosztów inwestycyjnych (capex) dla budynku biurowego,
umowa najmu,
harmonogram przejęcia budynku biurowego (po sprzedaży),
lista dokumentacji budynku biurowego,
regulamin budynku biurowego,
roczny harmonogram przeglądów urządzeń i instalacji w obiekcie.
Autorką publikacji jest Beata Jońska – absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania Nieruchomościami w Warszawie Wydział Ekonomiczny, tytuły licencjata – Zarządzanie Nieruchomościami (2001) i Wycena Nieruchomości (2000). Licencjonowany zarządca nieruchomości od 2005 roku Nr licencji 13909. Doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami zdobyte w latach 2000–2008 w międzynarodowej firmie. Od 2008 r. prowadzi własna firmę zajmującą się zarządzaniem nieruchomościami – gdzie pełni funkcje Prezesa Zarządu.
Książka adresowana jest do zarządców i właścicieli nieruchomości komercyjnych, do deweloperów oraz do studentów i absolwentów kierunków związanych z gospodarowaniem nieruchomościami – zarządzaniem i pośrednictwem w obrocie nieruchomościami.
Seria „Skrypty Becka" przeznaczona jest dla studentów wydziałów prawa i aplikantów. Książki z tej serii zawierają najistotniejsze wiadomości z określonej dziedziny prawa oraz pozwalają na szybką i efektywną naukę.
Skrypt „Prawne podstawy resocjalizacji" obejmuje najważniejsze informacje dotyczące problematyki objętej tytułem, w tym m.in:
-pojęcia „resocjalizacja",
-podstawowych koncepcji resocjalizacji,
-pojęcia demoralizacji,
-metod resocjalizacji,
-teorii kary,
-historycznych systemów resocjalizacyjnych,
-zasad resocjalizacji penitencjarnej,
-środków oddziaływań penitencjarnych,
-specyfiki resocjalizacji skazanych kobiet,
-specyfiki resocjalizacji osób uzależnionych,
-czynników utrudniających proces resocjalizacji,
-problematyki readaptacji społecznej,
-postępowania wobec nieletnich,
-problematykę mediacji.
Każdy rozdział skryptu poprzedzony jest literaturą z omawianego zakresu.
Dr Małgorzata Kuć - adiunkt Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?