Książka adresowana jest do instytucji kultury, takich jak: teatry, opery, operetki, filharmonie, orkiestry, instytucje filmowe, kina, muzea, biblioteki, domy kultury czy galerie sztuki. Tak szeroki katalog form organizacyjnych działalności kulturalnej przekłada się na wielość problemów związanych z zatrudnianiem pracowników tych instytucji.
Osoby odpowiedzialne za sprawy kadrowe często mogą mieć problemy z zastosowaniem właściwych przepisów. Aby ułatwić im to zadanie, stworzyliśmy książkę, w której znajdą odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania, począwszy od kwestii związanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem kadry kierowniczej instytucji kultury (dyrektor instytucji kultury, jego zastępca oraz główny księgowy), pracowników artystycznych (np. aktorów, solistów wokalistów, muzyków czy tancerzy) oraz pozostałych pracowników instytucji kultury, a skończywszy na odpowiedzialności porządkowej i materialnej tych pracowników.
W książce omówione zostały wszystkie odrębności dotyczące czasu pracy w instytucjach kultury oraz wynagradzania w oparciu o najnowsze rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury, które weszło w życie 2.7.2012 r.
Podmioty sektora bankowego to instytucje o specyficznym zakresie i modelu działania, których cele i stosowane praktyki biznesowe przynajmniej częściowo muszą respektować rolę, jaką bankom przypisano w gospodarce. To także podmioty o skomplikowanej strukturze własnościowej i organizacyjnej, dysponujące dużym potencjałem rozwojowym i realizujące swoje cele w warunkach globalizacji i wysokiej konkurencyjności. Niniejszy podręcznik to przekrojowe kompendium wiedzy z zakresu zarządzania instytucjami kredytowymi. Odnosi się on nie tylko do tego, czym te instytucje się zajmują, ale przede wszystkim skupia uwagę Czytelnika na tym, z jakimi uwarunkowaniami musza się liczyć i jakich używać metod czy mechanizmów, aby działać sprawnie i efektywnie. Na uwagę zasługują:
? przyjęcie kryterium tworzenia wartości jako motywu przewodniego i integrującego poszczególne części książki,
? akcentowanie specyfiki uwarunkowań i odmienności zasad funkcjonowania instytucji kredytowych, przy jednoczesnym identyfikowaniu tych rozwiązań czy inicjatyw, które maja charakter uniwersalnych rozwiązań biznesowych,
? zwracanie uwagi na potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy instytucji kredytowych,
? czytelna i konsekwentna strukturyzacja treści, uwzględniająca złożoność i interdyscyplinarność przedstawianego obszaru merytorycznego,
? wzbogacanie treści o liczne i interesujące przykłady rozwiązań z praktyki bankowej.
Jest to opracowanie godne polecenia studentom kierunków ekonomicznych i innym osobom zainteresowanym ta problematyka (?). Duża aktualność i znaczenie przekazywanej wiedzy, wysoki poziom merytoryczny podręcznika, właściwe z dydaktycznego punktu widzenia podejście do sposobu prezentacji treści nadają mu walory wyróżniające na tle, stosunkowo nielicznych, opracowań z tego zakresu tematycznego.
Prof. dr hab. Jerzy Węcławski
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Podręcznik powstał w odpowiedzi na potrzeby środowiska akademickiego i z inspiracji Komitetu Nauk o Finansach PAN. Twórcy podręcznika to międzyuczelniany zespół autorski złożony z pracowników naukowo-dydaktycznych katedr bankowych lub finansowych, dysponujących wieloletnim doświadczeniem w zakresie prowadzenia przedmiotów związanych z różnymi aspektami zarządzania instytucjami finansowymi, a także doświadczeniem praktycznym związanym z tym obszarem.
Książka powstała jako rezultat wieloletniego doświadczenia autorów, wyniesionego z prowadzenia zajęć dydaktycznych oraz zarządzania bankiem na różnych szczeblach decyzyjnych.
Podstawowa tematyka podręcznika dotyczy zmian, jakie zachodzą w systemie bankowym oraz w procesach zarządzania nim. Opisano w nim zarządzanie bankiem z perspektywy średniego szczebla decyzyjnego, z elementami niezbędnymi do zrozumienia intencji strategicznych.
Do najważniejszych zalet publikacji należą:
? optymalne połączenie teoretycznych aspektów bankowości z rozwiązaniami zarządczymi stosowanymi w praktyce, zwłaszcza na szczeblu oddziału,
? modelowe ujęcie zarządzania bankiem, integrujące dorobek wielu dyscyplin naukowych.
W publikacji zagadnienia podstaw bankowości zostały przedstawione jedynie w takim zakresie, jaki jest niezbędny do całościowego ujęcia tematyki zarządzania bankiem. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniu często pomijanemu w innych publikacjach ? zarządzaniu działalnością bankową w kontekście różnych modeli biznesowych oraz różnych szczebli zarządzania.
Adresatami publikacji są studenci kierunku finanse i rachunkowość, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu finansów i bankowości oraz pracownicy naukowi zajmujący się problematyką zarządzania bankami, pragnący uzyskać wiedzę o charakterze praktycznym.
Polecamy ją również pracownikom banków:
? o małym doświadczeniu zawodowym,
? mającym aspiracje do pełnienia funkcji kierowniczych,
? zainteresowanym wymianą doświadczeń.
Książka Hazard. Studium kryminologiczne i prawne stanowi pierwszą, pionierską monografię naukową z zakresu kryminologicznej problematyki hazardu oraz regulacji prawnych odnoszących się do tego zjawiska. Opracowanie to zawiera kryminologiczną analizę zagrożeń społecznych, jakie rodzi hazard, przyczyn i przejawów tego zjawiska oraz prawnych i pozaprawnych metod przeciwdziałania.
Problematyka prawna ma charakter interdyscyplinarny. Eksponuje ona ścisłe powiązania pomiędzy regulacjami prawa administracyjnego i gospodarczego, określającymi zakres i warunki legalnego organizowania i uprawiania hazardu a systemem sankcji ukierunkowanych na ochronę merytorycznych regulacji prawa ''hazardowego'', ze szczególnym uwzględnieniem sankcji karnych.
Większość podstawowych tez tej pracy ma charakter nowatorski. Dzięki temu, oprócz funkcji naukowej, książka ta może być bardzo przydatna także dla praktyków, w szczególności wymiaru sprawiedliwości, prokuratury, Służby Celnej oraz adwokatów i radców prawnych.
Agroturystyka w wielofunkcyjnym rozwoju obszarów wiejskich jest nie tylko jedną z form przedsiębiorczości pozarolniczej na wsi, lecz także częścią działań agrobiznesu. Wykorzystując rentę (korzyści) dobrostanu wiejskiego środowiska przyrodniczego, agroturystyka stanowi dodatkowe, pozarolnicze źródło dochodu, zwłaszcza dla małych gospodarstw rolnych.
W książce pokazano agroturystykę we wszystkich wymiarach badań naukowych, począwszy od makroskali (np. globalizacja a agroturystyka, funkcjonowanie agroturystyki w wybranych krajach Unii Europejskiej, ekonomiczno-społeczne uwarunkowania jej rozwoju w Polsce), przez mezoskalę (np. rola przestrzeni krajobrazowo-przyrodniczo-kulturowej w agroturystyce), aż do mikroskali (np. produkty agroturystyczne i ich promocja, zarządzanie gospodarstwem agroturystycznym). Potencjał agroturystyczny obszarów wiejskich w Polsce, zarówno strukturalny, jak i funkcjonalny, stanowi znaczącą bazę i obiecującą perspektywę jej rozwoju.
?Prawdziwa? agroturystyka rozwija się w Polsce od kilkunastu lat. Od samego początku prowadzone są także z tego zakresu badania. Jednak do tej pory nie ukazała się na polskim rynku wydawniczym tak obszerna monografia na ten temat i to na dodatek wykonana przez jednego autora. Można stwierdzić, że jest to prawie kompletne kompendium wiedzy związanej z tym sektorem turystyki (...). Ważnym osiągnięciem tej pracy jest także pokazanie istotnych problemów współczesnej polskiej wsi, które zmuszają rolników do zwiększonej aktywności na rzecz modnego na świecie, wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich.
Prof. dr hab. Aleksander Szwichtenberg
Instytut Ekonomii i Zarządzania Politechnika Koszalińska
Publikacja przygotowana przez prof. Jana Sikorę jest cennym źródłem informacji dla naukowców i praktyków zajmujących się przedsiębiorczością pozarolniczą, w tym agroturystyką. Stanowi interesującą propozycję dla osób pracujących w biznesie turystycznym, organizujących pracę w firmach turystycznych, rolników planujących uruchomienie czy też prowadzących działalność agroturystyczną, doradców ośrodków doradztwa rolniczego i przedstawicieli stowarzyszeń agroturystycznych oraz studentów studiujących na takich kierunkach, jak: turystyka i rekreacja czy zarządzanie turystyką, którzy w przyszłości będą menedżerami pełniącymi funkcje kierownicze.
Prof. dr hab. Krystyna Krzyżanowska
Wydział Nauk Ekonomicznych SGGW w Warszawie
Perspektywa koordynacji działań międzyorganizacyjnych oraz współpracy między organizacjami stawia problem funkcjonowania i efektywności sieci międzyorganizacyjnej w centrum zainteresowania całej teorii organizacji i zarządzania. Zasięg badań w tym obszarze znacznie się ostatnio poszerza i nie dotyczy już wyłącznie pozycji przedsiębiorstwa w sieci, lecz przedsiębiorstwa działającego w kontekście sieci. ukształtowanie się sieci międzyorganizacyjnych stanowi poważne wyzwanie wobec tradycyjnej postawy badawczej reprezentowanej w badaniach nad strategią i zachowaniem strategicznym podmiotów gospodarujących.
Celem przedstawianego opracowania jest pokazanie fenomenu sieci międzyorganizacyjnych z perspektywy współczesnych wyzwań zarządzania. Jest to studium teoretyczno-metodyczne sieci międzyorganizacyjnych w naukach o zarządzaniu i stanowi wynik długoletnich doświadczeń autorów opracowania w badaniach sieci międzyorganizacyjnych, zarówno na poziomie metateorii sieci jak i poszczególnych jej rodzajów.
Recenzowana książka potencjalnie stanowić może solidne wsparcie, służące zrozumieniu i ugruntowaniu wiedzy studentów kierunków biznesowych i menedżerskich oraz praktykujących menedżerów na temat problemów związanych z rozumieniem idei sieciowości, czy myślenia sieciowego oraz zasad posługiwania się nimi w budowaniu strategii, jako swoistego narzędzia służącego do rozwoju i adaptacji przedsiębiorstw do warunków tworzonych przez otoczenie.
Prof. zw. dr hab. Bogdan Nogalski
Instytut Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego
Leksykon prawa i protokołu dyplomatycznego został przygotowany przez pracowników naukowych Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Z uwagi na fakt, iż stanowi on syntetyczną prezentację najbardziej podstawowych pojęć używanych w stosunkach dyplomatycznych i konsularnych oraz w ramach protokołu dyplomatycznego, jego krąg adresatów został zakreślony bardzo szeroko. Są nimi bowiem zarówno studenci politologii, prawa, stosunków międzynarodowych, jak również pracownicy służby zagranicznej. Autorzy poszczególnych haseł koncentrują się bowiem nie tylko na obowiązujących normach prawa międzynarodowego (ius gentium), lecz także na regułach kurtuazji międzynarodowej (comitas gentium).
Prezentowany Leksykon ma do pewnego stopnia charakter popularyzatorski – zakładamy, że wiedza o instytucjach prawa dyplomatycznego i konsularnego oraz protokołu dyplomatycznego może stanowić przedmiot zainteresowania także osób niezwiązanych zawodowo z omawianą w nim problematyką.
Innowacje są obecnie najistotniejszym czynnikiem rozwoju i konkurencyjności współczesnych gospodarek. Doświadczenia polskich przedsiębiorstw wskazują, że jesteśmy bardzo mało innowacyjni. Zdaniem wielu przedsiębiorców przyczyną jest brak środków na rozwój i wdrażanie innowacji. Badania jednak dowodzą, że nie tylko trudności w pozyskaniu kapitału ograniczają innowacyjność. Przede wszystkim trzeba mieć wiedzę, pomysł, wolę działania i strategię. Celem tej publikacji jest takie przedstawienie najnowszej wiedzy związanej z innowacjami, które ułatwi przełożenie jej na praktykę gospodarczą.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy o innowacyjności. Obejmuje swym zakresem zarówno aspekty prawne i instytucjonalne, jak i organizacyjne czy ekonomiczne. Przedstawia również przykłady zastosowań, które mogą stać się inspiracją dla praktyków gospodarczych.
Książka składa się z czterech części, omawiających takie problemy, jak:
?współczesna gospodarka a innowacje;
?innowacje w obszarze marketingu, logistyki i obsługi klienta w procesie budowania przewagi konkurencyjnej;
?wspomaganie rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw;
?innowacje w praktyce ? studia przypadków.
Niniejsza praca stanowi próbę analizy wybranych zagadnień teorii i metodologii innowacji, ze szczególnym uwzględnieniem warunków i potrzeb praktyki gospodarczej. Można mieć nadzieję, że przyczyni się ona zarówno do rozwoju teorii w zakresie innowacji, jak i praktyki działań innowacyjnych, niezbędnych do rozwoju konkurencyjności firm.
Prof. zw. dr hab. Andrzej Pomykalski
Politechnika Łódzka
Prof. zw. dr hab. Józef Perenc - Prorektor ds. Finansów i Rozwoju Uniwersytetu Szczecińskiego.
Dr Joanna Hołub-Iwan ? pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.
Zespół autorski tworzą wybitni specjaliści - teoretycy i praktycy innowacyjności - związani z wiodącymi ośrodkami akademickimi w Polsce.
Książka kierowana jest zarówno do wykładowców, studentów i doktorantów szkół wyższych na kierunkach zarządzania i marketingu oraz ekonomicznych i menedżerskich, jak i dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz praktyków - przedsiębiorców, menedżerów i kadry kierowniczej przedsiębiorstw.
Publikacja stanowi materiały do ćwiczeń z podstaw marketingu, zawierające zbiór najważniejszych zagadnień z tego zakresu. Została podzielona na dwie części. Pierwsza poświęcona jest podstawom teoretycznym, druga zaś wybranym obszarom zastosowania marketingu.
Każdy rozdział składa się:
• z krótkiej części teoretycznej – teorii w pigułce,
• testów sprawdzających zrozumienie omówionych zagadnień (wraz z odpowiedziami zamieszczonymi na końcu książki),
• zdań do uzupełnienia,
• zadań problemowych do przedyskutowania (czasem w formie studiów przypadków), które mogą być wykorzystane przez wykładowców jako podstawa do prowadzenia ćwiczeń lub warsztatów.
Książka kierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania – jako pomoc dydaktyczna przy prowadzeniu wykładów i ćwiczeń z podstaw marketingu. Może być także użyteczna dla studentów innych kierunków (humanistycznych, medycznych, artystycznych), w których programie przewidziano zajęcia z marketingu, lub wykorzystana jako materiały szkoleniowe przez szkoleniowców oraz praktyków zajmujących się marketingiem na co dzień.
Zespół autorski tworzą pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Marketingu Usług na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego
Książka jest komentarzem do kilku przepisów ustawy alkoholowej i ustawy medialnej, w szczególności dotyczących zagadnienia reklamy, promocji i informowania o sponsorowaniu napojów alkoholowych i pierwszą tak pełną analizą tego zagadnienia w polskim piśmiennictwie prawniczym. Celem jej jest ułatwienie producentom oraz dystrybutorom napojów alkoholowych, a także mediom, z drugiej zaś strony jednostkom samorządu terytorialnego i organom ochrony prawnej poruszania się po obowiązujących w dziedzinie reklamy, promocji i informowania o sponsorowaniu napojów alkoholowych zawiłych przepisach prawa administracyjnego. Lektura książki ma stanowić również dla czytelnika zachętę do ogólniejszej refleksji nad zagadnieniem obecności alkoholu w życiu społecznym oraz założeniami, celami i instrumentami polityki państwa w tej dziedzinie. Powinny sięgnąć po nią również osoby odpowiedzialne za kształt tej polityki, a także studenci nauk społecznych i inne osoby zainteresowane tym zagadnieniem.
Nadmiar informacji oraz wynikający stąd chaos informacyjny wymagają wprowadzania w organizacjach odpowiednich systemów zarządzania informacją i wiążą się z przymusem odpowiedniego jej poszukiwania, gromadzenia, przechowywania, udostępniania i wykorzystywania. Wymóg ten nabiera istotnego znaczenia z uwagi na rosnącą rolę informacji rynkowej w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw, zwłaszcza tych, które funkcjonują na rynku globalnym. Publikacja zawiera pierwsze w Polsce, kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania informacją rynkową, a rozważania teoretyczne prezentowane w książce są poparte przykładami z praktyki gospodarczej i wynikami przeprowadzonych badań i analiz. Na ich podstawie autorzy przedstawiają stosowane metody i proponują trzy modele zarządzania informacją rynkową, umożliwiające uzyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki umiejętnemu wykorzystaniu posiadanych zasobów informacyjnych.
Autorzy koncentrują się na takich zagadnieniach, jak:
? informacja rynkowa i jej znaczenie w gospodarce globalnej,
? informacja rynkowa jako determinanta pozycji i przewagi konkurencyjnej,
? zarządzanie informacją rynkową w praktyce gospodarczej,
? modele zarządzania informacją rynkową.
Publikacja jest adresowana do pracowników naukowo-dydaktycznych, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i studentów szkół wyższych ? zwłaszcza uczelni technicznych ? na kierunkach zarządzania oraz zarządzania i inżynierii produkcji. Powinna również stanowić wartościową lekturę dla menedżerów oraz wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw.
W książce przedstawiono w sposób prosty i przystępny wybrane elementy prawa międzynarodowego, które mogą okazać się pomocne w działalności turystycznej. Liczne tabele porządkują wiedzę i ułatwiają zapamiętanie najważniejszych informacji. Publikacja zawiera również odniesienia do regulacji polskiego prawa wewnętrznego, zwłaszcza zaś prawa administracyjnego.
Autor omawia m.in. takie zagadnienia, jak:
? prawa i obowiązki turystów i organizatorów turystyki,
? formalności graniczne,
? odprawa celna, dewizowa i sanitarna,
? zwalczanie negatywnych zjawisk związanych z turystyką (turystyka seksualna, wykorzystywanie pracowników, degradacja środowiska naturalnego, narkotyki, nielegalni imigranci),
? turystyka a terroryzm międzynarodowy,
? prawa człowieka w kontekście turystyki.
Adresatami publikacji są studenci kierunków turystyka i rekreacja oraz innych kierunków ze specjalizacją turystyczną.
Publikacja będzie także doskonałą lekturą dla praktyków ? pracowników biur podróży, pilotów i organizatorów turystyki zagranicznej, którzy chcą pogłębić i uporządkować swoją wiedzę z tego zakresu.
Za największą zaletę recenzowanej pracy trzeba uznać to, że przedstawia ona problematykę międzynarodowego prawa publicznego w sposób powiązany z turystyką. W tej książce jest wiele takich informacji, jakich nie znajdzie się w podręcznikach z zakresu prawa turystycznego. Autor odwołuje się do realiów współczesnej turystyki. Wykorzystanie tabel do przedstawienia licznych zagadnień czyni tę pracę bardziej przystępną. Można przewidywać, że procesy globalizacyjne w turystyce będą sprzyjać wzrostowi zainteresowania tą publikacją.
dr Jerzy Gospodarek Katedra Prawa Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej
Wynagrodzenia są jednym z najważniejszych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, dlatego też nieprzerwanie znajdują się w centrum zainteresowania teorii i praktyki. Efektem tego jest
utrwalona wiedza na temat wynagrodzeń, będąca wynikiem bogatych doświadczeń firm oraz badań naukowych i licznych publikacji na ten temat.
Pełnione przez wynagrodzenia funkcje sprawiają, że znajdują się one w kręgu uwagi poszczególnych interesariuszy, zwłaszcza zaś właścicieli, kadry kierowniczej i pracowników.
Wynagrodzenia są szczególnie wrażliwym obszarem zarządzania zasobami ludzkimi, podatnym na wpływy wielu czynników, m.in. zmian w przepisach prawa, koniunktury gospodarczej, sytuacji na rynkach pracy czy też czynników społeczno-kulturowych. Sytuacja spowolnienia gospodarczego, z jaką mieliśmy do czynienia w Polsce w latach 2008?2009, skłoniła autorów do podjęcia badań na temat kształtowania się wynagrodzeń
w tym okresie. Ich celem było przedstawienie trendów oraz czynników, które wpływają na zmiany w systemach wynagrodzeń. W badaniach przyjęto założenie, że pogorszenie koniunktury gospodarczej i związane
z tym zmiany na rynku pracy prowadzą do rekonfi guracji systemów wynagrodzeń w przedsiębiorstwach poprzez eksponowanie funkcji kosztowej i ograniczanie świadczeń dodatkowych. W ramach badań przeprowadzono
studia literatury przedmiotu, pozwalające określić obecny stan wiedzy na temat wynagrodzeń, oraz badania ankietowe na wybranej grupie przedsiębiorstw. W tym celu opracowano kwestionariusz ankiety,
który został wypełniony przez menedżerów i specjalistów zajmujących się wynagrodzeniami w badanych firmach.
Jacek Dubois – adwokat karnista z ponaddwudziestoletnią praktyką. Żartuje, że na salę sądową jest skazany genetycznie, a sztafeta z prawniczymi genami trwa już od czterech pokoleń. Uważa się za szczęściarza – wykonuje pasjonujący zawód, który nieustannie go fascynuje.
Oddajemy w Państwa ręce zbiór niezwykłych prawniczych opowieści – zawsze śmiesznych, choć czasem strasznych. To wykwintna lektura dla wszystkich chcących poczuć nastrój sali sądowej i poznać galerię ludzkich typów w najdziwniejszych sytuacjach, które –jak się okazuje – zdarzają się nie tylko w filmach.
Dla mecenasa Jacka Dubois sala sądowa to miejsce tętniące życiem. Dostrzega i opisuje zarówno rozgrywające się tam dramaty, jak i sceny żywcem wyjęte z komedii. Jego felietony to wypełnione dreszczykiem emocji zabawne, często celnie szydercze sądowe opowieści. Gorąco polecam.
Czesław Jaworski
Dotąd czytałem dzieciakom książki Autora. Teraz czytam „sam sobie”. Szczerze uśmiałem się zarówno z jego rozważań nad kondycją polskiej Temidy, jak i z niezliczonych przygód, nie tylko tych z sali sądowej. Przy okazji dowiedziałem się też czegoś optymistycznego – we Francji statystycznie 15% mężów nie jest biologicznymi ojcami przypisywanych im dzieci, w Polsce tylko 10%... Uff!
Robert Gwiazdowski
Lektura świetnych felietonów pióra Jacka Dubois rozbawiła mnie do łez. Czytając jak Temida funkcjonuje w ciągłym kalejdoskopie niedorzeczności i absurdów, zastanawiałem się jak to jest możliwe. Choć sam, przeglądając sprawy trafiające do Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, mógłbym dostarczyć autorowi materiał na kilka następnych zbiorów. Śmiejmy się więc.. Z pełną świadomością, że to śmiech przez łzy…
Adam Bodnar
Seria ?Skrypty Becka? przeznaczona jest dla studentów wydziałów prawa i aplikantów. Książki z tej serii zawierają najistotniejsze wiadomości z określonej dziedziny prawa oraz pozwalają na szybką i efektywną naukę.
Skrypt ?Postępowanie w sprawach nieletnich? w sposób syntetyczny ujmuje zagadnienia z zakresu prawa nieletnich. W publikacji tej omówiono m.in.:
- rys historyczny postępowania z nieletnimi,
- podstawowe założenia obowiązującej ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich,
- środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji oraz przestępczości nieletnich,
- zagadnienia procesowe oraz z zakresu prawa wykonawczego dotyczące nieletnich.
Książka zawiera zmiany wprowadzone ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. ? Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych, które weszły w życie od 1.1.2011 r.
W skrypcie zawarto ponadto tablice oraz pytania kontrolne ułatwiające sprawne nauczenie się i zapamiętanie materiału.
Aneta Wilkowska-Płóciennik ? doktor nauk prawnych, pracownik naukowy, autorka publikacji z zakresu prawa karnego materialnego i procesowego oraz postępowania w sprawach nieletnich. Doświadczenie praktyczne w zakresie omawianej problematyki uzyskała występując jako prokurator przed Sądem Rodzinnym i Opiekuńczym w postępowaniu w sprawach nieletnich.
Pośrednictwo pracy, ?Łowcy głów? ? a może znajomi?
Publikacja jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaką rolę odgrywają znajomości w zatrudnianiu pracowników przez małe firmy? Dotyczy zatem problematyki ważnej dla wszystkich uczestników rynku pracy ? przedsiębiorców, działów rekrutacji, osób poszukujących pracy oraz instytucji i osób mających wpływ na kształtowanie rynku pracy i politykę zatrudnienia.
Zawiera rozważania teoretyczne na temat kapitału społecznego, rynku pracy, przedsiębiorczości i zarządzania ludźmi w małych firmach, poparte wnikliwą analizą wyników przeprowadzonych przez Autora badań empirycznych i literaturowych.
Czterotomowe dzieło o zastosowaniach gospodarczych informatyki, ale nie tylko w obszarze zarządzania, lecz szerzej ? jako narzędzie wsparcia aktywności gospodarczej. Stanowi kompendium podstawowej wiedzy zarówno dla menedżerów rozważających różny zakres stosowania informatyki, jak i dla studentów, którzy na rozmaitych uczelniach, zdobywając zawód i specjalizację, powinni być przygotowywani do świadomego posługiwania się systemami informatycznymi oraz formułowania wobec nich swoich wymagań. Dzieło jest podzielone na cztery tomy.
Tom 4
Część pierwsza jest poświęcona najprężniej rozwijającej się dziedzinie informatyki ? wykorzystywaniu Internetu, natomiast w drugiej pokazano, w jakich aspektach należy zarządzać przedsięwzięciami informatycznymi. Tom czwarty zamyka część trzecia, na którą składają się trzy eseje na temat perspektyw informatyki: problemów teoretycznych, trendów technicznych i rozwoju zastosowań.
Stan prawny listopad 2010 r.
Nowe przepisy Kodeku pracy dotyczące podnoszenia kwalifikacji przez pracowników budzą duże kontrowersje. W prawie pracy nie ma podmiotu właściwego do wydania w ich zakresie powszechnie wiążącej wykładni. Niniejsza książka jest swoistym przewodnikiem przygotowanym w oparciu o stanowiska Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Państwowej Inspekcji Pracy oraz orzecznictwo Sądu Najwyższego.
W publikacji zostały zamieszczone przykłady rozwiązań zagadnień z zakresu podnoszenia kwalifikacji przez pracowników, także w formie pytań i odpowiedzi, które od dnia obowiązywania nowych przepisów pojawiły się w praktyce zawodowej.
Książka ma służyć pomocą zarówno pracodawcom, jak i pracownikom w kwestiach prawa do urlopu szkoleniowego, dodatkowych świadczeń, czy rozliczania kosztów związanych z dokształcaniem się pracowników. Pracodawcy dowiedzą się również na co zwrócić szczególną uwagę przy sporządzaniu umowy o podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz jakie zostały wprowadzone zmiany dotyczące zwolnienia podatkowego dla pracowników korzystających ze szkoleń finansowanych przez pracodawcę.
Sprawny system informacji podstawą rozwoju turystyki!
Informacja jest jednym z najważniejszych elementów, a nawet wręcz wyznacznikiem gospodarki turystycznej. Współczesna gospodarka turystyczna jest bowiem systemem powiązań między jej podmiotami realizującymi na rynku funkcje komercyjne (przedsiębiorcy turystyczni) a podmiotami non profit (samorządy terytorialne oraz organizacje i stowarzyszenia branżowe) oraz turystami. Informacja turystyczna jest zaś obszarem znajdującym się na styku tych trzech grup podmiotów, warunkując skuteczność i jakość świadczonych usług.
Wykreowanie sprawnie funkcjonującego systemu informacji turystycznej wymaga wypracowania właściwych mechanizmów aktywnej współpracy samorządu lokalnego z branżą turystyczną bezpośrednio lub pośrednio zaangażowaną w kreowanie lokalnego produktu turystycznego.
Podstawowym celem opracowania jest próba przedstawienia modelowej koncepcji współpracy między jednostkami samorządu terytorialnego a podmiotami turystycznymi w zakresie gromadzenia, przetwarzania, przepływu i udostępniania informacji turystycznej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?